Rosenborg - Klubbtråd

Svar
MoldeMoldeMolde

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kan det tenkes at Rosenborg gjennomførte fusjonen for å fortsatt kunne kalle seg en toppklubb?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: tor apr 28, 2022 6:34 pm Noah Holm står over morgendagens treningskamp mot Stjørdals/Blink, og er sendt til spesialist for trøbbel med lysken.

Link

Vet ikke hvor mye dette har hemmet Holm i de første kampene, men viser jo hvor tynt det er på topp når Reka sender utpå en halvskadet 20-åring fire kamper på rad.
Tynt kandet være, evt. er, men det er lang tynnere å spille med halvskadet spiller. Han så ikke særlig plaget ut i kampene, men om man visste det så er det ren gambling.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

ballee skrev: tor apr 28, 2022 2:32 pm
DuncanE skrev: tor apr 28, 2022 1:23 am
ballee skrev: tor apr 28, 2022 1:07 am For mange skrevende kvinnfolk inne i RBK systemet nå. Hørte et intervju med hun der nye bistre styrelederen, hun snakket bare om foretningsdrift og kunne ikke si en eneste setning om fotballspill, fotballunderholdning, fotballsirkus... Er vel Rosenborg damer som får de feteste overskriftene nå framover. Damelaget er jo et skikkelig topplag mens Rosenborg herrer kun er et middels eliteserielag med forventet plassering midt på tabellen
Skrevende kvinnfolk? Tror kanskje du bør slippe flaska, og komme deg ut blant folk.
Du har rett :-)
Alt for mange kvinnfolk med mangelfullt utviklede fotballkunnskaper. Jeg tenker bl.a. på hvordan herrelaget til RBK skal spille
Nå finnes det også en svær haug med mannfolk med mangelfullt utviklede fotballkunnskaper, endog fraværende kunnskap også. Nevner ingen, det trengs ikke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MoldeMoldeMolde skrev: tor apr 28, 2022 6:49 pm Kan det tenkes at Rosenborg gjennomførte fusjonen for å fortsatt kunne kalle seg en toppklubb?
Hvis kvinnelaget hadde dasset rundt i 3. øverste divisjon så hadde det neppe skjedd.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Har ikke Rosenborg flyttet fram noen kamper i år? Ser både LSK og Viking har gjort det denne uka

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Treningskamp mot Stjørdals-Blink:

3-0 til pause.

Jensen, Sæter og Fiabema. Alle mål kom siste 10-15 minuttene av omgangen.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

MoldeMoldeMolde skrev: fre apr 29, 2022 4:16 pm Har ikke Rosenborg flyttet fram noen kamper i år? Ser både LSK og Viking har gjort det denne uka
Vanskelig å sjekke selv?

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

thewaterfall skrev: fre apr 29, 2022 4:53 pm Treningskamp mot Stjørdals-Blink:

3-0 til pause.

Jensen, Sæter og Fiabema. Alle mål kom siste 10-15 minuttene av omgangen.
Møkkakamp. Sånn jeg forstår Reka etter kampen har de mye fokus på å unngå støttepasninger. Da fatter og begriper jeg ikke hvorfor spillerne ikke tør ta større sjanser. Det er så tafatt og tiltaksløst. Nå fikk vi tetta igjen bakover i 2.omg, men prestasjonen er jo helt fæl.
Og hva har skjedd med Faye? Hans greie var jo å sette igang tidlig. Ikke en eneste gang så jeg skikkelig kontringsvilje i løpet av kampen

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

De har kanskje mye fokus på å unngå støttepasninger, men for meg så virker det også som at de skal unngå å ta unødvendig risiko for å ikke få ugunstige brudd i mot og da blir det gjerne støttepasninger eller pasninger på kryss og tvers fordi det er vanskelig å finne gode åpninger. Det samme gjelder da keeper, for ofte er det en liten risiko å sette i gang tidlig og da er det "tryggere" å slå langt på spiss og satse på å vinne andreball.

Det er fortsatt tidlig, men jeg tror det vi har sett så langt er mye av det vi kommer til å få med Kjetil Rekdal offensivt. En forbedring i presisjon og tempo kan nok komme, men jeg tror planen bak kommer til å være den samme.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

thewaterfall skrev: lør apr 30, 2022 10:33 am De har kanskje mye fokus på å unngå støttepasninger, men for meg så virker det også som at de skal unngå å ta unødvendig risiko for å ikke få ugunstige brudd i mot og da blir det gjerne støttepasninger eller pasninger på kryss og tvers fordi det er vanskelig å finne gode åpninger. Det samme gjelder da keeper, for ofte er det en liten risiko å sette i gang tidlig og da er det "tryggere" å slå langt på spiss og satse på å vinne andreball.

