McCartney 3, 2, 1

Svar
Crazy Horse

Re: McCartney 3, 2, 1

Legg inn av Crazy Horse »

Trippelalbumet er bra ja, men George virket nesten mest tverr på denne Get Back innspillingen. Han ville ikke spille live, og var lei Maccas sjefete rolle. Lennon var i perioder fraværende. Han gikk vel på heroin i denne perioden. Traileren ser bra ut. Må skaffe meg Disney innen 25/11.PL fotball og Disney. Blir en dyr Tv vinter )))

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Crazy Horse skrev: lør okt 16, 2021 4:19 pm Trippelalbumet er bra ja, men George virket nesten mest tverr på denne Get Back innspillingen. Han ville ikke spille live, og var lei Maccas sjefete rolle. Lennon var i perioder fraværende. Han gikk vel på heroin i denne perioden. Traileren ser bra ut. Må skaffe meg Disney innen 25/11.PL fotball og Disney. Blir en dyr Tv vinter )))
Forsiktig! Husk strømprisene. Det koster pæng å fyre opp skjermen og lydanlegget i tide og utide.

startelver

Legg inn av startelver »

Er dette McCartney-tråden?


Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Mer om Disney +. Har TV pakke fra Viasat (Allende) eller hva det svenske selskapet enn heter. Er teknisk stoneage hjelpeløs. Jeg har Disney Chanel og Disney Children i kanalpakken, men ikke Disney + som har vist McCartney 1,2,3, og som vil vise Get Back filmen senere i måneden. Men hvor i all verden finner man Disney + ? Finner ikke kanalen i kanalpakken til Viasat.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Crazy Horse skrev: tir nov 09, 2021 9:58 pm Mer om Disney +. Har TV pakke fra Viasat (Allende) eller hva det svenske selskapet enn heter. Er teknisk stoneage hjelpeløs. Jeg har Disney Chanel og Disney Children i kanalpakken, men ikke Disney + som har vist McCartney 1,2,3, og som vil vise Get Back filmen senere i måneden. Men hvor i all verden finner man Disney + ? Finner ikke kanalen i kanalpakken til Viasat.
Det er en tjeneste som Netflix,HBO,etc. Jeg lastet ned en app på tv dekoderen min,og streamer Disney+ derfra.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Hedning skrev: fre nov 12, 2021 6:20 pm
Crazy Horse skrev: tir nov 09, 2021 9:58 pm Mer om Disney +. Har TV pakke fra Viasat (Allende) eller hva det svenske selskapet enn heter. Er teknisk stoneage hjelpeløs. Jeg har Disney Chanel og Disney Children i kanalpakken, men ikke Disney + som har vist McCartney 1,2,3, og som vil vise Get Back filmen senere i måneden. Men hvor i all verden finner man Disney + ? Finner ikke kanalen i kanalpakken til Viasat.
Det er en tjeneste som Netflix,HBO,etc. Jeg lastet ned en app på tv dekoderen min,og streamer Disney+ derfra.
Jeg har kjøpt kanalen på internett, og ser på den både på datamaskin og smart-TV. Koster litt over 80,- pr. måned.
Jeg vet ikke hvordan slikt settes opp, men har heldigvis barn som fikser slike ting.
Nå nærmer det seg. Jeg venter fælt på en viss "Get Back" dokumentar som slippes i nær fremtid.
Om Diney forøvrig? Jeg er usikker på om det er noe jeg kommer til å abbonere på resten av livet.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Det blir nok bare en mnd på meg. Koblet opp til tv fra laptop med hdmi. Vips så funket det.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Bjoro33 skrev: ons nov 24, 2021 7:14 am Det blir nok bare en mnd på meg. Koblet opp til tv fra laptop med hdmi. Vips så funket det.
Da blir det TV-kveld i morgen, da!
Jeg vet heller ikke om jeg kommer til å fornye Disney når denne bolken er sett. Det nye fiberbredbåndet er oppe her nå, og der følger det med t-we pakke med mange kanaler. Men bare Disney uten pluss i den pakka. Barne-TV?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ja det blir nok noen timer tv-titting nå ja. Må se mccartney 321 også før jeg sier opp abo.

Fruen er innforstått med problematikken. Hu får strikke, bake eller se på. Men jeg vet at dette blir sært...men midt i blinken for slike som meg. Snop og drikke må handles inn

Hedning

Legg inn av Hedning »

Den har fått bra anmeldelser over hele linja ser det ut til. Mye fotball i kveld,så jeg sparer dette til i morgen,og ser hele greia da.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ser dette har fått svært gode kritikker, både her hjemme og ute. Blir spennende å se dynamikken medlemmene i mellom i det bandet jeg nok har lest desidert mest om blant alle de band jeg har hørt på.

