Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Alfon

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Alfon »

Tror heller Rosenborg må kjøpe seg bedre spillere. Hvorfor gjør de ikke det?

storpeder

Legg inn av storpeder »

Downlight skrev: ons mai 31, 2023 7:34 pm Løsningen for Rosenborg er å få tak i bedre spillere. Ingen kan trylle med dagens dårlige spillere
De kunne vel skaffet seg nesten et helt lag av de mangfoldige millionene de har kastet bort på Henriksen og Skjelbred. Mange rare prioriteringer de siste årene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JonSnow skrev: ons mai 31, 2023 7:35 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 7:25 pm Agent 002

Live and let (the results) die
Klarer han oppdraget sitt?
Det er jo en balansegang. Nå har han gjort en litt for god jobb, så han må dempe seg litt for at prosjektet skal få leve litt til.

Lyslugg

Legg inn av Lyslugg »

PUH😅

startelver

Legg inn av startelver »

Selvsagt fortsetter han, men er bare en utsettelse av problemet.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Hvem kan si nei når sjarmtrollet Rekerull drar frem en «tydelig presentasjon» (PowerPoint!?).

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

storpeder skrev: ons mai 31, 2023 7:50 pm
Downlight skrev: ons mai 31, 2023 7:34 pm Løsningen for Rosenborg er å få tak i bedre spillere. Ingen kan trylle med dagens dårlige spillere
De kunne vel skaffet seg nesten et helt lag av de mangfoldige millionene de har kastet bort på Henriksen og Skjelbred. Mange rare prioriteringer de siste årene.
Hva legger du i mangfoldige millioner? Vi har jo brukt opp mot 30 millioner bare i vinter på nye spillere og vi brukte også penger i 2022 så det er ikke slik at man ikke har brukt penger til tross for at Rekdal snakker som om man knapt nok har råd til noe som helst.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons mai 31, 2023 5:34 pm
lund skrev: ons mai 31, 2023 5:30 pm Jan Petter Saltvedt foreslår at Fagermo og Rekdal bytter jobb. Dette var jo den mest geniale løsningen til nå. At ingen har foreslått det før.
Nei takk, fra vif sin side.. jeg er definitivt sikker på at ikke alle gode ting er 3.
Selv om jeg er ganske fed med DEF..
Hva med ES nøkkelparty? Alle trenerne legger nøklene i bollen, så trekker vi. Gjentas før hver sesong.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons mai 31, 2023 8:16 pm
Henningsen skrev: ons mai 31, 2023 5:34 pm
lund skrev: ons mai 31, 2023 5:30 pm Jan Petter Saltvedt foreslår at Fagermo og Rekdal bytter jobb. Dette var jo den mest geniale løsningen til nå. At ingen har foreslått det før.
Nei takk, fra vif sin side.. jeg er definitivt sikker på at ikke alle gode ting er 3.
Selv om jeg er ganske fed med DEF..
Hva med ES nøkkelparty? Alle trenerne legger nøklene i bollen, så trekker vi. Gjentas før hver sesong.
He he, det kan bli tøft.
Kanskje en variant å prøve i en vinterliga 🙃

trønderen

Legg inn av trønderen »

Marerittet fra helvette fortsetter.

FROG

Legg inn av FROG »

bønna1/2 skrev: ons mai 31, 2023 7:22 pm Rekdal fortsetter. Ikke overraskende.
Nei det er ikke overraskende egentlig. RBK prøver å fremstå som en klubb som gir trener en sjanse til forbedring. Gi de noen uker og de angrer bittert. Det er skrevet i stein at dette ikke gå bra for verken RKB eller reka. Mitt tips at er at dette får skure å gå noen uker til, så ender det med at trener må gå. Rekdal har ikke en ide om hvordan dette skal snues, og om han har det så vil det neppe fungere. Da hadde det skjedd for lenge siden. Øksa faller, vi snakker bare om når det vil skje. Og når den faller ? RBK vet null og niks om en erstatter vil fungere. Samling i bunn, og man kan forbli der lenge.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ikke overraskende i drt hele tatt at Rekdal overbeviser styret. Han har jo en kjempeplan, som de tydeligvis trener på, men som vi ikke har sett på banen etter 18 mnd ved roret.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jaja, da fikk vi som forventet en utsettelse av det uunngåelige. Nå sitter nok Rekdal i hvertfall til etter HamKam, mest sannsynlig til etter bortekampen mot Stabæk. Da er det 14 dagers pause, og en ny trener får tid til å gjøre nødvendige grep.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

