Rosenborg - Klubbtråd

Svar
lund

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av lund »

Artaxerxes skrev: tir mai 16, 2023 9:07 am
Zorbeltuss skrev: tir mai 16, 2023 12:47 am Det er styret som burde blitt nedrent av meldinger om at nå får de se til å sparke ham. Vanskelig å kritisere Rekdal for å antakelig gjøre det han kan, det er ikke hans feil at han fikk tilbudet, det er ikke hans feil at han kom hit (hvem ville sagt nei når trenerkarrieren din egentlig hadde gått i dass), det er ikke hans feil at han ikke er god nok (eller, jo, der jo på en måte det, siden han kunne ha lært av sine 20 år med feil istedenfor å skylde på omgivelsene for alt som ikke går bra), det er heller ikke hans feil at han på ingen måte er riktig type til å passe inn i RBK.

Hvorfor skal han trekke seg? Ta sluttpakke og høre om TV2 vil tilby kommentatorjobb fram til Mjøndalen eller et annet høkkertlag sparker treneren sin og velger å gi ham en sjanse? Så lenge han trives greit der han er så kommer han neppe til å ta iniativ til det.

Styret derimot burde ha gitt ham fyken for lenge siden, og de burde selvfølgelig aldri seriøst vurdert å hente ham i utgangspunktet.
Horneland fikk ca halvannen sesong før han fikk sparken, det fikk Hareide også, og Perry før det. Jönsson fikk faktisk to hele sesonger.
Ingen Rosenborg-trener som ikke vinner seriegull på sine to første sesonger kan regne med å fortsatt lede laget i en tredje sesong, da må det i så fall være veldig klare tegn til at laget virkelig er på gang.
Vi har jo sett at det ikke en gang holder med tre seriegull på dine tre første hele sesonger, for å beholde jobben...
Ble ikke Horneland sparket etter typ 3 runder i 2020?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Horneland måtte jo nesten be på sine knær om å få slutte. Koteng overbeviste han om å fortsette en gang eller to.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tjaaah skrev: tir mai 16, 2023 12:51 am
Zanick skrev: man mai 15, 2023 11:03 pm Stusselig å sende meldinger på privaten. Egentlig på sosiale medier også - folk som ikke har drevet med fotball profesjonelt bør ikke uttale seg om Rekdals trenervirke i RBK.
Dette kan du vel ikke mene?

Alle her gjør jo dette, hele tiden. Du også.

Helt greit å raljere så mye man vil i sosiale medier, så lenge man holder seg unna drapstrusler, og andre ekstreme ufinheter. Men ekstremt ugreit å sende private meldinger.
Nei, det var bare en overdrivelse av mantraet til Rekdal om at han ikke diskuterer fotball med folk som ikke har jobbet med det (f.eks Jesper Mathiesen og Amankwah). Ikke seriøst ment fra min side :!:

Everenga

Legg inn av Everenga »

Zorbeltuss skrev: tir mai 16, 2023 12:52 am Jeg har vunnet CL med RBK på FM.
Europamester 92 med Færøyene på Sensible Soccer. Egentlig burde jeg vært på sokkel i Torshavn. :lol:

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Artaxerxes skrev: tir mai 16, 2023 9:07 am Horneland fikk ca halvannen sesong før han fikk sparken, det fikk Hareide også, og Perry før det. Jönsson fikk faktisk to hele sesonger.
Ingen Rosenborg-trener som ikke vinner seriegull på sine to første sesonger kan regne med å fortsatt lede laget i en tredje sesong, da må det i så fall være veldig klare tegn til at laget virkelig er på gang.
Vi har jo sett at det ikke en gang holder med tre seriegull på dine tre første hele sesonger, for å beholde jobben...
Verken Horneland eller Hareide fikk sparken. Horneland trakk seg selv. Og ønsket å trekke seg tidligere. Mens Hareide ikke ville forlenge.