Number4

Legg inn av Number4 »

Blander dere her 1-2-3 og The Beatles Get back? Sistnevnte er helt unikt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Jeg har sett de to episodene som har kommet ut nå,og dette var helt konge. Jeg er klar for en skikkelig utvidet versjon. Faen hvor morsomme The Beatles var i tillegg til å være noen musikalske glupinger. Jeg lo mer av dette,enn av mange såkalte komedier. Å se Paul sitte å lage Get Back mens de ventet på John Lennon var et av mange høydepunkt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hedning skrev: fre nov 26, 2021 11:58 pm Jeg har sett de to episodene som har kommet ut nå,og dette var helt konge.
Utrolig bra. Jeg sitter på gamle radioopptak fra 208 (ikke unikt) med Chris Denning, da han nærmest var en del av gruppen og båndopptakeren gikk uansett hvor de var og the fab 4 pratet om alt mulig da de var midt oppe i det. 2 ganger i uken gikk opptakene på lufta tilbake på 60 tallet. Det som er interessant er å høre dem den gang prate om musikken og alt som fulgte med, akkurat som The Beatles Get Back gjør for oss nå. Det hele er en perle i historien om Beatles. Glimrende jobb av Peter Jackson med flere.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Number4 skrev: lør nov 27, 2021 12:32 am
Hedning skrev: fre nov 26, 2021 11:58 pm Jeg har sett de to episodene som har kommet ut nå,og dette var helt konge.
Utrolig bra. Jeg sitter på gamle radioopptak fra 208 (ikke unikt) med Chris Denning, da han nærmest var en del av gruppen og båndopptakeren gikk uansett hvor de var og the fab 4 pratet om alt mulig da de var midt oppe i det. 2 ganger i uken gikk opptakene på lufta tilbake på 60 tallet. Det som er interessant er å høre dem den gang prate om musikken og alt som fulgte med, akkurat som The Beatles Get Back gjør for oss nå. Det hele er en perle i historien om Beatles. Glimrende jobb av Peter Jackson med flere.
Jeg ser tråden om dette på Steve Hoffman forumet har nesten 5000 innlegg allerede,og omtrent alle er i ekstase,og jeg er helt enig jeg.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Dette - altså Get Back filmen - var bare utrolig bra. Har sett ep 1 og 2. At man får være flue på veggen på denne måten under innspillingene av klassikere som Let it be og Get Back m.fl. er bare fantastisk. Ikke bare under innspillingene,, men vi får faktisk se hvordan låtene tar form fra en ide til det endelige resultatet. Inntrykket mitt så langt er at Macca var en hyggelig fyr som ville det beste. Han ville ikke sjefe, men var nødt til det da Lennon periodevis ga F. I tillegg fraværet av Martin. Lennon kom seg i Apple studioet. I enkelte frekvenser fremstår Lennon som en ruset og konstant sarkastisk drittsekk, som når Harrison presenterte I, me Mine eller hva låta het. Sistnevnte Harrison låt ingen klassiker på et varierende album, men hva bidro Lennon med på Let it be albumet ? Harrison var opp og ned i humør. Ringo mer stille enn jeg trodde, men en stødig trommis som gjorde jobben, og mer enn det. Synes dette ble bedre i Apple studioet. Humøret steg, Lennon ble igjen morsom og konstruktiv og musikken bedre. Macca tar jeg meg hatten av for. Har aldri helt hatt sansen for ham - som soloartist vel og merke - men her fremstår han som en fin fyr. Steve Hoffman foraet er bra, også om Get Back filmen, med 5000 innlegg. Dette er kunsthistorie. Man behøver ikke å like Beatles nevneverdig. Beatles er uansett et fenomen, og tidenes mest berømte og solgte band. Norge ? Unge musikere/vokalister i NRK programmet Beat to Beat er kun opptatt av ny og kjedelig musikk, som i går. Hvor er klassikerne fra 60, 70 og 80 tallet ? Tror de færreste som ser på NRK en fredags kveld bryr seg om musikk gitt ut etter 2010.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Crazy Horse skrev: lør nov 27, 2021 5:57 pm Dette - altså Get Back filmen - var bare utrolig bra. Har sett ep 1 og 2. At man får være flue på veggen på denne måten under innspillingene av klassikere som Let it be og Get Back m.fl. er bare fantastisk. Ikke bare under innspillingene,, men vi får faktisk se hvordan låtene tar form fra en ide til det endelige resultatet. Inntrykket mitt så langt er at Macca var en hyggelig fyr som ville det beste. Han ville ikke sjefe, men var nødt til det da Lennon periodevis ga F. I tillegg fraværet av Martin. Lennon kom seg i Apple studioet. I enkelte frekvenser fremstår Lennon som en ruset og konstant sarkastisk drittsekk, som når Harrison presenterte I, me Mine eller hva låta het. Sistnevnte Harrison låt ingen klassiker på et varierende album, men hva bidro Lennon med på Let it be albumet ? Harrison var opp og ned i humør. Ringo mer stille enn jeg trodde, men en stødig trommis som gjorde jobben, og mer enn det. Synes dette ble bedre i Apple studioet. Humøret steg, Lennon ble igjen morsom og konstruktiv og musikken bedre. Macca tar jeg meg hatten av for. Har aldri helt hatt sansen for ham - som soloartist vel og merke - men her fremstår han som en fin fyr. Steve Hoffman foraet er bra, også om Get Back filmen, med 5000 innlegg. Dette er kunsthistorie. Man behøver ikke å like Beatles nevneverdig. Beatles er uansett et fenomen, og tidenes mest berømte og solgte band. Norge ? Unge musikere/vokalister i NRK programmet Beat to Beat er kun opptatt av ny og kjedelig musikk, som i går. Hvor er klassikerne fra 60, 70 og 80 tallet ? Tror de færreste som ser på NRK en fredags kveld bryr seg om musikk gitt ut etter 2010.
Jeg er midt i episode 2 nå (må bare ha en røykepause) og som fan siden de ble kjent i gata jeg bodde på sekstitallet var dette stas! Storkoser meg. Billy Preston bidro mye til å få opp inspirasjonen! Fortsetter til jeg sovner.......