dani07 skrev: ons mai 31, 2023 3:42 pm Men på samme måte som at enkelte Glimtfans enten her eller på Twitter kan være høy og mørk etter noen års oppgangstider, så er det tilsvarende arrogant å se at enkelte i RBK leiren både tror og mener at de bare er en brikke unna 13 nye seriegull på rad, med CL deltakelse hvert år.
Det der er jo først og fremst en imaginær representant for RBK-fansen som Rekdal har gjort sitt beste for å konstruere for å avlede fra egen utilstrekkelighet. Klart en og annen slik en finnes selvfølgelig.

Rekdal må vekk, men det er en god del mer å få rettet opp i også. Stallen har gode nok spillere til å kunne kjempe om medaljer, men altfor mange midtbanespillere, vi startet med 7 av de mot Brann og enda har vi flere om de tre plassene på laget. Vi har også altfor mange spisser, samtlige har noe lovende med seg, men hvis de ikke satses på så går de fra unge og lovende til hverken unge eller lovende, to kan gis nok spilletid til å kanskje bli ordentlig gode mens resten følgelig stagnerer, eller ingen satses på overhodet og alle stagnerer.

Men det der er først og fremst kortsiktige ting som det går an å gjøre noen åpenbare grep for å løfte laget opp på medaljenivå innen sesongstart 2024 hvis Rekdal blir tuppet vekk nå.

Så kommer det langsiktige med alt rundt, evner styret å nedfelle en strategiplan og følge den? Er Dorsin og Vikvang gode nok? Er alle vennene til Vikvang og disse eks-RBK'erne i akademiet som Strand og Basma gode nok? Klarer årsmøtet å renske ut alle styremedlemmene som satt i styret til kvinnelaget som ville blitt slått konkurs før fusjonen hvis den ikke ble framskyndet? Klarer årsmøtet å renske ut eventuelle styremedlemmer som har satt for mye prestisje i det ene og det andre (tålmodighet til Rekdal, 5-backslinja til Rekdal, kvinnesatsning som virker til å gjenta herrelagets historie med å bruke mer penger enn de tjener, med tvisten om at man ikke en gang har oppsparte midler å svi av). Er det i det hele tatt mulig å drive en mellomstor bedrift som RBK faktisk er når det er organisert slik som en dugnadsbasert breddeklubb der alle på årsmøtet kjenner hverandre?

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Ganske utrolig at Rosenborg igjen har gått i fella med å forlate sin egen identitet. Sist det skjedde kom Ingebrigtsen inn, en helt ordinær trener, tok RBK tilbake til basics og absolutt dominerte norsk fotball igjen. Hold det simpelt, velg en 433 trener og bygg en stall med det i minne.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

In other news, RBK skal være svært interessert i Langås. Noen som har en beskrivelse av stoppertypen?

Nettavisen erfarer også at Benfica jakter Nypan. Fin klubb å gå til det, men minst 2 år for tidlig nå.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Zorbeltuss skrev: ons mai 31, 2023 9:06 pm
dani07 skrev: ons mai 31, 2023 3:42 pm Men på samme måte som at enkelte Glimtfans enten her eller på Twitter kan være høy og mørk etter noen års oppgangstider, så er det tilsvarende arrogant å se at enkelte i RBK leiren både tror og mener at de bare er en brikke unna 13 nye seriegull på rad, med CL deltakelse hvert år.
Det der er jo først og fremst en imaginær representant for RBK-fansen som Rekdal har gjort sitt beste for å konstruere for å avlede fra egen utilstrekkelighet. Klart en og annen slik en finnes selvfølgelig.

Rekdal må vekk, men det er en god del mer å få rettet opp i også. Stallen har gode nok spillere til å kunne kjempe om medaljer, men altfor mange midtbanespillere, vi startet med 7 av de mot Brann og enda har vi flere om de tre plassene på laget. Vi har også altfor mange spisser, samtlige har noe lovende med seg, men hvis de ikke satses på så går de fra unge og lovende til hverken unge eller lovende, to kan gis nok spilletid til å kanskje bli ordentlig gode mens resten følgelig stagnerer, eller ingen satses på overhodet og alle stagnerer.

