Rosenborg - Klubbtråd

Svar
trønderen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av trønderen »

Takk til det forrige styret som ansatte Rekdal.
Takk til nåværende styre som har vært balleløse og ikke sparket Rekdal for lenge siden.
Takk til alle supporterne som bare vil gi Rekdal litt mer tid, som kjøper alle hans unnskyldninger, eller som faktisk mener at Rekdal er bedre for Rosenborg er KK ville vært (leste faktisk en på Twitter som skrev det i går også!).
Dere er alle medskyldige i dette makkverket.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 7:33 pm En klubb som sparker trenere som vinner serien og tar inn Koteng som styreleder fortjener dette.

Rekdal er den siste som bør gå av ledelsen.
Hør hør, sjarmtrollet med den tyngste fotballkompetansen plasserer skapet.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

trønderen skrev: tor jun 01, 2023 8:06 pm Takk til det forrige styret som ansatte Rekdal.
Takk til nåværende styre som har vært balleløse og ikke sparket Rekdal for lenge siden.
Takk til alle supporterne som bare vil gi Rekdal litt mer tid, som kjøper alle hans unnskyldninger, eller som faktisk mener at Rekdal er bedre for Rosenborg er KK ville vært (leste faktisk en på Twitter som skrev det i går også!).
Dere er alle medskyldige i dette makkverket.
Hei. Uansett hva jeg måtte mene om Rekdal eller ikke; jeg sitter ikke i styret, og har således ingen mulighet til å påvirke ansettelser eller sparkinger.

Visa

Legg inn av Visa »

Dere får prøve dere på The Double neste år. Obos og cupgull.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Jeg liker ribberull jeg

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Du glemmer vel de 2 sesongene han hadde i Ham kam som gjorde han aktuell til RBK jobben.

Visa

Legg inn av Visa »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Han vant jo NM med Ålesund!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

DuncanE skrev: tor jun 01, 2023 8:11 pm
Neptun skrev: tor jun 01, 2023 7:33 pm En klubb som sparker trenere som vinner serien og tar inn Koteng som styreleder fortjener dette.

Rekdal er den siste som bør gå av ledelsen.
Hør hør, sjarmtrollet med den tyngste fotballkompetansen plasserer skapet.
Det er bare å gi opp. Rottene har tatt over for lengst. Ikke bare i antall, men også innsikt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Var han aldri i Ham-Kam som gjorde han fikk jobben i utgangspunktet?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Visa skrev: tor jun 01, 2023 8:04 pm Jeg tror det blir Maalen som tar over jeg.
Magikeren fra Heimdal, som ble kallenavnet hans da han hadde suksess med Ranheim.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Framskynd alt av strategimøter etc. Dette handler ikke bare om Reka. Det handler om alt, identitet, visjoner, filosofi.....Ansvaret må adresseres over alt. Dorsin, Vikvang, Reka og styret. Ingen garantier om ny trener kommer inn. Denne dødspiralen kan fortsette som vil sette sine spor i økonomien etc. Dorsin er ansatt for å få ned logistikkostnadene og satse ungt. Men hva med resultatene oppi dette?

Mål om 2 plass FØR spillesalgene i fremre rekke. Skal man ikke sette mål basert på virkeligheten I klubben? Gode unge spillere om de skal kjøpes koster penger. Da må de heller utvikles fra egen klubb. Der er det heller ingen garantier, men kostnadene blir lave. De sportslige resultatene kan bli knallbra, men også variere.

