Rosenborg - Klubbtråd

Svar
dani07

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av dani07 »

Sikkert feil tråd, men facinerende å lese Stig Inge Bjørnebye mene at Liverød rapporten er fasit.

Sitter 4 år i RBK og ødelegger klubben fra innsiden, svikter på alle punkt, og kommer nå og sier seg enig i at norsk fotball aldri har vært værre stilt.

Han og Inge Andre Olsen burde skrive en bok i lag om «Hvordan lykkes som sportssjef»

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

De kan eventuelt kalle boken for "The Art of the Deal"

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Zorbeltuss skrev: tor mar 09, 2023 9:27 pm Budsjettet er visstnok utarbeidet i 2022, før noe Tengstedt-salg, de har vel brukt det som styringsverktøy fram til årsmøtet også, må jo bli slik når budsjettet for 2023 vedtas av årsmøtet på slutten av overgangsvinduet.

Viktigste med et budsjett er at det settes rammer en skal holde seg innenfor, om det blir gigantoverskudd på posten for salg så er det jo nyttig å la mye av de pengene gå til buffer, men gir jo rom til å slå til hvis det kommer en ny case hvor de virkelig vil ha en spiller.
Ble i alle fall vedtatt av styret før salget, men de kunne vel ha endret det i etterkant om de ville?

EDIT: Men helt greit at de ikke inkluderer salget bare for å pynte på budsjettet. Penger til overganger har vi nok, det er nok heller lønninga som kan bli problematisk skulle man bruke 15-20 millioner på en spiller. Da ønsker som regel spilleren lønn deretter, og når klubben nå har bestemt seg for å kjøre en streng linje på spillerlønninger så regner jeg med de holder seg på den.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Men, hva er budet fra Malmø på ? (som vi vist nok har akseptert)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

dani07 skrev: tor mar 09, 2023 9:32 pm Sikkert feil tråd, men facinerende å lese Stig Inge Bjørnebye mene at Liverød rapporten er fasit.

Sitter 4 år i RBK og ødelegger klubben fra innsiden, svikter på alle punkt, og kommer nå og sier seg enig i at norsk fotball aldri har vært værre stilt.
Liverød må vel snart lage en sjokkrapport om dansk fotball hvis Bjørnebye får holde på der noen år.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

JohnTiger skrev: tor mar 09, 2023 10:04 pm Men, hva er budet fra Malmø på ? (som vi vist nok har akseptert)
Nettavisen opererer med 10 mill. Alt for lavt selvfølgelig, men heller ikke overraskende.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

DuncanE skrev: tor mar 09, 2023 11:59 pm
JohnTiger skrev: tor mar 09, 2023 10:04 pm Men, hva er budet fra Malmø på ? (som vi vist nok har akseptert)
Nettavisen opererer med 10 mill. Alt for lavt selvfølgelig, men heller ikke overraskende.
Som er størrelsen som ble avslått tidligere annen klubb. Ligger nok mellom 15-20 mill en plass. Nærmest 15. Tipper jeg.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: fre mar 10, 2023 12:05 am
DuncanE skrev: tor mar 09, 2023 11:59 pm
JohnTiger skrev: tor mar 09, 2023 10:04 pm Men, hva er budet fra Malmø på ? (som vi vist nok har akseptert)
Nettavisen opererer med 10 mill. Alt for lavt selvfølgelig, men heller ikke overraskende.
Som er størrelsen som ble avslått tidligere annen klubb. Ligger nok mellom 15-20 mill en plass. Nærmest 15. Tipper jeg.
Jeg tror Nettavisen treffer her, dessverre :( Men håper på 20.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Malmø betaler "et stykke" over 10 millioner i en totalpakke, dette i følge Adressa.

Uten at en blir særlig mye klokere av det.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

qbah skrev: fre mar 10, 2023 12:05 am
DuncanE skrev: tor mar 09, 2023 11:59 pm
JohnTiger skrev: tor mar 09, 2023 10:04 pm Men, hva er budet fra Malmø på ? (som vi vist nok har akseptert)
Nettavisen opererer med 10 mill. Alt for lavt selvfølgelig, men heller ikke overraskende.
Som er størrelsen som ble avslått tidligere annen klubb. Ligger nok mellom 15-20 mill en plass. Nærmest 15. Tipper jeg.
Svært skadeforfulgte spillere som nærmer seg slutten av karrieren og har uttrykt ønske om å dra bruker ofte å gi høy overgangssum ja.

