Florø SK Klubbtråd

Svar
Fritz_

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Fritz_ »

Florø Support skrev: søn jul 31, 2022 6:04 pm
Fritz_ skrev: søn jul 31, 2022 5:57 pm Som flere har sagt i tråden er før har Florø hatt startoppstillinger med svært få lokale spillere. Det har vært elendig med tanke på at vi snakker nivå 4.
Som sagt før så har det vært 12 spillere fra fylket i troppen,hvor 8 altså er lokale.
Det var ikke det kritikken gikk på. Det var jo mer det at veldig få spiller.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fritz_ skrev: søn jul 31, 2022 6:05 pm
Florø Support skrev: søn jul 31, 2022 6:04 pm
Fritz_ skrev: søn jul 31, 2022 5:57 pm Som flere har sagt i tråden er før har Florø hatt startoppstillinger med svært få lokale spillere. Det har vært elendig med tanke på at vi snakker nivå 4.
Som sagt før så har det vært 12 spillere fra fylket i troppen,hvor 8 altså er lokale.
Det var ikke det kritikken gikk på. Det var jo mer det at veldig få spiller.
Alle 12 har jo fått spilletid,noen mer enn andre som jo er naturlig.

Hadde en ønsket seg flere? Absolutt.

Men da må de vise seg gode nok og. Til nå har det vært litt både og,men samtidig ser en at det er talent på vei opp. Som med tida nok vil spille for laget.

I dag er en uansett nødt til å ha inn spillere fra enten andre land eller steder i Norge for å være konkurransedyktige nok. Når disse som nå er i klubben spiller med hjerte utenpå drakta så klager i allefall ikke jeg på så "få" "lokale" spillere. Husk at disse 4 fra Bergen blir per definisjon regna som lokale.

Jeg er virkelig imponert over den ofringen de gjør for klubben.

Har absolutt ingenting å utsette på hva de gir av seg sjøl, til nå i allefall altså.

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

hva skjer med nettsiden? skjer lite der

du har jo gjentatte ganger sagt "klubben jobber med det!"
Det tar max 1 time å lage en plan så gjennomføre den . . Dette etterlyste jeg også i mai .

mai til nå er 2 måneder . .ikke 1 time.
?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

KaldeFakta skrev: søn jul 31, 2022 8:42 pm hva skjer med nettsiden? skjer lite der

du har jo gjentatte ganger sagt "klubben jobber med det!"
Det tar max 1 time å lage en plan så gjennomføre den . . Dette etterlyste jeg også i mai .

mai til nå er 2 måneder . .ikke 1 time.
?
Mentaliteten er på topp, den beste på mange år, og 11elveren spiller så det suser. PostNord blir sterkere neste år.

Websiden vil først og fremst henvende seg til den portugisisktalende delen av publikum, men det jobbes med en løsning også her i Norge.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

KaldeFakta skrev: søn jul 31, 2022 8:42 pm hva skjer med nettsiden? skjer lite der

du har jo gjentatte ganger sagt "klubben jobber med det!"
Det tar max 1 time å lage en plan så gjennomføre den . . Dette etterlyste jeg også i mai .

mai til nå er 2 måneder . .ikke 1 time.
?
Ikke godt å si men skal sies at de prioriterer facebook og instagram. Der har det nå blitt oppdatert etter forrige kamp. Nå har det jo vært ferie og folk i klubben har nok vært borte.

Ellers er jeg 100% enig i at det er for slapt og at noe bør gjøres.

Har jo hørt med klubben om det,men ikke jeg som tar avgjørelser sjøl om det jo burde veie tungt når supportere spør.

Skal høre med de igjen før serien starter igjen👍
Sist redigert av Florø Support den søn jul 31, 2022 9:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: søn jul 31, 2022 9:03 pm
KaldeFakta skrev: søn jul 31, 2022 8:42 pm hva skjer med nettsiden? skjer lite der

du har jo gjentatte ganger sagt "klubben jobber med det!"
Det tar max 1 time å lage en plan så gjennomføre den . . Dette etterlyste jeg også i mai .

mai til nå er 2 måneder . .ikke 1 time.
?
Mentaliteten er på topp, den beste på mange år, og 11elveren spiller så det suser. PostNord blir sterkere neste år.