Så hva vil man med klubben????Håpe på at alle de unge lokale spillerne kan utvikles til å bli knallspillere og at RBK samtidig lykkes på de andre sportslige parametrene?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 7:23 pm Altså 8 avslutninger utenfor mål til nå fra RBK...Reka kan ikke avslutte heller. At ikke det er større kvalitet på avslutningene fra spillerne ligger ikke på Reka. Det er greit å ha narrativ at alt under Reka er ræva og han burde brenne på torget, men fy fan det må gå an å treffe mål.
Mye av dette har jo med at man avslutter fra dårlige posisjoner, man legger inn fra dårlige posisjoner og eget spill er så tregt og lite risikovillig at motstander til enhver tid får stilt opp blokka for å ta imot det som kommer.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Hva med han der Brann treneren? Han gjør det jo brukbart.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Rekdal oppleves av meg som en kortsiktig løsning og har alltid gjort det.
Fantastisk for å redde en klubb fra nedrykk. Riste liv i en apatisk gjeng. Trolig en av de beste på det.
Men å bygge kultur over tid? Nei. Jeg tror hans stil sliter ut folkene rundt seg. Han burde fokusere på korte treneroppdrag hvor han skal endre innstilling for raske resultater og deretter gå videre til en annen klubb å gjøre det samme der.

trønderen

Legg inn av trønderen »

bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 8:15 pm
trønderen skrev: tor jun 01, 2023 8:06 pm Takk til det forrige styret som ansatte Rekdal.
Takk til nåværende styre som har vært balleløse og ikke sparket Rekdal for lenge siden.
Takk til alle supporterne som bare vil gi Rekdal litt mer tid, som kjøper alle hans unnskyldninger, eller som faktisk mener at Rekdal er bedre for Rosenborg er KK ville vært (leste faktisk en på Twitter som skrev det i går også!).
Dere er alle medskyldige i dette makkverket.
Hei. Uansett hva jeg måtte mene om Rekdal eller ikke; jeg sitter ikke i styret, og har således ingen mulighet til å påvirke ansettelser eller sparkinger.
Nei, men Rekdal har hatt større støtte i Trøndelag enn han burde hatt helt fra dag 1. Hadde man hatt tomme tribuner, ingen støtte i sosiale medier osv, så hadde det blitt lagt mye større press på styret mye tidligere. Den presset som er nå burde kommet for lenge siden.

Snutebille.

Legg inn av Snutebille. »

Firminoooo skrev: tor jun 01, 2023 8:20 pm Hva med han der Brann treneren? Han gjør det jo brukbart.
Blir presentert i morgen. Med Kåre Ingebrigtsen som assistent,

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

newsflash skrev: tor jun 01, 2023 8:01 pm Nok en spiker i kista dette, skal ikke se bort i fra at Rekdal gir seg etter dette. Et klarerer f... you fra spillerne er det vanskelig å gi. Om han var usikker på om han hadde mistet garderoben så vet han det 100 % nå.
Tør han gamble på å la HamKam fansen være de som sender han ut av Brakka - ville jo vært en slags sjebnens ironi, og sikkert ekstra motivasjon for HamKam spillerene neste runde!

trønderen

Legg inn av trønderen »

LANISTA skrev: tor jun 01, 2023 8:24 pm Rekdal oppleves av meg som en kortsiktig løsning og har alltid gjort det.
Fantastisk for å redde en klubb fra nedrykk. Riste liv i en apatisk gjeng. Trolig en av de beste på det.
Men å bygge kultur over tid? Nei. Jeg tror hans stil sliter ut folkene rundt seg. Han burde fokusere på korte treneroppdrag hvor han skal endre innstilling for raske resultater og deretter gå videre til en annen klubb å gjøre det samme der.
Hadde du spurt meg for 2 år siden ville jeg sagt at Rekdal kunne blitt en god landslagstrener. Men nå er sannelig ikke sikker.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Får vondt av Rekdal. Hvis han fortsatt er trener neste kamp så bør han starte med ungguttene. Sverre Nypan kaptein. Sikker på at de legger ned mer innsats enn de andre eldre spillerne med syk lønn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Sulfat skrev: tor jun 01, 2023 8:00 pm Tipper det blir Henning Berg neste. Ikke at han matcher det RBK ønsker å være, men akkurat det ser ikke ut til å bety stort når RBK ansetter trenere.
Jeg høyner med Harald Aabrekk.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

