Manchester City - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

Inntil neste avsløring, VI ser jo skatteunndragelser skje i mange av verdens største klubber.

Men angrepet fra andre i tråden på Man City går på mye mer enn skatteunndragelser.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Big George skrev: tir feb 07, 2023 1:21 pm
Slutt med disse hykleriene om Man City
De andre toppklubbene driver i samme gate det er bare mer penger I Man City.
Ehhh, nei...

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Harduetforslag skrev: tir feb 07, 2023 12:02 pm
Bone8 skrev: tir feb 07, 2023 11:56 am
Harduetforslag skrev: tir feb 07, 2023 10:51 am

Nå er det jo en viss forskjell, noen vil gjerne si vesentlig, mellom det å uttale seg om anklagene om systematisk juks og det å måtte stå til rette, altså stå til ansvar, for systematisk juks.

Rent personlig så vil jeg jo si at det er ganske naturlig at klubbens supportere faktisk ytrer meningen sin om dette, ikke minst burde det være alt annet enn unaturlig å forvente det..Dessverre så er det jo litt som med Chelsea supporterne og eierskapet til Roman, hvor omtrent ethvert forsøk på en seriøs diskusjon ble avvist med en eller annen form for "lol carefree". Kan vi ikke i en liten periode forholde oss til realitetene her. Det er snakk om en fotballklubb og ikke et nært familiemedlem, når Manchester City ble kjøpt opp av Thaksin så ble ikke eierskapet problematisert av Manchester City supporterne før tilgangen hans på midler ble sperret og det lå an til å få konsekvenser for klubben, plutselig var det litt uggent det der med brudd på menneskerettigheter og kanskje man burde stille litt strengere krav til hvem som faktisk eier klubben de tross alt elsker, the peoples club og alt det der. Problematiseringen av eierskap varte dog ikke stort lengre enn at Mansour umiddelbart ble hyllet og man begynte å kjøpe sesongbilletter fordi nå skulle det virkelig storhandles for å oppnå suksess. At man ikke engang evner å ta en seriøs diskusjon rundt dette, og anerkjenner det som tross alt er reelle problemstillinger ved eierskapet, er jo lite annet enn patetisk men dessverre heller ikke en overraskelse. Seriøs diskusjon rundt UEFAS runde med brudd på FFP? Neh. Da er det jo selvsagt heller ikke en overraskelse at det atter en gang er stille fra den kanten også denne gangen, til tross for det som er ganske så drøye påstander fra PL. Forstår man virkelig ikke konsekvensene av innholdet, den påvirkningen klubben og eierskapet har hatt på en hel liga? Mye av harseleringen er jo et direkte resultat av at supporterne fremstår som fullstendig frakoblet den virkelige verden og konsekvent nekter å diskutere temaene. "Nei dette diskuterer vi seriøst på andre fora", omtrent like troverdig som Rune Øygards forklaringer på innholdet i tekstmeldinger.

For min del så er det særdeles lett, blir det endringer i eierskapet som medfører et eller annet horribelt regime og/eller at klubben ikke lengre driftes som en reell klubb, en pengebruk som på ingen som helst måte kan forsvares med reelle inntekter, så er det for min del meningsløst å fortsette å bry meg. Jada, det er en tragedie at vi har eiere som har påført klubben en sinnsvak gjeld som igjen har hatt negative effekter på driften av klubben og det økonomiske handlingsrommet, men samtidig så kan man jo bare prise seg lykkelig over at man ikke endte opp med eiere som bla Manchester City, Newcastle, PSG og Chelsea
Hva medsupportere gjør er irrelevant.
Jeg har ikke den oppfattelsen av City-fansen her inne, men du er mye mer aktiv enn meg her inne, så mulig jeg ikke har et fullstendig inntrykk. I andre fora har jeg merket meg at det er en konspiratorisk holdning til det blant enkelte brukere. Men det har jeg ikke sett den type "Carefree!"-argumentasjon her fra City-supporterne.

