VW ID.4
Fikk en tekstmelding om å prøvekjøre GTX. Rart de promoterer den når levering er om ett år. Velge spent på om det også blir forsinkelser på BMWn. Virker som alle andre merker har forsinkelser. Er det i det hele tatt noen som ikke har hatt forsinkelser eller feil ved introduksjon?
Pussig. Fikk epost fra Møller i dag om at de hadde masse lagerbiler tilgjengelig for omgående levering. Riktignok stod det ingenting i eposten om hvilke modeller det var snakk om, men en lenke til å ta kontakt.
Uansett, har jeg ikke tenkt å skaffe meg elbil før jeg blir tvunget til det.
Uansett, har jeg ikke tenkt å skaffe meg elbil før jeg blir tvunget til det.
"Rart de promoterer den når levering er om ett år."
Egentlig ikke, Toyota driver med heftig promotering av sin første elbil, BZ eller noe slikt, som ingen har verken sett eller prøvd. Den kommer kanskje om et år.
Egentlig ikke, Toyota driver med heftig promotering av sin første elbil, BZ eller noe slikt, som ingen har verken sett eller prøvd. Den kommer kanskje om et år.
Visstnok har det kommet et stort parti ID.4 til Norge, men vet ikke hvor mange det er snakk om eller hvilken variant.
Men mye av det er vel eksisterende bestillinger uansett?
Etter hva jeg hører har Møller alt solgt over 30.000 av de ymse "VW MEB" modellene, så er mye som ikke er levert ennå
Det virker plausibelt spør du meg. Nå har vel ID.3 solgt noe dårligere enn hva man kunne tro, men 15000 biler fordelt på 4 modeller, der 3 er SUV til en relativt rimelig pris, med ventelister siden lansering er dette vel som forventet.
Denne var noe spesiell.
Riksförbundet M Sverige har granskat bilbranschens garanti- och försäkringsvillkor och anmärker nu på att det finns villkor i Volkswagens garanti för elbilarna ID.3 och ID.4 som inte går att uppfylla. I instruktionsboken kan man läsa att bilen inte får lämnas i mer än 24 timmar om det är kallare än 30 minusgrader. Volkswagen Sverige tillbakavisar dock kritiken.
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... m-sverige/
Riksförbundet M Sverige har granskat bilbranschens garanti- och försäkringsvillkor och anmärker nu på att det finns villkor i Volkswagens garanti för elbilarna ID.3 och ID.4 som inte går att uppfylla. I instruktionsboken kan man läsa att bilen inte får lämnas i mer än 24 timmar om det är kallare än 30 minusgrader. Volkswagen Sverige tillbakavisar dock kritiken.
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... m-sverige/
Om man bor et sted der det er kaldere en -30 og ikke har garasje bør man vel ikke kjøpe elbil i det hele tatt. Ingen av de største byene i Norge har noen gang har så lave temperaturer.nometalhorse skrev: ↑tir des 14, 2021 6:35 pm bilen inte får lämnas i mer än 24 timmar om det är kallare än 30 minusgrader
.
Sist redigert av Iseran2770 den tir des 14, 2021 7:41 pm, redigert 1 gang totalt.
.
Sist redigert av Iseran2770 den tir des 14, 2021 7:41 pm, redigert 1 gang totalt.
Har prøvekjørt ID3. Interiøret var minimalistisk, for å si det sånn. Ikke mye å skryte av der.
Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
-
- Innlegg: 845
Nå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.Jan skrev: ↑ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)
ID4 er hentet og satt i trafikk. Fikk den i 14-tiden så jeg har bare kjørt noen få turer. Virker som en bra arbeidsplass, blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.rosmebraad skrev: ↑søn okt 02, 2022 3:13 pmNå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.Jan skrev: ↑ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)
-
- Innlegg: 845
Flott! Ser frem til grundig rapport!Jan skrev: ↑man okt 17, 2022 6:12 pmID4 er hentet og satt i trafikk. Fikk den i 14-tiden så jeg har bare kjørt noen få turer. Virker som en bra arbeidsplass, blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.rosmebraad skrev: ↑søn okt 02, 2022 3:13 pmNå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.Jan skrev: ↑ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)
Hva med skjermer og software? Tek.no va jo mildt sagg lunkne til dette.
Hva med tv-reklamen der 'ungdommen' skryter av lane assist og acc.
"Flott! Ser frem til grundig rapport!
Hva med skjermer og software? Tek.no va jo mildt sagg lunkne til dette.
Hva med tv-reklamen der 'ungdommen' skryter av lane assist og acc."
Litt tidlig å si, men virker ok. Det var i hvert fall enkelt å koble opp telefon mot bluetooth og android auto. Skulle jeg få bruk for navi, foretrekker jeg google maps fra telefonen. Fikk bilen på nett og lastet ned We connect appen, så nå har jeg full kontroll på ladetilstand og klimaanlegg fra sofakroken.
Takket være youtube har jeg funnet ut hvordan man slår av lane assist også.
Ellers vil jeg hevde at betjening er mye mer intuitiv i min 5 år gamle Golf.
Hva med skjermer og software? Tek.no va jo mildt sagg lunkne til dette.
Hva med tv-reklamen der 'ungdommen' skryter av lane assist og acc."
Litt tidlig å si, men virker ok. Det var i hvert fall enkelt å koble opp telefon mot bluetooth og android auto. Skulle jeg få bruk for navi, foretrekker jeg google maps fra telefonen. Fikk bilen på nett og lastet ned We connect appen, så nå har jeg full kontroll på ladetilstand og klimaanlegg fra sofakroken.
Takket være youtube har jeg funnet ut hvordan man slår av lane assist også.
Ellers vil jeg hevde at betjening er mye mer intuitiv i min 5 år gamle Golf.
Det er det på min Golf også, som er gen. 7, men ikke på ID4. Der må man gå gjennom menysystemet for å gjøre det. Som jeg nevnte i et annet innlegg, er alt mye mindre intuitivt . Mye går baklengs inn i fremtiden. Det samme gjelder knappene på rattet, også et tilbakeskritt i forhold til betjening,Iseran2770 skrev: ↑man okt 17, 2022 10:08 pmPå Golf 8 er det en knapp ytterst på lysbryterhendelen for å slå den av.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute