Rosenborg - Klubbtråd

Svar
aderyn

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av aderyn »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 11:46 pm Ole går gratis i sommer.

https://www.nidaros.no/selnas-ferdig-ga ... 113-450679
Vet RBK fansen elsker han, men hvor bra er han egentlig nå til dags? Benket av Ifeanyi Mathew i Zurich.

Ikke at det skal så mye til å forbedre dagens RBK stall da, så sure, go ahead.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Maalen og Selnæs kan jo bli en kurant duo det.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

aderyn skrev: man mai 29, 2023 11:24 pm Dorsin må vel ta sin del av skylda her også. Henter inn 4 middelmådige spisser for å erstatte Tengstedt. Vet ikke når kvantitet>kvalitet ble en greie i fotballen. Kosta jo en god del alle disse spissene, ville vært mye bedre bruk av ressurser å hente 2 habile spisser. Men han lever vel på Tengstedt-treff rusen enda og tror han kan gjenskape det, selv om det sannsynligvis ikke var noe annet enn ren flaks.
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Zanick skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
aderyn skrev: man mai 29, 2023 11:24 pm Dorsin må vel ta sin del av skylda her også. Henter inn 4 middelmådige spisser for å erstatte Tengstedt. Vet ikke når kvantitet>kvalitet ble en greie i fotballen. Kosta jo en god del alle disse spissene, ville vært mye bedre bruk av ressurser å hente 2 habile spisser. Men han lever vel på Tengstedt-treff rusen enda og tror han kan gjenskape det, selv om det sannsynligvis ikke var noe annet enn ren flaks.
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.
Vi husker jo fra Brutterngate at treneren er øverste leder i RBK.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Zanick skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
aderyn skrev: man mai 29, 2023 11:24 pm Dorsin må vel ta sin del av skylda her også. Henter inn 4 middelmådige spisser for å erstatte Tengstedt. Vet ikke når kvantitet>kvalitet ble en greie i fotballen. Kosta jo en god del alle disse spissene, ville vært mye bedre bruk av ressurser å hente 2 habile spisser. Men han lever vel på Tengstedt-treff rusen enda og tror han kan gjenskape det, selv om det sannsynligvis ikke var noe annet enn ren flaks.
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.
Uansett tror jeg sjansen for at Rekdal hadde sett Thorvaldsson, Ingason, Sadiku og Aga i over 10 minutter hver før de signerte er forbløffende liten. Fikk sikkert input fra Dorsin om en kraftig spiss med duellstyrke, noe Rekdal faktisk liker, men hjelper lite når fyren (Thorvaldsson) kvalitetsmessig hører hjemme i National League i England. Rekdal gir nok bestillingsverk på spillertypene han vil ha, men det er Dorsin og scoutingapperatet (Om RBK i det hele tatt har dette) sitt ansvar å faktisk vurdere nivået disse spillerne besitter. Skal ikke sage Aga og Sadiku fullstendig helt enda (Selv om jeg er skeptisk til at noen av de lykkes) men Ingason og Thorvaldsson ser jeg allerede at ikke holder nivået

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Kampen i dag var vel ikke så verst? Det ble jo brent enorme sjanser som iallefall ikke Reka kan beskyldes for. Det var 100% inkompetanse fra spillerne. Så hva er "underholdende og angrepsvillig fotball"? Her har alle en mening. Det er jo rett som Reka sier i et intervju at om man vinner 3-0 så er det alltid noen som mener målene ikke var pene nok etc. Så dette begrepet blir bare svada og om noen tror at styret i en klubb kan basere seg på dette så er det naivt. At styreleder har innkalt til møte med trenerne synes naturlig. Dramatiserer det også ned og det virker mer som et dialogmøte med trenerne over status, utfordringer etc.

Bet meg merke i et intervju med Reka at dialogen var god med styret over de utfordringer etc. som laget har. Venter derfor ikke noe sparking av Reka enda. Etter kjapp hoderegning ved hjelp av Transfermarkt har vel Reka til sammen brukt ca. 50mill på spillere i tiden han har vært i RBK fordelt på 6-7? Spillere. Rett meg om jeg har feil. I utgangspunktet ikke så mye, men hva med Dorsins rolle oppi dette? Det er vel han som har scouta disse spillerne og KR har godtatt kjøpene, men hvilke økonomiske rammevilkår har de hatt egentlig med tanke på hva som er blitt kjøpt? Dorsin trakk Milos i sin tid opp av hatten som ny trener. Ifølge transfermarkt så er han ikke noe utpreget 4-3-3 trener iallefall. Så har Dorsin inne de verdier og såkalte identiteten som enkelte mener at RBK skal ha. Det som markant har endret seg siden 2019 når Horneland trakk seg er forventningene. Spørsmålet er jo hvilke forventninger styret har. Ifølge uttalelsene fra styreleder virker de å være lave....