Men det der er først og fremst kortsiktige ting som det går an å gjøre noen åpenbare grep for å løfte laget opp på medaljenivå innen sesongstart 2024 hvis Rekdal blir tuppet vekk nå.

Så kommer det langsiktige med alt rundt, evner styret å nedfelle en strategiplan og følge den? Er Dorsin og Vikvang gode nok? Er alle vennene til Vikvang og disse eks-RBK'erne i akademiet som Strand og Basma gode nok? Klarer årsmøtet å renske ut alle styremedlemmene som satt i styret til kvinnelaget som ville blitt slått konkurs før fusjonen hvis den ikke ble framskyndet? Klarer årsmøtet å renske ut eventuelle styremedlemmer som har satt for mye prestisje i det ene og det andre (tålmodighet til Rekdal, 5-backslinja til Rekdal, kvinnesatsning som virker til å gjenta herrelagets historie med å bruke mer penger enn de tjener, med tvisten om at man ikke en gang har oppsparte midler å svi av). Er det i det hele tatt mulig å drive en mellomstor bedrift som RBK faktisk er når det er organisert slik som en dugnadsbasert breddeklubb der alle på årsmøtet kjenner hverandre?
Fantastisk bra innlegg. Spesielt siste kapittel. Utfra styreleders uttalelser etter møtet så tyder ting på at Reka ikke skal ut med det første. Virker som han har solgt inn til styret at det ikke er noe feil med planen, men spillerne er ikke "gode" nok til å lære raskt nok. Det er ingen krise og styret er innstilt på at utvikling i retning av planen til Reka kan ta tid. Tror han sitter glatt ut sesongen helt ærlig.

Så er det alt rundt, Spesielt økonomi. Dorsin sa i et intervju at til tross for at man selger Tengstedt for 100+mill så har man ikke det å handle spillere for. Det er jo logisk og greit, men samtidig har de ikke brukt mye av de pengene i år. Økonomien fokuseres det mye på. Man skulle jo tro at RBK er bankerott. Ikke noe som tyder på det. Er det noen skjeletter i skapene som ikke snakkes om? Hvor mye vil fusjonen koste ved å dekke eksempelvis eventuelle underskudd i driften i RBKK? Dette vil vel vise seg ved neste årsmelding. Er størstedelen av Tengstedtsalget ment å dekke fremtidige underskudd?

Det snakkes om fremtidig trener av en viss kvalitet. Hva er da budsjettet for trenerlønninger? Meritterte trenere fra det store utland kan jo koste litt. Er det økonomien som styrer siden styreleder kommer med uttalelser som virker totalt ambisjonsløst og preget av handlingslammelse. Kontinuitet for kontinuiteten skyld virker å være mantraet her....

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Zanick skrev: ons mai 31, 2023 9:38 pm In other news, RBK skal være svært interessert i Langås. Noen som har en beskrivelse av stoppertypen?
Duellsterk, kåret til årets Ranheimsspiller i fjor. Så er nok en type som blør for drakta.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 31, 2023 7:39 pm Har fra sikre kilder at Kjetil Knutsen er veldig interessert og ryktes signert. Han har visstnok allerede vært på visninger i Trondheim
Er dette de samme kildene som var på nachspiel med Babacar Sarr?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

FROG skrev: ons mai 31, 2023 8:55 pm
bønna1/2 skrev: ons mai 31, 2023 7:22 pm Rekdal fortsetter. Ikke overraskende.
Nei det er ikke overraskende egentlig. RBK prøver å fremstå som en klubb som gir trener en sjanse til forbedring. Gi de noen uker og de angrer bittert. Det er skrevet i stein at dette ikke gå bra for verken RKB eller reka. Mitt tips at er at dette får skure å gå noen uker til, så ender det med at trener må gå. Rekdal har ikke en ide om hvordan dette skal snues, og om han har det så vil det neppe fungere. Da hadde det skjedd for lenge siden. Øksa faller, vi snakker bare om når det vil skje. Og når den faller ? RBK vet null og niks om en erstatter vil fungere. Samling i bunn, og man kan forbli der lenge.
Ditt tips? Wow, her strekker du virkelig ut haka. Kom du på alt det der helt selv? Vi andre synes dette høres fullstendig usannsynlig ut.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Rekdal sitter langt i fra så trygt som det kan virke hvis man tolker Gotaas Johnsen sine uttalelser 100% bokstavelig, men man merker at styret ikke er særlig fornøyde når hun blir utfordret på tillit til trenerteamet og hvor lenge kan man vente før man MÅ ta grep osv. Da sier hun at all tillit er betinget, at de er opptatt av å se prestasjoner og utvikling fremover osv.

