Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 2:41 pm
izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 2:37 pm
TomBrady12 skrev: man mar 13, 2023 1:28 pm

På en skala fra 1-10 lever du på 1 og 10. Anbefaler deg å utforske resten av skalaen.
Jeg leverer til 10 nå. Det varierer fra tråd til tråd. Noen ganger bommer man og noen ganger treffer man.
Jeg tror ikke han mente at du leverte til 1 eller 10.

Han mente at du ikke har nyanser i dine meninger. Enten vinner RBK serien eller så rykker de ned.
Det siste var skrevet i frustrasjon etter den elendige kampen mot Viking. Sånn kan de ikke spille når alvoret starter. Sæter var sterkt savnet. Vi hadde to der framme i går som knapt var bort i ballen. Det så ikke bra ut. Så rykke ned var å ta litt hardt i. Og seriemester blir de ikke, det blir Molde.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 4:35 pm
PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 2:41 pm
izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 2:37 pm

Jeg leverer til 10 nå. Det varierer fra tråd til tråd. Noen ganger bommer man og noen ganger treffer man.
Jeg tror ikke han mente at du leverte til 1 eller 10.

Han mente at du ikke har nyanser i dine meninger. Enten vinner RBK serien eller så rykker de ned.
Det siste var skrevet i frustrasjon etter den elendige kampen mot Viking. Sånn kan de ikke spille når alvoret starter. Sæter var sterkt savnet. Vi hadde to der framme i går som knapt var bort i ballen. Det så ikke bra ut. Så rykke ned var å ta litt hardt i. Og seriemester blir de ikke, det blir Molde.
Ei ekte spåkjærring du....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 4:35 pm
PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 2:41 pm
izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 2:37 pm

Jeg leverer til 10 nå. Det varierer fra tråd til tråd. Noen ganger bommer man og noen ganger treffer man.
Jeg tror ikke han mente at du leverte til 1 eller 10.

Han mente at du ikke har nyanser i dine meninger. Enten vinner RBK serien eller så rykker de ned.
Det siste var skrevet i frustrasjon etter den elendige kampen mot Viking. Sånn kan de ikke spille når alvoret starter. Sæter var sterkt savnet. Vi hadde to der framme i går som knapt var bort i ballen. Det så ikke bra ut. Så rykke ned var å ta litt hardt i. Og seriemester blir de ikke, det blir Molde.
30 serierunder skal spilles. Mye kan skje. Overgangsvinduet er åpent i to uker enda.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

ballee skrev: man mar 13, 2023 4:52 pm
izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 4:35 pm
PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 2:41 pm

Jeg tror ikke han mente at du leverte til 1 eller 10.

Han mente at du ikke har nyanser i dine meninger. Enten vinner RBK serien eller så rykker de ned.
Det siste var skrevet i frustrasjon etter den elendige kampen mot Viking. Sånn kan de ikke spille når alvoret starter. Sæter var sterkt savnet. Vi hadde to der framme i går som knapt var bort i ballen. Det så ikke bra ut. Så rykke ned var å ta litt hardt i. Og seriemester blir de ikke, det blir Molde.
Ei ekte spåkjærring du....
Man må jo prøve, men alt kan skje. Brann kan vinne eliteserien. Time will show!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Brann har vel ventet 16 av de 44 årene de må regne med til neste gang?

Snart halveis.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Zorbeltuss skrev: man mar 13, 2023 7:14 pm Brann har vel ventet 16 av de 44 årene de må regne med til neste gang?

Snart halveis.
Hvem vet, i år skjer det kanskje..... Tror det står mellom Brann og Molde. :P

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Brann har vunnet 3 seriegull på 114 år, dvs i snitt 1 gull per 38 år, så da 2.5% sjanse for at det blir Branngull et gitt år, som med en usikkerhetsmargin på 2.5 prosentpoeng sikkert treffer Brann sine vinnersjanser i år.

Men tror ikke du kan bruke den statistikken til å anslå sjansene til Glimt, Molde eller RBK med noe særlig presisjon :?

Champis

Legg inn av Champis »

thewaterfall skrev: man mar 13, 2023 3:53 pm
HarryH skrev: man mar 13, 2023 2:17 pm Denne religiøse overbevisningen om at 4-3-3 er veien til frelse kan neppe være sunn. Fotballen er jo i kontinuerlig utvikling.
Den religiøse overbevisningen ligger først og fremst i at veien til frelse er offensiv og angrepsvillig fotball, som er ganske motsatt av det man så mot Viking i går hvor det var mye lange pasninger og forsøk på duellspill.

