Rosenborg - Klubbtråd

Svar
qbah

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av qbah »

TexMurphy skrev: ons nov 09, 2022 9:09 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:47 pm Men frem til 2020 har RBK alltid vært lønnsledende når skattelistene kommer. Molde har siden 2015 vært på andreplass.
og RBK hadde meget gode bonusordninger ved kvalifisering til gruppespill i Europa (husker det på et tidspunkt ble sagt at den aller største delen av gevinsten gikk rett til spillerene).

Må gjerne gi høye lønninger som er basert på at vi spiller gruppespill i Europa, men ikke brenne inne med flere millioner i grunnlønn for spillere når det beste vi oppnår er medaljer av mindre edel valør i hjemlig liga
Stemmer. Med alle millionene man får i Europa går mesteparten til lønninger.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er jo sånn for alle lag som satser at det ikke skal mye motgang til før satsingen ikke er bærekraftig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Valgmulighetene til Ciljan er vel ikke all verden her. Enten prøve å spe på lønna med å bidra til å gi seg selv og de andre bonuser. Eller legge skoene på hylla.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PCS må ha lagt seg opp flere titalls millioner under oppholdet i Tyskland. Noen hundre tusen fra eller til de siste par sesongene blir slik sett bare peanuts. Tipper at han er litt småflau over agenten/fruen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: ons nov 09, 2022 8:43 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
"Godt under en million" i følge adressa. Så 750 - 800 000 er sikkert ikke langt unna sannheten. Så antar jeg det er bonuser i forhold til spilletid og prestasjoner i tillegg. Som sagt, dette fremstår helt fair.

Er nok konemor som er ute i media for å få skvist ut noen kroner ekstra. Tror ikke en lykkes med det.
Nå har jo jeg allerede skrevet lengre opp hva Per ber om og hva han er tilbydt :) En ting er ihvertfall sikkert, han har fått tilbud om en kontrakt som juniorer får, og Sæter fikk når han kom fra Ranheim. Vi klarer ikke å finne en midtbanespiller som har de samme kvalitetene på samme lønn som erstatter for PCS, og det indikerer jo at lønna er for lav.

Gunder

Legg inn av Gunder »

PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:47 pm
TexMurphy skrev: ons nov 09, 2022 8:40 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
Tallene er nok avrundet til fordel for PCS og agenten i beste tabloid-stil her... "Lønna" som det taes utgangspunkt i, inneholder nok både sign-on fee og mere, og lønnstilbudet dette sammenlignes opp mot er vel et tilbud om ei grunnlønn som gjenspeiler at klubben dreier mer mot en prestasjonsbasert lønn (bonuser for spilte kamper, medaljer, e-cup gruppespill etc). Regner med at de blir enige til slutt her, men glad for at vi ikke gir etter så lett på lønnsforhandlinger... Vi må begynne å levere sportslig før vi kan bli lønnsledende klubb i Norge (hvis det er noe vi i det hele tatt ønsker å være).
Nå skal ikke jeg si noe om situasjonen per i dag, for den kjenner jeg ikke.

Men frem til 2020 har RBK alltid vært lønnsledende når skattelistene kommer. Molde har siden 2015 vært på andreplass.
Rosenborg lønnsbudsjett har vært stabil over flere år. Strategien til Rosenborg er at god lønn er viktigere enn pengebruk på kjøp. Da er spillere på utgående kontrakter mest interessante og leie spillere. Ole Selnæs kontrakt går ut mai neste år. Rosenborg vil friste med god lønn.
Rosenborg leier to spillere. Victor Jensen har klubben ikke sett seg råd til å kjøpe fra Ajax. Spilleren har ikke kommet hvis han ikke har vært fornøyd med lønnen.

qbah

Legg inn av qbah »

HarryH skrev: ons nov 09, 2022 10:16 pm PCS må ha lagt seg opp flere titalls millioner under oppholdet i Tyskland. Noen hundre tusen fra eller til de siste par sesongene blir slik sett bare peanuts. Tipper at han er litt småflau over agenten/fruen.
Det hadde hvert fall jeg vært. Var ikke hans siste femårskontrakt(?) i Tyskland verdt over 100 mill? Og han har vært ute og tjent gode penger lenge før den også. Vi snakker fort om en av Norges utvilsomt best betalte fotballspillere det siste tiåret her.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: ons nov 09, 2022 10:35 pm
newsflash skrev: ons nov 09, 2022 8:43 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 09, 2022 8:34 pm Om det stemmer at han er tilbudt 1/10 av lønna han har i dag, hva er det snakk om?

