Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Neptun »

Kanskje Rosenborg vil ha Horneland som fikk sparken der?
Klubben spiser trenere, tror ikke det er mange som ønsker seg dit..

Men for fan nå må Løfaldli eller Mini som besitter sånn enorm ekspertise få muligheten til å vise at de duger.

dzk

Legg inn av dzk »

Neptun skrev: man mai 29, 2023 9:35 pm Kanskje Rosenborg vil ha Horneland som fikk sparken der?
Synes de bør hente Fagermo. Han elsker 433!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kåre Ingebrigtsen gjør det jo bra i Ranheim

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Zanick skrev: man mai 29, 2023 9:20 pm Kjernen krever Rekdals avgang. Sterke ord.

https://kjernen.com/2023/05/29/forventning/
Rart det har tatt så lang tid, varslet katastrofe ved ansettelse.
Når det er sagt, tror laget er dårligere i år så reka har dårlige arbeidsforhold

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Neptun skrev: man mai 29, 2023 9:35 pm Kanskje Rosenborg vil ha Horneland som fikk sparken der?
Klubben spiser trenere, tror ikke det er mange som ønsker seg dit..
Horneland fikk ikke sparken, han trakk seg. Og har siden endret filosofi.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

seriemester2013 skrev: man mai 29, 2023 9:39 pm
Zanick skrev: man mai 29, 2023 9:20 pm Kjernen krever Rekdals avgang. Sterke ord.

https://kjernen.com/2023/05/29/forventning/
Rart det har tatt så lang tid, varslet katastrofe ved ansettelse.
Når det er sagt, tror laget er dårligere i år så reka har dårlige arbeidsforhold
Det er helt åpenbart at laget er dårligere i år, men det drukner litt i frustrasjonen hos supporterne.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir Ullsokk nesteman inn på Brakka etter reka?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: man mai 29, 2023 9:42 pm Horneland fikk ikke sparken, han trakk seg. Og har siden endret filosofi.
Bare Horneland som faktisk trekker seg når han føler det ikke går bra nok. For en fyr.

Men om han har endret filosofi er jeg usikker på. Han sa i intervju før kampen at han ikke fikk til å være helt seg selv i rbk. Manglet autoritet, og så gikk det galt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Rosenborg trenger et skandale-nachspiel og et nedrykk. Da er det bare å hente partykongen Barmen så er det i boks.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Neptun skrev: man mai 29, 2023 9:35 pm Kanskje Rosenborg vil ha Horneland som fikk sparken der?
Klubben spiser trenere, tror ikke det er mange som ønsker seg dit..

Men for fan nå må Løfaldli eller Mini som besitter sånn enorm ekspertise få muligheten til å vise at de duger.
Horneland fikk ikke sparken…

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Tjaaah skrev: man mai 29, 2023 9:46 pm
Zanick skrev: man mai 29, 2023 9:42 pm Horneland fikk ikke sparken, han trakk seg. Og har siden endret filosofi.
Bare Horneland som faktisk trekker seg når han føler det ikke går bra nok. For en fyr.

Men om han har endret filosofi er jeg usikker på. Han sa i intervju før kampen at han ikke fikk til å være helt seg selv i rbk. Manglet autoritet, og så gikk det galt.
Det er ingen fra Haugesund som kjenner igjen Horneball når de ser Brann spille, ingen fra Trondheim heller. Han var i en veldig utsatt posisjon her ja, forventningene er jo som de er, men han hadde også gode perioder/kamper her. Jeg er ganske sikker på at de gode basisferdighetene som Brannlaget har, for de er i overkant gode, har via spillerne vært med på å påvirke utforming av spillestil. Dette er ikke noe Horneland har funnet på selv. Litt som når Stabæk herjet med Janne som trener. Det var sentrale spillere der som spilte på hverandres styrker.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 10:03 pm Det er ingen fra Haugesund som kjenner igjen Horneball når de ser Brann spille, ingen fra Trondheim heller. Han var i en veldig utsatt posisjon her ja, forventningene er jo som de er, men han hadde også gode perioder/kamper her. Jeg er ganske sikker på at de gode basisferdighetene som Brannlaget har, for de er i overkant gode, har via spillerne vært med på å påvirke utforming av spillestil. Dette er ikke noe Horneland har funnet på selv. Litt som når Stabæk herjet med Janne som trener. Det var sentrale spillere der som spilte på hverandres styrker.
Det kan jo være at han tilpasser stilen litt etter spillermaterialet også, ja. Så har nok Huseklepp hatt en offensiv påvirkning. Han mener at man skal angripe, hele tiden. Noe man jo ser klare tegn til.

ejor

Legg inn av ejor »

trønderen skrev: man mai 29, 2023 9:55 pm
Neptun skrev: man mai 29, 2023 9:35 pm Kanskje Rosenborg vil ha Horneland som fikk sparken der?
Klubben spiser trenere, tror ikke det er mange som ønsker seg dit..

