Florø SK Klubbtråd

Svar
LeSorcier

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av LeSorcier »

Jeg ser at Stimen var aktiv på FB for seks dager siden, så det er fortsatt liv i han, tross Florø sin elendige sesong. Nesten så jeg får lyst til å sende han en PM for å høre hva han tenker (samt tipse om dette forumet), men tar ikke sjansen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ai ai ai, Moss i føringen. 😬

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Moss vinner 3-1 på Melløs, og nå kan selv ikke teorien redde Florø.

Nå blir det store spørsmålet: Skal Florø virkelig ende helt sist?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Omerovic-tipset gikk ikke helt inn denne sesongen, men kanskje det blir opprykk neste år?

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Jeg er vanligvis elendig til å tippe, men jeg har vertfall truffet bra på mine spådommer om Florø di siste åra. Og jeg som bare synset, tippet og som ikke kjente til laget i hele tatt.....

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

TrueBlue81 skrev: man okt 25, 2021 2:47 pm Jeg er vanligvis elendig til å tippe, men jeg har vertfall truffet bra på mine spådommer om Florø di siste åra. Og jeg som bare synset, tippet og som ikke kjente til laget i hele tatt.....
Selv om du er en ekkel synser og løgner, akkurat som meg og de fleste andre, hvordan tror du styrkeforholdet mellom Florø og Førde blir kommende sesong?
Vel å merke om Førde vinner kvaliken.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Daltrey skrev: man okt 25, 2021 4:32 pm
Selv om du er en ekkel synser og løgner, akkurat som meg og de fleste andre, hvordan tror du styrkeforholdet mellom Florø og Førde blir kommende sesong?
Vel å merke om Førde vinner kvaliken.
Førde er suverene i 4 div og vinner lett kvalikken. Vant 0-3 borte i første kamp. Neste år er vanskelig å "synse" om enda. Jeg regner med Førde beholder dem fleste spillerne, pluss får inn et par forsterkninger. Er og avhengig av å beholde Rognsø. Det som er mest vanskelig å synse om er jo Florø. Har ikke hatt nubbesjanse i år, og hvordan dette vil slå ut til neste år er veldig spennende å se. Jeg har kritisert "filosofien" til Florø i år. Hentet og hentet nye spillere, men svært få av dem har hatt nivået som trengs. Var det en plass mellom 10 og 15 nye spillere? Helt hinsidige vertfall, og så mange inn og så elendig sesong er nødt å treffe dem knallhardt økonomisk. Tilskuerantallet har jo også falt dramatisk siste åra. Jeg lanserte tidlig at Førde ville innen noen år ha tatt igjen Florø på det meste, og jeg trur at neste år så er Førde foran Florø på tabellen. Jeg tror det vil rakne ting for Florø nå. Jeg vil gå så langt ha kalle det elendig klubbdrift det som har skjedd. Ukompentente folk i roller dem ikke mestrer. Resultatet ser en i årets sesong.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

TrueBlue81 skrev: man okt 25, 2021 6:06 pm
Daltrey skrev: man okt 25, 2021 4:32 pm
Selv om du er en ekkel synser og løgner, akkurat som meg og de fleste andre, hvordan tror du styrkeforholdet mellom Florø og Førde blir kommende sesong?
Vel å merke om Førde vinner kvaliken.
Førde er suverene i 4 div og vinner lett kvalikken. Vant 0-3 borte i første kamp. Neste år er vanskelig å "synse" om enda. Jeg regner med Førde beholder dem fleste spillerne, pluss får inn et par forsterkninger. Er og avhengig av å beholde Rognsø. Det som er mest vanskelig å synse om er jo Florø. Har ikke hatt nubbesjanse i år, og hvordan dette vil slå ut til neste år er veldig spennende å se. Jeg har kritisert "filosofien" til Florø i år. Hentet og hentet nye spillere, men svært få av dem har hatt nivået som trengs. Var det en plass mellom 10 og 15 nye spillere? Helt hinsidige vertfall, og så mange inn og så elendig sesong er nødt å treffe dem knallhardt økonomisk. Tilskuerantallet har jo også falt dramatisk siste åra. Jeg lanserte tidlig at Førde ville innen noen år ha tatt igjen Florø på det meste, og jeg trur at neste år så er Førde foran Florø på tabellen. Jeg tror det vil rakne ting for Florø nå. Jeg vil gå så langt ha kalle det elendig klubbdrift det som har skjedd. Ukompentente folk i roller dem ikke mestrer. Resultatet ser en i årets sesong.
Ja, jeg leste på en fb-side at sTIMEN87 ville ha Pereira med videre, da han mener at står for kontinuitet... men nå kommer kritikken også fra supporterhold om hvordan klubben har blitt skjøttet de siste årene. Det er ikke sikkert at de ville overlevd lenge i PostNord med lokale talenter heller, men med denne gjennomstrømningen av utlendinger føler nok patriotene mindre og mindre tilhørighet, og det kommer færre for å se kampene.
Om Førde bygger klubb slik Florø gjorde før opprykket til 2. Divisjon, ja da blir det spennende å se hva Florø kan kontre med.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Ja jeg har sett sTIMEN87 ville ha kontinuitet. Godt mulig Florø beholder portugiseren. Han ble jo hentet etter at over halvparten av spillerne var hentet. Merkelig opplegg. Uansett, det blir spennende med lokaloppgjør mellom Førde og Florø vertfall.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TrueBlue81 skrev: man okt 25, 2021 6:44 pm Ja jeg har sett sTIMEN87 ville ha kontinuitet. Godt mulig Florø beholder portugiseren. Han ble jo hentet etter at over halvparten av spillerne var hentet. Merkelig opplegg. Uansett, det blir spennende med lokaloppgjør mellom Førde og Florø vertfall.
Dere vet hvem han er i virkeligheten da?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Ale skrev: man okt 25, 2021 6:07 pm Deilig at Florø rykker ned.
Hvorfor?

