Baneheiadrapene

Svar
startelver

Re: Baneheiadrapene. Var Viggo uskyldig?

Legg inn av startelver »

oddvar_kjempebra skrev: tor mai 19, 2022 8:08 am I dag er 22 år siden jentene ble drept. Men det vil sannsynligvis gå mange år før denne saken fullt ut er ferdig i rettsapparatet.
Sola skinner her i Kristiansand og der ventet 19 grader, jeg bor i nærheten av Baneheia og skal ta meg en treningstur inn i området om et par timer.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Selv så ille det ser ut nå, så regner jeg med at det røskes opp i denne enkeltsaken kun. VK blir frikjent og får tidenes største erstatning. JHA får kanskje en prinsipiell ekstra dom på et år. Det «røskes» opp i ting etterpå, men lander opp i at intet straffbart har skjedd i politi/påtale. Nå skal vi se fremover og gjerne forbedre måten GK jobber på. Omtrent som det skjedde etter Fritz Moen og Per Liland altså.

Det var mange bevis på direkte lovbrudd som pågikk den gangen også. Men det ble raskt avfeid med at «kunne ikke se for seg at dette var gjort med hensikt». I motsetning til hvordan de stakkarene som ble utsatt for justismord. Der kunne de glatt tenke seg at det ble både voldtatt og drept uten egentlige bevis.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

rexenes skrev: lør mai 21, 2022 12:43 am Selv så ille det ser ut nå, så regner jeg med at det røskes opp i denne enkeltsaken kun. VK blir frikjent og får tidenes største erstatning. JHA får kanskje en prinsipiell ekstra dom på et år. Det «røskes» opp i ting etterpå, men lander opp i at intet straffbart har skjedd i politi/påtale. Nå skal vi se fremover og gjerne forbedre måten GK jobber på. Omtrent som det skjedde etter Fritz Moen og Per Liland altså.

Det var mange bevis på direkte lovbrudd som pågikk den gangen også. Men det ble raskt avfeid med at «kunne ikke se for seg at dette var gjort med hensikt». I motsetning til hvordan de stakkarene som ble utsatt for justismord. Der kunne de glatt tenke seg at det ble både voldtatt og drept uten egentlige bevis.
Høres rret ut det. Accountability er ikke vanlig i Norge.

storpeder

Legg inn av storpeder »

rexenes skrev: lør mai 21, 2022 12:43 am Selv så ille det ser ut nå, så regner jeg med at det røskes opp i denne enkeltsaken kun. VK blir frikjent og får tidenes største erstatning. JHA får kanskje en prinsipiell ekstra dom på et år. Det «røskes» opp i ting etterpå, men lander opp i at intet straffbart har skjedd i politi/påtale. Nå skal vi se fremover og gjerne forbedre måten GK jobber på. Omtrent som det skjedde etter Fritz Moen og Per Liland altså.

Det var mange bevis på direkte lovbrudd som pågikk den gangen også. Men det ble raskt avfeid med at «kunne ikke se for seg at dette var gjort med hensikt». I motsetning til hvordan de stakkarene som ble utsatt for justismord. Der kunne de glatt tenke seg at det ble både voldtatt og drept uten egentlige bevis.
For et år siden og før det tenkte jeg som deg, men nå har jeg faktisk et aldri så lite håp om at det kan komme reaksjoner av en litt annen dimensjon enn etter Liland og Moen i kjølvannet av denne rettsskandalen. Lekkasjene tyder på at de som nå styrer showet ikke er spesielt imponert over håndteringen fra Agder, verken for 20 år siden eller under gjenopptakelsesprosessen fra 2008 til 2021. At statsadvokat Holmen skylder på eget politidistrikt vitner om at «noen» kanskje må ta ansvar for det ene og det andre. Og det er jo langt mer enn den ene voldtektsanmeldelsen mot JHA å ta tak i. Så har vi også kommisjonen og dens virke.

Selvsagt mulig jeg er for optimist her, men både håper og tror opprydningen av denne rettsskandalen vil få et større omgang enn de to forrige store. Riksadvokaten skal angivelig være «besatt» av denne saken for tiden, og det hadde han selvsagt ikke vært om alt hadde vært i skjønneste orden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
De spiller jo de eneste kortene de kan spille. At de bare var litt inkompetente som ikke så forbindelsen mellom anmeldelsen av Andersens for misbruk av en mindreårig og hans rolle i saken mot Kristiansen.

Alle andre kvalifiserte parter har jo sagt at dette var viktige opplysninger.

At de så går til frontalangrep på Skjødin viser jo bare et snev av desperasjon. De skjønner at dette ikke ser bra ut.
Da er et grep det å beskylde motparten for konspirasjonsteorier. Men Skjødin har vel ikke konkludert så vidt jeg vet. Han bare stiller spørsmål ved motivasjonen til samboerparet for ikke å ha rapportert dette videre.

Det samme gjør jeg. Dette stinker.

storpeder

Legg inn av storpeder »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 23, 2022 8:30 am
Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
De spiller jo de eneste kortene de kan spille. At de bare var litt inkompetente som ikke så forbindelsen mellom anmeldelsen av Andersens for misbruk av en mindreårig og hans rolle i saken mot Kristiansen.

Alle andre kvalifiserte parter har jo sagt at dette var viktige opplysninger.

At de så går til frontalangrep på Skjødin viser jo bare et snev av desperasjon. De skjønner at dette ikke ser bra ut.
Da er et grep det å beskylde motparten for konspirasjonsteorier. Men Skjødin har vel ikke konkludert så vidt jeg vet. Han bare stiller spørsmål ved motivasjonen til samboerparet for ikke å ha rapportert dette videre.

Det samme gjør jeg. Dette stinker.
Saken mangler et vesentlig kritisk spørsmål. Da denne anmeldelsen kom, i 2009, holdt som kjent kommisjonen på å behandle den første begjæringen til VK.

Hadde man lagt saken bort på samme måte, uten å la noen få vite, dersom en kvinne hadde kommet med påstander om at VK hadde utsatt henne for en voldtekt på midten av 90-tallet?

Svaret er jo innlysende.

Men de var vel så inne i sin egen boble i politiet i Kristiansand at det meget vel kan være at de ikke engang tenkte på at dette var noe f.eks. kommisjonen eller statsadvokatene burde fått vite.

Jompa

Legg inn av Jompa »

"Vi verken tenkte, eller hadde foranledning til å tenke, at denne saken skulle ha noen relevans i forhold til de konkrete bevisene og vilkårene for straffskyld i Baneheia-saken."

Hva menes med foranledning til å tenke? At man ikke hadde noen grunn den gang til å tenke at dette hadde relevans?

Her har man to tiltalte personer som har to vidt forskjellige forklaringer til hva som skjedde. Klart dette både har og hadde relevans.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble altså ikke gjort noen etterforskningsskritt, kona til kriminalsjefen som har alt å tape om saken mot VK blir tatt opp igjen henlegger saken uten å gjøre noe som helst for å finne ut fakta i saken. Om ikke det er et alvorlig lovbrudd så må lovverket endres. Det er ikke bare et grovt overgrep mot VK, det er et minst like stort overgrep for jenta som anmeldte saken - man kan bare tenke seg hvordan hun har det når hun endelig tar mot til seg for å anmelde saken og så ser at politiet gir totalt faen og beskytter overgriperen.

Jeg må faktisk passe på blodtrykket mitt, for dette gjør meg rett og slett skikkelig forbanna.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
Då må dem jo pågripes og settes i varetekt, umiddelbart!
Hadde de enda kun "rast".
Trodde at Dagbladet hadde enerett til slike beskrivelser, synd at TV2 legger seg på samme nivå.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

GoingKronos skrev: man mai 23, 2022 9:38 am Det ble altså ikke gjort noen etterforskningsskritt, kona til kriminalsjefen som har alt å tape om saken mot VK blir tatt opp igjen henlegger saken uten å gjøre noe som helst for å finne ut fakta i saken. Om ikke det er et alvorlig lovbrudd så må lovverket endres. Det er ikke bare et grovt overgrep mot VK, det er et minst like stort overgrep for jenta som anmeldte saken - man kan bare tenke seg hvordan hun har det når hun endelig tar mot til seg for å anmelde saken og så ser at politiet gir totalt faen og beskytter overgriperen.