Websiden vil først og fremst henvende seg til den portugisisktalende delen av publikum, men det jobbes med en løsning også her i Norge.
Hahah du elsker Florø!😂👍😊😉

Kjekt å se at det opptar deg sånn👍

Vil i en mer seriøs tone tro klubben oppdaterer bedre mot høsten.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: søn jul 31, 2022 9:07 pm
Daltrey skrev: søn jul 31, 2022 9:03 pm
KaldeFakta skrev: søn jul 31, 2022 8:42 pm hva skjer med nettsiden? skjer lite der

du har jo gjentatte ganger sagt "klubben jobber med det!"
Det tar max 1 time å lage en plan så gjennomføre den . . Dette etterlyste jeg også i mai .

mai til nå er 2 måneder . .ikke 1 time.
?
Mentaliteten er på topp, den beste på mange år, og 11elveren spiller så det suser. PostNord blir sterkere neste år.

Websiden vil først og fremst henvende seg til den portugisisktalende delen av publikum, men det jobbes med en løsning også her i Norge.
Hahah du elsker Florø!😂👍😊😉

Kjekt å se at det opptar deg sånn👍

Vil i en mer seriøs tone tro klubben oppdaterer bedre mot høsten.
Selvsagt, å kjøre til Florø med kapellbil tidlig på 90-tallet gjorde inntrykk, og krana løftet girkassene som om det skulle være bomull.

Sogn og Fjordane krets har en spesiell plass i mitt hjerte.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø er i ferd med å mose Toten etter alle kunstens regler. Hele 6-0 etter kun 37 minutter.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Det ville er jo det at det burde vært 12-13, så i så måte ikke et mål for lite.

Forstår godt hvorfor Molde 2 og Ålesund blant annet har slått de med mange mål. Florø slapp seg nemlig ned et par hakk i 2 omgang men vi fikk sett årets mål, da vår kjære lokale patriot Omerovic som forøvrig hadde bursdag limte ballen i krysset fra ca 20 meter!,for en bursdagsgave👏

Bør vel kunne se det på høydepunktene😊

Ellers verdt å nevne at vår kjære kaptein Gjerstad desverre spilte sin siste kamp i Florø drakt for denne gang, da studier og familie veide for tungt. Han blir et stor savn og her må nok klubben få inn en like hardtarbeidende og målfarlig spiller.

Kan og nevne at Rodrigo desverre er reist tilbake til Portugal på grunn av alle skadene. Han har liksom ikke blitt kvitt de. Han kunne nok sikkert gjerne komme tilbake i svart og blått ved en seinere anledning. Han vil og bli et stort savn,som lagets beste ballfordeler,som jo sier en del da både Hepsø Vetås,Nordal og Omerovic på nivået er solide.

Det som dog er gledelig er at Florø har signert en ny spiller fra svensk 1 divisjon avdeling Norra, som de enda venter med å offentliggjøre. Han bør være klar mot KIL 2 neste helg. Her er det snakk om erstatter for nevnte Rodrigo, i en offensiv playmaker som er svensk.

Ellers har nok klubben vært klar over både avgangen til Rodrigo og kaptein Gjerstad i ca en måned nå. Så de har nok enda en spiller i kikkerten,hvis da ikke en allerede har erstatteren for Gjerstad klar.

Uansett 3 deilige poeng og en verdig avslutning for hedersmannen Gjerstad, som alltid vil være "bergensgutt men Florø Mann!"

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang!*

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Herlig at dere slo på stortromma og banket gørra ut av toppfotballsatsingen på Toten!

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Litt off topic men her under er en spiller som nok forsterker laget og fort kan skåre noen mål. 5 døgn siden ei svensk avis var ute med nyheten i Hallands Nyheter.

Link under:
https://www.hn.se/sport/tv%C3%A5%C3%A5k ... 1.78664904

Her skriver de om jeg har forstått det riktig at han allerede har signert, så hvorfor klubben bruker så lang tid med å offentliggjøre forstår jeg ikke,men ikke noe nytt i fotballnorge sånn egentlig.

Lindgren(Adam)blir sitert på følgende:"Jag vil hitta gledjen av och spela fotboll igjen". Noe som lover veldig bra for Florø sin del. 9 kamper i et ok 1 divisjonslag lar seg absolutt høre for spill i 3 divisjon i Norge. Han bør kunne dominere i banespillet uten noe problem.

