Svensk Politikk

Svar
Knaberaps

Re: Svensk Politikk

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:36 am Her er det ingen som har uttrykt beundring for denne religionen. Ditt utilslørte rasehat
*Kremt* Du hoppet over denne:

Ikke? Hvorfor føler dere en slik trang til å begå personangrep på dem som mer enn gjerne setter islam i det dårlige lyset det fortjener? Hvorfor dorger dere skjelvende opp rasistkortet fra brystlommen når dere kommer over slike skriverier? Det er jo en tydelig personlig fornærmelse vi ser her.

Og rasehat? Care to explain?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 2:01 am Jeg gidda ikke sitere.
Jeg har spurt deg x antall ganger om sitater på ting du har påstått at jeg mener. Dersom du ikke klarer å poste noe slikt her, hvorfor ikke bare kutte ut en slik fjompete tilnærming til debatt ved å finne på ting? Hva skulle liksom poenget være? Det er jo ikke slik at innleggene jeg skriver forvinner etter at du har lest dem. Det er ikke SnapChat det her...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:30 am
Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.

Jeg ser du og dine fortsetter å beskrive Nyans som et islamistisk parti. Vet du hva islamisme innebærer? Synes du det fremstår som et fundamentalistisk parti som ønsker å innføre sharia i Sverige? Kan ikke du dokumentere hva som tilsier at dette partiet er islamistisk, slik begrepet brukes i dag? For jeg finner svært lite i deres partiprogram som skulle tilsi dette. Men du vet vel bedre.

https://snl.no/islamisme
https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/0 ... ppklaring/
Men hvorfor blir SD omtalt både som et rasistisk, nazistisk og høgreekstremt parti, tror du?

Er det på grunn av partiprogrammet deres?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 2:59 am Jeg har spurt deg x antall ganger om sitater på ting du har påstått at jeg mener. Dersom du ikke klarer å poste noe slikt her, hvorfor ikke bare kutte ut en slik fjompete tilnærming til debatt ved å finne på ting? Hva skulle liksom poenget være? Det er jo ikke slik at innleggene jeg skriver forvinner etter at du har lest dem. Det er ikke SnapChat det her...
*Kremt*, du hoppa over denne:
"Jeg ser du og dine fortsetter å beskrive Nyans som et islamistisk parti. Vet du hva islamisme innebærer? Synes du det fremstår som et fundamentalistisk parti som ønsker å innføre sharia i Sverige? Kan ikke du dokumentere hva som tilsier at dette partiet er islamistisk, slik begrepet brukes i dag? For jeg finner svært lite i deres partiprogram som skulle tilsi dette."

Legger ved disse linkene for å hjelpe deg på vei:

https://snl.no/islamisme
https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/0 ... ppklaring/

Hvorfor skal jeg svare på en døyt av det gulper opp når du ikke gidder svare på mine spørsmål? Hvilken fjompete tilnærming er det? Dette er jo ikke Snapchat liksom.

Vet du, jeg skulle gjerne sittet å tørke grums fra vinduskarmen resten av natta, men her ender det dessverre. Du får benytta resten av vakta di til å fortsette å spy ut hatefulle ytringer. Jeg kan virkelig ikke hjelpe deg.
Sist redigert av DuncanE den lør sep 17, 2022 3:22 am, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: lør sep 17, 2022 3:12 am
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:30 am
Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.

Jeg ser du og dine fortsetter å beskrive Nyans som et islamistisk parti. Vet du hva islamisme innebærer? Synes du det fremstår som et fundamentalistisk parti som ønsker å innføre sharia i Sverige? Kan ikke du dokumentere hva som tilsier at dette partiet er islamistisk, slik begrepet brukes i dag? For jeg finner svært lite i deres partiprogram som skulle tilsi dette. Men du vet vel bedre.

https://snl.no/islamisme
https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/0 ... ppklaring/
Men hvorfor blir SD omtalt både som et rasistisk, nazistisk og høgreekstremt parti, tror du?

