Manchester City - Klubbtråd

Svar
Remouladine

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av Remouladine »

Leeds_ModernTalking skrev: tir mai 10, 2022 8:52 pm
Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 7:50 pm Vi har hatt 3 far og sønn komboer før i City.
Hvilke?
Shaun Wright Phillips og D' Margio Wright Phillips.



Edit : Også Peter og Kasper Schmeichel.

Er det en der sønnen spilte på 60- eller 70-tallet?
Måtte sjekke litt i heftene, uten at det hjalp Stort. Men spilte David Herd for city? Pappa Alec gjorde det, men gjorde junior?

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Remouladine skrev: tir mai 10, 2022 9:09 pm
Leeds_ModernTalking skrev: tir mai 10, 2022 8:52 pm
Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 7:50 pm Vi har hatt 3 far og sønn komboer før i City.
Hvilke?
Shaun Wright Phillips og D' Margio Wright Phillips.



Edit : Også Peter og Kasper Schmeichel.

Er det en der sønnen spilte på 60- eller 70-tallet?
Måtte sjekke litt i heftene, uten at det hjalp Stort. Men spilte David Herd for city? Pappa Alec gjorde det, men gjorde junior?
Herd hadde over 200 kamper for Manchester......United.
The Haalands blir det fjerde far-sønn-paret i Manchester City, etter Ken og Peter Barnes, Mike og Nicky Summerbee og Peter og Kasper Schmeichel.
Usikker på guttungen til Shaun.
Tror ikke han rakk a-kamper men godtar den.I tillegg var Shauns bror Bradley i City.

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 6:24 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 2:12 pm
Bra og takk. Jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme, og da særlig klubbens supportere da de utvilsomt har den soleklart største påvirkningen. Det er på tide at man setter foten ned og sier i fra om at man ikke ønsker menneskerettighetsforbrytere velkommen. At de på ulovlig vis sørger for at klubben deres vinner fotballkamper burde liksom ikke være god nok unnskyldning for denne kjærligheten.
Kjempeflott! Ante ikke at vi hadde så mange her i Norge som deltok på demonstrasjoner etc. i England rundt disse tingene, men vi har altså flere bare i denne tråden! Da vil jeg ikke se dere i noen kamptråder fra PL, da vil dere bli kalt hyklere helt til sportsvaskingen i fotballen er borte.
Nå leverer du...

Man kan altså ikke rette oppmerksomhet mot Citys eierskap og fansens ekstase over dette, uten at man personlig reiser til England for å protestere på City-fansens vegner. Da lærte jeg det. Takk.

Selvsagt kan man det. Men du bekreftet jo at du gjorde tingene jeg skrev i det øverste innlegget??

Du skrev jo også dette: "Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?"

Så det med å protestere, det gjaldt altså bare å protestere på FD? Ok, da ble den skinnhelligheten med én gang litt mer hul.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

greyserpent skrev: tir mai 10, 2022 6:50 pm
Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 6:49 pm
greyserpent skrev: tir mai 10, 2022 6:35 pm

Sover du bedre med whataboutisme-teppet?
Søvnproblemer jeg måtte ha handler befriende lite om City eller Liverpool.
For min del er fotballinteressen døende pga City, Newcastle og div andre griske eiere.
Det er trist å høre.Håper den våkner til live igjen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 10:05 pm
greyserpent skrev: tir mai 10, 2022 6:50 pm
Lars Jubas skrev: tir mai 10, 2022 6:49 pm

Søvnproblemer jeg måtte ha handler befriende lite om City eller Liverpool.
For min del er fotballinteressen døende pga City, Newcastle og div andre griske eiere.
Det er trist å høre.Håper den våkner til live igjen.
Den helvetes ligaen de skulle starte i fjor ødela mye også. Man får se hva Ten Hag får til.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

PL er fylt opp av rike eiere og enorme tv-penger.Ingen grunn til å hovere om andre fans om du er PL fan selv.
Mye penger og mange verdensklasse-spillere samt de beste trenerne i verden

Lik det eller ikke. Liker du old fashion engelsk fotball må du dra og se kamper nedover i liga-systemet.

startelver

Legg inn av startelver »

Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.

lsklars

Legg inn av lsklars »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:31 pm Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.
Ull/Kisa legenden Abdisalam Ibrahim.