Så har man selvsagt et veldig spesielt forhold til 4-3-3 her i trøndelag, og når det går dårlig så blir nok ropet om 4-3-3 ganske høylytt. Men jeg tror 4-3-3 egentlig bare er en slags "metafor" (kanskje feil ord, men kom ikke på et bedre i farta) for nettopp offensiv og angrepsvillig fotball. Om man spiller 3-5-2 eller 3-4-3 så tror jeg folk er fornøyde med det stort sett, så lenge man ser et lag som spiller artig fotball, skaper masse sjanser og scorer mye mål. Så vil det alltid være noen som mener 4-3-3 er det eneste riktige, men det tror jeg er et fåtall så lenge man er fornøyd med det man ser på banen selv om det er en annen formasjon.

Man ser også at mange lag klarer å ha suksess med 4-3-3 også i dag, selv om fotballen er i kontinuerlig utvikling. Glimt er det fremste eksemplet her i Norge. Det som hadde vært dumt er å forsøke å få et lag i dag til å være en blåkopi av laget/-ene til Eggen, fotballen har utviklet seg siden sist han var trener på toppnivå. Men han selv var jo også veldig flink til akkurat dette å tilpasse seg og fornye seg da. Man så jo det halvåret han hadde i 2010 at hans tanker og ideer ikke var utdaterte og var i stand til å fungere også da til tross for nesten 10 år "på sidelinjen". Så jeg mener det ikke er feil å tro at man kan finne trener(e) som har samme tanker og prinsipper som Eggen hadde, å tro at det på nytt kan bringe oss til en storhetstid. Men de må være tilpasset dagens fotball selvsagt, og de kan brukes i flere formasjoner enn 4-3-3 selv om det var den formasjonen Eggen foretrakk.

Problemet er at mange rundt Rosenborg har sett på 4-3-3 som en spillestil. Man har jo også hørt mange ganger fagpersoner i og rundt Rosenborg uttale at en trener/spiller "kan 4-3-3". Akkurat som om det kun finnes én måte å spille 4-3-3 på.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det vesentlige er at man har en gjennomført strategi hva gjelder spillestil, tre bak kontra fire bak er en ganske vesentlig endring når vi snakker om trenere som Rekdal som har formasjoner uten spillestil, da er det bedre med 4-3-3 fordi da får du mer fleksibilitet og bedre balanse, tre bak blir til en baktung femmer. Så har du noen element som firer bak med soneforsvar som norske lag alltid kan falle tilbake på uansett hvor elendig treneren er.

I tillegg så er det slik at hvis en tar utgangspunkt i 4-3-3, så er det så mye lettere å bruke det lokale spillere og trenere allerede er kjent med, slik som nevnte soneforsvar, og indreløperbevegelser.

Det er klart, hvis Rekdal innførte tilsvarende stil som f eks Gasperini står for sammen med trebackslinjen sin, og dette var en strategi RBK som klubb bevisst gikk for så ville ting stilt seg annerledes. Men RBK (og trøndersk fotball) har noen tradisjoner i Michels-skolen og de setter noen føringer for hva som forventes av klubben og hva en har best forutsetninger for å lykkes med her, og da er utgangspunktet 4-3-3, men Eggen har dratt Skammelsrud ned som ekstra stopper i en slags 3-4-3, Eggen har snudd V-en med Brandhaug foran i 4-2-3-1, Eggen har dratt spissen ned bak kantene (og latt Hassan El Fakiri bekle den rollen) i 4-3-1-2, vi stilte med Karadas og Brattbakk på flankene hjemme mot Inter i det han selv mente kanskje var den beste kampen RBK noen gang har spilt. Spillestilen ligger der, men formasjonen kan endres utifra hvordan en best får brukt styrkene til spillerne.

Derfor er det mye bedre med en trener som gjør det enkelt og holder seg låst til en 4-3-3 med indreløperbevegelser, offensive backer og kanskje ikke noe særlig mer enn hva Rekdal holder på med, selv om vi ønsker oss mer enn en det begge har å tilby. Hadde man kjørt Trond Henriksen som caretaker istedenfor å svelge Koteng og Bratseth sin "poison pill" så ville ståa sannsynligvis vært bedre.

