Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zorbeltuss

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zorbeltuss »

Bortsett fra Konradsen og Skjelbred av de som startet så er vel alle unge nok (eller spiller stopper/keeper) til å fint ta tre kamper på en uke, og mot Mjøndalen så kan Tettey steppe inn, så tenker det ikke behøves å rotere så altfor mye, men så gjetter jeg at en går tilbake til fire bak.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Korgutt skrev: man sep 20, 2021 4:01 pm
TexMurphy skrev: man sep 20, 2021 3:14 pm Sånn sett er det begrenset hvor mye avansement i NM vil påvirke noe som helst i høsten tette kampprogram
Men tror du at de 2 cuprundene hhv 3 og 2 uker før seriestart neste år vil påvirke oppkjøringen til de lagene som er med?
Tellende kamper i oppkjøringen er supert, stor sjanse for at det gir en fordel i forhold til de lagene som starter serien kamprustne. Treningskamper blir aldri det samme. Pre-season er lang nok i Norge.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TexMurphy skrev: man sep 20, 2021 7:45 pm
Korgutt skrev: man sep 20, 2021 4:01 pm
TexMurphy skrev: man sep 20, 2021 3:14 pm Sånn sett er det begrenset hvor mye avansement i NM vil påvirke noe som helst i høsten tette kampprogram
Men tror du at de 2 cuprundene hhv 3 og 2 uker før seriestart neste år vil påvirke oppkjøringen til de lagene som er med?
Tellende kamper i oppkjøringen er supert, stor sjanse for at det gir en fordel i forhold til de lagene som starter serien kamprustne. Treningskamper blir aldri det samme. Pre-season er lang nok i Norge.
Forsåvidt enig med deg. Får bare håpe på at det ikke kommer samme argumenter fra de som er utslått av cupen som det kom fra koronalagene fra Viken fylke som ville ha spesialutgave av terminlisten og ville bare møte hverandre de første rundene pga handikap med tanke på trening før sesongen. At de ikke tenker på samme måte de lagene som er utslått av cupen og vil bare møte hverandre de første rundene fordi de som fortsatt er med vil være på et helt annet stadie i formutviklingen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Formtabellen:

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Korgutt skrev: man sep 20, 2021 7:51 pm Forsåvidt enig med deg. Får bare håpe på at det ikke kommer samme argumenter fra de som er utslått av cupen som det kom fra koronalagene fra Viken fylke som ville ha spesialutgave av terminlisten og ville bare møte hverandre de første rundene pga handikap med tanke på trening før sesongen. At de ikke tenker på samme måte de lagene som er utslått av cupen og vil bare møte hverandre de første rundene fordi de som fortsatt er med vil være på et helt annet stadie i formutviklingen.
Ingen grunn til å klage over en sportslig fordel som en konsekvens av at man har oppnådd noe (jfr Molde vs Bodø/Glimt, når begge lagene reiste ut av landet under sesongforberedelsene i år, men bare ett av lagene hadde "gyldig grunn").

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 7:57 pmFormtabellen:
Forsåvidt dårlig lesing...
(2,50 - 2,33) * (30 - 19) < (38 - 34)
Bodø/Glimt vinner...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er Rosenborgsupporterne på rbkweb lite opptatt av cupen? Ser man må til side 2 på forumet der for å finne tråden.
Edit. Ser det faktisk har blitt lagd en kamptråd der mens samletråden ligger trygt forankret på side 2.
Sist redigert av Korgutt den man sep 20, 2021 8:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Det er jo en kamptråd der nesten øverst.

Ellers må jeg selv innrømme at jeg ikke klarer å engasjere meg alt for mye i cupen nå. Håper selvfølgelig vi vinner, men det er ganske ødeleggende at resten spilles neste år. Ikke noe kritikk av oppsettet, jeg skjønner at det må være sånn, men likevel kjedelig.
Sist redigert av Thecokeman den man sep 20, 2021 8:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TexMurphy skrev: man sep 20, 2021 8:11 pm
AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 7:57 pmFormtabellen:
Forsåvidt dårlig lesing...
(2,50 - 2,33) * (30 - 19) < (38 - 34)
Bodø/Glimt vinner...
Glimt holder ikke dette med Europa...

