Svensk Politikk

Svar
DuncanE

Re: Svensk Politikk

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 1:22 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am I så fall lefrer du med svært unorske verdier, på linje med land vi slett ikke ønsker å sammenligne oss med.
Det er vel helst du som lefler med unorske verdier på linje med land vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Men kanskje du er av den typen med farget hår, dongeriklær og palestinaskjerf som gjerne skulle ha sammenlignet oss med land der islam dominerer.

Hvorfor skulle du ellers være positiv til flere moskeer samt omfavne det islamistiske tulleordet "islamofobi"?
Takk for en slik idiotisk fordumsfull tilnærming. Jeg hater ikke muslimer som gruppe, hvorfor skulle dette innebære at jeg omfavner islamistiske dogmatiske systemer.

Jeg er for religionsfrihet, og er det behov for en moské så aksepterer jeg det. Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 1:50 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:37 am
Ja, muligens. Disse landene praktiserer vel også en politikk som ligner svært på den du predikerer, hvor kun stemmene til enkelte høres. Og telles ved valg.
Jeg skjønner ikke hva du vil frem til her, men er det noen som har gitt uttrykk for at enkeltes stemmer ikke skal telles ved valg?

Dessverre for enkelte, så er Nyans fortsatt så små at de ikke får bestemme noe i Sverige. Synes du det er feil?

Og det er vel få partier som er så små, som har fått promotere sin politikk så mye som Nyans.

Begriper du hvorfor?
Ja, Nyans er jo så problematisk. I det ligger vel helst at du ikke ønsker at partiet skal eksistere. At de som potensielt støtter et slikt parti ikke skal ha en stemme.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 1:12 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am
Koranbrenning er fullstendig idiotisk.
Ja, Nyans høres jo ut som skikkelige ekstremister. (Som du kan se over) nesten på lik linje med meg, som hvit nordmann. Men for deg fremstår kanskje alle muslimer som ekstremistiske islamister. Og potensielle terrorister. Det er vel heller der det ligger.
Ikke alle muslimer, men Nyans er et islamistisk parti:

Og hvilken straff er det du ønsker for blasfemi da?

Noe slikt?

• Afghanistan har sharia-basert dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Brunei har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Dei sameinte arabiske emiratane har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi
• Iran har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Jemen har lovfesta dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Maldivene har sharia-basert dødsstraff for fråfall.
• Mauretania har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Nigeria (12 delstatar) har uklar, men sharia-festa dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Pakistan har uklar heimel for dødsstraff for fråfall, men lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Qatar har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Saudi-Arabia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og blasfemi.
• Somalia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.

https://www.stefanus.no/aktuelt/desse-1 ... r-fraafall
Hva skulle tilsi at jeg ønsker dette? Kom gjerne med eksempler som underbygger at jeg støtter ytterliggående terrorregimer, jeg venter i spenning. Blasfemiparagrafen ble fjernet fra straffeloven i 2015. Jeg tenker vi støtter den. Diskriminerende og hatefulle ytringer er dog fortsatt straffbare, §185.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:52 am Jeg er for religionsfrihet, og er det behov for en moské så aksepterer jeg det. Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.
Islam er mer ideologi og politikk enn religion. Det er ikke et behov for flere moskeer som sådan. Behovet ligger i at islam skal spres mest mulig, og du bøyer hodet i respekt og føyer deg for det.

Det er for øvrig et hav mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Visste du ikke det? Selvsagt ikke. Og husk nå på at når du tror at jeg liksom konkretiserer et tullebegrep, så er det kun i hodet ditt at det skjer. Som en konsekvens av din omfavnelse.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 2:07 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:52 am Jeg er for religionsfrihet, og er det behov for en moské så aksepterer jeg det. Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.
Islam er mer ideologi og politikk enn religion. Det er ikke et behov for flere moskeer som sådan. Behovet ligger i at islam skal spres mest mulig, og du bøyer hodet i respekt og føyer deg for det.

