Rosenborg - Klubbtråd

Svar
trønderen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av trønderen »

Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 9:02 pm
trønderen skrev: tor jun 01, 2023 8:45 pm Ser virkelig ikke folk at Rekdal er Rosenborgs store problem her og nå? Ja, spillerlogistikken kunne vært bedre. Ja, klubben burde blitt driftet bedre. Ja, vi har ikke gode nok spillere til å kjempe mot Glimt (selv mener jeg at topp 3 er der vi bør ligge, etter Glimt og Molde). Så ja, Rekdal er ikke skyldig alene. Men man må ta tak i det mest prekære først. Og det er å få sparket Rekdal. Så kan man begynne å se på resten av problemene våre. Forhåpentligvis er det noe styret holder på med (jeg kjenner min tillit til styret er tynnslitt) med tanke på denne strategiplanen de legger.
Om Rekdal er det største problemet, eller ikke, er på mange måter en dødfødt diskusjon nå. Han er åpenbart ferdig.
Når så ekstremt mange legger skylden på f. eks Dorsin og dermed frikjenner Rekdal for mye av skylden, så må det påpekes.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

trønderen skrev: tor jun 01, 2023 9:17 pm Når så ekstremt mange legger skylden på f. eks Dorsin og dermed frikjenner Rekdal for mye av skylden, så må det påpekes.
Joda, lov det. Jeg tenkte i forhold til en diskusjon om han bør sparkes. Uansett hva noen måtte mene, så er han ferdig.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Tror du de må være rene?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 9:21 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Tror du de må være rene?
Man kan jo ha en slik tilbudskasse 😂

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Både Dorsin og Reka må gå. Nok OBOS-spillere og rævva-fotball nå. Vi er vel i skrivende stund linket til både to og tre Ranheim-spillere? Komedie

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Jeg tror gevinsten er beskjeden. Det er nok mer penger i å få en stadion.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 9:36 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Jeg tror gevinsten er beskjeden. Det er nok mer penger i å få en stadion.
Har ikke tjent en krone på det jeg. Men jeg har brukt noen tusen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Vi har jo sett Rekdal kritisk så det holder i VG-tv studioet under landskamper og diverse. Ikke måte på hva som har vært galt med alt og alle.

Han må jo skjønne selv at dette her går ikke lenger. Han har vel litt selvinnsikt?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MadBum skrev: tor jun 01, 2023 9:41 pm Vi har jo sett Rekdal kritisk så det holder i VG-tv studioet under landskamper og diverse. Ikke måte på hva som har vært galt med alt og alle.

Han må jo skjønne selv at dette her går ikke lenger. Han har vel litt selvinnsikt?
Han innser det. Men han må få sparken for å få etterlønn. Så det er styret som må ta avgjørelsen.

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:23 pm
thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 9:21 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Tror du de må være rene?
Man kan jo ha en slik tilbudskasse 😂
Bilde

Skamløst kopiert fra NM tråden, men den der kan ikke postes nok

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


dani07

Legg inn av dani07 »

Det sterkeste kjernen og resten av RBK fansen gjør nå, er å ikke møte opp på kamp på søndag mot Ham-Kam. Da kan ikke signalet være mer tydelig, og dere er kvitt Kjetil på mandag.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tipper dere slår Kamma 1-0 og Rekerull fredes.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

dani07 skrev: tor jun 01, 2023 9:57 pm Det sterkeste kjernen og resten av RBK fansen gjør nå, er å ikke møte opp på kamp på søndag mot Ham-Kam. Da kan ikke signalet være mer tydelig, og dere er kvitt Kjetil på mandag.
Det beste man kan gjøre nå er å møte opp på søndag, støtte laget i 90 minutter og ellers vise sin misnøye mot trenerteam og styre. Ikke la hele klubben og spillerne lide ekstra. Selv har jeg ikke anledning og det irriterer meg, skulle gjerne stått på øvre øst å sunget meg hes i 90 minutter. Men jeg var i Bergen da.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DuncanE skrev: tor jun 01, 2023 8:56 pm
SirJames skrev: tor jun 01, 2023 8:44 pm
startelver skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Hva har Rekdal fått til som trener? Han hadde en spell i utlandet, i Hertha Berlin uten videre suksess, han vinner ligaen med VIF for "100 år siden, men etter det er det jo bare tull og rør?

Han er ikke en moderne trener og han er akterutseilt av blant andre Knutsen i Glimt. Han burde holde seg langt unna, passer bedre som pundit i studio.
Til og med garderobevakten hos Blindeforbundet ser/har sett i evigheter at RBK/Rekdal ikke er en særlig god match.