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Tenk på utviklingen som har vært på utstyrsfronten siden den gang.
I dag har man råere studio på en hjemmecomputer, tilgjengelig for de fleste vanlige amatører.
I dag har de monitor i headsett, ikke feedbackproblemer.
Musikken ble dog bra, opptakene ble bra, lyden ble bra....jeg kommer nok til å gå videre til neste episode når roen senker seg i huset i kveld.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

For en som har sett Anthology ihjel, dokumentaren til Harrison, pluss en haug andre ting på Youtube osv var dette stor stas ja. Kun sett 40 minutter av del 1 til nå, helt nydelig at episodene er laaange for her er det mye gøy. Også får man ikke det samme triste inntrykket man har hatt av Let it Be tidligere.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Men Yoko???? De burde hatt en regel om at koner/kjærester burde holde seg unna mikrofonene.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

De lærde strides, men jeg vil alltid mene at Yoko forandret Lennon til det verre med disse latterlige fredsgreiene i en seng på 5 stjerners Hilton luksushotell. Absurde greier. Tror ikke Yoko ødela Beatles. Det greide de fint selv. Men det å se henne sitte på en stol uten noen misjon på disse opptakene må ha irritert de andre noe veldig, selv om det er mye latter på det jeg har sett. Særlig ep nr. 2. Like greit at Beatles ga seg mens de nesten var på topp, uten å ødelegge ettermælet helt. Som med Queen. Et bra rockeband på 70 tallet før de fant synthen på 80 tallet før FM takket for seg i 1991. Eller som med endel fotballspillere. Hvorfor ta ut den siste dråpen, som med John Barnes på tampen som lite bevegeilge sentral midtbanespiller i hvite sko på Liverpool. Det er det jeg husker av ham. Greit at Beatles ikke ble et 70 talls band for min del. Om Lennon ikke ble skutt tror jeg han ville sagt ja til en gjenforening i 1985 på Liveaid konserten på Wembley. Det ville vært noe med god lyd, men dessverre bare en drøm..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargeblind skrev: tir aug 24, 2021 6:13 pm Montro om jeg skal prøve å finne Disney på internett og betale noen kroner for å se på en dokumentar.
Jeg har elsket The Beatles siden jeg var pur ung, så nye ting om gamle ting er spiselig så det holder for min del.

Er det noen andre enn meg her som liker The Beatles?

