Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Thecokeman

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Thecokeman »

Jeg tror han ville hatt flere målpoeng fra indreløper og det viktigste, laget er mye bedre med han der.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Noah Jean Holm er straks klar. Permanent overgang, sikkert offentlig ila dagen eller imorgen. Bra kjøp!

Så venter vi på Skarsem.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: søn jul 25, 2021 3:49 pm Jeg tror han ville hatt flere målpoeng fra indreløper og det viktigste, laget er mye bedre med han der.
Som kant er han høyere i banen, og oftere involvert i avslutningsfasen. Da er nok sjansen større for målpoeng om han spiller der. Poenget er imidlertid at selv om han også er god som indreløper, så vil vi bli svekket offensivt om han starter der. De øvrige kantalternativene bidrar for lite. Alternativer på midtbanen har vi. Har sagt det før: jeg vil ikke bli overrasket om Holse bidrar med like mange målpoeng som Vecchia og Ceide til sammen.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Jeg er nok enig i at det er flere målpoeng i Holse enn Ceide, Vecchia er vanskelig å si da han knapt har spilt. Likevel ser vi altså ut som et helt annet lag med Holse på midten med hans teknikk og kreativitet. Mulig Skarsem kan komme inn og bidra med noe der, men Konradsen og Hoff er ikke i nærheten.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jeg er enig med Coke.

Som sett mot Viking, og sist i 2omgang mot KBK, så vil Holse som indreløper være det største grepet vi kan gjøre for å få satt motstander i ubalanse. Han kommer med ball bak motstanders midtbaneledd, fordi han kan gå av mann sentralt, og ikke minst fordi han er den eneste som kan motta en pasning feilvendt og vende for å sette fart. Den neste beste vi har her er tagseth. Hoff er best som sentral, og det er nok også Ciljan.

Det vil gi oss langt mer enn å bruke ham som kant, også fordi Holse er såpass god at han ikke får ballen nok når han spiller der. Hadde vi vært bedre til å presse de andre lagene bakover ville jeg kanskje vært enig, men vi sliter jo med nettopp dette. Holse vil kanskje få færre poeng, men lage vil skape langt mer.

Dessuten formerte han en ekstremt god venstreside mot Viking sammen med Adam og Vecchia. Den vil jeg se igjen. Kanskje kan det bli noe ala høyresiden vi hadde med Jonas, Mike og Pål.

Sentral: Henriks, Ciljan, Tettey, Hoff.
Indreløper: Holse, Tagseth, Skarsem, Kon.

Så kan du fjerne Tettey og Kon etter sesongen, og legge til at Ciljan/Hoff kan spille indreløper i enkelt kamper. De blir da mer stående og tar ikke løp fremover, noe som hindrer oss offensivt. Kanskje det kan være noe når vi kontrollerer en kamp eller spiller i europa.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: søn jul 25, 2021 4:20 pm Jeg er nok enig i at det er flere målpoeng i Holse enn Ceide, Vecchia er vanskelig å si da han knapt har spilt. Likevel ser vi altså ut som et helt annet lag med Holse på midten med hans teknikk og kreativitet. Mulig Skarsem kan komme inn og bidra med noe der, men Konradsen og Hoff er ikke i nærheten.
Vecchia har jeg sett nok av til å skjønne at Holse går langt utenpå, også ift. målpoeng. Flytter vi Holse ned, så ender vi opp med RWP og Ceide på kant, og det er veldig tynt.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Vecchia har vel spilt to kamper. Veit ikke helt om det er nok til å si noe så bastant om en spiller som hadde mange målpoeng i Allsvenskan i fjor.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Ja det må jeg si. Når Vecchia kommer inn og får spillt fast, så blir han fort hjernen i laget. Han er jo en slags playmaker.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Vi kjører kamptråd her inne.


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hansen

Reitan - Serbecic - Hovland - Andersson

Tagseth - Hoff - Konradsen

Holse - Islamovic - E. Ceide


Benk:

24 Sander Tangvik
6 Alexander Banor Tettey
14 Håkan Rasmus Wiedesheim-Paul
15 Holmar Örn Eyjolfsson
22 Stefano Giuseppe Arne Holmquist Vecchia
32 Emanuel Mawuena Junior Kulego
38 Mikkel Konradsen Ceide
39 Marius Sivertsen Broholm

Ellers må jeg si de har spennende farger på kameraet.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Etter 20 min burde det vært et par mål.

