Manchester City - Klubbtråd

Svar
FranciscoM

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av FranciscoM »

Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 3:54 pm Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?

Haaland har minimal påvirkning på dette. Det er notorisk økonomisk juks over lang tid som vises der.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 3:54 pm Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?

Denne viser at City har gjort det bedre uten Haaland i 4 av de 5 siste sesongene?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:07 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 3:54 pm Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?

Haaland har minimal påvirkning på dette. Det er notorisk økonomisk juks over lang tid som vises der.
En spiller som har 29 mål på 2119 minutter har minimal påvirkning på dette ja. Hadde City gjort det svakere enn de forrige sesongene hadde han derimot hatt enorm påvirkning på hvordan de har levert denne sesongen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MurderOnZidanesFloor skrev: man apr 03, 2023 4:14 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 3:54 pm Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?

Denne viser at City har gjort det bedre uten Haaland i 4 av de 5 siste sesongene?
Narrativet blant motstanderfansen er at han har gjort City mye dårligere, og dette beviser at de tar feil. City har levert helt på det jevne.

Hovedgrunnen til at de har fått så mange poeng som de har er nettopp Haaland.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:15 pm
markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:07 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 3:54 pm Er det dette folk sikter til når de mener at Haaland har gjort City dårligere?

Haaland har minimal påvirkning på dette. Det er notorisk økonomisk juks over lang tid som vises der.
En spiller som har 29 mål på 2119 minutter har minimal påvirkning på dette ja. Hadde City gjort det svakere enn de forrige sesongene hadde han derimot hatt enorm påvirkning på hvordan de har levert denne sesongen.
Helt minimal. Det var ikke den siste intervalløkta som gjorde Mühlegg god heller. Det var lang tids juks.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:26 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:15 pm
markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:07 pm

Haaland har minimal påvirkning på dette. Det er notorisk økonomisk juks over lang tid som vises der.
En spiller som har 29 mål på 2119 minutter har minimal påvirkning på dette ja. Hadde City gjort det svakere enn de forrige sesongene hadde han derimot hatt enorm påvirkning på hvordan de har levert denne sesongen.
Helt minimal. Det var ikke den siste intervalløkta som gjorde Mühlegg god heller. Det var lang tids juks.
Så denne juksingen har de først dratt nytte av denne sesongen?

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:23 pm Narrativet blant motstanderfansen er at han har gjort City mye dårligere, og dette beviser at de tar feil. City har levert helt på det jevne.

Hovedgrunnen til at de har fått så mange poeng som de har er nettopp Haaland.
Det er jo i utgangspunktet en tåpelig debatt når så mange faktorer spiller inn. Og om du ønsker å "bevise" at Haaland er grunnen til at de har så mange poeng er det rimelig dumt å linke til en statistikk som viser at sesongen med Haaland er den hittil nest dårligste etter Pep Guardiola kom inn (om man ser bort fra innkjøringssesongen). City hadde ligget rundt der de ligger nå, med eller uten Haaland.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:27 pm
markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:26 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:15 pm

En spiller som har 29 mål på 2119 minutter har minimal påvirkning på dette ja. Hadde City gjort det svakere enn de forrige sesongene hadde han derimot hatt enorm påvirkning på hvordan de har levert denne sesongen.
Helt minimal. Det var ikke den siste intervalløkta som gjorde Mühlegg god heller. Det var lang tids juks.
Så denne juksingen har de først dratt nytte av denne sesongen?
Nei, som du ser av det du la ut har de nytt godt av dette lenge.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MurderOnZidanesFloor skrev: man apr 03, 2023 4:28 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:23 pm Narrativet blant motstanderfansen er at han har gjort City mye dårligere, og dette beviser at de tar feil. City har levert helt på det jevne.