Jeg tenker, som sagt, at jeg er glad for at du mest sannsynlig ikke trenger å ta det valget hvis myndighetene nå skal ha mer oversyn i eierskap. For mange av oss har klubben vært en del av oss siden før tenårene. Man føler en tilhørighet til fans fra hele verden, og har et fellesskap som gjør et "brudd" vanskeligere. Man kan likevel være forbannet på klubben, valgene de tar, og å ytre misnøye mot det. Å bryte helt (ikke følge kamper, etc.) tror jeg er vesentlig vanskeligere. Så må du gjerne være uenig i det, men ser gjerne at du holder debatten mer saklig hvis du er uenig enn du gjorde i ditt første svar til meg.
Tilhørlighet til fans fra hele verden :lol: :lol:

Ja jøsses, og lesbe13 på irc #Norge var en lesbisk jente på 13.
Skjønner at det ikke er noe poeng å forsøke ha en seriøs diskusjon med deg, men du forstår tydeligvis ikke samfunnspsykologiske prinsipper.
På Old Trafford finner du muslimer, Sikher, kristne og jøder, du finner homofile og konservative, nordmenn, briter og japanere. De jubler sammen, diskuterer og fortviler. Eneste de har felles er den røde drakten og en tilhørighet til United.

Men jeg er ferdig med å svare deg. Vi trenger ikke bruke mer tid på hverandre.

taknina

Legg inn av taknina »

Harduetforslag skrev: tir feb 07, 2023 12:02 pm
Bone8 skrev: tir feb 07, 2023 11:56 am
Harduetforslag skrev: tir feb 07, 2023 10:51 am

Nå er det jo en viss forskjell, noen vil gjerne si vesentlig, mellom det å uttale seg om anklagene om systematisk juks og det å måtte stå til rette, altså stå til ansvar, for systematisk juks.

Rent personlig så vil jeg jo si at det er ganske naturlig at klubbens supportere faktisk ytrer meningen sin om dette, ikke minst burde det være alt annet enn unaturlig å forvente det..Dessverre så er det jo litt som med Chelsea supporterne og eierskapet til Roman, hvor omtrent ethvert forsøk på en seriøs diskusjon ble avvist med en eller annen form for "lol carefree". Kan vi ikke i en liten periode forholde oss til realitetene her. Det er snakk om en fotballklubb og ikke et nært familiemedlem, når Manchester City ble kjøpt opp av Thaksin så ble ikke eierskapet problematisert av Manchester City supporterne før tilgangen hans på midler ble sperret og det lå an til å få konsekvenser for klubben, plutselig var det litt uggent det der med brudd på menneskerettigheter og kanskje man burde stille litt strengere krav til hvem som faktisk eier klubben de tross alt elsker, the peoples club og alt det der. Problematiseringen av eierskap varte dog ikke stort lengre enn at Mansour umiddelbart ble hyllet og man begynte å kjøpe sesongbilletter fordi nå skulle det virkelig storhandles for å oppnå suksess. At man ikke engang evner å ta en seriøs diskusjon rundt dette, og anerkjenner det som tross alt er reelle problemstillinger ved eierskapet, er jo lite annet enn patetisk men dessverre heller ikke en overraskelse. Seriøs diskusjon rundt UEFAS runde med brudd på FFP? Neh. Da er det jo selvsagt heller ikke en overraskelse at det atter en gang er stille fra den kanten også denne gangen, til tross for det som er ganske så drøye påstander fra PL. Forstår man virkelig ikke konsekvensene av innholdet, den påvirkningen klubben og eierskapet har hatt på en hel liga? Mye av harseleringen er jo et direkte resultat av at supporterne fremstår som fullstendig frakoblet den virkelige verden og konsekvent nekter å diskutere temaene. "Nei dette diskuterer vi seriøst på andre fora", omtrent like troverdig som Rune Øygards forklaringer på innholdet i tekstmeldinger.

