Svensk Politikk

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Svensk Politikk

Legg inn av Guttorm123 »

Malena Chronholm Bøyesen

Psykiatrisk spesialsykepleier, jordmorstudent:

Hva har du gjort, du som stemte Sverigedemokraterna eller samarbeidende partier?

Du har stemt for en todelt politikk som deler inn mennesker i et «vi» og et «dem». En politikk som er unyansert og aktivt begrenser marginaliserte gruppers rettigheter.

Du har stemt på et parti med røtter i nazistiske og rasistiske ideologier. Et parti som bygger på tanken om at det er galt at mennesker med forskjellig bakgrunn, hudfarge eller religion skal leve sammen. Et parti som ikke tror på hvert menneskes likeverd. Et parti som motsetter seg å gi mennesker beskyttelse når de flykter fra krig, vold og undertrykkelse.

Du har stemt mot min rett til å eksistere som den lesbiske kvinnen jeg er. Du har stemt mot likekjønnede ekteskap, inseminasjon og adopsjon for skeive foreldre. Det er et tydelig budskap om at min familie, min kone og mine barn, er uønskede.

Du har stemt mot likestilling mellom kjønnene. Du har stemt for beslutninger som fører til mindre pensjon for kvinner, mindre økonomisk selvstendighet og større utsatthet ved skilsmisse.

Det var da voldsomt....

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... de-partier

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 1:04 pm Malena Chronholm Bøyesen

Psykiatrisk spesialsykepleier, jordmorstudent:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... de-partier
Vel, hun bør jo ikke være lettet over å flytte til Norge for Sverigedemokraterna bruker jo nettopp Norge og Danmark som eksempel på hvordan innvandringspolitikken bør gjøres :lol:

Kanskje noen burde fortelle henne det? At Norge har hatt langt mindre innvandring enn Sverige, på et mer håndterbart nivå? Og dermed er vi minst like rasistiske og fremmedfiendtlige som Sverigedemokraterna.

"Men samtidig har Sveriges politiske klima aldri føltes nærmere Norge. Med presset som kommer fra klimatrussel, inflasjon og krig, opplever jeg at polariseringen mellom samfunnsgruppene øker også her."

Å ja, så det var ikke så mye bedre her likevel gitt.

"Du har stemt på et parti med røtter i nazistiske og rasistiske ideologier. Et parti som bygger på tanken om at det er galt at mennesker med forskjellig bakgrunn, hudfarge eller religion skal leve sammen. Et parti som ikke tror på hvert menneskes likeverd. Et parti som motsetter seg å gi mennesker beskyttelse når de flykter fra krig, vold og undertrykkelse."

"Måtte Norge la være å følge i sin brors fotspor. Måtte Norge fortsette arbeidet for menneskers likeverd. Og la oss håpe at Sverige kommer seg gjennom disse fire årene uten altfor store konsekvenser."

lol :lol: Hva når hun hører noen i FrP åpne kjeften om svenske tilstander? Blir det kanskje første fly tilbake til Sverige? Blir sjokket håndterbart?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 1:04 pm Malena Chronholm Bøyesen

Psykiatrisk spesialsykepleier, jordmorstudent:

Hva har du gjort, du som stemte Sverigedemokraterna eller samarbeidende partier?

Du har stemt for en todelt politikk som deler inn mennesker i et «vi» og et «dem». En politikk som er unyansert og aktivt begrenser marginaliserte gruppers rettigheter.

Du har stemt på et parti med røtter i nazistiske og rasistiske ideologier. Et parti som bygger på tanken om at det er galt at mennesker med forskjellig bakgrunn, hudfarge eller religion skal leve sammen. Et parti som ikke tror på hvert menneskes likeverd. Et parti som motsetter seg å gi mennesker beskyttelse når de flykter fra krig, vold og undertrykkelse.

Du har stemt mot min rett til å eksistere som den lesbiske kvinnen jeg er. Du har stemt mot likekjønnede ekteskap, inseminasjon og adopsjon for skeive foreldre. Det er et tydelig budskap om at min familie, min kone og mine barn, er uønskede.

