Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Vikingen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Vikingen »

DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 12:17 pm
Vikingen skrev: tor jul 06, 2023 12:11 pm
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 11:58 am
Det har du selvsagt 100% rett i. Men, isolert sett, kan man ikke prestere bedre enn å slå/spille jevnt med den beste. Om det f.eks. var i 1997 el 2023.
Poenget er at listen for å spille jevnt med de beste er mye høyere i dag. Derfor er det også en større (og trolig uoppnåelig) prestasjon.
For du tenker RBK, isolert sett, befant seg på et atskillig høyere nivå (sammelignet med de beste lagene) i 1997 enn Glimt i 2023? Enig.
Tja. Heller at de beste lagene i 1997 befant seg på et atskillig lavere nivå enn de beste lagene i dag. Rbk lå også på et høyere nivå i forhold til de andre norske lagene enn det B/G gjør nå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Folk_flesk skrev: tor jul 06, 2023 12:13 pm Det er vel kanskje såpass enkelt som at hvis ens eget lag dominerer slik RBK gjorde før eller slik Bayern München gjør nå, så vil flere av tilhengerne deres argumentere for at det er "bra" nettopp fordi de er fans av det laget.
Akkurat. Det er jo dette som var hele poenget med denne diskusjonen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: tor jul 06, 2023 1:22 pm
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 12:17 pm
Vikingen skrev: tor jul 06, 2023 12:11 pm

Poenget er at listen for å spille jevnt med de beste er mye høyere i dag. Derfor er det også en større (og trolig uoppnåelig) prestasjon.
For du tenker RBK, isolert sett, befant seg på et atskillig høyere nivå (sammelignet med de beste lagene) i 1997 enn Glimt i 2023? Enig.
Tja. Heller at de beste lagene i 1997 befant seg på et atskillig lavere nivå enn de beste lagene i dag. Rbk lå også på et høyere nivå i forhold til de andre norske lagene enn det B/G gjør nå.
Kverulant ;) Flisespikkeri. Man kan ikke være bedre enn det beste laget i verden, uansett om man befant seg i 1997 eller prater som ståa i 2023. Rosenborg per '97 var atskillig nærmere "verdenstoppen", enn det Glimt er per i dag. Så enkelt, og så forbainna vanskelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 1:28 pm
Vikingen skrev: tor jul 06, 2023 1:22 pm
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 12:17 pm
For du tenker RBK, isolert sett, befant seg på et atskillig høyere nivå (sammelignet med de beste lagene) i 1997 enn Glimt i 2023? Enig.
Tja. Heller at de beste lagene i 1997 befant seg på et atskillig lavere nivå enn de beste lagene i dag. Rbk lå også på et høyere nivå i forhold til de andre norske lagene enn det B/G gjør nå.
Kverulant ;) Flisespikkeri. Man kan ikke være bedre enn det beste laget i verden, uansett om man befant seg i 1997 eller prater som ståa i 2023. Rosenborg per '97 var atskillig nærmere "verdenstoppen", enn det Glimt er per i dag. Så enkelt, og så forbainna vanskelig.
Dette er vi enige om. :D

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jaauda skrev: tor jul 06, 2023 12:20 pm
PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 12:00 pm
Champis skrev: tor jul 06, 2023 11:56 am


Det har hvert fall vært snakket om i mange år nå at norsk fotball savner et flaggskip, og at det er et svakhetstegn for ligaen. Det er ikke min personlige mening, jeg bare prøver å utfordre de som har sittet med denne meningen over lengre perioder - bl.a. en god del RBK-supportere.
Jeg har sett folk har sagt det. Men jeg er ikke enig. Det må være langt bedre med en håndfull lag som pusher hverandre til å ta steg enn at et lag bare skal få alle de beste.

En situasjon som i Tyskland er for meg et mareritt. Et Dortmund som i nyere tid er det neste beste laget skal gi fra seg de beste til laget et hakk opp syns jeg er trist.