trønderen skrev: tor jun 01, 2023 8:24 pm
bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 8:15 pm
trønderen skrev: tor jun 01, 2023 8:06 pm Takk til det forrige styret som ansatte Rekdal.
Takk til nåværende styre som har vært balleløse og ikke sparket Rekdal for lenge siden.
Takk til alle supporterne som bare vil gi Rekdal litt mer tid, som kjøper alle hans unnskyldninger, eller som faktisk mener at Rekdal er bedre for Rosenborg er KK ville vært (leste faktisk en på Twitter som skrev det i går også!).
Dere er alle medskyldige i dette makkverket.
Hei. Uansett hva jeg måtte mene om Rekdal eller ikke; jeg sitter ikke i styret, og har således ingen mulighet til å påvirke ansettelser eller sparkinger.
Nei, men Rekdal har hatt større støtte i Trøndelag enn han burde hatt helt fra dag 1. Hadde man hatt tomme tribuner, ingen støtte i sosiale medier osv, så hadde det blitt lagt mye større press på styret mye tidligere. Den presset som er nå burde kommet for lenge siden.
Det er heldigvis de som støtter laget, ikke nødvendigvis treneren, ved å betale og møte opp på stadion. Tomme tribuner? Hvordan skulle du/dere fått det til?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 8:29 pm
Sulfat skrev: tor jun 01, 2023 8:00 pm Tipper det blir Henning Berg neste. Ikke at han matcher det RBK ønsker å være, men akkurat det ser ikke ut til å bety stort når RBK ansetter trenere.
Jeg høyner med Harald Aabrekk.
Jan halvor halvorsen.. Har gjort en grei jobb med lyn ser det ut som da

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Interessert skrev: tor jun 01, 2023 7:51 pm
Neptun skrev: tor jun 01, 2023 7:33 pm En klubb som sparker trenere som vinner serien og tar inn Koteng som styreleder fortjener dette.

Rekdal er den siste som bør gå av ledelsen.
Javel, kan være det. Er ikke inni det nok til å vite noe videre om hva Koteng gjør, men virker som en ufordragelig type da. Husker saken med Kåre I. Var det Koteng som ødela for han, og trenerne etter det?
Se på Horneland feks nå. Viste seg fram først i FKH - gikk skeis i RBK, og viser seg nå igjen som en mønstertrener i Brann.
Jo det kan tyde på at det er noe annet enn trenerne som er galt fatt i RBK.
Det er det helt åpenbart.

FROG

Legg inn av FROG »

Shabelle skrev: tor jun 01, 2023 8:28 pm Får vondt av Rekdal. Hvis han fortsatt er trener neste kamp så bør han starte med ungguttene. Sverre Nypan kaptein. Sikker på at de legger ned mer innsats enn de andre eldre spillerne med syk lønn.
Han leverer ikke resultater, uansett årsak så er det slik det er nå uakseptabelt. Han sier "vi skaper mange sjanser, men setter de ikke". Det er jo helt absurd! Vi snakker om et 2 divisjonslag som RBK bare skulle senket og avlivet etter få minutter. Alt annet viser at klubben deres er i alvorlig trøbbel. Det er ikke at dere ikke setter sjansene deres! Det er helt irrelevant. Laget fungerer ikke i det hele tatt når man ryker mot en 2 divisjonsklubb som amatørlag. Selv med et RBK reservelag skulle dette gått knirkefritt. Når det ikke gjør det ? Det er noe riv ruskende galt i klubben! Og et burde få alle alarmer til å blinke rødt! Er dette nivået til spillergruppen er styret og trener ute å kjøre så det holder. De har valgt feile spillere og det henger ikke sammen. Det trenger ikke være slik, Brann er beviset på det. De rykket ned med en spillergruppe og en trener som plutselig vendte om på 5 øringen og begynte å levere. De måtte bare ned en divisjon før de fikk det til. Det har neppe RBK råd til.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Rekdal får ikke sparken i kveld, like naturlig/unaturlig som det ville ha vært å sparke han i går. Han burde aldri vært ansatt, det er forrige styret med Koteng og Bratseth som er skylden i dette. Dagens styre er litt låst fordi de har arvet en utakknemlig situasjon med en trener som ikke burde vært ansatt og et omdømme som en klubb hvor avgjørelser blir tatt på stående fot (satt på spissen). Eneste grunn til at Rekdal ikke er sparket handler om at de vil vise at de har kjørt en grundig prosess i forkant hvor dette var siste utvei, hvor de kan henvise til manglende resultater, prestasjoner og utvikling samt strategiplanen hvor de (forhåpentligvis) har definert hva som menes med artig og angrepsvillig fotball og at man ikke har klart å få ut dette på banen osv. Jeg ser mange etterlyser et handlingskraftig styre, nesten så jeg lurer på om noen savner Koteng? Der var det handlingskraft og reaksjonære avgjørelser uten grundige prosesser. Jeg tror også at et styre som gjennomfører en grundig prosess i forbindelse med avgang, er mer sannsynlig til å gjennomføre grundige prosesser ved nye ansettelser. Jeg tror også styre gjerne skulle ha sparket Rekdal tidligere, men de er litt låst siden han tok bronse i fjor og startet slik sett sesongen "trygt", pluss at man tok 4p på de to første kampene.

