Manchester City - Klubbtråd

Svar
Champis

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av Champis »

BVB1909 skrev: tir mai 10, 2022 1:34 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:32 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 1:10 pm
Høres fornuftig ut.

Gi blaffen mens man venter på at andre skal gjøre noe, men ikke mer blaffen enn at man samtidig kritiserer de som prøver å sette fokus på de verste tingene.

Det er til og med utrolig komisk at noen prøver, fordi at de ikke tar for seg absolutt alle problemer fotballen står ovenfor og bare fokuserer på å bli kvitt de verste folkene.

Burde man ikke heie på alle som forsøker å få denne typen eierskap ut av fotballen, helt uavhengig av om de også samtidig forsøker å frigjøre en spiller som Arsenal betaler penger til eller ikke? Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?

Joda, for all del! Regner med at du boikotter i stor stil og viser din vrede overfor alle disse klubbene på jevnlig basis. Regner også med at du aldri ser disse lagene spille, aldri vært på noen av stadionene deres og lagt igjen penger der eller betaler abonnement for å se PL. Du er flink!
Jeg kan svare ja på alle disse spørsmålene. Som tidligere City-fan har jeg ikke sett en kamp med den "klubben" på over 10 år. Hadde alle gjort det samme ville problemet vært løst.

Supporterne må ta mesteparten av skylden for sportsvaskingen i fotballen.

Flott at du vier livet ditt til noe som ikke utgjør noe forskjell... Er en grunn til at det ikke er så mange som gjør det.

Niks, å melde at supporterne må ta mesteparten av skylden, er så useriøst at hjelpes...

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:43 pm
BVB1909 skrev: tir mai 10, 2022 1:34 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:32 pm


Joda, for all del! Regner med at du boikotter i stor stil og viser din vrede overfor alle disse klubbene på jevnlig basis. Regner også med at du aldri ser disse lagene spille, aldri vært på noen av stadionene deres og lagt igjen penger der eller betaler abonnement for å se PL. Du er flink!
Jeg kan svare ja på alle disse spørsmålene. Som tidligere City-fan har jeg ikke sett en kamp med den "klubben" på over 10 år. Hadde alle gjort det samme ville problemet vært løst.

Supporterne må ta mesteparten av skylden for sportsvaskingen i fotballen.

Flott at du vier livet ditt til noe som ikke utgjør noe forskjell... Er en grunn til at det ikke er så mange som gjør det.

Niks, å melde at supporterne må ta mesteparten av skylden, er så useriøst at hjelpes...
Mye jeg gjør utgjør ingen forskjell. Feks stemmer jeg ved valg og snyter ikke på skatten, selv om heller ikke det endrer noe for noen. Men jeg har noe som kalles et moralsk kompass som gjør at jeg klarer å skille mellom rett og galt.

Det er for øvrig ikke noe offer for meg å ikke se de kampene. For meg er City-kamper helt meningsløse og uten noen verdi da prestasjonene er bygget på juks og på alle måter strider mot idrettens prinsipper.

Du må gjerne undervurdere supporternes makt. Fakta er at dette hadde vært over hvis Abu Dhabi eller hva stadion heter hadde vært tom på hver kamp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Det er jo pengene som gjør PL til verdens mest ettertraktede liga som kjøper de beste trenerne og spillerne.
Det er tv-inntekter, inntekter fra klubbeiere og interessen fra mannen i gata.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:59 pm
markantovertak skrev: tir mai 10, 2022 11:37 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir mai 10, 2022 11:06 am

Jeg orker stort sett ikke skrive om dette, men av og til må dere som skriver som deg, realitetsorienteres litt.

For ordens skyld, ikke er jeg City-supporter og jeg misliker/hater regimene som hvitvasker både penger og stygge brudd på menneskerettighetene.

