Rosenborg - Klubbtråd

Svar
HarryH

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av HarryH »

HarryH skrev: tir nov 01, 2022 5:24 pm Fint å se at PCS ønsket å forlenge kontrakten. Han må jo være stinn av gryn etter så mange år i Bundesliga, så dette gjør han åpenbart av kjærlighet til fotballen og sikkert et intenst ønske om å slå Molde og ta seriegull neste år. Kan bli en interessant sesong i 2023.
Jeg var visst litt naiv. Det økonomiske spiller fortsatt en rolle for Per Ciljan Skjelbred.
90 prosent lønnsnedgang blir for mye å svelge i følge agenten.


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TexMurphy skrev: tir nov 08, 2022 9:14 pm Nei det er ikke i nærheten av å være så enkelt, og det er også litt av poenget jeg prøvde å illustrere
Aha, da gikk det nok noe over hodet på meg, hehe.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 3:50 pm
HarryH skrev: tir nov 01, 2022 5:24 pm Fint å se at PCS ønsket å forlenge kontrakten. Han må jo være stinn av gryn etter så mange år i Bundesliga, så dette gjør han åpenbart av kjærlighet til fotballen og sikkert et intenst ønske om å slå Molde og ta seriegull neste år. Kan bli en interessant sesong i 2023.
Jeg var visst litt naiv. Det økonomiske spiller fortsatt en rolle for Per Ciljan Skjelbred.
90 prosent lønnsnedgang blir for mye å svelge i følge agenten.

Ikke så rart hvis det stemmer med 90% lønnsnedgang. Det føles nok mer som utnyttelse, og ingen liker vel å bli utnyttet.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

90% nedgang er en veldig tabloid vinkling, tar utgangspunkt i at han har 10 mill i årslønn nå... Ser han er tilbudt i underkant av 1 mill i grunnlønn (klubben har tradisjoner for prestasjonsbaserte bonuser, selv om det ikke har vært særlig mye å hente fra den potten de siste årene)... De blir nok enige, agenter har en tendens til å bruke media for alt det er verdt...

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 3:50 pm
HarryH skrev: tir nov 01, 2022 5:24 pm Fint å se at PCS ønsket å forlenge kontrakten. Han må jo være stinn av gryn etter så mange år i Bundesliga, så dette gjør han åpenbart av kjærlighet til fotballen og sikkert et intenst ønske om å slå Molde og ta seriegull neste år. Kan bli en interessant sesong i 2023.
Jeg var visst litt naiv. Det økonomiske spiller fortsatt en rolle for Per Ciljan Skjelbred.
90 prosent lønnsnedgang blir for mye å svelge i følge agenten.

Spørs hvordan du ser på det. Han er tilbydt en fastlønn på 750k, og pay as you play. De vil ha en fastlønn på 1,5m. Det er vel spillere som rwp, som er ute på lån, med 1,3m i RBK. Så da synes de vel at han blir verdsatt litt lavt. Tipper de blir enige til slutt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hvor mye tjener Skjelbred nå?

HarryH

Legg inn av HarryH »

GunnarBull skrev: ons nov 09, 2022 3:57 pm Ikke så rart hvis det stemmer med 90% lønnsnedgang. Det føles nok mer som utnyttelse, og ingen liker vel å bli utnyttet.
Det er kanskje noe med følelsen av å (ikke) bli verdsatt.

Han har i alle fall tjent brukbart etter hjemkomsten. Ikke rart at Rosenborg måtte gi opp kampen om Kristian Eriksen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Selv om de eventuelt gir blaffen i alle bonuser og bare regner en grunnlønn på 500-750k så klarer de å få det til at han skal ha tjent 5-7.5m i året her?

Det er et regnestykke en ponzi-sjarlatan verdig tror jeg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Zorbeltuss skrev: ons nov 09, 2022 4:30 pm Selv om de eventuelt gir blaffen i alle bonuser og bare regner en grunnlønn på 500-750k så klarer de å få det til at han skal ha tjent 5-7.5m i året her?

Det er et regnestykke en ponzi-sjarlatan verdig tror jeg.
Det er vel agenten som sier at tilbudet er 10% av dagens lønn?