Det er for øvrig et hav mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Visste du ikke det? Selvsagt ikke. Og husk nå på at når du tror at jeg liksom konkretiserer et tullebegrep, så er det kun i hodet ditt at det skjer. Som en konsekvens av din omfavnelse.
Kjenner du noen muslimer? De få jeg kjenner, kjenner jeg godt. De er gode mennesker, trolig bedre enn meg. De tar selvsagt sterk avstand fra den terror islamistiske terrorister utfører. På lik linje med all slags terror, utført av andre ytterliggående. Dette er mennesker med en humanistisk verdensanskuelse som de aller, aller fleste muslimer i Norge har. Om disse føler behov for en moské har jeg ingen prinsipielle motforestillinger, nei. For meg virker det som du sitter i "kjellerleiligheten din" og surfer.

"Det er for øvrig et hav mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Visste du ikke det? Selvsagt ikke". Her mista du meg. Det er jo nettopp du som fremstiller alle muslimer som potensielle islamistiske terrorister. Det er svært fordummende. En slik retorikk konkretiserer ditt favorittbegrep.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 2:28 am Her mista du meg. Det er jo nettopp du som fremstiller alle muslimer som potensielle islamistiske terrorister.
Da er du hjertelig velkommen til å sitere meg på det. Vær så god. Og den hersketeknikken din om kjellerleilighet er fra 90 tallet og funker dårlig. Beklager det.

Nå har det jo vist seg at det er fullt mulig å radikalisere vanlige muslimer til hodeskjærende islamister på en ukes tid, ref til drapene i fjellene i Marokko, så sånn sett er jo potensialet der, uten at du nå skal få for deg at dette er noe jeg regner med skal skje alle.

Jeg er på jobb just nu med en muslim, men jobbens art gjør at vi er lite sammen, men vi treffes. Grei kar med en syk ideologi. Og for min del går det ikke automatikk i at jeg anser han som et bedre menneske enn meg fordi han er muslim. Det får bli din egen merkelige greie...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:55 am
Ja, Nyans er jo så problematisk. I det ligger vel helst at du ikke ønsker at partiet skal eksistere. At de som potensielt støtter et slikt parti ikke skal ha en stemme.
Selvfølgelig skal stemmene deres telle like mye som andres stemmer, og det gjør de jo også.

Jeg hadde ønsket at islamistiske partier ikke eksisterte ja, men der er vi vel kanskje forskjellige?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 2:54 am
Da er du hjertelig velkommen til å sitere meg på det. Vær så god. Og den hersketeknikken din om kjellerleilighet er fra 90 tallet og funker dårlig. Beklager det.

Nå har det jo vist seg at det er fullt mulig å radikalisere vanlige muslimer til hodeskjærende islamister på en ukes tid, ref til drapene i fjellene i Marokko, så sånn sett er jo potensialet der, uten at du nå skal få for deg at dette er noe jeg regner med skal skje alle.

Jeg er på jobb just nu med en muslim, men jobbens art gjør at vi er lite sammen, men vi treffes. Grei kar med en syk ideologi. Og for min del går det ikke automatikk i at jeg anser han som et bedre menneske enn meg fordi han er muslim. Det får bli din egen merkelige greie...
Hvor lenge har vi ikke hørt "gjelder dette alle muslimer"? Nå er det tydeligvis bare et tidsspørsmål før "gjelder dette alle islamister"? kommer for fullt.

Artig utvikling:-)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 3:32 am Artig utvikling:-)
Å artigere blir det nok når artigkarer som Duncan blottlegger sine mørke holdninger.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 3:27 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:55 am
Ja, Nyans er jo så problematisk. I det ligger vel helst at du ikke ønsker at partiet skal eksistere. At de som potensielt støtter et slikt parti ikke skal ha en stemme.
Selvfølgelig skal stemmene deres telle like mye som andres stemmer, og det gjør de jo også.

Jeg hadde ønsket at islamistiske partier ikke eksisterte ja, men der er vi vel kanskje forskjellige?
Ja, der er vi forskjellige. Forebyggende arbeid mot rasisme, islamofobi og antisemittisme. En grei kontrast til SD.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 3:47 am

Å artigere blir det nok når artigkarer som Duncan blottlegger sine mørke holdninger.
Ja, når han skriver følgende til meg: "I det ligger vel helst at du ikke ønsker at partiet skal eksistere"., om det islamistiske partiet Nyans, så er det vel hakket før.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 3:52 am

Ja, der er vi forskjellige. Forebyggende arbeid mot rasisme, islamofobi og antisemittisme. En grei kontrast til SD.
Så da ønsker du islamistiske partier velkommen, slik at en lettere får bukt med rasisme, islamofobi og antisemittisme?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 2:54 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 2:28 am Her mista du meg. Det er jo nettopp du som fremstiller alle muslimer som potensielle islamistiske terrorister.
Da er du hjertelig velkommen til å sitere meg på det. Vær så god. Og den hersketeknikken din om kjellerleilighet er fra 90 tallet og funker dårlig. Beklager det.

