Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

Everenga skrev: tir mar 07, 2023 7:26 am
Tjaaah skrev: tir mar 07, 2023 1:32 am
DuncanE skrev: tir mar 07, 2023 1:04 am Med tenke på de nye prisnivåene på salg fra Eliteserien som er etablert i dette vinduet, skal du ikke se bort i fra at vi kan tjene atskillig mer enn denne avtalte prisen på Noah i relativt nær fremtid.
Om han hadde vært godt over 30, kunne dere nok solgt ham dyrt til VIF.
Har'n kneskade? Det er obligatorisk.
Har dere råd til Noah nå da?

Everenga

Legg inn av Everenga »

bønna1/2 skrev: tir mar 07, 2023 10:08 am
Everenga skrev: tir mar 07, 2023 7:26 am
Tjaaah skrev: tir mar 07, 2023 1:32 am

Om han hadde vært godt over 30, kunne dere nok solgt ham dyrt til VIF.
Har'n kneskade? Det er obligatorisk.
Har dere råd til Noah nå da?
Vi har vel strengt tatt aldri råd til noen ting uten at det pleier å stoppe oss i å anskaffe de 35 årige grisedyre kneskadene vi sikler etter.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vi får se om han blir i RBK til han bikker 32 og prisen har falt nok til at dere har tilstrekkelig med cash.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zorbeltuss skrev: tir mar 07, 2023 10:38 am Vi får se om han blir i RBK til han bikker 32 og prisen har falt nok til at dere har tilstrekkelig med cash.
Ikke minst om knærne har fått kjørt seg nok...

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Nå er det vel skranglelyd fra begge knæra til Holm, så regner med Vålerengens er klar for å betale dobbelt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Rösenborger skrev: tir mar 07, 2023 1:00 pm Nå er det vel skranglelyd fra begge knæra til Holm, så regner med Vålerengens er klar for å betale dobbelt.
Det øker erfaringsmessig vår betalingsvilje ja.

Gunder

Legg inn av Gunder »

JohnTiger skrev: man mar 06, 2023 10:13 pm What!? Kommer Holm tilbake?!

Altså, han var og kommer aldri til å bli noen målmaskin. Avslutningsegenskaper på lavt nivå

Faen, nå ble jeg skuffet!
Skal vi tro på TV2. Har Reims forpliktet seg til å kjøpe Holm, hvis de ikke rykker ned.

Det kan TV 2 nå avsløre.

Holm er ifølge TV 2s opplysninger lånt ut med en forpliktelse om at Reims må kjøpe ham om de ikke rykker ned fra Ligue 1. Det betyr at spilleren med veldig høy sannsynlighet ikke kommer tilbake til RBK.

Reims betaler tolv millioner kroner for lånet. De betaler 30 millioner kroner til om de holder seg i ligaen. Pluss bonuser er overgangen trolig verdt rundt 50 millioner kroner.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15065009/

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Gunder skrev: tir mar 07, 2023 1:41 pm
JohnTiger skrev: man mar 06, 2023 10:13 pm What!? Kommer Holm tilbake?!

Altså, han var og kommer aldri til å bli noen målmaskin. Avslutningsegenskaper på lavt nivå

Faen, nå ble jeg skuffet!
Skal vi tro på TV2. Har Reims forpliktet seg til å kjøpe Holm, hvis de ikke rykker ned.

Det kan TV 2 avsløre.

Holm er ifølge TV 2s opplysninger lånt ut med en forpliktelse om at Reims må kjøpe ham om de ikke rykker ned fra Ligue 1. Det betyr at spilleren med veldig høy sannsynlighet ikke kommer tilbake til RBK.