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 4:19 pm
GunnarBull skrev: ons nov 09, 2022 3:57 pm Ikke så rart hvis det stemmer med 90% lønnsnedgang. Det føles nok mer som utnyttelse, og ingen liker vel å bli utnyttet.
Det er kanskje noe med følelsen av å (ikke) bli verdsatt.

Han har i alle fall tjent brukbart etter hjemkomsten. Ikke rart at Rosenborg måtte gi opp kampen om Kristian Eriksen.
Rosenborg mente at Hamkam spilleren ikke var verdt mer enn 7 millioner. Hamkam var heller ikke interessert i å selge spissen sin til Rosenborg. For klubbledelsen var forbannet over at de mistet treneren sin til Rosenborg og spilleren Sam Rogers. Nå var dem ut etter en til.
Dessuten så Rosenborg på flere spisser. Gikk istedet for en danske som riktignok kostet noen millioner mer enn 7.
Var vel 15 millioner Røkke betalte for Eriksen?

Gunder

Legg inn av Gunder »

Zanick skrev: ons nov 09, 2022 4:18 pm Hvor mye tjener Skjelbred nå?
Onde tunger sier 6 million. Det er mye for en innbytter i voksen alder.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Gunder skrev: ons nov 09, 2022 5:55 pm
Zanick skrev: ons nov 09, 2022 4:18 pm Hvor mye tjener Skjelbred nå?
Onde tunger sier 6 million. Det er alt for mye for en innbytter i voksen alder.
Retta det for deg ;)

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 3:50 pm Jeg var visst litt naiv. Det økonomiske spiller fortsatt en rolle for Per Ciljan Skjelbred.
90 prosent lønnsnedgang blir for mye å svelge i følge agenten.

Satser på at dette ordner seg, PCS er visstnok tilbudt det samme som han får som trener i SalMar neste år. I tillegg får han bonuser dersom han spiller og gjør det bra. Høres jo temmelig fair ut.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Agenten skal vel ha provisjon basert på lønna til PCS, så det kan jo hende at agenten er minst like ivrig som spilleren i dette tilfellet.

Er det fortsatt Kristina Jørgensen, kona til PCS, som er hans agent?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 6:52 pm Er det fortsatt Kristina Jørgensen, kona til PCS, som er hans agent?
Jepp.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Intervju med Sæter på TV2.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15252257/

"Førsteomgangen borte mot Jerv på Levermyr kan fort ha vært «løvens» siste i Rosenborg-drakt.

– Man ønsker jo å spille foran sine egne når det kommer til den siste kampen, uansett når det skulle være så er jo det det man ønsker. Det er klart at det er kjempekjedelig.

– Tanken på at det kan ha vært det gjør meg veldig trist, men det er selvsagt ingenting som er hugd i stein, sier Sæter til TV 2."


Det virker definitivt som at Sæter satser på å bli solgt i vinter. Det er synd, han hadde potensiale til å bli en legende. Nå blir han en parates.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Tror ikke det blir enighet mellom klubben og Ciljan. Ciljan har nok stilt større lønnskrav enn det klubben har forventet. Han kan knapt spille en halv omgang.

Gunder

Legg inn av Gunder »

newsflash skrev: ons nov 09, 2022 7:42 pm Intervju med Sæter på TV2.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15252257/

"Førsteomgangen borte mot Jerv på Levermyr kan fort ha vært «løvens» siste i Rosenborg-drakt.

– Man ønsker jo å spille foran sine egne når det kommer til den siste kampen, uansett når det skulle være så er jo det det man ønsker. Det er klart at det er kjempekjedelig.

– Tanken på at det kan ha vært det gjør meg veldig trist, men det er selvsagt ingenting som er hugd i stein, sier Sæter til TV 2."