VFK1899

Legg inn av VFK1899 »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:31 pm Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.
Østenstad er en til.

startelver

Legg inn av startelver »

Er du City-ekspert.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvor mange har vi totalt?

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 9:28 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 6:24 pm

Kjempeflott! Ante ikke at vi hadde så mange her i Norge som deltok på demonstrasjoner etc. i England rundt disse tingene, men vi har altså flere bare i denne tråden! Da vil jeg ikke se dere i noen kamptråder fra PL, da vil dere bli kalt hyklere helt til sportsvaskingen i fotballen er borte.
Nå leverer du...

Man kan altså ikke rette oppmerksomhet mot Citys eierskap og fansens ekstase over dette, uten at man personlig reiser til England for å protestere på City-fansens vegner. Da lærte jeg det. Takk.

Selvsagt kan man det. Men du bekreftet jo at du gjorde tingene jeg skrev i det øverste innlegget??

Du skrev jo også dette: "Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?"

Så det med å protestere, det gjaldt altså bare å protestere på FD? Ok, da ble den skinnhelligheten med én gang litt mer hul.
Du overså "ved å f.eks". Med andre ord: Det var eksempler.

Det hjelper ikke at jeg som stort sett bare besøker Anfield, gjør det klart der at jeg ønsker Mansour ut av Man City. Som Liverpoolsupporter har det nok heller ingenting for seg at jeg drar i gang en demonstrasjon der City-fansen uansett ikke kommer til å delta. For at Mansour skal kjenne på det, er det City-fansen som må vende han ryggen. Alle andre har jo gjort det hele veien.

Utover det, ser jeg ikke hvilken relevans det har hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg støtter organisasjoner som jobber for å bedre situasjonen i disse områdene som disse tyrannene styrer. Jeg støtter ikke tyrannene, slik som City-fansen gjør (skulle skrive indirekte, men nå er dere så opplyst at det er ganske så direkte).

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:35 pm Hvor mange har vi totalt?
Må ikke glemme Citylegenden som var RBKs beste etter NAE. Eller tok du med trondheims store sønn.

startelver

Legg inn av startelver »

taknina skrev: tir mai 10, 2022 11:42 pm
startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:35 pm Hvor mange har vi totalt?
Må ikke glemme Citylegenden som var RBKs beste etter NAE. Eller tok du med trondheims store sønn.
Ja, men hvor mange er det totalt? Er det 6 spillere totalt?

Yesil

Legg inn av Yesil »


Strider

Legg inn av Strider »

Har en følelse av at veldig mange nordmenn plutselig blir City fans de neste sesongene nå.
All aboard the band wagon.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

MatsEn89 skrev: tir mai 10, 2022 2:31 pm I nåværende form putter jeg 1 mål. Vil tro noen her klarer 5-6
0.

Alle her inne ville puttet 0.

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:34 pm Er du City-ekspert.
Det virker det jo som alle er Cityexperter om dagen og også natten. Ryggradsløse og fåe supportere, fans, og ingen tilskuere.

Sannheten er jo at det finnes ca like mange Citysupportere i Manchester som det finnes Liverpoolsupportere i Liverpool for som vi alle vet, Rosenborgsupportere i storhetstiden deres med Eggen og som er fanget i fella å må være det nå også og som bor i Stange eller på Flisa er det ingen som tar alvorlig og blir vel mest ristet på hodet av i heldigste fall.

Opp mot eiere og sponsorer er det også rimelig enkelt når en først er fødd inn i ett lag. Sin familie aka eiere kan en vanskelig gjøre noe særlig med. Sine venner aka sponsorer kan en de.

Vi som igrunn står på utsiden looking in gjør oss mye viktigere enn vi egentlig er opp mot den pure supporteren.

De lokale supporterne som lever klubben er crewet på en Bruce Springsteenkonsert. Vi andre er mer betalende tilskuerne som reiser rundt på noen konserter og har alle CDene og DVDene og briefer med ei Bruce T skjorte..