Reims betaler tolv millioner kroner for lånet. De betaler 30 millioner kroner til om de holder seg i ligaen. Pluss bonuser er overgangen trolig verdt rundt 50 millioner kroner.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15065009/
Denne artikkelen ble skrevet 2. september 2022. Per nå er det flere som stiller spørsmålstegn ved om dette medfører riktighet.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

kommer john holmes til rbk også nå?
Hvor mange nye kommer det pr.uke? En utrolig stor mengde med ukjente navn som kommer til ærbekå hele tida

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

ballee skrev: ons mar 08, 2023 12:10 am kommer john holmes til rbk også nå?
Hvor mange nye kommer det pr.uke? En utrolig stor mengde med ukjente navn som kommer til ærbekå hele tida
Det er vanskelig å vite hvor man skal starte, da man gjerne bør tilpasse seg avsender for å nå frem med budskapet. Så da lar jeg det heller være.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Det er veldig rart at ikke Dorsin eller en annen fra RBK kan fortelle hva som er tilfelle i avtalen til Noah med Reims når de ser at det er så mye tvil og spekulasjoner omkring opsjonen. RBK`s daglig leder svarte ganske ullent på et direkte ja/nei-spørsmål om saken på et medlemsmøte nylig. Dorsin sa noe om at hvis Reims velger å innfri opsjonen .....

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Synes egentlig ikke det er veldig rart, vil tro det er en konfidensiell avtale mellom to parter som gjør at man ikke kan avsløre detaljer osv. Overgangssummer og slikt har en tendens til å lekke uansett, enten det er klubber eller agenter men det er sjelden man ser klubber selv bekrefte eller avsløre hva som står i avtalen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Tobbis1 skrev: ons mar 08, 2023 2:06 pm Det er veldig rart at ikke Dorsin eller en annen fra RBK kan fortelle hva som er tilfelle i avtalen til Noah med Reims når de ser at det er så mye tvil og spekulasjoner omkring opsjonen. RBK`s daglig leder svarte ganske ullent på et direkte ja/nei-spørsmål om saken på et medlemsmøte nylig. Dorsin sa noe om at hvis Reims velger å innfri opsjonen .....
Spør du meg så har de svart på dette. Spekulasjonene fra i fjor høst gjelder ikke.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

I Portugal så skal vel den slags offentligjøres så en vet vel ganske nøyaktig hvor mye vi fikk for Tengstedt, men normalen er at journalistene må finne noen som vil lekke detaljene til dem, ja.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Champis skrev: man mar 06, 2023 11:31 pm Holm har jeg ærlig talt tro på at kan bli en meget god spiss i ES!
Enn så lenge har han gjort mest utav seg på Solsiden i Trondheim.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 2:18 pm Spør du meg så har de svart på dette. Spekulasjonene fra i fjor høst gjelder ikke.
Ingen fra klubben har svart på direkte spørsmål om dette. I hovedsak på grunn av manglende spørsmål. Men da undertegnede spurte om det på forrige medlemsmøte var svaret fra Berdal at han ikke kommenterte enkeltspillere.

Champis

Legg inn av Champis »

bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 6:50 pm
Champis skrev: man mar 06, 2023 11:31 pm Holm har jeg ærlig talt tro på at kan bli en meget god spiss i ES!
Enn så lenge har han gjort mest utav seg på Solsiden i Trondheim.