Det virker definitivt som at Sæter satser på å bli solgt i vinter. Det er synd, han hadde potensiale til å bli en legende. Nå blir han en parates.
Ole Sæter har vært 1 år i klubbene han har vært før han kom til Rosenborg. 21 kamper har han spilt for Rosenborg. Han er milevis unna å bli legende. Ole har sikkert sittet å hørt på Rotsekk noen ganger med Kjetil Rekdal i studio. Om Ole Sæter sa han at vi er glad for å ham med neste sesong, men Rosenborg kommer ikke til å inngå i nye lønnsforhandlinger med ham. Rekdal skrøt i samme sending av den nye spissen islendingen Isak Torvaldsson. Han vil tilføre kvaliteter som laget har manglet i år.
Er Tangstedt og en frisk Vecchia som er beste spissparet.

laurb

Legg inn av laurb »

Tja, han sa vel potensiale til å bli legende. Hadde han fortsatt å bøtte inn mål og spilt her til han pensjonerte seg kunne han nærmet seg legendestatus. Ikke på nivå med de aller største, selvsagt, men i det minste på Helland-nivå. Nå blir han, som sagt, en parantes.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

newsflash skrev: ons nov 09, 2022 6:12 pm
HarryH skrev: ons nov 09, 2022 3:50 pm Jeg var visst litt naiv. Det økonomiske spiller fortsatt en rolle for Per Ciljan Skjelbred.
90 prosent lønnsnedgang blir for mye å svelge i følge agenten.

Satser på at dette ordner seg, PCS er visstnok tilbudt det samme som han får som trener i SalMar neste år. I tillegg får han bonuser dersom han spiller og gjør det bra. Høres jo temmelig fair ut.
Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: ons nov 09, 2022 7:42 pm Intervju med Sæter på TV2.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15252257/

"Førsteomgangen borte mot Jerv på Levermyr kan fort ha vært «løvens» siste i Rosenborg-drakt.

– Man ønsker jo å spille foran sine egne når det kommer til den siste kampen, uansett når det skulle være så er jo det det man ønsker. Det er klart at det er kjempekjedelig.

– Tanken på at det kan ha vært det gjør meg veldig trist, men det er selvsagt ingenting som er hugd i stein, sier Sæter til TV 2."


Det virker definitivt som at Sæter satser på å bli solgt i vinter. Det er synd, han hadde potensiale til å bli en legende. Nå blir han en parates.
Skuldertrekk over hele greia. Selg mens det er penger å få for han.

qbah

Legg inn av qbah »

Gunder skrev: ons nov 09, 2022 7:52 pm Tror ikke det blir enighet mellom klubben og Ciljan. Ciljan har nok stilt større lønnskrav enn det klubben har forventet. Han kan knapt spille en halv omgang.

Klarer ikke se for meg Per i en annen klubb nå. Hvert fall ikke i Norge. Det blir bare feil. Vil de være aktuelt for de å flytte utenlands igjen? Neppe.
Taktisk utspill fra kone og agent.

Synes for øvrig kone og agent kommer lite heldig ut av uttalelsene sine i den artikkelen. Skinner rimelig mye gjennom at hans verdi overvurderes (typisk agent) men mest av alt at konemor skal sikre noen ekstra millioner inn til pensjonskasse i familien Skjelbred så hun selv kan henge på 3T og Dromedar om dagene noen ekstra år. Virker det som.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Gunder skrev: ons nov 09, 2022 8:10 pm
Ole Sæter har vært 1 år i klubbene han har vært før han kom til Rosenborg. 21 kamper har han spilt for Rosenborg. Han er milevis unna å bli legende. Ole har sikkert sittet å hørt på Rotsekk noen ganger med Kjetil Rekdal i studio. Om Ole Sæter sa han at vi er glad for å ham med neste sesong, men Rosenborg kommer ikke til å inngå i nye lønnsforhandlinger med ham. Rekdal skrøt i samme sending av den nye spissen islendingen Isak Torvaldsson. Han vil tilføre kvaliteter som laget har manglet i år.
Er Tangstedt og en frisk Vecchia som er beste spissparet.
Jojo, men potensialet er der. Scorer mye, har det i kjeften, trønder og en skikkelig underdog historie. Det er ikke uten grunn at kjernen allerede sang for Ole.

Nå skusles det bort.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
Tallene er nok avrundet til fordel for PCS og agenten i beste tabloid-stil her... "Lønna" som det taes utgangspunkt i, inneholder nok både sign-on fee og mere, og lønnstilbudet dette sammenlignes opp mot er vel et tilbud om ei grunnlønn som gjenspeiler at klubben dreier mer mot en prestasjonsbasert lønn (bonuser for spilte kamper, medaljer, e-cup gruppespill etc). Regner med at de blir enige til slutt her, men glad for at vi ikke gir etter så lett på lønnsforhandlinger... Vi må begynne å levere sportslig før vi kan bli lønnsledende klubb i Norge (hvis det er noe vi i det hele tatt ønsker å være).