Men det er noe hult og urovekkende med supportere av andre klubber som har vært med på styggedommen (gjennomkommersialiseringen av fotball), for så å spille sjokkert når det hele endte opp der vi er i dag. Det er som når Merkel/Tyskland i årevis var Russland/Putin-vennlige, for så å spille overrasket og sjokkert når det hele endte opp med angrepskrig mot russernes søstre og brødre i Ukraina. Tegnene var der hele tiden, men i bytte for olje og gass, så man en annen vei. Omtrent slik har det i årevis vært med fotballsupportere. Fotballen mistet sjelen sin for lenge siden, arbeidernes sport ble en lekegrind for rike eiere. Stadig mer gjennomkommersialisert, stadig mer umoralsk, stadig flere luksusbokser til sine rike venner, og ut med grasrota. Ligaer og europacuper designes mer og mer for å gi mer og mer penger inn. Skitne og umoralske eiere overtok i stadig større grad fotballen. Gjennomsnittseieren i PL er ikke britisk, man vet bare om deler av businessen deres, og snitteieren er sikkert god for 30-40 milliarder uten at jeg har sjekket det i detalj. Eiere med slike summer er ikke kommet dit gjennom sin gode moral, det er beinharde business-folk uten skrupler som når slike summer.

Av en eller annen grunn er det mange av dere supportere som trodde at denne karusellen skulle stoppe (på nærmest magisk vis) med styrtrike vestlige eiere, som er umoralske, men som kunne stagges litt gjennom påtrykk fra opinion og media, slik at de akkurat ble spiselige. Av en eller annen uforståelig grunn så forstod dere ikke at når fotballen hadde solgt seg selv, så er den fritt vilt for den som kan tilby mest. Dette er den forventende endestasjonen. Fotballverden domineres av lag med eiere som er i skalaen ufordragelige til bestialske (med et mulig unntak for Tyskland og Bundesligaen), Fotball-VM går i land som har null fotballkultur, FIFA, UEFA, FIFA-presidenten og så videre er så gjennomkorrupte at de faktisk lever i en parallell verden, hvor penger lett trumfer menneskerettighetsbrudd av verste sort. Velkommen til fotballen anno 2022, den har vært annonsert i mange år, traileren har rullet foran øynene deres i årevis. Denne reisen med å forvandle fotballen til de rike og kjeltringenes lekegrind har dere alle vært med på. Det å sitte på sin høye moralske hest, blir mer som å si at jaja, jeg støttet Mussolini eller Franco, det var ikke Hitler. Jo ja, dere har et poeng, men poenget er ikke godt nok til å sitte der som moralske dommere. Det er ikke som om de styrtrike eierne og sponsorene deres er en gladsak det heller. Barnearbeid, korrupte multinasjonale selskap og enorm grådighet er bedre enn de groveste brudd på menneskerettighetene, det er jo det. Det er som når USA retter den moralske pekefingeren mot Russland, tja de er kanskje litt bedre, men så mye at de kan rette den moralske pekefingeren? Vil vi ha slutt på sportswashing fra Qatar, Saudi-Arabia, Emiratene og andre forferdelige regimer? Selvfølgelig, men dette er jo konsekvensen av en absurd markedsliberalismen vi har sett i fotballen i tiår etter tiår..
Og da bør vi vel kanskje ta til orde for at denne jævelskapen vil vi ikke ha? Er det en urimelig tanke? Det er ikke 20 klubber i PL som økonomisk jukser for å få seg en fordel. Det er, så langt, en. En eneste klubb. Om vi vil holde det der og kanskje kutte det ytterligere så bør vi kanskje si ifra om at dette ikke er greit?
Det er nå to klubber i PL som eies av regimer vi ikke liker. Jeg skriver "vi" fordi jeg er helt sikker på at det gjelder deg og Man City-supporterne også. "Vi" inkluderer så og si alle. Også britiske myndigheter. Og fotballmyndigheter. Er det da feil å ha fokus på dette? Jeg skjønner at det ikke endres av at man diskuterer på fridiskusjon, men hvorfor ikke? Vi vet nå at når en klubbeier kan knyttes til krigføring så er det på hue og rævva ut. Det er muligheter her. Kanskje kan vi bli kvitt jævelskapen i City også? Hvorfor skal vi ikke prøve, og hvorfor skal vi ikke prøve å få med City-supporterne på dette?