Ross

Legg inn av Ross »

Florø Support skrev: tir aug 16, 2022 11:45 pm
LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Litt off topic men her under er en spiller som nok forsterker laget og fort kan skåre noen mål. 5 døgn siden ei svensk avis var ute med nyheten i Hallands Nyheter.

Link under:
https://www.hn.se/sport/tv%C3%A5%C3%A5k ... 1.78664904

Her skriver de om jeg har forstått det riktig at han allerede har signert, så hvorfor klubben bruker så lang tid med å offentliggjøre forstår jeg ikke,men ikke noe nytt i fotballnorge sånn egentlig.

Lindgren(Adam)blir sitert på følgende:"Jag vil hitta gledjen av och spela fotboll igjen". Noe som lover veldig bra for Florø sin del. 9 kamper i et ok 1 divisjonslag lar seg absolutt høre for spill i 3 divisjon i Norge. Han bør kunne dominere i banespillet uten noe problem.
En spiller som knapt har fått spilletid på nivå 3 i Sverige (tilsvarende postnord i Norge). Startet null kamper, kommet inn i 9, men kun avspist med få minutter (under 90min totalt).
Men visstnok så god at han skal dominere i 3div

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Ross skrev: ons aug 17, 2022 12:43 am
Florø Support skrev: tir aug 16, 2022 11:45 pm
LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Litt off topic men her under er en spiller som nok forsterker laget og fort kan skåre noen mål. 5 døgn siden ei svensk avis var ute med nyheten i Hallands Nyheter.

Link under:
https://www.hn.se/sport/tv%C3%A5%C3%A5k ... 1.78664904

Her skriver de om jeg har forstått det riktig at han allerede har signert, så hvorfor klubben bruker så lang tid med å offentliggjøre forstår jeg ikke,men ikke noe nytt i fotballnorge sånn egentlig.

Lindgren(Adam)blir sitert på følgende:"Jag vil hitta gledjen av och spela fotboll igjen". Noe som lover veldig bra for Florø sin del. 9 kamper i et ok 1 divisjonslag lar seg absolutt høre for spill i 3 divisjon i Norge. Han bør kunne dominere i banespillet uten noe problem.
En spiller som knapt har fått spilletid på nivå 3 i Sverige (tilsvarende postnord i Norge). Startet null kamper, kommet inn i 9, men kun avspist med få minutter (under 90min totalt).
Men visstnok så god at han skal dominere i 3div
EDIT: Ser nå at definisjonen på svensk 1 divisjon tilsvarer Postnord. 9 kamper er uansett helt ok for et ok svensk 1 divisjonslag(Postnord)sjøl om det ikke er kamper han har starta i,men som vanlig er den norske overvurderingen av eget nivå en grunn aleine for at det ikke kan være snakk om en god spiller. Når nivået altså er 3 divisjon så sier det seg vel sjøl at det ikke skal allverden til for å kunne dominere.

Har blitt sett på som et stort talent av både Varbergs Boys og Tvååker i relativt mange år nå. Han begynte å gå lei nå og trengte et miljøskifte,noe som vel ikke er uvanlig for en spiller som elsker sporten.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: tir aug 16, 2022 11:45 pm
LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Lindgren(Adam)blir sitert på følgende:"Jag vil hitta gledjen av och spela fotboll igjen".
Et meget godt utgangspunkt. Kan bli bra, dette.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: tor aug 18, 2022 12:18 pm
Florø Support skrev: tir aug 16, 2022 11:45 pm
LeSorcier skrev: lør aug 13, 2022 3:06 pm 9-0 nå! 🤣

Det ble også sluttresultatet. Pyntet litt på målforskjellen der, Florø.
Lindgren(Adam)blir sitert på følgende:"Jag vil hitta gledjen av och spela fotboll igjen".
Et meget godt utgangspunkt. Kan bli bra, dette.
Der var jaggu overgangen bekrefta og. Står ingenting om at det bare er snakk om lån, da jeg går utfra at NFF hadde skrevet det hvis det var tilfelle,som Firdaposten var ute å meldte.

https://www.fotball.no/lov-og-reglement ... 2022-02-19
"August 2022



Navn: Karl Adam Lindgren Godkjent 19.08.2022 Spilleklar: 19.08.2022 Sakstype: Proff Fra klubb: Tvååkers IF Til klubb: Florø SK Type: Overgang Kategori: Fotball."

Spent på hva han kan tilføre laget.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Florø har jaggu mye peng som signerer så mange utlendinger. Sjelden å se nede i 3. div!

