Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zanick »

AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 12:23 pm Ole har jo tjent 100mill minst i utlandet, så det er nok ikke lønna som stopper han der. Markus hadde vel kanskje tjent 10-15% av dette, så det er jo en forskjell. Dette ordner seg om Ole bestemmer seg for at tiden er inne.
Det samme tenkte vi om Skjelbred, som tjente 30 mill på det meste i Hertha og sikkert et par hundre millioner samlet på tiden i Tyskland. Men håper du har rett.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 12:31 pm
AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 12:23 pm Ole har jo tjent 100mill minst i utlandet, så det er nok ikke lønna som stopper han der. Markus hadde vel kanskje tjent 10-15% av dette, så det er jo en forskjell. Dette ordner seg om Ole bestemmer seg for at tiden er inne.
Det samme tenkte vi om Skjelbred, som tjente 30 mill på det meste i Hertha og sikkert et par hundre millioner samlet på tiden i Tyskland. Men håper du har rett.
Situasjonen da var nok litt annerledes økonomisk. Man ble jo også enig om å kutte 5-6m på ciljan sin lønn nå. Problemet var jo at noen ga han det, de sier jo ikke nei takk selvfølgelig. Men den økonomiske situasjonen er annerledes, og det er nok også OS innstilt på om han bestemmer seg for at hjemme er best.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 1:36 pm
Zanick skrev: ons nov 30, 2022 12:31 pm
AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 12:23 pm Ole har jo tjent 100mill minst i utlandet, så det er nok ikke lønna som stopper han der. Markus hadde vel kanskje tjent 10-15% av dette, så det er jo en forskjell. Dette ordner seg om Ole bestemmer seg for at tiden er inne.
Det samme tenkte vi om Skjelbred, som tjente 30 mill på det meste i Hertha og sikkert et par hundre millioner samlet på tiden i Tyskland. Men håper du har rett.
Situasjonen da var nok litt annerledes økonomisk. Man ble jo også enig om å kutte 5-6m på ciljan sin lønn nå. Problemet var jo at noen ga han det, de sier jo ikke nei takk selvfølgelig. Men den økonomiske situasjonen er annerledes, og det er nok også OS innstilt på om han bestemmer seg for at hjemme er best.
Om lønnen til Ciljan kuttes med 5-6m så må vel det bety at han skal betale minst 2-3m til Rosenborg for å få vel til å spille? For slike høye lønninger til ham og Henriksen har vel bare vært ondsinnede rykter fra moldensere

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

qbah skrev: tir nov 29, 2022 10:12 pm
thewaterfall skrev: tir nov 29, 2022 7:15 pm Man bør i alle fall ikke hente en ny sentral før man vet hva OS gjør videre i karrieren sin. Om han forlenger med Zurich, finner seg en annen klubb eller finner veien hjem er vanskelig å spå men Dorsin er garantert på.

This. Og ja, føler meg trygg på at Dorsin ikke glipper denne ballen dersom det viser seg realistisk.

Hadde du hørt noen navn på de midtbanespillerne utenlands, Axel?
Nå som det kommer ut så er det den finske u21spilleren Santeri Väänänen vi forhandler med. Han er uten kontrakt nå, og er 20 år.

Midtbanespiller som var kaptein for HJK mot Roma nylig. Veldig god ballvinner, god oversikt og pasningsfot, og en voldsom innsats.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ukvalifisert oversikt over hva spillere i RBK omtrentlig burde tjene, basert på spillerens nivå når kontrakten ble underskrevet, lengde og klubbens økonomi på det tidspunktet. Tar med Selnæs og Sæter i oversikten for moroskyld, og Reitans nye kontrakt som er nærstående.

Henriksen 5 mill
Hansen, Selnæs - 3 mill
Holse, Vecchia - 2 mill
Pereira, Augustinsson, Tengstedt, Sæter - 1,5 mill
Reitan, Skarsem, Børkeeiet, Skjelbred, Ingason - 1 mill
Cornic, Tagseth, Rogers, Thorvaldsson - ca 800 000
Broholm, Nypan, Røsten, Tangvik

Om tallene har rot i virkeligheten, aner jeg ikke. Henriksen vet vi tjener mer.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Henriksen har internasjonal fart og bør tjene godt.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 2:17 pm Ukvalifisert oversikt over hva spillere i RBK omtrentlig burde tjene, basert på spillerens nivå når kontrakten ble underskrevet, lengde og klubbens økonomi på det tidspunktet. Tar med Selnæs og Sæter i oversikten for moroskyld, og Reitans nye kontrakt som er nærstående.

