Manchester City - Klubbtråd

Svar
taknina

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av taknina »

Big George skrev: man jun 06, 2022 3:39 am Det å vinne titler gjør klubber populære
Liverpool og Man U har store fan-skarer og det skyldes i stor grad at de vant titler.
No E I rett nokk hominj, mæn ikkje so hominj ætt i ikkje forstår det.


Bare så rart at det virker som det har tatt så voldsomt av med City etter årets seriemesterskap opp mot sosial media med folk som påberoper seg å ha sett lyset world wide i alle kanaler å blitt selverklærte Citysupportere.

Og det etter at det negativt søkelyset i media og presse har toppet seg merkbart gjenom hele denne sesongen opp mot tidligere sesonger føler jeg så virker det på meg nærmest som supppporterbasen paradoksalt nok har eksplodert der det virket å være mye mindre blest om laget de tidligere suksessårene opp mot store bevegelser i supportermassene.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lew_Ashby skrev: søn jul 25, 2021 4:21 pm Synes vi kan være litt mer respektfull i klubbtråder.

Uansett hvordan dette ender får vi håpe at det blir en ryddig prosess. Ser fram til å lese litt mer rundt dette, men kjenner at CAS-dommen på 90+ sider blir litt i overkant.
God intensjon!

Denne klubbtråden ble startet 18/7/21. Tråden for FFP/CL og City ble startet 25/7/21.

Tok en rask gjennomgang av denne klubbtråden og i snitt dreier ca 25% av innleggene seg faktisk om FFP/CL og City....!
Det varierte fra 11% til 44% pr side (har ikke lest alle) og siden rene kamptråder også har foregått her inne dreide de seg selvfølgelig om kampene og kan ikke innregnes.

25% er et moderat anslag, det finnes som kjent&nevnt en egen tråd for FFP/CL og City og er det for mye å be alle debattanter om å følge din opprinnelige oppfordring, holde dette unna klubbtråden, la City-fansen få litt ro&fred og la de glede seg over det som faktisk skjer rent sportslig....??!!

Hilsen en United-fan.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

InsVerderben skrev: fre jun 10, 2022 3:22 pm
Lew_Ashby skrev: søn jul 25, 2021 4:21 pm Synes vi kan være litt mer respektfull i klubbtråder.

Uansett hvordan dette ender får vi håpe at det blir en ryddig prosess. Ser fram til å lese litt mer rundt dette, men kjenner at CAS-dommen på 90+ sider blir litt i overkant.
God intensjon!

Denne klubbtråden ble startet 18/7/21. Tråden for FFP/CL og City ble startet 25/7/21.

Tok en rask gjennomgang av denne klubbtråden og i snitt dreier ca 25% av innleggene seg faktisk om FFP/CL og City....!
Det varierte fra 11% til 44% pr side (har ikke lest alle) og siden rene kamptråder også har foregått her inne dreide de seg selvfølgelig om kampene og kan ikke innregnes.

25% er et moderat anslag, det finnes som kjent&nevnt en egen tråd for FFP/CL og City og er det for mye å be alle debattanter om å følge din opprinnelige oppfordring, holde dette unna klubbtråden, la City-fansen få litt ro&fred og la de glede seg over det som faktisk skjer rent sportslig....??!!

Hilsen en United-fan.
Godt og voksent bidrag.Takk!!

startelver

Legg inn av startelver »

Det ryktes på Twitter at Haaland skal lanseres med brask og bram på mandag.

startelver

Legg inn av startelver »

Haaland ønsker seg trøye nummer 15, siden 9 fortsatt er opptatt.


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jærbuen kan også avsløre at City-spiller Riyad Mahrez hadde litt å si for valget av klubben. De var nemlig og festet sammen på den greske øya Mykonos i fjor sommer.

Kilde: artikel i dagbladet.

Altså at Mahrez skulle ha noe å si, det trodde jeg ikke.

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: fre jun 10, 2022 9:29 pm Det ryktes på Twitter at Haaland skal lanseres med brask og bram på mandag.
ARGASTE I He Sett

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Bare han kvitter seg med den ULTRASCHTØGGE hestehalen nå så... Hestehaler er for kvinner. Punktum. Slutt.

taknina

Legg inn av taknina »

Mephisto skrev: man jun 13, 2022 12:00 pm Bare han kvitter seg med den ULTRASCHTØGGE hestehalen nå så... Hestehaler er for kvinner. Punktum. Slutt.
Fole ka'n skræva non sett au.