Er det på grunn av partiprogrammet deres?
Hadde du noe svar på mine spørsmål? Er det en grunn til at du stadig setter likhetstegn mellom muslimer, religionen Islam og islamisme som fundamentalistisk politisk ideologi?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 3:18 am Vet du, jeg skulle gjerne sittet å tørke grums fra vinduskarmen resten av natta, men her ender det dessverre. Du får benytta resten av vakta di til å fortsette å spy ut hatefulle ytringer. Jeg kan virkelig ikke hjelpe deg.
Wow. Jeg har vært på VGD siden 2004 og her inne resten av tiden, og det jeg siterer her må vel fires opp som en god nr. 7 på skalaen over "hvitt flagg, men..." eller sagt med andre ord, "sary, jeg dreit meg ut, men nå skygger jeg banen". Det er bare å flatulere.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 3:21 am

Hadde du noe svar på mine spørsmål? Er det en grunn til at du stadig setter likhetstegn mellom muslimer, religionen Islam og islamisme som fundamentalistisk politisk ideologi?
Har du stilt meg noe spørsmål som jeg ikke har svart på, så beklager jeg dette. Eller mener du jeg skal svare på alle de spørsmålene som du stiller til andre?

Uten muslimer, ingen islamisme, islamistiske partier, eller islamister.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:30 am

Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.

Jeg ser du og dine fortsetter å beskrive Nyans som et islamistisk parti. Vet du hva islamisme innebærer? Synes du det fremstår som et fundamentalistisk parti som ønsker å innføre sharia i Sverige? Kan ikke du dokumentere hva som tilsier at dette partiet er islamistisk, slik begrepet brukes i dag? For jeg finner svært lite i deres partiprogram som skulle tilsi dette. Men du vet vel bedre.

https://snl.no/islamisme
https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/0 ... ppklaring/
Men hvorfor blir SD omtalt både som et rasistisk, nazistisk og høgreekstremt parti, tror du?

Er det på grunn av partiprogrammet deres?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 3:18 am Hvilken fjompete tilnærming er det?
Helt utrolig at du faktisk stiller dette spørsmålet all den tid du selv siterte svaret i innlegget ditt. En av grunnene kan selvsagt være at det er helg, men hallo...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: lør sep 17, 2022 3:34 am Uten muslimer, ingen islamisme, islamistiske partier, eller islamister.
Ingen islam, ingen islamisme. Ingen HIV, ingen AIDS. Og for å roe ned whataboutistene, vi kunne sagt det samme om kristendommen for noen hundre år siden.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Også i det svenske valget gikk det visstnok dårlig med de grønne blant de unge.

I den store valglokaleundersøkelsen som ble gjennomført søndag, dukker det opp en ungdomsgenerasjon som ikke helt holder tritt med eldre velgere. I kategorien førstegangsvelgere (18-22 år) fikk Moderaterna, Sverigedemokraterna og Kristdemokraterna eget flertall (53 prosent). Legger man til Liberalerna er det rundt 58 prosent. Selv i alderskategorien 22-30 ville høyresiden få eget flertall (52 prosent), men da med L inkludert.

SD har nesten doblet seg blant førstegangsvelgere mellom årene 2018 og 2022, fra 13 til 22 prosent. Dette samtidig som Centerpartiet har gjort det til sin hovedrolle i politikken å advare mot spesielt SD. Blant førstegangsvelgere fikk C bare seks prosent, en nedgang fra 11 prosent i 2018.

I «Generasjon Greta» stemte bare fem prosent på Miljøpartiet, mens Moderaterna ble største parti (26 prosent). Sverigedemokraterna vant 22 prosent og ble det nest største partiet.


Hva har skjedd med de unge og deres etter sigende voldsomme engasjement for grønn politikk, feminisme, antirasisme, innvandring og identitetspolitikk? Har de rett og slett tatt til fornuften og gått dritt lei?

https://subjekt.no/2022/09/14/generasjo ... ltursider/

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nettavisen er innom partiet Nyans (legg merke til at de også presenterer partiet som islamistisk)

– Vi må snakke om forskjellene mellom Jesus og Muhammed

I Sverige gjorde det islamistiske partiet NYANS et bra valg i mange kretser.