Ellers siterer jeg meg selv fra i går om hvorfor jeg tror Rekdal ikke blir sparket enda:
thewaterfall skrev: ons mai 31, 2023 10:39 pm Rekdal sitter langt i fra så trygt som det kan virke hvis man tolker Gotaas Johnsen sine uttalelser 100% bokstavelig, men man merker at styret ikke er særlig fornøyde når hun blir utfordret på tillit til trenerteamet og hvor lenge kan man vente før man MÅ ta grep osv. Da sier hun at all tillit er betinget, at de er opptatt av å se prestasjoner og utvikling fremover osv.

Gotaas Johnsen er en smart kvinne, hun forsøker å skape ro utad og hun gjør det hun kan for å ikke skape det samme inntrykket av klubben som man fikk når Koteng skulle representere klubben i media i slike situasjoner. Jeg vil ha Rekdal ut, jeg tror det kommer til å skje i løpet av den neste måneden og jeg tror klubben smått har begynt å planlegge veien videre. Jeg mener også det var riktig å IKKE sparke Rekdal i kveld av årsaker som går utenpå det sportslige.

1) Dette var et varslet ordinært styremøte hvor trenerne skulle delta og det var bestemt for flere uker siden. Heller ikke uvanlig at trenerteamet er innom styremøter med jevne mellomrom for en slags evaluering/oppdatering hvor de får forklart sin side av saken og styret får stilt spørsmål rundt det de lurer på. Jeg mener det hadde vært rart om man bestemte seg for å sparke trenerteamet på et varslet møte.
2) Hadde de bestemt at det var aktuelt å sparke trenerne etter tapet mot Brann hadde det selvsagt blitt innkalt til møte på tirsdag, man venter ikke med slike spørsmål når det til syvende og sist handler om de skal fortsette eller ikke. Samt at det er kamp i morgen, man sparker ikke trenerteamet kvelden før kamp. Det hadde fremstått uprofesjonelt og useriøst i mine øyne.
3) Dette var nok et slags drøftelsesmøte ala det man har i arbeidslivet, hvor styret gir klart uttrykk for at man må se forbedring i prestasjoner og deretter resultater i nærmeste fremtid hvis ikke ser de seg nødt til å ta grep. Jeg vil tro at perioden i første omgang er frem til og med kampen mot Stabæk 11/6, men at de er forberedt på gi ut juni før de gjør opp status på ny.
4) Gotaas Johnsen etterlyser prestasjoner og sier prestasjoner fører til resultater, og at fokuset må være på gode prestasjoner siden det er det man selv kan påvirke. Derfor tror jeg ikke enkeltkamper blir avgjørende, siden man også snakker om utvikling. Tap i morgen endrer ingenting annet enn at det blir vanskeligere for trenerteamet å overleve etter neste møte, sparker ikke trenere dagen etter de fikk fortsette.
5) Snakket om prestasjon og tålmodighet er en bevisst strategi uavhengig av trener, det kommer ikke til å endre seg. Klubben ønsker å være tålmodige og gi trenere tid, og dessuten så er noen av de sterkeste kreftene for å ansette Rekdal borte fra styre nå. Rekdal startet sesongen som trygg etter fjorårets høst. Så må man gi laget tid til i sesongstarten til å forsøke å se progresjon, men når man nærmer seg 1/3 spilt og man ikke ser særlig utvikling samt en dårlig oppkjøring så må det varsles at det må skje forbedring ganske raskt.
