Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zorbeltuss

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zorbeltuss »

Vi har hatt nok av spillere som har gått for veldig lite 6-12 mnd før kontrakten går ut eller ingenting ved bosman.

Men å godta 11 millioner for Vecchia er galskap å vurdere, vi må sannsynligvis ut med det dobbelte og vel så det for en spiller med tilsvarende kvaliteter. 30 for Ceide tror jeg farges litt av at det tidligst blir utstillingsvindu i Europa høsten 2023 og da har han ett år igjen av kontrakten så vidt jeg husker, så der ryker vel fort en 10-20mill av hva vi kunne krevd.

Dyrt å drive på med alt det rotet som har skjedd på dustemiklene i styret sin vakt.

qbah

Legg inn av qbah »

30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lion City Sailors heter de. Men de er selvsagt overhodet ikke klare til å bruke penger som fulle sjømenn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: man jan 17, 2022 10:56 pm 30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.
Fikk dere bare 30 for Ceide? Nei, jeg har ikke fulg med i timen her...

Og hvem er ute etter Vecchia nå?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skal visstnok gjøre Vecchia økonomisk uavhengig hvis de får kjøpt han, så de har tydeligvis god råd. Da er det bare å sette tøffe krav, vi har allerede solgt Ceïde (mangler offentlig bekreftelse enda da) og når det kommer en klubb som vil ha en annen av våre offensive nøkkelspillere så kan vi kreve penger. Så lenge budet deres ikke er på 15 mill+ er det ingen grunn til å sette seg ned ved et bord for å snakke med de. Men jeg frykter at Ceïde, Vecchia og Holse blir solgt i vinter fordi de ønsker å ta mulighetene som dukker opp og klubben har ikke et godt prosjekt å selge inn for at de skal fortsette. Ikke har vi mulig gruppespill i Europa, ikke er vi favoritter til seriegull og ikke har vi hentet en trener som er kjent for å være garantist for kamp om ligagull, utvikle unge spillere og spille fotball slik at laget og spillerne blomstrer og skinner best mulig.

Den største frykten er allikevel hvem vi erstatter disse (eventuelle) tapene med. Jeg frykter det blir flere "solide" spillere med kondisjonen og fysikken i orden, men er mindre dyktig til å dra av en forsvarer eller to, slå den smarte pasningen eller har en slags "x-faktor".

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tjaaah skrev: tir jan 18, 2022 12:54 am
qbah skrev: man jan 17, 2022 10:56 pm 30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.
Fikk dere bare 30 for Ceide? Nei, jeg har ikke fulg med i timen her...

Og hvem er ute etter Vecchia nå?
Rapporteres om 30 mill totalt ja (3 mill Euro), håpet er jo at det er salgsummen og at lånesummen kommer utenom + en fin videresalgsklausul.
Lion City Sailors fra Singapore har lagt inn flere bud på Vecchia, siste på over 11 mill.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Betalte dere for Vecchia? Å selge han for 11 er meningsløst da. Poengkonge i Allsvenskan og jævla vanskelig å finne poengplukkende vinger i Skandinavia.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

thewaterfall skrev: tir jan 18, 2022 12:58 am Rapporteres om 30 mill totalt ja (3 mill Euro), håpet er jo at det er salgsummen og at lånesummen kommer utenom + en fin videresalgsklausul.
Lion City Sailors fra Singapore har lagt inn flere bud på Vecchia, siste på over 11 mill.
Takk. 30 var noe lavt, ja. Regner vel egentlig med at det er noe videresalg da, hvis ikke er det rart.

Hadde så vidt lest dette om Singapore, når du never det. Vecchia har vel vært litt på at han vil dra, i hvert fall gjennom agenten? Kan jo bli vanskelig å holde på ham om han sutrer nok, selv om prisen er ganske tullete.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7805

Legg inn av Big George »

Har jeg oppfattet rett av Ceide sitt salg til Italia avventes av at den italienske klubben selger en spiller og frigjør midler ?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Big George skrev: tir jan 18, 2022 1:49 am Har jeg oppfattet rett av Ceide sitt salg til Italia avventes av at den italienske klubben selger en spiller og frigjør midler ?
Neppe. Jeremie Boga selges for 22 mill Euro til Atalanta i løpet av dette vinduet. Men Ceide's overgang henger uansett ikke på dette.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