Men ellers så er premisset ditt riktig. Siste trener som overlevde uten å ha tatt gull på de to første sesongene, var Eggen i perioden 1978-1982. Men Eggen startet da med å lede laget opp fra nivå 2 i 1978. Så forventningene var nok litt annerledes den gangen.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

PapaSmurf skrev: tir mai 16, 2023 8:34 am
qbah skrev: tir mai 16, 2023 8:27 am CM var så mye bedre enn FM det.
Jeg er mer enn enig.

https://playclassic.games/games/sport-d ... 98-online/

Dette har jeg kost meg med innimellom. Det begynner som mimring, så ender det med at man sitter i timesvis når andre har lagt seg. Gleder meg til de legger ut 01/02 som er tidenes beste managerspill.
Ah, de gode gamle managerspill-dagene da spillet var simpelt og man kunne spille igjennom en sesong relativt raskt. Nå på de nyere FM spillene må man jo trykke seg igjennom 15 menyer før kamp + pressekonferanser osv.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

bønna1/2 skrev: man mai 15, 2023 10:43 pm
trønderen skrev: man mai 15, 2023 10:04 pm Bilde
For den som forstår. Hint: Utviklingen i denne tråden til en viss person.
Et bilde kan si mye mer enn tusen ord?

Jo, det gjør nok det.
Helt enig!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: tir mai 16, 2023 9:41 am
bønna1/2 skrev: man mai 15, 2023 10:43 pm
trønderen skrev: man mai 15, 2023 10:04 pm Bilde
For den som forstår. Hint: Utviklingen i denne tråden til en viss person.
Et bilde kan si mye mer enn tusen ord?

Jo, det gjør nok det.
Helt enig!
Men forstod du meningen med akkurat det bildet?

ejor

Legg inn av ejor »

Kjello skrev: tir mai 16, 2023 9:36 am
Artaxerxes skrev: tir mai 16, 2023 9:07 am Horneland fikk ca halvannen sesong før han fikk sparken, det fikk Hareide også, og Perry før det. Jönsson fikk faktisk to hele sesonger.
Ingen Rosenborg-trener som ikke vinner seriegull på sine to første sesonger kan regne med å fortsatt lede laget i en tredje sesong, da må det i så fall være veldig klare tegn til at laget virkelig er på gang.
Vi har jo sett at det ikke en gang holder med tre seriegull på dine tre første hele sesonger, for å beholde jobben...
Verken Horneland eller Hareide fikk sparken. Horneland trakk seg selv. Og ønsket å trekke seg tidligere. Mens Hareide ikke ville forlenge.

Men ellers så er premisset ditt riktig. Siste trener som overlevde uten å ha tatt gull på de to første sesongene, var Eggen i perioden 1978-1982. Men Eggen startet da med å lede laget opp fra nivå 2 i 1978. Så forventningene var nok litt annerledes den gangen.
Mange gode poenger her. Marerittet for RBK har vært stormannsgalskap og urealistiske forventninger. Å være Norges beste lag har ikke vært nok. Greit det, men å komme videre internasjonalt er ikke så lett at det er gjort i en fei. Løsningen er i hvert fall ikke å sparke trenere i hytt og pine. Det er flott å ha ambisjoner, men at RBK skal bli et europeisk topplag er i beste fall en fjern drøm. Det samme gjelder vel for alle norske lag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: tir mai 16, 2023 11:29 am
izzet2015 skrev: tir mai 16, 2023 9:41 am
bønna1/2 skrev: man mai 15, 2023 10:43 pm

Et bilde kan si mye mer enn tusen ord?

Jo, det gjør nok det.
Helt enig!
Men forstod du meningen med akkurat det bildet?
Var det rettet mot meg? Hva er det som er galt nå da, blir du aldri ferdig med hetsen? Hvorfor holder du på slik?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: tir mai 16, 2023 12:19 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 16, 2023 11:29 am
izzet2015 skrev: tir mai 16, 2023 9:41 am

Helt enig!
Men forstod du meningen med akkurat det bildet?
Var det rettet mot meg? Hva er det som er galt nå da, blir du aldri ferdig med hetsen? Hvorfor holder du på slik?
Blir du aldri fornøyd?

Folk fra Molde hater trøndere, og trøndere hater folk fra Molde. Jeg ville være utrygg i Trondheim.

Det var dine ord. Og når jeg pirker litt borti deg begynner du å akke og bære deg.

Skal du få tøffe deg med hatprat mens vi andre bare skal godta at du er fredet her inne? Er det det du vil?

Av og til føles det som jeg diskuterer med en slik rumpnisse fra Ronja Røverdatter.


startelver

Legg inn av startelver »

Trist å se hva som har skjedd med den gamle storklubben,
Man må se på Champions League-kamper i opptak på Youtube for å skjønne den storheten som engang var.

Rekdal er bare nok en brikke inn i fallet ned som en middelmådig klubb i Skandinavia.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: tir mai 16, 2023 12:31 pm
izzet2015 skrev: tir mai 16, 2023 12:19 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 16, 2023 11:29 am

Men forstod du meningen med akkurat det bildet?
Var det rettet mot meg? Hva er det som er galt nå da, blir du aldri ferdig med hetsen? Hvorfor holder du på slik?
Blir du aldri fornøyd?

