Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zanick »

Unner du ikke Henriksen pålegg på brødskiva? :D

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:25 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 9:15 am
Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:12 am

Må nok noe sexarbeid og utnyttelse av mindreårig arbeidskraft til for å slå den moralske nedturen der....
Eventuelt be om å flytte en cupkamp til.
Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?
Da jentelaget vi trente var ballgutter(?!) for Stabæk fikk de pølse og brus i pausen. Men det regner jeg med går under regulær kostgodgjørelse...
For at FD ikke skal bli kansellert bør vi kalle dem ballpersoner. Eller ball kan jo også hentyde til det mannlige kjønn, så la oss kalle dem "assistentpersoner for henting av nødvendige redskaper for gjennomføring av idrettsarrangement".

Da tror jeg vi skal anse oss sjøl som relativt trygge.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

DuncanE skrev: tor jan 12, 2023 11:38 am
Zanick skrev: tor jan 12, 2023 11:33 am Tengstedt minst 108 mill
Holm minst 40 mill (bank i bordet)
Ceide 30 mill
Dino 5-10 mill
Vagic 7 mill
Andersson 5 mill (?)
Videresalg på Adegbenro

200 mill på halvannet år når Holm-pengene tikker inn i sommer, det.
Så var det økononomistyringen på midlene da ;)
Med Hareide og SIB hadde vi hentet inn alle mislykkede utenlandsproffer som er å oppdrive i aldersklassen 27-29 år. Jeg håper dagens regime fortsetter i samme spor som de har gjort til nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Mye som tyder på at Dorsin fremdeles har et visst håp om Selnæs.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... om-selnaes

Ole er selvfølgelig mer enn velkommen, men tror fremdeles han har noen år til i utlandet foran seg før det er aktuelt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HALLO!!! Hvor er de friske, pikante, ryktene (gjerne reelle) om ny spiss på vei inn? Uansett hva Reka sier, kvalitet må til for å erstatte Tengstedt. Greit med litt mer penger på bok. Men skal vi kunne hevde oss i ES og ta oss videre til et gruppespill i Europa (og ikke gjøre oss bort der) må det handles. Noen som vet, har hørt, noe?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror det spørs på hva slags tilbud han får vs hva Dorsin er villig til å tilby. Men siden han er bosman tror jeg nok han får tilbud som er saftigere økonomisk enn hva RBK kan tilby selv om han vel har sagt at hvis han kommer hjem er det ikke som pensjonist mener jeg.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Under Dorsin så har man jo faktisk vært litt mer løsmunnet om spillere som ikke har blitt presentert enn under forgjengerne, men ikke mye, Bjørnebye klarte vel å holde lokket på Konradsen-overgangen nesten helt fram til han gikk ut på Lerkendal i RBK-drakt for å bli presentert som pauseunderholdning.

Så er det vel kanskje mest Hareide og Rekdal som har litt aktivt gått ut i media for å muligens flagge interesse for å påvirke spillerne det gjelder? Alle i trøndelag vet at Dorsin prater jevnlig med alle (trønderske) tidligere RBK-ere som kan forsterke laget, tipper han snakker med Sørloth, Midtsjø og Svensson like mye som med Sælnes for å sitte klar hvis de får et snev av hjemlengsel, adressa prøver bare å lirke ut noe mer enn selvfølgeligheter fordi Særlnes sin kontrakt går ut til sommeren.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor jan 12, 2023 11:47 am
Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:25 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 9:15 am

Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?
Da jentelaget vi trente var ballgutter(?!) for Stabæk fikk de pølse og brus i pausen. Men det regner jeg med går under regulær kostgodgjørelse...
For at FD ikke skal bli kansellert bør vi kalle dem ballpersoner. Eller ball kan jo også hentyde til det mannlige kjønn, så la oss kalle dem "assistentpersoner for henting av nødvendige redskaper for gjennomføring av idrettsarrangement".

Da tror jeg vi skal anse oss sjøl som relativt trygge.
Hva om materielltilbakevinneren identifiserer som barkrakk?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.

