Bilskilt - status

Svar
Someone

Bilskilt - status

Legg inn av Someone »

Siden en annen maratontråd mangler fra VGD-tiden, den helt banale tråden om bilskilt.

Så hvor høyt har Oslo nå kommet på DR? Og når ses vi den første ED (?) registrerte bilen?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

ED kommer vel om noen dager vil jeg tro, litt over 14000 tilgjengelige i EC-serien, og med rundt 800 registrerte el-biler hver dag så er de nok produsert og kanskje sendt ut allerede.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: tor aug 26, 2021 7:04 pm Så hvor høyt har Oslo nå kommet på DR?
I følge en side som ikke alltid er helt ajour er høyeste nummer i Oslo DR 98486

burkar

Legg inn av burkar »

Iseran2770 skrev: tor aug 26, 2021 9:44 pm
Someone skrev: tor aug 26, 2021 7:04 pm Så hvor høyt har Oslo nå kommet på DR?
I følge en side som ikke alltid er helt ajour er høyeste nummer i Oslo DR 98486
Og for en bil det er - en grønn Aston Martin Vantage F1 Edition :)

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

burkar skrev: fre aug 27, 2021 3:27 pm
Iseran2770 skrev: tor aug 26, 2021 9:44 pm
Someone skrev: tor aug 26, 2021 7:04 pm Så hvor høyt har Oslo nå kommet på DR?
I følge en side som ikke alltid er helt ajour er høyeste nummer i Oslo DR 98486
Og for en bil det er - en grønn Aston Martin Vantage F1 Edition :)
DR98697 finnes, og det er en Aston Martin DBS.

burkar

Legg inn av burkar »

Shagalott skrev: tor aug 26, 2021 7:26 pm ED kommer vel om noen dager vil jeg tro, litt over 14000 tilgjengelige i EC-serien, og med rundt 800 registrerte el-biler hver dag så er de nok produsert og kanskje sendt ut allerede.
De første ED-bilene ble registrert i dag.

Someone

Legg inn av Someone »

Hvor langt er Oslo kommet ved utgange av september? Ennå ikke DS?

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: søn okt 03, 2021 9:54 am Hvor langt er Oslo kommet ved utgange av september? Ennå ikke DS?
I følge nettsiden som ikke alltid er helt ajour er høyeste DR 99723 så DS er veldig nær.

Jeg bor som du vet nær en Toyota forhandler og der var de på DR 98 tidlig i august. Møller selger ikke mange biler med bensin eller dieselmotor så de ligger etter. Min bil som ble registrert 16.september fikk nummer som starter på DR 97.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Så en, for meg, ny norsk bokstavkombinasjon i dag, FC. Skiltrammen hadde påskriften "Bil i Nord", eller noe slikt. Er FC fra de nordligere delene av Norge?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Larsabal skrev: tir nov 02, 2021 11:01 am Er FC fra de nordligere delene av Norge?
Den kombinasjonen har vært brukt i Tromsø tidligere, ifølge denne siden

burkar

Legg inn av burkar »

Iseran2770 skrev: søn okt 03, 2021 7:09 pm
Someone skrev: søn okt 03, 2021 9:54 am Hvor langt er Oslo kommet ved utgange av september? Ennå ikke DS?
I følge nettsiden som ikke alltid er helt ajour er høyeste DR 99723 så DS er veldig nær.

Jeg bor som du vet nær en Toyota forhandler og der var de på DR 98 tidlig i august. Møller selger ikke mange biler med bensin eller dieselmotor så de ligger etter. Min bil som ble registrert 16.september fikk nummer som starter på DR 97.
Så en X5 med DS-skilter i forrige uke, så da er den komboen i gang.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

burkar skrev: tir nov 02, 2021 12:48 pm Så en X5 med DS-skilter i forrige uke, så da er den komboen i gang.
Ja, jeg så for et par uker siden på siden (som ikke alltid er helt ajour) at DS10003 ble registrert 13.10 og det var faktisk en X5. Nå oppgir de DS10301 som høyeste brukte nummer. Den ble registrert allerede 22.10 (en Cupra Formentor).

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

burkar skrev: tir aug 31, 2021 2:49 pm
Shagalott skrev: tor aug 26, 2021 7:26 pm ED kommer vel om noen dager vil jeg tro, litt over 14000 tilgjengelige i EC-serien, og med rundt 800 registrerte el-biler hver dag så er de nok produsert og kanskje sendt ut allerede.
De første ED-bilene ble registrert i dag.
Henter bil i morgen, kommet til ED 310xx nå, det går kjapt unna.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Hvorfor benytter folk seg av "MDG-skilt" når de kan få normale bilskilt på bilen?

For basert på observasjoner, så er det jo flere som velger bort MDG-skiltene.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Ribba skrev: tor nov 04, 2021 5:17 pm Hvorfor benytter folk seg av "MDG-skilt" når de kan få normale bilskilt på bilen?
Jeg hadde også droppet MDG-skilt. Men innen jeg skal ha elbil har de uansett brukt opp alle kombinasjoner som sterter med E.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Ribba skrev: tor nov 04, 2021 5:17 pm Hvorfor benytter folk seg av "MDG-skilt" når de kan få normale bilskilt på bilen?

