Hva skjer i Syria?

Svar
Ka9nen

Re: Hva skjer i Syria?

Legg inn av Ka9nen »

Hvorfor sender Syria folk til å krige for Russland? Møkkaland

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Fernandovonarb skrev: lør jun 11, 2022 4:49 pm Virker som det har vært et stort angrep på flyplassen i Damaskus. Betydelig større enn tidligere, siden rullebaner er tatt ut av Israel noe som tidligere ikke har skjedd.
► Show Spoiler
Israel fortsetter å terrorisere Syrias befolkning. Og verden holder fortsatt kjeft.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: lør jun 11, 2022 8:21 pm
Fernandovonarb skrev: lør jun 11, 2022 4:49 pm Virker som det har vært et stort angrep på flyplassen i Damaskus. Betydelig større enn tidligere, siden rullebaner er tatt ut av Israel noe som tidligere ikke har skjedd.
► Show Spoiler
Israel fortsetter å terrorisere Syrias befolkning. Og verden holder fortsatt kjeft.
Sa du noko når Russland og Assad terroriserte Syria sin befolkning?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 10:31 am Sa du noko når Russland og Assad terroriserte Syria sin befolkning?
Nå var det vel de utenlandskstøttede islamistene som terroriserte befolkningen i Syria.

Støttet du IS i Syria?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 10:37 am
MRSA skrev: søn jun 12, 2022 10:31 am Sa du noko når Russland og Assad terroriserte Syria sin befolkning?
Nå var det vel de utenlandskstøttede islamistene som terroriserte befolkningen i Syria.

Støttet du IS i Syria?
Du har ikkje fått med deg gassangrepa frå Assad? Eller bombinga av sjukehus frå russarane? Det var Assad sitt terrorregime som fekk det syriske folket til å ta opp våpen mot Assad. IS kom lenge etterpå og utnytta misnøyen med Assad. Når IS kom inn i bildet var dei ofte på same side som Assad.

Og nei eg støttar ikkje IS i Syria eller andre plassar. Støttar heller ikkje Russland i Syria eller andre plassar. Eller Assad for den si skuld. Kurdarane i Syria er dei einaste som har gjort ein skikkeleg innsats mot IS, og dei einaste eg støttar i Syria.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:20 am Du har ikkje fått med deg gassangrepa frå Assad? Eller bombinga av sjukehus frå russarane? Det var Assad sitt terrorregime som fekk det syriske folket til å ta opp våpen mot Assad. IS kom lenge etterpå og utnytta misnøyen med Assad. Når IS kom inn i bildet var dei ofte på same side som Assad.

Og nei eg støttar ikkje IS i Syria eller andre plassar. Støttar heller ikkje Russland i Syria eller andre plassar. Eller Assad for den si skuld. Kurdarane i Syria er dei einaste som har gjort ein skikkeleg innsats mot IS, og dei einaste eg støttar i Syria.
Disse gassangrepene er jo for lengst avslørt som false flag operasjoner. Synd VGD er ødelagt, er mye verdifull informasjon som ligger der.

Vesten støttet "opposisjonen" mot Assad med våpen, dette var islamister. Hvorvidt de kalte seg IS eller noe annet. De terroriserte befolkningen, både med halshugging av barn og annet. Assad er forsvareren av det sekulære Syria. Selvfølgelig støtter jeg opp om det.

Når det kommer til kurderne så vil jo de bli invadert og knust av vår NATO-allierte Tyrkia i løpet av kort tid. Vesten takker for hjelpen ved å snu ryggen til.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:30 am
MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:20 am Du har ikkje fått med deg gassangrepa frå Assad? Eller bombinga av sjukehus frå russarane? Det var Assad sitt terrorregime som fekk det syriske folket til å ta opp våpen mot Assad. IS kom lenge etterpå og utnytta misnøyen med Assad. Når IS kom inn i bildet var dei ofte på same side som Assad.