Nå har det jo vist seg at det er fullt mulig å radikalisere vanlige muslimer til hodeskjærende islamister på en ukes tid, ref til drapene i fjellene i Marokko, så sånn sett er jo potensialet der, uten at du nå skal få for deg at dette er noe jeg regner med skal skje alle.

Jeg er på jobb just nu med en muslim, men jobbens art gjør at vi er lite sammen, men vi treffes. Grei kar med en syk ideologi. Og for min del går det ikke automatikk i at jeg anser han som et bedre menneske enn meg fordi han er muslim. Det får bli din egen merkelige greie...
Var det alt du klarte? Vi har sett nok av eksempler på høyreekstremister som har blitt radikalisert på www så dette er nok ikke noe som muslimer er mer utsatt for. Ser ikke bort fra at personer med ditt menneskesyn og tildragelser vil ha en langt kortere vei å gå i så måte enn folk flest. Hersketeknikker ja. Hvor skrev jeg at de muslimer jeg kjenner er bedre mennesker enn meg fordi de er muslimer? For en fjollete måte å argumentere på. Jeg definerer ikke mennesker jeg kjenner etter religion og hudfarge.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 3:47 am
Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 3:32 am Artig utvikling:-)
Å artigere blir det nok når artigkarer som Duncan blottlegger sine mørke holdninger.
Ironivarsel :roll:

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:05 am Var det alt du klarte? Vi har sett nok av eksempler på høyreekstremister som har blitt radikalisert på www så dette er nok ikke noe som muslimer er mer utsatt for. Ser ikke bort fra at personer med ditt menneskesyn og tildragelser vil ha en langt kortere vei å gå i så måte enn folk flest.
Du fant altså ingen sitater fra meg som bekreftet påstanden din? Så rart. Driver du å finner på ting for å skåre billige poenger?

Jeg synes du kan starte på Google å finn frem til alle disse eksemplene på at høyreekstreme har latt seg radikalisert på en ukes tid for å voldta og drepe folk.

Så må du forklare meg en ting her. Hvordan er mitt menneskesyn, mener du?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 4:04 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 3:52 am

Ja, der er vi forskjellige. Forebyggende arbeid mot rasisme, islamofobi og antisemittisme. En grei kontrast til SD.
Så da ønsker du islamistiske partier velkommen, slik at en lettere får bukt med rasisme, islamofobi og antisemittisme?
Snedig nok er ikke Nyans et islamistisk parti. Du burde sjekke opp disse problematiske begrepsforvirringene dine. Nyans har som mål å ta opp saker som er viktig for svenske minoriteter. De mener de etablerte partiene har sviktet denne gruppen. Og med tanke på integreringsproblematikken i Sverige er det naturlig å tenke at de har et poeng. Islamisme er en en anti-ideologi. Den er anti det meste av det bestående. De er blant annet anti-semitter. Nyans har programfestet at de skal arbeide mot antisemittisme. Islamisme handler lite om islamsk tro. Det er en dystopisk ideologi som forvrenger religion og realitet for å passe denne anti-plattformen. Blant muslimer i Norge, og Sverige, er det svært få islamister. Denne tilnærmingen at muslimer per definisjon er islamister og potensielle terrorister er rent idiotisk, avslørende og ikke rent lite flau.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 4:24 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:05 am Var det alt du klarte? Vi har sett nok av eksempler på høyreekstremister som har blitt radikalisert på www så dette er nok ikke noe som muslimer er mer utsatt for. Ser ikke bort fra at personer med ditt menneskesyn og tildragelser vil ha en langt kortere vei å gå i så måte enn folk flest.
Du fant altså ingen sitater fra meg som bekreftet påstanden din? Så rart. Driver du å finner på ting for å skåre billige poenger?
Jeg synes du kan starte på Google å finn frem til alle disse eksemplene på at høyreekstreme har latt seg radikalisert på en ukes tid for å voldta og drepe folk.

