Florø SK Klubbtråd

Svar
Daltrey

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Daltrey »

Florø spilte for øvrig (en betydningsløs og lite omtalt) treningskamp mot Eid forleden, endte 1-1 etter et straffespark som Eid ikke skulle hatt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: ons mar 29, 2023 9:35 pm
Florø Support skrev: ons mar 29, 2023 2:47 pm

Florø har utfra klubbhold i allefall klart å erstatte tomrommet rundt Nelson med spilleren Moussa Diallo med fortid i blant annet Bolton's B-lag. Om han klarer å være en klar erstatning for nevnte Nelson er derimot usikkert,har mine tvil men venter jo i spenning. Uansett så sies denne spilleren å være en klar forsterkning fra klubbhold.
Om Moussa Diallo ifølge klubben er en klar forsterkning, og du er i tvil, hvem skal vi andre stole på?
Tror svaret er at en må følge med på kampene og bedømme det sjøl😊

Så får en se hva som er tilfelle.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: fre mar 31, 2023 10:00 am Florø spilte for øvrig (en betydningsløs og lite omtalt) treningskamp mot Eid forleden, endte 1-1 etter et straffespark som Eid ikke skulle hatt.
Hahah nå vet vi nok hvem hverandre er er jeg redd!😂👍

Men det går greit forstår humoren og du vet at jeg forstår👏

Ellers ja du har vært innpå det nå nylig!😂👍,Eid fikk et straffespark de ALDRI skulle hatt. Men hvordan kan en forvente noe annet når dommeren er fra Eid? Mohamed Barlia😊

Kun trening!

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Her er Spillerstallen A-laget Florø Fotball 2023

Målvakter:
1 Christoffer Gjertsen
12 Herman Mortensen
22 Michal Sobczak

Forsvar:
8 Leander Høyvik
3 Martin Hollevik
18 Kim Vik
15 Ulrik Rognaldsen
6 Timi Sobowale
5 Thomas Hallstensen
16 Yonas Larsen
4 Elias Hovland

Midtbane/angrep:
10 Dino Omerovic
7 Kim Liset
14 Tony Jakupovic
29 Daniel Dara
21 Mats Mallon
11 Liam Høyvik
9 Oscar Nordal
13 Emil Hallstensen
20 Lido Lotefa
19 Moussa Diallo

Som en sikkert ser er det 2 nye navn der,men venter fremdeles på en siste spiller som fortsatt kan bli klar. Det er han "kjenningen" som er nær å signere,uten at noe enda er sikkert.

Det som ellers er verdt å merke seg er at hele 15 av 21 spillere er lokale,et tall som kan bli 16 da en fortsatt venter på svar om den siste brikka per nå blir klar pluss at Larsen omtrent er som lokal å regne.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø spilte treningskamp mot Volda på Eid nå i helgen, og Volda vant 2-1. Lite info om kampen.
Den kvikke og driblesterke dansken Daniel Dara har signert for Florø, og klubben gleder seg til kjekke opplevelser på Stadion.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Florø Support skrev: ons mar 29, 2023 2:49 pm Ellers Daltrey og Fitforfight får vi tidsnok se 10 april at det er stor forskjell på treningskamper og seriøse kamper!

PS!: Russen skal dere aldri undervurdere eller kødde med. Det er en gjeng som KAN skape stemning!,noe russen i fjor viste.

Laget vil dessuten se en god del annerledes ut 10 april,som svar på at det visstnok var "laget" man skal bruke "fast" i serien som har møtt Førde nå i oppkjøringen.

