Rosenborg - Klubbtråd

Svar
qbah

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av qbah »

Forestspirit skrev: lør okt 23, 2021 12:00 am
TexMurphy skrev: fre okt 22, 2021 11:31 pm Jeg tror Kjetil Knutsen skal få lov til å velge 100% hvem han vil ha med i teamet hvis han velger å komme.
Om Knutsen velger dere blir garantert Kalvenes assistent. Ser ikke for meg at disse skal skille lag.

Fine by me. Så kan vi gjøre litt utskiftninger i apparatet vi også. Ikke bare hovedtrener. Maalen kan vi finne plass til som spillerutvikler/assistent2 eller noe slikt. Så blir Ullsokk fornøyd.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Når begynner ryktene om Patrick Berg til RBK?

Omtrent like sannsynlig som KK.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Havrebukken skrev: lør okt 23, 2021 4:23 am Når begynner ryktene om Patrick Berg til RBK?

Omtrent like sannsynlig som KK.
Som sagt, trykk på navnet og add foe/legg til uvenn, for den som ikke gidder mer av dette geitepisset.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Folk_flesk skrev: lør okt 23, 2021 4:43 am
Havrebukken skrev: lør okt 23, 2021 4:23 am Når begynner ryktene om Patrick Berg til RBK?

Omtrent like sannsynlig som KK.
Som sagt, trykk på navnet og add foe/legg til uvenn, for den som ikke gidder mer av dette geitepisset.
Litt banter mot Trøndelag etter årevis med harselering, diverse mindreverdighetskomplekser og gjennomsyret arroganse mot de fleste norske klubber er noe dere bør dere tåle. Det meste er sagt med Glimt i øyet...

At Løfaldli og Ulseth produserer materiale som driter hele landsdelen ut er selvfølgelig ikke noe alle dere støtter men det sier mye om tilstanden blant mannen i gata der oppe.

Som skrevet i tidligere innlegg så er Rosenborg fanget i en fortid. En fortid ingen i vår levetid vil kunne overgå. At postulater og godfotteorier er det som identifiserer hvordan klubben er og skal være er romantisk.

Rosenborg må se seg selv i speilet og ta tak i det uforløste potensialet klubben faktisk har. Men det virker vanskelig med et styre som gang på gang driter i postulater og godfotteorier i jevn frekvens. Omdømmet til Rosenborg er mer enn historien rundt prestasjonene for 30 år siden.

De beste talentene i Trøndelag reiser både nord og sør. Mens dere her inne trøster dere med at Odin Holm og Melkersen ikke er sååå god. Dere har jo tross alt Skarsem og Tagseth.

Noe fundamentalt er feil i Rosenborg. Fiks det(styret) før dere aksepterer måten klubben deres drives på. Koteng er ingen diplomatisk eller «street smart» fotballeder.

Han går all in for KK for å berge eget renommé og please omgivelsene. Genialt om han skulle få det til men det har hele veien vært et dristig valg å være så høy å mørk i media rundt prosessen. Fallhøyden er stor.

Heldigvis har Ivar ni liv <3

(Beklager om sannheten svir)

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

ZZZzzzzz troll overalt

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Bra tiltroen til styret er stor Dewaz.
Plutselig står RBK i en situasjon som kan minne om den som foregikk før Horneland ble ansatt med nei fra flere trenere.

Hvem er de heteste kandidatene etter Knutsen?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Du skriver sammendrag av våre egne kritikker mot nissene på brakka og oppfører deg som om du tror at det er fornærmende mot oss.

Hva KK angår så er det eneste Roma-kampen endrer på er at han blir mer interessant for større klubber enn RBK, men blir han nok interessant for klubber som trigger ham mer enn RBK? Tjaaa. Det er det vel bare han som kan svare på, stiller meg dog tvilende til at han forlenger med Glimt. Blir antakelig RBK eller utlandet.

Ellers så får en jo håpe at de på brakka nå som Dorsin leder jakten og Espelund er med i gruppa som skal finne trener, litt usikker på hvor sterk hun er fotballfaglig, men tviler på at hun godtar latmannsløsningene som Bjørnebye kjørte.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Havrebukken skrev: lør okt 23, 2021 10:38 am
At Løfaldli og Ulseth produserer materiale som driter hele landsdelen ut er selvfølgelig ikke noe alle dere støtter men det sier mye om tilstanden blant mannen i gata der oppe.


Veldig forutinntatt setning, delvis selvmotsigende, og burde vært enkel å skjønne er direkte feil omtale av både RBK-fans her inne, og mannen i gata her oppe, om man bare tok innover seg vha som skrives av RBK-fans her inne.

qbah

Legg inn av qbah »

Jeg vurderer sterkt å prøve ut denne blokkeringsfunksjonen. Hadde ikke trodd jeg skulle det men er jo samme pisset fra samme pisser stadig vekk.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jeg lar meg liksom ikke bry så veldig med det selv, noe av det han sier er jo bare fjas, mens andre ting er jo ting vi går på medlemsmøter og snakker om selv for å få endret. At ting ikke er på topp i RBK vet alle.

