Rosenborg - Klubbtråd

Svar
TexMurphy

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av TexMurphy »

Kortene er vel også en naturlig konsekvens av at vi er dårlige, og ofte må ty til desperat grep for å hindre farlige sjanser/mål imot... Men det er i det misnte en tabell hvor vi liggeri toppen! Trollan på topp!

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jeg tror som sagt ikke at de spillerne vi har hentet er så svake. Hvordan kan vi påstå at vi har for svake spillere, når man ser på det brann-laget som herjer nå?

Horn Myhre fra benken i enga, Blomberg fra Åsane. Ruben K var avskrevet som spiller for 1,5 år siden. Finne på benken i obos. Sery Larsen helt ute i kulden i bodø.
Sikkert flere.

3 spillere på benken igår jeg har hørt om. Alle blomstrer fordi de har et system som gjør de bedre enn de egentlig er....
Eller iallefall lar de få bruke styrkene sine.

Det vi holder på med i derimot, cornic og tagseth som skal utfordre 1mot1 mot motstanderens backer uten ferdigheter til å gjøre det.
Vi har kvalitetsmessig en bedre stall en brann spiller for spiller, det er jaggu bra sikkert.

Ut med Rekdal etter Brann-kampen, inn med en midlertidig trener, og så får de finne en som passer det strategidokumentet de jobber med.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: søn mai 21, 2023 1:16 pm Jeg tror som sagt ikke at de spillerne vi har hentet er så svake. Hvordan kan vi påstå at vi har for svake spillere, når man ser på det brann-laget som herjer nå?

Horn Myhre fra benken i enga, Blomberg fra Åsane. Ruben K var avskrevet som spiller for 1,5 år siden. Finne på benken i obos. Sery Larsen helt ute i kulden i bodø.
Sikkert flere.

3 spillere på benken igår jeg har hørt om Alle blomstrer fordi de har et system som gjør de bedre enn de egentlig er....
Eller iallefall lar de få bruke styrkene sine.

Det vi holder på med i derimot, cornic og tagseth som skal utfordre 1mot1 mot motstanderens backer uten ferdigheter til å gjøre det.
Vi har kvalitetsmessig en bedre stall en brann spiller for spiller, det er jaggu bra sikkert.

Ut med Rekdal etter Brann-kampen, inn med en midlertidig trener, og så får de finne en som passer det strategidokumentet de jobber med.
Jeg tror du glatt undervurderer, eller ikke innser, styrkene til Brannspillerne, særlig ballbehandlingen deres. Der er de svært solide, også Ruben K. Hvor ofte lot han seg ikke presse av våre spillere sist, mistet aldri roen, og dro av press. Tror han mistet ballen en gang mot oss, om jeg tar i. Tryggheten med ball hos Brann tillater dem å bearbeide motstanderen lenge og vel, etter leting på åpninger, selv under press. Like fullt er det full pupp fremover så fort de ser den muligheten.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: søn mai 21, 2023 1:45 pm
AxelRudi skrev: søn mai 21, 2023 1:16 pm Jeg tror som sagt ikke at de spillerne vi har hentet er så svake. Hvordan kan vi påstå at vi har for svake spillere, når man ser på det brann-laget som herjer nå?

Horn Myhre fra benken i enga, Blomberg fra Åsane. Ruben K var avskrevet som spiller for 1,5 år siden. Finne på benken i obos. Sery Larsen helt ute i kulden i bodø.
Sikkert flere.

3 spillere på benken igår jeg har hørt om Alle blomstrer fordi de har et system som gjør de bedre enn de egentlig er....
Eller iallefall lar de få bruke styrkene sine.

Det vi holder på med i derimot, cornic og tagseth som skal utfordre 1mot1 mot motstanderens backer uten ferdigheter til å gjøre det.
Vi har kvalitetsmessig en bedre stall en brann spiller for spiller, det er jaggu bra sikkert.