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/PovW5R/ ... elet-macca
Det er veldig mange som liker the Beatles. På 60 tallet ble The Beatles nærmest personifiseringen av popmusikken
som var noe nytt i Europa. De kom med ungdomsbegrepet altså en mellomstasjon mellom barn og voksen.
Kommersiell musikk var allerede der men den var veldig preget av dannede unge som fremførte sanger med et orkester som
var veldig på de voksnes premisser. Her kom The Beatles, fire ungdommer som både sang, spilte og skrev musikken selv.
I USA var det helt andre tilstander. De hadde allerede artister og grupper som appellerte til unge.
Tamla Motown et svart plateselskap sendte ut hits på samlebånd.
The Beatles fordel var at de var hvite og nådde derfor flere i det segregerte USA. men USA hadde mange hvite artister som
konkurrerte med The Beatles som eksempelvis Elvis Presley og Frank Sinatra og mange litt yngre.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Da har jeg sett tredje episode, jeg må si det var engasjerende for en gammel Beatles-fan. Artig å få se så mye av det som foregikk i studio. Dette bør være pensum for alle barn og unge som er musikalske og driver og øver og prøver å lage band. Det er viktig å heie på barna. Prøve å oppmuntre barna og støtte dem i musikkdrømmen før fotballen kommer og tar dem.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargeblind skrev: man nov 29, 2021 10:59 pm Da har jeg sett tredje episode, jeg må si det var engasjerende for en gammel Beatles-fan. Artig å få se så mye av det som foregikk i studio. Dette bør være pensum for alle barn og unge som er musikalske og driver og øver og prøver å lage band. Det er viktig å heie på barna. Prøve å oppmuntre barna og støtte dem i musikkdrømmen før fotballen kommer og tar dem.
Som Per inge Torkelsen sa: gi ungdommen en flaske brennevin før idretten tar dem

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

fargeblind skrev: lør okt 16, 2021 4:09 pm
Crazy Horse skrev: lør okt 16, 2021 3:55 pm Trist at de ikke fikk gjort en siste konsert. Tak konserten i 8-9 varmegrader og lett regn, avbrutt av politiet, ble liksom aldri noen konsert selv om de spilte overraskende bra. Lurer likevel på om lyden er dubbet/mixet. Selv Lennon var positiv. Det var grinebitteren Harrison som sa nei. Sur for dine 2-3 bidrag på hvert album. Hva ville han vært uten Lennon & McCartney og Beatles ? Gitarist på Gerry and The … på A ferry cross the Mersey. En avslutningskonsert på en romersk amfiteater alla Pink Floyd In Pompeii ville vært noe
Jeg har også stusset på at lyden var så bra der oppe på taket.
George gjorde da bra ting solo, det ble jo folk av ham også.
Trippelalbumet er jo etter min mening nesten strålende. Artig at en hel vinyl av tre LP-plater ble viet til jam.
Det ble også konserter ut av det, hvor mange vet jeg ikke.......
Trippelalbumet er strålende. Jam-plata er magisk.
Her er litt heder til George. Billy preston på vokal.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Da var alle tre episodene sett. Fantastiske greier, i hvertfall for musikknerder og folk med et nært forhold til The fab four. Mange ting var nytt for meg og mange ting slår meg etter å ha sett dette, bl a gruppedynamikken. Ringo mer stille og lyttende enn jeg hadde trodd. For det andre at sjefene var Lennon&McCartney. Synes de periodevis behandlet Harrison dårlig, eller ovenfra og ned. Rene hersketeknikker. At Harrison kun slapp til med sine 2 låter per album forstår jeg nå. Han tok en knusende hevn med Here comes the Sun og Something på svanesangen Abbey Road, og trippelalbumet All Things must pass. Forholdet mellom Lennon og McCartney var bedre enn jeg trodde.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Crazy Horse skrev: ons des 01, 2021 10:00 pm Da var alle tre episodene sett. Fantastiske greier, i hvertfall for musikknerder og folk med et nært forhold til The fab four. Mange ting var nytt for meg og mange ting slår meg etter å ha sett dette, bl a gruppedynamikken. Ringo mer stille og lyttende enn jeg hadde trodd. For det andre at sjefene var Lennon&McCartney. Synes de periodevis behandlet Harrison dårlig, eller ovenfra og ned. Rene hersketeknikker. At Harrison kun slapp til med sine 2 låter per album forstår jeg nå. Han tok en knusende hevn med Here comes the Sun og Something på svanesangen Abbey Road, og trippelalbumet All Things must pass. Forholdet mellom Lennon og McCartney var bedre enn jeg trodde.
Veldig bra innlegg Crazy Horse. Da trenger jeg ikke se filmen. Men at John og Paul i bunn og grunn respekterte hverandre, visste vi fra før. Og at George hadde et like stort talent som Paul og John, som ikke kom til syne ved antall låter signert av ham, per Beatles-album - det visste vi jo også fra før. Og at Ringo var en beskjeden kar bak trommene - ærlig talt, Crazy Horse, det kan du ikke presentere som noe nytt.

