Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: tir des 07, 2021 9:44 pm Løfaldli er i ferd med å innse sannheten: "Det er ikke lenger noen selvfølge at RBK er det naturlige springbrettet fra andre norske klubber og videre ut i Europa, verken for spillere eller trenere."

Link

Og han har helt rett, Milos vil starte med et tillegg. Samme hvordan du vrir og vender på det, så er han andrevalget.

Det kan selvfølgelig gå bra, men dette minner skremmende mye om noe vi har sette før.
Jeg driter loddrett i Løfaldli, 7 dager i uken.

Ja, det er ikke like enkelt å selge spillere utenlands for oss nå, og vi kålet det litt til ved å frigi spillere for å redusere kostnader, eks, Mike, men vi har fortsatt et navn blant klubber og agenter i Europa. Uansett: våre prestasjoner trumfer mulighetene for å selge spillere utenlands, men litt goodwill kan vi få pga. historien.

Når ble RBK et utstillingsvindu for våre trenere, foruten Eggen og Hamren?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: tir des 07, 2021 9:44 pm Løfaldli er i ferd med å innse sannheten: "Det er ikke lenger noen selvfølge at RBK er det naturlige springbrettet fra andre norske klubber og videre ut i Europa, verken for spillere eller trenere."

Link

Og han har helt rett, Milos vil starte med et tillegg. Samme hvordan du vrir og vender på det, så er han andrevalget.

Det kan selvfølgelig gå bra, men dette minner skremmende mye om noe vi har sette før.
Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Folk_flesk skrev: tir des 07, 2021 5:19 pm
Zanick skrev: tir des 07, 2021 5:17 pm RBK-stjerne ferdig i klubben

https://www.nrk.no/sport/utland-kjempet ... 1.15760881
Når det gjelder utfrysing så diskriminerer vi ikke på kjønn.
Hun har jo ikke blitt fryst ut da, men...
Vært fast på laget denne sesongen. Så er det jo kjipt å få beskjeden sent i november når sesongen er over, det skjønner jeg. Samtidig så har det jo som sagt en litt naturlig forklaring også, og det er jo at klubben var uten daglig leder og sportslig leder en periode. Øydne tok vel over i september, og det har nok vært en del å ta tak i for han. Var vel også 15 spillere eller noe slikt som var på utgående kontrakt, og da startet de vel prossesen med de spillerne de var sikre på at de ville ha med videre. Så har de vært usikre på Utland, hun har vært en kjemperessurs for klubben og det er ikke lett å la en landslagsspiss forlate klubben når hun tross alt presterer bra og er toppscorer.

Kunne de gjort ting bedre? Helt sikkert. Men hun har jo ikke blitt utfryst. Også enig i at herrelaget har forbedringspotensiale i dialog og kommunikasjon med sine spillere, men der også er man jo i en litt spesiell situasjon siden man skal bytte trener. Da er det litt vanskelig å være konkret den ene eller andre veien med spillere man er usikre på og som har begynt å komme litt opp i årene.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:10 am Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.
Løfaldli rører i gryten som det passer seg. Han hadde jo nylig to veldig avvikende artikler ifm. Klæbo sin protestaksjon. En for, dagen etterpå mot. Jævla nisse.

Hans agenda er tydelig, særlig overfor RBK. Kan godt gjenta hvilken artikkel han lanserte på adressa.no ca. 30-45 min. etter at vi hadde slått ut Ajax på Lerkendal. Overskriften var: Har denne mannen for mye makt? (bilde av Koteng). Den samme Koteng, eller styret om man vil (det passer seg jo slik å benytte uttrykket styret når det går bra), som la nesten 30 mill på bordet for å signere Adegbenro og Trondsen i forkant. Dette kommer aldri til å komme Koteng til gode, til det er de fleste supporteres hukommelse og logikk for følelsesstyrt. Løfaldli snekret ikke artikkelen sammen rett etter kampslutt, den hadde han på lager.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: ons des 08, 2021 12:26 am
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:10 am Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.
Løfaldli rører i gryten som det passer seg. Han hadde jo nylig to veldig avvikende artikler ifm. Klæbo sin protestaksjon. En for, dagen etterpå mot. Jævla nisse.

