Rosenborg - Klubbtråd

Svar
PapaSmurf

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm La oss si at dere får 90 mill nå og sender 10 til Danmark.

Da sitter dere igjen med 80 mill, og så kan det gitt at dansken slår til komme 30 mill til i klausulpenger + at dere kan få en pen slump når han selges videre.

(dette baserer jeg kun på summene som sirkulerer i media)

RBK har ikke slitt økonomisk, men dere har ikke hatt nubbsjans til å konkurrere med oss og Glimt på den fronten de siste årene. Her får dere en gavepakke som gir dere 1-2 år oppe på nivå med de rikeste klubbene og selvsagt en mulighet til å etablere dere der. Da blir dere jo en trussel igjen for oss.

Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Ikke langt unna sannheten. Summen er på 105mill. Sitter igjen med 85 etter at horsens har fått sitt. Så er det 15mill til i klausuler. Totalt 120 om det slår inn.

Det viktige her er 15% videresalg. Om han lykkes og selges videre for 700 mill om en sesong eller to til PL, så skal vi ha 15% av 600 mill.. Det er enda 90 mill.

Og benfica selger for slike summer ofte. Er det 1 milliard de skal ha for Enzo Fernandez? Casper er nok på det danske landslaget neste sameling.
Ja selvsagt. De blir jo ekstremt mye bedre av en flytur til Syd-Europa. Så da må de på landslaget.

Ergrer meg at landslagssjefene er så ubrukelige at det er HVOR de spiller som betyr noe og ikke HVORDAN de spiller.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:17 pm makan til stang inn-signering har man vel aldri sett i norsk fotball?
Jeg høyner med Erik Botheim.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm La oss si at dere får 90 mill nå og sender 10 til Danmark.

Da sitter dere igjen med 80 mill, og så kan det gitt at dansken slår til komme 30 mill til i klausulpenger + at dere kan få en pen slump når han selges videre.

(dette baserer jeg kun på summene som sirkulerer i media)

RBK har ikke slitt økonomisk, men dere har ikke hatt nubbsjans til å konkurrere med oss og Glimt på den fronten de siste årene. Her får dere en gavepakke som gir dere 1-2 år oppe på nivå med de rikeste klubbene og selvsagt en mulighet til å etablere dere der. Da blir dere jo en trussel igjen for oss.

Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Ikke langt unna sannheten. Summen er på 105mill. Sitter igjen med 85 etter at horsens har fått sitt. Så er det 15mill til i klausuler. Totalt 120 om det slår inn.

Det viktige her er 15% videresalg. Om han lykkes og selges videre for 700 mill om en sesong eller to til PL, så skal vi ha 15% av 600 mill.. Det er enda 90 mill.

Og benfica selger for slike summer ofte. Er det 1 milliard de skal ha for Enzo Fernandez? Casper er nok på det danske landslaget neste sameling.
Dette er rimelig vill spekulasjon. Hva man presterer mot norske forsvar kontra forsvar i Portugal vil være himmelvis forskjell.
Er de flink til å gå i kroppen på Tengstedt og hindre ham i å bruke farta kan han fort bli tatt ut av kampene ganske lett.
Han har ikke så enormt register å spille på, da hadde han blomstra like mye i Danmark som i ES.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm La oss si at dere får 90 mill nå og sender 10 til Danmark.

Da sitter dere igjen med 80 mill, og så kan det gitt at dansken slår til komme 30 mill til i klausulpenger + at dere kan få en pen slump når han selges videre.

(dette baserer jeg kun på summene som sirkulerer i media)

RBK har ikke slitt økonomisk, men dere har ikke hatt nubbsjans til å konkurrere med oss og Glimt på den fronten de siste årene. Her får dere en gavepakke som gir dere 1-2 år oppe på nivå med de rikeste klubbene og selvsagt en mulighet til å etablere dere der. Da blir dere jo en trussel igjen for oss.

Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Vi får se hva slags effekt dette får. Her må man kaste seg rundt, og prøve å gjøre noe smart. Kom uansett brått på, selv om det ikke var direkte sjokkerende at det lå noen gjedder i sivet.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Så uhyre skuffende! :oops: Sikkert fin pris, men aldri i verden om vi får erstattet Casper, og nok en sesong går fløyten.
Sist redigert av DuncanE den tir jan 10, 2023 3:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Cedianar skrev: tir jan 10, 2023 3:06 pm Hvis det stemmer med over 100 mill + 15% klausul så er det jo en helt hinsides deal, spesielt når man tar i betraktning at han har spilt en halv sesong. Sykt.
Det argumentet kan snus på hode. At han har vært her så kort tilsier at RBK har svært gode kort på hånda og det må "overpris" til for at han skal selges allerede.
Sist redigert av Zanick den tir jan 10, 2023 3:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

HarryH skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:17 pm makan til stang inn-signering har man vel aldri sett i norsk fotball?
Jeg høyner med Erik Botheim.
Med tanke på at han kom gratis til Glimt kontra de 10 millionene RBK betalte for Tengstedt, så har du nok rett her ja. Men det målsnittet per avslutning Tengstedt har hatt er uten sidestykke. Bør knapt være mulig.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Før det blir aktuelt med salg fra Benfica for fantasisummer må han spille seg inn på laget, og der har han meget hard konkurranse. Benfica spiller vel bare med én spiss i tillegg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm Ikke langt unna sannheten. Summen er på 105mill. Sitter igjen med 85 etter at horsens har fått sitt. Så er det 15mill til i klausuler. Totalt 120 om det slår inn.
Har du info på hva klausulene går på? Snakker vi x antall mill om Benfica vinner seriegull, x antall mill for hver utslagsrunde de avanserer i CL etc, eller klausuler som går mer på kamper og mål av Tengstedt? Sistnevnte klausuler er kanskje ikke lov for norske klubber?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:53 pm
HarryH skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:17 pm makan til stang inn-signering har man vel aldri sett i norsk fotball?
Jeg høyner med Erik Botheim.
Med tanke på at han kom gratis til Glimt kontra de 10 millionene RBK betalte for Tengstedt, så har du nok rett her ja. Men det målsnittet per avslutning Tengstedt har hatt er uten sidestykke. Bør knapt være mulig.
Nei, akkurat det beskriver vel pur kvalitet. På samme måte som alle de beste spissene er mer effektive (xg) enn hopen. Han kosta vel strengt tatt 7,5 mill.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 3:56 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:53 pm
HarryH skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm

Jeg høyner med Erik Botheim.
Med tanke på at han kom gratis til Glimt kontra de 10 millionene RBK betalte for Tengstedt, så har du nok rett her ja. Men det målsnittet per avslutning Tengstedt har hatt er uten sidestykke. Bør knapt være mulig.
Nei, akkurat det beskriver vel pur kvalitet. På samme måte som alle de beste spissene er mer effektive (xg) enn hopen. Han kosta vel strengt tatt 7,5 mill.
Tja, altså, det er én måte å se det på – supporterbriller med cola-bunn. Mitt poeng er at snittet hans vil være svært vanskelig, nærmest umulig, å opprettholde. xG over 14 kamper er et alt for lite grunnlag til å kunne brukes til noe fornuftig.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 3:56 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:53 pm
HarryH skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm

Jeg høyner med Erik Botheim.
Med tanke på at han kom gratis til Glimt kontra de 10 millionene RBK betalte for Tengstedt, så har du nok rett her ja. Men det målsnittet per avslutning Tengstedt har hatt er uten sidestykke. Bør knapt være mulig.
Nei, akkurat det beskriver vel pur kvalitet. På samme måte som alle de beste spissene er mer effektive (xg) enn hopen. Han kosta vel strengt tatt 7,5 mill.
Tengstedt overgår vel alt av spisser i Europa, spesielt målt opp mot overprestering av xG. Haaland og Lewa er ikke i nærheten. Tviler på at han klarer å levere tilsvarende over tid.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kalle73 skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm
AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm La oss si at dere får 90 mill nå og sender 10 til Danmark.