Hehe, utrolig komisk å se alle de som skal ta akkurat den ene tingen her, når det finnes tusenvis av ting å ta av hos de fleste klubbene, hvert fall toppklubbene. Pinlig å bevitne! Arsenal har hentet en spiller fra Norge fordi han har bakgrunn fra Rwanda. Han er ikke spesielt god til å spille fotball engang, men brukes som en brikke i et kynisk spill. Ren menneskehandel der altså.

Som sagt, disse tingene må stoppes på et helt annet nivå enn at supporterne skal slutte å støtte klubben. Det må helt andre regler inn i fotballen. Inntil det skjer, så forbeholder jeg meg retten til å gi blaffen i om Haaland ønsker å spille for City, Real Madrid, Arsenal, Liverpool eller Bryne.
På hvilken måte skal man få stoppe dette om man ikke snakker om det? Hver gang det er naturlig å snakke om det. Og det er nå engang supporterne som gjør det interessant å drive med sportsvasking. Da slipper Mansour ta denne kampen sjøl, han får heller supporterne til å ta den.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:32 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 1:10 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:59 pm


Hehe, utrolig komisk å se alle de som skal ta akkurat den ene tingen her, når det finnes tusenvis av ting å ta av hos de fleste klubbene, hvert fall toppklubbene. Pinlig å bevitne! Arsenal har hentet en spiller fra Norge fordi han har bakgrunn fra Rwanda. Han er ikke spesielt god til å spille fotball engang, men brukes som en brikke i et kynisk spill. Ren menneskehandel der altså.

Som sagt, disse tingene må stoppes på et helt annet nivå enn at supporterne skal slutte å støtte klubben. Det må helt andre regler inn i fotballen. Inntil det skjer, så forbeholder jeg meg retten til å gi blaffen i om Haaland ønsker å spille for City, Real Madrid, Arsenal, Liverpool eller Bryne.
Høres fornuftig ut.

Gi blaffen mens man venter på at andre skal gjøre noe, men ikke mer blaffen enn at man samtidig kritiserer de som prøver å sette fokus på de verste tingene.

Det er til og med utrolig komisk at noen prøver, fordi at de ikke tar for seg absolutt alle problemer fotballen står ovenfor og bare fokuserer på å bli kvitt de verste folkene.

Burde man ikke heie på alle som forsøker å få denne typen eierskap ut av fotballen, helt uavhengig av om de også samtidig forsøker å frigjøre en spiller som Arsenal betaler penger til eller ikke? Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?

Joda, for all del! Regner med at du boikotter i stor stil og viser din vrede overfor alle disse klubbene på jevnlig basis. Regner også med at du aldri ser disse lagene spille, aldri vært på noen av stadionene deres og lagt igjen penger der eller betaler abonnement for å se PL. Du er flink!
Bra og takk. Jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme, og da særlig klubbens supportere da de utvilsomt har den soleklart største påvirkningen. Det er på tide at man setter foten ned og sier i fra om at man ikke ønsker menneskerettighetsforbrytere velkommen. At de på ulovlig vis sørger for at klubben deres vinner fotballkamper burde liksom ikke være god nok unnskyldning for denne kjærligheten.
Sist redigert av Yesil den tir mai 10, 2022 2:18 pm, redigert 2 ganger totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Big George skrev: tir mai 10, 2022 2:06 pm Det er jo pengene som gjør PL til verdens mest ettertraktede liga som kjøper de beste trenerne og spillerne.
Det er tv-inntekter, inntekter fra klubbeiere og interessen fra mannen i gata.
Jepp, men for City, Pep og supporterne av City holder ikke det. De må jukse i tillegg. Trikse med inntektene for å kjøpe seg en enorm fordel. Og når man i tillegg vet hva slags regime Mansour representerer så synes jeg dette er temmelig grovt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

