VW ID.4

Svar
Someone

VW ID.4

Legg inn av Someone »

Usikker på om det bare gjelder GTX, men bestiller man den i dag kan man først forvente levering neste i starten av neste sommer

Usikker på status på de andre ID.4 modellene?

Forfun

Legg inn av Forfun »

Fikk en tekstmelding om å prøvekjøre GTX. Rart de promoterer den når levering er om ett år. Velge spent på om det også blir forsinkelser på BMWn. Virker som alle andre merker har forsinkelser. Er det i det hele tatt noen som ikke har hatt forsinkelser eller feil ved introduksjon?

Jan

Legg inn av Jan »

Pussig. Fikk epost fra Møller i dag om at de hadde masse lagerbiler tilgjengelig for omgående levering. Riktignok stod det ingenting i eposten om hvilke modeller det var snakk om, men en lenke til å ta kontakt.
Uansett, har jeg ikke tenkt å skaffe meg elbil før jeg blir tvunget til det.

Jan

Legg inn av Jan »

"Rart de promoterer den når levering er om ett år."
Egentlig ikke, Toyota driver med heftig promotering av sin første elbil, BZ eller noe slikt, som ingen har verken sett eller prøvd. Den kommer kanskje om et år.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jan skrev: tir aug 24, 2021 10:42 pm Toyota driver med heftig promotering av sin første elbil, BZ eller noe slikt, som ingen har verken sett eller prøvd. Den kommer kanskje om et år.
De er vel for at Toyotakunder ikke skal bli fristet til å skifte merke.

Someone

Legg inn av Someone »

Jan skrev: tir aug 24, 2021 10:35 pm Pussig. Fikk epost fra Møller i dag om at de hadde masse lagerbiler tilgjengelig for omgående levering. Riktignok stod det ingenting i eposten om hvilke modeller det var snakk om, men en lenke til å ta kontakt.
Mistenker det da ikke er snakk om GTX modellen

burkar

Legg inn av burkar »

Visstnok har det kommet et stort parti ID.4 til Norge, men vet ikke hvor mange det er snakk om eller hvilken variant.

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: ons aug 25, 2021 9:53 am Visstnok har det kommet et stort parti ID.4 til Norge, men vet ikke hvor mange det er snakk om eller hvilken variant.
Men mye av det er vel eksisterende bestillinger uansett?

Etter hva jeg hører har Møller alt solgt over 30.000 av de ymse "VW MEB" modellene, så er mye som ikke er levert ennå

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: ons aug 25, 2021 9:59 am
Etter hva jeg hører har Møller alt solgt over 30.000 av de ymse "VW MEB" modellene, så er mye som ikke er levert ennå
Er disse 30 000 bare VW modeller? Altså ID3 og ID4 (X), eller er det VAG hvor Enyaq og Q4 e-tron er inkludert?

Someone

Legg inn av Someone »

Shagalott skrev: tor aug 26, 2021 7:33 am
Someone skrev: ons aug 25, 2021 9:59 am
Etter hva jeg hører har Møller alt solgt over 30.000 av de ymse "VW MEB" modellene, så er mye som ikke er levert ennå
Er disse 30 000 bare VW modeller? Altså ID3 og ID4 (X), eller er det VAG hvor Enyaq og Q4 e-tron er inkludert?
Forstod det sånn det var Q4 og Enyaq inkludert. Uansett er det jo en ikke betydelig andel av det årlige bilsalget her i landet

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Det virker plausibelt spør du meg. Nå har vel ID.3 solgt noe dårligere enn hva man kunne tro, men 15000 biler fordelt på 4 modeller, der 3 er SUV til en relativt rimelig pris, med ventelister siden lansering er dette vel som forventet.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Denne var noe spesiell.

Riksförbundet M Sverige har granskat bilbranschens garanti- och försäkringsvillkor och anmärker nu på att det finns villkor i Volkswagens garanti för elbilarna ID.3 och ID.4 som inte går att uppfylla. I instruktionsboken kan man läsa att bilen inte får lämnas i mer än 24 timmar om det är kallare än 30 minusgrader. Volkswagen Sverige tillbakavisar dock kritiken.

https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... m-sverige/

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

nometalhorse skrev: tir des 14, 2021 6:35 pm bilen inte får lämnas i mer än 24 timmar om det är kallare än 30 minusgrader
Om man bor et sted der det er kaldere en -30 og ikke har garasje bør man vel ikke kjøpe elbil i det hele tatt. Ingen av de største byene i Norge har noen gang har så lave temperaturer.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

.
Sist redigert av Iseran2770 den tir des 14, 2021 7:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

.
Sist redigert av Iseran2770 den tir des 14, 2021 7:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

.

Someone

Legg inn av Someone »

Selv med litt kjipt interiør, så virker det som ID.4 selger bra her i landet

MentalM

Legg inn av MentalM »

Someone skrev: ons sep 14, 2022 1:51 pm Selv med litt kjipt interiør, så virker det som ID.4 selger bra her i landet
Prøvekjørte den på lørdag.