Så må du forklare meg en ting her. Hvordan er mitt menneskesyn, mener du?
Ditt syn på muslimer er forvridd negativt. Fordummende, rent absurd, hvor du i tillegg surrer sammen begreper. Uvisst om dette er bevisst eller ubevisst. Du spyr ut en hatefull retorikk om mennesker du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om. Men det skal du ha, du har tidligere vist at du ikke begrenser denne rasismen du forkynner til kun å gjelde mennesker med islamsk tro.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:49 am Men det skal du ha, du har tidligere vist at du ikke begrenser denne rasismen du forkynner til kun å gjelde mennesker med islamsk tro.
Fortell, fortell. Ellers registrerer jeg at du fortsatt ikke evner å sitere meg på noe, så da konkluderer vi bare med at du finner opp ting.

Ellers var jo innlegget ditt bare svada i og med at det er islam jeg kritiserer, ikke den enkelte muslim, selv om også de får fortjent kritikk innimellom. Beklager det.

Nå må jeg gjøre et stykke arbeid her, så får nok ikke lest hva du har å fortelle før utover morgenen. Men fortell, fortell...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:34 am

Snedig nok er ikke Nyans et islamistisk parti. Du burde sjekke opp disse problematiske begrepsforvirringene dine. Nyans har som mål å ta opp saker som er viktig for svenske minoriteter. De mener de etablerte partiene har sviktet denne gruppen. Og med tanke på integreringsproblematikken i Sverige er det naturlig å tenke at de har et poeng. Islamisme er en en anti-ideologi. Den er anti det meste av det bestående. De er blant annet anti-semitter. Nyans har programfestet at de skal arbeide mot antisemittisme. Islamisme handler lite om islamsk tro. Det er en dystopisk ideologi som forvrenger religion og realitet for å passe denne anti-plattformen. Blant muslimer i Norge, og Sverige, er det svært få islamister. Denne tilnærmingen at muslimer per definisjon er islamister og potensielle terrorister er rent idiotisk, avslørende og ikke rent lite flau.
Partiet ledes av tyrkiskættede Mikail Yüksel, som i 2018 ble kastet ut av Centerpartiet. Nyans henvender seg spesielt til minoriteter i det svenske samfunnet: De vil gi minoritetsstatus til muslimer og svensker av afrikansk opprinnelse, og kjempe mot islamofobi, boligmangel og for bedre integrering. Partiet har blitt anklaget for å ha en islamistisk agenda.

Den kjente norske islamisten Bhatti er sikkert også opptatt av minoriteter, men det er ikke det samme som at han er opptatt av alle minoriteter, .. Så kan en jo ta turen til muslimske land, og se hvor opptatt de er av minoriteter....

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... ke-valget/

William_S

Legg inn av William_S »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:49 am
Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 4:24 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:05 am Var det alt du klarte? Vi har sett nok av eksempler på høyreekstremister som har blitt radikalisert på www så dette er nok ikke noe som muslimer er mer utsatt for. Ser ikke bort fra at personer med ditt menneskesyn og tildragelser vil ha en langt kortere vei å gå i så måte enn folk flest.
Du fant altså ingen sitater fra meg som bekreftet påstanden din? Så rart. Driver du å finner på ting for å skåre billige poenger?
Jeg synes du kan starte på Google å finn frem til alle disse eksemplene på at høyreekstreme har latt seg radikalisert på en ukes tid for å voldta og drepe folk.

Så må du forklare meg en ting her. Hvordan er mitt menneskesyn, mener du?
Ditt syn på muslimer er forvridd negativt. Fordummende, rent absurd, hvor du i tillegg surrer sammen begreper. Uvisst om dette er bevisst eller ubevisst. Du spyr ut en hatefull retorikk om mennesker du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om. Men det skal du ha, du har tidligere vist at du ikke begrenser denne rasismen du forkynner til kun å gjelde mennesker med islamsk tro.
Det er noen som har et permanent negativt syn på muslimer. Antagelig har de aldri snakket med eller møtt en muslim heller.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 5:12 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:34 am