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 8:22 pm
TexMurphy skrev: man sep 20, 2021 8:11 pm
AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 7:57 pmFormtabellen:
Forsåvidt dårlig lesing...
(2,50 - 2,33) * (30 - 19) < (38 - 34)
Bodø/Glimt vinner...
Glimt holder ikke dette med Europa...
Men vi holder vel neppe heller dette snittet. Jeg har forstått så godt som null tro på gull (av tidligere nevnte grunner), det er jo egentlig utrolig at vi i det hele tatt er i nærheten med tanke på prestasjoner og poengsnitt. Heldigvis har ingen av de andre vært spesielt gode heller (hvertfall ikke poengmessig).

Hadde Åge fortsatt med Noah, Vecchia, Holse og Ceide sammen hadde jeg hatt mer troa enn jeg har, for vi alle vet at Dino skal ha en plass så fort han er klar.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Thecokeman skrev: man sep 20, 2021 8:21 pm Det er jo en kamptråd der nesten øverst.

Ellers må jeg selv innrømme at jeg ikke klarer å engasjere meg alt for mye i cupen nå. Håper selvfølgelig vi vinner, men det er ganske ødeleggende at resten spilles neste år. Ikke noe kritikk av oppsettet, jeg skjønner at det må være sånn, men likevel kjedelig.
Kan være enig i at det ikke er en optimal løsning men i likhet med deg har de rett og slett ikke noe valg. For cupvinneren blir det 30 serierunder, 4 runder cup fra årets cup, inntil 7 nye cuprunder i 2022. I tillegg skal det laget ut i Conference League kvaliken. Der kan det bli inntil 6 kvalifiseringskamper også. Det laget der vil utvilsomt få nok tellende kamper i 2022. Plusser du på 6 gruppespillkamper så kommer man opp i maksimalt 53 tellende kamper. Som skal avvikles fra midten av mars til midten av november.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Korgutt skrev: man sep 20, 2021 8:44 pm
Thecokeman skrev: man sep 20, 2021 8:21 pm Det er jo en kamptråd der nesten øverst.

Ellers må jeg selv innrømme at jeg ikke klarer å engasjere meg alt for mye i cupen nå. Håper selvfølgelig vi vinner, men det er ganske ødeleggende at resten spilles neste år. Ikke noe kritikk av oppsettet, jeg skjønner at det må være sånn, men likevel kjedelig.
Kan være enig i at det ikke er en optimal løsning men i likhet med deg har de rett og slett ikke noe valg. For cupvinneren blir det 30 serierunder, 4 runder cup fra årets cup, inntil 7 nye cuprunder i 2022. I tillegg skal det laget ut i Conference League kvaliken. Der kan det bli inntil 6 kvalifiseringskamper også. Det laget der vil utvilsomt få nok tellende kamper i 2022. Plusser du på 6 gruppespillkamper så kommer man opp i maksimalt 53 tellende kamper. Som skal avvikles fra midten av mars til midten av november.
Om ikke annet så kan jo en ekstra motivasjon være å bli den første, og nesten garantert siste, klubben som vinner 2 cupgull på 1 år. En aldri så liten quiz-godbit for fotballnerder i en fjern fremtid.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Folk_flesk skrev: man sep 20, 2021 8:52 pm
Korgutt skrev: man sep 20, 2021 8:44 pm
Thecokeman skrev: man sep 20, 2021 8:21 pm Det er jo en kamptråd der nesten øverst.

Ellers må jeg selv innrømme at jeg ikke klarer å engasjere meg alt for mye i cupen nå. Håper selvfølgelig vi vinner, men det er ganske ødeleggende at resten spilles neste år. Ikke noe kritikk av oppsettet, jeg skjønner at det må være sånn, men likevel kjedelig.
Kan være enig i at det ikke er en optimal løsning men i likhet med deg har de rett og slett ikke noe valg. For cupvinneren blir det 30 serierunder, 4 runder cup fra årets cup, inntil 7 nye cuprunder i 2022. I tillegg skal det laget ut i Conference League kvaliken. Der kan det bli inntil 6 kvalifiseringskamper også. Det laget der vil utvilsomt få nok tellende kamper i 2022. Plusser du på 6 gruppespillkamper så kommer man opp i maksimalt 53 tellende kamper. Som skal avvikles fra midten av mars til midten av november.
Om ikke annet så kan jo en ekstra motivasjon være å bli den første, og nesten garantert siste, klubben som vinner 2 cupgull på 1 år. En aldri så liten quiz-godbit for fotballnerder i en fjern fremtid.
Kan være enig i det. Men hva syns du om det totale kamptallet fra midten av mars til midten av november? 8 måneder og 53 kamper. Er i underkant av 7 kamper hver eneste måned i snitt det. Og når man vet det forsvinner landslagspause underveis så skjønner man hvordan det går.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Med 9 av de siste 11 kampene på gress, så tror jeg vi tar dette :)