Og nei eg støttar ikkje IS i Syria eller andre plassar. Støttar heller ikkje Russland i Syria eller andre plassar. Eller Assad for den si skuld. Kurdarane i Syria er dei einaste som har gjort ein skikkeleg innsats mot IS, og dei einaste eg støttar i Syria.
Disse gassangrepene er jo for lengst avslørt som false flag operasjoner. Synd VGD er ødelagt, er mye verdifull informasjon som ligger der.

Vesten støttet "opposisjonen" mot Assad med våpen, dette var islamister. Hvorvidt de kalte seg IS eller noe annet. De terroriserte befolkningen, både med halshugging av barn og annet. Assad er forsvareren av det sekulære Syria. Selvfølgelig støtter jeg opp om det.

Når det kommer til kurderne så vil jo de bli invadert og knust av vår NATO-allierte Tyrkia i løpet av kort tid. Vesten takker for hjelpen ved å snu ryggen til.
Mykje av den infoen på VGD er falsk. Gassangrepa var ekte nok. Hugs etter gassangrepa så frakta to store handelskip vekk det ein treng for å lage nervegass, inkludert ferdig nervegass av same type som det Assad brukte i angrepa sine.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: lør jun 11, 2022 8:21 pm
Israel fortsetter å terrorisere Syrias befolkning. Og verden holder fortsatt kjeft.
Er det regimet med sine torturfengsel du sikter til her? Det er vel dem som først og fremst terroriserer Syrias befolkning. Og nå også Ukrainas befolkning gjennom å sende soldater dit for å krige for Putin! Støtter du virkelig dette?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:34 am Mykje av den infoen på VGD er falsk. Gassangrepa var ekte nok. Hugs etter gassangrepa så frakta to store handelskip vekk det ein treng for å lage nervegass, inkludert ferdig nervegass av same type som det Assad brukte i angrepa sine.
Gassangrepene (de fleste) var ekte nok. Men så var det spørsmålet om hvem som sto bak...

Assad var langt fra den eneste som brukte gass i Syria, både IS og andre islamistiske opprørere brukte gass. De siste angrepene som fikk stor oppmerksomhet i media er avslørt som falske, og hadde den hensikt å provosere frem direkte involvering fra USA eller NATO.

Ellers så ser jeg du ignorerer det faktum at kurderne nå snart blir knust av Tyrkia. Noe som illustrerer poenget, Kurderne takkes for innsatsen ved at vesten snur ryggen til.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 11:39 am Er det regimet med sine torturfengsel du sikter til her? Det er vel dem som først og fremst terroriserer Syrias befolkning. Og nå også Ukrainas befolkning gjennom å sende soldater dit for å krige for Putin! Støtter du virkelig dette?
Mener du det er ok å bombe sivile flyplasser?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:41 am
Mener du det er ok å bombe sivile flyplasser?
Vanligvis ikke, men hva er begrunnelsen? Det er jo tross alt snakk om et terror-regime som deltar mot oss i krigen i Ukraina. Så det kommer vel helt an på hvorfor.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:40 am
MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:34 am Mykje av den infoen på VGD er falsk. Gassangrepa var ekte nok. Hugs etter gassangrepa så frakta to store handelskip vekk det ein treng for å lage nervegass, inkludert ferdig nervegass av same type som det Assad brukte i angrepa sine.
Gassangrepene (de fleste) var ekte nok. Men så var det spørsmålet om hvem som sto bak...

Assad var langt fra den eneste som brukte gass i Syria, både IS og andre islamistiske opprørere brukte gass. De siste angrepene som fikk stor oppmerksomhet i media er avslørt som falske, og hadde den hensikt å provosere frem direkte involvering fra USA eller NATO.

Ellers så ser jeg du ignorerer det faktum at kurderne nå snart blir knust av Tyrkia. Noe som illustrerer poenget, Kurderne takkes for innsatsen ved at vesten snur ryggen til.
Ja, det vart brukt gass av andre enn Assad og, men det var Assad som starta gassangrepa. Og som hadde dei fleste.