Det er fortsatt tidlig, men jeg tror det vi har sett så langt er mye av det vi kommer til å få med Kjetil Rekdal offensivt. En forbedring i presisjon og tempo kan nok komme, men jeg tror planen bak kommer til å være den samme.
Mangelen på åpninger kommer jo av for få og for dårlige initiativ fra de framover på banen. Poenget mitt var bare at dersom de ønsker å spille på seg selvtillit til et system som Reka åpenbart prøver å få på plass, hadde kampen i går vært en gylden mulighet. Ta litt mer risiko, spill heller 2-3 marginale pasninger enn 15 støttepasninger osv
Reka ønsker jo mer folk i boks...da må innsatsen økes og farta opp. Jeg synes forsvarsmessig vi ser høvelig bra ut. Både Markus, Vagic og Renzo klarer seg bra både i dueller og dekker rom greit. Det er framover det hangler i akkurat like stor grad som det har gjort de siste to årene og det er helt sykt frustrerende. Jeg har trua på at Rekdal får satt system etterhvert, men det fordrer i like stor grad at spillerne har trua og våger.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg er enig i ikke er gode nok, men jeg føler spillerne altfor ofte velger det trygge. I stedet for å tørre å spille på en bevegelse fremover i banen så nøler de, tar en ekstra touch og spiller ballen videre til nestemann. Så er det også et problem selvsagt at det er for få samtidige bevegelser, det blir mye en og en som gir få andre- og tredjebevegelser å spille på for ballfører også.

Men jeg tror Rekdal er opptatt av at vi ikke skal spille på oss brudd sentralt i banen og dermed tror jeg ikke spillerne tør i like stor grad å slå den pasningen fremover hvis de ikke spiller på instinkt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det meldes at Sam Rodgers er tilbake i full trening fra mandag.

Link

Selvfølgelig bra å ha flere å spille på i forsvaret, selv om det ikke er her det har lugget mest etter at serien kom igang.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: søn mai 01, 2022 9:49 am Jeg er enig i ikke er gode nok, men jeg føler spillerne altfor ofte velger det trygge. I stedet for å tørre å spille på en bevegelse fremover i banen så nøler de, tar en ekstra touch og spiller ballen videre til nestemann. Så er det også et problem selvsagt at det er for få samtidige bevegelser, det blir mye en og en som gir få andre- og tredjebevegelser å spille på for ballfører også.

Men jeg tror Rekdal er opptatt av at vi ikke skal spille på oss brudd sentralt i banen og dermed tror jeg ikke spillerne tør i like stor grad å slå den pasningen fremover hvis de ikke spiller på instinkt.
Helt enig. Lite løp inn bak, og når de kommer så spilles det sjelden i den retningen. Verre er det at vi frakter eller spiller ballen for sjelden gjennom pressledd. Ser ut som vi spiller håndball, i bue rundt fra kant til kant. Det paradoksale er at Reka til tider har sagt at det ikke er slik vi ønsker å fremstå, og da kan man jo lure på hva som er hva. Lyver han, eller gjør ikke spillerne som tenkt i tilstrekkelig grad? Jeg har vondt for å tro at vi har til hensikt å spille slik Reka antyder til tider. Angrepsspillet er basert på at ballen skal raskt frem på topp (det har han jo sagt mener jeg), og da ender vi opp med å slå langt på Noah, i beste fall 50/50, i realiteten 90/10. Videre er angrepsspillet basert på innlegg fra sidelinjen. Håpløst.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vi har jo sett video av Frigård som kommer med en liten kjeftekule i oppkjøringen av at det ikke er iniativ foran ballfører, så det er nok mer et spørsmål om de er flinke nok på feltet enn hva de ønsker å få til.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: søn mai 01, 2022 11:01 pm
thewaterfall skrev: søn mai 01, 2022 9:49 am Jeg er enig i ikke er gode nok, men jeg føler spillerne altfor ofte velger det trygge. I stedet for å tørre å spille på en bevegelse fremover i banen så nøler de, tar en ekstra touch og spiller ballen videre til nestemann. Så er det også et problem selvsagt at det er for få samtidige bevegelser, det blir mye en og en som gir få andre- og tredjebevegelser å spille på for ballfører også.