Hans agenda er tydelig, særlig overfor RBK. Kan godt gjenta hvilken artikkel han lanserte på adressa.no ca. 30-45 min. etter at vi hadde slått ut Ajax på Lerkendal. Overskriften var: Har denne mannen for mye makt? (bilde av Koteng). Den samme Koteng, eller styret om man vil (det passer seg jo slik å benytte uttrykket styret når det går bra), som la nesten 30 mill på bordet for å signere Adegbenro og Trondsen i forkant. Dette kommer aldri til å komme Koteng til gode, til det er de fleste supporteres hukommelse og logikk for følelsesstyrt. Løfaldli snekret ikke artikkelen sammen rett etter kampslutt, den hadde han på lager.
Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.

Slik som nå, jeg er ikke alltid positiv til RBK's handlinger. Men jeg står på at Milos er et mye bedre valg enn det som fremstilles, da jeg har gravd litt i det.
Og jeg skjønner også hvorfor de ser likheter mellom han og KK, til og med Nils Arne.
Det ser også ut som en skikkelig prosess hvor de fant to hester tidlig.

Kanskje er de faktisk såpass kalde at de nå hentet inn Milos for å holde denne varm til neste uke, og så ser hva KK sier. Jeg mistenker at det enda kommer en siste tvist her.
Sier KK ja, så var det kun samtaler med Milos for å sjekke status. Sier han nei, så har de Milos klar.
Da skal de få skryt av meg for god business. Med mindre det viser seg at ryktene om at KK har takket nei på grunn av styret vårt stemmer da.

Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.


Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Du får ha meg unnskyldt, men det er lysår mellom Løfaldlis positive artikler om RBK (uavhengig av om man mener det er rett eller ikke). Poenget er: Løfaldli har en agenda, gjerne bedrevitersk uten å ta ansvar for noe som helst, og han snur kappa gladelig etter vinden. Ift. RBK så har han kun gravd etter dritt, fra dag en.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: ons des 08, 2021 12:49 am
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.


Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Du får ha meg unnskyldt, men det er lysår mellom Løfaldlis positive artikler om RBK (uavhengig av om man mener det er rett eller ikke). Poenget er: Løfaldli har en agenda, gjerne bedrevitersk uten å ta ansvar for noe som helst, og han snur kappa gladelig etter vinden. Ift. RBK så har han kun gravd etter dritt, fra dag en.
Ja, jeg skrev generelt om hvordan jeg opplever adressa over. Ramus og Saga varierer, men de treffer heller ikke når de skal kritisere eller rose. Enig i at Birger er en nisse.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

bønna1/2 skrev: ons des 08, 2021 12:49 am
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.


Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Du får ha meg unnskyldt, men det er lysår mellom Løfaldlis positive artikler om RBK (uavhengig av om man mener det er rett eller ikke). Poenget er: Løfaldli har en agenda, gjerne bedrevitersk uten å ta ansvar for noe som helst, og han snur kappa gladelig etter vinden. Ift. RBK så har han kun gravd etter dritt, fra dag en.
Bortsett fra med Horneland da, han var jo et av verdens (ja jeg tar i litt) største trenertalenter i følge Løfaldli.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.

Slik som nå, jeg er ikke alltid positiv til RBK's handlinger. Men jeg står på at Milos er et mye bedre valg enn det som fremstilles, da jeg har gravd litt i det.
Og jeg skjønner også hvorfor de ser likheter mellom han og KK, til og med Nils Arne.
Det ser også ut som en skikkelig prosess hvor de fant to hester tidlig.