3 nye spillere ventes inn,hvor 2 av disse allerede nå er klare. Dansk kantspiller(enda ikke offisielt bekrefta) som har trent med laget nå i ca ei uke,samt en tidligere kjenning blant oss supportere som er spennende,pluss da Moussa Diallo som spilte mot nevnte Førde. Alt vil nok uansett bli offentliggjort innen serieåpningen.
Det var da fælt til personfokus, da?
Vi har jo bare holdt klubben varm her inne i ditt fravær.
Forøvrig tipper jeg en sluttplassering mellom 7 og 10 i år. Siter meg gjerne på høsten og hyll meg for nok en innertier om fotball.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

I morgen klokka 15 smeller det, når Rognsø og Førde besøker kunstgresset. Nabo-oppgjør, og ganske sikkert en høy stemning blant publikum. Tar lagene med seg medvinden inn i seriespillet, og er dommerteamet klare til dyst?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Daltrey skrev: søn apr 09, 2023 10:49 pm I morgen klokka 15 smeller det, når Rognsø og Førde besøker kunstgresset. Nabo-oppgjør, og ganske sikkert en høy stemning blant publikum. Tar lagene med seg medvinden inn i seriespillet, og er dommerteamet klare til dyst?
De har valgt en av Norges mest rutinerte dommer. Tommy Skjerven burde være kjent for de fleste som følger litt med.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Korgutt skrev: søn apr 09, 2023 11:09 pm
Daltrey skrev: søn apr 09, 2023 10:49 pm I morgen klokka 15 smeller det, når Rognsø og Førde besøker kunstgresset. Nabo-oppgjør, og ganske sikkert en høy stemning blant publikum. Tar lagene med seg medvinden inn i seriespillet, og er dommerteamet klare til dyst?
De har valgt en av Norges mest rutinerte dommer. Tommy Skjerven burde være kjent for de fleste som følger litt med.
Som seg hør og bør, til et prestisjeoppgjør.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Omerovic er helt konge!

MadBum

Legg inn av MadBum »

2-0!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Styrelederen har sine ord i behold, Florø er bedre!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Førde svarer, 2-1, men er det for sent?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:40 pm Førde svarer, 2-1, men er det for sent?
Driver du her og ser på breddefotball? Direktesport som viser kampen?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Korgutt skrev: man apr 10, 2023 4:42 pm
Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:40 pm Førde svarer, 2-1, men er det for sent?
Driver du her og ser på breddefotball? Direktesport som viser kampen?
Surfet fra Mjøsa for å se denne kampen

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Suverent, seier her, som forventet!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:59 pm Suverent, seier her, som forventet!
Gikk Skjerven tom for kortstokken til slutt? Såg han måtte mye ned i brystlommen sin på slutten.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fitforfight skrev: ons apr 05, 2023 8:46 am
Florø Support skrev: ons mar 29, 2023 2:49 pm Ellers Daltrey og Fitforfight får vi tidsnok se 10 april at det er stor forskjell på treningskamper og seriøse kamper!

PS!: Russen skal dere aldri undervurdere eller kødde med. Det er en gjeng som KAN skape stemning!,noe russen i fjor viste.

Laget vil dessuten se en god del annerledes ut 10 april,som svar på at det visstnok var "laget" man skal bruke "fast" i serien som har møtt Førde nå i oppkjøringen.

3 nye spillere ventes inn,hvor 2 av disse allerede nå er klare. Dansk kantspiller(enda ikke offisielt bekrefta) som har trent med laget nå i ca ei uke,samt en tidligere kjenning blant oss supportere som er spennende,pluss da Moussa Diallo som spilte mot nevnte Førde. Alt vil nok uansett bli offentliggjort innen serieåpningen.
Det var da fælt til personfokus, da?
Vi har jo bare holdt klubben varm her inne i ditt fravær.
Forøvrig tipper jeg en sluttplassering mellom 7 og 10 i år. Siter meg gjerne på høsten og hyll meg for nok en innertier om fotball.
Er jo nesten nødt å nevne de som snakker om disse tingene? Men ser nå at jeg burde latt være🤗

Forøvrig så lar vi laget avgjøre hva som skjer. Det er mitt tips for årets sesong😊

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Korgutt skrev: man apr 10, 2023 5:02 pm
Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:59 pm Suverent, seier her, som forventet!
Gikk Skjerven tom for kortstokken til slutt? Såg han måtte mye ned i brystlommen sin på slutten.
Skjerven er ferdig som toppdommer og det så en i dag. Han gjorde en masse rart og overså mange etterslenger spesielt fra Førde,så at kortene kom tror han jeg ga for å vise seg litt og komme litt i fokus,som han forøvrig gjorde når han faktisk presterte å falle på ræv under kampen omtrent like komisk som dømmingen😊
Sist redigert av Florø Support den man apr 10, 2023 7:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:59 pm Suverent, seier her, som forventet!
Haha akkurat som at du trodde det din spøkefugl😂