For basert på observasjoner, så er det jo flere som velger bort MDG-skiltene.
Skal jeg komme med en antagelse så bryr vel folk flest seg (inkludert meg) minimalt hva registreringsnummeret på bilen er og hvilken bokstavkombinasjon det har.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

KingKongHalvor skrev: ons nov 03, 2021 8:11 pm
burkar skrev: tir aug 31, 2021 2:49 pm
Shagalott skrev: tor aug 26, 2021 7:26 pm ED kommer vel om noen dager vil jeg tro, litt over 14000 tilgjengelige i EC-serien, og med rundt 800 registrerte el-biler hver dag så er de nok produsert og kanskje sendt ut allerede.
De første ED-bilene ble registrert i dag.
Henter bil i morgen, kommet til ED 310xx nå, det går kjapt unna.
Høyeste nummer i ED serien er 34772, totalt er det 74 792 skilt igjen i den serien.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Shagalott skrev: fre nov 05, 2021 7:26 am Skal jeg komme med en antagelse så bryr vel folk flest seg (inkludert meg) minimalt hva registreringsnummeret på bilen er og hvilken bokstavkombinasjon det har.
Selvsagt, men dette er ikke et forum for folk som ikke bryr seg om biler overhodet.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Iseran2770 skrev: fre nov 05, 2021 10:05 am
Shagalott skrev: fre nov 05, 2021 7:26 am Skal jeg komme med en antagelse så bryr vel folk flest seg (inkludert meg) minimalt hva registreringsnummeret på bilen er og hvilken bokstavkombinasjon det har.
Selvsagt, men dette er ikke et forum for folk som ikke bryr seg om biler overhodet.
Det vet jeg, men jeg svarte på dette: Hvorfor benytter folk seg av "MDG-skilt" når de kan få normale bilskilt på bilen?
Og svaret er vel alt folk stort sett gi blanke f.. i hvordan bokstavkombinasjon det er på skiltene på bilen.

Someone

Legg inn av Someone »

BU har kommet opp på 30000 tallet, men så tregt har det vel ikke gått siden "BL-tiden"?

Someone

Legg inn av Someone »

Kjører sikkert litt for lite, men så nå mitt første DS skilt. Noe jeg tror var en ny XC90, som i dag er litt uvanlig i seg selv

burkar

Legg inn av burkar »

Jessheim-traktene har skiftet til CX-skilter nå.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

burkar skrev: tir mar 01, 2022 12:40 pm Jessheim-traktene har skiftet til CX-skilter nå.
Da fikk jeg (vi) rett i at Jessheim kom til å runde før Førde, som fortsatt bare er på TV98xxx.

burkar

Legg inn av burkar »

Iseran2770 skrev: tir mar 01, 2022 7:44 pm
burkar skrev: tir mar 01, 2022 12:40 pm Jessheim-traktene har skiftet til CX-skilter nå.
Da fikk jeg (vi) rett i at Jessheim kom til å runde før Førde, som fortsatt bare er på TV98xxx.
Haugesund har også skiftet bokstavkombo i februar, fra SD til SE. SE10000 sitter på en Mercedes-Maybach GLS 600.

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: ons mar 02, 2022 12:07 am Haugesund har også skiftet bokstavkombo i februar, fra SD til SE. SE10000 sitter på en Mercedes-Maybach GLS 600.
Det var nesten litt passende

Someone

Legg inn av Someone »

Da skal man vel har startet dele ut EE skilt?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: ons mai 11, 2022 2:10 pm Da skal man vel har startet dele ut EE skilt?
Jepp.

SUV

Legg inn av SUV »

Someone skrev: ons mai 11, 2022 2:10 pm Da skal man vel har startet dele ut EE skilt?
Ser i bildearkivet mitt at jeg 29/4-2022 tok bilde av EE10. Det står TANG bakpå den så da er det vel en Byd Tang regner jeg med.

Samme dagen tok jeg også et bilde litt lenger ut i E-alfabetet, nemlig EZ. Men hengere og campingvogner og slikt er jo litt foran bilene så dette var en Hobby campingvogn med EZ4571. Og det er vel minst et år siden jeg for første gang så EX-registrert ATV på ei kai/brygge nær statsministerens veiløse hytte, uten at det dermed trenger å ha noe med ham å gjøre. Og eksosrøret tyder på at den ikke er elektrisk.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Nå etter kun 6 mnd har EE allerede blitt gammelt og EF-skiltene har begynt å komme:
https://elbil.no/men-nar-kommer-eu/

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kompressor skrev: lør des 03, 2022 10:34 am Nå etter kun 6 mnd har EE allerede blitt gammelt og EF-skiltene har begynt å komme:
https://elbil.no/men-nar-kommer-eu/
Hentet nybil fredag med EE 97XXX så ja det er på vei over fra Elektrisk Ekvipasje til Elektrisk Farkost.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»