Greit at man har kranglet med han som ikke er her inne, noe jeg selv har gjort, men kan ikke akkurat si at jeg feirer nedrykk til Florø, er jo ikke noe lag jeg har veldig stort rivaliseringsforhold til.

Selv tippet jeg laget 3. sist, men ser ut som det blir helt sist, evt. nest sist.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Korgutt skrev: man okt 25, 2021 7:34 pm
TrueBlue81 skrev: man okt 25, 2021 6:44 pm Ja jeg har sett sTIMEN87 ville ha kontinuitet. Godt mulig Florø beholder portugiseren. Han ble jo hentet etter at over halvparten av spillerne var hentet. Merkelig opplegg. Uansett, det blir spennende med lokaloppgjør mellom Førde og Florø vertfall.
Dere vet hvem han er i virkeligheten da?
Ja det var egentlig ganske lett å finne ut.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Canucks skrev: man okt 25, 2021 7:42 pm
Ale skrev: man okt 25, 2021 6:07 pm Deilig at Florø rykker ned.
Hvorfor?

Greit at man har kranglet med han som ikke er her inne, noe jeg selv har gjort, men kan ikke akkurat si at jeg feirer nedrykk til Florø, er jo ikke noe lag jeg har veldig stort rivaliseringsforhold til.

Selv tippet jeg laget 3. sist, men ser ut som det blir helt sist, evt. nest sist.
Jeg for min del håpet Florø skulle overleve. Kan sikkert ikke se sånn ut, men jeg er mest oppgidd over ukompentente folk som kjører ting i grøfta. Og så ble jeg litt småirritert av en person som var ganske påstandelig på at jeg ikke hadde verken peiling eller oversikt over Florø.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Korgutt skrev: man okt 25, 2021 7:34 pm
TrueBlue81 skrev: man okt 25, 2021 6:44 pm Ja jeg har sett sTIMEN87 ville ha kontinuitet. Godt mulig Florø beholder portugiseren. Han ble jo hentet etter at over halvparten av spillerne var hentet. Merkelig opplegg. Uansett, det blir spennende med lokaloppgjør mellom Førde og Florø vertfall.
Dere vet hvem han er i virkeligheten da?
Jeg trodde de fleste visste det. :)

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Sterkt poeng hjemme mot Tromsdalen i dag. Tromsdalen hører til i en ikke helt ukjent kommune, nemlig Tromsø, og bylaget har spilt Europacup en rekke ganger. En taktisk triumf av trener Pereira.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø fant formen litt sent, men ser ut til å bli best av de dårligste, i det minste.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nilsinho blir for øvrig Florøs toppscorer med 8 mål. Mange av dem kom mot slutten av sesongen, og i denne perioden har han også vært veldig god. Han og Mækælæ forsvinner nok før neste sesong sparkes i gang, tipper jeg.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

LeSorcier skrev: søn nov 14, 2021 4:17 pm Nilsinho blir for øvrig Florøs toppscorer med 8 mål. Mange av dem kom mot slutten av sesongen, og i denne perioden har han også vært veldig god. Han og Mækælæ forsvinner nok før neste sesong sparkes i gang, tipper jeg.
Ikke glem at florøværingene Gibson og Lima også leverte hvert sitt mål i dag, og at eidsvoldingen Notoane var den som sendte bortelaget i føringen.