Det sagt, så er det ikke bare på trenersiden det må ryddes opp. Klubben har på mange plan blitt rævkjørt hardere enn Jan Thomas på sitt verste, og har hatt stø kurs mot avgrunnen helt siden Eggens gullalder. Klubben har skiftet trener hele 18 ganger på de siste 25 år. Greit nok at trenere er ferskvare i våre dager, men give me a fat and juicy fucking break.

Overført til dataspråk må klubben formateres Gjerne flere ganger.

Usikker på hvilken nålevende trener som kunne vært et godt og langsiktig valg. Det tabloide valget er jo Knutsen.

Bortsett fra det er jo Ted Lasso ledig 8-)
Ja, for Blindeforbundet har selvsagt blinde garderobevakter ;)

Stø kurs mot avgrunnen siden Eggens dager? Ja, heldigvis er vi så blaserte at andre lags supportere betegner 4 seriemesterskap og 3 cupmesterskap i perioden 2015-2018 som nærmeste avgrunn.
Du vet godt hva jeg mente.

Andre lags supportere? Jeg har da vært RBK-supporter i snart 40 år, påsan, selv om jeg ikke er spesielt aktiv her 8-)

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:37 pm
bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 9:36 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:11 pm Vil man tjene noen kroner nå er det bare å sette opp en bod på Trondheim Torg som selger hvite laken og svarte sprittusjer.
Jeg tror gevinsten er beskjeden. Det er nok mer penger i å få en stadion.
Har ikke tjent en krone på det jeg. Men jeg har brukt noen tusen.
Du må gjerne omgå poenget, men jeg har nok brukt flere tusen enn deg.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Gud bedre. Sannsynligvis like mye som George Curtis.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Dorsin har strengt tatt bare mistet lederansvar siden han kom til klubben.

Ble ansatt som sportslig leder med ansvar for den røde tråden i hele klubben fra a-lag til akademiet osv.

Nå er han sportslig leder med ansvar for speiding og praktiske gjennomføring med tanke på spillerlogistikk og en av fire personer i klubben som har medbestemmelsesrett når det kommer til overganger, men hovedtrener har siste ord. Han er underlagt både Rekdal, Vikvang og Berdal i organisasjonen hvor jeg mener å ha lest at Berdal er hans nærmeste leder og det er han Dorsin rapporterer til. Ikke til styret eller leder sport/sportslig koordinator Vikvang. Det er Vikvang som har ansvar for den røde tråden i hele klubben, inkludert kvinnelaget.

Dorsin gikk fra å lede forrige trenerjakt til å havne under den nye hovedtreneren organisasjonsmessig.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Nå skal man ikke krisemaksimere heller. Dere er 6 poeng bak 3 plassen dog med 1 kamp mere spilt. Overkommelig motstand i de neste 5 kampene i ES.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 10:09 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 01, 2023 9:37 pm
bønna1/2 skrev: tor jun 01, 2023 9:36 pm

Jeg tror gevinsten er beskjeden. Det er nok mer penger i å få en stadion.
Har ikke tjent en krone på det jeg. Men jeg har brukt noen tusen.
Du må gjerne omgå poenget, men jeg har nok brukt flere tusen enn deg.
Jeg er usikker på hvilket poeng det er snakk om. Jeg sier de som vil tjene noen kroner kan sette opp en salgsbod og selge utstyr til forbanna fans som vil markere misnøye (forståelig nok).

Det er du som kommer trekkende med klubbøkonomi.

Forøvrig hjelper det min økonomi fryktelig lite at Molde får penger fra Røkke. Jeg kjøper mitt sesongkort på Aker slik jeg gjorde på gamle-stadion. Jeg må betale for kaffe akkurat som alle andre. Så hvor mye penger jeg bruker på min klubb tviler jeg på skiller seg stort fra andre klubbers fans.
Sist redigert av PapaSmurf den tor jun 01, 2023 10:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vi har et poengsnitt på 1, hva resten av ligaen finner på å gjøre er ubetydelig, 1 er halvparten så mye som det bør være.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Svært lite. Dorsin er åpenbart ikke rett mann for RBK. Helt siden han fikk ansvaret har pilen pekt nedover, og det vil den fortsette å gjøre. Dorsin mangler det meste.

Sånn jeg ser det, er det kun én mann med norsk pass som kan få RBK tilbake på rett spor - og det er Inge André Olsen! Trollmannen fra Søgne har alt en storklubb med ambisjoner er ute etter, og nå er han ledig på markedet. Har styret i RBK et snev av fornuft, tar de kontakt med IAO for en prat. Det er tross alt 12 år siden overgangssaken, og tiden leger alle sår.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hva tror vi, får Rekdal fyken i morgen eller sitter han over helga?