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

aderyn skrev: tir mai 30, 2023 12:57 am
Zanick skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
aderyn skrev: man mai 29, 2023 11:24 pm Dorsin må vel ta sin del av skylda her også. Henter inn 4 middelmådige spisser for å erstatte Tengstedt. Vet ikke når kvantitet>kvalitet ble en greie i fotballen. Kosta jo en god del alle disse spissene, ville vært mye bedre bruk av ressurser å hente 2 habile spisser. Men han lever vel på Tengstedt-treff rusen enda og tror han kan gjenskape det, selv om det sannsynligvis ikke var noe annet enn ren flaks.
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.
Uansett tror jeg sjansen for at Rekdal hadde sett Thorvaldsson, Ingason, Sadiku og Aga i over 10 minutter hver før de signerte er forbløffende liten. Fikk sikkert input fra Dorsin om en kraftig spiss med duellstyrke, noe Rekdal faktisk liker, men hjelper lite når fyren (Thorvaldsson) kvalitetsmessig hører hjemme i National League i England. Rekdal gir nok bestillingsverk på spillertypene han vil ha, men det er Dorsin og scoutingapperatet (Om RBK i det hele tatt har dette) sitt ansvar å faktisk vurdere nivået disse spillerne besitter. Skal ikke sage Aga og Sadiku fullstendig helt enda (Selv om jeg er skeptisk til at noen av de lykkes) men Ingason og Thorvaldsson ser jeg allerede at ikke holder nivået
Basis av dette er jo at Rekdal er en fullstendig idiot som ikke har peiling på hvilke spillere Rosenborg kjøper. Han nikker og smiler. Godt mulig du har rett, men jeg tenker det er langt mer sannsynlig at du nok engang plumper uti med noe du har null peiling på. Mulig det er slik de gjør det på Åråsen?

aderyn

Legg inn av aderyn »

DuncanE skrev: tir mai 30, 2023 1:45 am
aderyn skrev: tir mai 30, 2023 12:57 am
Zanick skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.
Uansett tror jeg sjansen for at Rekdal hadde sett Thorvaldsson, Ingason, Sadiku og Aga i over 10 minutter hver før de signerte er forbløffende liten. Fikk sikkert input fra Dorsin om en kraftig spiss med duellstyrke, noe Rekdal faktisk liker, men hjelper lite når fyren (Thorvaldsson) kvalitetsmessig hører hjemme i National League i England. Rekdal gir nok bestillingsverk på spillertypene han vil ha, men det er Dorsin og scoutingapperatet (Om RBK i det hele tatt har dette) sitt ansvar å faktisk vurdere nivået disse spillerne besitter. Skal ikke sage Aga og Sadiku fullstendig helt enda (Selv om jeg er skeptisk til at noen av de lykkes) men Ingason og Thorvaldsson ser jeg allerede at ikke holder nivået
Basis av dette er jo at Rekdal er en fullstendig idiot som ikke har peiling på hvilke spillere Rosenborg kjøper. Han nikker og smiler. Godt mulig du har rett, men jeg tenker det er langt mer sannsynlig at du nok engang plumper uti med noe du har null peiling på. Mulig det er slik de gjør det på Åråsen?
Tja. Er ikke så ofte jeg er inne på andre klubbtråder og kommenterer men synes det var verdt et innspill i denne lite nyanserte "Rekdal er ræva" debatten som foregår her inne og i andre fora. Ikke at jeg synes at Rekdal gjør en god jobb eller at han er rett mann, åpenbart ikke. Men det er nok mer som skurrer inne på brakka der en kun han for å si det mildt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tror Thorvaldsson er noe undervurdert, i eliteseriesammenheng så har han god teknikk og god styrke, ikke fryktinngytende hurtighet og goalgetter-egenskapene er enn så lenge noe tvilsomme, men spisser som har alle de tingene det blir ikke værende lenge i Norge. Aga, Nelson, Ingasson og Sadiku blir jo syndebukker som havner rett på benk hver gang de eller laget spiller ræva, så umulig å si noe som helst om hvor gode de er da de får null tillit.