Du har stemt mot likestilling mellom kjønnene. Du har stemt for beslutninger som fører til mindre pensjon for kvinner, mindre økonomisk selvstendighet og større utsatthet ved skilsmisse.

Det var da voldsomt....

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... de-partier
Dette virker jo psykotisk. Og det er vel ganske stor sannsynlighet at hun har stemt på et parti som enten har samarbeidet med nazistene under 2.verdenskrig eller har en kommunistisk bakgrunn med støtte til noen av de verste despotene i historien - eller til og med begge delene. Hun stemte kanskje på partier som på sin vakt lobotomerte og/eller steriliserte mennesker som var annerledes, som stuet bort psykisk utviklingshemmede og gjorde tortur-lignende forskning på dem. Hvorfor er det slik at kun et partis skitne historie skal være av betydning? Og forskjellen er jo at SD var et mikroparti uten noen form for innflytelse når de hadde sine forkastelige meninger, mens for andre partier så snakker vi ofte om konkrete handlinger som var til skade for individ og samfunn. Fokuset på hvilket parti SD var for 30 år siden er ganske uvesentlig, det som er av betydning er jo hva de står for i dag - og selv om jeg ikke ville stemt på SD (jeg er globalist og økonomisk liberalistisk) så er hennes beskrivelse helt virkelighetsfjernt. Og det er ikke akkurat som SD har vært alene om å ha skiftet syn på homofile, i Sverige var homofil offisielt sett på som en psykisk lidelse helt frem til 1979. Fordelen med at det ble sett på som en psykisk lidelse var jo at de ikke straffet folk for det siden det var en sykdom, men det er ikke akkurat en holdning som har tålt tidens tann.

Ellers er det jo litt morsomt at hun bor i Norge, et land som jo i stor grad har gjennomført mye av det SD har snakket om de siste 15 årene. Og det var ikke måte på hvordan Norge og i særdeleshet Danmark ble skjelt ut for å være inhumane - men nå står jo socialdemokraterna for det samme som de for under 10 år siden omtalt som rasistisk.

Til sist så er det verd å nevne at SD kommer med stor sannsynlighet å stemme frem en statsminister som har adoptivbarn som er av asiatisk bakgrunn, og det er sannsynlig at det også i regjeringsapparatet vil jobbe mennesker med ikke vestlig etnisitet. Så hennes bilde av at SD ikke vil ha andre enn svensker i landet og at man ikke kan leve side om side er noe som først og fremst er diktet opp i hennes hode. Ellers er det jo fint at hun er engasjert i spørsmålet, men det hadde jo også vært fint om hun og hennes likekvinner kunne engasjert seg like mye som når jenta fra Afghanistan ikke får være sammen med en svensk gutt, eller jenta fra Somalia ikke får dra på klassetur, drive idrett eller kle seg som hun selv ønsker. Da snakker vi virkelig om mennesker som ikke ønsker at folk skal leve sammen over religion, kultur og etniske forskjeller. Det er jo de som er en trussel i dagens svenske samfunn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ka9nen skrev: man sep 19, 2022 1:57 pm

lol :lol: Hva når hun hører noen i FrP åpne kjeften om svenske tilstander? Blir det kanskje første fly tilbake til Sverige? Blir sjokket håndterbart?
Hun skriver: "Du har stemt mot min rett til å eksistere som den lesbiske kvinnen jeg er". , så hun reiser nok ikke tilbake til Sverige.

Er det noe dødsstraffer for homofile på gang i Sverige, eller blander hun Sverige sammen med visse andre land?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 8:48 am
Ka9nen skrev: man sep 19, 2022 1:14 am
Henningsen skrev: søn sep 18, 2022 10:42 pm
Ja ganske sært med folk som ikke er overhodet kjent i oslo skal fortelle oss hvordan det er der...
Folk lager seg sine villfarelser om hvordan det er i byen.
https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/e ... -utrygg-by
Så NRK og politiet i Oslo kjenner overhodet ikke til hvordan det er i Oslo?
Jeg reagerer først og fremst på hvordan folk uten kjennskap til faktiske forhold har bestemt seg, og proklamerer hvordan oslo 'er'. Disse leter med lys og lykter etter info som bekrefter deres forutinntatte ønskede inntrykk av byen.
Hvilken agenda har man for å svartmale oslo så mye som mulig, er naturlig å tenke...
Agendaen er ganske åpenbar. Oslo er den mest multikulturelle byen i landet og derfor skal den svartmales mest mulig. Oslo anno 2022 er et helvete på jord, mens Oslo anno 1950 et slags drømmesamfunn. Både når det gjelder homogenitet, kjønnsroller og generelt verdensbilde.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 3:12 pm