Gotaas Johnsen er en smart kvinne, hun forsøker å skape ro utad og hun gjør det hun kan for å ikke skape det samme inntrykket av klubben som man fikk når Koteng skulle representere klubben i media i slike situasjoner. Jeg vil ha Rekdal ut, jeg tror det kommer til å skje i løpet av den neste måneden og jeg tror klubben smått har begynt å planlegge veien videre. Jeg mener også det var riktig å IKKE sparke Rekdal i kveld av årsaker som går utenpå det sportslige.

1) Dette var et varslet ordinært styremøte hvor trenerne skulle delta og det var bestemt for flere uker siden. Heller ikke uvanlig at trenerteamet er innom styremøter med jevne mellomrom for en slags evaluering/oppdatering hvor de får forklart sin side av saken og styret får stilt spørsmål rundt det de lurer på. Jeg mener det hadde vært rart om man bestemte seg for å sparke trenerteamet på et varslet møte.
2) Hadde de bestemt at det var aktuelt å sparke trenerne etter tapet mot Brann hadde det selvsagt blitt innkalt til møte på tirsdag, man venter ikke med slike spørsmål når det til syvende og sist handler om de skal fortsette eller ikke. Samt at det er kamp i morgen, man sparker ikke trenerteamet kvelden før kamp. Det hadde fremstått uprofesjonelt og useriøst i mine øyne.
3) Dette var nok et slags drøftelsesmøte ala det man har i arbeidslivet, hvor styret gir klart uttrykk for at man må se forbedring i prestasjoner og deretter resultater i nærmeste fremtid hvis ikke ser de seg nødt til å ta grep. Jeg vil tro at perioden i første omgang er frem til og med kampen mot Stabæk 11/6, men at de er forberedt på gi ut juni før de gjør opp status på ny.
4) Gotaas Johnsen etterlyser prestasjoner og sier prestasjoner fører til resultater, og at fokuset må være på gode prestasjoner siden det er det man selv kan påvirke. Derfor tror jeg ikke enkeltkamper blir avgjørende, siden man også snakker om utvikling. Tap i morgen endrer ingenting annet enn at det blir vanskeligere for trenerteamet å overleve etter neste møte, sparker ikke trenere dagen etter de fikk fortsette.
5) Snakket om prestasjon og tålmodighet er en bevisst strategi uavhengig av trener, det kommer ikke til å endre seg. Klubben ønsker å være tålmodige og gi trenere tid, og dessuten så er noen av de sterkeste kreftene for å ansette Rekdal borte fra styre nå. Rekdal startet sesongen som trygg etter fjorårets høst. Så må man gi laget tid til i sesongstarten til å forsøke å se progresjon, men når man nærmer seg 1/3 spilt og man ikke ser særlig utvikling samt en dårlig oppkjøring så må det varsles at det må skje forbedring ganske raskt.
6) Styret skal vel presentere en ny strategiplan rundt midten av juni, inkludert en definering av artig og angrepsvillig fotball og trolig har de sett på hva slags egenskaper/krav de ser etter i en RBK-trener slik at man enklere kan følge en rød tråd. Det er enklere å ansette en midlertidig trener og ikke minst (offisielt) starte trenerjakten etter at dette er på plass.
7) Til syvende og sist mener jeg dette handler om at Gotaas Johnsen forsøker å gi inntrykk av at man er en seriøs og profesjonell klubb, kontra det inntrykket mange har etter perioden ledet av Koteng. Da må man ha litt is i magen, ikke fremstå som reaksjonære men heller at man har tatt veloverveide avgjørelser etter grundige evalueringer og forsøkt å løse situasjonen med dagens personell først og fremst med interne grep før de må ta eksterne grep (les: sparking av trener/oppsigelse av andre ansatte).

