Overganger 2021/22

Svar
cooljerry

Overganger 2021/22

Legg inn av cooljerry »

Hei, følte bare for å ha denne også til å diskutere evt overganger i inneværende sesong, siden vi mistet denne tråden etter flytten fra vgd. Ikke alle som passer inn under 22/23 ennå. :)

Og når det er sagt, har jeg helt glemt å kommentere at både Mie Sando og Frida Nåmo Rønning i løpet av sommeren har meldt transfer til Borussia Dortmund (som forøvrig synes å få et rimelig svekket lag denne sesongen kontra i fjor).

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: man aug 23, 2021 2:26 pm Hei, følte bare for å ha denne også til å diskutere evt overganger i inneværende sesong, siden vi mistet denne tråden etter flytten fra vgd. Ikke alle som passer inn under 22/23 ennå. :)

Og når det er sagt, har jeg helt glemt å kommentere at både Mie Sando og Frida Nåmo Rønning i løpet av sommeren har meldt transfer til Borussia Dortmund (som forøvrig synes å få et rimelig svekket lag denne sesongen kontra i fjor).
HVA? Har Nåmo Rønning med sin skadehistorikk forlatt Oppsal? Hadde virkelig ikke fått med at hun joinet Sando i Borussia Dortmund. Men artig med flere spillere i den tyske ligaen. Vi har jo også Abdulla i samme klubb.

Ttf

Legg inn av Ttf »

Visste ikke helt hvor dette passet inn, men Emily Stang Sando skriver på sin insta at hun mest sannsynlig er ferdig i Bietigheim pga hjerteproblemene hun har hatt. Virker som hun er medisinsk avklart, men at klubben allikevel ikke synes det er forsvarlig å la henne spille.

kibby

Legg inn av kibby »

Ttf skrev: ons aug 25, 2021 10:41 pm Visste ikke helt hvor dette passet inn, men Emily Stang Sando skriver på sin insta at hun mest sannsynlig er ferdig i Bietigheim pga hjerteproblemene hun har hatt. Virker som hun er medisinsk avklart, men at klubben allikevel ikke synes det er forsvarlig å la henne spille.
Uff, stakkars jente. Husker jeg skrev om hjerteproblemene hennes som et av mine siste innlegg i "Skadestuen" på gamle VGD.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hykkerud til Lemvig i den danske HTH-ligaen.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hehe, jeg sa det allerede i vinter/vår, men her er det offisielt...
https://vipers.no/2021/09/07/vipers-har ... na-tomori/

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

cooljerry skrev: tir sep 07, 2021 11:09 am Hehe, jeg sa det allerede i vinter/vår, men her er det offisielt...
https://vipers.no/2021/09/07/vipers-har ... na-tomori/
Så en som ligna henne i Kristiansand her om dagen, gir jo mening nå. Hvordan har hun vært de siste årene? Hadde ikke en veldig snill spilletid for noen år siden ihvertfall…

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 6:01 pm Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb
What? Den så jeg ikke komme.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

larvikognorge skrev: tir sep 07, 2021 6:05 pm
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 6:01 pm Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb
What? Den så jeg ikke komme.

Ikke jeg heller. Og nå er Lunde i konflikt med Vipers. Mannen hennes fikk et tilbud i Russland om en fotballjobb, og hun ønsket å være med han. Vipers nekter å slippe henne, så det ser ut som hun blir i klubben mot sin vilje. Så får vi se hvordan det går utover prestasjoner og trivsel.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 9:56 pm
larvikognorge skrev: tir sep 07, 2021 6:05 pm
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 6:01 pm Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb
What? Den så jeg ikke komme.

Ikke jeg heller. Og nå er Lunde i konflikt med Vipers. Mannen hennes fikk et tilbud i Russland om en fotballjobb, og hun ønsket å være med han. Vipers nekter å slippe henne, så det ser ut som hun blir i klubben mot sin vilje. Så får vi se hvordan det går utover prestasjoner og trivsel.
Blir spennende å se hva som skjer videre. Skjønner jo at ikke klubben vil slippe henne til en konkurrent! Samtidig så kan jo dette slå feil ut, selv om Lunde sier hun vil være profesjonell.

WillyNickersen

Legg inn av WillyNickersen »

Jeg sitter med en ganske uggen følelse for hele Vipers nå. Syns laget har mistet en god del "sjel". Mulig det er fordi jeg er norsk, og dermed helst liker de norske spillerne :)

De kommende kampene vil forhåpentligvis rette opp noe av inntrykket. Men det som vises utad i dette laget liker jeg overhodet ikke, så langt.

Juventus

Legg inn av Juventus »

Fullt forståelig at Vipers ikke vil slippe hun når hun ikke har gitt noen antydning om dette tidligere. Så er jo også spørsmålet hva russerne er villige til å gi for å hente Lunde. At Vipers skal slippe Lunde gratis til en konkurrent pga det passer hun bra ville jo vært latterlig. Tilbyr russerne en fair kompensasjon så er det en annen ting.