Men skal han spilles god så må vi angripe med mange mann samtidig. I Bodø så var det ganske merkbart at RBK var mye bedre med ham på banen selv om bidragene hans ikke var spesielt fremtredende (annet enn å misse på noe vi får håpe han normalt vil sette når selvtilliten og kampformen er på plass). Litt slik som Skjeldbred istedenfor Skarsem ifjor, du merker det mer på kontrasten mellom en som løper veldig mye og en som løper klokt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 10:32 pm Mini lanserer Solskjær.

Har man fortsatt ikke lært?
Hareide, Rekdal og så Ole Gunnar?

Jeg hadde flirt på meg brokk.

Jeg blir uansett sjokkert om det skjer, i motsetning til Reka og Åge har Ole en viss verdighet.
Jeg venter som sagt på at Petter Rudi skal bli trener for Rbk.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

aderyn skrev: tir mai 30, 2023 1:54 am
DuncanE skrev: tir mai 30, 2023 1:45 am
aderyn skrev: tir mai 30, 2023 12:57 am

Uansett tror jeg sjansen for at Rekdal hadde sett Thorvaldsson, Ingason, Sadiku og Aga i over 10 minutter hver før de signerte er forbløffende liten. Fikk sikkert input fra Dorsin om en kraftig spiss med duellstyrke, noe Rekdal faktisk liker, men hjelper lite når fyren (Thorvaldsson) kvalitetsmessig hører hjemme i National League i England. Rekdal gir nok bestillingsverk på spillertypene han vil ha, men det er Dorsin og scoutingapperatet (Om RBK i det hele tatt har dette) sitt ansvar å faktisk vurdere nivået disse spillerne besitter. Skal ikke sage Aga og Sadiku fullstendig helt enda (Selv om jeg er skeptisk til at noen av de lykkes) men Ingason og Thorvaldsson ser jeg allerede at ikke holder nivået
Basis av dette er jo at Rekdal er en fullstendig idiot som ikke har peiling på hvilke spillere Rosenborg kjøper. Han nikker og smiler. Godt mulig du har rett, men jeg tenker det er langt mer sannsynlig at du nok engang plumper uti med noe du har null peiling på. Mulig det er slik de gjør det på Åråsen?
Tja. Er ikke så ofte jeg er inne på andre klubbtråder og kommenterer men synes det var verdt et innspill i denne lite nyanserte "Rekdal er ræva" debatten som foregår her inne og i andre fora. Ikke at jeg synes at Rekdal gjør en god jobb eller at han er rett mann, åpenbart ikke. Men det er nok mer som skurrer inne på brakka der en kun han for å si det mildt.
Du mener Rekdal-kritikken er lite nyansert, men det er du som fremstiller Rekdal som en komplett idiot som ikke har kontroll på spillerkjøp han sier ja til. Han har selvfølgelig sett spillerne på forhånd, det har hele teamet. Rekdal har snakket om overgangsprosesser i ørten podcaster og intervjuer.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 11:46 pm Ole går gratis i sommer.

https://www.nidaros.no/selnas-ferdig-ga ... 113-450679
Han kan bli en strålende backup for Patrick Berg i Glimt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Cedianar skrev: tir mai 30, 2023 8:34 am
bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 11:46 pm Ole går gratis i sommer.

https://www.nidaros.no/selnas-ferdig-ga ... 113-450679
Han kan bli en strålende backup for Patrick Berg i Glimt.
Usikker på om det er interresant for ham. Må si det.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 9:03 am
Cedianar skrev: tir mai 30, 2023 8:34 am
bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 11:46 pm Ole går gratis i sommer.

https://www.nidaros.no/selnas-ferdig-ga ... 113-450679
Han kan bli en strålende backup for Patrick Berg i Glimt.
Usikker på om det er interresant for ham. Må si det.
Spørs hvor interessant RBK er for han om han har en viss forventning på lønnsnivå og ønsker å spille i Europa.

dani07

Legg inn av dani07 »