MadBum

Legg inn av MadBum »

LeSorcier skrev: tor jun 01, 2023 11:10 pm
startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Svært lite. Dorsin er åpenbart ikke rett mann for RBK. Helt siden han fikk ansvaret har pilen pekt nedover, og det vil den fortsette å gjøre. Dorsin mangler det meste.

Sånn jeg ser det, er det kun én mann med norsk pass som kan få RBK tilbake på rett spor - og det er Inge André Olsen! Trollmannen fra Søgne har alt en storklubb med ambisjoner er ute etter, og nå er han ledig på markedet. Har styret i RBK et snev av fornuft, tar de kontakt med IAO for en prat. Det er tross alt 12 år siden overgangssaken, og tiden leger alle sår.

Hahahaha. Få på plass Krim-Jim som fast agent også så er kabalen komplett.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

MadBum skrev: tor jun 01, 2023 11:14 pm
LeSorcier skrev: tor jun 01, 2023 11:10 pm
startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Svært lite. Dorsin er åpenbart ikke rett mann for RBK. Helt siden han fikk ansvaret har pilen pekt nedover, og det vil den fortsette å gjøre. Dorsin mangler det meste.

Sånn jeg ser det, er det kun én mann med norsk pass som kan få RBK tilbake på rett spor - og det er Inge André Olsen! Trollmannen fra Søgne har alt en storklubb med ambisjoner er ute etter, og nå er han ledig på markedet. Har styret i RBK et snev av fornuft, tar de kontakt med IAO for en prat. Det er tross alt 12 år siden overgangssaken, og tiden leger alle sår.

Hahahaha. Få på plass Krim-Jim som fast agent også så er kabalen komplett.
Jeg kan ikke huske sist IAO hadde med Jim Solbakken å gjøre i forbindelse med en overgang. Det må være mange, mange år siden. Trollmannen fra Søgne har et nettverk som strekker seg over hele kloden, et nettverk ingen annen norsk sportssjef er i nærheten av å ha, så han har ingen problemer med å finne bedre (og billigere) spillere enn de Jim Solbakken bistår.
Sist redigert av LeSorcier den tor jun 01, 2023 11:25 pm, redigert 2 ganger totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: tor jun 01, 2023 11:13 pm Hva tror vi, får Rekdal fyken i morgen eller sitter han over helga?
Tror han sitter til sommerpausen uansett.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 8:29 pm
Sulfat skrev: tor jun 01, 2023 8:00 pm Tipper det blir Henning Berg neste. Ikke at han matcher det RBK ønsker å være, men akkurat det ser ikke ut til å bety stort når RBK ansetter trenere.
Jeg høyner med Harald Aabrekk.
RBK må opp på hesten, Bård Wiggen er selvskreven

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

seriemester2013 skrev: tor jun 01, 2023 11:24 pm
Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 8:29 pm
Sulfat skrev: tor jun 01, 2023 8:00 pm Tipper det blir Henning Berg neste. Ikke at han matcher det RBK ønsker å være, men akkurat det ser ikke ut til å bety stort når RBK ansetter trenere.
Jeg høyner med Harald Aabrekk.
RBK må opp på hesten, Bård Wiggen er selvskreven
Er nok tid for å hvile seg i form her, ja. Alternativt er vel Teitur Thordarson ledig. Og Tande P.

qbah

Legg inn av qbah »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 10:33 pm
startelver skrev: tor jun 01, 2023 10:21 pm Hva har RBK fått til etter at Dorsin fikk lederansvar i klubben ?
Dorsin har strengt tatt bare mistet lederansvar siden han kom til klubben.

Ble ansatt som sportslig leder med ansvar for den røde tråden i hele klubben fra a-lag til akademiet osv.

Nå er han sportslig leder med ansvar for speiding og praktiske gjennomføring med tanke på spillerlogistikk og en av fire personer i klubben som har medbestemmelsesrett når det kommer til overganger, men hovedtrener har siste ord. Han er underlagt både Rekdal, Vikvang og Berdal i organisasjonen hvor jeg mener å ha lest at Berdal er hans nærmeste leder og det er han Dorsin rapporterer til. Ikke til styret eller leder sport/sportslig koordinator Vikvang. Det er Vikvang som har ansvar for den røde tråden i hele klubben, inkludert kvinnelaget.

Dorsin gikk fra å lede forrige trenerjakt til å havne under den nye hovedtreneren organisasjonsmessig.

Mange navn og mye fancy titler i klubben vår. Men hvem i helsike er det som egentlig styrer klubben, og er ansvarlig for det som skjer og ikke minst skal skje fremover? Jeg sliter med å se det, for utad er det ikke en eneste leder med stor L i denne synkende skuta. Trist er det bare hele greia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»