Champis

Legg inn av Champis »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 1:43 am Det vesentlige er at man har en gjennomført strategi hva gjelder spillestil, tre bak kontra fire bak er en ganske vesentlig endring når vi snakker om trenere som Rekdal som har formasjoner uten spillestil, da er det bedre med 4-3-3 fordi da får du mer fleksibilitet og bedre balanse, tre bak blir til en baktung femmer. Så har du noen element som firer bak med soneforsvar som norske lag alltid kan falle tilbake på uansett hvor elendig treneren er.

I tillegg så er det slik at hvis en tar utgangspunkt i 4-3-3, så er det så mye lettere å bruke det lokale spillere og trenere allerede er kjent med, slik som nevnte soneforsvar, og indreløperbevegelser.

Det er klart, hvis Rekdal innførte tilsvarende stil som f eks Gasperini står for sammen med trebackslinjen sin, og dette var en strategi RBK som klubb bevisst gikk for så ville ting stilt seg annerledes. Men RBK (og trøndersk fotball) har noen tradisjoner i Michels-skolen og de setter noen føringer for hva som forventes av klubben og hva en har best forutsetninger for å lykkes med her, og da er utgangspunktet 4-3-3, men Eggen har dratt Skammelsrud ned som ekstra stopper i en slags 3-4-3, Eggen har snudd V-en med Brandhaug foran i 4-2-3-1, Eggen har dratt spissen ned bak kantene (og latt Hassan El Fakiri bekle den rollen) i 4-3-1-2, vi stilte med Karadas og Brattbakk på flankene hjemme mot Inter i det han selv mente kanskje var den beste kampen RBK noen gang har spilt. Spillestilen ligger der, men formasjonen kan endres utifra hvordan en best får brukt styrkene til spillerne.

Derfor er det mye bedre med en trener som gjør det enkelt og holder seg låst til en 4-3-3 med indreløperbevegelser, offensive backer og kanskje ikke noe særlig mer enn hva Rekdal holder på med, selv om vi ønsker oss mer enn en det begge har å tilby. Hadde man kjørt Trond Henriksen som caretaker istedenfor å svelge Koteng og Bratseth sin "poison pill" så ville ståa sannsynligvis vært bedre.

Her statuerer du egentlig et godt eksempel på det jeg skrev. Du mener altså at det er lurt å spille 4-3-3 for lokale spillere som er vant til det. Men som sagt, så er det hundre forskjellige måter å spille 4-3-3 på. Hvis det kommer spillere som er vant til å spille etter de samme prinsippene, så er det fint - men samme formasjon er underordnet.

Å konkludere med hva en treer bak gjør for spillestilen kontra en firer, blir helt feil. Nei, det er ikke gitt at man bli baktung med en femmer når man spiller med tre midtstoppere. Dette kommer helt an på hvordan man utfører spillestilen.

«Indreløper-bevegelser» - hva er det egentlig? Det finnes masse forskjellige måter å bruke indreløperne på. Jeg skjønner at Rosenborg-supportere har et bilde i hodet av disse tingene fra Eggens tid, men det var hans måte å utføre dette på. Det var en spillestil, og det er ikke sånn at man får fram disse tingene automatisk når man bytter til 4-3-3.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Med Rekdal så blir en treer bak en femmer som er så baktung drar hele laget med seg ned i egen målgård.

Poenget er at spiller du 4-3-3 med en like ræva trener som Rekdal så har du redningsplanken at alle i fireren bak der (kanskje ikke Rogers) kan å spille soneforsvar i en firer. Spillere som Skjeldbred, Henriksen, Skarsem, Nypan og Broholm vet hvordan en skal løse indreløperrollen. Da blir det med en gang langt bedre enn Rekdal sin møkkafotball.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 10:02 am Med Rekdal så blir en treer bak en femmer som er så baktung drar hele laget med seg ned i egen målgård.

Poenget er at spiller du 4-3-3 med en like ræva trener som Rekdal så har du redningsplanken at alle i fireren bak der (kanskje ikke Rogers) kan å spille soneforsvar i en firer. Spillere som Skjeldbred, Henriksen, Skarsem, Nypan og Broholm vet hvordan en skal løse indreløperrollen. Da blir det med en gang langt bedre enn Rekdal sin møkkafotball.
Møkkafotball er vel å ta i litt hardt. Sist jeg sjekket så har ikke serien startet enda. Vi får se etter noen kamper hvordan dette fungerer. Vi må gi han en sjanse. Men noe må åpenbart gjøres, kampen mot Viking var noe av det svakeste jeg har sett av RBK.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Zorbeltuss skrev: man mar 13, 2023 10:15 pm Brann har vunnet 3 seriegull på 114 år, dvs i snitt 1 gull per 38 år, så da 2.5% sjanse for at det blir Branngull et gitt år, som med en usikkerhetsmargin på 2.5 prosentpoeng sikkert treffer Brann sine vinnersjanser i år.