Uansett, det blir eksotisk med Florø 3. divisjon neste sesong, og derbyoppgjør mot Førde med den tidligere genierklærte Rognsø ved roret.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Blir spennende å se styrkeforholdet mellom Førde og Florø neste år. Er vel mye usikkerhet i Florø regner jeg med etter et sånt nedrykk. Hvem forsvinner og hvordan påvirker det økonomisk er vel dem største spørsmåla. Førde er litt i den andre enden selvsagt. Et opprykk kan fort føre mye bra med seg både på spillerfronten og økonomisk, kanskje. Det som er sikkert er at det er ganske så stor forskjell på styrkeforholdet mellom Førde og Florø på junior/guttenivå, i favør Førde.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Daltrey skrev: søn nov 14, 2021 7:19 pm
LeSorcier skrev: søn nov 14, 2021 4:17 pm Nilsinho blir for øvrig Florøs toppscorer med 8 mål. Mange av dem kom mot slutten av sesongen, og i denne perioden har han også vært veldig god. Han og Mækælæ forsvinner nok før neste sesong sparkes i gang, tipper jeg.
Ikke glem at florøværingene Gibson og Lima også leverte hvert sitt mål i dag, og at eidsvoldingen Notoane var den som sendte bortelaget i føringen.

Uansett, det blir eksotisk med Florø 3. divisjon neste sesong, og derbyoppgjør mot Førde med den tidligere genierklærte Rognsø ved roret.
Det blir nok født mange barn med gode, utenlandske fotballgener i Florø det kommende året, så på sikt, kanskje 20-25 år fram i tid, skal vi ikke utelukke at Florø spiser kirsebær med de virkelig store i norsk fotball. Disse guttene vil sannsynligvis bli enda bedre enn den gylne 95-generasjonen ble, så om et (bittelite) kvart århundre får nok Stimen fulltreff mtp. spådommen om Florø som det neste store laget fra vest.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

LeSorcier skrev: man nov 15, 2021 5:58 pm
Daltrey skrev: søn nov 14, 2021 7:19 pm
LeSorcier skrev: søn nov 14, 2021 4:17 pm Nilsinho blir for øvrig Florøs toppscorer med 8 mål. Mange av dem kom mot slutten av sesongen, og i denne perioden har han også vært veldig god. Han og Mækælæ forsvinner nok før neste sesong sparkes i gang, tipper jeg.
Ikke glem at florøværingene Gibson og Lima også leverte hvert sitt mål i dag, og at eidsvoldingen Notoane var den som sendte bortelaget i føringen.

Uansett, det blir eksotisk med Florø 3. divisjon neste sesong, og derbyoppgjør mot Førde med den tidligere genierklærte Rognsø ved roret.
Det blir nok født mange barn med gode, utenlandske fotballgener i Florø det kommende året, så på sikt, kanskje 20-25 år fram i tid, skal vi ikke utelukke at Florø spiser kirsebær med de virkelig store i norsk fotball. Disse guttene vil sannsynligvis bli enda bedre enn den gylne 95-generasjonen ble, så om et (bittelite) kvart århundre får nok Stimen fulltreff mtp. spådommen om Florø som det neste store laget fra vest.
Pereira har fått orden på kontinuiteten nå, og Florø har begynt å vinne kamper med sin første 11elver. Om 3-4 år spiller laget i eliteserien.
20-25 år, basert på hva? Dette med et kvart århundre er kun synsing.
;)

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Daltrey skrev: ons jan 26, 2022 3:07 pm Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.
Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm
Daltrey skrev: ons jan 26, 2022 3:07 pm Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.
Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Hehe sant det :D Men nå kan nødlandslaget trekke seg tilbake :) Måtte denne og laget tas til nye høyder :)

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Siden Aguero16 har vært så snill å opprette Florø tråd her så får jeg vel bidra litt å nevne en del ting for de og Aguero16 om at synsing rundt Florø sitt lag virkelig eksisterer og fra folk som ikke ser Florø kamper.

Florø sin sesong endte som kjent med nedrykk,men der mange deriblant trådstarter var skråsikker på at Florø ville miste mange er realiteten en ganske annen.

Florø har per dags dato minst 15 spillere med videre pluss noen i tankeboksen og uten at det er bekrefta enda, faktisk forsterka seg med ny keeper og midtbanespiller pluss at de ønsker inn en ny midtstopper.