Kanskje er de faktisk såpass kalde at de nå hentet inn Milos for å holde denne varm til neste uke, og så ser hva KK sier. Jeg mistenker at det enda kommer en siste tvist her.
Sier KK ja, så var det kun samtaler med Milos for å sjekke status. Sier han nei, så har de Milos klar.
Da skal de få skryt av meg for god business. Med mindre det viser seg at ryktene om at KK har takket nei på grunn av styret vårt stemmer da.

Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Det som jeg reagerer på er hvor svak organisasjon de ser ut til å ha som helhet. RBK burde vært Norges svar på Bayern M hvor klubben en godt drevet klubb ville gitt dem seriegull nesten uansett om de bommet på en og annen manageransettelse (som tilfellet er i Bayern). Dette kunne vært tilfellet om de hadde et helproft apparat for rekruttering/kjøp av spillere og talentutvikling. Det virket greit en stund med Kåre, men sporet helt av rundt 2017. Dere burde f.eks hatt typer som Sørloth, Dennis Johnsen og Fonn Witry innom klubben (mulig en eller to av de sistnevnte burde vært der ennå) og solgt dyrt. Og evnet å kjøpe og utvikle spillere fra andre norske klubber i større grad enn dere har gjort. Slik Molde gjorde med f.eks Aursnes og MHP. I stedet skjer ingen av delene. Trønderske talenter går til andre klubber enn RBK, og kjøpene har enten vært dyre norske utenlandproffer på vei nedover karrieremessig eller fra Dorsins gamle agentbyrå.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

KongOlav2 skrev: ons des 08, 2021 1:22 pm kjøpene har enten vært dyre norske utenlandproffer på vei nedover karrieremessig eller fra Dorsins gamle agentbyrå.
Signeringene i sommer:

Pereira (22)
Vagic (21)
Skarsem (23)
Holm (20)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Zanick skrev: ons des 08, 2021 1:27 pm
KongOlav2 skrev: ons des 08, 2021 1:22 pm kjøpene har enten vært dyre norske utenlandproffer på vei nedover karrieremessig eller fra Dorsins gamle agentbyrå.
Signeringene i sommer:

Pereira (22)
Vagic (21)
Skarsem (23)
Holm (20)
Ja, det virker bedre nå. Men vi snakker om 4-5 år nesten uten slike kjøp før i sommer.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

KongOlav2 skrev: ons des 08, 2021 1:22 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.

Slik som nå, jeg er ikke alltid positiv til RBK's handlinger. Men jeg står på at Milos er et mye bedre valg enn det som fremstilles, da jeg har gravd litt i det.
Og jeg skjønner også hvorfor de ser likheter mellom han og KK, til og med Nils Arne.
Det ser også ut som en skikkelig prosess hvor de fant to hester tidlig.

Kanskje er de faktisk såpass kalde at de nå hentet inn Milos for å holde denne varm til neste uke, og så ser hva KK sier. Jeg mistenker at det enda kommer en siste tvist her.
Sier KK ja, så var det kun samtaler med Milos for å sjekke status. Sier han nei, så har de Milos klar.
Da skal de få skryt av meg for god business. Med mindre det viser seg at ryktene om at KK har takket nei på grunn av styret vårt stemmer da.

Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Det som jeg reagerer på er hvor svak organisasjon de ser ut til å ha som helhet. RBK burde vært Norges svar på Bayern M hvor klubben en godt drevet klubb ville gitt dem seriegull nesten uansett om de bommet på en og annen manageransettelse (som tilfellet er i Bayern). Dette kunne vært tilfellet om de hadde et helproft apparat for rekruttering/kjøp av spillere og talentutvikling. Det virket greit en stund med Kåre, men sporet helt av rundt 2017. Dere burde f.eks hatt typer som Sørloth, Dennis Johnsen og Fonn Witry innom klubben (mulig en eller to av de sistnevnte burde vært der ennå) og solgt dyrt. Og evnet å kjøpe og utvikle spillere fra andre norske klubber i større grad enn dere har gjort. Slik Molde gjorde med f.eks Aursnes og MHP. I stedet skjer ingen av delene. Trønderske talenter går til andre klubber enn RBK, og kjøpene har enten vært dyre norske utenlandproffer på vei nedover karrieremessig eller fra Dorsins gamle agentbyrå.
Du har helt rett i alt du sier. Organisasjonen er for svak, vi er lagt opp til at en "messias" skal gjøre alt istedet for at klubben er den som setter retningen. Så når vi da ansetter forskjellige trenere hopper vi frem og tilbake. Og bytter tropp og spillere så de passer til hver trener.