Agendaen er ganske åpenbar. Oslo er den mest multikulturelle byen i landet og derfor skal den svartmales mest mulig. Oslo anno 2022 er et helvete på jord, mens Oslo anno 1950 et slags drømmesamfunn. Både når det gjelder homogenitet, kjønnsroller og generelt verdensbilde.
Men når Abid Raja (V) sier: − "Alle muslimske familier kjenner på denne frykten", (etter terrorforsøket i Bærum), så er det vel ikke for å svartmale i forhold til utrygghet... eller?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 3:12 pm
Agendaen er ganske åpenbar. Oslo er den mest multikulturelle byen i landet og derfor skal den svartmales mest mulig. Oslo anno 2022 er et helvete på jord, mens Oslo anno 1950 et slags drømmesamfunn. Både når det gjelder homogenitet, kjønnsroller og generelt verdensbilde.
Det er selfølgelig ikke bekmørkt. Det er mye med Oslo som er fantastisk også, hvis man trives med stappfulle busser og trikker. En del steder så har man jo marka i nærheten også. For ikke å snakke om stor kebabpizza til 99 kr(!). Er uendelig mange kulturtilbud f.eks i Oslo, noe for enhver smak. Masse bra restauranter, utesteder, puber, butikker, senter.

Det er masse som er kjempefint med Oslo også, det sier jeg uten ironi/sarkasme. Spesielt hvis man har råd til bolig der.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 3:35 pm
Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 3:12 pm

Agendaen er ganske åpenbar. Oslo er den mest multikulturelle byen i landet og derfor skal den svartmales mest mulig. Oslo anno 2022 er et helvete på jord, mens Oslo anno 1950 et slags drømmesamfunn. Både når det gjelder homogenitet, kjønnsroller og generelt verdensbilde.
Men når Abid Raja (V) sier: − "Alle muslimske familier kjenner på denne frykten", (etter terrorforsøket i Bærum), så er det vel ikke for å svartmale i forhold til utrygghet... eller?
Det er vel naturlig at en del muslimer kjente på frykten rett etter et terror-angrep på en moske. Men at de eller andre folk i Oslo går rundt sånn generelt og kjenner på frykten var iallefall ikke det han mente med den uttalelsen.

Det er på tide å få dette tilbake til svensk politikk igjen, selv om det ikke akkurat skjer så mye der for øyeblikket.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 4:54 pm

Det er vel naturlig at en del muslimer kjente på frykten rett etter et terror-angrep på en moske. Men at de eller andre folk i Oslo går rundt sånn generelt og kjenner på frykten var iallefall ikke det han mente med den uttalelsen.

Det er på tide å få dette tilbake til svensk politikk igjen, selv om det ikke akkurat skjer så mye der for øyeblikket.
I følge Raja gjaldt dette alle muslimske familier. Hvorfor denne overdrivelsen? Har det noe med svartmaling å gjøre, tror du?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ne-frykten

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 5:19 pm
Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 4:54 pm

Det er vel naturlig at en del muslimer kjente på frykten rett etter et terror-angrep på en moske. Men at de eller andre folk i Oslo går rundt sånn generelt og kjenner på frykten var iallefall ikke det han mente med den uttalelsen.