Men tror ikke du kan bruke den statistikken til å anslå sjansene til Glimt, Molde eller RBK med noe særlig presisjon :?
Det er vel 80% sjanse for at Molde vinner serien. 10% for RBK.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tror noe slikt som 50% Molde, 40% Glimt, 5% RBK, 5% noen andre.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 10:31 am Jeg tror noe slikt som 50% Molde, 40% Glimt, 5% RBK, 5% noen andre.
Ikke så dumt tippet.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: lør mar 11, 2023 2:56 pm Tv2 har dermed bomma skikkelig og hatt feil i 9mnd, godt hjulpet av adressa. Tipper det kommer ut noe om dette imorgen den dag.
Da har i hvertfall Nidaros skjønt det:

"Det har vært spekulert i overgangssummer, men allerede på dagen utlånet ble bekreftet skrev TV2 at det var en klausul i avtalen som gjorde at den franske klubben var forpliktet til å kjøpe Holm dersom de beholdt plassen i Ligue 1.

I forrige episode av Rotsekk ble i imidlertid denne avtalen et tema. Den populære RBK-podkasten tok opp at avtalen ikke inneholder denne klausulen, og dette er også opplysninger Nidaros sitter på.

Det er med andre ord Reims selv som bestemmer om de vil benytte opsjonsavtalen på spissen. Noe som samstemmer med det Micke Dorsin sa da RBK bekreftet nyheten på sine nettsider."


https://www.nidaros.no/trodde-rbk-hadde ... 113-425255

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 10:31 am Jeg tror noe slikt som 50% Molde, 40% Glimt, 5% RBK, 5% noen andre.
5% på RBK må skyldes supporterbriller. Ingenting annet. Vi har ikke nok mål i oss til å kjempe om topp 4 en gang.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Sannsynligvis for at vi skal blande oss inn i noen gullkamp så må noe dramatisk skje slik som at Tengstedt kommer tilbake på lån fordi han ikke får spille i Benfica, eller at Dorsin tryller fram en ny gullkalv.

Eller at Rekdal ryker tre kamper inn i sesongen og vi klarer å treffe innertier på ny trener inn.

Et eller annet sånt kan få oss tilbake på det resultatsporet vi var inne på i høst, men Molde og Glimt må begge underprestere samtidig, så at oddsen på RBK-gull gitt at det ikke går til de to favorittene bør være ganske lav. Vi trenger et mirakel til for å ende på første, ja. Men det skal mer enn det til for at LSK, VIking, VIF, Brann og slikt skal få gull. Vi kan veldig fort havne bak flere av disse hvis Viking-kampen indikerer at det har vært null utvikling siden våren ifjor.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 11:12 pm Sannsynligvis for at vi skal blande oss inn i noen gullkamp så må noe dramatisk skje slik som at Tengstedt kommer tilbake på lån fordi han ikke får spille i Benfica, eller at Dorsin tryller fram en ny gullkalv.

Eller at Rekdal ryker tre kamper inn i sesongen og vi klarer å treffe innertier på ny trener inn.

Et eller annet sånt kan få oss tilbake på det resultatsporet vi var inne på i høst, men Molde og Glimt må begge underprestere samtidig, så at oddsen på RBK-gull gitt at det ikke går til de to favorittene bør være ganske lav. Vi trenger et mirakel til for å ende på første, ja. Men det skal mer enn det til for at LSK, VIking, VIF, Brann og slikt skal få gull. Vi kan veldig fort havne bak flere av disse hvis Viking-kampen indikerer at det har vært null utvikling siden våren ifjor.
Nå registrerte vi vel i løpet av høsten i fjor at vi fremsto atskillig sterkere enn på våren. Så skjønner ikke hva som tilsier at det ikke har vært utvikling siden i fjor vår?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

DuncanE skrev: tir mar 14, 2023 11:21 pm
Zorbeltuss skrev: tir mar 14, 2023 11:12 pm Sannsynligvis for at vi skal blande oss inn i noen gullkamp så må noe dramatisk skje slik som at Tengstedt kommer tilbake på lån fordi han ikke får spille i Benfica, eller at Dorsin tryller fram en ny gullkalv.