Det er vanskelig å ikke være arrogant som RBKer, det man sier blir liksom det på grunn av posisjonen til klubben. Glimtfansen har f eks oppført seg som totalidioter siden de slo gjennom, men ingen bryr seg, og det er "bare morsomt" siden de jo tross alt var underdogs.

Alt sånt er bare vind, lerkendal og RBK vil bestå. Det er for mange som genuint bryr seg til noe annet. Min gamle mor ser ball hver søndag, og hver kamp kommer det sinna-snap med "dæm spælle itj fremover! Sånn er trøndelag når det gjelder RBK. Så tror og mener selvsagt motstanderfans at dette engasjementet og historien er en svakhet, noe som selvsagt er helt feil. Det er en styrke, og kravene som stilles holder oss oppe.

Selv når vi har kriseår tar vi stort sett medalje, og alltid europa. Når katalysatoren er på plass, hvem det nå enn blir, så blir vi arrogante igjen :)

Dere får bare grue dere.


PS! Dette vil nok tolkes som et arrogant belærende innlegg, men det er faktisk bare sannheten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

AxelRudi skrev: lør okt 23, 2021 1:10 pm Jeg lar meg liksom ikke bry så veldig med det selv, noe av det han sier er jo bare fjas, mens andre ting er jo ting vi går på medlemsmøter og snakker om selv for å få endret. At ting ikke er på topp i RBK vet alle.

Det er vanskelig å ikke være arrogant som RBKer, det man sier blir liksom det på grunn av posisjonen til klubben. Glimtfansen har f eks oppført seg som totalidioter siden de slo gjennom, men ingen bryr seg, og det er "bare morsomt" siden de jo tross alt var underdogs.

Alt sånt er bare vind, lerkendal og RBK vil bestå. Det er for mange som genuint bryr seg til noe annet. Min gamle mor ser ball hver søndag, og hver kamp kommer det sinna-snap med "dæm spælle itj fremover! Sånn er trøndelag når det gjelder RBK. Så tror og mener selvsagt motstanderfans at dette engasjementet og historien er en svakhet, noe som selvsagt er helt feil. Det er en styrke, og kravene som stille holder oss oppe.

Selv når vi har kriseår tar vi stort sett medalje, og alltid europa. Når katalysatoren er på plass, hvem det nå enn blir, så blir vi arrogante igjen :)

Dere får bare grue dere.


PS! Dette vil nok tolkes som et arrogant belærende innlegg, men det er faktisk bare sannheten.
Det burde iallefall holde til å generere et nytt brek fra geita.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Fint innlegg. Man kan jo ikke gjøre annet enn å plante håndflata i panna hver gang det kommer et geni som skal fortelle oss hva som er galt med RBK. Det er arroganse, det. De som følger RBK time for time har ikke forstått problemet, men det har jeg. 🤡

Trøsten akkurat her får være at nevnte troll alltid forsvinner så fort MFK går på 1-2 tap.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Havrebukken skrev: lør okt 23, 2021 10:53 am Bra tiltroen til styret er stor Dewaz.
Plutselig står RBK i en situasjon som kan minne om den som foregikk før Horneland ble ansatt med nei fra flere trenere.

Hvem er de heteste kandidatene etter Knutsen?
Jeg tror det er få som er mer kritisk til styret i Rosenborg enn det vi trøndere selv er. Og vi skjønner at det fort blir krise dersom KK får bedre tilbud. Jeg har ingen tro på at de har et godt andrevalg.

startelver

Legg inn av startelver »

Greier dere å slå Sandefjord i dag? Har dere som bankers.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Dewaz skrev: lør okt 23, 2021 1:34 pm Fint innlegg. Man kan jo ikke gjøre annet enn å plante håndflata i panna hver gang det kommer et geni som skal fortelle oss hva som er galt med RBK. Det er arroganse, det. De som følger RBK time for time har ikke forstått problemet, men det har jeg. 🤡
Kan jeg som utenforstående spørre deg som har bedre kjennskap til klubben hva DU mener er fundamentalt med RBK?

chains

Legg inn av chains »

startelver skrev: søn okt 24, 2021 8:07 am Greier dere å slå Sandefjord i dag? Har dere som bankers.
Ingen rbk kamp er bankers nå for tiden, har selv spilt U

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Lilleborg skrev: søn okt 24, 2021 11:08 am
Dewaz skrev: lør okt 23, 2021 1:34 pm Fint innlegg. Man kan jo ikke gjøre annet enn å plante håndflata i panna hver gang det kommer et geni som skal fortelle oss hva som er galt med RBK. Det er arroganse, det. De som følger RBK time for time har ikke forstått problemet, men det har jeg. 🤡
Kan jeg som utenforstående spørre deg som har bedre kjennskap til klubben hva DU mener er fundamentalt med RBK?
Skal vi starte på toppen?

- En ledelse frontet av styrets leder som har sendt klubben inn i en rekke kostbare konflikter grunnet dårlig ledelse.

- En spillerlogistikk preget av enkle løsninger (eldre spillere som er over toppen ble hentet inn på høye lønninger). Spillere hentes etter navn, ikke ferdigheter og behov.

