Baneheiadrapene

Svar
Harduetforslag

Re: Baneheiadrapene. Var Viggo uskyldig?

Legg inn av Harduetforslag »

B.E. skrev: lør mai 14, 2022 2:36 am
Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 12:35 am
B.E. skrev: lør mai 14, 2022 12:27 am

Sier dere som tror Viggo Kristiansen (21) og Jan Helge Andersen (19) lekte krig i heia, midt i Kristiansand med skarp ammunisjon... :roll:
Kan du sitere den/de som har hevdet at Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig i heia midt i Kristiansand med skarp ammunisjon.
Du hevder dette selv lenger oppe i tråden. Storpeder er enig.

Baneheia er midt i Kristiansand. Det er eller var et fast tilholdssted for narkomane.

Fra 2000:

Et fast tilholdssted for narkomane er det som i årevis på folkemunne er blitt kalt «Syretoppen» i Baneheia. Her går det daglig en jevn strøm av narkomane til og fra, og «Syretoppen» er snaue 200 meter fra stedet der de to småjentene i går kveld ble funnet.
Kan du sitere meg hvor jeg hevder at Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig i heia midt i Kristiansand med skarp ammunisjon? Det burde jo ikke være nevneverdig komplisert, selv for deg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg tror man gjør lurt i å behandle B.E som et nettroll, han bare kaster rundt seg med påstander for å få oppmerksomhet og få tråden til å handle om seg selv.

storpeder

Legg inn av storpeder »

GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 7:49 am Jeg tror man gjør lurt i å behandle B.E som et nettroll, han bare kaster rundt seg med påstander for å få oppmerksomhet og få tråden til å handle om seg selv.
Du har nok rett.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 7:17 am
Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 12:34 am Da er det selvsagt ikke unaturlig å spekulere i at det er disse tankene som har resultert i at han endte opp med et ladd våpen på soverommet, selv om det jo selvsagt kan være så enkelt som at fyren er fullstendig korka og hadde null kontroll.
Jeg syns det er to sannsynlige muligheter, det ene var selvmord - at han planla å ta livet sitt ved en arrestasjon. Han forsto nok skammen med å bli tatt for en slik forbrytelse og at det å skyte seg selv var the easy way out. Det andre var å enten skyte eller true med å skyte politiet ved en arrestasjon, det kommer selvsagt ikke noe godt ut av det sett fra JHA ståsted - men er man desperat så kan slike fantasier komme.

Så er hva som kunne ha skjedd, men ikke skjedde uansett ikke betydningsfullt for saken - det viktige er jo det at har man et ladd våpen på soverommet når blir arrestert så tegner det et ganske klart bilde av en modus-kandidat som har krigsfantasier, og ikke den forsakte viljeløse mannen som Arne Pedersen&co overbeviste domstolen og media om. Derfor underslo de også denne informasjon både fra VKs forsvarer, fra domstolen og fra gjenopptakelseskommisjonen.
Personlig så har jeg liten tro på at planen var selvmord, ei heller å true noen ved en eventuell arrestasjon. Jeg tror ikke det er mer alvorlig enn at han var i overkant glad i å fantasere om krig og det å være soldat, og at dette kulminerte i at han likte å lade våpenet på soverommet, hvor vi så skal tilbake til dette med hans ønske om aktiv tjeneste i telemarksbataljonen.

Så kan det jo selvsagt være fullstendig uskyldig, at han rett og slett glemte seg etter å ha vært ute og skutt. Personlig så har jeg jo liten tro på at man ikke skyter seg tom når man først er ute, hvertfall i den alderen, men det er jo selvsagt fullt mulig. I seg selv så er jo dette ikke akkurat noen vesentlig del av saken, men politiet var vel ikke akkurat i overkant interessert i å dykke videre i historikken til Jan Helge, noe som kommer klart frem via bla Arne Pedersens oppheng i at alt går tilbake til Viggo, hvor de ikke engang klarte å avdekke at han spilte fotballkamp den dagen til tross for at det burde vært uproblematisk å ettergå informasjonen.