6) Styret skal vel presentere en ny strategiplan rundt midten av juni, inkludert en definering av artig og angrepsvillig fotball og trolig har de sett på hva slags egenskaper/krav de ser etter i en RBK-trener slik at man enklere kan følge en rød tråd. Det er enklere å ansette en midlertidig trener og ikke minst (offisielt) starte trenerjakten etter at dette er på plass.
7) Til syvende og sist mener jeg dette handler om at Gotaas Johnsen forsøker å gi inntrykk av at man er en seriøs og profesjonell klubb, kontra det inntrykket mange har etter perioden ledet av Koteng. Da må man ha litt is i magen, ikke fremstå som reaksjonære men heller at man har tatt veloverveide avgjørelser etter grundige evalueringer og forsøkt å løse situasjonen med dagens personell først og fremst med interne grep før de må ta eksterne grep (les: sparking av trener/oppsigelse av andre ansatte).

Mitt tips er å puste med magen, men jeg skjønner frustrasjonen mot styret, mot klubb, mot trenere og hele pakken. Etter kampen mot Brann delte jeg den selv, men etter å ha tenkt meg om tror jeg det er lurt å utsette sparkingen av Rekdal litt hvis man tenker omdømme og langsiktig strategi. Jeg forventer at man er uenig i meg altså, for det er ingen tvil om at Rekdal har gjort seg fortjent til sparken.
Jeg er dog forbanna for at han klovnen av en trener klarer å ødelegge så mye som han gjør og gleder meg til han er fjernet! Håper på sett og vis at jeg tar feil og at han ikke er trener imorgen men det ville overraske meg basert på inntrykket jeg har av dagens styreleder og resten av styret som helhet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Ostemanden skrev: tor jun 01, 2023 8:30 pm Jan halvor halvorsen.. Har gjort en grei jobb
Gjort en grei jobb? Uaktuell for jobben!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Lov å håpe at han selv tar initiativ til sluttpakke slik at vi kan snike oss unna med "felles overenskomst".

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Til og med garderobevakten hos Blindeforbundet ser/har sett i evigheter at RBK/Rekdal ikke er en særlig god match.

Det sagt, så er det ikke bare på trenersiden det må ryddes opp. Klubben har på mange plan blitt rævkjørt hardere enn Jan Thomas på sitt verste, og har hatt stø kurs mot avgrunnen helt siden Eggens gullalder. Klubben har skiftet trener hele 18 ganger på de siste 25 år. Greit nok at trenere er ferskvare i våre dager, men give me a fat and juicy fucking break.

Overført til dataspråk må klubben formateres Gjerne flere ganger.

Usikker på hvilken nålevende trener som kunne vært et godt og langsiktig valg. Det tabloide valget er jo Knutsen.

Bortsett fra det er jo Ted Lasso ledig 8-)

Corvus

Legg inn av Corvus »

Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 8:38 pm
Ostemanden skrev: tor jun 01, 2023 8:30 pm Jan halvor halvorsen.. Har gjort en grei jobb
Gjort en grei jobb? Uaktuell for jobben!
Trond Sollied!
Har ikke han vært linket de siste 20 årene. Lever han ennå?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»