Hovedgrunnen til at de har fått så mange poeng som de har er nettopp Haaland.
Det er jo i utgangspunktet en tåpelig debatt når så mange faktorer spiller inn. Og om du ønsker å "bevise" at Haaland er grunnen til at de har så mange poeng er det rimelig dumt å linke til en statistikk som viser at sesongen med Haaland er den hittil nest dårligste etter Pep Guardiola kom inn (om man ser bort fra innkjøringssesongen). City hadde ligget rundt der de ligger nå, med eller uten Haaland.
Det er i hvert fall ikke et bevis på at de er bedre med Haaland, snarere tvert imot hvis man faktisk skal prøve å komme med en konklusjon.

Jeg tror City stiller sterkere i CL med Haaland, men svakere i ligaen.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Over 40 mål og fortsatt sitter det noen overtenkende bedrevitere/Matsskaer og undrer seg på om Haaland gjør laget bedre eller dårligere. Komisk😆

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MurderOnZidanesFloor skrev: man apr 03, 2023 4:28 pm
FranciscoM skrev: man apr 03, 2023 4:23 pm Narrativet blant motstanderfansen er at han har gjort City mye dårligere, og dette beviser at de tar feil. City har levert helt på det jevne.

Hovedgrunnen til at de har fått så mange poeng som de har er nettopp Haaland.
Det er jo i utgangspunktet en tåpelig debatt når så mange faktorer spiller inn. Og om du ønsker å "bevise" at Haaland er grunnen til at de har så mange poeng er det rimelig dumt å linke til en statistikk som viser at sesongen med Haaland er den hittil nest dårligste etter Pep Guardiola kom inn (om man ser bort fra innkjøringssesongen). City hadde ligget rundt der de ligger nå, med eller uten Haaland.
Å konkludere med at Haaland har gjort City dårligere etter at de har tapt en eller to kamper mer enn de siste sesongene (før jeg blir halshugget: ser bort i fra 17/18) er, som du sier, bare tåpelig. Er også vrient å konkludere med at de hadde hatt like mange poeng når man ser hvor mange poeng han har vunnet for dem i år.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Rensenbrink82 skrev: man apr 03, 2023 4:35 pm Over 40 mål og fortsatt sitter det noen overtenkende bedrevitere/Matsskaer og undrer seg på om Haaland gjør laget bedre eller dårligere. Komisk😆
Syns du at han har gjort dere bedre?

Det er ingen, utenom nevnte Matsska, som mener at Haaland er en dårlig spiller. Han er ypperste verdensklasse og alle som mener noe annet har ikke peiling på fotball etter min mening. Samtidig så er jeg usikker på om han har gjort DERE til et bedre fotballag. Noe av styrken til Man City og Pep er at dere har brukt spissen som en falsk 9-er som har gjort at dere har hatt en helt ellevill kontroll over kamper. Dette har dere mistet med Haaland etter min mening.

Dere slår for mange innlegg og prøver å angripe for fort sammenlignet med tidligere år, samt at dere har en spiller utpå der som nesten ikke har touch på ball utenfor 16-meteren. Det gjør at dere er mye mer sårbare for kontringer imot og perioder hvor dere ikke er balldominante.

I CL hvor enkeltsituasjoner er viktigere så tror jeg en Haaland vil være bedre for dere, men i ligasammenheng så tror jeg oppriktig at dere er noe svakere enn tidligere år, mye pga Haaland.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror nok City hadde hatt like mange poeng denne sesongen uten Haaland, de har så mange spillere å ta av.
Men Haaland er toppen av kransekaka og kan gi City det etterlengtede CL-trofeet. Og avgjøre viktige toppkamper.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Wellé skrev: man apr 03, 2023 4:55 pm
Rensenbrink82 skrev: man apr 03, 2023 4:35 pm Over 40 mål og fortsatt sitter det noen overtenkende bedrevitere/Matsskaer og undrer seg på om Haaland gjør laget bedre eller dårligere. Komisk😆
Syns du at han har gjort dere bedre?