Men for fan nå må Løfaldli eller Mini som besitter sånn enorm ekspertise få muligheten til å vise at de duger.
Horneland fikk ikke sparken…
Nei, Horneland fikk ikke sparken. Han orket ikke mer. Hvis Rekdal forsvinner, kan vi vel håpe at Otto Ulseth har fornya trenerlisensen sin.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

seriemester2013 skrev: man mai 29, 2023 9:39 pm Rart det har tatt så lang tid, varslet katastrofe ved ansettelse.
Når det er sagt, tror laget er dårligere i år så reka har dårlige arbeidsforhold
Jeg fikk kjeft av en eller annen da Tengstedt ble solgt da jeg ytret at RBK burde bruke litt av de pengene på å kvitte seg med Rekdal.

Jeg ville også ha ham vekk på samme tidspunkt ifjor.

Hovedgrunnen til å la være på de tidspunktene var at det ville ha medført et mediekjør uten like som ville tappet energi. Nå er mediekjøret her fordi alle kappes om å kvesse øksa.

Nå er det ingen grunn til ikke å svinge.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tjaaah skrev: man mai 29, 2023 9:25 pm Så det hadde vært en fordel om dere hadde klart det omtrent ingen andre klarer?

Det hadde jo det, men det er ikke akkurat unikt at dere sliter med Finne.
1-0 målet ville nok ha blitt averget bare man hadde mestret elementært forsvar av eget felt. Om det ville gitt kampen annet utfall vites ikke, han ville da kanskje puttet fem minutter senere. Men hovedpoenget er at fordi Rekdal åpenbart ikke evner å få laget godt nok organisert så slipper vi til den type sjanser med påfølgende mål, skjedde mot Brann på Lerkendal, mot Sandefjord, mot Glimt og idag. Pluss en del nesten her og der.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tjaaah skrev: man mai 29, 2023 9:46 pm Bare Horneland som faktisk trekker seg når han føler det ikke går bra nok. For en fyr.

Men om han har endret filosofi er jeg usikker på. Han sa i intervju før kampen at han ikke fikk til å være helt seg selv i rbk. Manglet autoritet, og så gikk det galt.
Horneland tok jo over et ormebol av spillere med store egoer med karrierer på hell, som hadde vent seg til å ta seriemesterskap på rad og slappe treninger. I tillegg så kom han fersk ut av Semb-skolen og måtte lære seg nye triks.

Det Brann holder på med minner en del om RBK gjorde på sensommeren 2019 da det så ut som om RBK begynte sakte men sikkert å få god fasong i 4-3-3 og Horneland holdt på å lære fort nok, men så stagnerte det helt, dagens Brann-lag fremstår ganske mye som hva Horneland hadde sett for seg at RBK i 2020 skulle være.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mini lanserer Solskjær.

Har man fortsatt ikke lært?
Hareide, Rekdal og så Ole Gunnar?

Jeg hadde flirt på meg brokk.

Jeg blir uansett sjokkert om det skjer, i motsetning til Reka og Åge har Ole en viss verdighet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Det er nok ikke alt ved Solskjær som er like verdig. Det skal sies.

qbah

Legg inn av qbah »

FranciscoM skrev: man mai 29, 2023 7:45 pm
qbah skrev: man mai 29, 2023 6:48 pm Men klart, enkleste er jo å skylde på Rekdal i dag også for tapet.
Alle lag brenner store sjanser, dette er ikke unikt for lag Rekdal leder. Er det bare spillernes skyld at det har blitt 9 poeng på 9 kamper denne sesongen?
Nei, det er klart delt. Men igjen, når man selger de beste spillerne og erstatter de med OBOS-nivå og i tillegg er trenerteamet OBOS-nivå. Vel, da er det naturlig at man er nærmere nedrykk enn seriegull.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 10:32 pm Mini lanserer Solskjær.

Har man fortsatt ikke lært?
Hareide, Rekdal og så Ole Gunnar?

Jeg hadde flirt på meg brokk.

Jeg blir uansett sjokkert om det skjer, i motsetning til Reka og Åge har Ole en viss verdighet.
Tenker du kan stryke det med verdighet, selv om dere moldensere ser ut til å trives med måten klubben håndterer voldtektssaker.

Visa

Legg inn av Visa »

Hoseth, Hestad, Solskjær, hvem vil dere ha?

Albino

Legg inn av Albino »

Visa skrev: man mai 29, 2023 10:44 pm Hoseth, Hestad, Solskjær, hvem vil dere ha?
Agent 003, 004 eller 005?

trønderen

Legg inn av trønderen »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 10:32 pm Mini lanserer Solskjær.