Vil nok tro at de fleste "nøytrale" trodde at Førde skulle vinne med type 4-5 mål basert på oppkjøringen. Kampen i dag viser hva treningskamper betyr😂🤗

Som jeg tydelig har sagt i årevis. Lite spark bak til de som mener å hevde at solid oppkjøring= solid sesong.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Malacay skrev: man apr 10, 2023 3:50 pm Liam-Alexander dobler. Snakker talent her.
Han er som broren et stort talent og i dag burde han nok hatt et mål til hadde presisjonen vært der,men vi får skylde på at "debyen" hjemme på kunstgress etter 13! år nok spiller litt inn samt at han er kun 17 år.

Bor mye fotball i gutten og han kan få sitt gjennombrudd i år.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gratulerer @Florø Support . Får for ditt vedkommende håpe at dette betyr at Florø kommer ut av startblokkene bedre, for det har jo vært et stort problem for dere de siste årene, at dere har hatt katastrofe på våren, for så og heve spillet utover i sesongen.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: man apr 10, 2023 7:53 pm Gratulerer @Florø Support . Får for ditt vedkommende håpe at dette betyr at Florø kommer ut av startblokkene bedre, for det har jo vært et stort problem for dere de siste årene, at dere har hatt katastrofe på våren, for så og heve spillet utover i sesongen.
Meget sterk seier med tanke på hva som ble spådd og det var utrolig viktig!

Starten er nemlig veldig tøff for Florø og det blir uten Liset og mest sannsynlig Lotefa nå i neste kamp. Har ikke håp om noe annet enn 1 poeng mot Eidsvold og da strekker jeg det nok uten disse 2.

Uansett still early days og laget viser at det bor en masse i de og de gir alt de har,som er en styrke de overrasker meg ved å vise. Så kampen mot Eidsvold blir tøff som bare det og forventer egentlig ingenting,men moral skal en aldri undervurdere i fotball.

Svært vanskelig å vite hva årets Florø lag er god for. Mye faller og henger på moralen tror jeg. Hvis den er tilstede ofte nok vil laget bli svært vanskelig å bryte ned.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: man apr 10, 2023 7:45 pm
Daltrey skrev: man apr 10, 2023 4:59 pm Suverent, seier her, som forventet!
Haha akkurat som at du trodde det din spøkefugl😂

Vil nok tro at de fleste "nøytrale" trodde at Førde skulle vinne med type 4-5 mål basert på oppkjøringen. Kampen i dag viser hva treningskamper betyr😂🤗

Som jeg tydelig har sagt i årevis. Lite spark bak til de som mener å hevde at solid oppkjøring= solid sesong.
Har da aldri hevdet noe annet enn at seier i første kamp betyr opprykk!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Florø skal til Fjøra i første runde i cupen. Mens Førde får besøk av Sogndal i samme runde.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Korgutt skrev: ons apr 12, 2023 1:28 pm Florø skal til Fjøra i første runde i cupen. Mens Førde får besøk av Sogndal i samme runde.
Klart at de skal til saftbygda,for etter min husk har de aldri spilt hjemme mot de i cupsammenheng før?

Er det aleine bare på grunn av divisjonsforskjellen? Uansett helt på trynet imo,sjøl om jeg nok skal innover for første gang i cupsammenheng siden 2017 mot andre enn Førde og Kristiansund.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Florø Support skrev: fre apr 14, 2023 8:31 pm
Korgutt skrev: ons apr 12, 2023 1:28 pm Florø skal til Fjøra i første runde i cupen. Mens Førde får besøk av Sogndal i samme runde.
Klart at de skal til saftbygda,for etter min husk har de aldri spilt hjemme mot de i cupsammenheng før?