For min del så er det særdeles lett, blir det endringer i eierskapet som medfører et eller annet horribelt regime og/eller at klubben ikke lengre driftes som en reell klubb, en pengebruk som på ingen som helst måte kan forsvares med reelle inntekter, så er det for min del meningsløst å fortsette å bry meg. Jada, det er en tragedie at vi har eiere som har påført klubben en sinnsvak gjeld som igjen har hatt negative effekter på driften av klubben og det økonomiske handlingsrommet, men samtidig så kan man jo bare prise seg lykkelig over at man ikke endte opp med eiere som bla Manchester City, Newcastle, PSG og Chelsea
Hva medsupportere gjør er irrelevant.
Jeg har ikke den oppfattelsen av City-fansen her inne, men du er mye mer aktiv enn meg her inne, så mulig jeg ikke har et fullstendig inntrykk. I andre fora har jeg merket meg at det er en konspiratorisk holdning til det blant enkelte brukere. Men det har jeg ikke sett den type "Carefree!"-argumentasjon her fra City-supporterne.

Jeg tenker, som sagt, at jeg er glad for at du mest sannsynlig ikke trenger å ta det valget hvis myndighetene nå skal ha mer oversyn i eierskap. For mange av oss har klubben vært en del av oss siden før tenårene. Man føler en tilhørighet til fans fra hele verden, og har et fellesskap som gjør et "brudd" vanskeligere. Man kan likevel være forbannet på klubben, valgene de tar, og å ytre misnøye mot det. Å bryte helt (ikke følge kamper, etc.) tror jeg er vesentlig vanskeligere. Så må du gjerne være uenig i det, men ser gjerne at du holder debatten mer saklig hvis du er uenig enn du gjorde i ditt første svar til meg.
Tilhørlighet til fans fra hele verden :lol: :lol:

Ja jøsses, og lesbe13 på irc #Norge var en lesbisk jente på 13.

Er det virkelig ingen som styrer ett sånt forum som skjønner at en kan ikke ha sånne bidrag i en seriøs debatt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Bone8 skrev: tir feb 07, 2023 6:35 pm

Skjønner at det ikke er noe poeng å forsøke ha en seriøs diskusjon med deg, men du forstår tydeligvis ikke samfunnspsykologiske prinsipper.
På Old Trafford finner du muslimer, Sikher, kristne og jøder, du finner homofile og konservative, nordmenn, briter og japanere. De jubler sammen, diskuterer og fortviler. Eneste de har felles er den røde drakten og en tilhørighet til United.

Men jeg er ferdig med å svare deg. Vi trenger ikke bruke mer tid på hverandre.
Nei, jeg skulle nok tatt profesjonsstudiet i samfunnspsykologi, gitt. Det er helt greit at man i et svært kort tidsrom er omringet av forskjellige mennesker som heier på det samme laget og at man dermed har noe til felles, relasjonen stopper til gjengjeld etter omtrent 2 timer for det vesentlige flertallet. Man står i tette grupper og sannsynligheten er stor for at de konsekvent irriterer seg over noen i nærheten, i tillegg til at det er fåtallet som er jevnt og trutt på kamp. forstår meg lite på denne romantiseringen du driver med. Den tilhørigheten du snakker om finner du nok helst blant de som jevnt reiser på bortekamper, men ikke av en slik karakter som du ser for deg. Men vi kan godt late som at utenlandske supportere er veldig godt likt. Det høres i det minste idyllisk ut.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Big George skrev: tir feb 07, 2023 1:21 pm
Slutt med disse hykleriene om Man City
De andre toppklubbene driver i samme gate det er bare mer penger I Man City.
Dette her var ekstremt svake saker..

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Bone8 skrev: tir feb 07, 2023 9:41 am Blir for dumt å forvente at en fan skal argumentere mot beskyldningene.

Jævlig lett å si at man hadde sluttet som fan den dagen egen klubb hadde blitt eid av et liknende konsortium.

Jeg skulle selv slutte
- når Arsenal ble kjøpt av Kroenke, og senere delvis av Usmanov.
- når Arsenal var en av klubbene som skulle starte Superliga.
- pga. inntoget av Chelsea, City, PSG og liknende klubber

Viste seg ikke ikke å være veldig lett. Jeg tror ikke jeg hadde klart å knytte tilknytningen, selv om Usmanov hadde vunnet kampen om klubben.