Da sitter dere igjen med 80 mill, og så kan det gitt at dansken slår til komme 30 mill til i klausulpenger + at dere kan få en pen slump når han selges videre.

(dette baserer jeg kun på summene som sirkulerer i media)

RBK har ikke slitt økonomisk, men dere har ikke hatt nubbsjans til å konkurrere med oss og Glimt på den fronten de siste årene. Her får dere en gavepakke som gir dere 1-2 år oppe på nivå med de rikeste klubbene og selvsagt en mulighet til å etablere dere der. Da blir dere jo en trussel igjen for oss.

Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Ikke langt unna sannheten. Summen er på 105mill. Sitter igjen med 85 etter at horsens har fått sitt. Så er det 15mill til i klausuler. Totalt 120 om det slår inn.

Det viktige her er 15% videresalg. Om han lykkes og selges videre for 700 mill om en sesong eller to til PL, så skal vi ha 15% av 600 mill.. Det er enda 90 mill.

Og benfica selger for slike summer ofte. Er det 1 milliard de skal ha for Enzo Fernandez? Casper er nok på det danske landslaget neste sameling.
Dette er rimelig vill spekulasjon. Hva man presterer mot norske forsvar kontra forsvar i Portugal vil være himmelvis forskjell.
Er de flink til å gå i kroppen på Tengstedt og hindre ham i å bruke farta kan han fort bli tatt ut av kampene ganske lett.
Han har ikke så enormt register å spille på, da hadde han blomstra like mye i Danmark som i ES.
Ja det er jo et drømmescenario selvsagt. Men det er verdt å ta sjansen og sørge for 15% med den oppsiden. De kunne sikkert fått 120 nå tvert uten dette.

Budene skal ha startet helt nede i 30mill før helga. Fra andre klubber, deriblandt celtic. Så ble det 40, 50.. Takket nei til ganske mange bud.
Så kom benfica igår og ville ha ham, og da ble man enige.

Casper var enorm i Horsens i de 3 kampene han rakk i superligaen. Herjet blandt annet med Boilesen og Vavro i FCK borte. Jeg synes han han har et stort register. Han er kantspiller, bakromsspiss og 10er i ett. Om farta holder ute får man jo se. Men han har en enorm teknikk og spilleforståelse, slik at det bare ser ut som at han har så mye bedre tid enn resten.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 4:13 pm
Kalle73 skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm
AxelRudi skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm

Ikke langt unna sannheten. Summen er på 105mill. Sitter igjen med 85 etter at horsens har fått sitt. Så er det 15mill til i klausuler. Totalt 120 om det slår inn.

Det viktige her er 15% videresalg. Om han lykkes og selges videre for 700 mill om en sesong eller to til PL, så skal vi ha 15% av 600 mill.. Det er enda 90 mill.

Og benfica selger for slike summer ofte. Er det 1 milliard de skal ha for Enzo Fernandez? Casper er nok på det danske landslaget neste sameling.
Dette er rimelig vill spekulasjon. Hva man presterer mot norske forsvar kontra forsvar i Portugal vil være himmelvis forskjell.
Er de flink til å gå i kroppen på Tengstedt og hindre ham i å bruke farta kan han fort bli tatt ut av kampene ganske lett.
Han har ikke så enormt register å spille på, da hadde han blomstra like mye i Danmark som i ES.
Ja det er jo et drømmescenario selvsagt. Men det er verdt å ta sjansen og sørge for 15% med den oppsiden. De kunne sikkert fått 120 nå tvert uten dette.