Arne Pedersen er rett og slett for dum til å være så skråsikker som han var/er.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 9:49 am
Personlig så har jeg liten tro på at planen var selvmord, ei heller å true noen ved en eventuell arrestasjon. Jeg tror ikke det er mer alvorlig enn at han var i overkant glad i å fantasere om krig og det å være soldat, og at dette kulminerte i at han likte å lade våpenet på soverommet, hvor vi så skal tilbake til dette med hans ønske om aktiv tjeneste i telemarksbataljonen.
Jeg har litt vanskelig med å tro at det ikke har sammenheng med drapene, han vet at sjansen for at han kom til å bli tatt var stor - han har vært inne å avlevert DNA og han vet at han hadde fått utløsning under voldtektene. Så det må ha vært en utrolig stressende situasjon å være i, så at han hadde tenkt på en arrestasjon og hva han skulle gjøre finner jeg sannsynlig. Nå ble arrestasjon udramatisk, så det var kanskje mer fantasier fra JHA sin side.

Men det er ingen tvil om at Arne Pedersen og de andre etterforskerne forsto at det ikke passet inn i bildet de skulle fabrikkere at JHA var bevæpnet, og derfor underslo de hele hendelsen. Nok en skandale.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 7:48 am
B.E. skrev: lør mai 14, 2022 2:36 am Du hevder dette selv lenger oppe i tråden. Storpeder er enig.

Baneheia er midt i Kristiansand. Det er eller var et fast tilholdssted for narkomane.

Fra 2000:

Et fast tilholdssted for narkomane er det som i årevis på folkemunne er blitt kalt «Syretoppen» i Baneheia. Her går det daglig en jevn strøm av narkomane til og fra, og «Syretoppen» er snaue 200 meter fra stedet der de to småjentene i går kveld ble funnet.
Kan du sitere meg hvor jeg hevder at Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig i heia midt i Kristiansand med skarp ammunisjon? Det burde jo ikke være nevneverdig komplisert, selv for deg.
Jeg spør følgende:
B.E. skrev: ↑
Så du var helt seriøs altså. Pleier 19-20 åringer å leke krig da? Er ikke det litt for gammelt til å leke krig?
Det er heller ikke normalt å leker krig med et ladet våpen.
Din alternative teori om at han lekte krig kjøper jeg ikke.
Du linker til denne overskriften og svarer:
Harduetforslag skrev: ↑
Sent og tidlig skal Viggo Kristiansen (21) og Jan Helge Andersen (19) ha lekt gjemsel og krig i Baneheia, kledd som kommandosoldater. I går ble begge siktet for drapet på to små barn.
Det er jo også godt kjent at Jan Helge hadde et ønske om å bli elitesoldat og reise til utlandet for nettopp å krige.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 7:49 am Jeg tror man gjør lurt i å behandle B.E som et nettroll, han bare kaster rundt seg med påstander for å få oppmerksomhet og få tråden til å handle om seg selv.
Saken er under ny etterforskning. Da bør dere tåle at folk stiller nye spørsmål uavhengig av den tidligere etterforskningen.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det var både politispanere og fulle folk på narkotika i området, I tillegg til Andersen og Kristiansen samt de vanlige narkomane som hang i Baneheia i Kristiansand, kvelden da drapene skjedde.

"Guttene var ruset på narkotika og ble bortvist av det faste hasj— og pils-klientellet på fjellknatten som kalles Syretoppen fredag kveld.

To uniformerte politiaspiranter hadde spanet i det skjulte på guttene fredag kveld og bekrefter at de gikk videre klokka 19.25, altså i det aktuelle tidsrommet for drapet, melder NRK. Guttene var svært ruset og aggressive etter å ha blitt bedt om å dra «hjem til barnehagen» av de andre på knatten."

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 7:17 am Jeg syns det er to sannsynlige muligheter, det ene var selvmord - at han planla å ta livet sitt ved en arrestasjon. Han forsto nok skammen med å bli tatt for en slik forbrytelse og at det å skyte seg selv var the easy way out.
Det var kaliber .22. Han hadde nok gjort en sikrere jobb ved å henge seg, i stedet for å risikere å bare skadeskyte seg. Dette hadde han nok vært klar over.