Som det sies har vi ihvertfall hentet litt ungt nå.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Ellers er fysio Thorbjørnsen ferdig. Barnelege Reidar Due er ferdig. Vasker hus på fysisk nå.

Og godt er det, for skadene slutter ikke. Agustinsson er ute 6-8mnd etter hofteoperasjon.

Vi kan vel se ut til å trenge den scoutingappen til Milos, han har 5 skyggelag til enhver tid.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: ons des 08, 2021 1:11 pm
bønna1/2 skrev: ons des 08, 2021 12:49 am
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:44 am Det er rimelig spesielt ja. Det finnes saker hvor jeg synes Adressa er for lite kritisk til RBK, og så skrur de liksom til og bommer noe helt ekstremt. Da gjerne på saker som det ikke er noe kritisk med. Frustrerende greier.


Det eneste som virker sikkert her er at vi må vente en uke til.
Du får ha meg unnskyldt, men det er lysår mellom Løfaldlis positive artikler om RBK (uavhengig av om man mener det er rett eller ikke). Poenget er: Løfaldli har en agenda, gjerne bedrevitersk uten å ta ansvar for noe som helst, og han snur kappa gladelig etter vinden. Ift. RBK så har han kun gravd etter dritt, fra dag en.
Bortsett fra med Horneland da, han var jo et av verdens (ja jeg tar i litt) største trenertalenter i følge Løfaldli.
Som sagt: Løfaldli har kun gravd etter dritt, fra dag en:)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hvordan er avtalen til Henriksen satt opp? Er det 1 mill per kamp eller er det 9 millioner fast?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

MoldeMoldeMolde skrev: ons des 08, 2021 3:52 pm Hvordan er avtalen til Henriksen satt opp? Er det 1 mill per kamp eller er det 9 millioner fast?
Han får betalt for hver gang en moldesupporter er mer opptatt av ham enn sitt eget lag.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:10 am
Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.
Løfaldli skriver mye om mangt, slett ikke alt jeg er enig i. Men han har noen poenger når det kommer til driften av Rosenborg de siste årene, organisasjonen er svak, og Rosenborg er ikke et nødvendigvis førstevalg, verken for talenter eller de som ønsker seg ut.

Jeg savner rett og slett at en peker ut en retning, og står ved denne. Jeg tror ikke nødvendigvis Milos er noen dårlig trener, men det at han står for en annen fotball enn det Knutsen står for er for meg åpenbart. Hvordan ender en opp med to så forskjellige trenere som første og andrekandidat?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: ons des 08, 2021 4:34 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:10 am
Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.
Løfaldli skriver mye om mangt, slett ikke alt jeg er enig i. Men han har noen poenger når det kommer til driften av Rosenborg de siste årene, organisasjonen er svak, og Rosenborg er ikke et nødvendigvis førstevalg, verken for talenter eller de som ønsker seg ut.

Jeg savner rett og slett at en peker ut en retning, og står ved denne. Jeg tror ikke nødvendigvis Milos er noen dårlig trener, men det at han står for en annen fotball enn det Knutsen står for er for meg åpenbart. Hvordan ender en opp med to så forskjellige trenere som første og andrekandidat?
Nevn 2 trenere som er lik KK som er aktuelle for RBK og har prestert nok til å være aktuell? Du har nok svaret ditt der. KK er et unikum.
Men jeg tror faktisk ikke at Milos er så forskjellig som folk påstår. Dette må vi jo se an, men det finnes en del likheter med KK.