Hvis jeg bare gjetter at han er tilbudt 750-800.000 fra neste år betyr det at han ligger på 7-8 mill i året nå. Og det er jo ren logikk at en klubb ikke våger å betale flere millioner i lønn til en som er borderline fotballinvalid. Da bør spiller og agent forstå at en prestasjonsbasert lønn oppå en relativt høy årslønn for en normal arbeidstaker er det mest fornuftige.
"Godt under en million" i følge adressa. Så 750 - 800 000 er sikkert ikke langt unna sannheten. Så antar jeg det er bonuser i forhold til spilletid og prestasjoner i tillegg. Som sagt, dette fremstår helt fair.

Er nok konemor som er ute i media for å få skvist ut noen kroner ekstra. Tror ikke en lykkes med det.
Nå har jo jeg allerede skrevet lengre opp hva Per ber om og hva han er tilbydt :) En ting er ihvertfall sikkert, han har fått tilbud om en kontrakt som juniorer får, og Sæter fikk når han kom fra Ranheim. Vi klarer ikke å finne en midtbanespiller som har de samme kvalitetene på samme lønn som erstatter for PCS, og det indikerer jo at lønna er for lav.
Vel, det burde i det minste være mulig å finne en midtbanespiller som er tilgjengelig for å spille flere minutter enn Per gjorde sist sesong. Det spiller jo fint liten rolle om han presterer brukbart når han kun er tilgjengelig i 20 minutter i kun halvparten av kampene i sesongen. Du må gjerne definere det som juniorlønn, men mtp helsetilstanden blir det likevel kostbare minutter. Er han kun tiltenkt fast benkeplass med korte innhopp i kommende sesong er vel lønna fair?

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Han har vel bygd seg opp gjennom sesongen. Hvis han unngår ny skade, kan han nok fint spille 60 min (som mot B/G). Og i den timen han var på banen, herjet han... Men man må nok også regne med at han blir nødt til å stå over noen kamper, i hans alder er det tøft å restituere seg fullt ut mellom kampene.

En annen ting med Per er at han har en sterk egenskap i å komme innpå for å være signalspiller når laget sliter. Han kan bytter inn et stykke uti 2. omgang og heve hele laget.

Jeg synes det er verdt å strekke seg litt for at han skal ta et år til, men samtidig være litt tilbakeholden og legge gulrota i bonus-delen av lønna.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TexMurphy skrev: tor nov 10, 2022 2:27 am Han har vel bygd seg opp gjennom sesongen. Hvis han unngår ny skade, kan han nok fint spille 60 min (som mot B/G). Og i den timen han var på banen, herjet han... Men man må nok også regne med at han blir nødt til å stå over noen kamper, i hans alder er det tøft å restituere seg fullt ut mellom kampene.

En annen ting med Per er at han har en sterk egenskap i å komme innpå for å være signalspiller når laget sliter. Han kan bytter inn et stykke uti 2. omgang og heve hele laget.

Jeg synes det er verdt å strekke seg litt for at han skal ta et år til, men samtidig være litt tilbakeholden og legge gulrota i bonus-delen av lønna.
Jada, vanskelig å være uenig i dette. Men om han har bygd seg opp i løpet av sesongen så burde han vel fremstått noe mer solid per dags dato? Er han primært tiltenkt en benkerolle neste år bør lønna reflektere dette.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tror Per ville spilt mer hvis det ikke var fordi Rekdal var sta og i overkant tålmodig med Skarsem. Med fasit i hånd så ser Skarsem ut som et blindspor og det er mye bedre å bruke Per så mye som mulig med en tanke på at Nypan/Broholm skal kunne fases inn.

Så var det vel Corona inne i bildet også.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

DuncanE skrev: tor nov 10, 2022 12:54 am
AxelRudi skrev: ons nov 09, 2022 10:35 pm
newsflash skrev: ons nov 09, 2022 8:43 pm

"Godt under en million" i følge adressa. Så 750 - 800 000 er sikkert ikke langt unna sannheten. Så antar jeg det er bonuser i forhold til spilletid og prestasjoner i tillegg. Som sagt, dette fremstår helt fair.