Det andre var å enten skyte eller true med å skyte politiet ved en arrestasjon, det kommer selvsagt ikke noe godt ut av det sett fra JHA ståsted - men er man desperat så kan slike fantasier komme.
Skulle han da true politiet og stukket av på sykkel?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 9:49 am Personlig så har jeg liten tro på at planen var selvmord, ei heller å true noen ved en eventuell arrestasjon. Jeg tror ikke det er mer alvorlig enn at han var i overkant glad i å fantasere om krig og det å være soldat, og at dette kulminerte i at han likte å lade våpenet på soverommet, hvor vi så skal tilbake til dette med hans ønske om aktiv tjeneste i telemarksbataljonen.
Hva med Viggo Kristiansen da? Han spradet også rundt sammen med narkomane både sent og tidlig i Baneheia, i kamuflasjebukse som var relativt populært på 90-tallet.

Ønsket han også aktiv tjeneste i Telemark bataljonen?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

B.E. skrev: lør mai 14, 2022 12:41 pm
GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 7:49 am Jeg tror man gjør lurt i å behandle B.E som et nettroll, han bare kaster rundt seg med påstander for å få oppmerksomhet og få tråden til å handle om seg selv.
Saken er under ny etterforskning. Da bør dere tåle at folk stiller nye spørsmål uavhengig av den tidligere etterforskningen.
Forskjell på å stille spørsmål og være forumets Tucker Carlson.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det virker ikke som at Spesialenheten for politisaker har tenkt å starte noen etterforskning av bakgrunnen for at voldtektssaken mot JAH ble lagt bort.

Link

Svakt, her bør alle kort på bordet og alle steiner snus. Da har Spesialenheten en rolle å fylle.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

B.E. skrev: lør mai 14, 2022 12:36 pm
Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 7:48 am
B.E. skrev: lør mai 14, 2022 2:36 am Du hevder dette selv lenger oppe i tråden. Storpeder er enig.

Baneheia er midt i Kristiansand. Det er eller var et fast tilholdssted for narkomane.

Fra 2000:

Et fast tilholdssted for narkomane er det som i årevis på folkemunne er blitt kalt «Syretoppen» i Baneheia. Her går det daglig en jevn strøm av narkomane til og fra, og «Syretoppen» er snaue 200 meter fra stedet der de to småjentene i går kveld ble funnet.
Kan du sitere meg hvor jeg hevder at Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig i heia midt i Kristiansand med skarp ammunisjon? Det burde jo ikke være nevneverdig komplisert, selv for deg.
Jeg spør følgende:
B.E. skrev: ↑
Så du var helt seriøs altså. Pleier 19-20 åringer å leke krig da? Er ikke det litt for gammelt til å leke krig?
Det er heller ikke normalt å leker krig med et ladet våpen.
Din alternative teori om at han lekte krig kjøper jeg ikke.
Du linker til denne overskriften og svarer:
Harduetforslag skrev: ↑
Sent og tidlig skal Viggo Kristiansen (21) og Jan Helge Andersen (19) ha lekt gjemsel og krig i Baneheia, kledd som kommandosoldater. I går ble begge siktet for drapet på to små barn.
Det er jo også godt kjent at Jan Helge hadde et ønske om å bli elitesoldat og reise til utlandet for nettopp å krige.
Trist at du har det så vanskelig om dagen at dette ble for komplisert for deg. Du spør om 19-20 åringer pleier å leke krig, du spør om det ikke er litt for gammelt til å leke krig, jeg svarer ved å linke til en av mange nyhetsartikler hvor det dokumenteres at Jan Helge og Viggo pleide å leke krig. Jeg registrerer at du konstaterer at det heller ikke er normalt å leke krig med ladet våpen, men jeg kan ikke se at jeg har hevdet annet enn at det er mye som ikke er normalt men som fortsatt skjer. Jeg kan fortsatt ikke registrere å ha kommet med en direkte påstand om at Jan Helge og Viggo har lekt krig med ladd våpen i akkurat Baneheia, men du må gjerne sitere meg på det.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