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

qbah skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Skuldertrekk over hele greia. Selg mens det er penger å få for han.
Den store ulempen ved at han allerede er solgt i klubbens øyne, er at det sannsynligvis reduserer salgsbeløpet betydelig (dersom det ikke skulle bli budkrig med flere klubber). Tipper han blir solgt, og jeg tror ikke vi får 10 millioner for han... Noe som vil være et litt skuffende utbytte, men det er heller ikke en spiller vi har investert all verden i...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
"Godt under en million" i følge adressa. Så 750 - 800 000 er sikkert ikke langt unna sannheten. Så antar jeg det er bonuser i forhold til spilletid og prestasjoner i tillegg. Som sagt, dette fremstår helt fair.

Er nok konemor som er ute i media for å få skvist ut noen kroner ekstra. Tror ikke en lykkes med det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TexMurphy skrev: ons nov 09, 2022 8:40 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
Tallene er nok avrundet til fordel for PCS og agenten i beste tabloid-stil her... "Lønna" som det taes utgangspunkt i, inneholder nok både sign-on fee og mere, og lønnstilbudet dette sammenlignes opp mot er vel et tilbud om ei grunnlønn som gjenspeiler at klubben dreier mer mot en prestasjonsbasert lønn (bonuser for spilte kamper, medaljer, e-cup gruppespill etc). Regner med at de blir enige til slutt her, men glad for at vi ikke gir etter så lett på lønnsforhandlinger... Vi må begynne å levere sportslig før vi kan bli lønnsledende klubb i Norge (hvis det er noe vi i det hele tatt ønsker å være).
Nå skal ikke jeg si noe om situasjonen per i dag, for den kjenner jeg ikke.

Men frem til 2020 har RBK alltid vært lønnsledende når skattelistene kommer. Molde har siden 2015 vært på andreplass.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: ons nov 09, 2022 8:43 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
"Godt under en million" i følge adressa. Så 750 - 800 000 er sikkert ikke langt unna sannheten. Så antar jeg det er bonuser i forhold til spilletid og prestasjoner i tillegg. Som sagt, dette fremstår helt fair.

Er nok konemor som er ute i media for å få skvist ut noen kroner ekstra. Tror ikke en lykkes med det.

Tror og håper ikke det. Dorsin og gjengen virker påskrudd og på jobb her. Bra.

qbah

Legg inn av qbah »

TexMurphy skrev: ons nov 09, 2022 8:42 pm
qbah skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Skuldertrekk over hele greia. Selg mens det er penger å få for han.
Den store ulempen ved at han allerede er solgt i klubbens øyne, er at det sannsynligvis reduserer salgsbeløpet betydelig (dersom det ikke skulle bli budkrig med flere klubber). Tipper han blir solgt, og jeg tror ikke vi får 10 millioner for han... Noe som vil være et litt skuffende utbytte, men det er heller ikke en spiller vi har investert all verden i...

Vi har jo brukt "nada" på han faktisk. Ingen overgangssum og en lønn på nivå med juniorer og de dårligst betalte i klubben.

Skulle vi få rundt 10 mill for han er det en kjempedeal for oss.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:47 pm Men frem til 2020 har RBK alltid vært lønnsledende når skattelistene kommer. Molde har siden 2015 vært på andreplass.
Ja, og det viste seg at det ikke var bærekraftig når de sportslige resultatene uteble... De skattelistene sier forøvrig ikke noe om grunnlønn vs resultatorientert bonus, og RBK hadde meget gode bonusordninger ved kvalifisering til gruppespill i Europa (husker det på et tidspunkt ble sagt at den aller største delen av gevinsten gikk rett til spillerene).

Må gjerne gi høye lønninger som er basert på at vi spiller gruppespill i Europa, men ikke brenne inne med flere millioner i grunnlønn for spillere når det beste vi oppnår er medaljer av mindre edel valør i hjemlig liga

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»