Det hadde kvelt min interesse for norsk fotball totalt om det ble slike tilstander her.
Dette er jeg helt enig i. En situasjon som ligner mer på England (helst uten Saudipenger) der det er et topp 4-6 som kniver er artigere og bidrar til interesse.
Det som er litt spesielt i Norge er jo at relativt mindre byer som Molde og Bodø har lag i toppen. Molde over en lang periode.
At verken Oslo, Bergen, Stavanger og nå i en liten periode Trondheim ikke klarer å ha stabile lag i toppen er underlig.

Enig i at det er bra at det er knallhard konkurranse om å vinne serien. At flere forskjellige lag vinner er et plus.
Og det blir vel lenge til RBK vinner 11 ganger på rad!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ihvertfall 12 år til RBK klarer å få inn seriegull 11 ganger på rad. :D

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tenk at det ryr på side med side basert på et agurksak fra Arilas, som andre journalister rister på hode av at blir publisert. Det er selvsagt helt uaktuelt for Rosenborg å selge Carlo Holse til Bodø/Glimt, og for Glimt vil han bli alt for dyr til at det er verdt det. Meningsløs sak.

"Skjer itj" ble det sagt fra brakka igår. Intet bud, ingen interesse, ikke en gang noe fra Holse sin agent. For RBK er nok dette helt greit da det gjør at utlandet må engasjere seg, sånn sett er jo det eneste dette mefører at man åpner døra for andre.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Jaauda skrev: tor jul 06, 2023 12:20 pm
PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 12:00 pm
Champis skrev: tor jul 06, 2023 11:56 am


Det har hvert fall vært snakket om i mange år nå at norsk fotball savner et flaggskip, og at det er et svakhetstegn for ligaen. Det er ikke min personlige mening, jeg bare prøver å utfordre de som har sittet med denne meningen over lengre perioder - bl.a. en god del RBK-supportere.
Jeg har sett folk har sagt det. Men jeg er ikke enig. Det må være langt bedre med en håndfull lag som pusher hverandre til å ta steg enn at et lag bare skal få alle de beste.

En situasjon som i Tyskland er for meg et mareritt. Et Dortmund som i nyere tid er det neste beste laget skal gi fra seg de beste til laget et hakk opp syns jeg er trist.

Det hadde kvelt min interesse for norsk fotball totalt om det ble slike tilstander her.
Dette er jeg helt enig i. En situasjon som ligner mer på England (helst uten Saudipenger) der det er et topp 4-6 som kniver er artigere og bidrar til interesse.
Det som er litt spesielt i Norge er jo at relativt mindre byer som Molde og Bodø har lag i toppen. Molde over en lang periode.
At verken Oslo, Bergen, Stavanger og nå i en liten periode Trondheim ikke klarer å ha stabile lag i toppen er underlig.
Storbyklubbenes mangel på stabilitet er kanskje ett litt særnorsk fenomen?

Vanskelig å si hvorfor det er slik. Men med unntak av Oslo så er det kanskje ikke stor nok forskjell i størrelsen på byene til at det utgjør en forskjell? Og i stor Oslo så er det 3 klubber som deler på ressursene. 🤷‍♂️

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Blackburn er i følge Lancs.live ute av dansen når det kommer til Holse. I tillegg til Glimt nevnes også Genoa som interesserte.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Genova har vel vært nevnt på ryktebørsen angående Holse tidligere også?

At Molde er oppe i toppen er av samme grunn som at PSG og City har gått fra å være ganske anonyme i egen serie til å jakte CL-trofèer. Om glimt er oppe i toppen om ti-femten år er noe uklart, men de kan selvfølgelig være der.

Hva hovedsteder angår så er det jo blandet. Roma og Lazio, Hertha, PSG før sportsvaskingen, Chelsea før Abramovitsj....men klart München, Dortmund, Torino, Milano, Manchester, Barcelona, Lyon og slikt er jo ikke akkurat småbyer. Så spørs det jo litt da, hvis vi antar at f eks RBK har et nedslagsfelt på 200k hoder mer enn Molde, vil det gjøre så digert utslag på inntektene sånn nødvendigvis. RBK topper sponsorrankingen fordi man har nasjonal interesse rundt klubben som VIF og Brann f eks ikke har klart å opparbeide seg til tross for iherdige forsøk fra Discovery og TV 2.