Det eneste negative med så mange gresskamper er at Tettey kommer til å spille mange kamper, men kanskje ikke de 2 han faktisk burde spilt. Borte mot Molde og KBK. Defensivt føler jeg han er en styrke for oss, men offensivt bidrar han ikke med noe som helst. Derfor håper jeg PCS får spille, så får heller Tettey varme benken.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 7:57 pmFormtabellen:


Blir spennende avslutning på serien ï år med mange lag som kan bli topp tre og med sjanse til vinne serien også. Jeg forventer av Rosenborg at de skal være med helt til slutt.
Formastingen i laget kom samtidig med Konradsen kom tilbake i laget etter langtidsskade. Han er ekte indreløper som løper mye begge veier. Flere spillere er tilbake etter skade. Det gir grunn til å være optimistisk for siste 1/3 del av sesongen.
Holder Glimt som favoritt til å vinne serien. De er i år sjelden mye bedre enn motstanderne i spillet, men har bedre evne til vinne kamper. Molde er variable i prestasjonene nå for tiden. Treneren har ikke klart å sette et fast spillemønster som spillerne kjenner seg igjen i, samtidig som Eikrem som er ute av form får spille. Molde er en outsider.
Jeg tviler på at LSK og Kristiansund er med helt inn. Ny situasjon for dem å være med i toppen og de kommer til siste kampene som må vinnes.

lund

Legg inn av lund »

PerryAndre skrev: tir sep 21, 2021 10:26 am
AxelRudi skrev: man sep 20, 2021 7:57 pmFormtabellen:


Blir spennende avslutning på serien ï år med mange lag som kan bli topp tre og med sjanse til vinne serien også. Jeg forventer av Rosenborg at de skal være med helt til slutt.
Formastingen i laget kom samtidig med Konradsen kom tilbake i laget etter langtidsskade. Han er ekte indreløper som løper mye begge veier. Flere spillere er tilbake etter skade. Det gir grunn til å være optimistisk for siste 1/3 del av sesongen.
Holder Glimt som favoritt til å vinne serien. De er i år sjelden mye bedre enn motstanderne i spillet, men har bedre evne til vinne kamper. Molde er variable i prestasjonene nå for tiden. Treneren har ikke klart å sette et fast spillemønster som spillerne kjenner seg igjen i, samtidig som Eikrem som er ute av form får spille. Molde er en outsider.
Jeg tviler på at LSK og Kristiansund er med helt inn. Ny situasjon for dem å være med i toppen og de kommer til slutten og kamper må vinnes.
Glimt vinner fordi de har det desidert beste grunnspillet (og toppnivået) og fordi de fikk inn Pellegrino. Molde har udiskutabelt den beste elleveren og troppen, men ikke nødvendigvis den beste treneren. Kristiansund er egentlig et mid table-lag etter omtrent alle parametre unntatt poeng. Skal ha ekstremt mye marginer med seg for å blande seg i gullstriden. Lillestrøm har ikke godt nok lag og ikke bred nok tropp (skade på Ogbu, Lehne Olsen eller Åsen, og de er fucked).
Rosenborg har den nest beste elleveren og troppen, men er spillemessig ganske så ustabile (ikke altfor imponerende grunnspill) og et midtforsvar fra helvete. Avhengig av at konkurrentene choker for å ta det (34 poeng på 19 kamper burde ikke være godt nok til å være med i gullkampen i utgangspunktet).

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Neste 6:

Mjøndalen H
Kristiansund B
Vålerenga H
Sandefjord H
Haugesund B
Lillestrøm H

Fire hjemmekamper, to borte. LSK har ikke tapt borte siden mai, men kampene på Lerkendal skal og må være full pott. KBK og FKH er to meget gode hjemmelag. Klarer vi 4 poeng på de to kampene, så har RBK satt seg i en god posisjon før noen avgjørende kamper (runde 26-28):

Brann B
Molde B
Bodø/Glimt H

Brann borte må naturligvis være 3 poeng, men kan banne på at bergenserne kommer til å mobilisere! Hvem vet, kanskje de ''glemmer'' å slå på varmekablene igjen, som i 2018. Borte mot Molde og hjemme mot Glimt blir to neglebitere - sett at vi tar så mye poeng som jeg håper frem til da.