Når det gjeld kurdarane så hadde eg i eit innlegg før ditt gitt mi støtte til dei. Trudde ikkje at du treng å lese om den støtta i kvart innlegg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 11:51 am Vanligvis ikke, men hva er begrunnelsen? Det er jo tross alt snakk om et terror-regime som deltar mot oss i krigen i Ukraina. Så det kommer vel helt an på hvorfor.
Enten er det ok, eller så er det ikke ok. Åpner en for at det er ok i "noen" tilfeller så er der mange regimer og land rundt omkring som kan være fristet å hive seg med....

Forøvrig har vel Israel et godt forhold til Russland, så dette er nok ikke en del av det som skjer i Ukraina om du trodde det 😅

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:55 am
Ja, det vart brukt gass av andre enn Assad og, men det var Assad som starta gassangrepa. Og som hadde dei fleste.

Når det gjeld kurdarane så hadde eg i eit innlegg før ditt gitt mi støtte til dei. Trudde ikkje at du treng å lese om den støtta i kvart innlegg.
Det ble brukt gass av "andre" ja, dvs det ble brukt gass av våre islamister. Både mot sivile og militære mål. Allikevel fortsatte støtten uinskrenket. Ser du dobbeltmoralen?

Joda jeg ser du påstår at du støtter kurderne. Fordømmer du da at NATO-landet Tyrkia snart rykker inn for å etnisk rense disse områdene for kurdere og bosette syriske flyktninger der?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:59 am
Enten er det ok, eller så er det ikke ok. Åpner en for at det er ok i "noen" tilfeller så er der mange regimer og land rundt omkring som kan være fristet å hive seg med....

Forøvrig har vel Israel et godt forhold til Russland, så dette er nok ikke en del av det som skjer i Ukraina om du trodde det 😅
Vel, hvis noen har tenkt til å skyte mot staten din med langtrekkelige missiler fra en flyplass så er vel det en god grunn til å angripe (et eksempel). Så dermed er det ikke et ja/nei spørsmål før noen forteller om bakgrunnen for det. Jeg nekter å tro at Israel har angrepet en sivil flyplass i et annet land for morro skyld.

Israel har fordømt invasjonen og sendt mange tonn nødhjelp til Ukraina. Såvidt jeg vet har de ikke sendt noe til Russland. I motsetning til deres motpart(er) som har presisert at de har tatt side med Putin i krigen og ikke minst Syria som har sendt soldater for å krige for Putin(!). Noe du ikke ønsker å kritisere. Zelinsky har flere ganger presisert sitt gode forhold til israel og takket for hjelpen derfra.
Sist redigert av Ka9nen den søn jun 12, 2022 12:09 pm, redigert 2 ganger totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 12:04 pm
MRSA skrev: søn jun 12, 2022 11:55 am
Ja, det vart brukt gass av andre enn Assad og, men det var Assad som starta gassangrepa. Og som hadde dei fleste.

Når det gjeld kurdarane så hadde eg i eit innlegg før ditt gitt mi støtte til dei. Trudde ikkje at du treng å lese om den støtta i kvart innlegg.
Det ble brukt gass av "andre" ja, dvs det ble brukt gass av våre islamister. Både mot sivile og militære mål. Allikevel fortsatte støtten uinskrenket. Ser du dobbeltmoralen?

Joda jeg ser du påstår at du støtter kurderne. Fordømmer du da at NATO-landet Tyrkia snart rykker inn for å etnisk rense disse områdene for kurdere og bosette syriske flyktninger der?
No har eg ingen islamistar. Så kven du rekna som dine islamistar veit eg ikkje. Det var opprørarar som ikkje var islamistar, men dei vart støtta av vesten. Men dessverre er dei utradert.