Jeg må faktisk passe på blodtrykket mitt, for dette gjør meg rett og slett skikkelig forbanna.
Med tanke alt det som har skjedd fra fra før i dette politidistriktet, så er det dessverre bare enda en resignasjon på vegne av de som satt på saken jeg føler.
Det har vært så mye slett arbeid derifra, og så mye som er blitt gjort for å opprettholde inntrykket av monsteret VK, mot stakkaren JHA, at det kun føyer seg inn i rekken av skandaler fra den kanten.
Sitter igjen som en kinaputt som venter på å eksplodere i ekstase om tidligere involverte skulle bli etterforsket og irettesatt, aller helst tiltalt, men denne kinaputten er litt våt nå

pølsa
Innlegg: 889

Legg inn av pølsa »

Garantert at de var fullstendig klar over hvilken bombe dette hadde blitt hvis det kom ut, så isteden prøver de å dysse det ned å ikke si noe som helst om saken i håp om at den blir glemt og ikke kommer opp/ut.

Er som satan selv de to AP og IT.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Man blir jo ikke lengre sjokkert. Gledelig at Tv2 har tatt skikkelig tak i saken. VG har kjører fremdeles hodet-i-sanden taktikken, kan jo ikke annet enn å le av Milli & Co.

Champis

Legg inn av Champis »

Jompa skrev: man mai 23, 2022 9:27 am "Vi verken tenkte, eller hadde foranledning til å tenke, at denne saken skulle ha noen relevans i forhold til de konkrete bevisene og vilkårene for straffskyld i Baneheia-saken."

Hva menes med foranledning til å tenke? At man ikke hadde noen grunn den gang til å tenke at dette hadde relevans?

Her har man to tiltalte personer som har to vidt forskjellige forklaringer til hva som skjedde. Klart dette både har og hadde relevans.

Haha, dette er en av de største løgnene jeg har sett bli presentert noensinne :lol: Her har man lagt fram bevis på bevis rundt VK, hans fortid og de sakene han har vært innvolvert i tidligere. Og så skal ikke denne saken være et viktig moment mtp. JHA sin troverdighet og hva han var i stand til å gjøre?? Nesten så man ikke tror det man leser.

MikkelTronsrud

Legg inn av MikkelTronsrud »

Saliph skrev: man mai 16, 2022 11:06 am - Vår medarbeider kjenner seg ikke igjen i Jan Helge Andersens utsagt i avhør.

Hehe. Når noen "ikke kjenner seg igjen" så vet man at det stemmer.
Må si jeg opplever det som bittelitt gøy at "vår medarbeider" har havnet i samme båt som Viggo Kristiansen og må forsvare seg mot påstander fra Andersen ... Bare så synd at "vår medarbeider" har brukt 21 år på å bygge opp under Andersens troverdighet da ...

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
Se der ja, hva var det jeg sa? Alle straffesaker lagres i politiets straffesaksregister, også henlagte saker.


av B.E. » ons mai 11, 2022 2:00 pm

Alle burde visst Andersen hadde en voldtektsanklage bak seg. Inkludert Kristiansens advokater.

Skulle heller ikke forundre meg om alle parter har visst dette helt siden 2009.

For hvordan kunne de ikke være klar over dette da anmeldelsen skal være lett tilgjengelig i registeret? Og ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse. Hvordan kunne de unngått å vite at kvinnen har fått kroner 200000 av staten i voldskadeerstatning?
Og som TV2 skriver:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"



Kvinnen har søkt voldskadeerstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse.

MikkelTronsrud

Legg inn av MikkelTronsrud »

Big George skrev: lør mai 14, 2022 5:53 am Finnes det DNA av to personer i Baneheia-saken. At det finnes DNA av Andersen er greit nok men det er påstander om at det er et delvis DNA av en andre gjernings person. Det delvis DNA funnet er ikke tilstrekkelig for å finne ut hvem det det tilhører kunne man lese.