I nåværende form putter jeg 1 mål. Vil tro noen her klarer 5-6

Saliph

Legg inn av Saliph »

Med full pre-season tipper jeg at jeg hadde bikket 20, lett. Men så har jeg også usedvanlig høye tanker om meg selv og mine fotballferdigheter.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Aldri feil med faktaopplysninger

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

KongOlav2 skrev: man mai 09, 2022 11:09 pm Hvordan klarer enkelte agenter og familiemedlemmer å grafse til seg slike beløp ved overganger? Hva sier egentlig lovverket, og dersom det faktisk er lov; hvorfor skjer det ikke oftere? Virkelig synd at klubbene går med på en slik praksis. Spillerne kan jo selv betale agentene med sine abnorme lønninger.
VIsstnok var dette krav fra Håland-gjengen for at man i det hele tatt skulle få lov til å forhandle med spilleren om en overgang. Nå slipper man unna med en utkjøpsklausul som mest sannsynlig er endel lavere enn om man skulle kjøpt ut Håland på normalt vis, så da kan man tydeligvis kreve endel mer i SOF/honorarer og lignende

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Overgangssummen er visstnok £30m lavere enn Maguires. Spinnvilt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bare å gratulere Braut, City og PL :D Blir fryktelig spennende å følge ham neste sesong!

Yesil

Legg inn av Yesil »

FranciscoM skrev: tir mai 10, 2022 5:03 pm Bare å gratulere Braut, City og PL :D Blir fryktelig spennende å følge ham neste sesong!
Det hadde vært fryktelig mye mer interessant om han gikk til en fotballklubb som kan tas seriøst. Har dessverre stinket av Haaland lenge, og spesielt etter at han tydelig tok litt større avstand til disse Qatar-markeringene til landslaget, enn sine lagkamerater. Da visste man jo at det sto mellom City og PSG.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Den er grei!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

TheOpiate skrev: man mai 09, 2022 10:35 pm
Lars Jubas skrev: man mai 09, 2022 9:54 pm
Agentutgifter kommer som alltid i tillegg.
Og den blir nok heftig siden vi får ham" billig"
Gode kilder melder at man i tillegg til utkjøpsklausulen må ut med £30m til familien Håland, samt i utgangspunktet også sendt £30m i retning Raio(han trenger dem ikke, men selskapet skal nok fortsatt ha disse pengene). Generelt en ganske heftig overgang...
Sant nok.Likevel tror jeg det hadde vært dyrere uten klausulen på det "åpne" markedet. Om vi tenker at det ligger på 110-115 mill pund er ikke det ueffent for den mest ettertraktede spissen ilag med Mbappe!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Deilig å se Klubbtråden på Fridiskusjon bli like spydd ned av Braler som i VGD-tiden. Noe forandrer seg aldri!!

taknina

Legg inn av taknina »

Big George skrev: tir mai 10, 2022 2:06 pm Det er jo pengene som gjør PL til verdens mest ettertraktede liga som kjøper de beste trenerne og spillerne.
Det er tv-inntekter, inntekter fra klubbeiere og interessen fra mannen i gata.
Å være på rett plass til rett tid og da selvsagt på grunn av den beste sportslige ledelsen i din klubb idet kranene åpnes.

Veldig godt illustrert med RBK som hadde mesteren Eggen med sitt team på plass da pengekrana i CL åpnet og resten er historie.

Og hadde selvsagt vært en vedvarende historie uten en Røkke og andre pengemenn som først og fremst såg plussfaktoren PR messig til å hive seg på karusellen. Jeg tror gjerne det går i pluss i pungen også :-)

RBK hadde fortsatt vært den store og eneste maktfaktoren i norsk fotball å kunne fortsatt ha kjøpt opp de beste spillerne som passet filosofien deres i det andre norske klubbene er min påstand.