Er nok konemor som er ute i media for å få skvist ut noen kroner ekstra. Tror ikke en lykkes med det.
Nå har jo jeg allerede skrevet lengre opp hva Per ber om og hva han er tilbydt :) En ting er ihvertfall sikkert, han har fått tilbud om en kontrakt som juniorer får, og Sæter fikk når han kom fra Ranheim. Vi klarer ikke å finne en midtbanespiller som har de samme kvalitetene på samme lønn som erstatter for PCS, og det indikerer jo at lønna er for lav.
Vel, det burde i det minste være mulig å finne en midtbanespiller som er tilgjengelig for å spille flere minutter enn Per gjorde sist sesong. Det spiller jo fint liten rolle om han presterer brukbart når han kun er tilgjengelig i 20 minutter i kun halvparten av kampene i sesongen. Du må gjerne definere det som juniorlønn, men mtp helsetilstanden blir det likevel kostbare minutter. Er han kun tiltenkt fast benkeplass med korte innhopp i kommende sesong er vel lønna fair?
Tilgjengelig for flere minutter? Etter hva jeg kan se har Per startet, vært på benken, eller kommet inn i 24 kamper i serie og cup. At Rekdal har prioritert andre foran, kanskje feilaktig, har han jo selv innrømt. Det er snakk om lånespilleren Jensen i mange tilfeller.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Har ikke Rekdal uttalt at de har valgt yngre spillere, som f.eks. Skarsem foran Per? Mener jeg har lest at han har nevnt at det er Skarsem som har blitt foretrukket foran Per og ikke Jensen. Kanskje aller mest i den perioden Jensen var sentral og Børkeeiet stopper.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: tor nov 10, 2022 5:29 pm
DuncanE skrev: tor nov 10, 2022 12:54 am
AxelRudi skrev: ons nov 09, 2022 10:35 pm

Nå har jo jeg allerede skrevet lengre opp hva Per ber om og hva han er tilbydt :) En ting er ihvertfall sikkert, han har fått tilbud om en kontrakt som juniorer får, og Sæter fikk når han kom fra Ranheim. Vi klarer ikke å finne en midtbanespiller som har de samme kvalitetene på samme lønn som erstatter for PCS, og det indikerer jo at lønna er for lav.
Vel, det burde i det minste være mulig å finne en midtbanespiller som er tilgjengelig for å spille flere minutter enn Per gjorde sist sesong. Det spiller jo fint liten rolle om han presterer brukbart når han kun er tilgjengelig i 20 minutter i kun halvparten av kampene i sesongen. Du må gjerne definere det som juniorlønn, men mtp helsetilstanden blir det likevel kostbare minutter. Er han kun tiltenkt fast benkeplass med korte innhopp i kommende sesong er vel lønna fair?
Tilgjengelig for flere minutter? Etter hva jeg kan se har Per startet, vært på benken, eller kommet inn i 24 kamper i serie og cup. At Rekdal har prioritert andre foran, kanskje feilaktig, har han jo selv innrømt. Det er snakk om lånespilleren Jensen i mange tilfeller.
Så situasjonen er ikke slik at Per i store perioder av denne sesongen ikke har vært i stand til å spille mer enn svært begrensede minutter? Jeg mener dette har vært hevdet av klubb og trener? Så han har stort sett vært tilgjengelig for 90 minuttere hele sesongen, uten å få spille? Da må det jo være slik at han rett og slett ikke prioriteres/verdsettes, og da skjønner jeg jo godt at klubben ikke er interessert i å kjøre han videre på spesielt høy lønn.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 12:31 am
AxelRudi skrev: tor nov 10, 2022 5:29 pm
DuncanE skrev: tor nov 10, 2022 12:54 am

