Svensk Politikk

Svar
Ka9nen

Re: Svensk Politikk

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: lør sep 17, 2022 9:00 pm
"Helt i orden" er det selvsagt ikke.

Men regner med det hadde blitt sett på som mer alvorlig hvis en 16 år gammel jøde hadde fått "fuck you, Jøde" slengt i fleisen av en langt eldre person.
Det kan det jo fint ha vært, i og med at han sa det til en stor mengde med familiefolk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 8:53 pm
Ser en del syke kommentarer fra folk på facebook ja (sikter absolutt ikke på deg her altså, bare understreker det)
Bare å kikke på kommentarfeltene der så ser man mye syke holdninger som folk legger ut under fullt navn. Rein rasisme og selv nynazistisk retorikk har jeg sett flere lire av seg. De fleste holder ser forholdsvis saklig, men det er mye toxic shit ute og går.
Skulle man dømme utifra kommentarfeltene på facebook så er det majoritet i Norge for å heller støtte Putin enn Ukraina i krigen :lol: Den krigen som foregår i kommentarfeltene der er et slag jeg rett og slett ikke orker å ta del i.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 9:35 pm
Folk_flesk skrev: lør sep 17, 2022 9:00 pm
"Helt i orden" er det selvsagt ikke.

Men regner med det hadde blitt sett på som mer alvorlig hvis en 16 år gammel jøde hadde fått "fuck you, Jøde" slengt i fleisen av en langt eldre person.
Det kan det jo fint ha vært, i og med at han sa det til en stor mengde med familiefolk.
En personlig tiltale er regnet som mer alvorlig. Og det skjønner nok de fleste grunnen til.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: lør sep 17, 2022 9:38 pm
En personlig tiltale er regnet som mer alvorlig.
jau jau, sant nok.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

"Det er mørkt og kaldt når vakten til politioverbetjent Alexander Hansen begynner. NRK er med avsnittslederen i enhet Øst i Oslo-politiet ut på patrulje. Akkurat denne kvelden er det rolig. Men det Hansen ser og hører om ungdomsmiljøene på Oslos østkant bekymrer han likevel.

Politiet ser blant annet at noen av ungdomsgrupperingene praktiserer en «bompenge»-ordning. Det betyr at andre ungdommer må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene.

Politimann – Det har blitt så ille nå at for å krysse inn i et naboområde, så må du i noen tilfeller be om tillatelse av ungdommene som tror de «eier sitt eget område», sier Hansen. Konsekvensen av å ikke betale «bompengene» kan blant annet være bank eller en bot.

– Dette skaper frykt. Spesielt om du for eksempel må til legen eller tannlegen i et annet område – så må du be om tillatelse for å få lov til å entre det aktuelle området. Det er en utvikling som ikke er ønsket i det hele tatt, sier Hansen."

I Norge? Virkelig?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 9:37 pm
Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 8:53 pm
Ser en del syke kommentarer fra folk på facebook ja (sikter absolutt ikke på deg her altså, bare understreker det)
Bare å kikke på kommentarfeltene der så ser man mye syke holdninger som folk legger ut under fullt navn. Rein rasisme og selv nynazistisk retorikk har jeg sett flere lire av seg. De fleste holder ser forholdsvis saklig, men det er mye toxic shit ute og går.
Skulle man dømme utifra kommentarfeltene på facebook så er det majoritet i Norge for å heller støtte Putin enn Ukraina i krigen :lol: Den krigen som foregår i kommentarfeltene der er et slag jeg rett og slett ikke orker å ta del i.
Den slags er bare å holde seg unna. Det er fullstendig useriøst. Bare oppgulp og drittslenging og masse toxic shit.
Gidder ikke bruke tid på å skrive der, men det uungåelig å lese litt av det. Skjønner ikke at folk orker rett og slett.

(Men nå har jeg sporet helt av her :oops: , så jeg får la tråden dreie tilbake til tema igjen)
God kveld!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:08 pm I Norge? Virkelig?
I følge en håndfull luringer her inne, så er det ikke virkelig. Fake news for dem, altså...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 10:12 pm
sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:08 pm I Norge? Virkelig?
I følge en håndfull luringer her inne, så er det ikke virkelig. Fake news for dem, altså...
Ja ja, en avsporing til skal jeg tillate meg før det er kvelden...
Dette er ikke noe nytt, sånn var det i enkelte miljøer når jeg var ung også.
Og enda mer tidligere visstnok, da vanket det juling om 'feil folk' kom inn på 'feil område'
Men det er innen enkelte begrensede og spesielle miljøer.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Da jeg var ung så truet pakistanerne med å "hente fetterne sine" hvis man havnet i bråk med de. Og dem var det jo mange av.