Melhus har reddet flere ganger på strek, og RBK er nok snytt for 2 straffer. En feil av Hovland ga melhus en stor sjanse, mens Konradsen har gitt bort ballen flere ganger.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

1-0 Dino. Reitan gjennom på høyre, spiller på tvers til Dino som setter fra 1meter på bakerste.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Selv mot Melhus greier altså ikke Hovland å unngå unødvendige feil som kan føre til baklengs. Men nå slipper man iallefall å ergre seg over den karen stort lengre.
Sist redigert av Folk_flesk den søn jul 25, 2021 6:57 pm, redigert 1 gang totalt.

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Ser på Nettavisen Live at Hareide etterlyser tempo. Ikke mye som har endret seg der altså.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

knurr84 skrev: søn jul 25, 2021 6:43 pm Ser på Nettavisen Live at Hareide etterlyser tempo.
Kanskje Koteng må punge ut for en rullator?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Folk_flesk skrev: søn jul 25, 2021 6:41 pm Selv mot Melhus greier altså ikke Hovland å unngå unødvendige feil som kan føre til baklengs. Men nå slipper man å ergre seg over den karen stort lengre.
Han ga bort enda en overgang imot, Melhus kom nesten alene med keeper. Ikkje bra.

Konradsen og Hoff også vært svake.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

knurr84 skrev: søn jul 25, 2021 6:43 pm Ser på Nettavisen Live at Hareide etterlyser tempo. Ikke mye som har endret seg der altså.
Velkommen inn btw :)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

AxelRudi skrev: søn jul 25, 2021 6:03 pm Kampen sendes på nrk.

https://www.nrk.no/video/melhus---rose ... 84a89288f3
Takk for linken 👍👍
Første omg omtrent som vi har blitt vant til å se, statisk og initiativfattig

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

@Axelrudi: Har du siste nytt om Mannsverk. Kunne trengt han på midtbanen mtp alle skadene i midtbaneleddet?

knurr84

Legg inn av knurr84 »

AxelRudi skrev: søn jul 25, 2021 6:49 pm
knurr84 skrev: søn jul 25, 2021 6:43 pm Ser på Nettavisen Live at Hareide etterlyser tempo. Ikke mye som har endret seg der altså.
Velkommen inn btw :)
Takker. Blir moro å se om Fridiskusjon klarer å ta av.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Stonesy skrev: søn jul 25, 2021 7:01 pm @Axelrudi: Har du siste nytt om Mannsverk. Kunne trengt han på midtbanen mtp alle skadene i midtbaneleddet?
Til og med trollene følger etter. Nice, nå kom hjemmefølelsen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Offensivt kan iallefall Hovland fortsatt bidra. Kanskje han burde vært spiss istedenfor forsvarer?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Stonesy skrev: søn jul 25, 2021 7:01 pm @Axelrudi: Har du siste nytt om Mannsverk. Kunne trengt han på midtbanen mtp alle skadene i midtbaneleddet?
Har molde så mange skader? Som sagt har jeg meldt Mannsverk i hvitt og blått for mange dager siden, før noen andre :) Det betyr jo ikke at han ikke var aktuell og ville til RBK tidligere i år. Men så mye betaler vi ikke for en sentral når vi allerede har 4stk. Vi jakter indreløper ving og back, og da bruker vi ikke 20m på Mannsverk.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hovland setter 2-0, RWP 3-0 med en fin scoring, og nå Rasmus igjen til 4-0.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bra av RWP. Håper på litt flere nettkjenninger på ham i serien også. Man ser jo at fyren har potensiale, men enn så lenge har gjerne de store mulighetene han kommer til rent ut i sanden, gjerne ved en svak avslutning. Men han er ikke langt unna når han tross alt kommer til mulighetene.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Wow! Kanongoal av Marius Sivertsen Broholm! 16 år!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Ja, han virker å være en som kommer til mange avslutninger og som VIL ha mål. Fortsatt ung. Hadde vært gøy om han slo til for fullt hos oss. Lenge siden vi har hatt noen unge som virkelig har slått til og blomstret synes jeg.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Rakk 0-6 og 0-7. Aner ikke hvem som putta. Selvmål og Besim tror jeg. Slutt!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Deilige 3 poeng!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»