ADOLF HITLERS INITIALER, AH I HAKEKORSET?

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

ADOLF HITLERS INITIALER, AH I HAKEKORSET?

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Når jeg spør TalkAl om det finnes en teori som sier at Adolf Hitlers initialer, AH, er synlig i Hakekorset, får jeg dette svaret:

Nei, det finnes ingen vitenskapelige eller anerkjente teorier som sier at Adolf Hitlers initialer, AH, kan sees som et hakekors. Hakekorset er et symbol som har blitt brukt lenge før Hitler og nazismen, og det er derfor ikke en direkte sammenheng mellom initialene og symbolet. Teorien om at initialene kan sees som et hakekors er ikke basert på fakta eller troverdige kilder.
Kan Adolf Hitler ha funnet sine initialer i Hakekorset allerede da han som attenåring 1907/08 søkte å bli opptatt som elev ved Kunstakademiet i Wien hvor kunstneriske framstillinger av alfabetet var i pensum.

Spør jeg Copilo KI om det er pensum ved kunstakademier å lage kunstneriske formuleringer av alfabetets bokstaver, får jeg dette svaret:Er det pensum ved kunstakademier å lage kunstneriske

Ja, det er ofte en del av pensum ved kunstakademier å utforske og skape kunstneriske utforminger av alfabetets bokstaver. Dette kan inngå i studiet av typografi, som er kunsten og teknikken med å arrangere type for å gjøre skriftlig språk både leselig og tiltalende. Typografi kan omfatte alt fra håndtegning av bokstaver til bruk av digitale verktøy for å designe fonter og tekstlayout.
Ved kunstakademier kan studentene lære om historien til skriftlige tegn og hvordan de kan manipulere formen på bokstaver for å uttrykke visuelle ideer. Det kan også være fokus på hvordan typografisk design påvirker kommunikasjon og oppfatning. Kunstnerisk utviklingsarbeid og forskning innen typografi og grafisk design er viktige aspekter ved mange kunstakademiers programmer.
I tillegg til tradisjonelle teknikker, kan kunstakademier også oppmuntre til eksperimentell tilnærming til bokstavforming, hvor studentene kan utforske nye og innovative måter å representere alfabetet på. Dette kan inkludere tredimensjonale skulpturer av bokstaver, interaktive digitale bokstaver, eller andre kreative tolkninger.
Kunstakademier legger vekt på kunstnerisk utviklingsarbeid og forskning, og dette kan innebære å utforske nye grenser innen typografi og bokstavkunst.

Vil det ikke være naivt ikke å tro at Hitler fant sine initialer i Hakekorset?

Selv om Hitler ikke kom inn ved Kunstakademiet i Wien er det overveiende sannsynlig at han visste om at i pensum skulle alfabetet formuleres kunstnerisk og kanskje så han en firkantet og i når han i opptaksprøven leverte nettopp dette. Kan Hitler ovenfor seg selv ha tydet dette som en guddommelig forutsigelse for hans komme til verden og trigget hans kommende stormannsgalskap?
Selv om det ikke finnes vitenskaplige eller anerkjente teorier som underbygger min påstand og selv om det ikke finnes beviser på at Hitler selv proklamerte dette, så kan det jo være at han holdt det for seg selv av redsel for å bli latterliggjort, men at det likevel påvirket hans tro på seg selv og hans rolle i verden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Historie»