2021 US Open

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: 2021 US Open

Legg inn av lok1 »

Dette blir en lang natt

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Ser ut som det avgjørende settet blir raskt avgjort.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Begynner å bli close nå for Djokovic med tanke på flere slams på HC, men klarer det altså, stakkars Zverev som med den formen og det spillet likevel kommer til kort. Var helt åpent, dette, Djokovic er vel ganske klar favoritt nå, men vi får se, håper på nok en godbit på søndag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hvis man ser bort fra en god del overraskelser tidlig i turneringa, har alt gått etter manuset når det gjelder de tre store favorittene her. Alle kom seg til semi, og det ble en thriller mellom Djokovic og Zverev - som spådd. Denne kampen fikk jeg ikke sett, da jeg rett og slett måtte legge meg etter Medvedev - FAA, men resultatet var vel akkurat som venta. Det samme gjelder for så vidt Medvedevs seier over Felix. Sterkt å ta hjem det andre settet der, men litt svakt av Felix å gi bort en såpass stor ledelse. Deretter enkelt for Medvedev på cruise control. Jeg håper og tror på en bra finale, og at Medvedev i alle fall spiller bedre enn han gjorde i finalen i Melbourne.

Uansett: Ingen tvil om at de tre beste tennisspillerne akkurat nå heter Djokovic, Medvedev og Zverev. Alle de andre må opp på et nytt nivå for å kunne hamle opp med disse tre på HC.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Takk og lov for at Discovery har muligheten til å se kampen uten norsk kommentator og studio

R66

Legg inn av R66 »

Ganske gira før finalen, ei som har 18-0 sett så langt, alså feier alle av banen og andre som har vunnet mot topp spillere i tre sett gjerne en av de i tiebreak så går det i tre Fernandez favoritt
Håper at anledningen spiller ikke så stor rolle og at det blir seerverdig finale

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Takk og lov for at man har muligheten til å se kampen med norsk kommentator og studio.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fernandez virker nervøs.

KBY

Legg inn av KBY »

For en som ikke ser så mye tennis så virker nivået på dametennis må være begredelig lavt når to stk så lavt rangerte spillere kan komme seg til finalen i US Open.
Det er sikkert en brannfakkel, men for meg virker dette merkelig og bør si noe om nivået

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Who's that bitch in the player box?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det sier nok noe om nivået, men det sier nok aller mest om stabiliteten til topp-spillerne. Uten å ha vært aktiv på denne delen av forumet foruten om Casper Ruud har jeg sett en del 125 og 250-turneringer ifb. med betting på WTA-touren, og når man kommer under topp 100 er det mye rart. Vil anta, uten å påstå for bastant, at nivået innad ca. topp 50 på WTA-touren er jevnere enn på ATP, men ATP er jevnere når man snakker 150.

Tipper forresten Raducanu tar dette. Svever på en ekstrem medgangsbølge nå. Ikke akkurat erfaren Fernandez heller. Nivået for øyene å ha noe å hvile på har i hvert fall kraftig tatt seg opp siden Williams-søstrene..

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Det at de er unge spillere på vei opp tyder jo også som regel på at de er en del bedre enn rankinga tilsier bare at de faktisk må jobbe til seg poeng for å komme opp dit de hører hjemme

Centrist

Legg inn av Centrist »

Foreløpig ganske mange upressede feil, men begge forsøker å ta sjansene som kommer (selv om det ikke lykkes) og det er artig å se.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Av en eller annen grunn holder jeg med canadieren selv om jeg føler at den britiske spilleren vinner.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tross alt en positiv start på kampen. Full pupp fra begge så langt og en del fine ballvekslinger.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Angående nivået er jeg enig i at det ikke er imponerende for tiden. Barty på sitt beste er en fryd, og hun er jo nå en av de med flest uker på rad som nummer.en.
Nivået var vel heller ikke all verden da Hingis dominerte (hun hadde jo ingen serve), og Williamsene i starten var jo bare kanoner, som kunne gå i hytt og gevær. Ble bedre når de stabiliserte seg, og fikk konkurranse fra belgierne. Jankovic som nummer en er kanskje det verste? Wozniacki var vel undervurdert, og en "kjedelig" spillestil. Lucic-Baroni kunne vært en stjerne om det ikke hadde vært for tennisens verste? far.