Det er ingen, utenom nevnte Matsska, som mener at Haaland er en dårlig spiller. Han er ypperste verdensklasse og alle som mener noe annet har ikke peiling på fotball etter min mening. Samtidig så er jeg usikker på om han har gjort DERE til et bedre fotballag. Noe av styrken til Man City og Pep er at dere har brukt spissen som en falsk 9-er som har gjort at dere har hatt en helt ellevill kontroll over kamper. Dette har dere mistet med Haaland etter min mening.

Dere slår for mange innlegg og prøver å angripe for fort sammenlignet med tidligere år, samt at dere har en spiller utpå der som nesten ikke har touch på ball utenfor 16-meteren. Det gjør at dere er mye mer sårbare for kontringer imot og perioder hvor dere ikke er balldominante.

I CL hvor enkeltsituasjoner er viktigere så tror jeg en Haaland vil være bedre for dere, men i ligasammenheng så tror jeg oppriktig at dere er noe svakere enn tidligere år, mye pga Haaland.
Alt kan ikke sentreres på en spiller, og det blir faktisk helt vanvittig når det i tillegg sentreres til en som har putta over 40 mål på en drøy halvsesong. Hva med forsvarsspillerne? Har noen av de en svakere sesong? Hva med midtbanespillere? KDB feks, noe svakere i høst enn hva han har vært tidligere. Hva med motstanderne? Osv osv..
Poengmessig er det heller ikke rare forskjellen på årets City enn tidligere til nå i sesongen, derfor velger jeg å se an hvordan det hele ender tilslutt.

Jeg syns bare det blir for dumt. I starten av sesongen når Haaland putta mål og alene vinner poeng for City drev enkelt og surra med at «nja, men han har lite touch». Og jo mer mål han har putta utover så har dette gått over i dette påtatte liksomtvilende «jeg er usikker på om han gjør laget pga atte hvisomattedersom osv». Han har putta over 40 mål! Han har satt og setter nye rekorder hele tida! Det er ikke han det evt står på, ferdig snakka.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Spot on, @Rensenbrink82.

Obligatorisk inb4 Haaland får skylden for Citys svake forsvarsspill.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klubben med høyest omsetning i verden. Legit!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4oV34 ... aland-show

taknina

Legg inn av taknina »

Wellé skrev: man apr 03, 2023 4:55 pm
Rensenbrink82 skrev: man apr 03, 2023 4:35 pm Over 40 mål og fortsatt sitter det noen overtenkende bedrevitere/Matsskaer og undrer seg på om Haaland gjør laget bedre eller dårligere. Komisk😆
Syns du at han har gjort dere bedre?

Det er ingen, utenom nevnte Matsska, som mener at Haaland er en dårlig spiller. Han er ypperste verdensklasse og alle som mener noe annet har ikke peiling på fotball etter min mening. Samtidig så er jeg usikker på om han har gjort DERE til et bedre fotballag. Noe av styrken til Man City og Pep er at dere har brukt spissen som en falsk 9-er som har gjort at dere har hatt en helt ellevill kontroll over kamper. Dette har dere mistet med Haaland etter min mening.

Dere slår for mange innlegg og prøver å angripe for fort sammenlignet med tidligere år, samt at dere har en spiller utpå der som nesten ikke har touch på ball utenfor 16-meteren. Det gjør at dere er mye mer sårbare for kontringer imot og perioder hvor dere ikke er balldominante.

I CL hvor enkeltsituasjoner er viktigere så tror jeg en Haaland vil være bedre for dere, men i ligasammenheng så tror jeg oppriktig at dere er noe svakere enn tidligere år, mye pga Haaland.
Har du noen statistikk på dette?

Ut fra hva mitt øye ser så slapp City inn flere mål og slapp til mang flere sjanser på kontringer i tidligere Pepsesonger enn denne sesongen.