Henriksen 5 mill
Hansen, Selnæs - 3 mill
Holse, Vecchia - 2 mill
Pereira, Augustinsson, Tengstedt, Sæter - 1,5 mill
Reitan, Skarsem, Børkeeiet, Skjelbred, Ingason - 1 mill
Cornic, Tagseth, Rogers, Thorvaldsson - ca 800 000
Broholm, Nypan, Røsten, Tangvik

Om tallene har rot i virkeligheten, aner jeg ikke. Henriksen vet vi tjener mer.
Umiddelbare tanker (og selvsagt bare synsing):

Holse og Hansen kunne byttet plass. Pga. alder og viktighet i laget. Min mening.
Pereira, Augustinsson og Sæter på trinnet nedenfor. Rogers, Tagseth og Cornic opp. Thorvaldsson kjenner jeg ikke til, men ligger nok fort på 1m + uansett vil jeg tro som nyinnkjøpt.

qbah

Legg inn av qbah »

HarryH skrev: ons nov 30, 2022 2:50 pm Henriksen har internasjonal fart og bør tjene godt.
Internasjonal fart kan være så mangt.

Jeg mener ganske bestemt at Rune Bratseth i sin tid hadde en "internasjonal fart" som funket rimelig bra ute på kontinentet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

qbah skrev: ons nov 30, 2022 2:53 pm
HarryH skrev: ons nov 30, 2022 2:50 pm Henriksen har internasjonal fart og bør tjene godt.
Internasjonal fart kan være så mangt.

Jeg mener ganske bestemt at Rune Bratseth i sin tid hadde en "internasjonal fart" som funket rimelig bra ute på kontinentet.
Ja, Bratseth var samme type spiller. Naturlig spenstig og rask. Ingen løp fra Bratseth.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Noen som husker Hjulmand? Ser ut som han fort kan bli ledig igjen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Skal si det er aktivitet på brakka fortiden, Santeri virker spennende og kan vel også komme gratis. Satser på at dette går i orden.

Samtidig viser vel dette at en ikke har så store forhåpninger om å beholde Jensen?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: ons nov 30, 2022 8:09 pm Skal si det er aktivitet på brakka fortiden, Santeri virker spennende og kan vel også komme gratis. Satser på at dette går i orden.

Samtidig viser vel dette at en ikke har så store forhåpninger om å beholde Jensen?
Jensen er nok lagt død.

qbah

Legg inn av qbah »

Synd men ikke veldig uventet om det ikke blir noe med han. Alltid likt spillertypen Jensen. Utover sesongen ble han jo bra målfarlig også.

Ender det opp med en annen nordisk spennende unggutt og retur Selnæs til sommeren er jeg likevel bra fornøyd.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 3:07 pm
Vibber av Midtsjø, eller blir det å dra det for langt? ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HarryH skrev: ons nov 30, 2022 2:50 pm Henriksen har internasjonal fart og bør tjene godt.
Usikker hva du legger i begrepet "internasjonal" her, men Henriksen er vel ikke spesielt hurtig av seg?

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

DuncanE skrev: tor des 01, 2022 1:49 am
AxelRudi skrev: ons nov 30, 2022 3:07 pm
Vibber av Midtsjø, eller blir det å dra det for langt? ;)
Jeg drar den lengre. Jordfreser med kreative evner...Bergaktig? Valgfritt hvilken 😇
Med Tengstedt, Cornic og Thorvaldsson (uten å ha sett sistnevnte spille ennå) er jeg veldig imponert av både scouting og signeringsevne til sportslig avd de siste mnd

Gunder

Legg inn av Gunder »

HJK gjorde noen fine kamper i Europa i år mot gode motstandere. Kaptein på laget er 20 åring som er i forhandlinger med Rosenborg. Er snakk om en defensiv sentral midtbanespiller. Nedenfor er det beskrivelse av ham av en finsk avis. Utfra de video jeg har sett han spille. Er det mye taklinger, som fører til at HJK scorer mål eller skaper store målsjanser. 20 åring blir sett på som stor talent i Finland. Vet ennå ikke om han blir Rosenborg spiller, men jeg håper. I så fall blir han den tredje spilleren som Rosenborg har hentet til neste sesong. Isak Torvaldsson og Ulrik Y. Jensen er de to andre.