Nei nå skal jeg jaggu meg ta meg en pausesupportere når laget ligger på sjette eller tiendeplass er jo greit nok men da har en ikke laget i ryggmargen. Heller langt derifra.
Sist redigert av taknina den ons mai 11, 2022 9:29 am, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lsklars skrev: tir mai 10, 2022 10:33 pm
startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:31 pm Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.
Ull/Kisa legenden Abdisalam Ibrahim.
Hvis han teller, telles vel Omar også.

Hadde ett tvillingpar fra Skeid der i junioravdelingen noen år også.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Bobb er fortsatt der.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:31 pm Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.
Alfie

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lars Jubas skrev: ons mai 11, 2022 11:02 am
startelver skrev: tir mai 10, 2022 10:31 pm Kan dere City-eksperter fortelle meg hvor mange norske spillere som har spilt for klubben i historien?

Kåre Ingebrigtsen og Hareide er ihvertfall to.
Alfie
Abdisalim Ibrahim fikk 1 førstelagskamp
Kjetil Haug var i akademiet.

Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: ons mai 11, 2022 8:48 am
MatsEn89 skrev: tir mai 10, 2022 2:31 pm I nåværende form putter jeg 1 mål. Vil tro noen her klarer 5-6
0.

Alle her inne ville puttet 0.
Selvfølgelig ikke. 3400 minutter på topp i PL for et lag som skaper så mye som Man City (ville skapt mindre da, naturligvis), og de fleste som spiller i en offensiv posisjon litt opp i divisjonene (2.div+) ville klare å komme seg til en del feite muligheter. Og selvsagt også scoret noen mål.

Tipper det hadde blitt mål på en del andre aktive også. Utrente, avdankede, godt voksne sofasupportere ville nok fort endt på 0, men selv disse hadde klart å komme seg til noen sjanser i løpet av så mange minutter.

I tillegg er cup-kamper inkludert, og der møter jo City titt og ofte lag som ganske langt nede i divisjonene.

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tir mai 10, 2022 11:36 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 9:28 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm

Nå leverer du...

Man kan altså ikke rette oppmerksomhet mot Citys eierskap og fansens ekstase over dette, uten at man personlig reiser til England for å protestere på City-fansens vegner. Da lærte jeg det. Takk.

Selvsagt kan man det. Men du bekreftet jo at du gjorde tingene jeg skrev i det øverste innlegget??

Du skrev jo også dette: "Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?"

Så det med å protestere, det gjaldt altså bare å protestere på FD? Ok, da ble den skinnhelligheten med én gang litt mer hul.
Du overså "ved å f.eks". Med andre ord: Det var eksempler.

Det hjelper ikke at jeg som stort sett bare besøker Anfield, gjør det klart der at jeg ønsker Mansour ut av Man City. Som Liverpoolsupporter har det nok heller ingenting for seg at jeg drar i gang en demonstrasjon der City-fansen uansett ikke kommer til å delta. For at Mansour skal kjenne på det, er det City-fansen som må vende han ryggen. Alle andre har jo gjort det hele veien.

Utover det, ser jeg ikke hvilken relevans det har hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg støtter organisasjoner som jobber for å bedre situasjonen i disse områdene som disse tyrannene styrer. Jeg støtter ikke tyrannene, slik som City-fansen gjør (skulle skrive indirekte, men nå er dere så opplyst at det er ganske så direkte).

Men dette gjelder jo hele PL-sirkuset! Jeg blir faktisk sjokkert når du skriver at du drar på kamper på Anfield, når du nettopp har snakket om at du ikke bidrar med å betale for å se PL-kamper på tv etc. Hykleri i sin verste form.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: ons mai 11, 2022 1:32 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 11:36 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 9:28 pm


Selvsagt kan man det. Men du bekreftet jo at du gjorde tingene jeg skrev i det øverste innlegget??

Du skrev jo også dette: "Burde ikke alle jobbe sammen for at denne typen eierskap ble mindre attraktivt, ved å f.eks gjøre det tydelig at de er uønsket når de møter opp på kamp, protestere, boikotte..?"