En annen betraktning er hvor lenge de to hadde kjent hverandre De to er begge dømt for seksuelle overgrep hvor den andre ikke var involvert. Var de to omgangsvenner på det tidspunktet ? Var de to omgangsvenner allerede da og utførte disse ugjerningene uten kameraten ?

eller er virkeligheten at de to ble omgangsvenner etterpå og var det da dobbelt-drapet i Baneheia fant sted ?
Da Kristiansen og Andersen ble dømt i 2000 hadde man DNA som knyttet Andersen til åstedet. Samtidig ble det hevdet at det var DNA-analyser som med sikkerhet viste at det var DNA fra to menn på ofrene. Bente Mevåg fra RMI skal ha omtalt dette som "et absolutt resultat".

Senere har det kommet frem at det spanske laboratoriet også hadde et analyseresultat som viste DNA fra minst fire menn fra de samme sporprøvene. Dette ble imidlertid ikke rapportert. Statistisk samsvarer disse fire utslagene med 99% av den mannlige befolkningen. Den "DNA-typen" som er forenelig med Viggo Kristiansen, er den mest vanlige av disse (ca 54% av befolkningen har denne). Det viser seg også at cirka halvparten av referansepersonene som har vært i kontakt med åsted og ofre har samme "DNA-type" som Viggo Kristiansen i den ene markøren som ble brukt til å dømme ham. Blant disse finner man to menn som deltok under obduksjonene.

I 2010 fikk man en delprofil fra ett av ofrene som er forenelig med Jan Helge Andersens DNA. Samtidig fikk man frem DNA fra minst tre andre menn som ikke lot seg identifisere. I 2018, 2021 og 2022 har man også fått mannlig DNA som ikke kan identifiseres. Samtidig har man i 2021 og 2022 fått frem flere nye delprofiler som er forenelige med DNA fra Andersen og flere delprofiler som er forenelig med andre referansepersoner i saken (men ikke Viggo Krisitansen).

Kort fortalt gir det ingen mening i å snakke om DNA fra to menn.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 23, 2022 8:30 am Alle andre kvalifiserte parter har jo sagt at dette var viktige opplysninger.
Merkelig at de såkalte kvalifiserte partene ikke har funnet dem selv da, når de har hele tiden vært tilgjengelig i politiets straffesaksregister.

Advokatene til Kristiansen har åpenbart gjort en meget dårlig jobb.

MikkelTronsrud

Legg inn av MikkelTronsrud »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 2:59 pm
Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
Se der ja, hva var det jeg sa? Alle straffesaker lagres i politiets straffesaksregister, også henlagte saker.


av B.E. » ons mai 11, 2022 2:00 pm

Alle burde visst Andersen hadde en voldtektsanklage bak seg. Inkludert Kristiansens advokater.

Skulle heller ikke forundre meg om alle parter har visst dette helt siden 2009.

For hvordan kunne de ikke være klar over dette da anmeldelsen skal være lett tilgjengelig i registeret? Og ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse. Hvordan kunne de unngått å vite at kvinnen har fått kroner 200000 av staten i voldskadeerstatning?
Og som TV2 skriver:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"



Kvinnen har søkt voldskadeerstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse.
Skrev ikke du at forsvarerne og Viggo hadde tilgang til dette?
Det sentrale er vel at politiet og statsadvokaten skrev at det ikke fantes slike opplysninger om Andersen?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

MikkelTronsrud skrev: man mai 23, 2022 3:24 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 2:59 pm
Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
Se der ja, hva var det jeg sa? Alle straffesaker lagres i politiets straffesaksregister, også henlagte saker.


av B.E. » ons mai 11, 2022 2:00 pm

Alle burde visst Andersen hadde en voldtektsanklage bak seg. Inkludert Kristiansens advokater.

Skulle heller ikke forundre meg om alle parter har visst dette helt siden 2009.

For hvordan kunne de ikke være klar over dette da anmeldelsen skal være lett tilgjengelig i registeret? Og ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse. Hvordan kunne de unngått å vite at kvinnen har fått kroner 200000 av staten i voldskadeerstatning?
Og som TV2 skriver:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"



Kvinnen har søkt voldskadeerstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse.
Skrev ikke du at forsvarerne og Viggo hadde tilgang til dette?
Det sentrale er vel at politiet og statsadvokaten skrev at det ikke fantes slike opplysninger om Andersen?
Jeg skriver de burde visst om denne saken. Alle med interesse for relevant informasjon burde visst dette.