JA; EG FORDMØMMER TYRKIA OG DEIRA FRAMFERD MOT KURDARANE, DET GJELD I SYRIA, TYRKIA OG IRAK. HAR DU FORSTÅTT DET NO.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 12:08 pm No har eg ingen islamistar. Så kven du rekna som dine islamistar veit eg ikkje. Det var opprørarar som ikkje var islamistar, men dei vart støtta av vesten. Men dessverre er dei utradert.

JA; EG FORDMØMMER TYRKIA OG DEIRA FRAMFERD MOT KURDARANE, DET GJELD I SYRIA, TYRKIA OG IRAK. HAR DU FORSTÅTT DET NO.
Opprørerne i Syria var islamister. Fra dag en. Fantasifiguren FSA eksisterte kun på papiret og i vestlig media. Og vi støttet disse, til tross for at en visste om både bruk av gass mot sivile og halshugging av barn. Det var ikke kun IS som var brutale for å si det forsiktig.

Men flott at du støtter kurderne, dessverre blir de stukket i ryggen av vesten, nok en gang.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 12:06 pm Vel, hvis noen har tenkt til å skyte mot staten din med langtrekkelige missiler fra en flyplass så er vel det en god grunn til å angripe (et eksempel). Så dermed er det ikke et ja/nei spørsmål før noen forteller om bakgrunnen for det. Jeg nekter å tro at Israel har angrepet en sivil flyplass i et annet land for morro skyld.

Israel har fordømt invasjonen og sendt mange tonn nødhjelp til Ukraina. Såvidt jeg vet har de ikke sendt noe til Russland. I motsetning til deres motpart(er) som har presisert at de har tatt side med Putin i krigen og ikke minst Syria som har sendt soldater for å krige for Putin(!). Noe du ikke ønsker å kritisere. Zelinsky har flere ganger presisert sitt gode forhold til israel og takket for hjelpen derfra.
Nå har jo ikke jo ikke slik at Syria er den som angriper inn i Israel. Det er motsatt.

Følger en din logikk så burde jo Syria (dersom de var i stand til det) bombe enhver flyplass i Israel...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 12:15 pm
Nå har jo ikke jo ikke slik at Syria er den som angriper inn i Israel. Det er motsatt.

Følger en din logikk så burde jo Syria (dersom de var i stand til det) bombe enhver flyplass i Israel...
De hjelper ihvertfall Putin med angrepet på Ukraina. Hva som skjedde på flyplassen og hvorfor har du ikke svart på, så da blir det også vanskelig å kommentere. Men i og med at det er terrorist-regimet Assad så var det nok gode grunner for det.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 12:29 pm De hjelper ihvertfall Putin med angrepet på Ukraina. Hva som skjedde på flyplassen og hvorfor har du ikke svart på, så da blir det også vanskelig å kommentere. Men i og med at det er terrorist-regimet Assad så var det nok gode grunner for det.
Begrunnelsen er som alltid Hezbollah og Iran.

"At 4:20 a.m. [01:20 GMT] … the Israeli enemy carried out an aerial aggression by firing a volley of missiles from the occupied Golan Heights,” the report said.

According to the UK-based Syrian Observatory for Human Rights (SOHR), the Israeli raids hit arms depots belonging to the Lebanese Shia movement Hezbollah, as well as other Iran-backed groups near Damascus airport."

Link

Følger en din logikk, så bør jo Syria forsøke å bombe israelske flyplasser for å forhindre denne typen angrep. Er det noe du støtter?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 12:35 pm
Begrunnelsen er som alltid Hezbollah og Iran.

"At 4:20 a.m. [01:20 GMT] … the Israeli enemy carried out an aerial aggression by firing a volley of missiles from the occupied Golan Heights,” the report said.

According to the UK-based Syrian Observatory for Human Rights (SOHR), the Israeli raids hit arms depots belonging to the Lebanese Shia movement Hezbollah, as well as other Iran-backed groups near Damascus airport."