Ja, ikke noe bombe at han er litt den typen. Rent fotballmessige tror jeg hvert fall at han har noen egenskaper som gjør at han kan bli bra. Om han får ut potensiale sitt er en annen sak.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Kjello skrev: ons mar 08, 2023 6:54 pm
bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 2:18 pm Spør du meg så har de svart på dette. Spekulasjonene fra i fjor høst gjelder ikke.
Ingen fra klubben har svart på direkte spørsmål om dette. I hovedsak på grunn av manglende spørsmål. Men da undertegnede spurte om det på forrige medlemsmøte var svaret fra Berdal at han ikke kommenterte enkeltspillere.
Svar godt nok, man sier det uten å si det. Ingen av klubbene har noen gang bekreftet at det foreligger en slik opsjonsforpliktelse hos franskmennene. Kan den foreligge? Ja, men da er det direkte merkelig om dette ikke bekreftes, ergo ikke. En annen variant er jo at man er enige om en kjøpesum og deadline for kjøp, om franskmenna vil kjøpe, men dette er jo ikke franskmenna i nærheten av å snakke om nå, gitt skadeproblemer og det spilleren har vist der nede så langt. Det som kanskje kan "tyde" på at det likevel foreligger en slik opsjon, er det faktum at vi har rekruttert offensive spillere, men det tror jeg handler vel så mye om at man ønsker alternativer tilgjengelig fremover, samt ventet exit for Sæter, og evt. salg av Vecchia.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 7:45 pm
Kjello skrev: ons mar 08, 2023 6:54 pm
bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 2:18 pm Spør du meg så har de svart på dette. Spekulasjonene fra i fjor høst gjelder ikke.
Ingen fra klubben har svart på direkte spørsmål om dette. I hovedsak på grunn av manglende spørsmål. Men da undertegnede spurte om det på forrige medlemsmøte var svaret fra Berdal at han ikke kommenterte enkeltspillere.
Svar godt nok, man sier det uten å si det. Ingen av klubbene har noen gang bekreftet at det foreligger en slik opsjonsforpliktelse hos franskmennene. Kan den foreligge? Ja, men da er det direkte merkelig om dette ikke bekreftes, ergo ikke. En annen variant er jo at man er enige om en kjøpesum og deadline for kjøp, om franskmenna vil kjøpe, men dette er jo ikke franskmenna i nærheten av å snakke om nå, gitt skadeproblemer og det spilleren har vist der nede så langt. Det som kanskje kan "tyde" på at det likevel foreligger en slik opsjon, er det faktum at vi har rekruttert offensive spillere, men det tror jeg handler vel så mye om at man ønsker alternativer tilgjengelig fremover, samt ventet exit for Sæter, og evt. salg av Vecchia.
Kan jo som sagt være fordi det er en konfidensiell avtale og de derfor ikke vil og/eller ikke kan bekrefte detaljer i avtalen. Såvidt jeg husker ble aldri opsjonen til Ceïde bekreftet fra noe offisielt hold eller? Altså detaljene rundt opsjonen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: ons mar 08, 2023 8:52 pm Kan jo som sagt være fordi det er en konfidensiell avtale og de derfor ikke vil og/eller ikke kan bekrefte detaljer i avtalen. Såvidt jeg husker ble aldri opsjonen til Ceïde bekreftet fra noe offisielt hold eller? Altså detaljene rundt opsjonen.
Jo da, men egentlig så er jo innholdet i alle avtaler konfidensielle :P


I Ceides tilfelle bekreftet jo RBK selv hva som var betingelsene.

https://www.rbk.no/nyheter/ceide-solgt-til-sassuolo

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 9:05 pm
thewaterfall skrev: ons mar 08, 2023 8:52 pm Kan jo som sagt være fordi det er en konfidensiell avtale og de derfor ikke vil og/eller ikke kan bekrefte detaljer i avtalen. Såvidt jeg husker ble aldri opsjonen til Ceïde bekreftet fra noe offisielt hold eller? Altså detaljene rundt opsjonen.
Jo da, men egentlig så er jo innholdet i alle avtaler konfidensielle :P


I Ceides tilfelle bekreftet jo RBK selv hva som var betingelsene.

https://www.rbk.no/nyheter/ceide-solgt-til-sassuolo
Husket ikke at RBK selv bekreftet dette med Ceïde, men leste noen som sa at RBK/Dorsin ikke bekreftet opsjonen i tilfellet til Ceïde heller under diskusjon om opsjonen på Holm må oppfylles ved gitte kriterier eller kun var en "vanlig" opsjon.

Vi får se, men er jo urovekkende at ryktene begynner å svirre da. Såvidt jeg har fått med meg har ingen journalister kjørt sak på dette enda, er de redde for å innrømme feil? Adressa har jo hevdet det samme som TV2 uten å referere til andre, som tyder på at de selv har/hadde samme informasjon.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: ons mar 08, 2023 9:22 pm
bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 9:05 pm
thewaterfall skrev: ons mar 08, 2023 8:52 pm Kan jo som sagt være fordi det er en konfidensiell avtale og de derfor ikke vil og/eller ikke kan bekrefte detaljer i avtalen. Såvidt jeg husker ble aldri opsjonen til Ceïde bekreftet fra noe offisielt hold eller? Altså detaljene rundt opsjonen.
Jo da, men egentlig så er jo innholdet i alle avtaler konfidensielle :P