Helt utrolig om Kristiansens advokater ikke hadde opplysningene om denne kvinnen. Så enten lyver Kristiansens advokater, eller så har de gjort en meget dårlig jobb.

MikkelTronsrud

Legg inn av MikkelTronsrud »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 3:35 pm
MikkelTronsrud skrev: man mai 23, 2022 3:24 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 2:59 pm

Se der ja, hva var det jeg sa? Alle straffesaker lagres i politiets straffesaksregister, også henlagte saker.





Og som TV2 skriver:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"



Kvinnen har søkt voldskadeerstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse.
Skrev ikke du at forsvarerne og Viggo hadde tilgang til dette?
Det sentrale er vel at politiet og statsadvokaten skrev at det ikke fantes slike opplysninger om Andersen?
Jeg skriver de burde visst om denne saken. Alle med interesse for relevant informasjon burde visst dette.

Helt utrolig om Kristiansens advokater ikke hadde opplysningene om denne kvinnen. Så enten lyver Kristiansens advokater, eller så har de gjort en meget dårlig jobb.
Enig med deg i at vi burde fått informasjonen fra politiet, men hvordan tenker du at vi skulle fått informasjonen fra politiets straffesaksregister når politiet ikke gir ut opplysningene?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Hvem kan se i straffe- og bøteregisteret:
https://dinside.dagbladet.no/okonomi/hv ... n/62667034

man trenger visst en 'aid'-konto for å se hele artikkelen.
Men den gir klar innsikt i det.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 3:35 pm Jeg skriver de burde visst om denne saken. Alle med interesse for relevant informasjon burde visst dette.

Helt utrolig om Kristiansens advokater ikke hadde opplysningene om denne kvinnen. Så enten lyver Kristiansens advokater, eller så har de gjort en meget dårlig jobb.
Statsadvokaten i Agder skrev våren 2019:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig."

Mener du dette er korrekt?

Var det manglende interesse fra statsadvokatens side som medførte at vedkommende kom med gale opplysninger?

Thomas

Legg inn av Thomas »

newsflash skrev: man mai 23, 2022 5:02 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 3:35 pm Jeg skriver de burde visst om denne saken. Alle med interesse for relevant informasjon burde visst dette.

Helt utrolig om Kristiansens advokater ikke hadde opplysningene om denne kvinnen. Så enten lyver Kristiansens advokater, eller så har de gjort en meget dårlig jobb.
Statsadvokaten i Agder skrev våren 2019:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig."

Mener du dette er korrekt?

Var det manglende interesse fra statsadvokatens side som medførte at vedkommende kom med gale opplysninger?
Han mener at dette burde teamet til Viggo Kristiansen funnet ut selv.

At politiet i Agder har holdt tilbake opplysninger med viten og vilje er visst ikke så farlig.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 5:39 pm
Alt relevant informasjon er ikke nødt til å gå gjennom statsadvokaten i Agder. Det er bare noe dere duskemenn i heiagjengen til Kristiansen innbiller dere.

Som det står i artikkelen til TV2, og som jeg har sagt hele tiden, og dere fornekter:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"
Jeg ser du forsøker å sno deg unna spørsmålet.

Faktum er altså at statsadvokaten i 2019 skrev:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig."

Mener du dette er korrekt?

Var det manglende interesse fra statsadvokatens side som medførte at vedkommende kom med gale opplysninger?
[/quote]

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

newsflash skrev: man mai 23, 2022 5:46 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 5:39 pm
Alt relevant informasjon er ikke nødt til å gå gjennom statsadvokaten i Agder. Det er bare noe dere duskemenn i heiagjengen til Kristiansen innbiller dere.

Som det står i artikkelen til TV2, og som jeg har sagt hele tiden, og dere fornekter:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"
Jeg ser du forsøker å sno deg unna spørsmålet.

Faktum er altså at statsadvokaten i 2019 skrev:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig."

Mener du dette er korrekt?

Var det manglende interesse fra statsadvokatens side som medførte at vedkommende kom med gale opplysninger?

