Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

Skal vi gjette at seriemesterskapet er ute av rekkevidde etter et poeng i kveld ?

qbah

Legg inn av qbah »

Big George skrev: ons okt 27, 2021 9:11 pm Skal vi gjette at seriemesterskapet er ute av rekkevidde etter et poeng i kveld ?
Ja.

trønderen

Legg inn av trønderen »

For å beskrive Rosenborg på bortebane under Hareide drar jeg frem en god gammel klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=ddfhSqn ... =Makmarian

qbah

Legg inn av qbah »

trønderen skrev: ons okt 27, 2021 10:24 pm For å beskrive Rosenborg på bortebane under Hareide drar jeg frem en god gammel klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=ddfhSqn ... =Makmarian
Hehe, den er fin ja.

trønderen

Legg inn av trønderen »

qbah skrev: ons okt 27, 2021 8:10 pm Særdeles irriterende at vi nok en gang taper to poeng. Men jeg klarer ikke å bli langsint, da sesongen er over uansett egentlig. Har trua på neste sesong med spillerstallen og en ny god trener.

Synes Vagic har vært solid de siste kampene. God med ball og tempo i beina.
Men topp 3 er viktig, så det er mye å spille for enda.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Hareide bygger ikke akkurat opp selvtilliten i forhold til bortekamper:

"RBK har igjen hjemmekamper mot LSK, Bodø/Glimt og Strømsgodset.

- Må Rosenborg vinne de kampene?

- Ja, det må vi. Vi har Molde ute, Brann ute og Stabæk ute, så det må vi på hjemmebane.

- For å ta tredjeplassen?

- Ja."


Link

Sukk...

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Skal virkelig dere ødelegge for landslaget med å ikke spille Hansen en eneste gang før skjebnekampene?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Bakkus skrev: ons okt 27, 2021 11:10 pm Skal virkelig dere ødelegge for landslaget med å ikke spille Hansen en eneste gang før skjebnekampene?
Du mener vi skulle brukt ham idag, ikke frisk, slik at han ble skadet til kampene?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Jeg blir overrasket om han ikke spiller de to neste kampene. Egentlig litt overrasket over at han ikke starta i dag. Men i dag var han i alle fall på benken. Det var han ikke mot Sandefjord.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kjello skrev: ons okt 27, 2021 11:21 pm Jeg blir overrasket om han ikke spiller de to neste kampene. Egentlig litt overrasket over at han ikke starta i dag. Men i dag var han i alle fall på benken. Det var han ikke mot Sandefjord.
Hareide sa vel at han ikke var helt klar. Tangvik ble jo hasteinnkalt før troppen skulle reise, skulle egentlig ikke være med.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Bakkus skrev: ons okt 27, 2021 11:10 pm Skal virkelig dere ødelegge for landslaget med å ikke spille Hansen en eneste gang før skjebnekampene?
Hva er poenget ditt med dette?

qbah

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: ons okt 27, 2021 11:22 pm
Kjello skrev: ons okt 27, 2021 11:21 pm Jeg blir overrasket om han ikke spiller de to neste kampene. Egentlig litt overrasket over at han ikke starta i dag. Men i dag var han i alle fall på benken. Det var han ikke mot Sandefjord.
Hareide sa vel at han ikke var helt klar. Tangvik ble jo hasteinnkalt før troppen skulle reise, skulle egentlig ikke være med.

Mener jeg leste at Hareide sa han var 100 % klar jeg. Tidlig denne uken.

tokk

Legg inn av tokk »

Hva kan Knutsen evt vente seg i lønn hos RBK?

qbah

Legg inn av qbah »

tokk skrev: ons okt 27, 2021 11:49 pm Hva kan Knutsen evt vente seg i lønn hos RBK?
Så mye han vil. Jeg tror vi er ca i det sjiktet, faktisk.

Råtips: Ikke overrasket dersom Koteng er villig til å strekke seg til opp mot 10 mill i lønn. Inkludert bonuser.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

10 mill virker da litt voldsomt.. Hvor mye får Hareide egentlig?

tokk

Legg inn av tokk »

Hva har trenere ligget på tidligere? Noen som har hatt 5? Mener å ha lest det en plass?

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Hamrén var kanskje i 4-5 sjiktet?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Hamrén hadde like over 3,1 millioner i 2009.