R66

Legg inn av R66 »

Solid første 40 min, ingen klarer å ta kontroll siden begge vil gjerne spille fra grunnlinja og styre spillet

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Lengste kvinnekamp på 6 timer 31 minutter var over to sett. Dog med en ballveksling på 29! minutter. Ta den Isner og Mahut.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Håper på Raducanu her. Morsom spiller og veldig fan av hvor offensiv hun er i returspillet og har vært i hele turneringa

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: lør sep 11, 2021 11:01 pm Angående nivået er jeg enig i at det ikke er imponerende for tiden. Barty på sitt beste er en fryd, og hun er jo nå en av de med flest uker på rad som nummer.en.
Helt enig. Problemet på dametouren er at nivået blant de antatt beste er for dårlig. Det som skjer da er at de taper ikke bare om de har en dårlig dag, men også om motstanderen har en veldig god dag. Dette skjer langt sjeldnere på ATP-touren av to grunner: A) De beste er ekstremt sterke mentalt og har et stabilt spill med en tydelig gameplan. B) Hvis gameplanen ikke funker, så har de en plan B som de allikevel kan vinne med. På WTA-touren er dette sjeldenheter, og da særlig det som gjelder plan B. Enten så slår spillerne hardt eller så går de for sikkerhet. Det er ytterst sjelden man ser noen endre med spinvariasjon, slice, posisjon i banen osv. Da blir registeret for dårlig, og det kan bli slik at du hele tida er avhengig av at du har dagen for å vinne. Barty, som du nevner her, er en av få som har et så stort register at hun har flere måter å vinne på. Dessuten spiller hun med betydelig mer spinmargin, som gjør spillet hennes sikrere uten at det blir defensivt. Hun ligner mye mer på en herrespiller i måten hun spiller på enn så å si hele det resterende feltet. Der har mange av de andre noe å lære, ellers ender de opp med sine fifteen minutes of fame.

Håper dette var et ok svar også til du som spurte om hvorfor det kan være to så lavt rangerte spillere i en GS-finale. Noe slik kan ikke skje i herretennis slik det ser ut nå og har sett ut i flere titalls år.

R66

Legg inn av R66 »

sexxes skrev: lør sep 11, 2021 11:07 pm Lengste kvinnekamp på 6 timer 31 minutter var over to sett. Dog med en ballveksling på 29! minutter. Ta den Isner og Mahut.
:D

Emma tar være på settball nr 4 og tar første sett
Utrolig stor fordel i tennis å serve først, spesielt for jenter

Centrist

Legg inn av Centrist »

Raducanu spiller et imponerende første sett her. Det som er artig med to såpass uerfarene spillere i finalen er nettopp det vi ser når Raducanu tar første settet. Flere av topp 10 spillerne hadde nærmest nikket anerkjennende til å vinne settet, men Raducanu får med seg publikum. Sett det samme av Fernandez når hun har vunnet viktige poeng også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Raducanu tar første stikk. Ikke ufortjent totalt sett. Litt opp og ned i kvalitet, men stort sett en positiv kamp så langt. Jentene spiller i alle fall offensivt og ønsker å vinne i stedet for at de prøver å unngå å tape. Tror Fernandez må prøve litt mer på det hun var inne på en liten periode med å spille aggressivt på retur og å variere spin og høyde over nettet. Ville prøvd meg på en del 2/3 eller 3/4 server i stedet for å makse på 1. serve.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Tar man rankingen ville dette vært Alexei Popyrin, Australia og Antoine Hoang, Frankrike på herresiden.

R66

Legg inn av R66 »

Fernandez far fra Ecuador mor fra Philipiner spiller for Canada
Raducanu født i Canada far fra Romania og mor fra China spiller for England

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: lør sep 11, 2021 11:27 pm Tar man rankingen ville dette vært Alexei Popyrin, Australia og Antoine Hoang, Frankrike på herresiden.
Ja, ikke sant. Det forteller ganske mye, det.

Når det er sagt, så er det en del bra tennis utpå her i dag. Absolutt en av de bedre kvinnefinalene jeg har sett de siste åra. Så langt, i hvert fall. Godt gjort av Fernandez å ta fem på rad etter å ha hatt tre breakballer mot seg. Fant endelig førsteserven, og mulig hun har tenkt det samme som meg, at 2/3- eller 3/4-server er det som gjelder. Har litt flaks med nettkanten også.

Ellers: Tenk at ingen av disse to var født under 9/11. Det kjennes absurd ut, selv for en som føler seg såpass ung som det jeg gjør.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

R66 skrev: lør sep 11, 2021 11:31 pm Fernandez far fra Ecuador mor fra Philipiner spiller for Canada
Raducanu født i Canada far fra Romania og mor fra China spiller for England
Kan jo legge til at Fernandez er født i Canada og at Raducanu flytta til England da hun var 2 år

Centrist

Legg inn av Centrist »

For å legge til et poeng ang. nivået så skal det sies at Raducanu ikke har hatt verdens hardeste trekning til finalen. 121, 49, 41, 43, 11 og 18. Med tanke på nivået hun viste i Wimbledon så er det ikke så overraskende at hun hamler opp med de rundt 40.plass på rankingen. Seierne mot Bencic og Sakkari er derimot veldig imponerende. Fernandez sin måte å komme til finale på er derimot noe å hylle, med bla. Osaka i tredje runde.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Legg til at Fernandezs fars foreldre er fra Peru.

Selv har jeg tysk(polsk) og svensk blod et sted i årene.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Dobbel!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»