Mitt tips er å puste med magen, men jeg skjønner frustrasjonen mot styret, mot klubb, mot trenere og hele pakken. Etter kampen mot Brann delte jeg den selv, men etter å ha tenkt meg om tror jeg det er lurt å utsette sparkingen av Rekdal litt hvis man tenker omdømme og langsiktig strategi. Jeg forventer at man er uenig i meg altså, for det er ingen tvil om at Rekdal har gjort seg fortjent til sparken.

dani07

Legg inn av dani07 »

Kan det være at Rekdal blandet ordene prestasjon og presentasjon, og trodde det viktigste var å levere denne famøse powerpointen fra dagens møte? Og at misforståelsen nå er ryddet opp i, og at det skal fokuseres på angrepsvillig fotball i stedet for powerpointer i tiden fremover?

qbah

Legg inn av qbah »

dani07 skrev: ons mai 31, 2023 10:54 pm Kan det være at Rekdal blandet ordene prestasjon og presentasjon, og trodde det viktigste var å levere denne famøse powerpointen fra dagens møte? Og at misforståelsen nå er ryddet opp i, og at det skal fokuseres på angrepsvillig fotball i stedet for powerpointer i tiden fremover?

Haha, fin den.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

ballee skrev: ons mai 31, 2023 11:24 pm Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,
Gjerne vær mer konkret, hvem og hvilke roller mener du er overflødig i dagens administrasjon?

Her er link til oversikt over dagens ansatte og hvilke roller de har med forbehold om noen mangler selvsagt. Jeg telte rundt 30 personer i administrasjon, rundt 45 i sport fordelt på 2 a-lag, 4 akademi-lag og rbk-skolen. Tror langt fra alle stillinger i sport er 100% stillinger så antall årsverk er mindre.

PS! Ho der styrelederen og resten av styret mottar ingen honorar for å sine verv, de er frivillige.

trønderen

Legg inn av trønderen »

ballee skrev: ons mai 31, 2023 11:24 pm Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,
https://www.rbk.no/om-rbk/ansatte

Hvis denne siden oppdatert og jeg har telt riktig, er det 75 ansatte i Rosenborg.

Jeg tror det hadde gått ad undas hvis halvparten av de ansatte hadde blitt sagt opp i dag. Her er det alt fra viktige stillinger i det sportslige, leger og fysioterapeuter, banemannskap, kjøkkenpersonell, og folk som jobber med det administrative. Jeg skal være grei med deg, så jeg lar deg plukke ut 25 av disse som du mener burde miste jobben. Gi meg navn.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kjetil Rekdal og Geir Frigård kan gjerne miste jobben. Hehe.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Vi har nå en rekke kamper som på papiret er overkommelige. Etter de neste to seriekampene er det landslagspause… Tipper han ryker da om det ikke leveres. Mulig han har fått nok goodwill til å få med seg landslagspausen siden det vil være en mulighet til å terpe på treningsfeltet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... R7HiUal7SI

Tror det er sterk enighet om at Rekdal bør fortsette i dette forholdet i alle fall.

Asen

Legg inn av Asen »

Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 8:39 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... R7HiUal7SI

Tror det er sterk enighet om at Rekdal bør fortsette i dette forholdet i alle fall.
Rekdal er vel snart den eneste som har opptrådd profesjonelt i RBK. De har en ledelse som gjemmer seg bort og ikke går ut og gir Rekdal støtte.
Og RBK har en supporterklubb som mener det er de som skal bestemme hvem som trener og leder klubben, de ikke bare mener, men krever.
Jeg har ikke problemer med å forstå at supporterne er kritiske av mye av det som vises på banen. men det går langt over å være kritisk slik de står frem. Blant annet å henge ut bannere med drittslegning i nattetimene, sikkert ikledd sine masker, for de er ikke tøffere enn at de må dekke seg til.
Må være vanskelig å være trener i en klubb der ingen i ledelsen tørr å gå ut med direkte støtte til trenerne.

Jeg kjenne flere i Trondheim som er kritiske for en del av det supporterne gjør, men det skal de ha, de støtter laget sitt fra tribunen hjemme og bortekamper stort sett på en positiv måte under kampene.

Sannsynligvis er det ansvarsrollene i RBK som har sviktet over flere år, nå er det vanskelig å se hvem som er den som bør uttale seg. Styrelederen har ikke akkurat kommet godt fra det siste uken, og før det har ho vært fraværende sett utenifra. Og de andre i ledelsen er helt stille.

Men det sier seg selv slik det er blitt i denne klubben at det tåles ikke mange tap til før Rekdal ryker. Det er slik mekanismen i fotballen er.

Jeg er litt imponert over Rekdal hvor rakrygget han er, men også han er bare et menneske, og alt har en grense for hvor mye de kan akseptere fra omgivelsene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»