Har man fortsatt ikke lært?
Hareide, Rekdal og så Ole Gunnar?

Jeg hadde flirt på meg brokk.

Jeg blir uansett sjokkert om det skjer, i motsetning til Reka og Åge har Ole en viss verdighet.
Mini ja. Han har jo alltid vært en humørspreder, så man kunne jo håpe på at det var en spøk. Men dessverre er det nok et seriøst forslag av han.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

En ting er sikkert, Rekdal er ferdig. Slike saker følger sin egen dynamikk, og når ting har kommet så langt som det har nå, så er det bare et tidsspørsmål. En ytterligere utsettelse er bare seigpining for alle parter.

Dermed antar jeg at Svein Maalen er den som skal snu det, noe han nok klarer med glans. Ser jo at det harseleres en del med at det er mye potensiale i stallen, men selvfølgelig er potensialet der. Selv om det ikke ser slik ut for øyeblikket. Vi har sett det tidligere også, det er ikke så store endringene som skal til før laget ser helt annerledes ut.

Så får vi se når en permanent trener er på plass før sesongen 2024, en skal ikke se bort i fra at en følger "tradisjonen" og ansetter vikaren. Men skjer det, så bør en ha gjort en skikkelig jobb og vurdert andre kandidater grundig først.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

En gørrkjedelig 0-0 kamp mot HamKam neste helg vil være en passende avslutning for Rekdal/Frigård. Ikke usannsynlig.

Men først en tøff kamp mot Blink på torsdag.

qbah

Legg inn av qbah »

Selv om Rekdal må ut så har jeg null tro på at klubben og styret evner å ordne med en ny trener som kommer til å være en mye bedre løsning som skal ta oss tilbake dit vi bør være, helst litt kjapt.

Før det må halve stallen byttes ut. OBOS-spillere og middelmådige islendinger vil ikke ta klubben tilbake til toppen uansett om treneren er Maalen, Fagermo eller Spaletti.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Zanick skrev: man mai 29, 2023 11:02 pm En gørrkjedelig 0-0 kamp mot HamKam neste helg vil være en passende avslutning for Rekdal/Frigård. Ikke usannsynlig.

Men først en tøff kamp mot Blink på torsdag.
Jeg tipper de slår HamKam , og Rekdal blir sittende.

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Helt riktig av Kjernen, og når Rekdal får sparken så sitter jeg med en veldig sterk magefølelse av at vi kommer til å få se Kåre 2.0 på Lerkendal innen kort tid. De som avskjediget ham sist er borte og jeg vil nesten si at Rosenborg er i en så og si identisk situasjon som tilbake i 2014 da Kåre endte opp med å få jobben (midlertidig) om sommeren og tok over et ungt lag med trønderske profiler og et stort potensiale. Og vi så hvordan det gikk.
Sist redigert av knurr84 den man mai 29, 2023 11:14 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zorbeltuss skrev: man mai 29, 2023 10:20 pm
seriemester2013 skrev: man mai 29, 2023 9:39 pm Rart det har tatt så lang tid, varslet katastrofe ved ansettelse.
Når det er sagt, tror laget er dårligere i år så reka har dårlige arbeidsforhold
Jeg fikk kjeft av en eller annen da Tengstedt ble solgt da jeg ytret at RBK burde bruke litt av de pengene på å kvitte seg med Rekdal.

Jeg ville også ha ham vekk på samme tidspunkt ifjor.

Hovedgrunnen til å la være på de tidspunktene var at det ville ha medført et mediekjør uten like som ville tappet energi. Nå er mediekjøret her fordi alle kappes om å kvesse øksa.

Nå er det ingen grunn til ikke å svinge.
Ja, du kvitra jo om dette omtrent før han hadde ankommet Lerkendal. Rekdal burde aldri vært ansatt. Men når han først ble ansatt fremsto det rimelig uprofesjonelt å sparke han kun uker senere. Ikke at vi er ukjent med uprofesjonelle manøvre. Men tenker at de som holder kostene i klubben i dag kanskje er noe mer seriøse.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: man mai 29, 2023 11:10 pm Selv om Rekdal må ut så har jeg null tro på at klubben og styret evner å ordne med en ny trener som kommer til å være en mye bedre løsning som skal ta oss tilbake dit vi bør være, helst litt kjapt.

Før det må halve stallen byttes ut. OBOS-spillere og middelmådige islendinger vil ikke ta klubben tilbake til toppen uansett om treneren er Maalen, Fagermo eller Spaletti.
Ja, Spaletti hadde vært kult. Kanskje han kan være interessert i å bruke sabbatsåret sitt på Lerkendal? ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»