Nåkken kain bli SÅRA og Vonbråtne

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mephisto skrev: man jun 13, 2022 12:00 pm Bare han kvitter seg med den ULTRASCHTØGGE hestehalen nå så... Hestehaler er for kvinner. Punktum. Slutt.
City har savnet enn slik etter at Martin Demichelis forsvant.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir nok mange norske Cityfans etterhvert , utrolig hva en spiller kan føre til.

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm Blir nok mange norske Cityfans etterhvert , utrolig hva en spiller kan føre til.
Enig. Mangler bare at Durek og Mærta Lovise kommer ut av skapet nå som supportere så hagler det med Citysupportere fra Lindesnes til Røst og ofoten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

En umoralsk klubb som vi vel må være enige om at det er umoralsk å være supporter av?

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... o-EKdwqgrk
Sist redigert av kytec den man jun 13, 2022 5:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Yesil skrev: ons jun 01, 2022 1:28 pm
Klaumb skrev: ons jun 01, 2022 1:11 pm
KTBFFH skrev: ons jun 01, 2022 9:57 am

Får det første er det ikke hvitvaskingsprosjekt, de har ingen behov for hvitvaske penger. Får det andre så har den sportsvaskingen en helt motsatt effekt enn det eierne deres ønsker. Problemene blir tatt opp og det blir rettet mye mer kritikk etc. Prakteksempelet er City eiere og Qatar VM vs foreksempel Kuwait og andre regimer i midtøsten. Ergo, de tegner overhodet ikke noe positivt bilde av landet og det vil de heller aldri gjøre. Det jeg er kritisk til er at det må eierskap/idrettsarrangement før de tingene virkelig kommer opp i vesten og media i vesten, hvor er de andre landene og befolkningen som har samme problemer?

Gleder meg til den dagen feile eiere tar over Liverpool, tonen bli en annen og 90% av dere vil forbli Liverpool supportere.
Da tror jeg du har misforstått dette litt altså. Kritikken fra media ville kommet her uansett. Den eksisterte også før de kjøpte seg inn i klubber de kunne bruke til sitt formål. Det de har oppnådd med dette er at de har flere titalls, kanskje hundretusener av "ambassadører" som overvåker tråder som dette i forskjellige sosiale medier og forsvarer de hver gang de møter på kritikk. Gjerne ved å peke på alt annet som er galt i fotballen også. Fordi fotballsupportere (ikke bare de i Man City) har en tendens til å se på et angrep på klubben som et angrep på seg selv. Også vil jo NRK selv om de har hatt noen kritiske saker antageligvis dele bildene fra VM i vinter som er produsert av regimet selv, som viser Qatar som en fantastisk og trygg turistattraksjon. Vi vil få servert bilder av hvalhaier, folk som kjører ATV i sandynene eller koser seg på stranda. Vi vil få levert jubel fra tribunen og fotballpresidenten vil kalle dette det beste VM noensinne på nasjonal TV.

Dessuten tror jeg du overvurderer kritikken som kommer veldig. Det snakkes dessverre ikke nok om. Og lagene hylles for sin fantastiske prestasjoner og bragder oftere enn man ser på baksiden av den medaljen. Noe av denne kritikken har kommet til norske medier nå, da de har havnet i en liten skvis mellom presset de har lagt på Qatar saken og at vår største stjerne plutselig skulle representere et tilsvarende regime. Da var de veldig forpliktet til å stille spørsmål og bruke litt mer tid på City igjen.

Men NFF sitt svar var å tilfeldigvis kutte ut markeringene for menneskerettigheter parallelt med at Haaland plutselig representerer en av regimene som er verst mtp dette, og nekte journalister å stille spørsmål om Haaland sitt standpunkt i denne saken nå. Ikke bare mtp at han ikke var 100% klar for City enda som man kunne dekke seg litt bak, men også de mer generelle spørsmålene som ikke omhandlet City direkte, men hans syn på regimer som bryter med menneskerettigheter på dette nivået. Det ble vel også sagt at spillerne skal få slippe å uttale seg politisk fremover. Som ikke jeg kan tolke som noe annet enn av hensyn til nettopp vår største stjerne mtp tidspunktet og vår tydelige både spillere og landslagssjefen tidligere har vært i sitt standpunkt. Ikke minst har Haaland sin overgang aktivert enda flere av disse "ambassadørene" i sosiale medier enn det allerede var, da nå også nordmenn uten en direkte tilknytning til Man City føler et behov for å forsvare nordmannen Haaland. Så sportsvasking fungerer. På så mange plan.
Dette er så pinlig at jeg har ikke ord. Her har man latet som at dette har vært en viktig sak for landslagene og forbundet, før man kaster alt på sjøen for å forsvare og skjerme Haaland. Jeg skulle gjerne sett hva Klaveness har å si om denne saken.
Har Klaverness myndighet til å nekte unggutten å signere med klubben?`

