Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Vikingen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Vikingen »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 3:33 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 3:20 pm
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 3:15 pm
Litt usikker på hva du er ute etter, hvis det ikke var å sutre over hvordan det har vært" i alle år". Men du har sikkert fornuftigere ting å gjøre i Viking-tråden enn å kverulere i vei her inne over flere år gamle påkjenninger.
Jeg skrev det jo rett ut. Jeg koser meg, jeg sutrer ikke. Jeg synes det er fornøyelig at rosenborgsupportere og Rosenborg som klubb møter seg selv i døra så ettertrykkelig. Og dere skjønner ikke bæret av den argumentasjonen dere selv har vokst opp med å servere andre.
Vet ikke helt hva du har fått servert, men det er tydeligvis noe med mye hallusinogener i. Såvidt jeg har registrert har vi ikke solgt en eneste spiller som vi ønsker å beholde til en annen norsk klubb.

Tror forøvrig vi setter en strek over denne "diskusjonen". Det blir veldig kjedelig for de andre.
Hvem som har fått i seg hallusinogener kan kanskje være greit å ta seg en runde til på. Det er da ingen som har påstått at rbk har solgt en spiller de har ønsket å beholde til en annen norsk klubb. Poenget er at det sannsynligvis kommer til å skje i nær fremtid, og at dette er noe dere burde ønske hjertelig velkommen - det vil jo være bra for norsk fotball.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 4:41 pm Det er da ingen som har påstått at rbk har solgt en spiller de har ønsket å beholde til en annen norsk klubb. Poenget er at det sannsynligvis kommer til å skje i nær fremtid, og at dette er noe dere burde ønske hjertelig velkommen - det vil jo være bra for norsk fotball.
Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Rosenborg kommer aldri til å selge Holse til en av sine argeste konkurrenter så en overgang til Haugesund, Sandefjord eller Odd er helt utelukket.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 5:23 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 4:41 pm Det er da ingen som har påstått at rbk har solgt en spiller de har ønsket å beholde til en annen norsk klubb. Poenget er at det sannsynligvis kommer til å skje i nær fremtid, og at dette er noe dere burde ønske hjertelig velkommen - det vil jo være bra for norsk fotball.
Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.
På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 5:23 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 4:41 pm Det er da ingen som har påstått at rbk har solgt en spiller de har ønsket å beholde til en annen norsk klubb. Poenget er at det sannsynligvis kommer til å skje i nær fremtid, og at dette er noe dere burde ønske hjertelig velkommen - det vil jo være bra for norsk fotball.
Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.
På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
Det virker som du har noe informasjon fra innsiden av klubben mtp. salg av spillere. Kan du gi litt flere detaljer?

Men altså, veldig fornøyelig å ha en Viking-mann/gutt i tråden, supporter av selverklært storklubb som ikke har gjort noe som helst av verdi siden tidlig 90-tall (forrige årtusen, FYI), rope om middelmådighet og samtidig beskylde andre for å møte seg selv i døra. Det er jo direkte komisk.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Middelmådig økonomisk er bare tull, har dog en del å få orden på i eget hus, først og fremst på utgiftsiden, på inntektsiden er vi fremdeles ganske langt foran alle andre hvis vi ser bort ifra spillersalg, europapenger og rike onkler, så akkurat på nivå med Viking og slikt er vi på langt nær å være.

Sportslig så står man foran tidenes ryddesjau etter uføret som Koteng og Bratseth har fått oss oppi.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:32 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 5:23 pm
Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.
På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
Det virker som du har noe informasjon fra innsiden av klubben mtp. salg av spillere. Kan du gi litt flere detaljer?

Men altså, veldig fornøyelig å ha en Viking-mann/gutt i tråden, supporter av selverklært storklubb som ikke har gjort noe som helst av verdi siden tidlig 90-tall (forrige årtusen, FYI), rope om middelmådighet og samtidig beskylde andre for å møte seg selv i døra. Det er jo direkte komisk.
Aner ikke hvor du tar alt dette fra, men det gjør det ikke noe mindre fornøyelig at du går rett i angrepsmodus når noen påpeker det opplagte. :lol:

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:45 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:32 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm

På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
Det virker som du har noe informasjon fra innsiden av klubben mtp. salg av spillere. Kan du gi litt flere detaljer?