Nå skal jeg ikke gjøre tråden til Whataboutism, men alle toppklubbene har noen svin på skogen.

Jeg håper City blir dømt, for det er åpenbart at noe ikke er som det skal være i måten de drives, men jeg går ikke med på at fansen skal måtte stå til rette for det klubben har gjort.
Jeg sa opp abonnementet på PL dagen det ble klart at Liverpool var en av klubbene som hadde skrevet under på avtalen om SL.
Har ikke gjenkjøpt det senere.
Jeg følger likevel med leser om klubben og kampen, men skuffelsen over at de hadde skrevet under sitter fremdeles dypt i meg.
Tiden kan legge alle sår, og kastes MC ut av PL begynner fotballen å se rettferdig ut igjen.
Da tror jeg faktisk jeg aktivt begynner å se og abonnere igjen

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Tror Chelsea må slå følge der for at det skal begynne å bli interessant. Chelsea hadde jo ikke vært noenting uten lekepengene til Roman, og nå i senere tid Todd.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hva er det som skjer sportslig i klubben for tiden? Cancelo kastet ut døra. Laporte, Diaz, Foden og De Bruyne ute av laget selv om det butter i mot resultatmessig.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

chelsea8 skrev: ons feb 08, 2023 10:37 am Hva er det som skjer sportslig i klubben for tiden? Cancelo kastet ut døra. Laporte, Diaz, Foden og De Bruyne ute av laget selv om det butter i mot resultatmessig.
Flere av oss som stusser litt på det ja. Pluss irriterende mye formasjonsendringer og bytting…Pep er god men nå føles det som han famler litt for mye

Bone8

Legg inn av Bone8 »

seriemester2013 skrev: tir feb 07, 2023 11:26 pm
Bone8 skrev: tir feb 07, 2023 9:41 am Blir for dumt å forvente at en fan skal argumentere mot beskyldningene.

Jævlig lett å si at man hadde sluttet som fan den dagen egen klubb hadde blitt eid av et liknende konsortium.

Jeg skulle selv slutte
- når Arsenal ble kjøpt av Kroenke, og senere delvis av Usmanov.
- når Arsenal var en av klubbene som skulle starte Superliga.
- pga. inntoget av Chelsea, City, PSG og liknende klubber

Viste seg ikke ikke å være veldig lett. Jeg tror ikke jeg hadde klart å knytte tilknytningen, selv om Usmanov hadde vunnet kampen om klubben.

Nå skal jeg ikke gjøre tråden til Whataboutism, men alle toppklubbene har noen svin på skogen.

Jeg håper City blir dømt, for det er åpenbart at noe ikke er som det skal være i måten de drives, men jeg går ikke med på at fansen skal måtte stå til rette for det klubben har gjort.
Jeg sa opp abonnementet på PL dagen det ble klart at Liverpool var en av klubbene som hadde skrevet under på avtalen om SL.
Har ikke gjenkjøpt det senere.
Jeg følger likevel med leser om klubben og kampen, men skuffelsen over at de hadde skrevet under sitter fremdeles dypt i meg.
Tiden kan legge alle sår, og kastes MC ut av PL begynner fotballen å se rettferdig ut igjen.
Da tror jeg faktisk jeg aktivt begynner å se og abonnere igjen
Ja, det kommer stadige bevis på at fotballen er råtten.

Jeg har også mistet mye av interessen, men klarer ikke kutte tråden helt. Har heller ikke Viaplay, men skal på kamp denne sesongen. Men ser det på jobbens fantasy-liga, at kunnskapen og interessen om eget og andre lag er VEEESENTLIG lavere enn for noen år siden :roll:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Premier League styres av enorme penger. Det har utviklet seg fra en arbeiderklasse-sport med lokale fans på tribunen til investeringsobjekter for rike menn som vil bli sett og omtalt i media. Det er status å eie en PL klubb.
Idag tjener spillerne både 50 og 100 millioner årlig uten at de er verdensstjerner. Man håver inn tv penger og utkonkurrerer andre ligaer.
Fansen er mest rike turister. Jeg bodde på Golden Tullipp som er ca 150 meter fra Old Trafford i da jeg skulle på boksing i M.E.N. Arena. Bartenderen på Golden Tullipp sa at det kun var japanere på hotellet i fotballsesongen. Jeg var der i juni 2005. De lokale har ikke lenger råd til å kjøpe billetter til PL og ser kvinnelag eller guttas amatørliga istedet.