Er det aleine bare på grunn av divisjonsforskjellen? Uansett helt på trynet imo,sjøl om jeg nok skal innover for første gang i cupsammenheng siden 2017 mot andre enn Førde og Kristiansund.
Laget som spiller på lavest nivå i cupen er garantert hjemmekamp. ALLTID. De 2 første rundene er det OPPSETT. Etter da er det trekning. Fra og med 3.runde altså. Skal dere opp mot for eksempel Sogndal eller et lag fra Postnordligaen i neste runde så er dere garantert hjemmekamp. Da dere vil være lavere rangert i et slikt oppgjør.
Når trekning kommer er utgangspunktet først opp av bollen lik hjemmekamp. Men dersom divisjonsforskjell så vil det lavest rangerte laget være sikret hjemmekamp. Dette vil gjelde helt frem til semifinalene.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Korgutt skrev: fre apr 14, 2023 8:39 pm
Florø Support skrev: fre apr 14, 2023 8:31 pm
Korgutt skrev: ons apr 12, 2023 1:28 pm Florø skal til Fjøra i første runde i cupen. Mens Førde får besøk av Sogndal i samme runde.
Klart at de skal til saftbygda,for etter min husk har de aldri spilt hjemme mot de i cupsammenheng før?

Er det aleine bare på grunn av divisjonsforskjellen? Uansett helt på trynet imo,sjøl om jeg nok skal innover for første gang i cupsammenheng siden 2017 mot andre enn Førde og Kristiansund.
Laget som spiller på lavest nivå i cupen er garantert hjemmekamp. ALLTID. De 2 første rundene er det OPPSETT. Etter da er det trekning. Fra og med 3.runde altså. Skal dere opp mot for eksempel Sogndal eller et lag fra Postnordligaen i neste runde så er dere garantert hjemmekamp. Da dere vil være lavere rangert i et slikt oppgjør.
Når trekning kommer er utgangspunktet først opp av bollen lik hjemmekamp. Men dersom divisjonsforskjell så vil det lavest rangerte laget være sikret hjemmekamp. Dette vil gjelde helt frem til semifinalene.
Takker for godt og fyldig svar😊👍

Forstår jo at det hovedsakelig er positivt for de lavere rangerte lagene å få besøk av et på papiret bedre et(om ikke mye),men litt surt at en må gjennom et lite nåløye for å få ei trekning ut av det. Uansett skulle Florø slå ut Fjøra som jeg tror så får de i såfall hjemmekamp mot enten Sogndal,Ålesund,Brann eller whatever. Det gjenstår jo å se uansett👍

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: fre apr 14, 2023 8:39 pm Laget som spiller på lavest nivå i cupen er garantert hjemmekamp. ALLTID. De 2 første rundene er det OPPSETT. Etter da er det trekning. Fra og med 3.runde altså. Skal dere opp mot for eksempel Sogndal eller et lag fra Postnordligaen i neste runde så er dere garantert hjemmekamp. Da dere vil være lavere rangert i et slikt oppgjør.
Dette gjelder kun fra runde 3 når det er trekning. NFF har i første runde satt opp Alta (2.div) i hjemmekamp mot Bossekop (4.div).

Et annet eksempel: i fjor fikk 3.divlaget Elverum hjemmekamp mot 4.divlaget Ottestad.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: lør apr 15, 2023 9:41 am
Korgutt skrev: fre apr 14, 2023 8:39 pm Laget som spiller på lavest nivå i cupen er garantert hjemmekamp. ALLTID. De 2 første rundene er det OPPSETT. Etter da er det trekning. Fra og med 3.runde altså. Skal dere opp mot for eksempel Sogndal eller et lag fra Postnordligaen i neste runde så er dere garantert hjemmekamp. Da dere vil være lavere rangert i et slikt oppgjør.
Dette gjelder kun fra runde 3 når det er trekning. NFF har i første runde satt opp Alta (2.div) i hjemmekamp mot Bossekop (4.div).

Et annet eksempel: i fjor fikk 3.divlaget Elverum hjemmekamp mot 4.divlaget Ottestad.
Det har du selvsagt rett i. Kan kanskje ha sammenheng med hvor mange hjemmekamper laget har fått i kvalifiseringen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»