Jeg ser at du ikke evner å holde deg til kontekst.

Faktum er at anmeldelsen mot Andersen har ligget tilgjengelig i politiets strafferegister helt siden 2009.

Den har til og med vært brukt minst to ganger tidligere, da hun har søkt voldsoffererstatning fra staten to ganger tidligere.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 6:02 pm
newsflash skrev: man mai 23, 2022 5:46 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 5:39 pm
Alt relevant informasjon er ikke nødt til å gå gjennom statsadvokaten i Agder. Det er bare noe dere duskemenn i heiagjengen til Kristiansen innbiller dere.

Som det står i artikkelen til TV2, og som jeg har sagt hele tiden, og dere fornekter:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"
Jeg ser du forsøker å sno deg unna spørsmålet.

Faktum er altså at statsadvokaten i 2019 skrev:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig."

Mener du dette er korrekt?

Var det manglende interesse fra statsadvokatens side som medførte at vedkommende kom med gale opplysninger?

Jeg ser at du ikke evner å holde deg til kontekst.

Faktum er at anmeldelsen mot Andersen har ligget tilgjengelig i politiets strafferegister helt siden 2009.
Såååå... Da er alt greit altså?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

B.E. skrev: man mai 23, 2022 6:02 pm Jeg ser at du ikke evner å holde deg til kontekst.

Faktum er at anmeldelsen mot Andersen har ligget tilgjengelig i politiets strafferegister helt siden 2009.

Den har til og med vært brukt minst to ganger tidligere, da hun har søkt voldsoffererstatning fra staten to ganger tidligere.
Ja den var så lett tilgjengelig at Statsadvokaten ikke visste om det :p

Skyldtes dette manglende interesse fra statsadvokatens side?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Jallaskar skrev: man mai 23, 2022 6:08 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 6:02 pm
Jeg ser at du ikke evner å holde deg til kontekst.

Faktum er at anmeldelsen mot Andersen har ligget tilgjengelig i politiets strafferegister helt siden 2009.

Den har til og med vært brukt minst to ganger tidligere, da hun har søkt voldsoffererstatning fra staten to ganger tidligere.
Såååå... Da er alt greit altså?
Om du evner å holde deg til kontekst så er alt greit.


B.E. skrev: man mai 23, 2022 2:59 pm
Korgutt skrev: man mai 23, 2022 7:20 am Arne Pedersen og Ingrid Thorsen går i strupen på Sjødin.
https://www.tv2.no/nyheter/14808103/?mode=app&app=tv2no
Se der ja, hva var det jeg sa? Alle straffesaker lagres i politiets straffesaksregister, også henlagte saker.


av B.E. » ons mai 11, 2022 2:00 pm

Alle burde visst Andersen hadde en voldtektsanklage bak seg. Inkludert Kristiansens advokater.

Skulle heller ikke forundre meg om alle parter har visst dette helt siden 2009.

For hvordan kunne de ikke være klar over dette da anmeldelsen skal være lett tilgjengelig i registeret? Og ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse. Hvordan kunne de unngått å vite at kvinnen har fått kroner 200000 av staten i voldskadeerstatning?
Og som TV2 skriver:

"– Det ville ingen finne på å gjøre fordi anmeldelsen registreres med et saksnummer i strafferegisteret, som både politiet og statsadvokatene har tilgang til. Og saken står fortsatt i registeret selv om den henlegges. Dette vet enhver erfaren straffesaksjurist"



Kvinnen har søkt voldskadeerstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Ingen kan søke voldskadeerstatning uten en politianmeldelse.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

newsflash skrev: man mai 23, 2022 6:17 pm
B.E. skrev: man mai 23, 2022 6:02 pm Jeg ser at du ikke evner å holde deg til kontekst.

Faktum er at anmeldelsen mot Andersen har ligget tilgjengelig i politiets strafferegister helt siden 2009.

Den har til og med vært brukt minst to ganger tidligere, da hun har søkt voldsoffererstatning fra staten to ganger tidligere.
Ja den var så lett tilgjengelig at Statsadvokaten ikke visste om det :p

Skyldtes dette manglende interesse fra statsadvokatens side?
Det skyldes visstnok kontekst. Trur eg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»