Var ok, men fikk ikke noe "yes denne bilen skal vi ha" følelse. Kombinert med en elendig selger står jeg og samboeren over ID.4 og fortsetter letingen.

Someone

Legg inn av Someone »

MentalM skrev: ons sep 14, 2022 1:55 pm Var ok, men fikk ikke noe "yes denne bilen skal vi ha" følelse.
Mitt synspunkt også, selv om selgeren prøver å overbevise meg om å bytte Passaten med denne når leasing går ut. Så går jeg nok for noe annet

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Har prøvekjørt ID3. Interiøret var minimalistisk, for å si det sånn. Ikke mye å skryte av der.

Jan

Legg inn av Jan »

Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
Nå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)

Jan

Legg inn av Jan »

rosmebraad skrev: søn okt 02, 2022 3:13 pm
Jan skrev: ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
Nå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)
ID4 er hentet og satt i trafikk. Fikk den i 14-tiden så jeg har bare kjørt noen få turer. Virker som en bra arbeidsplass, blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: man okt 17, 2022 6:12 pm
rosmebraad skrev: søn okt 02, 2022 3:13 pm
Jan skrev: ons sep 28, 2022 8:22 pm Nå blir jeg også snart ID4 sjåfør. Sjefen fikk tak i en lagerbil hos Møller i Bergen. Det er en ID4Pro med bakhjulsdrift og en del utstyrspakker. Skal bare få montert pulsgiver og taxiutstyr, så er den klar. Blir litt av en overgang fra en 9 år gammel Touran med 602.000 km på telleren.
Siden jeg kjører 6000km/mnd , vil jeg dele erfaringer etter hvert.
Lover å fatte meg mer i korthet enn Teslabjørn.
Nå kan jo du ha enda mer formening om påstandene om at VW blir 'frakjørt' på elbiler og annet.
(Jeg kjører jo også VW på jobb.)
Er man interessert kan man se Sandy Munro som 'dissekerer' ID 4 på nett. (Men de er jo opptatt av billinge, integrerte deler mer enn holdbarhet og enkle mekanikerjobber slik jeg oppfattrr det.)
ID4 er hentet og satt i trafikk. Fikk den i 14-tiden så jeg har bare kjørt noen få turer. Virker som en bra arbeidsplass, blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.
Flott! Ser frem til grundig rapport!
Hva med skjermer og software? Tek.no va jo mildt sagg lunkne til dette.
Hva med tv-reklamen der 'ungdommen' skryter av lane assist og acc.

Jan

Legg inn av Jan »

"Flott! Ser frem til grundig rapport!
Hva med skjermer og software? Tek.no va jo mildt sagg lunkne til dette.
Hva med tv-reklamen der 'ungdommen' skryter av lane assist og acc."

Litt tidlig å si, men virker ok. Det var i hvert fall enkelt å koble opp telefon mot bluetooth og android auto. Skulle jeg få bruk for navi, foretrekker jeg google maps fra telefonen. Fikk bilen på nett og lastet ned We connect appen, så nå har jeg full kontroll på ladetilstand og klimaanlegg fra sofakroken.
Takket være youtube har jeg funnet ut hvordan man slår av lane assist også.
Ellers vil jeg hevde at betjening er mye mer intuitiv i min 5 år gamle Golf.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jan skrev: man okt 17, 2022 6:12 pm blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.
På Golf 8 er det en knapp ytterst på lysbryterhendelen for å slå den av.

Jan

Legg inn av Jan »

Iseran2770 skrev: man okt 17, 2022 10:08 pm
Jan skrev: man okt 17, 2022 6:12 pm blir enda bedre når jeg finner ut hvordan jeg slår av den jævla "lane assist" funksjonen.
På Golf 8 er det en knapp ytterst på lysbryterhendelen for å slå den av.
Det er det på min Golf også, som er gen. 7, men ikke på ID4. Der må man gå gjennom menysystemet for å gjøre det. Som jeg nevnte i et annet innlegg, er alt mye mindre intuitivt . Mye går baklengs inn i fremtiden. Det samme gjelder knappene på rattet, også et tilbakeskritt i forhold til betjening,

Kent

Legg inn av Kent »

Forstått det slik at "Lane assist" må slåes av hver gang man setter seg i bilen?

Jan

Legg inn av Jan »

Kent skrev: man okt 17, 2022 10:25 pm Forstått det slik at "Lane assist" må slåes av hver gang man setter seg i bilen?
Håper ikke det, skal finne det ut i morgen.

Kent

Legg inn av Kent »

Jan skrev: man okt 17, 2022 10:27 pm
Kent skrev: man okt 17, 2022 10:25 pm Forstått det slik at "Lane assist" må slåes av hver gang man setter seg i bilen?
Håper ikke det, skal finne det ut i morgen.
Jo, rimelig sikker på det. EU-krav eller noe. NCAP.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»