Kåre på slutten av kontraktstiden sin er vel den som har fått best betalt. Han hadde ei grunnlønn på 3 millioner. 700 000 i bonus for hvert seriegull. 300 000 for hvert cupgull. Og 1 million i bonus for gruppespill i EL. 3 millioner om man hadde klart gruppespill i CL. I 2017 tjente han nesten 4,9 millioner. Missa jo cupgull det året.
Det var dog et godt stykke under Solskjærs 7 millioner. Hvorav 4,5 millioner skal ha vært fra jobben i Molde. Resten fra et engasjement med Aker.

Hva kan Knutsen forvente? Jeg tror faktisk det skal godt gjøres om RBK strekker seg lengre enn til 4-5 millioner. Klubbkassa er nok i ferd med å bli rimelig skrapet. Og inntektene er mer usikre nå enn for to år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Legg inn av Big George »

Jeg ville ikke være for sikker på at Rosenborg overtar Bodø/Glimt treneren.
Går Bodø/Glimt videre og får kamper i Conference League neste år blir det ekstra vanskelig å dra.
Kommentarene siste uka om hvor mye Knutsen trives med hverdagen i Bodø taler ikke for en avskjed.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ynkelige Hareide slår til igjen. Stort sett etter hver kamp har hans kommentarer vært mot feil i det defensive. Sånt som " vi skulle ikke sluppet inn det ene målet". I stedet skulle han ha gitt f. i dette og heller fokusert på mangelen på angrepsvilje og mangel på scoringer. Det er dette som har vært hovedproblemet.
I dag var hans budskap i intervju etter kampen at "vi har en tredjeplass å forsvare". Altså han er på det defensive i dag også. Veldig håpløs og nitrist trener!

qbah

Legg inn av qbah »

tokk skrev: tor okt 28, 2021 12:40 am Hva har trenere ligget på tidligere? Noen som har hatt 5? Mener å ha lest det en plass?
Mener vel at Kåre hadde rundt 5 mill det ene året hvert fall. Dersom RBK føler seg sikre på at Knutsen er riktig mann, også på et langsiktig perspektiv, så er jeg sikker på at de er villige til å strekke seg over beløpet Kåre har hatt.

Detvasomfarsken

Legg inn av Detvasomfarsken »

Big George skrev: tor okt 28, 2021 1:09 am Jeg ville ikke være for sikker på at Rosenborg overtar Bodø/Glimt treneren.
Går Bodø/Glimt videre og får kamper i Conference League neste år blir det ekstra vanskelig å dra.
Kommentarene siste uka om hvor mye Knutsen trives med hverdagen i Bodø taler ikke for en avskjed.
Knutsen har uansett kontrakt frem til sommeren så det er ikke bare ham som bestemmer dette, men også B/G, om det skal skje noe til nyttår. Og jeg tror ikke noen er sikre på noe. Det er i alle fall ikke jeg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Legg inn av Big George »

Talentutviklingen i Rosenborg er overmoden for å bli ivaretatt av noen andre.
Er dette noe som har forfalt etter at nederlenderen fratrådte jobben ? Han var jo A-lagstrener en stund også.
Botheim, Solbakken, Melkersen, Odin Holm for å nevne noen tabber

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Big George skrev: tor okt 28, 2021 2:06 pm Talentutviklingen i Rosenborg er overmoden for å bli ivaretatt av noen andre.
Er dette noe som har forfalt etter at nederlenderen fratrådte jobben ? Han var jo A-lagstrener en stund også.
Botheim, Solbakken, Melkersen, Odin Holm for å nevne noen tabber
Med tanke på rekruttering til A-laget er det nødvendigvis ikke om å ha det beste juniorlaget. Man må ha de 1-2 spillerne som er gode nok til å ta steget videre. Nå har vi uansett en rekke unge spillere som spiller regelmessig, så jeg er ikke så bekymret på akkurat dette feltet på kort sikt.