– Islam er også politikk og et samfunnssystem, sier sogneprest Einar Gelius.

https://www.nettavisen.no/okonomi/vi-ma ... -95-630088

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 2:01 am
Hva gjør det tåpelig? At du kjente deg igjen og gikk på snørra?
Det er bare meninger fra en person jeg aldri har hørt om. Jeg etterlyste bevis og dokumentasjon. Hva skal jeg bruke dette blogginnlegget til?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Pernille skrev: lør sep 17, 2022 8:03 am
Hva har skjedd med de unge og deres etter sigende voldsomme engasjement for grønn politikk, feminisme, antirasisme, innvandring og identitetspolitikk? Har de rett og slett tatt til fornuften og gått dritt lei?
Jeg snakket med ei som er mor til en i skolen forleden. Først så skal guttungen skrive stil om klima i norsktimen, så er det om klima i naturfag og så stil på engelsk om klima. De er drittlei. Du har helt rett og artikkelen du linker til har helt rett! Generasjon "Greta" finnes bare i avisoverskriftene. Det er journalister som stemmer Rødt, SV og MDG som håper på at ungdommen skal bli som Greta, men de aller fleste ungdommer ser på Greta som ei funksjonshemmet raring det er synd på. Som blir pushet fram av moren. Man skal ikke undervurdere ungdom slik journalistene gjør, de gjennomskuer selvsagt slikt med en gang og får med seg alt.

Og i Sverige er det jo de unge som får kjenne på hvordan det er å møte på store gjenger fra midtøsten og afrika i skolegården, på fotballbanen, tilfeldig ute, på byen osv. Hvis de får dårlige opplevelser med det, som en del har gjort, så vil det jo kanskje faktisk føre til en stemme til SD eller andre som vil ta tak i det senere. Det er ikke de venstreradikale foreldrene som var kommunister i forrige århundre som møter på konsekvensene av for liberal innvandring fra plasser hvor overgangen til skandinavia blir for stor.
Sist redigert av Ka9nen den lør sep 17, 2022 10:22 am, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Guttorm123 skrev: lør sep 17, 2022 3:37 am
Men hvorfor blir SD omtalt både som et rasistisk, nazistisk og høgreekstremt parti, tror du?

Er det på grunn av partiprogrammet deres?
Eller enda verre, hvorfor omtaler han FrP som et "rasebevisst" parti spurte jeg om. Svaret var et avisinnlegg fra 2014(!) fra en person jeg aldri har hørt om..

