Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: ons jan 05, 2022 5:32 pm
qbah skrev: ons jan 05, 2022 1:55 pm
Thecokeman skrev: ons jan 05, 2022 1:10 pm Tenk om vi selger Ceide, Holse og Vecchia. Da er det faktisk ikke vits å se en kamp.
Helt greit det om vi får 150 mill. Men slik realiteten er og forhandlingsevnene til de på Brakka ofte er så sitter vi sikkert igjen med 1/3 av dette for de tre beste spillerne våre. Da blir det tungt med ny sesong da.
Økonomisk ja, sportslig nei. Klarer ikke erstatte de ordentlig om vi så brukte 75 av millionene.
I beg to differ. Helt uten risiko.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: ons jan 05, 2022 11:20 pm
Zorbeltuss skrev: ons jan 05, 2022 9:57 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 05, 2022 12:14 am Selvfølgelig. Å tro at 300+ medlemmer endrer saken er naivt.
Hvis alle 300 møter opp og fylker seg bak en agenda (f eks mistillit mot Bratseth og utskiftning av samtlige som ellers er på valg til fordel for kandidat X, Y og Z) så vil de mest sannsynlig skape klart flertall.

Men det er lettere å kaste f eks Bratseth enn det er å finne noen med god sportslig kompetanse til å ta plassen hans. Da må en få lagt ned den type arbeid som valgkomitèen typisk gjør.
Sorry Mac. Det er jo ikke evt. representasjon som er poenget, hvilket jeg har redegjort for. Det var jo varslet misnøye fra de som var anti Koteng på forrige årsmøte også, men så vidt jeg husker så var det relativt små pip.

For øvrig er det visstnok slik at Bratseth ikke er på valg, men mistillitsforslag kan vel endre på det? Uansett: det vil være en potensielt krevende jobb å sette sammen et godt og fungerende styre, som for øvrig har begrenset avgjørende påvirkning på sportslig suksess. Det avhenger langt mer av spillergruppen, trener med støtteapparat og sportslig leder.
Her forstår jeg ikke hva du mener. På forrige årsmøte var ikke Koteng på valg, så det var ikke så mye å gjøre da. For 2 år siden så var det vel kun en tale fra Eggen som reddet han, og det var det mest besøkte medlemsmøtet i RBK noensinne, med ca 600 stemmeberettigede. Når man får halvparten av det mest besøkte inn som nye medlemmer på en måned, noe som selvsagt er på grunn av misnøye, så er selvfølgelig det betydelig. Om jeg ikke husker feil var det 45 stemmer som gikk feil vei sist.

Det er litt dumt at jeg ikke kan utdype, men ingenting er overlatt til tilfeldigheter her. Det er folk som vet hva som må til, og hva som må være på plass for de fleste eventualiteter. Det viktigste på det årsmøtet hvor Koteng fikk fortsette, skjedde faktisk etter at det valget var avgjort.

All den tid styret fronter klubben utad, og også ansetter de med ansvar for sportslig suksess så er det selvsagt viktig med bra folk i styret. Man kan vel kanskje spøke med at det bør inn noe kompetanse på rekruttering etter de to siste trenerjakter.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

bønna1/2 skrev: ons jan 05, 2022 11:22 pm
Thecokeman skrev: ons jan 05, 2022 5:32 pm
qbah skrev: ons jan 05, 2022 1:55 pm

Helt greit det om vi får 150 mill. Men slik realiteten er og forhandlingsevnene til de på Brakka ofte er så sitter vi sikkert igjen med 1/3 av dette for de tre beste spillerne våre. Da blir det tungt med ny sesong da.
Økonomisk ja, sportslig nei. Klarer ikke erstatte de ordentlig om vi så brukte 75 av millionene.
I beg to differ. Helt uten risiko.
Ja, klart det er helt ok å miste tre av de viktigste spillerne. Kanskje til og med de tre viktigste. Null stress det...

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Vi i Rosenborg har fokus på styrelederen året rundt. Tillegger ham mer makt enn han har, for det er ham som uttaler seg utad om de viktige sakene.
Faktum er det flertall stemmene i styre, som tar avgjørelsene. Den enkelte styrerepresentant sine meninger. Har en stor betydning i alle saker som behandles av styre.
Når det gjelder den sportslige kompetansen i klubben. Er det treneren og sportslig leder som skal ha. Styrets oppgave omfatter det økonomiske rundt spillerkjøp. Styre er viktig i forhold til ansettelser. Styre som bestemmer hvilken type fotball som klubben skal spille i ansettelse av trener.

Jeg er kritisk til syret i forhold til valg av trenere, spesielt Horneland. Og at styret godtar for lave bud på flere av spillerne. Forundrer meg ikke om Vecchia blir solgt for 10-12 millioner til en av verdens dårligste serie.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: tor jan 06, 2022 9:10 am Ja, klart det er helt ok å miste tre av de viktigste spillerne. Kanskje til og med de tre viktigste. Null stress det...
Nå var vel ikke det poenget her?