4200570

Legg inn av 4200570 »

Jaauda skrev: tor jul 06, 2023 12:33 pm
Trondhjem skrev: tor jul 06, 2023 12:29 pmDet får vi trøndere smake i dag med dominansen til Bodø-Glimt.
Bodø/Glimt
Bodø\Glimt

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Vi kan godt selge Aga og Nelson til Molde. Ta med et par finner også.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

izzet2015 skrev: tor jul 06, 2023 9:59 pm Vi kan godt selge Aga og Nelson til Molde. Ta med et par finner også.
Nelson med? Du evner ikke å se at finnes fotball i den kroppen?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 10:14 pm
izzet2015 skrev: tor jul 06, 2023 9:59 pm Vi kan godt selge Aga og Nelson til Molde. Ta med et par finner også.
Nelson med? Du evner ikke å se at finnes fotball i den kroppen?
Han var elendig i siste kampen. Rotet seg bare bort. Litt for egoistisk. Men kan bli bra.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

izzet2015 skrev: tor jul 06, 2023 10:41 pm
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 10:14 pm
izzet2015 skrev: tor jul 06, 2023 9:59 pm Vi kan godt selge Aga og Nelson til Molde. Ta med et par finner også.
Nelson med? Du evner ikke å se at finnes fotball i den kroppen?
Han var elendig i siste kampen. Rotet seg bare bort. Litt for egoistisk. Men kan bli bra.
Ja, han er ikke ferdig vare. Men kan bli bra. Og da sender vi de ikke til Ferjeleiet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Nelson klemte til mot Cuba:

https://www.nrk.no/trondelag/nelson-mis ... 1.16472124

Tror han er en av flere spillere som ser ut som idioter så lenge det kollektive ikke fungerer. Greier Maalen å fikse det så kan han bli en publikumsyndling.

qbah

Legg inn av qbah »

Folk_flesk skrev: tor jul 06, 2023 11:49 pm Nelson klemte til mot Cuba:
Au :oops:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: fre jul 07, 2023 12:01 am
Folk_flesk skrev: tor jul 06, 2023 11:49 pm Nelson klemte til mot Cuba:
Au :oops:
Kondolerer. Jeg håper han styrte unna et ømt punkt :)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Nelson Sæter Broholm
Holse Santeri Nypan
Pereira UIJ SR Reitan
Tangvik.

Dette som burde være elveren vår fremover?

Benk: Ny Keeper, Langås, Cornic, Skarsem, Bjørlo, PCS, Isak, Kristall, Sadiku.

TB er overflødig, vi bør finne en annen sentral.
Aga kan vi også selge, må heller satse på sadiku som ikke er kun bokssspiss.
Og så kommer Langås fra Ranheim etterhvert tenker jeg, nå er han vel skadet.
Røsten kan sendes dit på lån ut sesongen.

Adam Noah Aga Tagseth Hansen TB kan selges.

Ny keeper, Langås, venstreback, og høyreving inn.

Er vi heldig får vi solgt SR etter noen gode kamper nå i Juli. Så får man se hva som skjer med Holse.

qbah

Legg inn av qbah »

Folk_flesk skrev: fre jul 07, 2023 12:05 am
qbah skrev: fre jul 07, 2023 12:01 am
Folk_flesk skrev: tor jul 06, 2023 11:49 pm Nelson klemte til mot Cuba:
Au :oops:
Kondolerer. Jeg håper han styrte unna et ømt punkt :)
Kun fastlegen og madammen som får klemme på de ømmeste punktene her i gården.

;)

qbah

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: fre jul 07, 2023 12:08 am Nelson Sæter Broholm
Holse Santeri Nypan
Pereira UIJ SR Reitan
Tangvik.

Dette som burde være elveren vår fremover?

Benk: Ny Keeper, Langås, Cornic, Skarsem, Bjørlo, PCS, Isak, Kristall, Sadiku.