Er forøvrig enig i at organisasjonen osv er svak, at det taes mye feilvalg osv. Men akkurat denne prossessen synes jeg virker grei, foreløpig. Vi får se om det kommer frem noe mer, men om det er godt jobbet må de nesten får skryt når de for en gangs skyld fortjener det. Man må vurdere enkeltsaker også, ikke bare gå ut ifra at det er håpløst hver gang, som mange har en tendens til.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

newsflash skrev: ons des 08, 2021 4:34 pm Jeg tror ikke nødvendigvis Milos er noen dårlig trener, men det at han står for en annen fotball enn det Knutsen står for er for meg åpenbart. Hvordan ender en opp med to så forskjellige trenere som første og andrekandidat?
Siden du åpenbart har satt deg godt inn i saken, kan ikke du forklare hvor himmelropende forskjellig fotball Milos står for kontra Knutsen? Seriøst ment, for jeg er svært usikker selv.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 4:37 pm
newsflash skrev: ons des 08, 2021 4:34 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 12:10 am
Skriver han altså om en trener som hopper av den svenske storklubben som har mest fans i svergie, etter kun 5mnd av en 3års kontrakt for å ta over RBK, fordi han anser det som et bedre springbrett. Jaja. Man kan jo vinkle det flere måter tydeligvis.
Løfaldli skriver mye om mangt, slett ikke alt jeg er enig i. Men han har noen poenger når det kommer til driften av Rosenborg de siste årene, organisasjonen er svak, og Rosenborg er ikke et nødvendigvis førstevalg, verken for talenter eller de som ønsker seg ut.

Jeg savner rett og slett at en peker ut en retning, og står ved denne. Jeg tror ikke nødvendigvis Milos er noen dårlig trener, men det at han står for en annen fotball enn det Knutsen står for er for meg åpenbart. Hvordan ender en opp med to så forskjellige trenere som første og andrekandidat?
Nevn 2 trenere som er lik KK som er aktuelle for RBK og har prestert nok til å være aktuell? Du har nok svaret ditt der. KK er et unikum.
Men jeg tror faktisk ikke at Milos er så forskjellig som folk påstår. Dette må vi jo se an, men det finnes en del likheter med KK.

Er forøvrig enig i at organisasjonen osv er svak, at det taes mye feilvalg osv. Men akkurat denne prossessen synes jeg virker grei, foreløpig. Vi får se om det kommer frem noe mer, men om det er godt jobbet må de nesten får skryt når de for en gangs skyld fortjener det. Man må vurdere enkeltsaker også, ikke bare gå ut ifra at det er håpløst hver gang, som mange har en tendens til.
Den nærmest man kommer her til lands er vel Røssland i Åsane. Utenom han er det vel ikke så altfor mange andre i de to øverste divisjonene.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 4:37 pm
Nevn 2 trenere som er lik KK som er aktuelle for RBK og har prestert nok til å være aktuell? Du har nok svaret ditt der. KK er et unikum.
Men jeg tror faktisk ikke at Milos er så forskjellig som folk påstår. Dette må vi jo se an, men det finnes en del likheter med KK.

Er forøvrig enig i at organisasjonen osv er svak, at det taes mye feilvalg osv. Men akkurat denne prossessen synes jeg virker grei, foreløpig. Vi får se om det kommer frem noe mer, men om det er godt jobbet må de nesten får skryt når de for en gangs skyld fortjener det. Man må vurdere enkeltsaker også, ikke bare gå ut ifra at det er håpløst hver gang, som mange har en tendens til.
Tja, jeg vil jo påstå at Jørgen Isnes og til dels Svein Maalen står for en fotball som vi nok liker i RBK, og som har prestert såpass ut i fra resursene de har hatt tilgjengelig at en må si at de bør kunne være aktuelle som kandidater bak Knutsen. De har dessuten vist at de i tillegg til å stå for en angrepsvillig fotball, så står de for kontinuitet og det å bygge det å bygge et lag.