Så det med å protestere, det gjaldt altså bare å protestere på FD? Ok, da ble den skinnhelligheten med én gang litt mer hul.
Du overså "ved å f.eks". Med andre ord: Det var eksempler.

Det hjelper ikke at jeg som stort sett bare besøker Anfield, gjør det klart der at jeg ønsker Mansour ut av Man City. Som Liverpoolsupporter har det nok heller ingenting for seg at jeg drar i gang en demonstrasjon der City-fansen uansett ikke kommer til å delta. For at Mansour skal kjenne på det, er det City-fansen som må vende han ryggen. Alle andre har jo gjort det hele veien.

Utover det, ser jeg ikke hvilken relevans det har hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg støtter organisasjoner som jobber for å bedre situasjonen i disse områdene som disse tyrannene styrer. Jeg støtter ikke tyrannene, slik som City-fansen gjør (skulle skrive indirekte, men nå er dere så opplyst at det er ganske så direkte).

Men dette gjelder jo hele PL-sirkuset! Jeg blir faktisk sjokkert når du skriver at du drar på kamper på Anfield, når du nettopp har snakket om at du ikke bidrar med å betale for å se PL-kamper på tv etc. Hykleri i sin verste form.
På hvilken måte støtter jeg Mansour av å kjøpe biletter på Anfield?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: ons mai 11, 2022 11:07 am
k9b skrev: ons mai 11, 2022 8:48 am
MatsEn89 skrev: tir mai 10, 2022 2:31 pm I nåværende form putter jeg 1 mål. Vil tro noen her klarer 5-6
0.

Alle her inne ville puttet 0.
Selvfølgelig ikke. 3400 minutter på topp i PL for et lag som skaper så mye som Man City (ville skapt mindre da, naturligvis), og de fleste som spiller i en offensiv posisjon litt opp i divisjonene (2.div+) ville klare å komme seg til en del feite muligheter. Og selvsagt også scoret noen mål.

Tipper det hadde blitt mål på en del andre aktive også. Utrente, avdankede, godt voksne sofasupportere ville nok fort endt på 0, men selv disse hadde klart å komme seg til noen sjanser i løpet av så mange minutter.

I tillegg er cup-kamper inkludert, og der møter jo City titt og ofte lag som ganske langt nede i divisjonene.
Du undervurderer hvor vanvittig mye bedre i fotball alle i PL er enn alle andre. Det er ikke bare å komme seg til feite muligheter, man skal faktisk være raskere og/eller smartere enn forsvaret en spiller mot, sånn i tillegg til å skyte mot verdens beste keepere.

Med mindre du tenker at KdB og alle de andre vil tilpasse seg spillet sitt spesifikt for å gi deg og meg et mål. Da kunne de bare donert alle straffesparkene i en sesong og da ville kanskje 2. divisjonsspissen scoret 1. eller 2, men i det scenarioet som ble presentert så er svaret helt uten et fnugg av tvil 0. Det er usannsynlig vanskelig å score mål i PL. Selv for Man City.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Lars Jubas skrev: ons mai 11, 2022 11:00 am Bobb er fortsatt der.
En liten anekdote om Oskar Bobb. Han er like gammel som en av sønnene mine, og vårt lag møtte Lyn i en cup som 7-8-åringer. Bobb spilte allerede da vanligvis et par år opp, men fikk delta på denne cupen sammen med kompisene sine. Etter ca 10 minutter hadde han skåret ca 10 mål på oss. Da sa treneren at nå måtte han begynne å slå pasninger og hvis han skåret flere mål nå, så ville han bli tatt av banen. Bobb driblet da seg frem til målstreken og sto der med ballen inntil en medspiller tuppen den i mål. Da ble han tatt av. For en spiller han var/er.

Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: ons mai 11, 2022 2:31 pm
Yesil skrev: ons mai 11, 2022 11:07 am
k9b skrev: ons mai 11, 2022 8:48 am

0.

Alle her inne ville puttet 0.
Selvfølgelig ikke. 3400 minutter på topp i PL for et lag som skaper så mye som Man City (ville skapt mindre da, naturligvis), og de fleste som spiller i en offensiv posisjon litt opp i divisjonene (2.div+) ville klare å komme seg til en del feite muligheter. Og selvsagt også scoret noen mål.