TB er overflødig, vi bør finne en annen sentral.
Aga kan vi også selge, må heller satse på sadiku som ikke er kun bokssspiss.
Og så kommer Langås fra Ranheim etterhvert tenker jeg, nå er han vel skadet.
Røsten kan sendes dit på lån ut sesongen.

Adam Noah Aga Tagseth Hansen TB kan selges.

Ny keeper, Langås, venstreback, og høyreving inn.

Er vi heldig får vi solgt SR etter noen gode kamper nå i Juli. Så får man se hva som skjer med Holse.
Når jeg ser alle disse spillerne oppramset synes jeg litt synd i Maalen. Gjør jo det.

En ellever satt opp for neste sesong og fremtiden. Kanskje ikke elleveren som er mest safe på å ta mest poeng fremover.
Santeri og Broholm som startere er mine to mest usikre kort her.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

qbah skrev: fre jul 07, 2023 12:27 am
AxelRudi skrev: fre jul 07, 2023 12:08 am Nelson Sæter Broholm
Holse Santeri Nypan
Pereira UIJ SR Reitan
Tangvik.

Dette som burde være elveren vår fremover?

Benk: Ny Keeper, Langås, Cornic, Skarsem, Bjørlo, PCS, Isak, Kristall, Sadiku.

TB er overflødig, vi bør finne en annen sentral.
Aga kan vi også selge, må heller satse på sadiku som ikke er kun bokssspiss.
Og så kommer Langås fra Ranheim etterhvert tenker jeg, nå er han vel skadet.
Røsten kan sendes dit på lån ut sesongen.

Adam Noah Aga Tagseth Hansen TB kan selges.

Ny keeper, Langås, venstreback, og høyreving inn.

Er vi heldig får vi solgt SR etter noen gode kamper nå i Juli. Så får man se hva som skjer med Holse.
Når jeg ser alle disse spillerne oppramset synes jeg litt synd i Maalen. Gjør jo det.

En ellever satt opp for neste sesong og fremtiden. Kanskje ikke elleveren som er mest safe på å ta mest poeng fremover.
Santeri og Broholm som startere er mine to mest usikre kort her.
Slik det var for JJ og begynne å bruke selnæs, jonas, helland midtsjø osv.. Det gagnet den som kom etter i Kåre da. Maalen er et mellomledd, fokus på å utvikle spillere nå. Ikke resultat. Prestasjoner gir resultater til slutt.

Broholm herjer jo i KBK, burde aldri vært utlånt. Santeri blir nok veldig god etterhvert, selv om det er utakknemlig å skal være den viktigste i laget som 20åring.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Langt mer skeptisk til Nelson enn Broholm. Sistnevnte har spillforståelse på et nivå Nelson aldri kommer til å komme på. Vanskelig å trene det... Så har Nelson ekstrem fysikk som gjør at han også kan være bra, men han kommer nok også til å være frustrerende, som forrige kamp hvor han leverte til stolpe eller kanskje under.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Santeri har jeg ingen tro på. Har ikke spilt mye, men har ikke vist noen gode takter. Han kan selges. Selg også Aga .

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Thecokeman skrev: fre jul 07, 2023 8:59 am Langt mer skeptisk til Nelson enn Broholm. Sistnevnte har spillforståelse på et nivå Nelson aldri kommer til å komme på. Vanskelig å trene det... Så har Nelson ekstrem fysikk som gjør at han også kan være bra, men han kommer nok også til å være frustrerende, som forrige kamp hvor han leverte til stolpe eller kanskje under.
Vi er jo vant til ferdig vare. Men nå må vi nok tenke annerledes. Det er mulig flere av disse aldri skulle vært kjøpt, men nå som de er det må vi utvikle de.
Nelson har ekstremfart. Det er salgbart ut. Se på mvuka, som var prikk lik Nelson i glimt.. De brukte litt tid på å få ham til å forstå rollen sin, og vips 70m.
Santeri, Nelson, Broholm, Sadiku, Isak og Kristall er alle videresalgspotensiale. Vi bør ikke kaste de ut tvert, bruk heller litt tid på de.
Så slipper vi at de herjer i LSK om et år, som Ogbu osv.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Hvis man ikke ser hva Santeri kan bidra med i ankerrollen så står det dårlig til.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Sadiku og Kristall tror jeg bør gå på lån ut året til en OBOS-klubb (som spiller 4-3-3) hvor de får spille mye hvis de på sikt skal ha noe i RBK å gjøre.