Det er på tide å få dette tilbake til svensk politikk igjen, selv om det ikke akkurat skjer så mye der for øyeblikket.
I følge Raja gjaldt dette alle muslimske familier. Hvorfor denne overdrivelsen? Har det noe med svartmaling å gjøre, tror du?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ne-frykten
Om man er litt ubalansert i uttalelsene når man har grunn til å tro at dette er en handling rettet mot muslimer og Eid er vel ikke dette så rart, og begge deler stemte jo også, selv om han var alene om det. (Var vel kun muligheten som bød seg som gjorde at det ikke var Eid det ble skutt under)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 4:54 pm

Det er på tide å få dette tilbake til svensk politikk igjen, selv om det ikke akkurat skjer så mye der for øyeblikket.
Det skjer mye som svensk politikk kan gjøre noe med, .. slå litt hardere ned på slike hendelser: Dette vil jeg kalle drapstrusler, men i Sverige blir nok dette oppfattet som guttestreker.

Fitnessinfluencern Fabian Lejonstål, 24, spelade in en Youtube-video i Stockholmsförorten Husby – då kom två maskerade män fram.

– De blev aggressiva och gick emot och sa att de ville ha min klocka, annars skulle den ena skjuta mig, säger influencern.

Fabian Lejonstål och hans filmare sökte upp områdespoliser och berättade vad som hänt. Det syns också i videon på Youtube. En anmälan gjordes och de blev förhörda av poliserna, som avrådde dem från att filma mer, säger influencern.

– Vi ville egentligen fortsätta, men det kändes konstigt efter en sådan händelse. Vi visade filmerna för poliserna. De tyckte det var bra att vi filmade.

https://www.expressen.se/nyheter/influe ... an-filmar/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 5:24 pm
Om man er litt ubalansert i uttalelsene når man har grunn til å tro at dette er en handling rettet mot muslimer og Eid er vel ikke dette så rart, og begge deler stemte jo også, selv om han var alene om det. (Var vel kun muligheten som bød seg som gjorde at det ikke var Eid det ble skutt under)
Men om noen hadde gått ut etter Oslo-skytingen og sagt at alle homofile er redde , så ville nok dette blitt sett på som en overdrivelse.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 5:33 pm
seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 5:24 pm
Om man er litt ubalansert i uttalelsene når man har grunn til å tro at dette er en handling rettet mot muslimer og Eid er vel ikke dette så rart, og begge deler stemte jo også, selv om han var alene om det. (Var vel kun muligheten som bød seg som gjorde at det ikke var Eid det ble skutt under)
Men om noen hadde gått ut etter Oslo-skytingen og sagt at alle homofile er redde , så ville nok dette blitt sett på som en overdrivelse.
Ja, derfor jeg skrev at han var litt ubalansert i uttalelsen, men at jeg evner å forstå hvorfor.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 5:40 pm
Ja, derfor jeg skrev at han var litt ubalansert i uttalelsen, men at jeg evner å forstå hvorfor.
Ubalansert? Du kan vel ikke vite om Raja har en agenda ved å inkludere alle.

Ikke bare går alle muslimske familier rundt og kjenner på frykten, han sier også at alle muslimer øyeblikkelig tenker på terroren i Christchurch i New Zealand når slike hendelser skjer.

William_S

Legg inn av William_S »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 8:48 am
Ka9nen skrev: man sep 19, 2022 1:14 am
Henningsen skrev: søn sep 18, 2022 10:42 pm
Ja ganske sært med folk som ikke er overhodet kjent i oslo skal fortelle oss hvordan det er der...
Folk lager seg sine villfarelser om hvordan det er i byen.
https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/e ... -utrygg-by
Så NRK og politiet i Oslo kjenner overhodet ikke til hvordan det er i Oslo?
Jeg reagerer først og fremst på hvordan folk uten kjennskap til faktiske forhold har bestemt seg, og proklamerer hvordan oslo 'er'. Disse leter med lys og lykter etter info som bekrefter deres forutinntatte ønskede inntrykk av byen.
Hvilken agenda har man for å svartmale oslo så mye som mulig, er naturlig å tenke...

Det står ofte i sterk kontrast med hvordan folk som bor i byen og er lommekjent opplever tingenes tilstand. Så da kan man jo begynne å lure litt.
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Og poltitiet selv har jo sagt at det ikke er mer vold enn normalt, men at dreningen har gått til yngre og yngre gjerningspersoner.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 5:54 pm
seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 5:40 pm
Ja, derfor jeg skrev at han var litt ubalansert i uttalelsen, men at jeg evner å forstå hvorfor.
Ubalansert? Du kan vel ikke vite om Raja har en agenda ved å inkludere alle.