Vel, det burde i det minste være mulig å finne en midtbanespiller som er tilgjengelig for å spille flere minutter enn Per gjorde sist sesong. Det spiller jo fint liten rolle om han presterer brukbart når han kun er tilgjengelig i 20 minutter i kun halvparten av kampene i sesongen. Du må gjerne definere det som juniorlønn, men mtp helsetilstanden blir det likevel kostbare minutter. Er han kun tiltenkt fast benkeplass med korte innhopp i kommende sesong er vel lønna fair?
Tilgjengelig for flere minutter? Etter hva jeg kan se har Per startet, vært på benken, eller kommet inn i 24 kamper i serie og cup. At Rekdal har prioritert andre foran, kanskje feilaktig, har han jo selv innrømt. Det er snakk om lånespilleren Jensen i mange tilfeller.
Så situasjonen er ikke slik at Per i store perioder av denne sesongen ikke har vært i stand til å spille mer enn svært begrensede minutter? Jeg mener dette har vært hevdet av klubb og trener? Så han har stort sett vært tilgjengelig for 90 minuttere hele sesongen, uten å få spille? Da må det jo være slik at han rett og slett ikke prioriteres/verdsettes, og da skjønner jeg jo godt at klubben ikke er interessert i å kjøre han videre på spesielt høy lønn.
Så enten er han for mye skadet, eller ikke god nok Ok.

"Trener Kjetil Rekdal innrømmer at han kanskje burde brukt veteranen mer enn han har gjort denne sesongen.

– Vi er fornøyde med Per. Han gjorde en god kamp i Molde, og kanskje burde han ha spilt mer for oss. Kanskje har vi vært for sta på at vi skal bygge opp et nytt lag. Og Per har jo fremtiden bak seg, sånn sett. Men vi har vært veldig fornøyde med Per fra dag én. Det har jeg sagt ettertrykkelig både til han og alle som har spurt meg om det, sier Rekdal."

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -rosenborg

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skjelbred uttaler seg i Nidaros.

"– Jeg koser meg uansett. Jeg elsker å spille fotball, det er «lænt». Det andre påvirker meg ikke sånn sett. Jeg stortrives med å snakke med gutta, jeg har det kjempebra, sier Skjelbred"

Mulig det, men penger er førstepri. Rett og slett skuffende at han ikke er villig til å ta en sesong på begrenset lønn etter å tjent latterlig mye i 3 år, som stort sett har blitt tilbringt på sidelinjen.

Jeg har større forståelse for at Sæter takket nei (om det stemmer at tilbudet var 1,5 mill). Agentvalget selvsagt langt mer diskutabelt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2835

Legg inn av bønna1/2 »

Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:34 pm Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?
Skjønner ikke dette, overhodet. Han kan bli direkte avgjørende i finalen, og er langt unna å ha samme rolle mot S08. Vi er sikret medalje, og er avhengige av at B/G skal snuble om det skal bli sølv. Sølv eller bronse vil jo ikke ha betydning for mulighet for e -cup neste sesong, men kanskje hvilken turnering? uansett; det bør ikke tillegges vekt. Hadde det vært en sentral spiller for A-laget det var snakk om, så kunne jeg skjønt det. Starter han på benken så er det hele idiotisk, men jeg tolker det dit hen at han starter på søndag. han burde spilt finalen, og startet på benken søndag.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:34 pm Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?
Har vel kun spilt semifinalen tidligere også?

A-laget må selvfølgelig prioriteres, er visst ikke flust med midtbanespillere på trening for øyeblikket.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:22 pm Skjelbred uttaler seg i Nidaros.

"– Jeg koser meg uansett. Jeg elsker å spille fotball, det er «lænt». Det andre påvirker meg ikke sånn sett. Jeg stortrives med å snakke med gutta, jeg har det kjempebra, sier Skjelbred"

Mulig det, men penger er førstepri. Rett og slett skuffende at han ikke er villig til å ta en sesong på begrenset lønn etter å tjent latterlig mye i 3 år, som stort sett har blitt tilbringt på sidelinjen.
Men nå er vel ikke dette avgjort? Er vel agenten/kona (og Skjelbred) som prøver å skvise noen hundretusener mer ut av dette før de ev. gir seg. Alternativet til Skjelbred er jo å legge opp, så han har ikke så mye forhandlingskraft, får man si.