Santeri er god.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

AxelRudi skrev: fre jul 07, 2023 10:20 am
Thecokeman skrev: fre jul 07, 2023 8:59 am Langt mer skeptisk til Nelson enn Broholm. Sistnevnte har spillforståelse på et nivå Nelson aldri kommer til å komme på. Vanskelig å trene det... Så har Nelson ekstrem fysikk som gjør at han også kan være bra, men han kommer nok også til å være frustrerende, som forrige kamp hvor han leverte til stolpe eller kanskje under.
Vi er jo vant til ferdig vare. Men nå må vi nok tenke annerledes. Det er mulig flere av disse aldri skulle vært kjøpt, men nå som de er det må vi utvikle de.
Nelson har ekstremfart. Det er salgbart ut. Se på mvuka, som var prikk lik Nelson i glimt.. De brukte litt tid på å få ham til å forstå rollen sin, og vips 70m.
Santeri, Nelson, Broholm, Sadiku, Isak og Kristall er alle videresalgspotensiale. Vi bør ikke kaste de ut tvert, bruk heller litt tid på de.
Så slipper vi at de herjer i LSK om et år, som Ogbu osv.
Problemet er at vi har 6 spisser, hvor Sæter og Holm kommer til å okkupere den ene spissplassen. Resten må derfor leies ut eller brukes som ving.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TomBrady12 skrev: fre jul 07, 2023 11:53 am
AxelRudi skrev: fre jul 07, 2023 10:20 am
Thecokeman skrev: fre jul 07, 2023 8:59 am Langt mer skeptisk til Nelson enn Broholm. Sistnevnte har spillforståelse på et nivå Nelson aldri kommer til å komme på. Vanskelig å trene det... Så har Nelson ekstrem fysikk som gjør at han også kan være bra, men han kommer nok også til å være frustrerende, som forrige kamp hvor han leverte til stolpe eller kanskje under.
Vi er jo vant til ferdig vare. Men nå må vi nok tenke annerledes. Det er mulig flere av disse aldri skulle vært kjøpt, men nå som de er det må vi utvikle de.
Nelson har ekstremfart. Det er salgbart ut. Se på mvuka, som var prikk lik Nelson i glimt.. De brukte litt tid på å få ham til å forstå rollen sin, og vips 70m.
Santeri, Nelson, Broholm, Sadiku, Isak og Kristall er alle videresalgspotensiale. Vi bør ikke kaste de ut tvert, bruk heller litt tid på de.
Så slipper vi at de herjer i LSK om et år, som Ogbu osv.
Problemet er at vi har 6 spisser, hvor Sæter og Holm kommer til å okkupere den ene spissplassen. Resten må derfor leies ut eller brukes som ving.
Kristall og Isak er jo venstrekanter. Vi kan jo alltids sende Kristall på lån.

Nelson/Isak Sæter/Holm/Sadiku Broholm/ xxx

Men det spørs om ikke Noah selges i sommer. Er interesse der.
Men hvorfor forstår jeg egentlig ikke. Ett bra løp hos oss mot Odds før han dro, og under 300min på en sesong i Frankrike.
Veldig lite som tyder på at han er bedre enn noen av de vi har.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Dersom Holm skulle tilegne seg Sæter sitt "killer-instinkt" foran mål så forsvinner han for gode penger iløpet av seks måneder. Var nok det Reims tok en sjanse på at skulle skje.

Men det er et ganske stort "hvis om at det dersom"-case og han er skadeplaget.

Thorvaldsson er på mange måter tilsvarende, men puttet en del i siste sesong på Island.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»