Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Pondus70

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Pondus70 »

Nå er det jo bare å ta alt med stoisk ro. Rekdal sitter aldri lengre enn juni og det er det. Med visse forbehold selvfølgelig, men det skal presenteres et strategidokument i juni. Vet selvfølgelig ikke hva dette inneholder, men spillestil etc. Nevnes vel her. Blir vel konkludert med at Rekdals filosofi ikke er veien å gå så ny vei må stakes frem. Ny trener må inn eller Rekdal må tvinges til å etterfølge strategidokumentet.
Ellers er det bare et nytt dokument uten verdi som puttes i en skuff. Alle forbehold om hvor spesifikt det er angående hvordan RBK skal fremgå på banen....

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det kunne jo ha vært greit å la Kåre sitte lenge nok til å krasje så det sang ut av e-cup kvalik å forære Molde (Brann kollapset litt oppskriftsmessig så vidt jeg husker) få kjøpe seg enda et seriegull for Røkke-pengene slik at vi slapp rettsak og det evinnelige gnålet fra diverse fjols og andre som ikke følger med nok på RBK til å vite bedre om at han aldri skulle blitt sparket og at sparkingen var opphavet til all senere elendighet.

Snarere var det slik at kløneriet til Koteng&co etter at de hadde tatt det valget ble en forsmak til all dritten som skulle følge av at Koteng og Bratseth fikk herje fritt.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: lør jun 03, 2023 1:40 pm Intervju med Dorsin i adressa i dag, han mener stallen er mer enn god nok. Og han sover godt om natta. Utover det, så var det ikke særlig mange spørsmål han svarte på.

Fikk ikke akkurat et bedre inntrykk etter det...

Er nok flere en Rekdal som bør byttes ut ja.
Å mene dagens stall er bra nok (hva skal han egentlig si annet for så vidt når det er mye godt han som har skaffet spillere) til medalje er oppsigelsesgrunn. Flere bør følge Rekdal ut døra når den tid kommer.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Individuelt er nok spillerne det, men mer og mer så begynner dette å ligne på tiden under Mjanne hvor en bare kjøpte spillere som stort sett var ganske gode (med noen famøse unntak), men det var ikke noen sammenheng med hvilke typer vi hentet og hvilke typer vi manglet, mye fordi det virket ikke som man helt visste hvordan en skulle spille og hvilke spillere som trengtes til det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/rlX20 ... e-omraader

Vg har en skikkelig gladsak om rbk i dag.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kjernen ser litt dumme ut nå

HarryH

Legg inn av HarryH »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Ikke bare nå.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Hvorfor?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Deilig med en seier, kunne fort blitt annerledes dersom vi møtte et bedre lag enn HamKam, for førsteomgangen var direkte svak.

Dermed er det vel bare å stålsette seg for at Rekdal blir sittende en stund til.

Likte det jeg så av Nelson og Aga, og syntes vi så litt gamle takter over Holse også. Dersom en få på plass en offensiv plan, så er det nok mulig å få dette laget til å spille godt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Blier vel maks ei uke til tenker jeg. U eller tap borte mot Stabæk.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: søn jun 04, 2023 8:37 pm Blier vel maks ei uke til tenker jeg. U eller tap borte mot Stabæk.
Skal ikke se bort i fra det, blir i hvertfall en ny evaluering etter Stabæk-kampen i følge Gotaas. Bra tidspunkt å bytte trener på også, med landslagspause og tid for Maalen å starte ryddejobben.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: søn jun 04, 2023 8:37 pm Blier vel maks ei uke til tenker jeg. U eller tap borte mot Stabæk.
Dårlig gjort å være så negativ, etter den oppvisningen dere fikk i kveld. Her synes jeg Rekdal fortjener skryt.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Dere passerer Stabæk på tabellen om ei uke

qbah

Legg inn av qbah »

«Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det må være utmattende å være styreleder i Rosenborg.
Cecilie Gotaas Johnsen syntes sikkert det var veldig smigrende å bli valgt til å overta det ærefulle vervet, men jeg lurer på om hun angrer nå. Det er vel først når man har sittet i en slik utsatt posisjon at man virkelig setter nok pris på den luksusen det er å kunne sitte i sofakroken, fullstendig fri for ansvar, og greie ut om hvordan det egentlig burde gjøres.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm
qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.
Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm
qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.
Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.
Gotaas har sagt at hun forventer progresjon. Klarere kan det ikke sies.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm
qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.
Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.
Det er i allefall veldig uvanlig at en styreleder er så ullen.