Men altså, veldig fornøyelig å ha en Viking-mann/gutt i tråden, supporter av selverklært storklubb som ikke har gjort noe som helst av verdi siden tidlig 90-tall (forrige årtusen, FYI), rope om middelmådighet og samtidig beskylde andre for å møte seg selv i døra. Det er jo direkte komisk.
Aner ikke hvor du tar alt dette fra, men det gjør det ikke noe mindre fornøyelig at du går rett i angrepsmodus når noen påpeker det opplagte. :lol:
Du er en Viking-supporter som roper "middelmådighet" i en annen klubbtråd. Du ser ikke glasshuset, nei. Sjokk.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:51 pm Du er en Viking-supporter som roper "middelmådighet" i en annen klubbtråd. Du ser ikke glasshuset, nei. Sjokk.
Sitter man i glasshus når man kaller Rosenborg for middelmådighet? Den må du gjerne utdype. Jeg innrømmer glatt at Viking ikke har prestert siden tidlig 90-tall, med unntak av cupgullet i 2019. Hvorfor sitter jeg i glasshus da?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:55 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:51 pm Du er en Viking-supporter som roper "middelmådighet" i en annen klubbtråd. Du ser ikke glasshuset, nei. Sjokk.
Sitter man i glasshus når man kaller Rosenborg for middelmådighet? Den må du gjerne utdype. Jeg innrømmer glatt at Viking ikke har prestert siden tidlig 90-tall, med unntak av cupgullet i 2019. Hvorfor sitter jeg i glasshus da?
Påpeker bare hvor tåpelig det ser ut. Du ser ikke noen av oss campe i Viking sin klubbtråd av samme grunn. Men hei, folk har jo forskjellige interesser og prioriteringer i livet.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:58 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:55 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:51 pm Du er en Viking-supporter som roper "middelmådighet" i en annen klubbtråd. Du ser ikke glasshuset, nei. Sjokk.
Sitter man i glasshus når man kaller Rosenborg for middelmådighet? Den må du gjerne utdype. Jeg innrømmer glatt at Viking ikke har prestert siden tidlig 90-tall, med unntak av cupgullet i 2019. Hvorfor sitter jeg i glasshus da?
Påpeker bare hvor tåpelig det ser ut. Du ser ikke noen av oss campe i Viking sin klubbtråd av samme grunn. Men hei, folk har jo forskjellige interesser og prioriteringer i livet.
Nei, ikke nå. DET hadde vært å kaste stein i glasshus. Men det har jaggu ikke stått på tidligere besøk. Derfor er det så fornøyelig å returnere tjenesten nå. Jeg tror fortsatt du har flere innlegg i Vikingtråden enn jeg har i rbk-tråden.

Da jeg vokste opp på 90-tallet hadde jeg aldri, i min villeste fantasi, forestilt meg at rbk skulle klare å surre bort det enorme forspranget de hadde. Nå er alt borte. De har jobbet så dårlig på brakka de siste 10 årene at det egentlig ikke skulle være mulig. Det eneste ved klubben som har hengt igjen i storhetstiden er supporterne. Da må det være lov til å kose seg litt for oss som har heid på middelmådigheter i alle år, og vært «ofre» for rbk-retorikken om hvor viktig det er med flaggskip etc etc. Den tiden er over, for å si det sånn!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Herregud, for en fullstendig psycho kverulant. Er det noen andre klubbtråder som kan overta denne nissen? 1 dag eller 2 hjelper.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 7:11 pm Herregud, for en fullstendig psycho kverulant. Er det noen andre klubbtråder som kan overta denne nissen? 1 dag eller 2 hjelper.
Nei takk. Dere får slite med ham selv. Gudene skal vite han har vært nok i andre klubbtråder allerede.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Vikingen har jo helt rett. RBK-supportere har gjentatte ganger argumentert med at Rosenborgs CL-deltakelse var bra for norsk fotball, siden midlene ble spredt gjennom at vi kjøpte spillere dyrt. I tillegg ble attraktiviteten til ligaen økt gjennom vår suksess.

At samme argument nå blir brukt mot oss må vi bare tåle (og krysse fingrene for at ikke blir en realitet).

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 7:08 pm Da må det være lov til å kose seg litt for oss som har heid på middelmådigheter i alle år, og vært «ofre» for rbk-retorikken om hvor viktig det er med flaggskip etc etc.
Joda, men gjør det med litt stil og glimt i øyet slik som Tjaah eller faktisk komme med fornuftige innlegg iblant slik som Papa Smurf.

Det eneste du gjør er barnslige forsøk på å få noen til å svare på spydighetene dine med samme mynt, og det er bare irriterende og slitsomt.
Sist redigert av Zorbeltuss den ons jul 05, 2023 7:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TomBrady12 skrev: ons jul 05, 2023 7:18 pm Vikingen har jo helt rett. RBK-supportere har gjentatte ganger argumentert med at Rosenborgs CL-deltakelse var bra for norsk fotball, siden midlene ble spredt gjennom at vi kjøpte spillere dyrt. I tillegg ble attraktiviteten til ligaen økt gjennom vår suksess.