Det er greit at du digger PL, en hobby bør man jo ha, men klag ikke på de som er rikere enn deg.
Om klubben fikser og trikser med regler om spillerkjøp av barnestjerner, snyter på skatten eller noe annet vet gutta i garderoben ingenting om det og det samme med manageren.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Kompany prøver å bagatelissere det hele.

Innerst inne må det føles særs tungt at suksessen man har opplevd som fotballspiller virker å ha vært myntet på juks og fanteri i stort monn. Selvsagt kjedelig for spillere og managere når klubben blir dømt, at suksessen man har opplevd vitrer hen. Det kan føles urettferdig, forstår det, men samtidig har man selv valgt å gå til en klubb som er eid av de den er. Det lå alltid en nedside der.

Tror nok ikke titlene vil bli tatt fra city, det blir en for lang vei å gå, men for all tid vil man huske city som et lag som jukset seg til suksess. Det innser nok også Kompany, selvom han prøver å stotre noen forsvarende ord.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Big George skrev: ons feb 08, 2023 1:40 pm Om klubben fikser og trikser med regler om spillerkjøp av barnestjerner, snyter på skatten eller noe annet vet gutta i garderoben ingenting om det og det samme med manageren.
Spillere og manager har ingen skyld, men suksessen man har opplevd betyr jo ingen ting lenger. Man kan gjerne påstå det som Kompany prøver på, men i realiteten gjør den ikke det, da man har brutt kanskje det viktigste konkurranseprinsippet i idrett. I hvertfall når det er juks satt i system som det er her. Og når man da blir tatt på det, så mister prestasjonen all sin verdi blant folk. Verdiløst.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

fugletitteren skrev: ons feb 08, 2023 1:59 pm
Big George skrev: ons feb 08, 2023 1:40 pm Om klubben fikser og trikser med regler om spillerkjøp av barnestjerner, snyter på skatten eller noe annet vet gutta i garderoben ingenting om det og det samme med manageren.
Spillere og manager har ingen skyld, men suksessen man har opplevd betyr jo ingen ting lenger. Man kan gjerne påstå det som Kompany prøver på, men i realiteten gjør den ikke det, da man har brutt kanskje det viktigste konkurranseprinsippet i idrett. I hvertfall når det er juks satt i system som det er her. Og når man da blir tatt på det, så mister prestasjonen all sin verdi blant folk. Verdiløst.
Tja. Vi har jo eksempler på spillere og managere som igjennom disse lekkasjene har fått deler av lønna si i det skjulte via tredjepartsselskaper og agent. Omfanget av hva de har klart å bevise her er jo lite fordi man kun har de dokumentene å lene seg på der disse er vist, men man kan jo håpe at Premier League igjennom dette får tilgang på mer dokumentasjon som Manchester City i tidligere runder har nektet å gi fra seg og samarbeide om. Det at man har motarbeidet etterforskning og nektet å gi fra seg viktig dokumentasjon for saken er jo en av tiltalepunktene. Og det i seg selv er jo en god indikasjon på at noen har noe de ønsker å skjule for offentligheten.
Det vil sjokkere meg om ikke denne formen for betaling er ganske vanlig for de og at mange spillere og managere har vært klar over at det jukses for å vinne trofeer i City.

Men ja, det er nok frustrerende for både spillere og manager Pep Guardiola at de fratas all ære. Uansett om det skjer formelt eller blant supportere. Har til og med City supportere på vennelista som allerede har sagt at ingenting av det de har oppnådd betyr noe for han lenger.