Snedig nok er ikke Nyans et islamistisk parti. Du burde sjekke opp disse problematiske begrepsforvirringene dine. Nyans har som mål å ta opp saker som er viktig for svenske minoriteter. De mener de etablerte partiene har sviktet denne gruppen. Og med tanke på integreringsproblematikken i Sverige er det naturlig å tenke at de har et poeng. Islamisme er en en anti-ideologi. Den er anti det meste av det bestående. De er blant annet anti-semitter. Nyans har programfestet at de skal arbeide mot antisemittisme. Islamisme handler lite om islamsk tro. Det er en dystopisk ideologi som forvrenger religion og realitet for å passe denne anti-plattformen. Blant muslimer i Norge, og Sverige, er det svært få islamister. Denne tilnærmingen at muslimer per definisjon er islamister og potensielle terrorister er rent idiotisk, avslørende og ikke rent lite flau.
Partiet ledes av tyrkiskættede Mikail Yüksel, som i 2018 ble kastet ut av Centerpartiet. Nyans henvender seg spesielt til minoriteter i det svenske samfunnet: De vil gi minoritetsstatus til muslimer og svensker av afrikansk opprinnelse, og kjempe mot islamofobi, boligmangel og for bedre integrering. Partiet har blitt anklaget for å ha en islamistisk agenda.

Den kjente norske islamisten Bhatti er sikkert også opptatt av minoriteter, men det er ikke det samme som at han er opptatt av alle minoriteter, .. Så kan en jo ta turen til muslimske land, og se hvor opptatt de er av minoriteter....

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... ke-valget/
Joda, jeg har lest det samme som deg. Men i motsetning til deg finner jeg det ikke problematisk at han ønsker å gi svenske minoriteter en stemme. Og kjempe mot islamofobi, boligmangel og bedre integrering. Her er det mye å gå på. At ytre høyre (SD) anklager partiet for islamistisk agenda, tar jeg ikke så tungt. Det er nesten som forventet. Noen vi sikkert også mene at du er en grisete fascistisk nazisympatisør. Uten at du bør forvente at PST banker på døra di med det første av den grunn.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

William_S skrev: fre sep 16, 2022 9:16 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 4:49 am
Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 4:24 am

Du fant altså ingen sitater fra meg som bekreftet påstanden din? Så rart. Driver du å finner på ting for å skåre billige poenger?
Jeg synes du kan starte på Google å finn frem til alle disse eksemplene på at høyreekstreme har latt seg radikalisert på en ukes tid for å voldta og drepe folk.

Så må du forklare meg en ting her. Hvordan er mitt menneskesyn, mener du?
Ditt syn på muslimer er forvridd negativt. Fordummende, rent absurd, hvor du i tillegg surrer sammen begreper. Uvisst om dette er bevisst eller ubevisst. Du spyr ut en hatefull retorikk om mennesker du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om. Men det skal du ha, du har tidligere vist at du ikke begrenser denne rasismen du forkynner til kun å gjelde mennesker med islamsk tro.
Det er noen som har et permanent negativt syn på muslimer. Antagelig har de aldri snakket med eller møtt en muslim heller.
Joda, Knaberaps har møtt én engang på en nattevakt. Som han ikke likte.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 1:12 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am
Koranbrenning er fullstendig idiotisk.
Ja, Nyans høres jo ut som skikkelige ekstremister. (Som du kan se over) nesten på lik linje med meg, som hvit nordmann. Men for deg fremstår kanskje alle muslimer som ekstremistiske islamister. Og potensielle terrorister. Det er vel heller der det ligger.
Ikke alle muslimer, men Nyans er et islamistisk parti:

Og hvilken straff er det du ønsker for blasfemi da?

Noe slikt?