Brukeravatar
bønna1/2  
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

MoldeMoldeMolde skrev: fre mar 10, 2023 9:51 am
qbah skrev: fre mar 10, 2023 12:05 am
DuncanE skrev: tor mar 09, 2023 11:59 pm

Nettavisen opererer med 10 mill. Alt for lavt selvfølgelig, men heller ikke overraskende.
Som er størrelsen som ble avslått tidligere annen klubb. Ligger nok mellom 15-20 mill en plass. Nærmest 15. Tipper jeg.
Svært skadeforfulgte spillere som nærmer seg slutten av karrieren og har uttrykt ønske om å dra bruker ofte å gi høy overgangssum ja.
Jeg tror ikke vi får all verden for SV, kanskje 12 mill. Uansett; han har nesten 2 år igjen av kontrakten, men slike ting driter jo ryggmarksrefleksen din i.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Vecchia er veldig god fotballspiller. Statistikken hans er god på antall mål per spilte kamper.
For Rosenborg har han scoret 13-9 mål på to sesonger. Det er ikke mye for en som er på banen for å score mål. Men de lave tallene har en forklaring, hans skader.

Vecchia er ikke den vanskeligste å erstatte. Holder med en spiss som er i stand til å score 22 mål på to sesonger, som har årslønn rundt 3 millioner.

Rosenborg har solgt to spisser i vinter som scoret 24 mål tilsammen i 2022 sesongen.
Vecchia med 8 av 9 mål på vårsesongen, mens Tengstedt bidro med 15 mål høstsesongen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Presset øker på at noen av de nye spissene må levere. Det er iallefall mange av dem. Spesielt etter at Holm kom i retur istedenfor en sjekk på 30 mill.

Brukeravatar
bønna1/2  
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Folk_flesk skrev: fre mar 10, 2023 1:56 pm Presset øker på at noen av de nye spissene må levere. Det er iallefall mange av dem. Spesielt etter at Holm kom i retur istedenfor en sjekk på 30 mill.
Holm er ikke her ..................... enda.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Greit nok at Holm muligens ikke har en klausul, men som Rekdal påpeker så er han uansett ikke tilgjengelig før 1. august med mindre han dukker opp i løpet av mars. Skjønner ikke hvorfor mange snakker som om han er på vei tilbake umiddelbart liksom. Om han kommer tilbake, så er det uansett nesten 4,5 - 5 måneder til. Og han har i alle fall ikke kommet i retur enda, så man trenger ikke å snakke som om at vi allerede har fått han tilbake.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Slår dere ut Viking på søndag spilles kampen mot Bodø/Glimt lørdag 18.mars kl.1630.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da var det offisielt:


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Vecchia ferdig i RBK, så da mister de enda en toppspiller. Enda lengre unna å vinne noe som helst.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Ikke bra, tynt på topp nå.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Rensenbrink82 skrev: fre mar 10, 2023 7:01 pm Ikke bra, tynt på topp nå.
Kanskje kvalitetsmessig, siden flere er litt uprøvd i ES. Men breddemessig har vi god dekning fortsatt.

Sæter, Aga, Thorvaldsson, Ingason og Nelson (og Paul). Litt usikker på hvor Nelson blir satses på i 3-5-2, spiss eller indreløper, men i 3-4-3 er han i angrepsrekka i alle fall.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Lukter veldig av at Rekdal ryker iløpet av sesongen etter ydmykende lav målproduksjon.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Paul må vel finne seg en klubb snart. Får ikke et sterkere signal om at du ikke blir satset på når RBK henter hans norske klone Aga.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Rensenbrink82 skrev: fre mar 10, 2023 7:01 pm Ikke bra, tynt på topp nå.
Det var der allerede før Vecchia ble solgt. I form av kvalitet bevist altså.

Liker ikke dette. Neste er vel at Holse drar også nå til sommeren så er det komplett.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Zorbeltuss skrev: fre mar 10, 2023 10:04 pm Lukter veldig av at Rekdal ryker iløpet av sesongen etter ydmykende lav målproduksjon.
Regner med Reka innser realitetene og går selv. Han er jo smart nok til å skjønne at både gull og medalje er utopi når alle de beste spillerne hans blir solgt.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

qbah skrev: fre mar 10, 2023 10:04 pm
Rensenbrink82 skrev: fre mar 10, 2023 7:01 pm Ikke bra, tynt på topp nå.
Det var der allerede før Vecchia ble solgt. I form av kvalitet bevist altså.

Liker ikke dette. Neste er vel at Holse drar også nå til sommeren så er det komplett.
Mye skada, men leverte når han spilte, fin type også. De nye kan jo selvsagt slå til, men en del usikkerhet enda da. Sæter stoler jeg ikke på, tror ikke han er motivert.