Link

Følger en din logikk, så bør jo Syria forsøke å bombe israelske flyplasser for å forhindre denne typen angrep. Er det noe du støtter?
Takk for info (dog fungerte ikke linken din). Hvor mange døde i angrepet?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 12:41 pm
Takk for info (dog fungerte ikke linken din). Hvor mange døde i angrepet?
Jeg vet ikke. Flere såret i hvertfall.

Forsøker linken på nytt:
https://www.aljazeera.com/news/2022/6/ ... tate-media

At sivile blir drept i disse angrepene er det imidlertid ingen tvil om:

"The latest attack follows one on May 21, which killed three people near the Syrian capital, another on May 13 that killed five people in central Syria, and another near Damascus on April 27, which according to SOHR killed 10 combatants, among them six Syrian soldiers, in the deadliest raid in 2022."

Mener du Syria bør angripe israelske flyplasser for å få slutt på disse angrepene?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 12:46 pm
Jeg vet ikke. Flere såret i hvertfall.
Så ingen ble drept og man fikk tatt ut våpen og materiell som skulle hjelpe terrororganisasjonen og en terrorstat (Iran) i å benytte Syria til krigføring i midtøsten. Hva var problemet igjen sa du? Høres ut som en helt vellykket aksjon. Man bør sende gratulasjoner.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 12:50 pm
Så ingen ble drept og man fikk tatt ut våpen og materiell som skulle hjelpe terrororganisasjonen og en terrorstat (Iran) i å benytte Syria til krigføring i midtøsten. Hva var problemet igjen sa du? Høres ut som en helt vellykket aksjon. Man bør sende gratulasjoner.
En angriper en sivil flyplass, under påstander om å ta ut våpen.

Er det en argumentasjon du mener er ok å bruke på generell basis?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 12:58 pm
En angriper en sivil flyplass, under påstander om å ta ut våpen.

Er det en argumentasjon du mener er ok å bruke på generell basis?
Du har jo vist meg at det ikke var sivile mål som ble tatt ut og at dette var under spesielle forhold. Så da har du vel besvart spørsmålet ditt selv egentlig.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:21 pm
Du har jo vist meg at det ikke var sivile mål som ble tatt ut og at dette var under spesielle forhold. Så da har du vel besvart spørsmålet ditt selv egentlig.
En sivil flyplass er et sivilt mål.

Men jeg skjønner jo hvorfor du ikke svarer, er alltid trasig å bli eksponert for sin egen dobbeltmoral :p

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 1:28 pm
Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:21 pm
Du har jo vist meg at det ikke var sivile mål som ble tatt ut og at dette var under spesielle forhold. Så da har du vel besvart spørsmålet ditt selv egentlig.
En sivil flyplass er et sivilt mål.

Men jeg skjønner jo hvorfor du ikke svarer, er alltid trasig å bli eksponert for sin egen dobbeltmoral :p

Ikkje i følgje folkeretten

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 1:28 pm
En sivil flyplass er et sivilt mål.

Men jeg skjønner jo hvorfor du ikke svarer, er alltid trasig å bli eksponert for sin egen dobbeltmoral :p
Våpen til en terrororganisasjon og en terrorstat er ikke et sivilt mål. Så ingen dobbeltmoral her.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 1:36 pm
newsflash skrev: søn jun 12, 2022 1:28 pm
Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:21 pm
Du har jo vist meg at det ikke var sivile mål som ble tatt ut og at dette var under spesielle forhold. Så da har du vel besvart spørsmålet ditt selv egentlig.
En sivil flyplass er et sivilt mål.

Men jeg skjønner jo hvorfor du ikke svarer, er alltid trasig å bli eksponert for sin egen dobbeltmoral :p

Ikkje i følgje folkeretten
Ok, så da bør Syria angripe flyplasser i Israel som svar på dette?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:37 pm
Våpen til en terrororganisasjon og en terrorstat er ikke et sivilt mål. Så ingen dobbeltmoral her.
Neida :p

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»