Folk fra Molde hater trøndere, og trøndere hater folk fra Molde. Jeg ville være utrygg i Trondheim.

Det var dine ord. Og når jeg pirker litt borti deg begynner du å akke og bære deg.

Skal du få tøffe deg med hatprat mens vi andre bare skal godta at du er fredet her inne? Er det det du vil?

Av og til føles det som jeg diskuterer med en slik rumpnisse fra Ronja Røverdatter.

Den er grei. Du må bare holde på. At trøndere hater MFK bør ikke være noen bombe. Jeg tar til meg kritikken. Hva har jeg skrevet som er hatprat?

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

izzet2015 skrev: man mai 15, 2023 6:51 pm
PapaSmurf skrev: man mai 15, 2023 6:44 pm
izzet2015 skrev: man mai 15, 2023 6:03 pm

Og du hadde vært utrygg i Trondheim. Alle vet at de hater hverandre. Jeg går ikke tur. Så der bommer du igjen.
Så alle innleggene dine på forumet om lange gåturer er jug?

Her et er sitat fra januar:
Jeg kan gå lange turer, de er på ca. 5 km. Går fire dager i uka og trener på treningssenter. Har holdt på å gått lange turer i minst 15 år.

Og fra april:
Og jeg er ikke ung lenger. Men går tur hver dag.

Som sagt. Slutt å lyg. Da må du hele tiden passe på å ikke forsnakke deg.

Jeg er forøvrig en del i Trondheim. Kan ikke huske å ha følt meg utrygg. Selv om jeg går i MFK-klær.
Hvis du absolutt skal vite det, så er jeg skadet og går ikke turer for tiden. Men jeg har gått. Så nå vet du det også. Så nå bør du være fornøyd. Jeg lyver ikke, men du er vel en som vet bedre. Og jeg liker ikke MFK, vil aldri i livet ha sympati for et lag fra Molde. ALDRI!!!
Bra du setter Smurfen på plass! Det er en uting når moldensere kommer hit og påstår ting helt uten grunnlag…

qbah

Legg inn av qbah »

Hadde vi hatt en annen trener enn Rekdal i dag hadde både Aga og Ingason scoret på de enorme sjansene sine.

Jeg fatter ikke at det er mulig..

Godt med seier og en fin opplevelse i toget, da.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Skal selvfølgelig ikke være misfornøyd med seier, men kjenner det hadde vært greit om Rekdal var ferdig nå.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

newsflash skrev: tir mai 16, 2023 8:06 pm Skal selvfølgelig ikke være misfornøyd med seier, men kjenner det hadde vært greit om Rekdal var ferdig nå.
Det burde vært slik at prestasjonene veide like tungt som resultatene når man skal ta slike avgjørelser, om man vinner eller taper en kamp kan være litt tilfeldig mens prestasjoner er sjelden like tilfeldige.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Broholm påstås av Nidaros å ha vært mom i dag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ingen stor kamp i dag heller, men tre poeng og Reka får et pusterom. Men det er ikke angrepsvillig fotball som presteres. Skulle bare mangle om de ikke skulle slå Haugesund som spilte med 10 mann.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

bønna1/2 skrev: tir mai 16, 2023 10:09 pm Broholm påstås av Nidaros å ha vært mom i dag.
Det samme sier Tidens Krav:

" Smilte gjorde også Marius Sivertsen Broholm. 18-åringen er hentet inn fra Rosenborg på en 30 dager lang låneavtale. KBK må bare takke og bukke for gaven de har fått fra Lerkendal.

Tenåringen markerte seg umiddelbart. Med teknikk, spilleforståelse og ro med ball greide han å sette opp sine medspillere i gode posisjoner. Sivertsen Broholm ble bare bedre og bedre jo mer kampen skred fram."


Så Broholm kan tydeligvis fungere også i 3-5-2.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: tir mai 16, 2023 10:21 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 16, 2023 10:09 pm Broholm påstås av Nidaros å ha vært mom i dag.
Det samme sier Tidens Krav:

" Smilte gjorde også Marius Sivertsen Broholm. 18-åringen er hentet inn fra Rosenborg på en 30 dager lang låneavtale. KBK må bare takke og bukke for gaven de har fått fra Lerkendal.