• Afghanistan har sharia-basert dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Brunei har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Dei sameinte arabiske emiratane har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi
• Iran har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Jemen har lovfesta dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Maldivene har sharia-basert dødsstraff for fråfall.
• Mauretania har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Nigeria (12 delstatar) har uklar, men sharia-festa dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Pakistan har uklar heimel for dødsstraff for fråfall, men lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Qatar har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Saudi-Arabia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og blasfemi.
• Somalia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.

https://www.stefanus.no/aktuelt/desse-1 ... r-fraafall
Ironisk at "muslimske" land har dødsstraff for frafall. Står ingenting om det i Koranen, nemlig.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:52 am
Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.
Jeg gjorde heller ikke det. Jeg trodde på Lars Gule sin filosofi om at man ikke på se på alle muslimer som "en homogen gruppe der individene tenker likt" (eller noe lignende han har uttalt). Men når de selv går og stemmer overveldende for islamistiske partier der muslimer skal få fordeler i samfunnet bare i kraft av å ha "riktig religion" så bekrefter de jo selv en del fordommer som SIAN osv kommer med. Dessverre

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:19 pm
Joda, jeg har lest det samme som deg. Men i motsetning til deg finner jeg det ikke problematisk at han ønsker å gi svenske minoriteter en stemme. Og kjempe mot islamofobi, boligmangel og bedre integrering. Her er det mye å gå på. At ytre høyre (SD) anklager partiet for islamistisk agenda, tar jeg ikke så tungt. Det er nesten som forventet. Noen vi sikkert også mene at du er en grisete fascistisk nazisympatisør. Uten at du bør forvente at PST banker på døra di med det første av den grunn.
"Ytre høyre" fikk altså nært 21 % av stemmene. Mer enn en av fem. Så kanskje det ikke er dem som er ytre høyre, men at det bare er fornuftig å foreslå å få innvandringen ned "på nivå med andre nordiske land"? Med tanke på at innvandringspolitikken i en årrekke har vært fullstendig hodeløs, så hodeløs at politikere i arbeiderpartiet i Norge osv iaff tidligere har vært opptatt av å ta kraftig avstand til det.

Men du mener vel at man bare skal pøse på og hente inn masse mennesker fra Afrika og Midtøsten selv om man ikke kan tilby dem bolig, jobb eller egentlig noe særlig plan i det hele tatt?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 5:12 am
Partiet ledes av tyrkiskættede Mikail Yüksel, som i 2018 ble kastet ut av Centerpartiet. Nyans henvender seg spesielt til minoriteter i det svenske samfunnet: De vil gi minoritetsstatus til muslimer og svensker av afrikansk opprinnelse, og kjempe mot islamofobi, boligmangel og for bedre integrering. Partiet har blitt anklaget for å ha en islamistisk agenda.

Den kjente norske islamisten Bhatti er sikkert også opptatt av minoriteter, men det er ikke det samme som at han er opptatt av alle minoriteter, .. Så kan en jo ta turen til muslimske land, og se hvor opptatt de er av minoriteter....

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... ke-valget/
Det ligger en del klipp ute fra da Mikail var i Centerpartiet. En del "gullkorn" kan man trygt si. Tragikomisk. Fyren er helt utvilsomt en ekstremist og det var selvsagt riktig av Centerpartiet å kaste han ut. Man får nesten håpe på at denne DuncanE ikke har fått med seg forhistorien.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: tor sep 15, 2022 7:47 pm Så KRF er et parti bare for de kristne?
Nei, akkurat som Nyans ikke bare er et parti for muslimer. Men du vil finne en klart overvekt av kristne og muslimske velgere i henholdsvis KRF og Nyans.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Guttorm123 skrev: tor sep 15, 2022 7:48 pm Jeg må bare gjenta at jeg synes det er merkelig at du ikke hadde hørt om noen før.
Ja, det kan du si. Jeg pleier å ignorere latterlige oppfatninger fra perifere folk, de er det ikke vits i å gi noen oppmerksomhet. Men når en stortingspresident fastslår at et terrorangrep ikke har noe med religion å gjøre, før motivet i det hele tatt er klart, så er det verdt å kritisere.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Guttorm123 skrev: tor sep 15, 2022 7:57 pm Du får ikke denne debattanten til å ta avstand fra Nyans, uten at han blander inn andre partier. Å sammenligne Nyans med KRF, blir som å sammenligne sharialover med norsk lov om bilbeltebruk.
Les innleggene igjen og du vil se hvorfor jeg sammenlignet med KRF. Dette handler om demografi.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:39 pm Joda, Knaberaps har møtt én engang på en nattevakt. Som han ikke likte.
Her er det 3 påstander du nesten er nødt til å sitere meg på. Synes du det hjelper å finne opp ting for å få følelsen av at du har rett?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»