"Det finns två glödheta frågor gällande HJK:s centrala mittfält. Santeri Väänänen gjorde en grym säsong och 20-åringens kontrakt går ut vid årsskiftet. Väänänen har en oerhörd arbetskapacitet, en förmåga att spela enkelt och vägvinnande och fysiken tar inte slut i första taget. Överraskande om han inte lämnar ligan."

https://www.hbl.fi/artikel/be37caba-343 ... b40ff4e1e5

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Gunder skrev: tor des 01, 2022 1:04 pm HJK gjorde noen fine kamper i Europa i år mot gode motstandere. Kaptein på laget er 20 åring som er i forhandlinger med Rosenborg. Er snakk om en defensiv sentral midtbanespiller. Nedenfor er det beskrivelse av ham av en finsk avis. Utfra de video jeg har sett han spille. Er det mye taklinger, som fører til at HJK scorer mål eller skaper store målsjanser. 20 åring blir sett på som stor talent i Finland. Vet ennå ikke om han blir Rosenborg spiller, men jeg håper. I så fall blir han den tredje spilleren som Rosenborg har hentet til neste sesong. Isak Torvaldsson og Ulrik Y. Jensen er de to andre.

"Det finns två glödheta frågor gällande HJK:s centrala mittfält. Santeri Väänänen gjorde en grym säsong och 20-åringens kontrakt går ut vid årsskiftet. Väänänen har en oerhörd arbetskapacitet, en förmåga att spela enkelt och vägvinnande och fysiken tar inte slut i första taget. Överraskande om han inte lämnar ligan."

https://www.hbl.fi/artikel/be37caba-343 ... b40ff4e1e5
Mulig vi ser forskjellige ting. Jeg ser en indreløper som tar for seg både defensivt og offensivt. Leter stadig etter gode pasningsmuligheter forover i banen.

qbah

Legg inn av qbah »

Siste episode av Innsiden (alle for så vidt). Pur kvalitet.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

qbah skrev: tor des 01, 2022 6:32 pm Siste episode av Innsiden (alle for så vidt). Pur kvalitet.
Vi må jo faktisk sende med anstand til Carlo den dagen han går utenlands...🤣


qbah

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: tor des 01, 2022 7:32 pm
qbah skrev: tor des 01, 2022 6:32 pm Siste episode av Innsiden (alle for så vidt). Pur kvalitet.
Vi må jo faktisk sende med anstand til Carlo den dagen han går utenlands...🤣

Lo godt av den der et par øyeblikk. Gleder meg til Reka og Frigård.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Reiseprogram med Holse og Henriksen hadde jeg sett på. Potensielt legendarisk duo.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: tor des 01, 2022 9:00 pm Reiseprogram med Holse og Henriksen hadde jeg sett på. Potensielt legendarisk duo.

Den nye Truls og Hellstrøm.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.bt.no/fotball/i/3E1b49/bran ... bergensere

"Kommersiell leder i Brann, Therese Andvik Rygg sier at mange av årets partoutkortinnehavere har valgt å fornye sine kort inn mot 2023.

På en av de aller første dagene i desember forteller Rygg at klubben allerede har solgt 4000 partoutkort for neste sesong.

2. desember har Rosenborg solgt 2232 sesongkort."

Hoho!

Fornøyd nå, @qbah og @AxelRudi?

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

qbah skrev: tor des 01, 2022 9:51 pm
Zanick skrev: tor des 01, 2022 9:00 pm Reiseprogram med Holse og Henriksen hadde jeg sett på. Potensielt legendarisk duo.

Den nye Truls og Hellstrøm.
Hell og Trollstrøm, tenker jeg vi sier :-)

qbah

Legg inn av qbah »

Tjaaah skrev: fre des 02, 2022 6:19 pm https://www.bt.no/fotball/i/3E1b49/bran ... bergensere

"Kommersiell leder i Brann, Therese Andvik Rygg sier at mange av årets partoutkortinnehavere har valgt å fornye sine kort inn mot 2023.

På en av de aller første dagene i desember forteller Rygg at klubben allerede har solgt 4000 partoutkort for neste sesong.

2. desember har Rosenborg solgt 2232 sesongkort."

Hoho!

Fornøyd nå, @qbah og @AxelRudi?
Det er vel helt greit det der. Skulle i grunn bare mangle når dere endelig får besøk av oss igjen på stadion.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Andre Hansen forlenger ikke kontrakten med Rosenborg, dermed har han kontrakt ut neste sesong. Selv om det åpnes for å ta opp igjen forhandlingene på et senere tidspunkt, så er det vel mye som tyder på at det blir siste sesong i RBK-drakta.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... autaen-naa

Så får vi se om Sander Tangvik er klar for å ta opp kampen om keeperplassen allerede denne sesongen, eller om han lånes ut.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Synes egentlig det er det riktige valget. Han er ikke lengre den enorme keeperen han var for 3-4 år siden, og har noen klare svakheter i igangssettingsarbeidet. Det kan være smart å legge opp til en reell keeperduell.

Tangvik bør spille mer på høyeste nivå snart. Enten er han klar til å overta (gradivs?) eller så burde han kanskje lånes ut

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»