I Ceides tilfelle bekreftet jo RBK selv hva som var betingelsene.

https://www.rbk.no/nyheter/ceide-solgt-til-sassuolo
Husket ikke at RBK selv bekreftet dette med Ceïde, men leste noen som sa at RBK/Dorsin ikke bekreftet opsjonen i tilfellet til Ceïde heller under diskusjon om opsjonen på Holm må oppfylles ved gitte kriterier eller kun var en "vanlig" opsjon.

Vi får se, men er jo urovekkende at ryktene begynner å svirre da. Såvidt jeg har fått med meg har ingen journalister kjørt sak på dette enda, er de redde for å innrømme feil? Adressa har jo hevdet det samme som TV2 uten å referere til andre, som tyder på at de selv har/hadde samme informasjon.
Tror ikke journalister har for vane å innrømme feil før feilen er bekreftet, og knapt nok da. :x

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Vecchia på vei til Malmø

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Tinkler skrev: tor mar 09, 2023 2:18 pm Vecchia på vei til Malmø
Det blir seriøst tynt på topp i år :/

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Genialt (eller galskap) hvis styret og Dorsin har bestemt seg for å sette Rekdal på ildprøve ved å tvinge ham til å få resultater ved å få laget til å fungere som en enhet (noe han har til gode å vise at han er kapabel til). Men jeg tror ikke de er så kynisk sleipe.

Mener og tror at Malmø skal grave meget, meget dypt i bankhvelvet sitt før det er aktuelt. Hadde de kommet med et interessant bud i Januar så ville det vært tid til å prøve seg på feks Mikkelsen som gikk til Sverige for en prislapp RBK burde ha råd til å matche med Vecchia-salg på toppen av Tengstedt-salget, og han er vel en sammenlignbar type mtp rolle og kvalitet.

Hvis vi får gode penger for Vecchia og får på plass en erstatning som går rett inn på laget så er det ikke nødvendigvis negativt, men alltid greiest at disse kommer inn ved starten av oppkjøringen og ikke rett før vi skal inn i første tellende kamp.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... a-mitt-lag

Denne saken alene tilsier at RBK bør kreve minst 20 mill.


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kun den medisinske testen som gjenstår:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... s-onskan-/

Nå kan jo det være litt av en snubletråd, jfr Vecchias historikk.

Ellers så avslo vi vel et bud på 10 mill tidligere i år, da satser jeg på at overgangssummen nærmer seg 20 mill denne gangen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

bønna1/2 skrev: ons mar 08, 2023 7:45 pm Det som kanskje kan "tyde" på at det likevel foreligger en slik opsjon, er det faktum at vi har rekruttert offensive spillere, men det tror jeg handler vel så mye om at man ønsker alternativer tilgjengelig fremover, samt ventet exit for Sæter, og evt. salg av Vecchia.
Som sagt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

newsflash skrev: tor mar 09, 2023 3:19 pm Kun den medisinske testen som gjenstår:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... s-onskan-/

Nå kan jo det være litt av en snubletråd, jfr Vecchias historikk.

Ellers så avslo vi vel et bud på 10 mill tidligere i år, da satser jeg på at overgangssummen nærmer seg 20 mill denne gangen.
Jeg tror du blir skuffet. Ellers er det jo besnærende å oppleve at vi kvitter oss med alt av kreativitet. Om vi ikke skal inn med noe så ser jo dette svært lite lovende ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Veccia ut og Holm inn eller er det flere på vei inn?

Jeg har jo fundert litt på hvorfor RBK sitter så stille i båten på overgangsmarkedet, men tredje år på rad med mer enn 30 mill i underskudd tærer selvsagt på ethvert lag.

Sett fra utsiden har det vært en merkelig utvikling med RBK. Jeg burde sikkert vært jublende glad, men det er nesten litt trist å se på regresjonen. Blir litt som når jeg så et bilde av hvordan Malin på Saltkråkan ser ut i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»