Og eventyret Bodø-Glimt eller MFK for den del hadde nærmest vært utopi uten at noen fusker som noen kaller det og hvor interessant hadde det vært utenom for bartegjengen.

Fotballen i England var selvsagt mye mer sjarmerende da lag som Derby, Nottingham Forrest Aston Villa Everton kunne vinne pokalen på 70 80 TALLET men verden går videre.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 5:32 pm
Sant nok.Likevel tror jeg det hadde vært dyrere uten klausulen på det "åpne" markedet. Om vi tenker at det ligger på 110-115 mill pund er ikke det ueffent for den mest ettertraktede spissen ilag med Mbappe!
Utkjøpsklausulen var i bunn og grunn en gavepakke til interesserte klubber. Dog, Team Håland med Raio i spissen skjønte at dette var noe som ville gagne dem, så her har alikevel totalpakken blitt ganske heftig. Holder han seg skadefri så vil han nok putte greit med mål, samt skape masse nye norske drittunger ikledd den tvilsomme blåfargen deres :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Grarulerer til City med Haaland. Viktig at dere styrker dere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ryktes at sponsorpengene fra en oppvaskmaskin i Sussex finansierer et kjøp av VVD og Salah i sommer :)

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

TheOpiate skrev: tir mai 10, 2022 5:44 pm
Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 5:32 pm
Sant nok.Likevel tror jeg det hadde vært dyrere uten klausulen på det "åpne" markedet. Om vi tenker at det ligger på 110-115 mill pund er ikke det ueffent for den mest ettertraktede spissen ilag med Mbappe!
Utkjøpsklausulen var i bunn og grunn en gavepakke til interesserte klubber. Dog, Team Håland med Raio i spissen skjønte at dette var noe som ville gagne dem, så her har alikevel totalpakken blitt ganske heftig. Holder han seg skadefri så vil han nok putte greit med mål, samt skape masse nye norske drittunger ikledd den tvilsomme blåfargen deres :lol:
Helt enig.Frykter Solskjær-effekten hvor far min og kvinnlige kollegaer på jobb plutselig ser City-kamper og skal mene noe rundt det.
Eller VG og Tv2 som skal skrive 2 Haaland overskrifter hver dag.
Gleder meg litt til han drar til Real allerede!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

greyserpent skrev: tir mai 10, 2022 9:44 am
markantovertak skrev: man mai 09, 2022 10:14 pm
Lars Jubas skrev: man mai 09, 2022 10:03 pm Med tanke på hva Haaland ville kostet uten klausul er dette en god deal. Er vel bare Mbappe og Kane som ville kostet i samme gata.
£213 millioner alt i alt. God deal når man har sanket inn pengene på å bryte menneskerettigheter. I tillegg kommer det vi ikke får vite om.

Kun positivt for fotballen.

Kilde: The Telegraph
Og Mansour drar jo inn gode penger ved å beskytte russiske oligarker i disse dager.
Haaland's blir indirekte kjøpt med ukrainsk blod. For en herlig gjeng.
Med tanke på at Liverpools sponsor nettopp har fått ennå en stor bot for å bryte sanksjoner mot Russland pga Ukraina så er vel noe av lønna til de røde spillerne også litt rødspette?
Sist redigert av Lars Jubas den tir mai 10, 2022 6:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lezah skrev: tir mai 10, 2022 5:46 pm Ryktes at sponsorpengene fra en oppvaskmaskin i Sussex finansierer et kjøp av VVD og Salah i sommer :)
Dette er bare rykter og ikke bekreftet ennå Lezah!!

Champis

Legg inn av Champis »

BVB1909 skrev: tir mai 10, 2022 1:55 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:43 pm
BVB1909 skrev: tir mai 10, 2022 1:34 pm

Jeg kan svare ja på alle disse spørsmålene. Som tidligere City-fan har jeg ikke sett en kamp med den "klubben" på over 10 år. Hadde alle gjort det samme ville problemet vært løst.

Supporterne må ta mesteparten av skylden for sportsvaskingen i fotballen.