Ikke bare går alle muslimske familier rundt og kjenner på frykten, han sier også at alle muslimer øyeblikkelig tenker på terroren i Christchurch i New Zealand når slike hendelser skjer.
Akkurat slik som du heller ikke vet hva Raja sin intensjon var.
Det blir spekulasjon.

Men det er lett å forstå årsaken evt, til at han kanskje lot seg rive med i uttakelsene, situasjonen tatt i betraktning.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:35 pm
Akkurat slik som du heller ikke vet hva Raja sin intensjon var.
Det blir spekulasjon.

Men det er lett å forstå årsaken evt, til at han kanskje lot seg rive med i uttakelsene, situasjonen tatt i betraktning.
At han lot seg "rive med i uttalelsene" blir en bortforklaring på hva Raja egentlig sier, noe de fleste skjønner.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 6:51 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:35 pm
Akkurat slik som du heller ikke vet hva Raja sin intensjon var.
Det blir spekulasjon.

Men det er lett å forstå årsaken evt, til at han kanskje lot seg rive med i uttakelsene, situasjonen tatt i betraktning.
At han lot seg "rive med i uttalelsene" blir en bortforklaring på hva Raja egentlig sier, noe de fleste skjønner.
Så hva er det han "egentlig" sier?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Mer ordkrig i Svensk politikk:

”Stolt och hedrad att ha blivit personkryssad till riksdagen för tredje gången”, skriver L-toppen Robert Hannah i en tweet och säger sedan att han ser fram emot en borgerlig regering och att man äntligen kan få en bra integrationspolitik.

Men Nyans-ledaren Mikail Yüksel är inte lika imponerad och frågar spydigt hur många klanröster L-toppen har fått denna gång. ”Han är bara arg för att jag vill bekämpa radikal islamism och andra separatister”, skriver Hannah i ett sms till Nyheter Idag.

https://nyheteridag.se/ordstrid-mellan- ... enna-gang/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 6:54 pm
Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 6:51 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:35 pm
Akkurat slik som du heller ikke vet hva Raja sin intensjon var.
Det blir spekulasjon.

Men det er lett å forstå årsaken evt, til at han kanskje lot seg rive med i uttakelsene, situasjonen tatt i betraktning.
At han lot seg "rive med i uttalelsene" blir en bortforklaring på hva Raja egentlig sier, noe de fleste skjønner.
Så hva er det han "egentlig" sier?
Så rart, du fikk ikke noe svar...
Det ble vist med noen hentydninger, et par spørsmål og en link til et eller annet negativt om muslimer/innvandrere gitt.
...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 6:54 pm

Så hva er det han "egentlig" sier?
Trodde du klarte å finne ut av det selv:

Abid Raja (V): − Alle muslimske familier kjenner på denne frykten.

Stortingsrepresentanten vil ikke spekulere i gjerningsmannens motiver, men sier at alle muslimer øyeblikkelig tenker på terroren i Christchurch i New Zealand når slike hendelser skjer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ne-frykten

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 9:16 pm
Så rart, du fikk ikke noe svar...
Det ble vist med noen hentydninger, et par spørsmål og en link til et eller annet negativt om muslimer/innvandrere gitt.
...
Denne linken du sikter til? Hva er negativt her, mener du? Passer den kanskje ikke inn i denne tråden?

Mer ordkrig i Svensk politikk:

”Stolt och hedrad att ha blivit personkryssad till riksdagen för tredje gången”, skriver L-toppen Robert Hannah i en tweet och säger sedan att han ser fram emot en borgerlig regering och att man äntligen kan få en bra integrationspolitik.

Men Nyans-ledaren Mikail Yüksel är inte lika imponerad och frågar spydigt hur många klanröster L-toppen har fått denna gång. ”Han är bara arg för att jag vill bekämpa radikal islamism och andra separatister”, skriver Hannah i ett sms till Nyheter Idag.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 10:50 pm
Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 6:54 pm

Så hva er det han "egentlig" sier?
Trodde du klarte å finne ut av det selv:

Abid Raja (V): − Alle muslimske familier kjenner på denne frykten.