Milos, slik jeg har forstått det, varierer mer i spillestil (ut i fra motstander), og har vært innom en hel rekke klubber de siste årene, i varierende roller. Så dette med kontinuitet og lagbygging virker ikke som noen fremtredende egenskap. Dette gjør han ikke som noen opplagt andrekandidat i mine øyne.

Når en i tillegg vet de personlige koblingene mellom Milos agent og Dorsin, så gjør det ikke skepsisen mindre.

Ellers så skal selvfølgelig organisasjonen få skryt når de fortjener det, signeringene av en rekke gode unge spillere i år gjør at fremtiden faktisk er betydelig lysere enn det var i fjor på denne tiden. En skal også ha skryt for å rydde opp i det medisinske støtteapparatet, skadelisten har vært forferdelig i år.

lund

Legg inn av lund »

newsflash skrev: ons des 08, 2021 5:51 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 4:37 pm
Nevn 2 trenere som er lik KK som er aktuelle for RBK og har prestert nok til å være aktuell? Du har nok svaret ditt der. KK er et unikum.
Men jeg tror faktisk ikke at Milos er så forskjellig som folk påstår. Dette må vi jo se an, men det finnes en del likheter med KK.

Er forøvrig enig i at organisasjonen osv er svak, at det taes mye feilvalg osv. Men akkurat denne prossessen synes jeg virker grei, foreløpig. Vi får se om det kommer frem noe mer, men om det er godt jobbet må de nesten får skryt når de for en gangs skyld fortjener det. Man må vurdere enkeltsaker også, ikke bare gå ut ifra at det er håpløst hver gang, som mange har en tendens til.
Tja, jeg vil jo påstå at Jørgen Isnes og til dels Svein Maalen står for en fotball som vi nok liker i RBK, og som har prestert såpass ut i fra resursene de har hatt tilgjengelig at en må si at de bør kunne være aktuelle som kandidater bak Knutsen. De har dessuten vist at de i tillegg til å stå for en angrepsvillig fotball, så står de for kontinuitet og det å bygge det å bygge et lag.

Milos, slik jeg har forstått det, varierer mer i spillestil (ut i fra motstander), og har vært innom en hel rekke klubber de siste årene, i varierende roller. Så dette med kontinuitet og lagbygging virker ikke som noen fremtredende egenskap. Dette gjør han ikke som noen opplagt andrekandidat i mine øyne.

Når en i tillegg vet de personlige koblingene mellom Milos agent og Dorsin, så gjør det ikke skepsisen mindre.

Ellers så skal selvfølgelig organisasjonen få skryt når de fortjener det, signeringene av en rekke gode unge spillere i år gjør at fremtiden faktisk er betydelig lysere enn det var i fjor på denne tiden. En skal også ha skryt for å rydde opp i det medisinske støtteapparatet, skadelisten har vært forferdelig i år.
Ja, Isnes er vel det nest nærmeste. Men begge må nok prestere noe på et høyere nivå for å være aktuelle.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: ons des 08, 2021 5:51 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 4:37 pm
Nevn 2 trenere som er lik KK som er aktuelle for RBK og har prestert nok til å være aktuell? Du har nok svaret ditt der. KK er et unikum.
Men jeg tror faktisk ikke at Milos er så forskjellig som folk påstår. Dette må vi jo se an, men det finnes en del likheter med KK.

Er forøvrig enig i at organisasjonen osv er svak, at det taes mye feilvalg osv. Men akkurat denne prossessen synes jeg virker grei, foreløpig. Vi får se om det kommer frem noe mer, men om det er godt jobbet må de nesten får skryt når de for en gangs skyld fortjener det. Man må vurdere enkeltsaker også, ikke bare gå ut ifra at det er håpløst hver gang, som mange har en tendens til.
Tja, jeg vil jo påstå at Jørgen Isnes og til dels Svein Maalen står for en fotball som vi nok liker i RBK, og som har prestert såpass ut i fra resursene de har hatt tilgjengelig at en må si at de bør kunne være aktuelle som kandidater bak Knutsen. De har dessuten vist at de i tillegg til å stå for en angrepsvillig fotball, så står de for kontinuitet og det å bygge det å bygge et lag.