SD og FrP har kanskje en del likhetstrekk siden de møter på de samme fordommene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 3:43 am
Guttorm123 skrev: lør sep 17, 2022 3:34 am Uten muslimer, ingen islamisme, islamistiske partier, eller islamister.
Ingen islam, ingen islamisme. Ingen HIV, ingen AIDS. Og for å roe ned whataboutistene, vi kunne sagt det samme om kristendommen for noen hundre år siden.
Ingen idioter, ingen idiotisme. Ingen rasister, ingen rasisme. Du er inne på noe her.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 3:33 am
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 3:18 am Vet du, jeg skulle gjerne sittet å tørke grums fra vinduskarmen resten av natta, men her ender det dessverre. Du får benytta resten av vakta di til å fortsette å spy ut hatefulle ytringer. Jeg kan virkelig ikke hjelpe deg.
Wow. Jeg har vært på VGD siden 2004 og her inne resten av tiden, og det jeg siterer her må vel fires opp som en god nr. 7 på skalaen over "hvitt flagg, men..." eller sagt med andre ord, "sary, jeg dreit meg ut, men nå skygger jeg banen". Det er bare å flatulere.
Hvitt flagg? 🤣🤣🤣
Treskaller kan være interessante som fenomen. Rent fascinerende. Men kjære deg, det er begrenset hvor hensiktsmessig det oppleves å vasse rundt i skit over lengre tid. Dere er ikke på noen måte mitt ansvar.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
Neptun skrev: fre sep 16, 2022 7:23 pm Meget kvalme og syke holdninger fra en som kaller seg "hvit nordmann".
Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Dere gjør meg kvalm.
Kvalme og syke holdninger, ja? Du finner ingen her på fridiskusjon.no som forsvarer totalitære islamistiske nasjoner. Tvert i mot. Så jeg forstår virkelig ikke denne tilnærmingen. Det er ikke slik at dere 3 knekter har innsett noe ingen andre har kapasitet til. Virkelig ikke. I følge deg fremstår alle muslimer i Norge, og Sverige, som islamister og potensielle terrorister. Denne hjernedøde retorikken er ufattelig lite konstruktiv. Alle som kjenner en muslim personlig vet at de i utgangspunktet er svært lik deg og meg. Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion. Sitter man imidlertid snurt og mislykket i et mørkt rom kan man derimot ikke forvente å få en naturlig tilnærming til virkeligheten. Ser man på utført hatkriminalitet og terror i Norge er det nettopp slike figurer med et mørkt høyrevridd verdensbilde, mye likt det som skisseres her, som virker tilbøyelige til å ty til ekstreme voldelige eskapader. Nettopp det du frykter, ironisk nok.
Jeg forventet et hjernedødt "ikke alle, ikke alle". Og selvsagt...
Med denne "retorikken" ønsker dere en ideologi enda verre enn kommunisme og nasjonalsosialisme hjertelig velkommen til Norge.
Resultatet av dumskapen kan vi lese om hver eneste dag i mediene. DERE naive multikulturalister har skylden for dette, slipper man middelalderen inn i Norge så blir vi akkurat lik landene de kom fra. Vi er på god vei dit.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 12:28 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
Neptun skrev: fre sep 16, 2022 7:23 pm Meget kvalme og syke holdninger fra en som kaller seg "hvit nordmann".
Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Dere gjør meg kvalm.
Kvalme og syke holdninger, ja? Du finner ingen her på fridiskusjon.no som forsvarer totalitære islamistiske nasjoner. Tvert i mot. Så jeg forstår virkelig ikke denne tilnærmingen. Det er ikke slik at dere 3 knekter har innsett noe ingen andre har kapasitet til. Virkelig ikke. I følge deg fremstår alle muslimer i Norge, og Sverige, som islamister og potensielle terrorister. Denne hjernedøde retorikken er ufattelig lite konstruktiv. Alle som kjenner en muslim personlig vet at de i utgangspunktet er svært lik deg og meg. Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion. Sitter man imidlertid snurt og mislykket i et mørkt rom kan man derimot ikke forvente å få en naturlig tilnærming til virkeligheten. Ser man på utført hatkriminalitet og terror i Norge er det nettopp slike figurer med et mørkt høyrevridd verdensbilde, mye likt det som skisseres her, som virker tilbøyelige til å ty til ekstreme voldelige eskapader. Nettopp det du frykter, ironisk nok.
Jeg forventet et hjernedødt "ikke alle, ikke alle". Og selvsagt...
Med denne "retorikken" ønsker dere en ideologi enda verre enn kommunisme og nasjonalsosialisme hjertelig velkommen til Norge.
Resultatet av dumskapen kan vi lese om hver eneste dag i mediene. DERE naive multikulturalister har skylden for dette, slipper man middelalderen inn i Norge så blir vi akkurat lik landene de kom fra. Vi er på god vei dit.
En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm
En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Mange ønsker å innskrenke ytringsfriheten til at kritikk mot islam og koranbrenning skal bli forbudt. Da er man allerede på full fart mot fundamentalistiske islamistiske land vi ikke liker å sammenligne oss med. De landene vi ikke liker å sammenligne oss med, forstår det ikke nødvendigvis de heller. De tror de er åpne, frie samfunn. Bare "innenfor de religiøse rammer".