Brukeravatar
bønna1/2  
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

izzet2015 skrev: fre mar 10, 2023 6:08 pm Vecchia ferdig i RBK, så da mister de enda en toppspiller. Enda lengre unna å vinne noe som helst.
Det er visstnok viktig å ha trua.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ja ja så røk den andre spilleren jeg likte på RBK. Den fenomenale Tegstedt , som omtrent på egen hånd hindret at RBk havnet midt på tabellen i fjor, ble tidligere solgt bort. De kunne da bare ikke ha en skikkelig god spiller på laget. Og nå Vechia som også hadde litt pondus og utstråling i angrepsspillet. Nå er det bare en flokk med middelmådigheter igjen. RBK prioriterer å tjene penger foran fotballspillet tydeligvis, de vil ha penger til å foreta enda flere av alskens tåpelige nyansettelser på brakka. Og Rekdals standard filosofi om å prioritere å styrke forsvaret holder aldri til å bli noe topplag. Det lukter ekkelt og uinteressant midt på tabellen plassering av RBK nå.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Man kan gjerne si at det var kjipt at Tengstedt ble solgt, men han ble ikke solgt fordi man ikke kunne ha en skikkelig god spiller på laget i alle fall. RBK har ikke råd til å si nei til 100 millioner kroner, og om de hadde hatt råd så hadde det uansett vært idiotisk. Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men for det første må man ha penger for å kunne drive en fotballklubb og for det andre har man ikke flust av penger/likviditet i utgangspunktet (bedret seg kraftig med salget av Tengstedt).

Så er jeg enig i at det er kjedelig at Vecchia ble solgt og skulle gjerne sett han denne sesongen etter en fysisk sett god sesongoppkjøring. Men spilleren er 28 år, har kanskje signalisert at han ikke er særlig interessert i å forlenge per dags dato, har to sesonger igjen på kontrakten og historisk sett er tilgjengelig i kanskje 50% av kampene samt at en overgang til Malmö og gjenforening med gamletreneren er noe han er interessert i. Da må RBK vurdere om de skal ta imot de 10 millionene fra Malmö og miste en god spiller som garanterer målpoeng når han spiller eller beholde denne spilleren som de kun har tilgjengelig i rundt 50% av kampene og hvor verdien vil synke mer og mer mtp alder og kontrakt. Verdien kunne jo selvsagt steget litt også hadde han prestert.

Jeg forstår at det finnes gode argumenter for salget, jeg forstår det finnes gode argumenter for at det var et dårlig valg å selge. Det er kjedelig å miste Vecchia, men jeg tror det finnes spillere som kan fylle skoene hans bare de får tillit. Men jeg skjønner kritikken veldig godt, selv om jeg ikke er enig i alt av det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

ballee skrev: fre mar 10, 2023 11:52 pm Ja ja så røk den andre spilleren jeg likte på RBK. Den fenomenale Tegstedt , som omtrent på egen hånd hindret at RBk havnet midt på tabellen i fjor, ble tidligere solgt bort. De kunne da bare ikke ha en skikkelig god spiller på laget. Og nå Vechia som også hadde litt pondus og utstråling i angrepsspillet. Nå er det bare en flokk med middelmådigheter igjen. RBK prioriterer å tjene penger foran fotballspillet tydeligvis, de vil ha penger til å foreta enda flere av alskens tåpelige nyansettelser på brakka. Og Rekdals standard filosofi om å prioritere å styrke forsvaret holder aldri til å bli noe topplag. Det lukter ekkelt og uinteressant midt på tabellen plassering av RBK nå.
Kanskje på tide å skru lokket tilbake på den flaska, balle. RBK prioriterer å tjene penger fremfor å drukne, økonomisk. Det koster penger å drive fotballklubb, skjønner du. Og med tanke på den uendelige rekka av betydelige driftunderskudd, er det forståelig at man takker ja til de mer eller mindre fornuftige bud som kommer. Men jeg regner med du mener vi burde takka nei til bud på både Tengstedt og Vecchia, og heller tatt svingen om skifteretten, evtl drevet på sparebluss i Obos?

Så får vi selvsagt håpe at klubben finner råd til å spe på med noe kvalitet og kreativitet før seriestart.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ja da men RBK drives altfor dyrt. Halvparten av alle som har sugerør nedi klubbkassen kunne vært fjernet. Det har til stadighet blitt opprettet alskens stillinger hvor den ansatte får diverse tullete titler.. Se f.eks. på alle toskete kjerringer som er rundt om i styret, som aldri har hatt forhold til fotball. RBK har blitt en arbeidsplass for alt for mange. Pengene som kommer inn må i all hovedsak brukes til å finansiere det enorme byråkratiet rundt RBK. Dermed selger de seg til fant og det blir fattigmannsfotball og antakelig middelmådig interesse for fotballaget. Og et dårlig fotballag vil ihvertfall føre til elendighet, ringen blir da sluttet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»