Budene skal ha startet helt nede i 30mill før helga. Fra andre klubber, deriblandt celtic. Så ble det 40, 50.. Takket nei til ganske mange bud.
Så kom benfica igår og ville ha ham, og da ble man enige.
Dæven så heftig. Må ha vært helt vanvittig å være med på for de på brakka. Se millionene doble seg og doble seg. Skulle gjerne vært flue på veggen her altså!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

FranciscoM skrev: tir jan 10, 2023 4:11 pm
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 3:56 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:53 pm

Med tanke på at han kom gratis til Glimt kontra de 10 millionene RBK betalte for Tengstedt, så har du nok rett her ja. Men det målsnittet per avslutning Tengstedt har hatt er uten sidestykke. Bør knapt være mulig.
Nei, akkurat det beskriver vel pur kvalitet. På samme måte som alle de beste spissene er mer effektive (xg) enn hopen. Han kosta vel strengt tatt 7,5 mill.
Tengstedt overgår vel alt av spisser i Europa, spesielt målt opp mot overprestering av xG. Haaland og Lewa er ikke i nærheten. Tviler på at han klarer å levere tilsvarende over tid.
Dette handler vel også om nivået på den divisjonen han smadret i fjor. Haaland og Lewa møter nok noe tøffere forsvarere. Lang fra umulig at Tengstedt ville knust Eliteserien også neste år.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lite fantasi blant eksperter når det kommer til erstattere i alle fall.
adressa-ekspert Micke Karlsen skrev:En spiss er de nødt til å ha. Og det er kanskje mer aktuelt å resignere Ole Sæter også, som jeg tror er lurt, sier han.
– Lars Jørgen Salvesen og Veton Berisha, nevner også Karlsen som mulige kandidater.
Jesper Mathisen skrev:Kan RBK kaste seg inn i kampen om Berisha?

-Ja, det vil jeg tro. Han er et sikkert kort i eliteserien, og en mann som kunne gjort savnet litt mindre. Men de skal ha lykke til med å finne en ny Tengstedt, svarer han.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Henter RBK Berisha for 20 mill og gir Sæter 3 mill i lønn må klubben meldes på luksusfellen umiddelbart. Har større tiltro til Dorsin og Rekdal enn som så.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Beste er å hente noen fra Sverige, Danmark eller Norden. Og den avtalen burde allerede være spikret.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zanick skrev: tir jan 10, 2023 4:36 pm Henter RBK Berisha for 20 mill og gir Sæter 3 mill i lønn må klubben meldes på luksusfellen umiddelbart. Har større tiltro til Dorsin og Rekdal enn som så.
Tja, ikke så ille vel. Tenker de kunne gjort langt værre valg. Men jeg håper selvsagt at Dorsin&Co har en ny Casper i ermet ;)

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Vi bør fortsette med samme transferpolicy(kjøpe ungt), men kan nå kjøpe fra en hylle høyere.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Et salg på over 100 millioner er selvfølgelig helt vilt. Og jeg skjønner at dette er et for godt tilbud til å la passere. Men klarer allikevel ikke å ikke være litt skuffet, jeg hadde virkelig håpet å beholde Tengstedt i hvertfall til sommeren. Rosenborg med Tengsetedt på banen var et helt annet lag enn Rosenborg uten Tengstedt på banen.

Så da får vi håpe Vecchia og Sæter holder seg skadefri, og minst en av islendingene tar steget allerede i år.

qbah

Legg inn av qbah »

HarryH skrev: tir jan 10, 2023 3:50 pm
Linselusa skrev: tir jan 10, 2023 3:17 pm makan til stang inn-signering har man vel aldri sett i norsk fotball?
Jeg høyner med Erik Botheim.
Den topper rett og slett heile driden, uansett hvordan man vrir og vender på det.

qbah

Legg inn av qbah »

Vi må være smarte med disse pengene. En ny Tengstedt (eller en halv en) tar jeg gjerne igjen. Masse penger på Salvesen og slik skrot er no-go.

Deila

Legg inn av Deila »


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Geir Frigård gjør comeback, du hørte det her først! Sørloth på topp bruker heller ikke å være veldig feil. Snakker selvfølgelig om Gøran. I kjempeform visstnok, ryktes at han kan ta mellom 2 og 300 push-ups, bare å spørre Vecchia!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ny Casper i ermet? Tok 2.5 mellom Holse og Tengstedt, så neste knallfunn fra Dorsin er vel på vei inn dørene i januar 2025.