Men jeg tror Rekdal er opptatt av at vi ikke skal spille på oss brudd sentralt i banen og dermed tror jeg ikke spillerne tør i like stor grad å slå den pasningen fremover hvis de ikke spiller på instinkt.
Helt enig. Lite løp inn bak, og når de kommer så spilles det sjelden i den retningen. Verre er det at vi frakter eller spiller ballen for sjelden gjennom pressledd. Ser ut som vi spiller håndball, i bue rundt fra kant til kant. Det paradoksale er at Reka til tider har sagt at det ikke er slik vi ønsker å fremstå, og da kan man jo lure på hva som er hva. Lyver han, eller gjør ikke spillerne som tenkt i tilstrekkelig grad? Jeg har vondt for å tro at vi har til hensikt å spille slik Reka antyder til tider. Angrepsspillet er basert på at ballen skal raskt frem på topp (det har han jo sagt mener jeg), og da ender vi opp med å slå langt på Noah, i beste fall 50/50, i realiteten 90/10. Videre er angrepsspillet basert på innlegg fra sidelinjen. Håpløst.
Jeg mener jo at det nå er formasjon som gjør oss enklere å spille imot. Det er bare å tette til sentralt, så blir det nesten ikke rom for indreløperne våre. Jaggu skal ikke Holse og Vecchia også inn i det samme rommet som et par tiere, i tillegg til at Holm møter. Det blir trangt, og motstander gir oss rom på kant.
For hvem har vi der? Jo Tagseth og Reitan som ikke kan utfordre 1 mot 1, og blir stående å pumpe innlegg. Rimelig ufarlig, selv om Pereira har sett mye bedre ut.
Ifjor kunne de ikke bare tette igjen i midten og gi oss rom på kant, for da var det Vecchia og Ceide/Holse som var der og var i stand til å skape noe farlig 1 mot 1.
Vecchia dro seg inn og curlet i lengste, Ceide driblet, og Holse var god på å spille overlappende back i Reitan.

Redd dette kommer til å bli gjentatt til det kjedsommelige i år, men nå kommer det sikkert en luring og forteller meg at formasjon ikke har noe å si å sånn.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: søn mai 01, 2022 11:34 pm Jeg mener jo at det nå er formasjon som gjør oss enklere å spille imot. Det er bare å tette til sentralt, så blir det nesten ikke rom for indreløperne våre. Jaggu skal ikke Holse og Vecchia også inn i det samme rommet som et par tiere, i tillegg til at Holm møter. Det blir trangt, og motstander gir oss rom på kant.
For hvem har vi der? Jo Tagseth og Reitan som ikke kan utfordre 1 mot 1, og blir stående å pumpe innlegg. Rimelig ufarlig, selv om Pereira har sett mye bedre ut.
Ifjor kunne de ikke bare tette igjen i midten og gi oss rom på kant, for da var det Vecchia og Ceide/Holse som var der og var i stand til å skape noe farlig 1 mot 1.
Vecchia dro seg inn og curlet i lengste, Ceide driblet, og Holse var god på å spille overlappende back i Reitan.

Redd dette kommer til å bli gjentatt til det kjedsommelige i år, men nå kommer det sikkert en luring og forteller meg at formasjon ikke har noe å si å sånn.
Det er ikke formasjonen som har noe å si og sånt. Det er hvilke bevegelser vi har og hvordan vi opptrer i formasjonen, som blir vesentlig. Men så er ikke jeg så lur heller.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Formasjon har jo noe å si, selv om det bare er tall. Spiller vi 3-5-2 så har vi 5 stykk sentralt "i mellom" kantene/vingbackene våre med to spisser som begge er veldig sentrale. Spiller vi 3-4-3 så har vi en spiller som skal ligge i midten der fremme, og vi har to på sidene som kan trekke ut til hver sin side og kombinere mer med backene bredt eller med de to sentrale og spissen sentralt.

Litt sånn som 4-4-2 vs 4-3-3. I 4-4-2 har du to kanter og to spisser som har hver sine "områder" som er ganske åpenbare mens i 4-3-3 har du en indreløper som kan angripe mellom spiss og ving, du har ving som kan skjære innover for det er bare en spiss i stedet for to og det er enklere for backer å bidra.

Bevegelsene og planen er selvsagt nøkkelen i hvordan dette fungerer i praksis, men formasjon har en viss betydning med tanke på planlagte utgangsformasjoner og hvordan man vil angripe og forsvare seg i satte strukturer.
Sammenligningene er satt på spissen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Adrian Pereira lite fornøyd med å ikke være en del av førsteelleveren i følge et intervju med TV2.