B.E. skrev: lør mai 14, 2022 2:10 pm
Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 9:49 am Personlig så har jeg liten tro på at planen var selvmord, ei heller å true noen ved en eventuell arrestasjon. Jeg tror ikke det er mer alvorlig enn at han var i overkant glad i å fantasere om krig og det å være soldat, og at dette kulminerte i at han likte å lade våpenet på soverommet, hvor vi så skal tilbake til dette med hans ønske om aktiv tjeneste i telemarksbataljonen.
Hva med Viggo Kristiansen da? Han spradet også rundt sammen med narkomane både sent og tidlig i Baneheia, i kamuflasjebukse som var relativt populært på 90-tallet.

Ønsket han også aktiv tjeneste i Telemark bataljonen?
I motsetning til Jan Helge, så har vel Viggo Kristiansen ikke ytret noe ønsker om karriere i militæret?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: lør mai 14, 2022 4:38 pm Det virker ikke som at Spesialenheten for politisaker har tenkt å starte noen etterforskning av bakgrunnen for at voldtektssaken mot JAH ble lagt bort.

Link

Svakt, her bør alle kort på bordet og alle steiner snus. Da har Spesialenheten en rolle å fylle.
Jeg ser nok helst at spesialenheten holder seg langt unna saken, det er et organ som ikke har noen ærlig ambisjon om å gå politiet etter i kortene. Det må komme en helt uavhengig granskning så må få tilgang på alt av materiale og mulighet til å kreve at de involverte vitner under ed.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm Jeg ser nok helst at spesialenheten holder seg langt unna saken, det er et organ som ikke har noen ærlig ambisjon om å gå politiet etter i kortene. Det må komme en helt uavhengig granskning så må få tilgang på alt av materiale og mulighet til å kreve at de involverte vitner under ed.
Forsåvidt enig i at Spesialenheten har en tendens å beskytte sine egne. Men jeg tviler på at vi får noen uavhengig granskning av dette, dessverre. Da blir Spesialenheten det vi har.

Med så stort medietrykk det vil være på denne saken, så tror jeg faktisk også Spesialenheten blir nødt å gjøre dette skikkelig.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

newsflash skrev: lør mai 14, 2022 5:15 pm
GoingKronos skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm Jeg ser nok helst at spesialenheten holder seg langt unna saken, det er et organ som ikke har noen ærlig ambisjon om å gå politiet etter i kortene. Det må komme en helt uavhengig granskning så må få tilgang på alt av materiale og mulighet til å kreve at de involverte vitner under ed.
Forsåvidt enig i at Spesialenheten har en tendens å beskytte sine egne. Men jeg tviler på at vi får noen uavhengig granskning av dette, dessverre. Da blir Spesialenheten det vi har.

Med så stort medietrykk det vil være på denne saken, så tror jeg faktisk også Spesialenheten blir nødt å gjøre dette skikkelig.
Jeg har tro på at etterforskningen til Oslo Politidistrikt kommer til å resultere i en havarikommisjon som tar for seg både gjenopptakelseskommisjonen og etterforskningen til gjengen i Agder.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Harduetforslag skrev: tor mai 12, 2022 8:25 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 8:20 pm
Harduetforslag skrev: tor mai 12, 2022 8:06 pm

https://www.tv2.no/a/14683228/
«Mistenkte hadde ingen tanke om å bruke rifla mot politiet. Han var lettet over å bli pågrepet. Han hadde heller ikke noen tanke om å bruke rifla på seg selv», heter det i politiets gjengivelse av avhøret.

Andersen sier at rifla skulle rengjøres, men at den bare ble stående opptil veggen ved en forglemmelse. Han gjentar at han gjennom sin bakgrunn i Heimevernet vet bedre enn å oppbevare et våpen på denne måten.

Andersens forsvarer, Svein Holden, ønsker ikke å kommentere opplysningene i denne saken.


Altså en forglemmelse, men han viste bedre.
Sier han.