Men så har vi gjort god business på f eks Noah Holm imellom der, så det vi kan håpe på er at de har en midtbanespiller og en spiss i prisklasse 10-15m på lista som er klar til å ta nivået som kreves i en topp 3-klubb men som de ikke hadde midler til før nå, Tengstedt har rett og slett vært så god at jobben med å erstatte bidraget hans må fordeles på flere og midtbanetreeren skriker etter inndragelse av klippekortene til saltstøtta Børkeiet og Skarsem med skylappene sine. Skeptisk til Berisha, litt gammel, greit nok hvis han kommer inn og Sæter drar, Romsaas i Skeid har rettere profil uten at jeg skal påberope meg å ha god kontroll på ham.

Wallez

Legg inn av Wallez »

PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Helt uenig i dette. Selv med mye penger inn er det ikke realistisk at RBK klarer å erstatte kvaliteten til Tengstedt, som nesten bar laget alene hele høsten. Som Glimt-supporter er jeg veldig fornøyd hvis han går nå, for da blir ikke RBK en utfordrer til gullet i år i mine øyne. Da hadde det vært mye verre om han hadde blitt værende til august etter at han hadde skutt RBK til gruppespill i ECL, noe sol fort gir opp mot 100 mill ekstra i inntekter. Hvis han i tillegg hadde etterlatt RBK i toppen av Eliteserien med gode muligheter for spill i Europa også i 2024 kunne han bidratt til å dra inn 200 mill ++ før et salg på 100-150 mill kom i tillegg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Wallez skrev: tir jan 10, 2023 8:08 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Helt uenig i dette. Selv med mye penger inn er det ikke realistisk at RBK klarer å erstatte kvaliteten til Tengstedt, som nesten bar laget alene hele høsten. Som Glimt-supporter er jeg veldig fornøyd hvis han går nå, for da blir ikke RBK en utfordrer til gullet i år i mine øyne. Da hadde det vært mye verre om han hadde blitt værende til august etter at han hadde skutt RBK til gruppespill i ECL, noe sol fort gir opp mot 100 mill ekstra i inntekter. Hvis han i tillegg hadde etterlatt RBK i toppen av Eliteserien med gode muligheter for spill i Europa også i 2024 kunne han bidratt til å dra inn 200 mill ++ før et salg på 100-150 mill kom i tillegg.
En god spiller ut kan gi 4 gode inn. Summen av dette er positiv for RBK.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 8:15 pm
Wallez skrev: tir jan 10, 2023 8:08 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 10, 2023 3:40 pm Så jeg håper han stryker på medisinsk test eller noe. Jeg tror RBK med litt presset økonomi og Tengstedt på banen er bedre for oss enn et RBK med økonomisk armslag uten dansken.
Helt uenig i dette. Selv med mye penger inn er det ikke realistisk at RBK klarer å erstatte kvaliteten til Tengstedt, som nesten bar laget alene hele høsten. Som Glimt-supporter er jeg veldig fornøyd hvis han går nå, for da blir ikke RBK en utfordrer til gullet i år i mine øyne. Da hadde det vært mye verre om han hadde blitt værende til august etter at han hadde skutt RBK til gruppespill i ECL, noe sol fort gir opp mot 100 mill ekstra i inntekter. Hvis han i tillegg hadde etterlatt RBK i toppen av Eliteserien med gode muligheter for spill i Europa også i 2024 kunne han bidratt til å dra inn 200 mill ++ før et salg på 100-150 mill kom i tillegg.
En god spiller ut kan gi 4 gode inn. Summen av dette er positiv for RBK.
Viking har fortsatt ikke erstattet Berisha. Cluet er logistikken og ikke penga for RBKs del. Leverer Dorsin her, kommer RBK klart styrket ut imo.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@PapaSmurf Jeg er for så vidt enig i dette, problemet er bare at 1 superstjerne ut like godt kan bety 4 middelmådigheter inn. For at du skal få 4 gode spillere som hever laget må man som regel hente minst 6 nye, ofte nærmere 8 stk. Det vil være utrolig imponerende å få en så god deal som ved kjøpet av Tengstedt selv om man henter 20 spillere fra samme hylle som han ble hentet fra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»