Men "bompengeordning" var nytt, skulle nesten tro det var en artikkel som Hege Storhaug hadde skrevet. Så er det altså NRK som belyser det. Ikke god utvikling akkurat

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:17 pm Dette er ikke noe nytt, sånn var det i enkelte miljøer når jeg var ung også.
Og likevel har du meningsfrender her inne som ligger på magen og slår knyttnevene i gulvet og blånekter. Det er ikke et nytt fenomen, nei, men det har blitt mer av det og det er blitt mer brutalt, samt at kniver på ingen måte er mangelvare.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 10:20 pm skulle nesten tro det var en artikkel som Hege Storhaug hadde skrevet. Så er det altså NRK som belyser det.
Regner med det ble heftig diskusjon i nyhetsredaksjonen om innslaget skulle sendes eller ei.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 10:22 pm
Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:17 pm Dette er ikke noe nytt, sånn var det i enkelte miljøer når jeg var ung også.
Og likevel har du meningsfrender her inne som ligger på magen og slår knyttnevene i gulvet og blånekter. Det er ikke et nytt fenomen, nei, men det har blitt mer av det og det er blitt mer brutalt, samt at kniver på ingen måte er mangelvare.
Jeg snakker utelukkende for meg selv, og som enkeltperson...
Det var faktisk mer utbredt dette (i oslo vel og merke) tidligere, men det har blitt grovere og mer kniv involvert, og en gruppe mot en eller to. Før var det mer knyttnever i de miljøene, men vanligere blant et større antall personer.
Inntrykket er at det er et ganske lite antall personer bak en haug med forbrytelser. Man bør få eksponentielt økende straffer for gjentagende forbrytelser. Noen av verstingene burde nesten ikke vært ute i offentligheten

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Henningsen skrev:
Ja ja, en avsporing til skal jeg tillate meg før det er kvelden...
Dette er ikke noe nytt, sånn var det i enkelte miljøer når jeg var ung også.
Pisspreik, dette er såklart noe nytt, at det praktiseres en «bompenge»-ordning, at man må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene så totalt feil at jeg kan neppe komme på noe mer idiotisk, lykke til med å forsvare dette.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:32 pm
Henningsen skrev:
Ja ja, en avsporing til skal jeg tillate meg før det er kvelden...
Dette er ikke noe nytt, sånn var det i enkelte miljøer når jeg var ung også.
Pisspreik, dette er såklart noe nytt, at det praktiseres en «bompenge»-ordning, at man må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene så totalt feil at jeg kan neppe komme på noe mer idiotisk, lykke til med å forsvare dette.
Forsvare det... nå har du drukket for mye! Finn ett sted jeg forsvarer dette...
Idiotpåstand! Skjerp deg.

Men nei, dette er ikke noe nytt, selv om du gjerne vil at det skal være det.
Dette skjedde i min ungdomstid om mine foreldres ungdomsttid også, i noen begrensede miljøer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:32 pm Det var faktisk mer utbredt dette (i oslo vel og merke) tidligere
Det har jeg ingen som helst tro på.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:37 pm Men nei, dette er ikke noe nytt, selv om du gjerne vil at det skal være det.
Selve "ordningen" som fenomen er ikke ny, men du kan likevel si at dette er noe nytt når du ser på forsterkningen av brutalitet og "bompenge" krav. Man risikerer altså liv og helse for å gå til lege eller tannlege. Det er noe nytt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 10:37 pm
Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:32 pm Det var faktisk mer utbredt dette (i oslo vel og merke) tidligere
Det har jeg ingen som helst tro på.
Du står naturligvis fritt til å tro akkurat hva du vil.

God kveld.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 10:40 pm
Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:37 pm Men nei, dette er ikke noe nytt, selv om du gjerne vil at det skal være det.
Selve "ordningen" som fenomen er ikke ny, men du kan likevel si at dette er noe nytt når du ser på forsterkningen av brutalitet og "bompenge" krav. Man risikerer altså liv og helse for å gå til lege eller tannlege. Det er noe nytt.
Dette er jeg enig i, og det stemmer etter mitt inntrykk.