Hadde Lunde vært ærlig og sagt i fra tidlig om at mannen var i intervjuer om en stilling i Russland og at hun ønsket å ta turen dit hvis han fikk stillingen. Da kunne i hvert fall Vipers forberedt seg og sett etter muligheter for å hente en erstatter.

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

Juventus skrev: ons sep 08, 2021 11:43 am Fullt forståelig at Vipers ikke vil slippe hun når hun ikke har gitt noen antydning om dette tidligere. Så er jo også spørsmålet hva russerne er villige til å gi for å hente Lunde. At Vipers skal slippe Lunde gratis til en konkurrent pga det passer hun bra ville jo vært latterlig. Tilbyr russerne en fair kompensasjon så er det en annen ting.

Hadde Lunde vært ærlig og sagt i fra tidlig om at mannen var i intervjuer om en stilling i Russland og at hun ønsket å ta turen dit hvis han fikk stillingen. Da kunne i hvert fall Vipers forberedt seg og sett etter muligheter for å hente en erstatter.
Nå er ikke Stang Sando ønsket i Tyskland lenger. Noe Vipers tør å satse på om Lunde går?

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

"Nå er ikke Stang Sando ønsket i Tyskland lenger. Noe Vipers tør å satse på om Lunde går?"


Sando holder ikke godt nok nivå, sorry. Falt helt gjennom for Norge i EM sist og ble korrekt byttet ut og sendt hjem ved første anledning.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir sep 07, 2021 11:09 am Hehe, jeg sa det allerede i vinter/vår, men her er det offisielt...
https://vipers.no/2021/09/07/vipers-har ... na-tomori/
Stemmer det! Den har jeg ventet lenge på :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: tir sep 07, 2021 6:05 pm
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 6:01 pm Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb
What? Den så jeg ikke komme.
Herregud, ikke jeg heller :o :shock:

kibby

Legg inn av kibby »

Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 9:56 pm
larvikognorge skrev: tir sep 07, 2021 6:05 pm
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 6:01 pm Katrine Lunde i dialog med Vipers om å bytte klubb.

https://www.fvn.no/sport/vipers/i/Or6Vp ... -toppklubb
What? Den så jeg ikke komme.

Ikke jeg heller. Og nå er Lunde i konflikt med Vipers. Mannen hennes fikk et tilbud i Russland om en fotballjobb, og hun ønsket å være med han. Vipers nekter å slippe henne, så det ser ut som hun blir i klubben mot sin vilje. Så får vi se hvordan det går utover prestasjoner og trivsel.
Rart hun vil tilbake til Russland etter behandlingen hun fikk i Rostov-Don da hun ble gravid...

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: ons sep 08, 2021 1:01 pm "Nå er ikke Stang Sando ønsket i Tyskland lenger. Noe Vipers tør å satse på om Lunde går?"

Sando holder ikke godt nok nivå, sorry. Falt helt gjennom for Norge i EM sist og ble korrekt byttet ut og sendt hjem ved første anledning.
Helt enig. Falt fullstendig igjennom og var ikke engang reserve i OL. Granlund imponerte i EM, og blir nok førstereserve en god stund til. Det kan nok se ut som Stang Sando er ferdig på toppnivå.

Også syns jeg det er LITT rart å ikke la Lunde gå. Hun fyller 42 i mars, og Vipers er godt forspent med Evelina Eriksson og Andrea Austmo Pedersen, som har begge har både landslagserfaring og internasjonal erfaring med klubbene sine.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

kibby skrev: tor sep 09, 2021 11:00 am
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 9:56 pm
larvikognorge skrev: tir sep 07, 2021 6:05 pm

What? Den så jeg ikke komme.

Ikke jeg heller. Og nå er Lunde i konflikt med Vipers. Mannen hennes fikk et tilbud i Russland om en fotballjobb, og hun ønsket å være med han. Vipers nekter å slippe henne, så det ser ut som hun blir i klubben mot sin vilje. Så får vi se hvordan det går utover prestasjoner og trivsel.
Rart hun vil tilbake til Russland etter behandlingen hun fikk i Rostov-Don da hun ble gravid...
Det var vel i Györ hun var det da ble baluba om graviditet. Rostov var vel stedet for comeback etter fødsel.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tor sep 09, 2021 1:05 pm
kibby skrev: tor sep 09, 2021 11:00 am
Feiekost skrev: tir sep 07, 2021 9:56 pm


Ikke jeg heller. Og nå er Lunde i konflikt med Vipers. Mannen hennes fikk et tilbud i Russland om en fotballjobb, og hun ønsket å være med han. Vipers nekter å slippe henne, så det ser ut som hun blir i klubben mot sin vilje. Så får vi se hvordan det går utover prestasjoner og trivsel.
Rart hun vil tilbake til Russland etter behandlingen hun fikk i Rostov-Don da hun ble gravid...
Det var vel i Györ hun var det da ble baluba om graviditet. Rostov var vel stedet for comeback etter fødsel.
Ahhh, selvfølgelig ;)

WillyNickersen

Legg inn av WillyNickersen »

Trist sak. På alle mulige måter, og for alle mulige parter: Lunde, Vipersklubben, Gjekstad, CSKA, Lundes kjæreste. Ingen kommer godt ut av dette.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Gjekstad til TV2 i dag. Han påpeker at saken med Katrine Lunde er avsluttet og at keeperen blir i Vipers.

https://www.tv2.no/sport/14217951/

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

kibby skrev: tor sep 09, 2021 11:03 am
cooljerry skrev: ons sep 08, 2021 1:01 pm "Nå er ikke Stang Sando ønsket i Tyskland lenger. Noe Vipers tør å satse på om Lunde går?"