Nei takk. For dyr, for gammel og for dårlig.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ville vært overaskende om RBK gikk etter Berisha med antatt prislapp på over 30m gitt det Rekdal sier om at de ønsker å være nøkterne og bruke penger på unge spillere.

Hadde han vært på utgående kontrakt så ville det gitt mer mening.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 3:55 pm
bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.

Skjer ikke dette nei. Rekdal og co er klokere enn som så.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Holse rakk å være samboer med Tengstedt i en knapp uke. Bare å få inn en ny danske i leiligheten...

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 3:55 pm
bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.
Hvis du med artikkel i Nidaros mener en kommentar skrevet av MortenP, og teknisk sett skrevet for Nettavisen som har et samarbeid med Nidaros all den tid begge er eid av Amedia og kan publisere hverandres saker, så er det riktig at han er ryktet ja. Men Rekdal har da avvist at Rosenborg kommer til å bruke særlig mer enn de brukte på Tengstedt (i underkant av 10 millioner) på en ny spiller. Det er ikke et eneste konkret rykte annet en spekulasjoner fra eksperter og diskusjoner på div forum. Ingen ting tyder på at klubben faktisk vurderer Berisha.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hvorfor blir i det hele tatt Berisha nevnt? Klassisk eksempel på at en random person slenger ut navnet hans etter et stort salg og så tror plutselig flere at det er "interesse". Fullstendig uaktuelt å bruke flere titalls millioner på en spiller nå. Her må man fortsette å stole på ferdigheter til å finne riktige spillerne med utviklingspotensial til en rimelig pris.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: fre jan 13, 2023 8:30 pm De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.
Vi snakker utenfor landets grenser nå, formoder jeg?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 10:16 pm
AxelRudi skrev: fre jan 13, 2023 8:30 pm De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.
Vi snakker utenfor landets grenser nå, formoder jeg?
Marcus Mehnert fra fjæra. Dorsin sin pc har gått tilbake til Hoftun sin default setting med trøndersk* øverst.

*Spilleren er ikke fra trøndelag, men Hoftun klarte bare å sortere tilhørighet etter klubbnivå.

Også har han spilt for Brann da, som teknisk sett er utenfor landets grenser.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: fre jan 13, 2023 10:56 pm Også har han spilt for Brann da, som teknisk sett er utenfor landets grenser.
Guddie. I tillegg har de jo hatt en storkjeftet nordlending som ordfører, fullstendig adoptert som bergenser. De får det til der nede.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det ryktes at rbk har kastet seg inn i jakten på Veton Beri$ha?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vikingen skrev: søn jan 15, 2023 8:23 pm Det ryktes at rbk har kastet seg inn i jakten på Veton Beri$ha?
Det er Morten P. som har satt ut disse "ryktene". Fra den samme artikkelen:

"Det er ikke bare å hente en spiss av Tengstedts format, selv om parallellene til Erling Braut Haaland (22) og Kylian Mbappé (24) er en ekspertmetafor på steroider".

Bare det samme gamle fyllepratet igjen. Men han hadde sikkert en alldeles fortreffelig søndag natt mens han rablet det ned.
Sist redigert av Folk_flesk den søn jan 15, 2023 8:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Med rykter menes MortenP som synser om at han kan være rett mann for RBK nå som vi har masse penger på bok? Og diverse avdankede profiler som har fått synsejobb på TV drar opp navnet hans i en bisetning som noen de kanskje mener RBK vurderer?

Det er omtrent hele beholdningen såvidt jeg har fått med meg

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hadde tatt seg ut om vi brukte en halv Tengstedt på Berisha. 30 mill i overgang og 15-20 mill i lønn over 5 år. Jada...

Skjer ikke.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.
Ok. Jeg hentet det fra «Oss mot resten av verden» på Twitter. Har vist seg gjentatte ganger å ha svært gode kilder.


Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Forbanna bra det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: søn jan 15, 2023 9:19 pm
AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Forbanna bra det.
Ja, for Hammarby.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»