Men kona får jo mer tid til ham, forsåvidt. Det eneste som er verre enn å ha kone som agent må være å ha mor som agent.
Sist redigert av Folk_flesk den fre nov 11, 2022 2:09 pm, redigert 2 ganger totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 1:56 pm
Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:34 pm Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?
Skjønner ikke dette, overhodet. Han kan bli direkte avgjørende i finalen, og er langt unna å ha samme rolle mot S08. Vi er sikret medalje, og er avhengige av at B/G skal snuble om det skal bli sølv. Sølv eller bronse vil jo ikke ha betydning for mulighet for e -cup neste sesong, men kanskje hvilken turnering? uansett; det bør ikke tillegges vekt. Hadde det vært en sentral spiller for A-laget det var snakk om, så kunne jeg skjønt det. Starter han på benken så er det hele idiotisk, men jeg tolker det dit hen at han starter på søndag. han burde spilt finalen, og startet på benken søndag.
Er det ikke 4mill i prispenger i forskjell på 2. og 3. plassen? Så noe betydning har det kanskje, for ei slunken klubbkasse?
Sist redigert av DuncanE den fre nov 11, 2022 2:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

newsflash skrev: fre nov 11, 2022 2:02 pm
Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:34 pm Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?
Har vel kun spilt semifinalen tidligere også?
Ja, som trener Austad påpeker i Adressa-saken: – Det er klart at vi kunne hatt bruk for Norges beste 15-åring i NM-finalen. Men samtidig har vi spilt 55 kamper uten han i år, og én kamp med han på laget. Så det er ikke noe nytt for oss.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: fre nov 11, 2022 9:43 am
DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 12:31 am
AxelRudi skrev: tor nov 10, 2022 5:29 pm

Tilgjengelig for flere minutter? Etter hva jeg kan se har Per startet, vært på benken, eller kommet inn i 24 kamper i serie og cup. At Rekdal har prioritert andre foran, kanskje feilaktig, har han jo selv innrømt. Det er snakk om lånespilleren Jensen i mange tilfeller.
Så situasjonen er ikke slik at Per i store perioder av denne sesongen ikke har vært i stand til å spille mer enn svært begrensede minutter? Jeg mener dette har vært hevdet av klubb og trener? Så han har stort sett vært tilgjengelig for 90 minuttere hele sesongen, uten å få spille? Da må det jo være slik at han rett og slett ikke prioriteres/verdsettes, og da skjønner jeg jo godt at klubben ikke er interessert i å kjøre han videre på spesielt høy lønn.
Så enten er han for mye skadet, eller ikke god nok Ok.

"Trener Kjetil Rekdal innrømmer at han kanskje burde brukt veteranen mer enn han har gjort denne sesongen.

– Vi er fornøyde med Per. Han gjorde en god kamp i Molde, og kanskje burde han ha spilt mer for oss. Kanskje har vi vært for sta på at vi skal bygge opp et nytt lag. Og Per har jo fremtiden bak seg, sånn sett. Men vi har vært veldig fornøyde med Per fra dag én. Det har jeg sagt ettertrykkelig både til han og alle som har spurt meg om det, sier Rekdal."

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -rosenborg
Nei, jeg spurte deg? Som en slags selvutnevnt guru med innblikk i RBKs indre gemakker så regna jeg med at du kunne sette lys på dette. Om hvorfor han ikke spilte mer. Jeg har sett det stadig nevnt at Per ikke har vært i stand til å spillere mer enn reduserte minutter.

Altså, enten holder ikke kroppen sammen lenger eller så har trenerne vurdert han lengre bak i køa. Eller en kombinasjon. Jeg leser jo det Rekdal-sitatet du presenterer over her. Uansett vil Pers rolle neste år være begrenset, regner jeg med. Og da bør jo lønna være tilpasset denne rollen. Slik det er i alle andre klubber.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2835

Legg inn av bønna1/2 »

DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 2:05 pm
bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 1:56 pm
Zanick skrev: fre nov 11, 2022 1:34 pm Nypan spiller ikke G16-finalen. Ny start mot S08?
Skjønner ikke dette, overhodet. Han kan bli direkte avgjørende i finalen, og er langt unna å ha samme rolle mot S08. Vi er sikret medalje, og er avhengige av at B/G skal snuble om det skal bli sølv. Sølv eller bronse vil jo ikke ha betydning for mulighet for e -cup neste sesong, men kanskje hvilken turnering? uansett; det bør ikke tillegges vekt. Hadde det vært en sentral spiller for A-laget det var snakk om, så kunne jeg skjønt det. Starter han på benken så er det hele idiotisk, men jeg tolker det dit hen at han starter på søndag. han burde spilt finalen, og startet på benken søndag.
Er det ikke 4mill i prispenger i forskjell på 2. og 3. plassen? Så noe betydning har det kanskje, for ei slunken klubbkasse?
Godt mulig, men jeg synes ikke vi skal tro at Nypan er avgjørende ift. om vi får de millionene eller ikke. Skarsem kan levere like godt, og langt viktigere er totalen i laget. Selv om Nypan har spilt lite på G16, så er det noe annet med finale. Han kan godt komme inn på søndag, selv om han spilte finale dagen før.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 3:12 pm
DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 2:05 pm
bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 1:56 pm