Tipper det hadde blitt mål på en del andre aktive også. Utrente, avdankede, godt voksne sofasupportere ville nok fort endt på 0, men selv disse hadde klart å komme seg til noen sjanser i løpet av så mange minutter.

I tillegg er cup-kamper inkludert, og der møter jo City titt og ofte lag som ganske langt nede i divisjonene.
Du undervurderer hvor vanvittig mye bedre i fotball alle i PL er enn alle andre. Det er ikke bare å komme seg til feite muligheter, man skal faktisk være raskere og/eller smartere enn forsvaret en spiller mot, sånn i tillegg til å skyte mot verdens beste keepere.

Med mindre du tenker at KdB og alle de andre vil tilpasse seg spillet sitt spesifikt for å gi deg og meg et mål. Da kunne de bare donert alle straffesparkene i en sesong og da ville kanskje 2. divisjonsspissen scoret 1. eller 2, men i det scenarioet som ble presentert så er svaret helt uten et fnugg av tvil 0. Det er usannsynlig vanskelig å score mål i PL. Selv for Man City.
Og jeg tipper du overvurderer det samme. Man trenger f.eks ikke være raskere eller smartere enn andre for å score et mål. Det holder at man er våken på returer, klabb og babb, heldig med en deflection, stå i enden av en overtallsituasjon osv... Med mindre de andre spillerne konsekvent nekter å spille til deg av åpenbare grunner da.


Ikke at vi noen gang vil få svar på dette, men man trenger ikke være en spesielt god fotballspiller for å score et mål under disse kriteriene her, hvor det i tillegg åpnet for cup-kamper mot lag fra lavere divisjoner.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Onv95 skrev: ons mai 11, 2022 2:39 pm
Lars Jubas skrev: ons mai 11, 2022 11:00 am Bobb er fortsatt der.
En liten anekdote om Oskar Bobb. Han er like gammel som en av sønnene mine, og vårt lag møtte Lyn i en cup som 7-8-åringer. Bobb spilte allerede da vanligvis et par år opp, men fikk delta på denne cupen sammen med kompisene sine. Etter ca 10 minutter hadde han skåret ca 10 mål på oss. Da sa treneren at nå måtte han begynne å slå pasninger og hvis han skåret flere mål nå, så ville han bli tatt av banen. Bobb driblet da seg frem til målstreken og sto der med ballen inntil en medspiller tuppen den i mål. Da ble han tatt av. For en spiller han var/er.
Herlig.!! Hadde en i nærheten når FFK skulle møte Skeid på Voldsløkka.Daniel Braaten var forsvar og angrep samtidig og knuste FFK 5-0 nesten alene

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: ons mai 11, 2022 2:26 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 1:32 pm
Yesil skrev: tir mai 10, 2022 11:36 pm
Du overså "ved å f.eks". Med andre ord: Det var eksempler.

Det hjelper ikke at jeg som stort sett bare besøker Anfield, gjør det klart der at jeg ønsker Mansour ut av Man City. Som Liverpoolsupporter har det nok heller ingenting for seg at jeg drar i gang en demonstrasjon der City-fansen uansett ikke kommer til å delta. For at Mansour skal kjenne på det, er det City-fansen som må vende han ryggen. Alle andre har jo gjort det hele veien.

Utover det, ser jeg ikke hvilken relevans det har hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg støtter organisasjoner som jobber for å bedre situasjonen i disse områdene som disse tyrannene styrer. Jeg støtter ikke tyrannene, slik som City-fansen gjør (skulle skrive indirekte, men nå er dere så opplyst at det er ganske så direkte).

Men dette gjelder jo hele PL-sirkuset! Jeg blir faktisk sjokkert når du skriver at du drar på kamper på Anfield, når du nettopp har snakket om at du ikke bidrar med å betale for å se PL-kamper på tv etc. Hykleri i sin verste form.
På hvilken måte støtter jeg Mansour av å kjøpe biletter på Anfield?

Sportsvaskingen gjelder hele PL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»