Tenåringen markerte seg umiddelbart. Med teknikk, spilleforståelse og ro med ball greide han å sette opp sine medspillere i gode posisjoner. Sivertsen Broholm ble bare bedre og bedre jo mer kampen skred fram."


Så Broholm kan tydeligvis fungere også i 3-5-2.
Gode spillere funker i de aller fleste formasjoner. Det ville nok vært et sjokk om man gikk tilbake til formasjonen 1-1-8, som angivelig i fotballens første dager, men han ville nok funket der også.

Et gjenvinnende paradoks er jo at man hyper unge lokale talenter, uansett om de er på utlån eller ikke. Jeg går ikke over skaftene av Nypan, og er litt hoderystende over hypen han får, så mye har han ikke vist. Jeg vil holde det litt nede, og gi ham tid. All erfaring tilsier at han må ha utvikling fremover også, for ikke å bli en døgnflue. Det som gjør meg tryggere ved ham i en alder av 16 år, er at han er god på viktige ting i fotball, særlig å dra seg gjennomm pressledd med balll, men det er verre å gjøre det i Eliteserien enn på aldersbestemt landslag. Han bør spille indreløper, men vi må nok vente på en ny trener før det skjer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

bønna1/2 skrev: tir mai 16, 2023 10:09 pm Broholm påstås av Nidaros å ha vært mom i dag.
Tipper de har publisert Tidens Krav sin sak på sin egen nettside gjennom samarbeidet innad i Amedia.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: tir mai 16, 2023 10:40 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 16, 2023 10:09 pm Broholm påstås av Nidaros å ha vært mom i dag.
Tipper de har publisert Tidens Krav sin sak på sin egen nettside gjennom samarbeidet innad i Amedia.
Der sier du noe, igjen :D

qbah

Legg inn av qbah »

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -Jong.html

Ikke overrasket. Tror og er rimelig sikker vi sitter på gull. Norges neste Ødegaard.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Tullete at det skal komme rykter allerede nå. Har jo ikke slått gjennom her engang. Ødegaard dominerte ligaen, og dro ikke før etter sesongen - og selv det var nok et par år for tidlig. Nypan er ikke helt på det nivået heller, så håper han takler presset og holder seg her.

Man så dette komme om man har fulgt aldersbestemte landslag og sett noen av spillsekvensene på RBK sine treninger. Han har mye mer i seg enn det han har vist til nå (som har vært bra) for å si det mildt..

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Viktig at Dorsin er på med hyppige kontraktsforlengelser for Nypan. Er ikke lov med lenger enn 3 år for spillere under 18. Nåværende går ut 2025.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Daily Mail blir også kalt Daily Fail.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

qbah skrev: ons mai 17, 2023 10:38 am https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -Jong.html

Ikke overrasket. Tror og er rimelig sikker vi sitter på gull. Norges neste Ødegaard.
Får virkelig håpe en har is i magen og gir gutten et par sesonger i Norge og eliteserien før han drar ut. Så skadeplaget Nypan har vært de siste årene vil det neppe være gunstig hverken for kropp eller progresjon og havne i en klubb der konkurransen er så hard om plassene at en ikke har tid til å restituere.

Retrospektivt tror jeg også Ødegård ville hatt godt av litt mer tid i Norge før han dro ut, selv om nivået nå er fantastisk.

startelver

Legg inn av startelver »

Pengene lokker nok , Rekdal kan ikke holde på Nypan mer enn ut sesongen. Men skal United kjøpe er det bare å skru opp prisen til rekordsum for en norsk overgang,

qbah

Legg inn av qbah »

Dewaz skrev: ons mai 17, 2023 10:55 am Tullete at det skal komme rykter allerede nå. Har jo ikke slått gjennom her engang. Ødegaard dominerte ligaen, og dro ikke før etter sesongen - og selv det var nok et par år for tidlig. Nypan er ikke helt på det nivået heller, så håper han takler presset og holder seg her.

Man så dette komme om man har fulgt aldersbestemte landslag og sett noen av spillsekvensene på RBK sine treninger. Han har mye mer i seg enn det han har vist til nå (som har vært bra) for å si det mildt..

Jeg tror Nypan blir en big hit i europeisk målestokk. Men å skulle dra videre nå er tull og utopi. Han har jo ikke bevist noe på seniornivå enda, egentlig. Et par gode sesonger (gjerne mer) som fast innslag i RBK nå. Så rett til en storklubb. Ikke noe sånn tullete halvsteg til Belgia for 20-25 mill i ung alder.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»