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Når det gjelder evt. nye styremedlemmer så behøver ikke dette å være en utpreget kjent person. Det vi trenger er kompetanse. Et navn som Bente Rathe er ukjent for de fleste, men er etter min mening et godt eksempel på at vi har kompetansen som trengs i byen.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

bønna1/2 skrev: tor jan 06, 2022 10:26 am
Thecokeman skrev: tor jan 06, 2022 9:10 am Ja, klart det er helt ok å miste tre av de viktigste spillerne. Kanskje til og med de tre viktigste. Null stress det...
Nå var vel ikke det poenget her?
Mulig, men du skal lete bra for å finne erstattere som gir oss noe i nærheten av disse tre. Om man tar en titt på statistikken med og uten Vecchia og Ceide så skjønner man hvor viktige de er. Om man i tillegg mister Holse er det fullstendig håpløst.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: tor jan 06, 2022 11:32 am
bønna1/2 skrev: tor jan 06, 2022 10:26 am
Thecokeman skrev: tor jan 06, 2022 9:10 am Ja, klart det er helt ok å miste tre av de viktigste spillerne. Kanskje til og med de tre viktigste. Null stress det...
Nå var vel ikke det poenget her?
Mulig, men du skal lete bra for å finne erstattere som gir oss noe i nærheten av disse tre. Om man tar en titt på statistikken med og uten Vecchia og Ceide så skjønner man hvor viktige de er. Om man i tillegg mister Holse er det fullstendig håpløst.
Høyst overkommelig om man bruker 75 mill, som du sa.


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det beste forslaget så langt.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 1:21 pm Det beste forslaget så langt.
Jeg er litt skeptisk til at hun er en del av dagens styre. Det spørs om Bratseth da fortsatt vil sitte med makten når det kommer til rene sportslige avgjørelser. Desto viktigere å få Bratseth ut av styret etter min mening.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TomBrady12 skrev: tor jan 06, 2022 1:29 pm
AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 1:21 pm Det beste forslaget så langt.
Jeg er litt skeptisk til at hun er en del av dagens styre. Det spørs om Bratseth da fortsatt vil sitte med makten når det kommer til rene sportslige avgjørelser. Desto viktigere å få Bratseth ut av styret etter min mening.
Selvsagt et poeng. Men vi får se hva som blir enden på visa i VK, det er en del uklarheter rundt nytt styre og fusjonen. Det er mulig det vil inneholde mange fler enn det vanlige antallet på 7. Spørsmålet er om man enten må felle alle, eller kan velge. Time will show. Men om noen har fungert i det styret som har vært, så skal det være Cecilie sies det.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
Du kom meg i forkjøpet:) NisseOtto fornekter seg ikke.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
Undres om han går rundt å sniffer i toalettskålen etter syvende far i huset. han har jo noen helt utrolige syn til tider som må stamme ifra noe

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: tor jan 06, 2022 2:14 pm
AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
Du kom meg i forkjøpet:) NisseOtto fornekter seg ikke.
Inn med Giske i det vi fusjonerer inn RBK Kvinner.... Jaja..

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:16 pm
bønna1/2 skrev: tor jan 06, 2022 2:14 pm
AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
Du kom meg i forkjøpet:) NisseOtto fornekter seg ikke.
Inn med Giske i det vi fusjonerer inn RBK Kvinner.... Jaja..
Det er nå en ting, men som person tror jeg ikke han appellerer, på noen som helst måte.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
Godt innspill fra Otto! Hva med Trond Giske og Tore på Sporet i en delt lederrolle?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

"Det er flere likheter mellom Rosenborg og Symfoniorkesteret, enn mellom RBK og langrennslandslaget". Gjentar dette tullballet hver gang han skal skrive noe. Tror visst han har funnet tidenes gullkorn.

Det med Giske gidder jeg ikke engang å kommentere. Lurer på om han egentlig er et troll eller om han er dement. Eller begge deler?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Otto Ulseth er MortenP bare med hjertet i RBK istedenfor VIF- og vesentlig mindre schwung over elskovshymnene....

HarryH

Legg inn av HarryH »

Otto Ulseth er en levende legende! Min klare favoritt til vervet som styreleder.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

HarryH skrev: tor jan 06, 2022 3:50 pm Otto Ulseth er en levende legende! Min klare favoritt til vervet som styreleder.
Vask tastaturet ditt HH. Pronto.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jaja, det blir vel bare med drømmen...

ejor

Legg inn av ejor »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
"...den mest utsatte jobben i trøndersk offentlighet" Og resten av kronikken er bare verre... Otto har visst begynt å satse på en karriere som komiker. Tror ikke det går særlig bra det heller.

Jeg foreslår Jens Stoltenberg som ny styreleder i RBK.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »


Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt er også en gladgutt:)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Korgutt skrev: tor jan 06, 2022 7:30 pm
Dahl og Dahls

Har Carina Dahl arbeidet en dag i sitt liv ?
Dahls fatøl er digge greier.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Gledelig å se at Hedon fortsatt har teften og interessen inne.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Big George skrev: tor jan 06, 2022 7:57 pm
Korgutt skrev: tor jan 06, 2022 7:30 pm
Dahl og Dahls

Har Carina Dahl arbeidet en dag i sitt liv ?
Dahls fatøl er digge greier.

Kan ikke se for meg at Carina Dahl har lagt ned noen færre arbeidstimer enn deg de siste årene. Men så kjenner jeg ikke noen av dere da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

FB-gruppen som er opprettet for å fremme Strømøy sitt kandidatur er kjapt oppe i 700+ medlemmer. Det er for mange mobiltelefoner og tastatur der ute.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»