Ut med Rekdal etter Brann-kampen, inn med en midlertidig trener, og så får de finne en som passer det strategidokumentet de jobber med.
Jeg tror du glatt undervurderer, eller ikke innser, styrkene til Brannspillerne, særlig ballbehandlingen deres. Der er de svært solide, også Ruben K. Hvor ofte lot han seg ikke presse av våre spillere sist, mistet aldri roen, og dro av press. Tror han mistet ballen en gang mot oss, om jeg tar i. Tryggheten med ball hos Brann tillater dem å bearbeide motstanderen lenge og vel, etter leting på åpninger, selv under press. Like fullt er det full pupp fremover så fort de ser den muligheten.
Jeg tror nok for eksempel Ulrik ligger et hakk eller to over Ruben i ballbehandling, men det er klart i flytsonen så er alle jævla gode. Og systemet til brann nå, pluss selvtilliten de har spilt på seg, det gjør til at de finner seg ofte i den. Våre derimot er alle andre steder.

Som tatt ut av eggens flytsonemodell det der.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kamp mot Trygg/Lade på onsdag, fremdeles er skadelista vel lang.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... pissen-ute

Greit nok at en sparer de med høyest kampbelastning i første cuprunde, men uforholdsmessig mange som står over trening.

Får glede oss over at Holse nærmer seg kampklar igjen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: man mai 22, 2023 5:47 pm Kamp mot Trygg/Lade på onsdag, fremdeles er skadelista vel lang.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... pissen-ute

Greit nok at en sparer de med høyest kampbelastning i første cuprunde, men uforholdsmessig mange som står over trening.

Får glede oss over at Holse nærmer seg kampklar igjen.
Har de trent de ihjel i vinter?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: man mai 22, 2023 7:37 pm Har de trent de ihjel i vinter?
Tja, det er I hvertfall grunn til å se om en skal gjøre endringer både i forhold til treningsbelastning og i det medisinske støtteapparatet.

Synes det er vel mange spillere som trener alternativt, blir ikke utvikling av samspill om halve laget er i svømmebassenget.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Dette med div muskelskader og kjenninger har vært et stort problem i mange sesonger nå, I fordums tid pleide vi å være meget dyktige på dette - nå har jeg i sesong etter sesong lurt på hvorfor vi stort sett produserer kjeks. Kan det ha sammenheng mellom hyppig skifte mellom naturgress og kunstgress? Man skulle i såfall sett det samme hos andre naturgresslag, men det kan være ett eller annet vi gjør feil på dette omrpdet, som de andre gresslagene gjør riktig...?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TexMurphy skrev: tir mai 23, 2023 12:58 am Dette med div muskelskader og kjenninger har vært et stort problem i mange sesonger nå, I fordums tid pleide vi å være meget dyktige på dette - nå har jeg i sesong etter sesong lurt på hvorfor vi stort sett produserer kjeks. Kan det ha sammenheng mellom hyppig skifte mellom naturgress og kunstgress? Man skulle i såfall sett det samme hos andre naturgresslag, men det kan være ett eller annet vi gjør feil på dette omrpdet, som de andre gresslagene gjør riktig...?
Hvis vi hadde prøvd å ha ballen, og ikke løp etter den hele tiden, så kanskje det hadde blitt bedre? Nei, spøk til side. Jeg kan ikke huske at vi bare har vært 10 av 24 spillere på trening de siste årene. Hvem andre er det som har med fysio for å få nok spillere liksom. Frykter overtrening i vinter, det hadde forklart en del i kampene også.
Det mangler energi.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Vi slet jo også en del i sesongoppkjøringen med skader, smeller, kjenninger osv. og flere måtte stå over kamper fordi de ikke var fit nok til å spille kamp etter en hard treningsuke mener jeg å huske, vi fikk i alle fall aldri spilt inn noe som lignet på en 11er i treningskampene fordi det var alltid noen som måtte stå over kampen. Så det spørs om ikke man pushet for hardt og havnet over grensen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg frykter at man trener for mye på litt under maks, så kommer skadene i kamp eller kamplignende treningssituasjon når man tar ut maks.

Gullstandarden i Europa (som for øvrig kommer ut av NTNU-miljøet og Eggen tok de flittig i bruk før Barcelona et al fikk de flydd ned for å lære av de) er såvidt jeg husker at man har to ukentlige ganske korte økter hvor man pusher maksimal kapasitet. Resten av uka er det kun taktikk og teknikk.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Nypan har slått gjenom, og nå kommer Isak Holmen (15). Følg med.