Kanskje han var litt for opptatt av å leke krig?
@Harduetforslag @B.E.
Tror det er dette innlegget B.E. sikter til med tanke på å leke krig med skarpe skudd.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

CrimsonKing skrev: lør mai 14, 2022 6:16 pm
Harduetforslag skrev: tor mai 12, 2022 8:25 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 8:20 pm

«Mistenkte hadde ingen tanke om å bruke rifla mot politiet. Han var lettet over å bli pågrepet. Han hadde heller ikke noen tanke om å bruke rifla på seg selv», heter det i politiets gjengivelse av avhøret.

Andersen sier at rifla skulle rengjøres, men at den bare ble stående opptil veggen ved en forglemmelse. Han gjentar at han gjennom sin bakgrunn i Heimevernet vet bedre enn å oppbevare et våpen på denne måten.

Andersens forsvarer, Svein Holden, ønsker ikke å kommentere opplysningene i denne saken.


Altså en forglemmelse, men han viste bedre.
Sier han.

Kanskje han var litt for opptatt av å leke krig?
@Harduetforslag @B.E.
Tror det er dette innlegget B.E. sikter til med tanke på å leke krig med skarpe skudd.
Det er bare midt i diskusjonen det.

Det ender opp med at Harduetforslag viser til en gammel artikkel fra VG hvor det hevdes at både Kristiansen og Andersen lekte krig.

Sent og tidlig skal Viggo Kristiansen (21) og Jan Helge Andersen (19) ha lekt gjemsel og krig i Baneheia, kledd som kommandosoldater. I går ble begge siktet for drapet på to små barn.


Og det starter med at jeg spør deg om Andersen kan ha følt seg truet av noen:

av B.E. » tor mai 12, 2022 7:34 pm
CrimsonKing skrev: ↑tir mai 10, 2022 12:49 am
Når jeg tenker meg om så var det vel en ladd rifle, ikke hagle. Hvorfor var ikke dette offentlig kjent under rettsakene? Kan det ha sammenheng med at Agder Politi Distrikt ville opprettholde et bilde av at JHA var troverdig? Nå spekulerer jeg selvsagt. Sannsynligvis glemte de nok bare å informere pressen om dette.
Det var et salonggevær.

Men hvorfor hadde han et ladd gevær bak senga? Kan han ha følt seg truet av noen?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 4:44 pm Trist at du har det så vanskelig om dagen at dette ble for komplisert for deg.
Hvem ble det for komplisert for og har det vanskelig om dagen? Du spør om jeg kan vise til noe. Da jeg viser til hva du etterspør, så er det liksom meg det er vanskelig og komplisert for?
Trist for deg at det ble for vanskelig for deg. :)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

B.E. skrev: lør mai 14, 2022 8:46 pm
Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 4:44 pm Trist at du har det så vanskelig om dagen at dette ble for komplisert for deg.
Hvem ble det for komplisert for og har det vanskelig om dagen? Du spør om jeg kan vise til noe. Da jeg viser til hva du etterspør, så er det liksom meg det er vanskelig og komplisert for?
Trist for deg at det ble for vanskelig for deg. :)
:lol:

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

CrimsonKing skrev: lør mai 14, 2022 6:16 pm
Harduetforslag skrev: tor mai 12, 2022 8:25 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 8:20 pm

«Mistenkte hadde ingen tanke om å bruke rifla mot politiet. Han var lettet over å bli pågrepet. Han hadde heller ikke noen tanke om å bruke rifla på seg selv», heter det i politiets gjengivelse av avhøret.

Andersen sier at rifla skulle rengjøres, men at den bare ble stående opptil veggen ved en forglemmelse. Han gjentar at han gjennom sin bakgrunn i Heimevernet vet bedre enn å oppbevare et våpen på denne måten.

Andersens forsvarer, Svein Holden, ønsker ikke å kommentere opplysningene i denne saken.


Altså en forglemmelse, men han viste bedre.
Sier han.