startelver

Legg inn av startelver »

kytec skrev: man jun 13, 2022 5:00 pm En umoralsk klubb som vi vel må være enige om at det er umoralsk å være supporter av den.

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... o-EKdwqgrk
Bare fordi den er eid av oljesjeiker?
Skal vi heller selge klubben til noen feite amerikanske eiere, ville du følt deg bedre da? De har sikkert noen svin på skogen de også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: man jun 13, 2022 5:15 pm
kytec skrev: man jun 13, 2022 5:00 pm En umoralsk klubb som vi vel må være enige om at det er umoralsk å være supporter av den.

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... o-EKdwqgrk
Bare fordi den er eid av oljesjeiker?
Skal vi heller selge klubben til noen feite amerikanske eiere, ville du følt deg bedre da? De har sikkert noen svin på skogen de også.
Bedre å ha svin på skogen enn å burke inne alle kvinner og jenter.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Nunez til Liverpool. For et kjøpelag de er!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Bazunu solgt for 12-16 mill ettersom add-ons slår til.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

startelver skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm Blir nok mange norske Cityfans etterhvert , utrolig hva en spiller kan føre til.
Bare til å se når de norske " herjet" i United og Liverpool det vel.Regner med den norske supporterklubbene økte greit.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lurer på hvor vi gjør av inntektene fra spillersalg,tv-penger,andre sponsorer,publikum,megastores,CL og PL,siden alt vi gjør er betalt av eierene.
Graver vi de pengene ned rundt om på Eastlands?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Er det slik at Liverpoolsupportere har klaget i ukesvis hvor forferdelig det er at City kjøper en så enormt dyr spiller som Erling. Klop var vel og med på den klagingen.

Men i dag så kjøpte altså Liverpool en dyrere spiller?

Forstår meg ikke på fotball.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Lars Jubas skrev: ons jun 15, 2022 9:25 pm
startelver skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm Blir nok mange norske Cityfans etterhvert , utrolig hva en spiller kan føre til.
Bare til å se når de norske " herjet" i United og Liverpool det vel.Regner med den norske supporterklubbene økte greit.
City greier seg med de fænsa de har i Norge. Så lenge Satan sjøl heier på de lyseblå, så går det nok bra.

In Pep & Satan we trust!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Mephisto skrev: tor jun 16, 2022 1:47 am
Lars Jubas skrev: ons jun 15, 2022 9:25 pm
startelver skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm Blir nok mange norske Cityfans etterhvert , utrolig hva en spiller kan føre til.
Bare til å se når de norske " herjet" i United og Liverpool det vel.Regner med den norske supporterklubbene økte greit.
City greier seg med de fænsa de har i Norge. Så lenge Satan sjøl heier på de lyseblå, så går det nok bra.

In Pep & Satan we trust!
Jepp.Jeg ønsker kun nye supportere velkommen om de i tillegg til å elske City,strever for at Norge skal bli et Satanisk samfunn.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

kytec skrev: ons jun 15, 2022 11:06 pm Er det slik at Liverpoolsupportere har klaget i ukesvis hvor forferdelig det er at City kjøper en så enormt dyr spiller som Erling. Klop var vel og med på den klagingen.

Men i dag så kjøpte altså Liverpool en dyrere spiller?

Forstår meg ikke på fotball.
Enkel logikk. Alle kjøpene finansieres av pengene de fikk for Coutinho…ja, også blir det betalt i avdrag over tid(dette er de alene om å gjøre av alle lag i verden!) noe som er gode avtaler, og da blir spilleren bare billig i bunn og grunn..
Sånn er det bare😂

fazz

Legg inn av fazz »

Rensenbrink82 skrev: tor jun 16, 2022 9:42 am
kytec skrev: ons jun 15, 2022 11:06 pm Er det slik at Liverpoolsupportere har klaget i ukesvis hvor forferdelig det er at City kjøper en så enormt dyr spiller som Erling. Klop var vel og med på den klagingen.