FROG

Legg inn av FROG »

startelver skrev: man feb 06, 2023 10:07 pm Tipper Haaland er happy han valgte City fremfor Real Madrid nå.
Det er han vel med veldig god margin. Han tjener enorme penger og har sin sportslige suksess, og skulle City bli straffet hardt noe jeg ikke tror noe på før jeg ser det så hopper han galant over til en annen storklubb.

FROG

Legg inn av FROG »

Klaumb skrev: tor feb 09, 2023 8:58 am
fugletitteren skrev: ons feb 08, 2023 1:59 pm
Big George skrev: ons feb 08, 2023 1:40 pm Om klubben fikser og trikser med regler om spillerkjøp av barnestjerner, snyter på skatten eller noe annet vet gutta i garderoben ingenting om det og det samme med manageren.
Spillere og manager har ingen skyld, men suksessen man har opplevd betyr jo ingen ting lenger. Man kan gjerne påstå det som Kompany prøver på, men i realiteten gjør den ikke det, da man har brutt kanskje det viktigste konkurranseprinsippet i idrett. I hvertfall når det er juks satt i system som det er her. Og når man da blir tatt på det, så mister prestasjonen all sin verdi blant folk. Verdiløst.
Tja. Vi har jo eksempler på spillere og managere som igjennom disse lekkasjene har fått deler av lønna si i det skjulte via tredjepartsselskaper og agent. Omfanget av hva de har klart å bevise her er jo lite fordi man kun har de dokumentene å lene seg på der disse er vist, men man kan jo håpe at Premier League igjennom dette får tilgang på mer dokumentasjon som Manchester City i tidligere runder har nektet å gi fra seg og samarbeide om. Det at man har motarbeidet etterforskning og nektet å gi fra seg viktig dokumentasjon for saken er jo en av tiltalepunktene. Og det i seg selv er jo en god indikasjon på at noen har noe de ønsker å skjule for offentligheten.
Det vil sjokkere meg om ikke denne formen for betaling er ganske vanlig for de og at mange spillere og managere har vært klar over at det jukses for å vinne trofeer i City.

Men ja, det er nok frustrerende for både spillere og manager Pep Guardiola at de fratas all ære. Uansett om det skjer formelt eller blant supportere. Har til og med City supportere på vennelista som allerede har sagt at ingenting av det de har oppnådd betyr noe for han lenger.
Trist for de gode gamle supporterne som hadde dette som sitt lag lenge før araberne kom inn. Jeg var kritisk da Russeren hos oss (Romanov ?) ville overta Arsenal. Du verden så glad jeg er for at det ikke skjedde. Det fristet den gangen med en styrtrik russisk milliardær inn og gjøre det på "City" måten. Så viser historien oss at slike eiere kan gi midlertidig suksess til det sporer av. Chelsea er jo et meget godt eksempel. De forsvant litt "ut" men da er Newcastle neste ut.
Legg merke til hvor få nye supportere i Norge City egentlig har fått. Virker som få barn og unge vil assosiere seg med den dritten der. Heldigvis.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

fugletitteren skrev: ons feb 08, 2023 1:59 pm
Big George skrev: ons feb 08, 2023 1:40 pm Om klubben fikser og trikser med regler om spillerkjøp av barnestjerner, snyter på skatten eller noe annet vet gutta i garderoben ingenting om det og det samme med manageren.
Spillere og manager har ingen skyld, men suksessen man har opplevd betyr jo ingen ting lenger. Man kan gjerne påstå det som Kompany prøver på, men i realiteten gjør den ikke det, da man har brutt kanskje det viktigste konkurranseprinsippet i idrett. I hvertfall når det er juks satt i system som det er her. Og når man da blir tatt på det, så mister prestasjonen all sin verdi blant folk. Verdiløst.
De spillerne og managerne som har mottatt lønn via via er iallfall ikke skyldfri. Det er også et spørsmål om de burde skjønt her.
Jukset til City har fratatt hundrevis av spillere og mange manager de beste årene i gamet. Ren jævelskap. De har vel også tatt i fra de ekte City-supporterne 15 år med fotballglede. Bare for å jukse seg til suksess.
Dette er så lavmål at det er vanskelig å beskrive det.