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 12:28 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am

Kvalme og syke holdninger, ja? Du finner ingen her på fridiskusjon.no som forsvarer totalitære islamistiske nasjoner. Tvert i mot. Så jeg forstår virkelig ikke denne tilnærmingen. Det er ikke slik at dere 3 knekter har innsett noe ingen andre har kapasitet til. Virkelig ikke. I følge deg fremstår alle muslimer i Norge, og Sverige, som islamister og potensielle terrorister. Denne hjernedøde retorikken er ufattelig lite konstruktiv. Alle som kjenner en muslim personlig vet at de i utgangspunktet er svært lik deg og meg. Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion. Sitter man imidlertid snurt og mislykket i et mørkt rom kan man derimot ikke forvente å få en naturlig tilnærming til virkeligheten. Ser man på utført hatkriminalitet og terror i Norge er det nettopp slike figurer med et mørkt høyrevridd verdensbilde, mye likt det som skisseres her, som virker tilbøyelige til å ty til ekstreme voldelige eskapader. Nettopp det du frykter, ironisk nok.
Jeg forventet et hjernedødt "ikke alle, ikke alle". Og selvsagt...
Med denne "retorikken" ønsker dere en ideologi enda verre enn kommunisme og nasjonalsosialisme hjertelig velkommen til Norge.
Resultatet av dumskapen kan vi lese om hver eneste dag i mediene. DERE naive multikulturalister har skylden for dette, slipper man middelalderen inn i Norge så blir vi akkurat lik landene de kom fra. Vi er på god vei dit.
En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 1:24 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 12:28 pm

Jeg forventet et hjernedødt "ikke alle, ikke alle". Og selvsagt...
Med denne "retorikken" ønsker dere en ideologi enda verre enn kommunisme og nasjonalsosialisme hjertelig velkommen til Norge.
Resultatet av dumskapen kan vi lese om hver eneste dag i mediene. DERE naive multikulturalister har skylden for dette, slipper man middelalderen inn i Norge så blir vi akkurat lik landene de kom fra. Vi er på god vei dit.
En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.
Hvordan tørr du gå ut om dagene? Om jeg var på et like mørkt sted som deg ville jeg vært livredd for å bli stukket ned av naboen. Har du vurdert å søke hjelp?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
Neptun skrev: fre sep 16, 2022 7:23 pm Meget kvalme og syke holdninger fra en som kaller seg "hvit nordmann".
Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Dere gjør meg kvalm.
Kvalme og syke holdninger, ja? Du finner ingen her på fridiskusjon.no som forsvarer totalitære islamistiske nasjoner. Tvert i mot. Så jeg forstår virkelig ikke denne tilnærmingen. Det er ikke slik at dere 3 knekter har innsett noe ingen andre har kapasitet til. Virkelig ikke. I følge deg fremstår alle muslimer i Norge, og Sverige, som islamister og potensielle terrorister. Denne hjernedøde retorikken er ufattelig lite konstruktiv. Alle som kjenner en muslim personlig vet at de i utgangspunktet er svært lik deg og meg. Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion. Sitter man imidlertid snurt og mislykket i et mørkt rom kan man derimot ikke forvente å få en naturlig tilnærming til virkeligheten. Ser man på utført hatkriminalitet og terror i Norge er det nettopp slike figurer med et mørkt høyrevridd verdensbilde, mye likt det som skisseres her, som virker tilbøyelige til å ty til ekstreme voldelige eskapader. Nettopp det du frykter, ironisk nok.
Forferdelig naiv og ignorant som vanlig. En muslim er selvsagt like lite interessert i å «bli som deg» som det du hadde vært i å «bli som dem» dersom du hadde flyttet til Pakistan, Somalia eller Saudi-Arabia.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det er ihvertfall veldig naivt å tro at det ikke er en stor overgang å reise fra Pakistan, Somalia eller Saudi til Sverige. Det forstod ikke svenske politikere. Hele mentaliteten i samfunnet er annerledes. Ønsketenking og romantisering av at alt går seg til av seg selv har nok gjort at det har tatt så mange år å høre på SD og andre kritiske røster. + sånne folk som DuncanE som er nyttige idioter, klare til å påpeke at helt nødvendig kritisk tenking er "rasisme".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: lør sep 17, 2022 1:24 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 12:28 pm