Flott at du vier livet ditt til noe som ikke utgjør noe forskjell... Er en grunn til at det ikke er så mange som gjør det.

Niks, å melde at supporterne må ta mesteparten av skylden, er så useriøst at hjelpes...
Mye jeg gjør utgjør ingen forskjell. Feks stemmer jeg ved valg og snyter ikke på skatten, selv om heller ikke det endrer noe for noen. Men jeg har noe som kalles et moralsk kompass som gjør at jeg klarer å skille mellom rett og galt.

Det er for øvrig ikke noe offer for meg å ikke se de kampene. For meg er City-kamper helt meningsløse og uten noen verdi da prestasjonene er bygget på juks og på alle måter strider mot idrettens prinsipper.

Du må gjerne undervurdere supporternes makt. Fakta er at dette hadde vært over hvis Abu Dhabi eller hva stadion heter hadde vært tom på hver kamp.

Der har vi det igjen! Du er altså den eneste i verden omtrent med moralsk kompass! Sterkt! At du tror på dette selv er enda sterkere.

Selvsagt har supportere makt. Og de aller fleste i verden forstår at disse tingene må ryddes opp i på en annen måte.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tir mai 10, 2022 2:10 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:59 pm
markantovertak skrev: tir mai 10, 2022 11:37 am

Og da bør vi vel kanskje ta til orde for at denne jævelskapen vil vi ikke ha? Er det en urimelig tanke? Det er ikke 20 klubber i PL som økonomisk jukser for å få seg en fordel. Det er, så langt, en. En eneste klubb. Om vi vil holde det der og kanskje kutte det ytterligere så bør vi kanskje si ifra om at dette ikke er greit?
Det er nå to klubber i PL som eies av regimer vi ikke liker. Jeg skriver "vi" fordi jeg er helt sikker på at det gjelder deg og Man City-supporterne også. "Vi" inkluderer så og si alle. Også britiske myndigheter. Og fotballmyndigheter. Er det da feil å ha fokus på dette? Jeg skjønner at det ikke endres av at man diskuterer på fridiskusjon, men hvorfor ikke? Vi vet nå at når en klubbeier kan knyttes til krigføring så er det på hue og rævva ut. Det er muligheter her. Kanskje kan vi bli kvitt jævelskapen i City også? Hvorfor skal vi ikke prøve, og hvorfor skal vi ikke prøve å få med City-supporterne på dette?

Hehe, utrolig komisk å se alle de som skal ta akkurat den ene tingen her, når det finnes tusenvis av ting å ta av hos de fleste klubbene, hvert fall toppklubbene. Pinlig å bevitne! Arsenal har hentet en spiller fra Norge fordi han har bakgrunn fra Rwanda. Han er ikke spesielt god til å spille fotball engang, men brukes som en brikke i et kynisk spill. Ren menneskehandel der altså.

Som sagt, disse tingene må stoppes på et helt annet nivå enn at supporterne skal slutte å støtte klubben. Det må helt andre regler inn i fotballen. Inntil det skjer, så forbeholder jeg meg retten til å gi blaffen i om Haaland ønsker å spille for City, Real Madrid, Arsenal, Liverpool eller Bryne.
På hvilken måte skal man få stoppe dette om man ikke snakker om det? Hver gang det er naturlig å snakke om det. Og det er nå engang supporterne som gjør det interessant å drive med sportsvasking. Da slipper Mansour ta denne kampen sjøl, han får heller supporterne til å ta den.

Man må gjerne prate om det. Men hvis du tror at dette kan stoppes ved at man snakker om det, så kan jeg fortelle deg at det vil aldri skje. Skal dette stoppes, så må det regelendringer til. Og det kommer til å tvinge seg fram etter hvert.

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tir mai 10, 2022 2:12 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:32 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 1:10 pm
Høres fornuftig ut.

Gi blaffen mens man venter på at andre skal gjøre noe, men ikke mer blaffen enn at man samtidig kritiserer de som prøver å sette fokus på de verste tingene.