30 mill for Ceide er et forferdelig svakt salg. Men klubben bare fortsetter å trå feil.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Fryktelig stille mtp. spillere inn også. Som Rekdal selv sa det burde dette ideelt sett ha vært på plass ved årsskiftet.

qbah

Legg inn av qbah »

Rolig ja. Men vi får håpe og tro det jobbes godt i kulissene. Men kvaliteten på det som kommer inn er jeg alltid spent på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

NRK melder at Eggen er død?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Utrolig trist. For en forbanna legende.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

R.I.P Nils Arne Eggen. Og takk for alt du har gjort for norsk fotball.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Fyfader ... hvil i fred en evig legende!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Der kom det, ja.

Ufattelig trist. 80 år er jo ikke mye til alder.

Hvil i fred, Eggen. Du lever for evig!

MrPets

Legg inn av MrPets »

En hedersmann har forlatt oss. Takk for alle minnene, Nils Arne.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Chromeback skrev: ons jan 19, 2022 10:40 am Der kom det, ja.

Ufattelig trist. 80 år er jo ikke mye til alder.

Hvil i fred, Eggen. Du lever for evig!
Men han har vel hatt det fryktelig tungt de siste årene?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvil i fred, Nils Arne.
Uansett hvilken klubb man holder med kan man enes om at mannen var fantastisk, både som trener og person. Norsk fotball blir langt fattigere uten Eggen. Hyll!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hvil i fred.

Evig legende

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Sulfat skrev: ons jan 19, 2022 10:42 am Hvil i fred, Nils Arne.
Uansett hvilken klubb man holder med kan man enes om at mannen var fantastisk, både som trener og person. Norsk fotball blir langt fattigere uten Eggen. Hyll!
En skikkelig legende, en skikkelse det var umulig å ikke legge merke til. Traff han på i køen på Rema i Trondheim, han markerte seg der også.
Hvi i fred, en kjempe i Norsk fotball

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Han er vel lett topp 3 av norske trenere gjennom tidene,kanskje nr 2 etter Drillo? Eller er han alt i alt den største?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

En trist dag for norsk fotball. Denne hedersmannen har vært viktig - og ikke bare for RBK.

Hvil i fred, NAE.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Takk for alt og hvil i fred

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tidenes norske trener, en sann legende. En meget habil fotballspiller som også ble seriemester med min klubb VIF da han studerte i Oslo 1965.
«Hatet» seff RBK da de herjet på 90-tallet, men bragdene de utførte i Europa under hans ledelse må man bare bøye seg i støvet for.
En av de mest markante skikkelsene i norsk fotball i de 40+ årene jeg har fulgt med, takk for alt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kondolerer til alle forbundet med Rosenborg. Eggens trenerprestasjoner var vanvittige. Takk for alt Nils Arne.

qbah

Legg inn av qbah »

TerryMcDermott skrev: ons jan 19, 2022 10:44 am --- Han er vel lett topp 3 av norske trenere gjennom tidene,kanskje nr 2 etter Drillo? Eller er han alt i alt den største?
Ikke tiden for å diskutere det nå i dag kanskje men totalt sett helt på topp og ingen ved siden eller over. Inkludert Drillo.

Jeg antok det nærmet seg slutten nå og tippet 2022 ble hans siste år med tanke på tilstand og sykdom. Men han har jo vært frisk og delaktig i media de siste månedene med styrediskusjon og Rekdal inn så litt overrasket likevel at det var så nært.

Takk for alt, NAE. Heldigvis er statuen på plass og ingen vil glemme dine bidrag.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Denne dagen har man fryktet i lang tid. Dessverre ganske ventet med tanke på alle helseplagene. Føles som om Rosenborg døde i dag. Håper inderlig han er gjenforent med alle de han har mistet.

Ikke dagen for diskusjon, men kjenner jeg blir irritert når diverse medier spesifiserer ‘klubbtrener’ når man snakker om den største. Han er tidenes norske fotballtrener, punktum. Høydene han nådde, kvaliteten over flere tiår, filosofien, sitatene, den originale personligheten til Eggen. Ingen kommer i nærheten på noen som helst måte.

RIP

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»