Overrasker meg stort at noen tar Selnæs seriøst som fotballspiller. Han har gjort sine 2 klubbvalg utelukkende for penger (noe jeg har all respekt for) og har jo selv velgt bort å være konkurransedyktig.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Kalle73 skrev: tir mai 30, 2023 9:44 am
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 9:03 am
Cedianar skrev: tir mai 30, 2023 8:34 am

Han kan bli en strålende backup for Patrick Berg i Glimt.
Usikker på om det er interresant for ham. Må si det.
Spørs hvor interessant RBK er for han om han har en viss forventning på lønnsnivå og ønsker å spille i Europa.
Penger har han nok av, dette handler om han ønsker å komme hjem nå, eller ikke. Å være backup for Patrick er nok et dårligere forslag, uansett lønn.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

dani07 skrev: tir mai 30, 2023 10:11 am Overrasker meg stort at noen tar Selnæs seriøst som fotballspiller. Han har gjort sine 2 klubbvalg utelukkende for penger (noe jeg har all respekt for) og har jo selv velgt bort å være konkurransedyktig.
Du anerkjenner useriøsiteten. Det er da noe i alle fall.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 10:13 am
Kalle73 skrev: tir mai 30, 2023 9:44 am
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 9:03 am

Usikker på om det er interresant for ham. Må si det.
Spørs hvor interessant RBK er for han om han har en viss forventning på lønnsnivå og ønsker å spille i Europa.
Penger har han nok av, dette handler om han ønsker å komme hjem nå, eller ikke. Å være backup for Patrick er nok et dårligere forslag, uansett lønn.
De færreste som har penger nok evner å innse det sjøl.
At han dumpa karriæren i Frankrike og heller valgte pengene i Kina tyder jo på at han fort velger klingende mynt fremfor andre ting.

Når det gjelder en overgang til Glimt er jeg ikke uten videre veldig entusiastisk. Tror fort han ender opp i Sverige eller Danmark.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Hvorfor i alle dager skulle han ønske å bo i Bodø eller spille for Glimt? På tide å lande. Sjansen for at han spiller for noen andre enn RBK i Norge er lik null.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: tir mai 30, 2023 10:56 am Hvorfor i alle dager skulle han ønske å bo i Bodø eller spille for Glimt? På tide å lande. Sjansen for at han spiller for noen andre enn RBK i Norge er lik null.
Det er tre faktorer som spiller inn
1. Klubbfølelse
2. Lønn
3. Ambisjoner

Jeg skal ikke uttale meg om hvordan Selnæs vekter disse tre, men RBK trekker et langt kortere strå enn Glimt på punkt 2 og 3.

Han ville aldri gått til Molde, men om Glimt legger ut åte er jeg langt fra like sikker på at han takker nei.

Så må man heller ikke glemme at per nå er RBK lite attraktive. Mange røde flagg. Det er usikkerhet rundt trenerspørsmålet og laget er svakt både prestasjonsmessig og når det kommer til spillerstall.

For alt jeg vet vil han hjem for å avslutte karrieren i Trondheim og han mener dette er et godt tidspunkt. Men selv tror jeg fort vi ser han i Brøndby eller Malmö.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »


startelver

Legg inn av startelver »

Har han ikke fått sparken enda?

Kan dere ikke hente inn en utenlandsk trener da ? Er vel nok penger på bok til det?

Potter er visst ledig.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 12:38 am
Zanick skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
aderyn skrev: man mai 29, 2023 11:24 pm Dorsin må vel ta sin del av skylda her også. Henter inn 4 middelmådige spisser for å erstatte Tengstedt. Vet ikke når kvantitet>kvalitet ble en greie i fotballen. Kosta jo en god del alle disse spissene, ville vært mye bedre bruk av ressurser å hente 2 habile spisser. Men han lever vel på Tengstedt-treff rusen enda og tror han kan gjenskape det, selv om det sannsynligvis ikke var noe annet enn ren flaks.
Usikker på hvor stor makt Dorsin har i RBK. Rekdal har siste ord ved alle overganger.
Vi husker jo fra Brutterngate at treneren er øverste leder i RBK.
Nå har jo dette faktisk blitt bekreftet av styre også mener jeg. De gikk gjennom organisasjonskartet på årsmøte og om jeg ikke husker feil var det slik at Berdal (Daglig Leder) er øverste leder for administrasjon og Dorsin (Sportslig Leder) har Berdal som sin nærmeste leder. Rekdal (Hovedtrener) er øverste leder sport og rapporterer også direkte til styret. Eneste jeg ikke husker hvordan var definert var Vikvang sin rolle som sportslig koordinator, eller Leder Sport da som den ble kalt på årsmøte, om den også rapporterte direkte til styret eller om den var underlagt administrasjonen i tillegg. Her kan noen gjerne arrestere meg om jeg husker feil.