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Rent Trav skrev: fre aug 19, 2022 9:37 am Florø har jaggu mye peng som signerer så mange utlendinger. Sjelden å se nede i 3. div!
Ikke fått med deg at klubben får penger fra Braut salget? Utover det har sponsorene fra i fjor, vel de aller fleste av de vært med på laget igjen i år og. Klubben har i tilegg fått en gave fra en organisasjon på noen hundretusen.

Ved Braut salget regner klubben nok sånn ca å få inn totalt 600 - 700000. Ikke rare greiene for store klubber med stort budsjett i Norge og ellers i verden,men for Florø utgjør det en stor forskjell for å si det forsiktig.

Så at de har noen midler skal ikke en lure på. De blir i tilegg henta billig de spillerene som er/blir henta inn.

Ikke sikker på om Lindgren blir siste mann inn heller.

Videre har klubben 12-13 lokale i stallen per definisjon. Så fortsatt flere "lokale" enn "utlendinger".

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Oldebarnet til Astrid Lindgren?

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Gorgi skrev: fre aug 19, 2022 10:43 am Oldebarnet til Astrid Lindgren?
Hahah😂👍😊😉

Kan jo alltids håpe? Så tryller han litt med magien han har i bein og hode og banker inn noen mål mot KIL 2 til å begynne med😉

Han blir det spennende å følge!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Gorgi skrev: fre aug 19, 2022 10:43 am Oldebarnet til Astrid Lindgren?
Karl heter han jo også dermed:

Karlssonsonson på taket :P


Eventuelt kan man i Florø heise flaggene for å feire denne nyankomne svensken- bare man ikke heiser opp småjenter også :mrgreen:
astrid-lindgren-s-world.jpg

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

JODDEMM skrev: fre aug 19, 2022 11:58 am
Gorgi skrev: fre aug 19, 2022 10:43 am Oldebarnet til Astrid Lindgren?
Karl heter han jo også dermed:

Karlssonsonson på taket :P


Eventuelt kan man i Florø heise flaggene for å feire denne nyankomne svensken- bare man ikke heiser opp småjenter også :mrgreen:
astrid-lindgren-s-world.jpg
Det blir nok Florø Support som havner i toppen av flaggstangen :)

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Gorgi skrev: fre aug 19, 2022 12:14 pm
JODDEMM skrev: fre aug 19, 2022 11:58 am
Gorgi skrev: fre aug 19, 2022 10:43 am Oldebarnet til Astrid Lindgren?
Karl heter han jo også dermed:

Karlssonsonson på taket :P


Eventuelt kan man i Florø heise flaggene for å feire denne nyankomne svensken- bare man ikke heiser opp småjenter også :mrgreen:
astrid-lindgren-s-world.jpg
Det blir nok Florø Support som havner i toppen av flaggstangen :)
Hehe, det blir litt av et syn :lol:

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Utfra Emil og Ida bildet ditt JODEMM så er tiltroa til at Lindgren er en spiller som vil kunne dominere 3 divisjon liten?

Bra at dere har humoren i behold i allefall👍😊😉

Så får vi se om Lindgerg får meg til å hoppe/klatre opp på taket i vill jubel og begeistring utover høsten😂

Ser faktisk ikke bort ifra at noe sånt kan skje, skal aldri si!

For ikke til å legge skjul på at jeg var en liten Emil når jeg var liten, for å ikke snakke om å ha samme sveisen!😂

Men før den tid skal det spilles en kamp i saftbygda mellom Verdens nest beste saft og Brann-toget-. Vil det bli noe action i saftbygda som i Bergen 4 august tror du JODEMM?😂

Fått med meg at de har identifisert "alle" danserene,men å helt utelukke noe går vel ikke an? Er jo nye medlemmer i miljøet som ønsker dans tydeligvis, så det spørs om det blir litt hopping og spretting der inne og som fort ender opp i ei stang,lenge før jeg vurderer det!😂😊😉👍

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Florø virkelig på skuddhold nå. Men hva skjer egentlig med rekrutteringen der oppe? Florø 2 sliter i bunnen av 5 divisjon og taper mot lag som knapt klarer å stille lag og som må hente spillere på bygda før kampene.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Johnny47 skrev: lør aug 20, 2022 11:15 am Florø virkelig på skuddhold nå. Men hva skjer egentlig med rekrutteringen der oppe? Florø 2 sliter i bunnen av 5 divisjon og taper mot lag som knapt klarer å stille lag og som må hente spillere på bygda før kampene.
Interessant,saklig og et bra innlegg👍

Florø er absolutt på skuddhold og er nok den største utfordreren til opprykket.