startelver

Legg inn av startelver »

FROG skrev: tor feb 09, 2023 9:12 am
startelver skrev: man feb 06, 2023 10:07 pm Tipper Haaland er happy han valgte City fremfor Real Madrid nå.
Det er han vel med veldig god margin. Han tjener enorme penger og har sin sportslige suksess, og skulle City bli straffet hardt noe jeg ikke tror noe på før jeg ser det så hopper han galant over til en annen storklubb.
Joda, 220 mill i året er stort det. Men tipper han gjerne vil vinne noe med City.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Når er pressekonferansen til Pep?

startelver

Legg inn av startelver »

Tipper den blir kort.

startelver

Legg inn av startelver »

rommegrot skrev: fre feb 10, 2023 12:04 pm Når er pressekonferansen til Pep?


14:30

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Nå har jeg ikke sett mange PKer før med pep, men han fremstår som Mou etter at ting begynte å gå nedover..
Alle er ute etter oss, alle dømmer oss, vi har alt på det rene...
Er vel forutsigbart det meste som sies, men synes ikke alt henger helt på greip, spesielt mtp at det meste virker å være scripted. En forhåndsskrevet forsvarstale, men fremstår rotete i argumentasjonen.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Gadd ikke å se hele, da han bare satt og gjentok seg selv til det kjedsommelige på det jeg så, men hvorfor er det ingen av journalistene som utfordrer han når han sier at de ble erkjent uskyldige i UEFA-saken?

Faktum er at de slapp unna de alvorligste anklagene pga teknikateten rundt foreldesfristen, men de ble dømt for å sabotere og ikke samarbeide under etterforskningen

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre feb 10, 2023 3:22 pm Gadd ikke å se hele, da han bare satt og gjentok seg selv til det kjedsommelige på det jeg så, men hvorfor er det ingen av journalistene som utfordrer han når han sier at de ble erkjent uskyldige i UEFA-saken?

Faktum er at de slapp unna de alvorligste anklagene pga teknikateten rundt foreldesfristen, men de ble dømt for å sabotere og ikke samarbeide under etterforskningen
Litt om Syria og Tyrkia først og litt ekstra dårlig engelsk. Det er så textbook, maken til klovn.

Powers Of Ten

Legg inn av Powers Of Ten »

TheOpiate skrev: fre feb 10, 2023 3:22 pm Gadd ikke å se hele, da han bare satt og gjentok seg selv til det kjedsommelige på det jeg så, men hvorfor er det ingen av journalistene som utfordrer han når han sier at de ble erkjent uskyldige i UEFA-saken?

Faktum er at de slapp unna de alvorligste anklagene pga teknikateten rundt foreldesfristen, men de ble dømt for å sabotere og ikke samarbeide under etterforskningen
Akurat det reagerte jeg på og etter og ha sett pressekonferansen nå.
Så mange journalister til stede og ingen tørr og stille noen kritiske spørsmål..?
Virker jo som de er redde Pep.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

fugletitteren skrev: fre feb 10, 2023 2:47 pm Nå har jeg ikke sett mange PKer før med pep, men han fremstår som Mou etter at ting begynte å gå nedover..
Alle er ute etter oss, alle dømmer oss, vi har alt på det rene...
Er vel forutsigbart det meste som sies, men synes ikke alt henger helt på greip, spesielt mtp at det meste virker å være scripted. En forhåndsskrevet forsvarstale, men fremstår rotete i argumentasjonen.
Synes begge to fremstår litt som han/de i klasserommet som ikke gjorde leksen og blir indignert over at læreren er frekk nok til å spør. At slike trenere, som ikke engang har vært managere som har bidratt til å bygge klubb eller organisasjon, skal vurderes som intellekter av særlig interesse for noe annet enn fotball er helt forbanna latterlig.