Igjen god kveld (må tidlig på'n i morgen) :-)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Henningsen skrev: Men nei, dette er ikke noe nytt, selv om du gjerne vil at det skal være det.
Dette skjedde i min ungdomstid om mine foreldres ungdomsttid også, i noen begrensede miljøer.
;)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:43 pm Igjen god kveld (må tidlig på'n i morgen) :-)
God kveld, ja. Frihelg med rik tilgang på rødvin og øl.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:45 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 1:24 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm

En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.
Hvordan tørr du gå ut om dagene? Om jeg var på et like mørkt sted som deg ville jeg vært livredd for å bli stukket ned av naboen. Har du vurdert å søke hjelp?
Som før nevnt, Stockholmssyndromet har rammet hardt de gjenværende nordmennene som ikke har flyktet fra Oslostan.

De integrerte gjenværende lukker fullstendig øynene for den regelrette invasjonen (over 35% innvandrere i Oslo) og flommen av kriminalitet som følger med.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 10:46 pm
Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 10:43 pm Igjen god kveld (må tidlig på'n i morgen) :-)
God kveld, ja. Frihelg med rik tilgang på rødvin og øl.
Går i rødvin og øl her også :mrgreen:
Nå - ut å sjekke om det er noe liv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 11:10 pm Nå - ut å sjekke om det er noe liv.
Bra med liv i går iallfall. Have fun...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:08 pm "Det er mørkt og kaldt når vakten til politioverbetjent Alexander Hansen begynner. NRK er med avsnittslederen i enhet Øst i Oslo-politiet ut på patrulje. Akkurat denne kvelden er det rolig. Men det Hansen ser og hører om ungdomsmiljøene på Oslos østkant bekymrer han likevel.

Politiet ser blant annet at noen av ungdomsgrupperingene praktiserer en «bompenge»-ordning. Det betyr at andre ungdommer må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene.

Politimann – Det har blitt så ille nå at for å krysse inn i et naboområde, så må du i noen tilfeller be om tillatelse av ungdommene som tror de «eier sitt eget område», sier Hansen. Konsekvensen av å ikke betale «bompengene» kan blant annet være bank eller en bot.

– Dette skaper frykt. Spesielt om du for eksempel må til legen eller tannlegen i et annet område – så må du be om tillatelse for å få lov til å entre det aktuelle området. Det er en utvikling som ikke er ønsket i det hele tatt, sier Hansen."

I Norge? Virkelig?
Vel, spørs om Oslo kan betraktes som en del av Norge lengre.
Det er jungelens lov som gjelder der. Både politiet og de gjenværende virker å ha resignert, de tilpasser seg Midt-Østen -og Afrika tilstander.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Byrådet nikker anerkjennende til bompengeutviklingen. Vi er stolte over våre talentfulle og kommende kommunepolitikere, sier Sirin og Raymond i kor.

Men slik har svenskene kanskje hatt det i 5-600 år, allerede. Bedre sent enn aldri.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:08 pm "Det er mørkt og kaldt når vakten til politioverbetjent Alexander Hansen begynner. NRK er med avsnittslederen i enhet Øst i Oslo-politiet ut på patrulje. Akkurat denne kvelden er det rolig. Men det Hansen ser og hører om ungdomsmiljøene på Oslos østkant bekymrer han likevel.

Politiet ser blant annet at noen av ungdomsgrupperingene praktiserer en «bompenge»-ordning. Det betyr at andre ungdommer må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene.

Politimann – Det har blitt så ille nå at for å krysse inn i et naboområde, så må du i noen tilfeller be om tillatelse av ungdommene som tror de «eier sitt eget område», sier Hansen. Konsekvensen av å ikke betale «bompengene» kan blant annet være bank eller en bot.

– Dette skaper frykt. Spesielt om du for eksempel må til legen eller tannlegen i et annet område – så må du be om tillatelse for å få lov til å entre det aktuelle området. Det er en utvikling som ikke er ønsket i det hele tatt, sier Hansen."