At samme argument nå blir brukt mot oss må vi bare tåle (og krysse fingrene for at ikke blir en realitet).
Hvem sin CL-suksess gjør ligaen attraktiv nå, mener du?
Sist redigert av Folk_flesk den ons jul 05, 2023 7:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 7:08 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 6:58 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:55 pm

Sitter man i glasshus når man kaller Rosenborg for middelmådighet? Den må du gjerne utdype. Jeg innrømmer glatt at Viking ikke har prestert siden tidlig 90-tall, med unntak av cupgullet i 2019. Hvorfor sitter jeg i glasshus da?
Påpeker bare hvor tåpelig det ser ut. Du ser ikke noen av oss campe i Viking sin klubbtråd av samme grunn. Men hei, folk har jo forskjellige interesser og prioriteringer i livet.
Nei, ikke nå. DET hadde vært å kaste stein i glasshus. Men det har jaggu ikke stått på tidligere besøk. Derfor er det så fornøyelig å returnere tjenesten nå. Jeg tror fortsatt du har flere innlegg i Vikingtråden enn jeg har i rbk-tråden.

Da jeg vokste opp på 90-tallet hadde jeg aldri, i min villeste fantasi, forestilt meg at rbk skulle klare å surre bort det enorme forspranget de hadde. Nå er alt borte. De har jobbet så dårlig på brakka de siste 10 årene at det egentlig ikke skulle være mulig. Det eneste ved klubben som har hengt igjen i storhetstiden er supporterne. Da må det være lov til å kose seg litt for oss som har heid på middelmådigheter i alle år, og vært «ofre» for rbk-retorikken om hvor viktig det er med flaggskip etc etc. Den tiden er over, for å si det sånn!
Tja, vet ikke hvordan man sjekker slik statistikk. Men et søk på mitt brukernavn i deres klubbtråd (inkl. sitering og alt annet) gir 32 treff; ditt brukernavn gir 106 treff i denne tråden (and counting). Så nei, åpenbart ikke.

Vi suger akkurat nå, men det har vi gjort før også. Vi hadde så og si samme traurige tropp på høsten i fjor, og da så vi ut som et lag som potensielt kunne vinne i år. Ting snur fort i fotball, og uansett hvor mye du skriver her inne så kommer du ikke til å komme med en eneste opplysning som vi RBK-supportere allerede vet om og diskuterer på tvers av sosiale media. Så lenge interessen er der så kommer vi tilbake. Hadde vært langt mer bekymret om jeg ikke hørte noen snakke om oss i det hele tatt, så på den måten setter jeg pris på engasjementet ditt. Men du kommer ikke til å bli hyllet for low effort trolling, selv om du virker å tro det.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 7:11 pm Herregud, for en fullstendig psycho kverulant. Er det noen andre klubbtråder som kan overta denne nissen? 1 dag eller 2 hjelper.
Hadde gitt deg en tommel om jeg ikke hadde hatt et så flott antall tomler gitt allerede.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Zorbeltuss skrev: ons jul 05, 2023 7:20 pm Det eneste du gjør er barnslige forsøk på å få noen til å svare på spydighetene dine med samme mynt, og det er bare irriterende og slitsomt.
Det virker da, det må du innrømme. Har vel ikke gjort stort annet enn å svare Dewas og Folk_Flesk med samme mynt, om man leser diskusjonen fra start. Likevel er det jeg som blir kalt en hallusinerende psykopat. :lol:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bare dropp å svar ham, så forsvinner han nok til slutt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 5:23 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 4:41 pm Det er da ingen som har påstått at rbk har solgt en spiller de har ønsket å beholde til en annen norsk klubb. Poenget er at det sannsynligvis kommer til å skje i nær fremtid, og at dette er noe dere burde ønske hjertelig velkommen - det vil jo være bra for norsk fotball.
Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.
På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
De er tilbake i toppen før du får sukk for deg. De kommer sterkt tilbake. Må ha trua. Elsker RBK.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 7:21 pm
TomBrady12 skrev: ons jul 05, 2023 7:18 pm Vikingen har jo helt rett. RBK-supportere har gjentatte ganger argumentert med at Rosenborgs CL-deltakelse var bra for norsk fotball, siden midlene ble spredt gjennom at vi kjøpte spillere dyrt. I tillegg ble attraktiviteten til ligaen økt gjennom vår suksess.