Sando holder ikke godt nok nivå, sorry. Falt helt gjennom for Norge i EM sist og ble korrekt byttet ut og sendt hjem ved første anledning.
Også syns jeg det er LITT rart å ikke la Lunde gå. Hun fyller 42 i mars, og Vipers er godt forspent med Evelina Eriksson og Andrea Austmo Pedersen, som har begge har både landslagserfaring og internasjonal erfaring med klubbene sine.
Nja. Så rart er det jo ikke, for hun har vært en av de viktigste spillerne til Vipers! Det er nok også noe med tidspunktet det kom på. Et par uker før Champions Leauge begynner igjen, flere uker inn i sesongen!
Hadde dette vært f.eks før OL så hadde jeg nok vært mer enig i at det hadde vært litt rart.:

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

larvikognorge skrev: tor sep 09, 2021 3:11 pm
kibby skrev: tor sep 09, 2021 11:03 am
cooljerry skrev: ons sep 08, 2021 1:01 pm "Nå er ikke Stang Sando ønsket i Tyskland lenger. Noe Vipers tør å satse på om Lunde går?"

Sando holder ikke godt nok nivå, sorry. Falt helt gjennom for Norge i EM sist og ble korrekt byttet ut og sendt hjem ved første anledning.
Også syns jeg det er LITT rart å ikke la Lunde gå. Hun fyller 42 i mars, og Vipers er godt forspent med Evelina Eriksson og Andrea Austmo Pedersen, som har begge har både landslagserfaring og internasjonal erfaring med klubbene sine.
Nja. Så rart er det jo ikke, for hun har vært en av de viktigste spillerne til Vipers! Det er nok også noe med tidspunktet det kom på. Et par uker før Champions Leauge begynner igjen, flere uker inn i sesongen!
Hadde dette vært f.eks før OL så hadde jeg nok vært mer enig i at det hadde vært litt rart.:

Helt enig i at det ikke er rart. Jeg syns ikke det var rart at Vipers nektet å la Lunde gå. Vipers ønsker å vinne Champions League. Og jeg tror at Gjekstad virkelig mistenker CSKA Moskva for å egentlig prøve å få tak i verdens beste målvakt via å få mannen hennes som trener for fotballklubben der. Russland er som kjent et korrupt og sleipt land. Jeg har ingen problemer med å forstå tankegangen til Gjekstad og Vipers her.

Balloo

Legg inn av Balloo »

Dagens CL-kamp mellom Vipers og Györ viser tydelig hvorfor Vipers ikke kan la Lunde gå på dette tidspunktet i sesongen. Hverken Austmo Pedersen eller Eriksson er på et slikt nivå at de kan erstatte Lunde.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Balloo skrev: lør sep 11, 2021 7:36 pm Dagens CL-kamp mellom Vipers og Györ viser tydelig hvorfor Vipers ikke kan la Lunde gå på dette tidspunktet i sesongen. Hverken Austmo Pedersen eller Eriksson er på et slikt nivå at de kan erstatte Lunde.
Vel vel, Lunde med redningsprosent på 15...

Balloo

Legg inn av Balloo »

cooljerry skrev: lør sep 11, 2021 8:35 pm
Balloo skrev: lør sep 11, 2021 7:36 pm Dagens CL-kamp mellom Vipers og Györ viser tydelig hvorfor Vipers ikke kan la Lunde gå på dette tidspunktet i sesongen. Hverken Austmo Pedersen eller Eriksson er på et slikt nivå at de kan erstatte Lunde.
Vel vel, Lunde med redningsprosent på 15...
Ikke noen god kamp av henne i dag nei. Men er ikke noen lett oppgave og komme inn de siste 14 minuttene heller. Lundes tidligere meritter taler for seg selv.

kibby

Legg inn av kibby »

Balloo skrev: lør sep 11, 2021 7:36 pm Dagens CL-kamp mellom Vipers og Györ viser tydelig hvorfor Vipers ikke kan la Lunde gå på dette tidspunktet i sesongen. Hverken Austmo Pedersen eller Eriksson er på et slikt nivå at de kan erstatte Lunde.
Eriksson var vel ikke engang i troppen? Og altså, da Lunde var ute hele høstsesongen i fjor grunnet graviditet stod Eriksson tidvis glitrende både i serie og i CL.

kibby

Legg inn av kibby »

Kimberley Ewanovich gjør nytt comeback i eliteserien, og er klar for Molde.

https://www.topphandball.no/artikkel/ki ... lde-drakt/

Var bunnsolid da hun ble hentet inn til cupfinalen for Sola forrige sesong.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»