Det er til og med utrolig komisk at noen prøver, fordi at de ikke tar for seg absolutt alle problemer fotballen står ovenfor og bare fokuserer på å bli kvitt de verste folkene.

Burde man ikke heie på alle som forsøker å få denne typen eierskap ut av fotballen, helt uavhengig av om de også samtidig forsøker å frigjøre en spiller som Arsenal betaler penger til eller ikke? Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?

Joda, for all del! Regner med at du boikotter i stor stil og viser din vrede overfor alle disse klubbene på jevnlig basis. Regner også med at du aldri ser disse lagene spille, aldri vært på noen av stadionene deres og lagt igjen penger der eller betaler abonnement for å se PL. Du er flink!
Bra og takk. Jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme, og da særlig klubbens supportere da de utvilsomt har den soleklart største påvirkningen. Det er på tide at man setter foten ned og sier i fra om at man ikke ønsker menneskerettighetsforbrytere velkommen. At de på ulovlig vis sørger for at klubben deres vinner fotballkamper burde liksom ikke være god nok unnskyldning for denne kjærligheten.
Kjempeflott! Ante ikke at vi hadde så mange her i Norge som deltok på demonstrasjoner etc. i England rundt disse tingene, men vi har altså flere bare i denne tråden! Da vil jeg ikke se dere i noen kamptråder fra PL, da vil dere bli kalt hyklere helt til sportsvaskingen i fotballen er borte.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 6:00 pm Med tanke på at Liverpools sponsor nettopp har fått ennå en stor bot for å bryte sanksjoner mot Russland pga Ukraina så er vel noe av lønna til de røde spillerne også litt rødspette?
Klubben er allerede i gang med å finne en ny sponsor. Avtalen går ut etter neste sesong.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 6:24 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 2:12 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 1:32 pm


Joda, for all del! Regner med at du boikotter i stor stil og viser din vrede overfor alle disse klubbene på jevnlig basis. Regner også med at du aldri ser disse lagene spille, aldri vært på noen av stadionene deres og lagt igjen penger der eller betaler abonnement for å se PL. Du er flink!
Bra og takk. Jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme, og da særlig klubbens supportere da de utvilsomt har den soleklart største påvirkningen. Det er på tide at man setter foten ned og sier i fra om at man ikke ønsker menneskerettighetsforbrytere velkommen. At de på ulovlig vis sørger for at klubben deres vinner fotballkamper burde liksom ikke være god nok unnskyldning for denne kjærligheten.
Kjempeflott! Ante ikke at vi hadde så mange her i Norge som deltok på demonstrasjoner etc. i England rundt disse tingene, men vi har altså flere bare i denne tråden! Da vil jeg ikke se dere i noen kamptråder fra PL, da vil dere bli kalt hyklere helt til sportsvaskingen i fotballen er borte.
Nå leverer du...

Man kan altså ikke rette oppmerksomhet mot Citys eierskap og fansens ekstase over dette, uten at man personlig reiser til England for å protestere på City-fansens vegner. Da lærte jeg det. Takk.
Sist redigert av Yesil den tir mai 10, 2022 6:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 6:00 pm
greyserpent skrev: tir mai 10, 2022 9:44 am
markantovertak skrev: man mai 09, 2022 10:14 pm

£213 millioner alt i alt. God deal når man har sanket inn pengene på å bryte menneskerettigheter. I tillegg kommer det vi ikke får vite om.

Kun positivt for fotballen.

Kilde: The Telegraph
Og Mansour drar jo inn gode penger ved å beskytte russiske oligarker i disse dager.
Haaland's blir indirekte kjøpt med ukrainsk blod. For en herlig gjeng.
Med tanke på at Liverpools sponsor nettopp har fått ennå en stor bot for å bryte sanksjoner mot Russland pga Ukraina så er vel noe av lønna til de røde spillerne også litt rødspette?
Sover du bedre med whataboutisme-teppet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»