Men i dag så kjøpte altså Liverpool en dyrere spiller?

Forstår meg ikke på fotball.
Enkel logikk. Alle kjøpene finansieres av pengene de fikk for Coutinho…ja, også blir det betalt i avdrag over tid(dette er de alene om å gjøre av alle lag i verden!) noe som er gode avtaler, og da blir spilleren bare billig i bunn og grunn..
Sånn er det bare😂
Det er vel så enkelt at Liverpool er helt åpne om hvordan de finansierer de forskjellige kjøpene sine, mens City er åpne om at de heller betaler massive kostander til ett stabel av advokater for å slippe å dokumentere hvordan de finansierer kjøpene sine. Så får heller City fansen leve i den troen at det er de ekstra draktsalgene deres som finansierer å bruke en milliard på spillere som Grealish.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Rensenbrink82 skrev: tor jun 16, 2022 9:42 am
kytec skrev: ons jun 15, 2022 11:06 pm Er det slik at Liverpoolsupportere har klaget i ukesvis hvor forferdelig det er at City kjøper en så enormt dyr spiller som Erling. Klop var vel og med på den klagingen.

Men i dag så kjøpte altså Liverpool en dyrere spiller?

Forstår meg ikke på fotball.
Enkel logikk. Alle kjøpene finansieres av pengene de fikk for Coutinho…ja, også blir det betalt i avdrag over tid(dette er de alene om å gjøre av alle lag i verden!) noe som er gode avtaler, og da blir spilleren bare billig i bunn og grunn..
Sånn er det bare😂
Eller så ser man på net spend. Jeg vet…. dere forstår ikke det. Det er utrolig vanskelig å forstå pluss og minus.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Sportsidiot skrev: tor jun 16, 2022 9:51 am
Rensenbrink82 skrev: tor jun 16, 2022 9:42 am
kytec skrev: ons jun 15, 2022 11:06 pm Er det slik at Liverpoolsupportere har klaget i ukesvis hvor forferdelig det er at City kjøper en så enormt dyr spiller som Erling. Klop var vel og med på den klagingen.

Men i dag så kjøpte altså Liverpool en dyrere spiller?

Forstår meg ikke på fotball.
Enkel logikk. Alle kjøpene finansieres av pengene de fikk for Coutinho…ja, også blir det betalt i avdrag over tid(dette er de alene om å gjøre av alle lag i verden!) noe som er gode avtaler, og da blir spilleren bare billig i bunn og grunn..
Sånn er det bare😂
Eller så ser man på net spend. Jeg vet…. dere forstår ikke det. Det er utrolig vanskelig å forstå pluss og minus.
Ja, vi forstår ikke fordi diverse Poolfans er hysterisk opptatt av å forklare(bortforklare om du vil) hvordan klubben finansierer de dyre kjøpene sine. Fin sammenheng.

Forøvrig gikk det ikke engang 5 minutter her inne før et par stk klikka i vinkel av min lille «spøk» 😂

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Rensenbrink82 skrev: tor jun 16, 2022 9:56 am
Sportsidiot skrev: tor jun 16, 2022 9:51 am
Rensenbrink82 skrev: tor jun 16, 2022 9:42 am

Enkel logikk. Alle kjøpene finansieres av pengene de fikk for Coutinho…ja, også blir det betalt i avdrag over tid(dette er de alene om å gjøre av alle lag i verden!) noe som er gode avtaler, og da blir spilleren bare billig i bunn og grunn..
Sånn er det bare😂



Eller så ser man på net spend. Jeg vet…. dere forstår ikke det. Det er utrolig vanskelig å forstå pluss og minus.
Ja, vi forstår ikke fordi diverse Poolfans er hysterisk opptatt av å forklare(bortforklare om du vil) hvordan klubben finansierer de dyre kjøpene sine. Fin sammenheng.

Forøvrig gikk det ikke engang 5 minutter her inne før et par stk klikka i vinkel av min lille «spøk» 😂
Klikke i vinkel. God dag mann økseskaft.

Number4

Legg inn av Number4 »


Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Jesus mest trolig til Arsenal for rundt 50 mill pund.
Bazunu 12-16 mill pund.
Torres rundt 45 mill pund.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»