Jeg forventet et hjernedødt "ikke alle, ikke alle". Og selvsagt...
Med denne "retorikken" ønsker dere en ideologi enda verre enn kommunisme og nasjonalsosialisme hjertelig velkommen til Norge.
Resultatet av dumskapen kan vi lese om hver eneste dag i mediene. DERE naive multikulturalister har skylden for dette, slipper man middelalderen inn i Norge så blir vi akkurat lik landene de kom fra. Vi er på god vei dit.
En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.

Gud bedre... :roll:

Skremmende hvilket nivå enkelte befinner seg på.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm


Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Når det gjelder hva slags straff som er passende for blasfemi, også i Norge, svarer sju prosent at «Den som utfører blasfemi kan straffes med døden uansett hvor i verden personen er».

https://www.nrk.no/norge/undersokelse_- ... 1.13309241

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:12 pm Treskaller kan være interessante som fenomen. Rent fascinerende. Men kjære deg, det er begrenset hvor hensiktsmessig det oppleves å vasse rundt i skit over lengre tid. Dere er ikke på noen måte mitt ansvar.
Ditt ansvar er å backe opp dine egne påstander. Har du fortsatt ikke forstått det? Og påstandene er som følger:

1. At jeg fremstiller alle muslimer som potensielle islamistiske terrorister.

2. At jeg er rasist.

3. At jeg hater andre "raser".

4. Når du har gjort det, så kan du ramse opp noen av mine hatefulle (ifølge deg) ytringer. Dét er ansvaret ditt. For du vil vel ikke ha på deg at du finner opp ting, eller hur?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 6:42 pm
Neptun skrev: lør sep 17, 2022 1:24 pm
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:56 pm

En naturlig tilnærming til ditt hjernedøde "alle, alle"...
Nasjonalsosialismen er åpenbart til stede allerede. Muslimer i Norge ønsker i like liten grad som oss andre et fundamentalistisk islamistisk styre i vårt land. Å hevde noe er direkte tåpelig. En ubegrunnet frykt drevet frem i ekkokammer på www. En frykt som i Norge, ironisk nok, har medført eksempler på "middelalder" i form av høyreekstrem vold og terror.
Er du på virkelig, eller et dataprogram?
Dette er ren løgn og det vet du veldig godt. Muslimer lever i Norge og Vesten som de gjorde i sine hjemland - i paralellsamfunn der islam er loven om det er konflikt med norsk lov.
Er du så kunnskapsløs og naiv som du gir inntrykk av?
Ei muslimsk kvinne i Norge kan f.eks. ikke gifte seg med den hun vil, hun er ikke myndig ved fylte 18 hos sine egne. Muslimske kvinner må for det meste dekke seg til, de som ikke gjør det får juling. Gutta gjør som de vil, det er noe alle vet unntatt dem som fornekter det.

Muslimer velger norsk velferd og forkaster resten. Våre kjerneverdier som demokrati, frihet og likestilling har de kun forakt til overs for.

Gud bedre... :roll:

Skremmende hvilket nivå enkelte befinner seg på.
Ja, jeg vet. Men man lykkes i allefall med å trykke gørra ut av de. Så den ligger åpent til beskuelse for gud og hvermann ;)

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE har vel sett på svensk TV der Jimmie Åkesson og SD sine meningsmotstandere sitt eneste argument er å kaste ut en masse anklager om rasisme, hat og annet tøv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: lør sep 17, 2022 6:42 pm Skremmende hvilket nivå enkelte befinner seg på.
Jeg synes i grunn ikke at nivået er særlig skremmende. Vi har sett denne respekten og "hodebøyingen" tidligere for islam, og vi har sett dette sinne og frustrasjonen over islamkritikk mange ganger før. Den er ikke blitt særlig mer alarmerende i det siste. Den holder seg på omtrent det samme nivået.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»