Og det selv om han hadde en mye mer rendyrket DM da enn nå.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tror dere Haaland kommer til å starte i morgen?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

markantovertak skrev: tor apr 06, 2023 8:35 pm Klubben med høyest omsetning i verden. Legit!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4oV34 ... aland-show
Begynn å grin….igjen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Rensenbrink82 skrev: fre apr 07, 2023 11:06 am
markantovertak skrev: tor apr 06, 2023 8:35 pm Klubben med høyest omsetning i verden. Legit!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4oV34 ... aland-show
Begynn å grin….igjen.
Takk for at du holder fokuset oppe.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

markantovertak skrev: fre apr 07, 2023 12:01 pm
Rensenbrink82 skrev: fre apr 07, 2023 11:06 am
markantovertak skrev: tor apr 06, 2023 8:35 pm Klubben med høyest omsetning i verden. Legit!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4oV34 ... aland-show
Begynn å grin….igjen.
Takk for at du holder fokuset oppe.
Spam avler spam, noe du utrolig nok fortsatt ikke forstår.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Rensenbrink82 skrev: fre apr 07, 2023 12:03 pm
markantovertak skrev: fre apr 07, 2023 12:01 pm
Rensenbrink82 skrev: fre apr 07, 2023 11:06 am

Begynn å grin….igjen.
Takk for at du holder fokuset oppe.
Spam avler spam, noe du utrolig nok fortsatt ikke forstår.
VG skriver en sak om hvor vanskelig det er for City å få annerkjennelse. Det hører hjemme i en City-tråd. Spesielt når klubben selv leverer regnskap med rekordomsetning, og er etterforsket for over 100 brudd på det økonomiske regelverket.
At ubehagelige ting oppleves som spam er sikkert naturlig. Men det er ikke spam, sjøl om eierne til City har tradisjon for å fjerne slikt. Gjerne blodig.

startelver

Legg inn av startelver »

chelsea8 skrev: fre apr 07, 2023 8:05 am Tror dere Haaland kommer til å starte i morgen?
Det er vel 95% sikkert. :roll:

MentalM

Legg inn av MentalM »


taknina

Legg inn av taknina »

Nei

Og selvsagt er det spam når samme bruker skrver det samme innlegget gang etter gang uker mnd og år ut og inn uten å få repons hos noen andre utenforstående.
Sist redigert av taknina den fre apr 07, 2023 12:30 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje vi bør vente til pressekonferansen i dag ? Pep vil vel være kryptisk som vanlig

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: fre apr 07, 2023 12:28 pm Kanskje vi bør vente til pressekonferansen i dag ? Pep vil vel være kryptisk som vanlig
Uansett ikke så nøye hvem som starter men at de har rett fokus.

Har aldri forstått dette fokuset på enkeltspillere.

I dag er jeg kun opptatt av om jeg skal gå for kefir eller kulturmelk til komla, raspeballen, potetballen.

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: fre apr 07, 2023 12:28 pm Kanskje vi bør vente til pressekonferansen i dag ? Pep vil vel være kryptisk som vanlig
Uansett ikke så nøye hvem som starter men at de har rett fokus.

Har aldri forstått dette fokuset på enkeltspillere.

I dag er jeg kun opptatt av om jeg skal gå for kefir eller kulturmelk til komla, raspeballen, potetballen.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

markantovertak skrev: fre apr 07, 2023 12:11 pm
Rensenbrink82 skrev: fre apr 07, 2023 12:03 pm
markantovertak skrev: fre apr 07, 2023 12:01 pm

Takk for at du holder fokuset oppe.
Spam avler spam, noe du utrolig nok fortsatt ikke forstår.
VG skriver en sak om hvor vanskelig det er for City å få annerkjennelse. Det hører hjemme i en City-tråd. Spesielt når klubben selv leverer regnskap med rekordomsetning, og er etterforsket for over 100 brudd på det økonomiske regelverket.
At ubehagelige ting oppleves som spam er sikkert naturlig. Men det er ikke spam, sjøl om eierne til City har tradisjon for å fjerne slikt. Gjerne blodig.
Alt fra deg er gjentakende buhuu spam om gårsdagens rykter og nyheter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»