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: ons mai 24, 2023 4:50 pm Nypan har slått gjenom, og nå kommer Isak Holmen (15). Følg med.
Nypan kan fort bli toppscorer i OBOS, 2024.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: ons mai 24, 2023 4:50 pm Nypan har slått gjenom, og nå kommer Isak Holmen (15). Følg med.
► Show Spoiler
Holmen er både talentfull og dedikert, det har vært noen timer i bil de siste årene for å komme seg på trening med Rosenborg for han.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Misunner dere som har jevnspilt og spennende kamp

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Alle de svakeste debattantene fra MFK og Brann-leirene i tråden på en og samme dag, det er stort det.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

RBK med fire skudd på mål, kommer seg!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Deilig med avansement! Fotball i 2023 er jevnt og tett, kan ikke forvente 90 minutter med enveiskjøring. Rekdal på sokkel!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det er bare å gi Rekdal litt mer tid så går dette bra, sier overraskende mange, både her inne, på rbkweb og i sosiale medier. Kan ikke dette marerittet snart ta slutt?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Utrolig imponerende av Rekas unggutter å hale i land en knepen seier i denne thrilleren av en kamp. Bravo! Og med dette tenker jeg vi alle kan være enig om at Reka fortjener mer tid i Trondheim, minst fem år!

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Rekdal sier det RBK leverer i dag er FLAUT :D Sager ned det laget ganske brutalt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rekdal nærmest målløs på NRK nå, han aldri opplevd noe lignende som denne kampen.

Ikke vanskelig å være enig i Rekdals analyse, mest spendt på hva han faktisk skal gjøre for å endre dette. Det visste han ikke...

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Dewaz skrev: ons mai 24, 2023 7:18 pm Alle de svakeste debattantene fra MFK og Brann-leirene i tråden på en og samme dag, det er stort det.
Når FDs svar på Matsska omtaler meg slik sammen med @Tjaaah så tar jeg det som en hedersbevisning

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

newsflash skrev: ons mai 24, 2023 8:12 pm Rekdal nærmest målløs på NRK nå, han aldri opplevd noe lignende som denne kampen.

Ikke vanskelig å være enig i Rekdals analyse, mest spendt på hva han faktisk skal gjøre for å endre dette. Det visste han ikke...
Hørtes ut som en resignert og frustrert kar.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Haugzu skrev: ons mai 24, 2023 7:58 pm Utrolig imponerende av Rekas unggutter å hale i land en knepen seier i denne thrilleren av en kamp. Bravo! Og med dette tenker jeg vi alle kan være enig om at Reka fortjener mer tid i Trondheim, minst fem år!
Her har vi altså en voksen VIF-supporter som, på tross av at eget lag og Fagermo som vanlig leverer til stryk, bruker mesteparten av sin tid på FD til produsere prepubertal drit i RBK-relaterte tråder. Du leverer i det minste stabilt og forutsigbart, det samme lavpanna nivå over alle bidrag.


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 24, 2023 7:03 pm Misunner dere som har jevnspilt og spennende kamp
Ja, man kan ikke alle tape for Tromsø, Stabæk og Aalesund.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

"Stor" laget RBK herjet på Koteng arena i dag, virkelig stor spil av rekas disipler med vakkert angrepsspill som vanlig 🤣🤣🤣

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

newsflash skrev: ons mai 24, 2023 8:12 pm Rekdal nærmest målløs på NRK nå, han aldri opplevd noe lignende som denne kampen.

Ikke vanskelig å være enig i Rekdals analyse, mest spendt på hva han faktisk skal gjøre for å endre dette. Det visste han ikke...
Må vel ha mistet garderoben? Noe overraskende kanskje, mitt inntrykk er at "kortspill-gjengen" med rutinerte RBK-ere som Henriksen, Reitan, Holse, Sæter har støttet trenerteamet fullt og helt. Unggutta lager neppe noe opprør, og ikke Ham Kam-gutta heller. Pereira er nok lei, og det samme kan sikkert være tilfellet med Sadiku, Ingason etc.
Sist redigert av Zanick den ons mai 24, 2023 8:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

JonSnow skrev: ons mai 24, 2023 8:31 pm "Stor" laget RBK herjet på Koteng arena i dag, virkelig stor spil av rekas disipler med vakkert angrepsspill som vanlig 🤣🤣🤣
Morsomt at det kommer fra karen som har vært ekstremt hårsår ift kritikk mot Glimt, på alle mulige måter!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»