Pep har, på toppen av det hele, en historie med juks og tvilsomme forbindelser som gjør han veldig vanskelig å respektere.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: fre feb 10, 2023 3:38 pm
fugletitteren skrev: fre feb 10, 2023 2:47 pm Nå har jeg ikke sett mange PKer før med pep, men han fremstår som Mou etter at ting begynte å gå nedover..
Alle er ute etter oss, alle dømmer oss, vi har alt på det rene...
Er vel forutsigbart det meste som sies, men synes ikke alt henger helt på greip, spesielt mtp at det meste virker å være scripted. En forhåndsskrevet forsvarstale, men fremstår rotete i argumentasjonen.
Synes begge to fremstår litt som han/de i klasserommet som ikke gjorde leksen og blir indignert over at læreren er frekk nok til å spør. At slike trenere, som ikke engang har vært managere som har bidratt til å bygge klubb eller organisasjon, skal vurderes som intellekter av særlig interesse for noe annet enn fotball er helt forbanna latterlig.

Pep har, på toppen av det hele, en historie med juks og tvilsomme forbindelser som gjør han veldig vanskelig å respektere.
Kunne ikke vært mer enig. En fremifrå trener, absolutt, men har aldri tatt på seg en reell utfordring. Å sammenligne ham med de virkelig store managerne er for meg fullstendig kunnskapsløst og historieløst.

Det med historikken til pep og at den ikke har fått mer fokus er for meg en gåte. Påpeker det fra tid til annen.

Den ganske så direkte trusselen til de andre klubbene i PL han også serverte, fremstår som ord fra en som nok ikke føler seg sikker på at man er så uskyldig som som det tidvis prøvde å argumenteres for.
Var en ganske merkelig seanse det hele.

taknina

Legg inn av taknina »

fugletitteren skrev: fre feb 10, 2023 3:54 pm
tbb skrev: fre feb 10, 2023 3:38 pm
fugletitteren skrev: fre feb 10, 2023 2:47 pm Nå har jeg ikke sett mange PKer før med pep, men han fremstår som Mou etter at ting begynte å gå nedover..
Alle er ute etter oss, alle dømmer oss, vi har alt på det rene...
Er vel forutsigbart det meste som sies, men synes ikke alt henger helt på greip, spesielt mtp at det meste virker å være scripted. En forhåndsskrevet forsvarstale, men fremstår rotete i argumentasjonen.
Synes begge to fremstår litt som han/de i klasserommet som ikke gjorde leksen og blir indignert over at læreren er frekk nok til å spør. At slike trenere, som ikke engang har vært managere som har bidratt til å bygge klubb eller organisasjon, skal vurderes som intellekter av særlig interesse for noe annet enn fotball er helt forbanna latterlig.

Pep har, på toppen av det hele, en historie med juks og tvilsomme forbindelser som gjør han veldig vanskelig å respektere.
Kunne ikke vært mer enig. En fremifrå trener, absolutt, men har aldri tatt på seg en reell utfordring. Å sammenligne ham med de virkelig store managerne er for meg fullstendig kunnskapsløst og historieløst.

Det med historikken til pep og at den ikke har fått mer fokus er for meg en gåte. Påpeker det fra tid til annen.

Den ganske så direkte trusselen til de andre klubbene i PL han også serverte, fremstår som ord fra en som nok ikke føler seg sikker på at man er så uskyldig som som det tidvis prøvde å argumenteres for.
Var en ganske merkelig seanse det hele.
Det som også er litt kunnskapsløst og historieløst opp mot fotball på dette nivået er at som mange ikke skjønner at forskjellen på å være en ener opp mot en toer er mye større enn å være en toer opp mot en tier når en snakker tabell.

Her snakker en om det formidable presset som bygger seg opp når en nærmer seg mållinja og hører hundene glefse og pese bak.

Det er jo også derfor så mange ikke helt forstår hvilken bragd Arteta er i ferd med å gjenomføre denne sesongen. Og det uansett hva motstanderne heter om han klarer å gå hele veien

Også om City blir tatt ut av regnskapet. Det blir ikke noe mindre imponerende for det.

startelver

Legg inn av startelver »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»