Håpløs organisering selvsagt, men det kommer jo som følge av at man følte man måtte organisere seg litt rundt spørsmålet om stillingsvern og det "fritaket" eller hva man skal kalle det at ledere kan bli sagt opp på dagen kontra vanlige ansatte osv. selv om andre norske klubber har andre typer organisering så har jo ikke de blitt tatt til retten da. Vanskelig balansegang, men at hovedtrener skal være øverste leder for sport og stå over sportslig leder er jo litt rart siden de burde i større grad vært sidestilt. Samtidig har man jo også organisert bort mye av den opprinnelige jobben til Dorsin over til andre stillinger og Dorsin jobber jo nå mest med spillerlogistikk knyttet til a-laget mens andre skal sørge for råde tråder over tid slik jeg har forstått det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

startelver skrev: tir mai 30, 2023 6:35 pm
Potter er visst ledig.
Fornavn Harry..?

Kunne sikkert trenges.
Selv synes jeg rekerull gjør en kjempejobb med RBK.
Er stusselig når eneste fotballgleden er at andre sliter..

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Henningsen skrev: tir mai 30, 2023 7:03 pm
startelver skrev: tir mai 30, 2023 6:35 pm
Potter er visst ledig.
Fornavn Harry..?

Kunne sikkert trenges.
Selv synes jeg rekerull gjør en kjempejobb med RBK.
Er stusselig når eneste fotballgleden er at andre sliter..
Du har i det minste muligheten av å glede deg over at andre er verre. Det har egentlig ikke vi.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

thewaterfall skrev: tir mai 30, 2023 7:54 pm Du har i det minste muligheten av å glede deg over at andre er verre. Det har egentlig ikke vi.
Dere kunne vært Aafk...

Men er vel litt vanskelig å bry seg så mye om hva de driver med, ser den.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tjaaah skrev: tir mai 30, 2023 8:41 pm
thewaterfall skrev: tir mai 30, 2023 7:54 pm Du har i det minste muligheten av å glede deg over at andre er verre. Det har egentlig ikke vi.
Dere kunne vært Aafk...

Men er vel litt vanskelig å bry seg så mye om hva de driver med, ser den.
De har jo faktisk tatt grep da, så til og med de skjønte at man kan ikke bare la elendigheten fortsette uten å gjøre noe. Så klarer ikke føle skadefryd uansett hvor hardt jeg prøver. Så kan faktisk argumentere for at vi er verre enn Aafk til og med, og det sier jo en hel del tenker jeg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

thewaterfall skrev: tir mai 30, 2023 8:51 pm De har jo faktisk tatt grep da, så til og med de skjønte at man kan ikke bare la elendigheten fortsette uten å gjøre noe. Så klarer ikke føle skadefryd uansett hvor hardt jeg prøver. Så kan faktisk argumentere for at vi er verre enn Aafk til og med, og det sier jo en hel del tenker jeg.
Jeg vil tro at Rbk tar grep snart også. Om det ikke bedrer seg veldig, nå som spillere kommer tilbake fra skade, og kampprogrammet blir lettere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: tir mai 30, 2023 7:54 pm
Henningsen skrev: tir mai 30, 2023 7:03 pm
startelver skrev: tir mai 30, 2023 6:35 pm
Potter er visst ledig.
Fornavn Harry..?

Kunne sikkert trenges.
Selv synes jeg rekerull gjør en kjempejobb med RBK.
Er stusselig når eneste fotballgleden er at andre sliter..
Du har i det minste muligheten av å glede deg over at andre er verre. Det har egentlig ikke vi.
En smålig glede jeg vet det. Men som vifsupporter så er det kun det man har :oops:
Men husk
Det kunne vært værre, man kunne vært Lyn..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: tir mai 30, 2023 9:00 pm Men husk
Det kunne vært værre, man kunne vært Lyn..
Lyn har i det minste positiv utvikling, for tiden. Det er vel mer enn man kan si om Rbk og VIF. Så det er mulig at startelver, og de to andre supporterne, finner noe glede i det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»