- Total inkompetanse hva gjelder ansettelse av trenere. Jeg regner ikke med Hareide her siden vi var helt avhengig av å få inn en autoritær figur til å rydde opp strukturen i klubben.

- En total mangel på filosofi hva gjelder spillestil i organisasjonen. A-lag og akademi spiller i forskjellige systemer.

- Manglende evne og vilje til å utvikle talenter.

Listen er lengre, men jeg stopper her. Det skal sies at en del her er på bedringens vei, men det tar tid å snu om på alt. Dorsin har ikke vært perfekt så langt, men trenden på spillerlogistikken er positiv, og Hareide har profesjonalisert klubben, hvilket gir et bedre grunnlag for meste trener. Det har også vært mindre fokus på utenomsportslige ting i media etter at Koteng ga seg selv munnkurv.

-

qbah

Legg inn av qbah »

Artig med fremoverrettet og angrepsvillig fotball.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ja, mye bra i dagens kamp. Jeg håper vi ikke rullerer for mye på onsdag. Jeg ser gjerne at vi starter med samme lag, bortsett fra Henriksen inn for Tagseth.

Vagic var god som midtstopper i dag. Kan vi håpe at han får spille der fast resten av sesongen? Ellers håper jeg Hareide har forstått at fronttrioen vi startet med i dag er vår beste og at Holse er best som indreløper.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Utrolig kult at dere faktisk har en 16 år gammal speaker. Han virker flink også.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lilleborg skrev: søn okt 24, 2021 9:49 pm Utrolig kult at dere faktisk har en 16 år gammal speaker. Han virker flink også.
For de som ikke har fått med seg saken: https://www.nrk.no/trondelag/philip-aas ... 1.15693853

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Lilleborg skrev: søn okt 24, 2021 9:49 pm Utrolig kult at dere faktisk har en 16 år gammal speaker. Han virker flink også.
Nå har tydeligvis jeg blitt en gammel grinebiter i løpet av årene. Men jeg liker ikke stilen hans. Blir altfor mye show og sirkus for min smak. Trenger ikke å kjøre på med navnet tre ganger for hvert mål. Og jeg finner det ulidelig med speakere som skal drive ren showing som "Uno dos tres" i kveld. Eller Goal! Goal! Goal! som da Vecchia avgjorde på overtid mot Tromsø. Stenseth klarte å ta av uten at han måtte lage et show av det.

Detvasomfarsken

Legg inn av Detvasomfarsken »

Hvis sånne småting er med på å dra den yngre generasjonens interesse så er jeg for. Selv er jeg der for å se på fotball og bryr meg ikke så mye om det der, men verden forandrer seg og om litt mer show (bare det ikke tar heeelt av) kan bidra til at de yngre kommer på kamp, så er det bare bra. Bare det ikke blir som f.eks på Man City kamper med sånn storskjermvignetter med rockelåter og redigerte videoer av spillerne.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: lør okt 23, 2021 4:43 am
Havrebukken skrev: lør okt 23, 2021 4:23 am Når begynner ryktene om Patrick Berg til RBK?

Omtrent like sannsynlig som KK.
Som sagt, trykk på navnet og add foe/legg til uvenn, for den som ikke gidder mer av dette geitepisset.
Det var dette med flisen og bjelken da Mr. Fergeleie :)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

I portrett-intervjuet med dette speaker-talentet brukte han formuleringen "de rundt meg som vet hvor hardt jeg har jobbet for å oppnå dette". Dette er jo akkurat det fotball-spillere som kommer seg opp til toppen av sin karriere bruker å si. Utallige treningstimer er lagt ned i frost og mørke... Ble stående igjen og øve på skudd etter at alle andre hadde dratt hjem, osv.

Hvor mye blodslit trengs til sammenligning å legges ned for å bli en god stadion-speaker?

qbah

Legg inn av qbah »

Særdeles irriterende at vi nok en gang taper to poeng. Men jeg klarer ikke å bli langsint, da sesongen er over uansett egentlig. Har trua på neste sesong med spillerstallen og en ny god trener.

Synes Vagic har vært solid de siste kampene. God med ball og tempo i beina.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Jeg klarer ikke å glede meg/ha trua på noe som helst før neste års trenerteam er offentliggjort.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Mer aktivitet i denne tråden enn det er i kamptråden til den såkalte toppkampen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Bortkasta 2 poeng ja. Ceide byttet for dino var nok feil, vi mistet den some kunne utfordre fra høyre og da ble det trangt motstatt. Holm er ingen breddeholder, aner ikke hvor hareide har dette fra. Er det fordi han scoret et mål fra kant for u21? Merkelig. Om du skal sette inn en spiss må du ta ut spissen, hvis ikke endrer kampen seg og mistet overtaket.

qbah

Legg inn av qbah »

Kjello skrev: ons okt 27, 2021 8:15 pm Jeg klarer ikke å glede meg/ha trua på noe som helst før neste års trenerteam er offentliggjort.
Er i ca samme båt sjøl. Men klarer å glede meg over enkeltprestasjoner da. Slik som Tagseth og Vagic i dag. Gir meg mer trua på det som kommer. Og det er jo noe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»