En fotballtrener har full tillit til han ikke har tillit lenger. Det å helgardere slik hun gjør er uklokt.

Internt i styret kan man selvsagt ha varierende grad av tillit, men for at fokus hos trenere og spillere skal ligge på prestasjoner er det som foregår i Trondheim svært uvanlig. Og jeg vil også kalle det spesielt.

Utad virker hun å være i en rolle hun ikke har pondus til å inneha. Dette spillet der hun holder en lav profil og bare forsøker å holde alle middels fornøyde med ullne utspill fører kun til at alle blir misfornøyde. Fansen får ikke det de vil ha, trenerne blir uforkuserte og spillerne usikre på hva fremtiden bringer.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm
qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.
Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.
Jeg er uenig i dette innlegget. Styret kan være skeptiske til prestasjonen uten å ha gidd opp håpet.
Det les ofte av at styret uttaler full tillit en uke før de sparker en trener, noe som såklart bare er et svadasvar. Styret har sjeldent full tillit til en trener. De er like spent som oss supportere.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:09 am
qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm

Unnskyld meg, men hva mener man hun skal si egentlig? Hun sier loddrett ut at Rekdals posisjon er avhengig av resultatene, som alltid.
Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.
Det er i allefall veldig uvanlig at en styreleder er så ullen.

En fotballtrener har full tillit til han ikke har tillit lenger. Det å helgardere slik hun gjør er uklokt.

Internt i styret kan man selvsagt ha varierende grad av tillit, men for at fokus hos trenere og spillere skal ligge på prestasjoner er det som foregår i Trondheim svært uvanlig. Og jeg vil også kalle det spesielt.

Utad virker hun å være i en rolle hun ikke har pondus til å inneha. Dette spillet der hun holder en lav profil og bare forsøker å holde alle middels fornøyde med ullne utspill fører kun til at alle blir misfornøyde. Fansen får ikke det de vil ha, trenerne blir uforkuserte og spillerne usikre på hva fremtiden bringer.
Alle skjønner at Rekdal ikke har full tillit, så hvorfor skal hun si det? Rekdal har så lite tillit en trener kan ha før han får sparken, så det er ikke noe poeng i å si at de har full tillit. Rekdal skjønner veldig godt at han er på sin siste sjanse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TomBrady12 skrev: man jun 05, 2023 1:48 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:09 am
qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:54 pm

Tillit med forbehold er noe tull. Enten så har du trua på det trenerteamet gjør og støtter de, hvert fall ut sesongen. Eller så har du ikke det. Da er saken klar, er den ikke?

Gotaas vet verken hva hun skal si eller gjøre. Gi en trener tillit fra kamp til kamp? Tull. Da har man ikke tillit eller trua, og kan si det rett ut. For å så utøve handling.
Det er i allefall veldig uvanlig at en styreleder er så ullen.

En fotballtrener har full tillit til han ikke har tillit lenger. Det å helgardere slik hun gjør er uklokt.

Internt i styret kan man selvsagt ha varierende grad av tillit, men for at fokus hos trenere og spillere skal ligge på prestasjoner er det som foregår i Trondheim svært uvanlig. Og jeg vil også kalle det spesielt.

Utad virker hun å være i en rolle hun ikke har pondus til å inneha. Dette spillet der hun holder en lav profil og bare forsøker å holde alle middels fornøyde med ullne utspill fører kun til at alle blir misfornøyde. Fansen får ikke det de vil ha, trenerne blir uforkuserte og spillerne usikre på hva fremtiden bringer.
Alle skjønner at Rekdal ikke har full tillit, så hvorfor skal hun si det? Rekdal har så lite tillit en trener kan ha før han får sparken, så det er ikke noe poeng i å si at de har full tillit. Rekdal skjønner veldig godt at han er på sin siste sjanse.
Fordi et styre enten har tillit til ledelsen eller så har de ikke tillit. Det finnes ikke noe midt i mellom.

En leder kan ikke ha litt tillit, midlertidig tillit eller tillit i påvente av fremtidige resultater.

Enhver som har litt forståelse for forretningsdrift vet dette, og det samme gjelder innen idrett.

Det å ha en leder som styret lar dingle i lufta er svært skadelig for enhver organisasjon.

Det rette å gjøre når man er i RBK-styrets situasjon der tilliten tydeligvis er brutt er å sparke Rekdal. For nå havner de i en knipe. Nå vil Rekdal være usikker, spillerne vil være usikre og alle rundt klubben vil være usikre. Nå ender alt i konsekvenstenking fremfor prestasjonsfokus.