Eller at Rekdal ryker tre kamper inn i sesongen og vi klarer å treffe innertier på ny trener inn.

Et eller annet sånt kan få oss tilbake på det resultatsporet vi var inne på i høst, men Molde og Glimt må begge underprestere samtidig, så at oddsen på RBK-gull gitt at det ikke går til de to favorittene bør være ganske lav. Vi trenger et mirakel til for å ende på første, ja. Men det skal mer enn det til for at LSK, VIking, VIF, Brann og slikt skal få gull. Vi kan veldig fort havne bak flere av disse hvis Viking-kampen indikerer at det har vært null utvikling siden våren ifjor.
Nå registrerte vi vel i løpet av høsten i fjor at vi fremsto atskillig sterkere enn på våren. Så skjønner ikke hva som tilsier at det ikke har vært utvikling siden i fjor vår?
Tengstedt

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg skal være ærlig og innrømme at selv om Viking-kampen var noe av det aller dårligste jeg har sett av Rosenborg (om ikke det aller dårligste) og selv om jeg ikke er noen tilhenger av Rekdal (aldri vært), så tror jeg ikke den kampen var representativt for nivået vi er på og nivået vi kommer til å prestere på i serien. Vi kommer til å være bedre enn det der over 30 kamper, akkurat det er jeg overbevist om. Vi kommer nok til å være med i medaljekampen også i år, men jeg tror det blir en hard kamp om den tredjeplassen. Mot Viking manglet vi Sæter, vi stilte med et spisspar som aldri har spilt sammen før og det var første tellende kamp for flere spillere. Vi manglet også Holse. Gi oss en måned til på feltet og jeg tror vi har et mer samspilt lag når flere av de nye har begynt å komme inn i "systemet" bedre. Det var de formildende omstendighetene.

Så over til det bekymringsverdige:
Planen var å slå mye langt, så jeg tror kampplan var lagt med en tanke om at Sæter skulle starte. Da hadde det nok sett mindre håpløst ut med de lange pasningene da han er bedre i duellspillet enn de to som spilte på topp. Bekymringsverdig at man ikke hadde en plan B klar uansett.

Synes ofte at indreløperne var for høyt oppe når Børkeeiet mottok ball, evt. så var Børkeeiet for dyp. Uansett så selv om han fikk pallen og var rettvendt så ble det en halvlang pasning enten mot bakrom eller mot oppspillspunkt fordi ingen indreløpere var spillbare langs bakken i nærhet av sentral midtbane som hadde ball.

Vi var for dårlige i presset jevnt over. Mye "jogging" opp i ballfører på mange og lite spurt til tider. For lav intensitet som gjorde at man havnet litt på etterskudd innimellom selv om Viking ikke skapte så mange voldsomme sjanser de heller.

Særlig Tagseth synes jeg til tider ble springende i press mellom 2-3 spillere ute på flanken der. Tagseth markerer en spiller som ikke er ytterste, ytterste får ball og Tagseth må gå i press. Så blir pallen spilt inn mot 16-meterstreken og igjen så er det Tagseth som går i press fordi stopper eller indreløper markerer andre spillere.

Rekdal skal jo egentlig være god på å gjøre grep underveis i kampen som endrer kampbildet, men mot Viking virket han planløs. Hoff for Skjelbred i pausen forstår jeg ikke hvis bytte var rent taktisk. Da ville jeg heller tatt Pereira inn på singback og Tagseth på midtbanen som ble gjort litt senere. Som får meg over på neste tanke: Hvorfor ikke Nelson inn for Skjelbred med engang, slik at vi fikk inn en helt annen spillertype som kunne endret kampbildet skikkelig. Og hvorfor Tagseth, som spilte singback i hele fjor og er uttalt at han blir sett på som vingback plutselig skal inn på midten, skjønner jeg eller ikke. Slike rokkeringer bare for et bytte tror jeg ikke er lurt.

Som får meg over på de offensive byttene. Joda, greit at RWP har gjort mål i oppkjøringa, men det hjelper ikke særlig når hans styrker er ganske lik Aga og Ingasson sine etter min mening når man ikke har skapt noe som helst med slike spillertyper på den måten man har spilt resten av kampen. Når Nelson først får sjansen så er også det inn for en spiss, men da skal man flytte opp midtstopper Henriksen plutselig, kjøre Hoff ned som stopper og Nelson indreløper. Igjen mase rokkeringer. Og man trenger mål, men tar ut en spiss for å flytte opp en stopper? Hvorfor ikke legge om til f.eks. 3-4-3, ta ut enten en stopper eller midtbanespiller? Man ligger under 0-2 i en utslagskamp og det er under 15 minutter igjen, da lar man de offensive spillerne være igjen på banen og ofrer litt defensiv trygghet tenker nå jeg da. Så jeg ble skuffet over grepene fra benken, særlig fordi det ofte har vist seg å være noe Rekdal faktisk treffer bra på til tider.