Link

Jeg skjønner jo at det kan være frustrerende, men bør allikevel tas internt...

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: ons mai 04, 2022 9:17 pm Adrian Pereira lite fornøyd med å ikke være en del av førsteelleveren i følge et intervju med TV2.

Link

Jeg skjønner jo at det kan være frustrerende, men bør allikevel tas internt...
Først Hoff og så han der. Har de ikke noe medieansvarlig borte på Brakka der? Bare tull at slikt skal videreformidles i media så tidlig i sesongen (uansett).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Noen som vet hva hovedbegrunnelsen er for at RBK spiller 343/352? Mer defensiv trygghet? Ikke gode nok stoppere til 4-mannsrekke?

ejor

Legg inn av ejor »

newsflash skrev: ons mai 04, 2022 9:17 pm Adrian Pereira lite fornøyd med å ikke være en del av førsteelleveren i følge et intervju med TV2.

Link

Jeg skjønner jo at det kan være frustrerende, men bør allikevel tas internt...
Hvordan vet du at han ikke har tatt det opp internt? At en spiller er misfornøyd når han ikke får spille
er vel ikke noe kontroversielt. Det skulle bare mangle.

qbah

Legg inn av qbah »

ejor skrev: tor mai 05, 2022 10:54 am
newsflash skrev: ons mai 04, 2022 9:17 pm Adrian Pereira lite fornøyd med å ikke være en del av førsteelleveren i følge et intervju med TV2.

Link

Jeg skjønner jo at det kan være frustrerende, men bør allikevel tas internt...
Hvordan vet du at han ikke har tatt det opp internt? At en spiller er misfornøyd når han ikke får spille
er vel ikke noe kontroversielt. Det skulle bare mangle.
Da bør han holde det internt.

Champis

Legg inn av Champis »

KongOlav2 skrev: tor mai 05, 2022 8:29 am Noen som vet hva hovedbegrunnelsen er for at RBK spiller 343/352? Mer defensiv trygghet? Ikke gode nok stoppere til 4-mannsrekke?

Tror det er såpass enkelt som at Rekdal og Frigård lykkes i Ham-Kam med dette og vil overføre det samme til Rosenborg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ejor skrev: tor mai 05, 2022 10:54 am Hvordan vet du at han ikke har tatt det opp internt? At en spiller er misfornøyd når han ikke får spille
er vel ikke noe kontroversielt. Det skulle bare mangle.
Da får en holde det internt også. Klaging i media fører ingen vei, bortsett fra når en spiller ønsker seg bort og gjør seg uspiselig i klubben slik at en blir solgt.

startelver

Legg inn av startelver »

Slår dere Godset til helgen? Spennende odds.

qbah

Legg inn av qbah »

startelver skrev: tor mai 05, 2022 10:49 pm Slår dere Godset til helgen? Spennende odds.
Tror det. Setter du en hundrings for meg også?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

KongOlav2 skrev: tor mai 05, 2022 8:29 am Noen som vet hva hovedbegrunnelsen er for at RBK spiller 343/352? Mer defensiv trygghet? Ikke gode nok stoppere til 4-mannsrekke?
Hvis vi har 3 gode nok midtstoppere der bak, så har vi sikkert 2 også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

bønna1/2 skrev: tor mai 05, 2022 11:33 pm
Hvis vi har 3 gode nok midtstoppere der bak, så har vi sikkert 2 også.
Ikke alle som passer til å spille i en duo. Det krever større individuelle kvaliteter enn i en trio. Kremeksemplet må være Chelsea under Conte. De vant med en trio bestående av temmelig utskjelte Cahill, Azpilicueta som inntil da stort sett hadde spilt back og Luiz som er et stort risikomoment i en duo pga sine offensive raids og tvilsomme posisjonering.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

KongOlav2 skrev: tor mai 05, 2022 11:37 pm
bønna1/2 skrev: tor mai 05, 2022 11:33 pm
Hvis vi har 3 gode nok midtstoppere der bak, så har vi sikkert 2 også.
Ikke alle som passer til å spille i en duo. Det krever større individuelle kvaliteter enn i en trio. Kremeksemplet må være Chelsea under Conte. De vant med en trio bestående av temmelig utskjelte Cahill, Azpilicueta som inntil da stort sett hadde spilt back og Luiz som er et stort risikomoment i en duo pga sine offensive raids og tvilsomme posisjonering.
Vel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»