Brann på Stovner

Svar
B.O.B.

Brann på Stovner

Legg inn av B.O.B. »

I forbindelse med brann på Stovner så lurer jeg på hvordan en hel rekke kan brenne ned. Hvordan klarer du i det hele tatt være så treg at ens egen del brenner ned? Jeg vet at brann sprer seg fort og på et blunk, men her må man ha feilet med brannalarm og ikke forestått noe slukking med pulverapparat.

I arbeid så lærer man HMS og viktigheten av slike ting. Frie rømningsveier, brannalarm og alle funksjoner i drift. Da driller man på dette og man har ansvarlige på drift som ser til at alt er i orden, hjemme ingenting. Borettslagene gir kanskje ut batterier årlig, men følger ikke opp mer enn det. Burde man ha større fokus på dette?

Selv bor jeg i en bygård hvor vi har felles brannanlegg. En bra løsning som vi ble pålagt av kommunen, men jeg ser jo at enkelte av naboene gir faen. De pusser opp eller tar den ned siden den går av når de lager pizza, da går de på trappestige opp og tar den ned. Men gidder de flytte holderen 3 meter unna og sette den opp igjen? Neida, det tar måneder og da må vi andre stå på døren med drill og stige etter gjentatte oppfordringer om at de må ordne det siden det blinker sabotasje på brannskapet. Jævlig irriterende med folk som gir f... i andres sikkerhet.

Er du en sløving eller er du drillet om noe skulle skje? Har du sjekket pulverapparatet eller har du det gjemt bak i skapet under koffertene og annet skrot?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»