At Odin Holm velger å gå til en bakgårdsklubb hvor han lettere får spilletid er en ting. Det er mer bekymringsverdig at Hjelde jr. i sin tid gikk til akademiet til Celtic.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Big George skrev: tor okt 28, 2021 2:06 pm Talentutviklingen i Rosenborg er overmoden for å bli ivaretatt av noen andre.
Er dette noe som har forfalt etter at nederlenderen fratrådte jobben ? Han var jo A-lagstrener en stund også.
Botheim, Solbakken, Melkersen, Odin Holm for å nevne noen tabber
Jeg synes det er riktig av Rosenborg å sende fra seg spillere som ikke er god nok i ung alder. Det som er god i ung alder blir mange av dem virkelige gode i voksen alder. Eks; tidligere Rosenborg spillere som spiller for klubber i utlandet, tre av dem er kommet tilbake etter mange år i utlandet. Alle de var gode før de fylte 20 år.
Botheim viste ingenting i Rosenborg og senere i Stabæk. Glimt supportere var misfornøyd med Solbakken prestasjoner senest i fjor. Odin Holm har knapt fått spilletid i en middelsklubb i serien.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Big George skrev: tor okt 28, 2021 2:06 pm Talentutviklingen i Rosenborg er overmoden for å bli ivaretatt av noen andre.
Er dette noe som har forfalt etter at nederlenderen fratrådte jobben ? Han var jo A-lagstrener en stund også.
Botheim, Solbakken, Melkersen, Odin Holm for å nevne noen tabber
Coolen sluttet i Mai i fjor, mens Vikvang vel startet på sensommeren/høsten i fjor. Navnene du nevner her er jo navn som var på akademiet eller aktuell for akademiet under Coolens ledelse, så hvordan du kan konkludere med at tiden er overmoden for noen andre og mener ting har forfalt etter at Coolen dro, men ramser opp navn som kan knyttes til hans periode er jeg usikker på.

Jeg forsvarer ikke Vikvang sin jobb her altså. Men han kan ikke lastes for at Botheim ble sluppet, Solbakken valgte Ranheim eller at Melkersen og Holm glapp. Det er nok en skyld som må fordeles blant flere, men Bjørnebye som sportslig leder og Coolen som akademisjef må nok ta sin del av den.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

At Botheim ble sluppet var heller ikke feil, glimt er gode på å få noe ut av spillere som har mislyktes andre steder, og har en motivasjon til å vise verden at de tok feil.
Tipper hvilken som helst spiss i de andre lagene hadde scoret like mye som han i år, og mange flere.

Solbakken er nok noe av det samme.

Melkersen og Holm er verre, der er det mange års feilbar og mangelfull akademisatsing som er problemet.

Sid

Legg inn av Sid »

TomBrady12 skrev: tor okt 28, 2021 2:31 pm
Big George skrev: tor okt 28, 2021 2:06 pm Talentutviklingen i Rosenborg er overmoden for å bli ivaretatt av noen andre.
Er dette noe som har forfalt etter at nederlenderen fratrådte jobben ? Han var jo A-lagstrener en stund også.
Botheim, Solbakken, Melkersen, Odin Holm for å nevne noen tabber
Med tanke på rekruttering til A-laget er det nødvendigvis ikke om å ha det beste juniorlaget. Man må ha de 1-2 spillerne som er gode nok til å ta steget videre. Nå har vi uansett en rekke unge spillere som spiller regelmessig, så jeg er ikke så bekymret på akkurat dette feltet på kort sikt.

At Odin Holm velger å gå til en bakgårdsklubb hvor han lettere får spilletid er en ting. Det er mer bekymringsverdig at Hjelde jr. i sin tid gikk til akademiet til Celtic.
Hjelde jr. ble benket og fratatt kapteinsbindet like før han dro.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

AxelRudi skrev: tor okt 28, 2021 6:40 pm At Botheim ble sluppet var heller ikke feil, glimt er gode på å få noe ut av spillere som har mislyktes andre steder, og har en motivasjon til å vise verden at de tok feil.
Jepp. Uten å gå inn på en lang Botheim-debatt, så er heller ikke snitt på et mål per 160 minutt i ES noe mer enn godkjent, for en såkalt ''fox in the box''-spiss på ligaens beste lag.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Zanick skrev: tor okt 28, 2021 8:09 pm
AxelRudi skrev: tor okt 28, 2021 6:40 pm At Botheim ble sluppet var heller ikke feil, glimt er gode på å få noe ut av spillere som har mislyktes andre steder, og har en motivasjon til å vise verden at de tok feil.
Jepp. Uten å gå inn på en lang Botheim-debatt, så er heller ikke snitt på et mål per 160 minutt i ES noe mer enn godkjent, for en såkalt ''fox in the box''-spiss på ligaens beste lag.
Begynner å utvikle seg enda mer da. Jeg har vært veldig skeptisk lenge, men han begynner å levere mye mer enn bare mål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»