Nå gjelder det uansett å se fremover, det hjelper ikke å dvele ved denne kampen lengre og resultatet og ikke minst prestasjonen i kampen får man ikke endret på allikevel. Så krysser i alle fall jeg fingrene at Viking skal få se en helt annen utgave av Rosenborg om en måned på Lerkendal!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

trønderen skrev: ons mar 15, 2023 8:41 am Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?
Forklaringen til Berdal i Rasmus & Saga var i alle fall at man nå er en fusjonert klubb, og at Rosenborg hadde tatt "en posisjon" (økonomi-begrep) innenfor kvinnefotballen og at oppsiden er potensielt stor osv. samt at det var en blanding av ulike inntekter som var med å dekket underskudd, de tar ikke å skiller om pengene kommer fra samarbeidspartnere, premiepenger eller spillersalg slik jeg forstod det.

Dette med adskilt økonomi kan ha blitt misforstått muligens, jeg vet ikke. Mitt inntrykk fra podcasten er at konsernet har en felles økonomi, men så har lagene også egne budsjetter hvor målet er at de skal klare seg selv uten hjelp, altså at begge lag skal gå i pluss på egenhånd. Så dette med egen økonomi er vel knyttet opp mot at de har egne budsjett hvor hvert lag skal ha større inntekt enn utgifter for å si det enkelt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det de sa var at hvert lag skulle stå på egne ben med egne midler. Men underskudd/overskudd/gjeld fra ene laget vil jo gå direkte på konsernet som helhet.

Jeg sitter med en krypende mistanke om at **noen** gikk rett til Salmar, SMN og slikt og drev lobbyvirksomhet for at de skulle legge press på RBK for å få igjennom fusjonen nå, det er så åpenbart at det for "gamle RBK" ville vært best å bruke mer tid mens for kvinnelaget så hastet det fordi de skulle ansette flere folk (som de ikke hadde penger til å lønne viser det seg).

Når det er sagt så var det mangelfullt med informasjon på årsmøtet og i forkant av årsmøtet.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

trønderen skrev: ons mar 15, 2023 8:41 am Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?
Dette er en god indikasjon på at LSK gjorde det eneste rette, nemlig å stå i mot sammenslåing.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nå ligger det meste av minus i RBK hos herre laget. Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tror det er et del av grunnen til at de solgte Vecchia fordi han blir betalt mer enn vi har råd til å tilby nye spillere, men mest fordi han er mye skadet tror jeg, det og at Rekdal ikke forstår at laget hans er avhengige av enkeltmannsprestasjoner. Er nok også derfor Sæter ikke vil forlenge fordi han får tilbud tilpasset "førstevalg, men ikke stjerne" etter ny lønnspolitikk, men krever lønn som "stjerne" etter gammel lønnspolitikk.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

MoldeMoldeMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:06 pm
JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse
Alltids fint å få vite sannheten, spesielt fra en klubb hvor både ledelse og fans er så skyhøyt oppe på sin moralskehest om andre klubber som driver i den andre enden av skalaen. Altså i pluss hvert år! Hadde nokk ikke brakt dette opp om det ikke var for bartefolket et så sinssykt opptatt av andre og så er den de værste sjøl!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

JonSnow skrev: tor mar 16, 2023 10:04 am
MoldeMoldeMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:06 pm
JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse
Alltids fint å få vite sannheten, spesielt fra en klubb hvor både ledelse og fans er så skyhøyt oppe på sin moralskehest om andre klubber som driver i den andre enden av skalaen. Altså i pluss hvert år! Hadde nokk ikke brakt dette opp om det ikke var for bartefolket et så sinssykt opptatt av andre og så er den de værste sjøl!
Så Rosenborg er den verste klubben i Norsk fotball på økonomi? Såpass. Anbefaler deg i så fall å lese videre om resten av klubbene, du vil bli overrasket. Ellers må det jo være særdeles fint for fotballklubben som vet de aldri risikerer røde tall, helt uavhengig av sportslig suksess og økonomisk drift.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»