La meg ta et tenkt eksempel: Hvis en selger vet at om han ikke closer et salg som han har jobbet med en stund så vil sjefen hans få fyken. Hva gjør det med fokuset?

Hvis RBK får straffe på overtid på stillingen 1-1 neste kamp, hva tror du går gjennom hodet på han som skal ta den? Tror du det er like lett å tenke arbeidsoppgaver når man har et styre som har hengt treneren ut til tørk? Selvsagt ikke. Det legger en langt tyngre bør på skuldrene til han som går frem enn om det bare var snakk om 2 ekstra poeng.

Men for all del, de får gjøre som de vil for min del. Jeg koser meg med sirkuset.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

HarryH skrev: søn jun 04, 2023 11:47 pm Det må være utmattende å være styreleder i Rosenborg.
Cecilie Gotaas Johnsen syntes sikkert det var veldig smigrende å bli valgt til å overta det ærefulle vervet, men jeg lurer på om hun angrer nå. Det er vel først når man har sittet i en slik utsatt posisjon at man virkelig setter nok pris på den luksusen det er å kunne sitte i sofakroken, fullstendig fri for ansvar, og greie ut om hvordan det egentlig burde gjøres.
Det må ihvertfall være slitsomt å være styreleder om man er omgitt av idioter.
Det burde ikke sitte håndballspillere eller skiløpere i RBK -styret.
For det har vel sittet mye rart i RBK styret de siste 20 åra. ?
Nils Arne Eggen var nesten alene med sine impulser fra Amsterdam.
og da snakker vi om det sportslige apparatet.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 2:06 am
TomBrady12 skrev: man jun 05, 2023 1:48 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:09 am

Det er i allefall veldig uvanlig at en styreleder er så ullen.

En fotballtrener har full tillit til han ikke har tillit lenger. Det å helgardere slik hun gjør er uklokt.

Internt i styret kan man selvsagt ha varierende grad av tillit, men for at fokus hos trenere og spillere skal ligge på prestasjoner er det som foregår i Trondheim svært uvanlig. Og jeg vil også kalle det spesielt.

Utad virker hun å være i en rolle hun ikke har pondus til å inneha. Dette spillet der hun holder en lav profil og bare forsøker å holde alle middels fornøyde med ullne utspill fører kun til at alle blir misfornøyde. Fansen får ikke det de vil ha, trenerne blir uforkuserte og spillerne usikre på hva fremtiden bringer.
Alle skjønner at Rekdal ikke har full tillit, så hvorfor skal hun si det? Rekdal har så lite tillit en trener kan ha før han får sparken, så det er ikke noe poeng i å si at de har full tillit. Rekdal skjønner veldig godt at han er på sin siste sjanse.
Fordi et styre enten har tillit til ledelsen eller så har de ikke tillit. Det finnes ikke noe midt i mellom.

En leder kan ikke ha litt tillit, midlertidig tillit eller tillit i påvente av fremtidige resultater.

Enhver som har litt forståelse for forretningsdrift vet dette, og det samme gjelder innen idrett.

Det å ha en leder som styret lar dingle i lufta er svært skadelig for enhver organisasjon.

Det rette å gjøre når man er i RBK-styrets situasjon der tilliten tydeligvis er brutt er å sparke Rekdal. For nå havner de i en knipe. Nå vil Rekdal være usikker, spillerne vil være usikre og alle rundt klubben vil være usikre. Nå ender alt i konsekvenstenking fremfor prestasjonsfokus.

La meg ta et tenkt eksempel: Hvis en selger vet at om han ikke closer et salg som han har jobbet med en stund så vil sjefen hans få fyken. Hva gjør det med fokuset?

Hvis RBK får straffe på overtid på stillingen 1-1 neste kamp, hva tror du går gjennom hodet på han som skal ta den? Tror du det er like lett å tenke arbeidsoppgaver når man har et styre som har hengt treneren ut til tørk? Selvsagt ikke. Det legger en langt tyngre bør på skuldrene til han som går frem enn om det bare var snakk om 2 ekstra poeng.

Men for all del, de får gjøre som de vil for min del. Jeg koser meg med sirkuset.
Svaret her er nok at de ikke hadde tillit etter cuptapet, men ikke fant tid til å gjøre endringer fredag. Det blir jo da kun en dag imellom til neste kamp.
Og kun ei formasjonstrening. Det gir den midlertidige lite tid... Og så kan det jo hende han var et annet sted i landet denne dagen.
Så vant vi jo igår. Vrient å endre på noe da.