Stortingsrepresentanten vil ikke spekulere i gjerningsmannens motiver, men sier at alle muslimer øyeblikkelig tenker på terroren i Christchurch i New Zealand når slike hendelser skjer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ne-frykten
Alle kan jo lese hva han sa. Det er hvorfor du mener det er så drøyt at du bruker flere sider med innlegg på det som jeg, og sikkert en del andre, lurer på. Selv om det sikkert er en liten overdrivelse fra Raja, så er utsagnet rimelig ukontroversielt for de aller fleste. Spesielt når man tenker på konteksten det ble sagt i.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 11:18 pm

Alle kan jo lese hva han sa. Det er hvorfor du mener det er så drøyt at du bruker flere sider med innlegg på det som jeg, og sikkert en del andre, lurer på. Selv om det sikkert er en liten overdrivelse fra Raja, så er utsagnet rimelig ukontroversielt for de aller fleste. Spesielt når man tenker på konteksten det ble sagt i.
Det blir som om en homofil politiker hadde sagt: Alle homofile føler på frykten etter skytingen i Oslo, og at alle homofile øyeblikkelig tenker på Orlando-massakren.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 11:43 pm
Folk_flesk skrev: man sep 19, 2022 11:18 pm

Alle kan jo lese hva han sa. Det er hvorfor du mener det er så drøyt at du bruker flere sider med innlegg på det som jeg, og sikkert en del andre, lurer på. Selv om det sikkert er en liten overdrivelse fra Raja, så er utsagnet rimelig ukontroversielt for de aller fleste. Spesielt når man tenker på konteksten det ble sagt i.
Det blir som om en homofil politiker hadde sagt: Alle homofile føler på frykten etter skytingen i Oslo, og at alle homofile øyeblikkelig tenker på Orlando-massakren.
Hvis dette hadde blitt sagt rett etter angrepet i Oslo så tror jeg du er en av veldig få som ville reagert på det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir sep 20, 2022 12:17 am

Hvis dette hadde blitt sagt rett etter angrepet i Oslo så tror jeg du er en av veldig få som ville reagert på det.
Hadde det vært en Frp-politiker som kom med slike overdrivelser, så tror jeg nok flere enn meg hadde reagert.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir sep 20, 2022 12:21 am
Folk_flesk skrev: tir sep 20, 2022 12:17 am

Hvis dette hadde blitt sagt rett etter angrepet i Oslo så tror jeg du er en av veldig få som ville reagert på det.
Hadde det vært en Frp-politiker som kom med slike overdrivelser, så tror jeg nok flere enn meg hadde reagert.
Javel.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nästa regering kan ge oss Kristersson-räntor:

Spenstig av Aftonbladet å sette navn på et eventuelt rentehopp, men absolutt ikke overraskende:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/on6 ... son-rantor

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det er rart at FrP ikke vil samarbeide med Sverigedemokraterna synes jeg. Sylvi Listhaug når ikke Jimmie Åkesson til knærne engang.

William_S

Legg inn av William_S »

Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 9:34 pm Det er rart at FrP ikke vil samarbeide med Sverigedemokraterna synes jeg. Sylvi Listhaug når ikke Jimmie Åkesson til knærne engang.
Kanskje fordi Sverigedemokraterne har forskjellig synspunkt fra FrP i en rekke saker? SD har ikke den liberalistiske grunntanken FrP har som går på å kutte skatter og avgifter. Det eneste de omtrent deler synspunkt på er streng innvandringspolitikk. At SD støtter de borgerlige går nok mer på at de tror de vil få mer støtte for innvandringspolitikken der enn at de er et typisk høyreparti på den økonomiske aksen noe FrP feks er. I en rekke saker har SD typiske sosialdemokratiske synspunkt som ligger langt unna FrP sine feks. Så det er ikke det minste rart de ikke vil samarbeide egentlig når de er uenige om ganske grunnleggende ting.
Du kan lese mer om det her
https://www.dagsavisen.no/nyheter/2022/ ... re-steder/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»