Skjønner ikke dette, overhodet. Han kan bli direkte avgjørende i finalen, og er langt unna å ha samme rolle mot S08. Vi er sikret medalje, og er avhengige av at B/G skal snuble om det skal bli sølv. Sølv eller bronse vil jo ikke ha betydning for mulighet for e -cup neste sesong, men kanskje hvilken turnering? uansett; det bør ikke tillegges vekt. Hadde det vært en sentral spiller for A-laget det var snakk om, så kunne jeg skjønt det. Starter han på benken så er det hele idiotisk, men jeg tolker det dit hen at han starter på søndag. han burde spilt finalen, og startet på benken søndag.
Er det ikke 4mill i prispenger i forskjell på 2. og 3. plassen? Så noe betydning har det kanskje, for ei slunken klubbkasse?
Godt mulig, men jeg synes ikke vi skal tro at Nypan er avgjørende ift. om vi får de millionene eller ikke. Skarsem kan levere like godt, og langt viktigere er totalen i laget. Selv om Nypan har spilt lite på G16, så er det noe annet med finale. Han kan godt komme inn på søndag, selv om han spilte finale dagen før.
Skarsem er vel i høyeste grad usikker, avbrøt vel trening senest i går. Per også usikker. Det er vel nettopp dette som er utgangspunktet for det valget som tas.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2835

Legg inn av bønna1/2 »

DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 3:40 pm
bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 3:12 pm
DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 2:05 pm

Er det ikke 4mill i prispenger i forskjell på 2. og 3. plassen? Så noe betydning har det kanskje, for ei slunken klubbkasse?
Godt mulig, men jeg synes ikke vi skal tro at Nypan er avgjørende ift. om vi får de millionene eller ikke. Skarsem kan levere like godt, og langt viktigere er totalen i laget. Selv om Nypan har spilt lite på G16, så er det noe annet med finale. Han kan godt komme inn på søndag, selv om han spilte finale dagen før.
Skarsem er vel i høyeste grad usikker, avbrøt vel trening senest i går. Per også usikker. Det er vel nettopp dette som er utgangspunktet for det valget som tas.
Ok, var ikke klar over Skarsem, men vi har jo Broholm også. Mitt hovedpoeng er at klubben bør gå for finaleseieren.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 3:52 pm
DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 3:40 pm
bønna1/2 skrev: fre nov 11, 2022 3:12 pm

Godt mulig, men jeg synes ikke vi skal tro at Nypan er avgjørende ift. om vi får de millionene eller ikke. Skarsem kan levere like godt, og langt viktigere er totalen i laget. Selv om Nypan har spilt lite på G16, så er det noe annet med finale. Han kan godt komme inn på søndag, selv om han spilte finale dagen før.
Skarsem er vel i høyeste grad usikker, avbrøt vel trening senest i går. Per også usikker. Det er vel nettopp dette som er utgangspunktet for det valget som tas.
Ok, var ikke klar over Skarsem, men vi har jo Broholm også. Mitt hovedpoeng er at klubben bør gå for finaleseieren.
Broholm har åpenbare defensive utfordringer, om han skal benyttes sentralt som indreløper. Mitt poeng er at kampen på søndag bør vinnes ;) Jeg tror vi har gode muligheter på lørdag uansett.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2835

Legg inn av bønna1/2 »

DuncanE skrev: fre nov 11, 2022 3:55 pm Jeg tror vi har gode muligheter på lørdag uansett.
Nettopp derfor ;)

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vanskelig å bedømme utifra en kamp, men syntes Nypan så ut som en enormt bedre spiller enn Skarsem for å si det mildt, ikke så altfor høy liste å gå klar av må sies. Mer læring å spille opp mot 90 minutter i ES vil jeg tro, ingen bryr seg om vi vant G16-cupen når vi er ferdige med sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»