Da kan hun ikke svare annerledes, fordi det er allerede bestemt at dette skal evalures med ny strategiplan i landslagspausen.
I den står det hvordan vi skal spille fremover, og der passer nok ikke dagens trener inn....

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det blir interessant å se hvordan denne prosessen utvikler seg hvis Rosenborg nå fortsetter å bøtte inn mål. Ser for meg hvordan fortvilelsen brer seg på brakka mens Rekdal går fra seier til seier.

trønderen

Legg inn av trønderen »

HarryH skrev: man jun 05, 2023 9:33 am Det blir interessant å se hvordan denne prosessen utvikler seg hvis Rosenborg nå fortsetter å bøtte inn mål. Ser for meg hvordan fortvilelsen brer seg på brakka mens Rekdal går fra seier til seier.
Over mitt ansikt i alle fall.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 10:30 pm «Har dere fortsatt full tillit til trenerne?

– Kjetil og Geir er trenerne i RBK. De jobber videre med det dem har vist i dag, som var veldig bra. Der står vi nå. Det er det enkle svaret.«

Nok et jævla dårlig kvasisvar fra styrelederen. Altså enten så kan dere si at trenerne sitter trygt og dere har tålmodighet, eller så kan dere kvitte dere med de. Rett før helga så var det jo viktig med kontinuitet og langsiktighet. Disse ikke-svarene som bare viser at også dette styret sliter med beslutningsvegring og evner tar seg dårlig ut.

Gotaas mister ansikt for hver dag som går nå. Og det har ikke noe med Rekdal å gjøre.
Koteng tilbake som styreleder!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

HarryH skrev: søn jun 04, 2023 6:31 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Ikke bare nå.
De gjør vel det stort sett.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

izzet2015 skrev: man jun 05, 2023 10:25 am
HarryH skrev: søn jun 04, 2023 6:31 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Ikke bare nå.
De gjør vel det stort sett.
Gud bedre. Er det noe som har funket veldig bra i mange år i RBK, så er det Kjernen, eller Øvre Øst som det heter nå da.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

bønna1/2 skrev: man jun 05, 2023 11:04 am
izzet2015 skrev: man jun 05, 2023 10:25 am
HarryH skrev: søn jun 04, 2023 6:31 pm

Ikke bare nå.
De gjør vel det stort sett.
Gud bedre. Er det noe som har funket veldig bra i mange år i RBK, så er det Kjernen, eller Øvre Øst som det heter nå da.
Helt utrolig at en gjeng folk som til stor grad har én felles interesse skal få til de grader slakt for å si meninga si. Ser på en del RBK-grupper på facebook at sakligheten er stor: "send de til Molde", "utesteng på livstid", " gi drittungene juling", "legg ned Kjernen"
Folk har så latterlig snevert perspektiv at jeg blir helt matt. Kjernen - eller Øvre Øst - er blant Norges beste hjemmesupportere og de desidert beste bortesupporterne. De siste 3-4 årene har vi (jada, jeg er både medlem av Kjernen og syngende supporter på ØØ selv som snart 48 år gammel gubbe) båret stemninga på Lerkendal og alle stadion rundt i Norge på en overlegent suveren måte. Støtter laget i oppturer og nedturer. Hvermannsen på de andre tribunedelene er typisk en gjennomsnittlig trønder som klapper høflig ved scoringer og på oppfordring ved enkelte av Kjernens rop/sanger

Når deler av Øvre Øst tar valget om å demonstrere sin misnøye på måten som ble gjort mot Hamkam står de da i sin fulle rett til å gjøre det. Kanselleringskulturen har herved gjort sitt stygge tryne synlig på Lerkendal. De høflig applauderende tilskuerne/tastaturkrigerne som føler seg uvel over demonstrasjonen får herved melde seg inn i Kjernen og få påvirkningskraft på den normale demokratiske måten. Kanskje de får et nytt syn på å være fotballsupporter også, ved å stå ved vår side og synge med og støtte laget på den måten...

PS: Så fra Bergen at tribunekulturen der har fått et massivt oppsving. Var sinnsykt stilig å se store deler av publikum hoppe synkront under en av sangene deres. Kudos!! Vi må skjerpe oss grundig for å holde tritt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»