Kanskje han var litt for opptatt av å leke krig?
@Harduetforslag @B.E.
Tror det er dette innlegget B.E. sikter til med tanke på å leke krig med skarpe skudd.
Neh, det er bare B.E som gjør sitt beste for å kverulere i all den tid han ikke har noe intelligent å bidra med i debatten, inntil videre har det vært et trist skue men kanskje en forbedring er rett rundt hjørnet. Det stemmer at jeg mener at det ladde våpenet har sammenheng med Jan Helges fascinasjon for militæret og dette med å leke krig, men jeg har selvsagt ikke påstått at Jan Helge og Viggo har løpt rundt i Baneheia med ladde våpen.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Harduetforslag skrev: lør mai 14, 2022 11:20 pm :lol:
Da ser man hvor landet ligger. Dette må vel være den minst intelligente kommentaren som er postet på hele forumet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hvem kan denne XX være mon tro?
Helt umulig å si noen om (NOT)

https://www.nettavisen.no/nyheter/arvid ... 3424273958

guru

Legg inn av guru »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 16, 2022 8:27 am Hvem kan denne XX være mon tro?
Helt umulig å si noen om (NOT)

https://www.nettavisen.no/nyheter/arvid ... 3424273958
Nei si det :D

Det er så man ikke tror det man ser utfolde seg nå. Her er det bare nødt til å bli helt enorme etterspill, mot mange aktører.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 16, 2022 8:27 am Hvem kan denne XX være mon tro?
Helt umulig å si noen om (NOT)

https://www.nettavisen.no/nyheter/arvid ... 3424273958
Men det er jo helt meningsløst at en samfunnsaktør som en journalist skal anonymiseres, de setter sitt navn på artiklene av en grunn og selv om det redaktøren som har det endelige juridiske ansvaret så er det selvsagt ingen grunn til at journalister skal skånes.

Det er ingen overraskelse at JHA ser på Sommerset som en alliert, for det har han i praksis vært og han har kjøpt JHA sin historie om at han er et offer for VK med hud og hår. En skam for journaliststanden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ikke enig i NRK sin beskrivelse:


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

GoingKronos skrev: man mai 16, 2022 9:13 am Ikke enig i NRK sin beskrivelse:

Morsomt at Sommerset er favorittjournalisten til Jan Helge Andersen, i det minste.

storpeder

Legg inn av storpeder »

GoingKronos skrev: man mai 16, 2022 9:07 am Det er ingen overraskelse at JHA ser på Sommerset som en alliert, for det har han i praksis vært og han har kjøpt JHA sin historie om at han er et offer for VK med hud og hår. En skam for journaliststanden.
Ryktes at Sommerset har gitt JHA diverse råd de siste årene, altså at de har hatt en slags personlig relasjon, så at han er JHAs favorittjournalist er kanskje ikke så rart. Ville tippe Trond Solvang i TV 2, som fikk intervjue JHA i fjor, er på en klar andreplass, og så får Connie Bentzrud og Inge D. Hanssen slåss om tredjeplassen. Utrolig nok havner Øystein Milli på utsiden av seierspallen. Litt av et gjeng.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: man mai 16, 2022 9:47 am
GoingKronos skrev: man mai 16, 2022 9:07 am Det er ingen overraskelse at JHA ser på Sommerset som en alliert, for det har han i praksis vært og han har kjøpt JHA sin historie om at han er et offer for VK med hud og hår. En skam for journaliststanden.
Ryktes at Sommerset har gitt JHA diverse råd de siste årene, altså at de har hatt en slags personlig relasjon, så at han er JHAs favorittjournalist er kanskje ikke så rart. Ville tippe Trond Solvang i TV 2, som fikk intervjue JHA i fjor, er på en klar andreplass, og så får Connie Bentzrud og Inge D. Hanssen slåss om tredjeplassen. Utrolig nok havner Øystein Milli på utsiden av seierspallen. Litt av et gjeng.
Øystein Milli virker først og fremst litt uinteressert i saken. Som resten av VG. Det virker ikke som de ønsker å sette seg skikkelig inn i dette og heller på tynt grunnlag konkludere med at "dette er helt åpent".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»