Link og info fra saken fra daglig leder Solheim under:
https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-564773
Det blei som kjent nedrykk på Florø Fotball i 2021. Likevel kan daglig leiar Kim Solheim fortelje om ein god spelerstall, som med nokre få justeringar skal vere med å kjempe om opprykk."
Kontrakten til Daniel Hamde, Matias Finnestrand, Joni Mäkelä og Dino Omerovic gjekk ut ved nyttår. Maciej Raniowski hadde moglegheita til å terminere kontrakten ved eit eventuelt nedrykk, og valde å gjere det. Elles er det ein stall med eit godt grunnlag vi sit igjen med, fortel Solheim."
På Solheim si liste er det framleis 14-15 spelarar som blir med klubben til tredjedivisjon, og Solheim seier det ikkje er mange dei skal ha inn før troppen er komplett."

"Vi er i forhandlingar med ein keeper og ein midtbanespelar. Keeperen håper vi å få bekrefta om eit par dagar. Vi er òg på utkikk etter ein midtstoppar."

Det over vitner ikke om en kollaps,snarere det stikk motsatte som et lite stikk til de som var sikre på at nå ville alt falle sammen. Troa er nok ganske stor rundt klubben til tross for hva enkelte forståsegpåere tror.

Klubben forøvrig har nok allerede trent i snart 14 dager og skal spille første treningskamp for året mot Eid på Eid 29 januar 15:00. Videre er det planlagt/avtalt kamper mot Førde,Brattvåg,Brann 2( i Florø), og Spjelkavik 2 april som generalprøven.

Skal kanskje til Eid nå på lørdag å finne ut av hvem Florø stiller med i kampen. Sånn at jeg vet mer og kan opplyse:)

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang*
"
"
"
"

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm
Daltrey skrev: ons jan 26, 2022 3:07 pm Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.
Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm
Daltrey skrev: ons jan 26, 2022 3:07 pm Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.
Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Hyggelig å se deg her inne. Regner med at du har litt kjennskap til hva som rører seg i fotballen i Sogn og Fjordane. Og lurer på hvem du ser på som favoritter i den første kvalifiseringsrunden i cupen. Florø kommer vel inn senere her vil jeg tro. Kampene er de her.
Stryn – Fjøra
Eid – Årdal
Måløy – Førde

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Korgutt skrev: tor jan 27, 2022 6:32 pm
Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm

Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Hyggelig å se deg her inne. Regner med at du har litt kjennskap til hva som rører seg i fotballen i Sogn og Fjordane. Og lurer på hvem du ser på som favoritter i den første kvalifiseringsrunden i cupen. Florø kommer vel inn senere her vil jeg tro. Kampene er de her.
Stryn – Fjøra
Eid – Årdal
Måløy – Førde
Takk for det Korgutt og riktig godt nyttår mann👍

Du var et savn her inne sjøl så hyggelig at du er her inne😉

Kamp 1: Vil si at Fjøra er en ørliten favoritt,men Stryn er tøffe å møte på Stryn Stadion. Åpen kamp med Fjøra som knapp favoritt.

Kamp 2: Åpen kamp sjøl om Årdal avhengig av om de har beholdt 11elveren fra i fjor er som Fjøra knapp favoritt i en åpen kamp.

Kamp 3: Førde er naturlig favoritt og Rognsø har nok sikkert fått inn noen nye fjes i laget innen da om ikke allerede. Førde går videre.

Florø som Sogndal kommer inn i runde 1 ja👍

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm
Daltrey skrev: ons jan 26, 2022 3:07 pm Frem fra glemselen, varen er levert og klar til konservering.

Så sTIMEN87, nå får du holde liv i denne. Vi andre prøvde, men det gikk rakt ått skogen.
Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Navnet var visst Nelsinho. Det var jeg som bommet, men jeg likte Nilsinho så godt at jeg fortsatte å kalle han det. Det var jo en her inne som trodde at det var komikeren Nils Ingar Aadne, kjent som "Nilsi", som hadde fått på seg Florø-drakten. 🙂

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: tor jan 27, 2022 6:59 pm
Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm

Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Navnet var visst Nelsinho. Det var jeg som bommet, men jeg likte Nilsinho så godt at jeg fortsatte å kalle han det. Det var jo en her inne som trodde at det var komikeren Nils Ingar Aadne, kjent som "Nilsi", som hadde fått på seg Florø-drakten. 🙂
HAHA konge at du er her inne Nilssinho😉

Bra at vi begge vet hvem den andre er😊

HAHA du er og vil for alltid være en morsom fyr😂👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»