Milos, slik jeg har forstått det, varierer mer i spillestil (ut i fra motstander), og har vært innom en hel rekke klubber de siste årene, i varierende roller. Så dette med kontinuitet og lagbygging virker ikke som noen fremtredende egenskap. Dette gjør han ikke som noen opplagt andrekandidat i mine øyne.

Når en i tillegg vet de personlige koblingene mellom Milos agent og Dorsin, så gjør det ikke skepsisen mindre.

Ellers så skal selvfølgelig organisasjonen få skryt når de fortjener det, signeringene av en rekke gode unge spillere i år gjør at fremtiden faktisk er betydelig lysere enn det var i fjor på denne tiden. En skal også ha skryt for å rydde opp i det medisinske støtteapparatet, skadelisten har vært forferdelig i år.
Jeg tenkte også på Maalen, Isnes og han som fikk fyken i Sandnes Ulf. Har glemt navnet. Men ingen av de har nok å vise til, Milos har i det miste trent et lag i toppdiv i Sverige. CVen til KK er heller ikke noe voldsomt å skryte av før glimt ga han sjansen. Man må noen ganger finne gullet selv, ikke hente det fra andre.


Kanskje er Milos vår KK. Såvidt jeg vet, og Lund eller andre som vet må gjerne korrigere meg her, men i Åsane kjørte KK 352 formasjon...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 6:24 pm
Jeg tenkte også på Maalen, Isnes og han som fikk fyken i Sandnes Ulf. Har glemt navnet. Men ingen av de har nok å vise til, Milos har i det miste trent et lag i toppdiv i Sverige. CVen til KK er heller ikke noe voldsomt å skryte av før glimt ga han sjansen. Man må noen ganger finne gullet selv, ikke hente det fra andre.


Kanskje er Milos vår KK. Såvidt jeg vet, og Lund eller andre som vet må gjerne korrigere meg her, men i Åsane kjørte KK 352 formasjon...
Maalen ble vel kåret til årets trener i eliteserie for noen år tilbake, så helt grønn er han nok ikke ;)

Ingen titler, men Ranheim spilte en fotball som var morro å se på og med små resurser. Hvem vet hva han ville kunne utrettet i en større klubb?

Milos kan være gull han, men koblingen mellom hans agent og Dorsin gjør meg altså skeptisk. Det er ikke gull alt denne Jaganjac har solgt oss...

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 6:24 pm Kanskje er Milos vår KK.
Og kanskje er han deres Norling.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: ons des 08, 2021 6:42 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 6:24 pm Kanskje er Milos vår KK.
Og kanskje er han deres Norling.
Heldigvis blir han ikke vår Horneland, den er vi ferdig med.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 6:43 pm Heldigvis blir han ikke vår Horneland, den er vi ferdig med.
Nei, og om han flopper hos dere, så ender han jo hos oss. Så jokes are on me, uansett hvordan dette går.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: ons des 08, 2021 7:07 pm
AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 6:43 pm Heldigvis blir han ikke vår Horneland, den er vi ferdig med.
Nei, og om han flopper hos dere, så ender han jo hos oss. Så jokes are on me, uansett hvordan dette går.
Så du håper han lykkes da? Sender pakken med halmstrå i retur.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: ons des 08, 2021 7:16 pm Så du håper han lykkes da? Sender pakken med halmstrå i retur.
Nei, altså. Vi driter oss jo ut uansett, så da tenker jeg at vi likesågodt kan ta dere med i fallet.

Den stakkars halmstråpakken får kjørt seg, men jeg trenger den før helgen, takk.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

4-5 millioner svenske kroner for å kjøpe fri Milos, dette i følge svenske Fotball Direkt.

Link

Ikke den mest troverdige kilden, men prisen høres jo ikke så urimelig ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»