I Norge? Virkelig?
Dukket opp et par videoer fra det største shitholet av dem alle mexico på Youtuben min tidligere i dag, organiserte kriminelle stopper folk langs veien og krever bompenger. Helt standard scener fra korrupte u-land. Tenkte i mitt stille sinn at det er bra det ikke finnes slik i Norge, særlig da man ikke engang har lov til å eie våpen for å forsvare seg og sine.

Men så ser jeg nå at jammen har ikke den samme trenden blitt imponert til det nye Norge, riktignok i bilfri variant men det er vel det som gjelder i Oslo om dagen. Da er det vel bare å gratulere med enda en milepæl nådd hva angår raseringen av det norske samfunnet.

William_S

Legg inn av William_S »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 11:08 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:45 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 1:24 pm

Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.
Hvordan tørr du gå ut om dagene? Om jeg var på et like mørkt sted som deg ville jeg vært livredd for å bli stukket ned av naboen. Har du vurdert å søke hjelp?
Som før nevnt, Stockholmssyndromet har rammet hardt de gjenværende nordmennene som ikke har flyktet fra Oslostan.

De integrerte gjenværende lukker fullstendig øynene for den regelrette invasjonen (over 35% innvandrere i Oslo) og flommen av kriminalitet som følger med.
Marsjerer det utenlandske tropper fra Pakistan midt på Karl Johan? Det har jeg ikke fått med meg må jeg innrømme.

William_S

Legg inn av William_S »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 11:17 pm
sertono skrev: lør sep 17, 2022 10:08 pm "Det er mørkt og kaldt når vakten til politioverbetjent Alexander Hansen begynner. NRK er med avsnittslederen i enhet Øst i Oslo-politiet ut på patrulje. Akkurat denne kvelden er det rolig. Men det Hansen ser og hører om ungdomsmiljøene på Oslos østkant bekymrer han likevel.

Politiet ser blant annet at noen av ungdomsgrupperingene praktiserer en «bompenge»-ordning. Det betyr at andre ungdommer må sende penger til ungdomsgjenger for å krysse bydelsgrensene.

Politimann – Det har blitt så ille nå at for å krysse inn i et naboområde, så må du i noen tilfeller be om tillatelse av ungdommene som tror de «eier sitt eget område», sier Hansen. Konsekvensen av å ikke betale «bompengene» kan blant annet være bank eller en bot.

– Dette skaper frykt. Spesielt om du for eksempel må til legen eller tannlegen i et annet område – så må du be om tillatelse for å få lov til å entre det aktuelle området. Det er en utvikling som ikke er ønsket i det hele tatt, sier Hansen."

I Norge? Virkelig?
Vel, spørs om Oslo kan betraktes som en del av Norge lengre.
Det er jungelens lov som gjelder der. Både politiet og de gjenværende virker å ha resignert, de tilpasser seg Midt-Østen -og Afrika tilstander.
Litt av et bilde du klarer å male av Oslo. Kan du ikke klaske til enda mer å si at det ser ut som en krigssone etter et atombombe attentat? Og for øvrig hva i alle dager har dette med svensk politikk å gjøre?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

William_S skrev: søn sep 18, 2022 8:26 am
Litt av et bilde du klarer å male av Oslo. Kan du ikke klaske til enda mer å si at det ser ut som en krigssone etter et atombombe attentat? Og for øvrig hva i alle dager har dette med svensk politikk å gjøre?
Du får vel si det til NRK da

https://www.nrk.no/norge/ungdom-ma-beta ... 1.16103931

William_S

Legg inn av William_S »

Ka9nen skrev: søn sep 18, 2022 8:48 am
William_S skrev: søn sep 18, 2022 8:26 am
Litt av et bilde du klarer å male av Oslo. Kan du ikke klaske til enda mer å si at det ser ut som en krigssone etter et atombombe attentat? Og for øvrig hva i alle dager har dette med svensk politikk å gjøre?
Du får vel si det til NRK da

https://www.nrk.no/norge/ungdom-ma-beta ... 1.16103931
Skriver NRK at det er en invasjon eller noe sånt som pågår? Nei. Politiet har for øvrig sagt at det ikke er flere voldshendelser enn det som er normalt faktisk. Det som er spesielt er at volden har dreid seg mer mot yngre gjerningspersoner, gjerne under den kriminelle lavalderen også. Når folk farer rundt med de villeste teorier om hva som skjer i Oslo så må jeg som bor i byen ta litt til motmæle.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»