Nå vet jeg ikke helt hva slags kamp du sikter til,men spilte nå uavgjort nå sist mot Selje som ikke er et lag som mangla noe særlig til spillere til kampen. Uavgjort mot de på nivået er faktisk bra, sammen med uavgjort mot topplaget Kaupanger før pausen.

Det at de nå tapte med sesongens kanskje yngste og svakeste lag er nok hovedgrunnen. Altså vi snakker om spillere som knapt er god nok for et 3lag på en del av de som spilte.

Alle minus Holm og Hallstensen er nesten som 3lags spillere å regne, derfor sliter Florø 2 i mange kamper sammen med lite påfyll fra A-laget som kun er med i enkeltoppgjør.

Kan nevne et eksempel: Kamp 1 mellom Florø og Bjørn,hvor Florø lekte seg mot et antatt sterkere Bjørn som du sier. I den kampen stilte Florø et sterkere lag, som en nå ser utgjør en stor forskjell. Samme mot Kaupanger og Selje som andre eksempel. Tar ikke jeg helt feil så tapte nevnte Bjørn hjemme for Kaupanger.

Så nivået er så som så.

Rekrutteringen er helt ok den bak de beste på A-laget, med et stort men: De nest beste spiller knapt 2-lagskamper. Her burde klubben tenke seg om, noe de nok vil gjøre utover høsten hvis laget er i virkelig fare for nedrykk.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Jeg kjenner ikke til hvordan det blir gjort i Florø. Men i Førde og Sogndal, som Florø bør sammenligne seg med, så er det forskjeller på hvordan det blir gjort. Førde 3 er vel langt foran Florø 2 i samme div til dømes. Har Førde langt flere spillere å ta av og er det som det kan tolkes, at nivået på dem unge i Førde er langt høyere enn i Florø? Kan det være difor Florø ofte henter spillere utenfra, for det er ingen unge talenter i klubben å ta av? Nå er førstelaga til Florø og Førde ganske like i nivå ser det ut som, men bak der så er Førde langt flinkere og bedre ser det ut som.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Johnny47 skrev: lør aug 20, 2022 12:26 pm Jeg kjenner ikke til hvordan det blir gjort i Florø. Men i Førde og Sogndal, som Florø bør sammenligne seg med, så er det forskjeller på hvordan det blir gjort. Førde 3 er vel langt foran Florø 2 i samme div til dømes. Har Førde langt flere spillere å ta av og er det som det kan tolkes, at nivået på dem unge i Førde er langt høyere enn i Florø? Kan det være difor Florø ofte henter spillere utenfra, for det er ingen unge talenter i klubben å ta av? Nå er førstelaga til Florø og Førde ganske like i nivå ser det ut som, men bak der så er Førde langt flinkere og bedre ser det ut som.
Stort sett som jeg beskreiv over. Man ønsker nok at de beste 2-lagsspillere til enhver tid spiller,men er rett og slett færre spillere i sin beste alder som spiller fotball på Florø sine lag bak A-laget,noe som en ser i omtrent hver kamp 2-laget spiller utfra lagene en stiller. Det at meget få av de beste 2-lagsspillerene knapt spiller viser nok at nivået bak de som er på benken på A-laget nok er et par hyller bak i nivå.

Skal Florø ha et lag i 5 divisjon i 2023 så blir en nok nødt å stille bedre lag, som en til nå har gjort altfor sjeldent. Altså da snakker vi spillere som knapt spiller minutt for A-laget men som skal være 4-5 divisjonsnivå på i allefall,noen få litt bedre.

Det bør skje allerede mot Sandane i neste kamp. Da syns jeg den soleklare nr 1 i avdelingen bør få møte et mer slagkraftig lag, med feks ringreven Hollevik(spiller knapt fotball lengre),Hovland(2-valg i forsvar),Liam Høyvik Jacobsen(2-3 valg),Kim Christian Liset(2-3 valg),Elias Holm(3 valg),Mortensen i mål(reservekeeper A-lag),Fiskerstrand(ute med skade i type 6-7 måneder) hvis det er ønskelig for opptrening av form og Hallstensen(3 valg). Det sammen med de mest rutinerte og sterkeste av faste 100% faste 2-lagsspillerene.