Sesongen avsluttet med Stabæk borte og Godset hjemme.

qbah

Legg inn av qbah »

Thecokeman skrev: man sep 20, 2021 8:21 pm Det er jo en kamptråd der nesten øverst.

Ellers må jeg selv innrømme at jeg ikke klarer å engasjere meg alt for mye i cupen nå. Håper selvfølgelig vi vinner, men det er ganske ødeleggende at resten spilles neste år. Ikke noe kritikk av oppsettet, jeg skjønner at det må være sånn, men likevel kjedelig.

Enig. Hadde gledet meg til en mulig cupfinalehelg i desember nå, og en ordentlig cupfinalefest etter forhåpentligvis en mer gjenåpning av samfunnet. Men det blir ikke det samme med cupfinale i april.
Håper vi kommer oss helt dit, uansett da!

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

I dag møter vi et ganske ålreit lag borte og da er vi igjen håpløse. Skjønner ikke at noen tror på gull i år. Eneste positive i dag er at Ciljan begynner å komme i form.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Fullstendig taktisk blunder idag av Hareide. Lar Viking gjøre det de er best på, få overtall sentralt, vinne ball og vinkle ut på kant. Med tre bak er vi en mindre og vi får overtall imot på alle måla.

Holm ser helt lost ut i denne formasjonen, Ceide trekker uansett ut på kant for å bli farlig, og Holse er misplassert som wingback. Ingen godfot.
De to vi har sentralt blir markert ut, og Hovland får brudd imot fire ganger allerede i første omgang, når han forsøker å slå opp på disse.

Stort sett er det Holvland, August og Reitan som har ballen for oss, de er ikke våre beste ballspillere.

Det funka mot S08, fordi vi fikk tre kontringsmål mot de. Nå må vi bestemme oss for å styre kamper selv, pisslei dette gnålet om at alt er så vanskelig.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tenk om det gjenåpner imorgen, og vi får 21k på lerkendal på søndag?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Noen som ikke er fornøyd med benketilværelsen på Lerkendal ser jeg og som ikke ser for seg det til neste år.
https://www.eurosport.no/fotball/rbk-ta ... ideo.shtml

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tøft å være andrevalg som keeper, særlig når du er i den alderen der.

Som utespiller så vil du jo som regel kunne få greit med kamper og innhopp.

qbah

Legg inn av qbah »

Forståelse for den tankegangen. Vanskelig å ikke ha det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: tor sep 23, 2021 5:28 pm Tenk om det gjenåpner imorgen, og vi får 21k på lerkendal på søndag?
Skjer ikke. Med gratis inngang, så kanskje.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Selv ikke med gratis inngang hadde det kommet 21000 på søndag.

Men vi kan kanskje håpe på at det nå kommer 10000 ?

Men først må Rosenborg kaste seg rundt å utnytte muligheten som nå har oppstått. Fortsatt har de krav om testing, coronapass og bare åpnet annet hvert sete. Burde selvsagt sittet klar med knappen og åpnet opp med det samme det ble sagt fra talerstolen at vi avslutter "alle" tiltak i morgen kl 16.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

JohnTiger skrev: fre sep 24, 2021 12:57 pm Selv ikke med gratis inngang hadde det kommet 21000 på søndag.

Men vi kan kanskje håpe på at det nå kommer 10000 ?

Men først må Rosenborg kaste seg rundt å utnytte muligheten som nå har oppstått. Fortsatt har de krav om testing, coronapass og bare åpnet annet hvert sete. Burde selvsagt sittet klar med knappen og åpnet opp med det samme det ble sagt fra talerstolen at vi avslutter "alle" tiltak i morgen kl 16.
Dette melder Molde på Twitter. Kan vel ikke være andrregler som gjelder i Trøndelag?
Fullt frislipp på søndag. Hele stadion åpen. Bruk sesongkort som normalt! Ingen restriksjoner, ingen krav til testing & grønt covidpass. Mer info kommer på moldefk.no snart!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

RBK meldte det samme samtidig med mitt innlegg :)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Oppfordrer alle her til å pelle seg til helvete på stadion, og fylle opp! Endelig har vi lov igjen!❤

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Mjøndalen kommer til å møte et umenneskelig trøkk på tribunene. Spørsmålet er om de ikke blir igjen hjemme og heller går for en walkover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»