Men likevel vil jeg gi deg terningkast fem på innlegget ditt! For innlegget ditt minner meg, på en så fin måte - du skriver godt, på hva Beatles egentlig handlet om: Fullførelsen av den demokratiske revolusjon(den franske revolusjon, som noen også kaller den): Å gi makt til de maktesløse: Plutselig var populærkulturen høykultur! Og vi småfolka kunne vasse i pretensjon og detalj-runking!! Fett!!

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Humanetikk - refleksjon om hva som er rett og galt, i stedet for å bare følge regler, ble "oppfunnet" av Jesus. Demokrati - altså at de som tømmer doen skal ha samme rett til å bli hørt og mulighet til å påvirke samfunnspolitikken som kongen, ble "oppfunnet" av Napoleon.

Før var gale-husene fulle av folk med grandiose tanker om seg selv. Da var gjerne Jesus og Napoleon kandidater for deres vrangforestillinger, og galehusene hadde minst en Jesus og en Napoleon blant pasientene.

I dag er neppe denne vrangforestillingen aktuell. For de færreste av oss vet hva Jesus og Napoleon har betydd for det samfunnet vi lever i. Det som i gamle dager var objekt for vrangforestillinger hos de få, er i dag blitt objekt for en skrikende historieløshet hos de mange.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Crazy Horse skrev: ons des 01, 2021 10:00 pm Da var alle tre episodene sett. Fantastiske greier, i hvertfall for musikknerder og folk med et nært forhold til The fab four. Mange ting var nytt for meg og mange ting slår meg etter å ha sett dette, bl a gruppedynamikken. Ringo mer stille og lyttende enn jeg hadde trodd. For det andre at sjefene var Lennon&McCartney. Synes de periodevis behandlet Harrison dårlig, eller ovenfra og ned. Rene hersketeknikker. At Harrison kun slapp til med sine 2 låter per album forstår jeg nå. Han tok en knusende hevn med Here comes the Sun og Something på svanesangen Abbey Road, og trippelalbumet All Things must pass. Forholdet mellom Lennon og McCartney var bedre enn jeg trodde.
Har også sett de 3 episodene nå. Noe helt annet enn det jeg fikk se på kino like etter at jeg haddr grått en skvett da dagsrevyen fortalte gruppa varoppløst.
Rolige lange scener. John står og snakker med en, mens utefor kamera klimprer paul på piano og skaper let i be.
Lang scene hvor vi ser get back blir skapt fra null. Bassriff som prøves og de andre tre kommer med, og så er hoveddelen av låta skapt. Episk.
Flua på veggen og hører en privat samtale mellom kun paul og john, tatt opp med en sjult mikrofon.

George som sier han er ferdig og slutter i bandet. Og da med den lange senen med macca som sitter stille, med blanke øyne.

Sprø sener med støy og jam. Låter hentes fram fra glemselen, men de kan dem fortsatt.

For fans er dette stort. For meg magisk gripende.. ja, jeg kjenner hele historien fra før. Men nå enda litt bedre.

Takkonserten i sin helhet. For et samspill!! Sånn som de skjerpet seg når det gjaldt. Imponerende. 3 av låtene på den orginale skiva var nettop fra denne konserten. Fordi de var beste versjonen.

Jeg har sett alle 8 timene en gang. Og snart skal jeg gjennom dem en gang til.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Oddesen skrev: ons des 01, 2021 10:39 pm Humanetikk - refleksjon om hva som er rett og galt, i stedet for å bare følge regler, ble "oppfunnet" av Jesus. Demokrati - altså at de som tømmer doen skal ha samme rett til å bli hørt og mulighet til å påvirke samfunnspolitikken som kongen, ble "oppfunnet" av Napoleon.

Før var gale-husene fulle av folk med grandiose tanker om seg selv. Da var gjerne Jesus og Napoleon kandidater for deres vrangforestillinger, og galehusene hadde minst en Jesus og en Napoleon blant pasientene.

I dag er neppe denne vrangforestillingen aktuell. For de færreste av oss vet hva Jesus og Napoleon har betydd for det samfunnet vi lever i. Det som i gamle dager var objekt for vrangforestillinger hos de få, er i dag blitt objekt for en skrikende historieløshet hos de mange.
For ikke å snakke om gruvesamfunnet på Røros. Inger tenker på det....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»