Det er oppskriften skal 2-laget ha et lag i 5 divisjon i 2023. Det er et lag som er nødt å spille en del kamper skal det gå.

Det laget der bør absolutt gjøre livet surt for Sandane og resten av lagene utover høsten,bare det blir brukt ofte nok.

Florø 2 sitt lag framover bør da bli:

Mortensen.

Hovland.

Hollevik.

Daniel Sundal Sagen.

Holm.

Hallstensen.

Høyvik Jacobsen(Liam).

Liset.

Fiskerstrand.

Sund Hauge.

Andreas Sagen Sundal.
Sist redigert av Florø Support den lør aug 20, 2022 12:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Sånn det ser ut nå, så vil jo Florø 2 rykke ned til 6 divisjon. Grunnen til at ingen fra førstelaget er med er vel sikkert på grunn av nivået. 5 div er jo grusom og kun hobbyspillere som ikke tar dette så veldig seriøst. Men jeg forstår lite av prioriteringene til Florø. Klubben burde jo jobbet for å få dem opp i 4 div. Da har dei nest beste en serie der dem kan få spilletid på et litt bedre nivå. Hva skjer med dem unge som er i Florø og som kanskje drømmer om å komme gjennom nåløyet, viss dem fortsetter å rote i bunnen av 5 div eller worst case rykker ned i 6 div. Da vil rekrutteringa fremover bli elendig, og Florø må basere seg på å hente spillere utenfra, og med en såpass liten klubb som Florø er, så er jeg redd det vil bli kortvarig suksess. Det ser ut som dem satser alt på førstelaget og driter i rekruttering og bredden. Det er veldig veldig stor forskjell på hvordan Rognsø løste dette og hvordan klubben/portugiseren løser det. Og det som er litt artig er jo at i Førde så starter begge Aase brødrene på midtbanen i dag. At disse prioriterer Førde sier vel veldig mye? Hva gjør Florø, jo henter utenlandske spillere. Merkelig

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Johnny47 skrev: lør aug 20, 2022 12:51 pm Sånn det ser ut nå, så vil jo Florø 2 rykke ned til 6 divisjon. Grunnen til at ingen fra førstelaget er med er vel sikkert på grunn av nivået. 5 div er jo grusom og kun hobbyspillere som ikke tar dette så veldig seriøst. Men jeg forstår lite av prioriteringene til Florø. Klubben burde jo jobbet for å få dem opp i 4 div. Da har dei nest beste en serie der dem kan få spilletid på et litt bedre nivå. Hva skjer med dem unge som er i Florø og som kanskje drømmer om å komme gjennom nåløyet, viss dem fortsetter å rote i bunnen av 5 div eller worst case rykker ned i 6 div. Da vil rekrutteringa fremover bli elendig, og Florø må basere seg på å hente spillere utenfra, og med en såpass liten klubb som Florø er, så er jeg redd det vil bli kortvarig suksess. Det ser ut som dem satser alt på førstelaget og driter i rekruttering og bredden. Det er veldig veldig stor forskjell på hvordan Rognsø løste dette og hvordan klubben/portugiseren løser det. Og det som er litt artig er jo at i Førde så starter begge Aase brødrene på midtbanen i dag. At disse prioriterer Førde sier vel veldig mye? Hva gjør Florø, jo henter utenlandske spillere. Merkelig
Les redigeringen og litt av hva resultatene skyldes. Er mest på grunn av prioriteringer og at det er for få spillere bak de nest beste på 2-laget dvs benken på A-laget.

Benken på A-laget er mer enn god nok til å få laget til å klare seg,men da må de jo brukes som du jo egentlig sier. Helt enig jobben som nå har blitt gjort prioriteringsmessig har vært altfor svak,men som nok aller mest skyldes for få spillere bak de nest beste.

For å unngå nedrykk og forfall må laget jeg satt opp over stille ofte framover, helst i hver kamp. Gjør de det så vil 2-laget ta mange poeng framover, både hjemme og borte. Men det er altså avhengig av det og at de beste 2(3)lagsspillerene spiller så ofte som mulig. Skjer det så berger Florø 2 seg.

Vil tro klubben er villig til å strekke seg såpass langt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»