At samme argument nå blir brukt mot oss må vi bare tåle (og krysse fingrene for at ikke blir en realitet).
Hvem sin CL-suksess gjør ligaen attraktiv nå, mener du?
Ingen. Er du ute av stand til å se at situasjonen er relativt lik?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TomBrady12 skrev: ons jul 05, 2023 8:26 pm
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 7:21 pm
TomBrady12 skrev: ons jul 05, 2023 7:18 pm Vikingen har jo helt rett. RBK-supportere har gjentatte ganger argumentert med at Rosenborgs CL-deltakelse var bra for norsk fotball, siden midlene ble spredt gjennom at vi kjøpte spillere dyrt. I tillegg ble attraktiviteten til ligaen økt gjennom vår suksess.

At samme argument nå blir brukt mot oss må vi bare tåle (og krysse fingrene for at ikke blir en realitet).
Hvem sin CL-suksess gjør ligaen attraktiv nå, mener du?
Ingen. Er du ute av stand til å se at situasjonen er relativt lik?
Ja, for den er overhodet ikke lik. Ettersom alle klubber av en viss størrelse nå selger spillere direkte til utlandet. Spillerne sluses mao ikke lenger via en annen norsk klubb før de selges til utlandet. Hvis du tror situasjonen er lik må du virkelig ha gått glipp av et eller annet de siste årene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

izzet2015 skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm
Dewaz skrev: ons jul 05, 2023 5:23 pm Blitt så interessert i RBK at du har fått kontakter på innsiden? Herlig. Velkommen til klubben.
På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
De er tilbake i toppen før du får sukk for deg. De kommer sterkt tilbake. Må ha trua. Elsker RBK.
Ja, det må man selvsagt. Samtidig synes jeg det er lite som tyder på at det skal snu. Vi får se!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Normalen til RBK må sies å være rundt 3. plass hvis du ser på siste 10-15 år, det i seg selv tilsier at det kommer til å bli oppsving i prestasjoner og resultater. Økonomiske muskler tilsier jo også 3. plass.

Så er vi kvitt Rekdal og dustene i styret som ansatte ham, så det er mye positivt å skimte hvis du ser litt lenger fram enn Rekdal-fansen og de som ikke følger god med på RBK gjør. Samtidig så må jobben gjøres, holder ikke med fornuftige ord fra styreleder selv om det høres bedre ut kontrast til cowboyveldet fra forgjengeren.

Iggy

Legg inn av Iggy »

Burde ikke Amundsen fra Bodø/Glimt vært noe dere burde lukta på?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jul 05, 2023 6:09 pm Rosenborg kommer aldri til å selge Holse til en av sine argeste konkurrenter så en overgang til Haugesund, Sandefjord eller Odd er helt utelukket.
Ja, men er jo kjent med moldensere som oftest lever i nuet. Da regner jeg med LSK, Godset og Odd, tilsvarende, er MFKs argeste konkurrenter?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 10:31 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons jul 05, 2023 6:09 pm Rosenborg kommer aldri til å selge Holse til en av sine argeste konkurrenter så en overgang til Haugesund, Sandefjord eller Odd er helt utelukket.
Ja, men er jo kjent med moldensere som oftest lever i nuet. Da regner jeg med LSK, Godset og Odd, tilsvarende, er MFKs argeste konkurrenter?
Holse blir nok i rbk. Han vil ha det best der. Og har sikkert en lønn det er mulig å leve av.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 9:33 pm
izzet2015 skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 6:22 pm

På ingen måte. Men det er en naturlig konsekvens av at klubben deres har blitt en middelmådighet både sportslig og økonomisk. Det vil ta mange, mange år før Rosenborg er tilbake i toppen. Om de i det hele tatt klarer det.
De er tilbake i toppen før du får sukk for deg. De kommer sterkt tilbake. Må ha trua. Elsker RBK.
Ja, det må man selvsagt. Samtidig synes jeg det er lite som tyder på at det skal snu. Vi får se!
Det spørs jo mye på hvilket perspektiv man har. Om man forventer tabelltopp i løpet av de neste 5 serierundene tror jeg man blir skuffet. At man i løpet av de neste par sesongene skal kunne prestere bedre enn et visst lag fra Stavanger? Der tror jeg oddsene er lave.

Champis

Legg inn av Champis »

AxelRudi skrev: ons jul 05, 2023 1:58 pm
Kalle73 skrev: ons jul 05, 2023 1:29 pm
AxelRudi skrev: ons jul 05, 2023 1:22 pm

Som for eksempel toppen av Championship. Blackburn og John Dahl Tomasson jakter Holse.
Forstår det kan være fristende.
Ok lønninger i Championship, men noget skyggenes dal bak PL, og et satans rotterace om opprykk.
Tror de endte som nr 7 i år. En plass bak play off. Og det i Tomassons første sesong. Så mye muligheter der.

Men godt betalt. Blackburn hadde enormt flyt i lange perioder. Kunne fort vært i nedrykksstriden. Så får vi se om de tar noen steg denne sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»