2021 US Open

Svar
storpeder

Re: 2021 US Open

Legg inn av storpeder »

LittleSteven skrev: tor aug 26, 2021 8:56 pm Trekningen kom ut i dag, og Nole er nok fornøyd med å unngå Tsitsipas i semien.
Noen spesiell grunn til at Zverev skulle være en mindre farlig motstander i en semifinale?

storpeder

Legg inn av storpeder »

LittleSteven skrev: tor aug 26, 2021 10:41 pm
storpeder skrev: tor aug 26, 2021 10:30 pm
LittleSteven skrev: tor aug 26, 2021 8:56 pm Trekningen kom ut i dag, og Nole er nok fornøyd med å unngå Tsitsipas i semien.
Noen spesiell grunn til at Zverev skulle være en mindre farlig motstander i en semifinale?
For så vidt ikke, men Zverev er ofte mer ustabil, så anser det som mer sannsynlig at Tsitsipas kommer seg til semien.
Historisk har Zverev sviktet i en del slams, men det siste drøye året har han ikke det, og ut fra formen i forrige turnering holder jeg ham som farligere på hardcourt for øyeblikket, selv om semien der selvsagt kunne gått begge veier, og er vel temmelig hipp som happ, kanskje. Tsitsipas har ellers omtrent dobbelt så høy odds som Zverev, ser jeg.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jeg vil si at Zverev er den tøffeste motstanderen Djokovic kan få i en eventuell semi. Han har jo spilt helt ekstremt bra tennis i sommer, og knuste Djokovic i de to siste settene i OL-semien. Tror det er en fordel for ham å møte Djokovic i semifinalen, fremfor finalen. Sånn sett ble denne trekninga litt sånn som jeg håpa på.

I prosenter vil jeg si at det er noe slik som dette før turneringa:

Djokovic: 45 %
Medvedev: 20 %
Zverev: 20 %
Tsitsipas: 10 %
Øvrige: 5 %

Jeg sa jo før sesongen at jeg trodde det kom til å bli en ikke-big-four-vinner i år, så da får jeg holde meg til det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ingen vet vel formen til Djokovic, så jeg blir ikke veldig overrasket om han rykter ut tidlig.

Spent på Berrettini eller Sinner kan overraske. Øvre halvdel er klart tøffere, for jeg sliter med å se hvem som skal ta ut Medvedev eller Tsitsipas fra nedre halvdel.

R66

Legg inn av R66 »

bra kamper på flere baner for åpningsdagen
på AA åpner finalister for noen år siden og etter det siste kamp for Andy

R66

Legg inn av R66 »

Halep videre, men hun holdt på kaste det bort

Coach

Legg inn av Coach »

LittleSteven skrev: tor aug 26, 2021 8:56 pm Sendes som alltid på Eurosport, og så får vi håpe at landslagspausen og kvelds-/nattkamper bidrar til at det blir mye tennis på gratiskanalene deres.
Og årets nominerte i klassen "famous last words" er...

... ... ...

Vel, ettersom infoen jeg syntes å snappe opp på tampen av fotballstudiosendinga i går kveld - altså at den første uka av US Open skulle vises eksklusivt på Discovery+ - faktisk later til å stemme, har jeg i det minste nå fått frigjort tid til å raljere mot faenskapet her. Alternativet for min del er for tiden å sitte og myse på tennis på en mobilskjerm, og det gir ikke akkurat noen stor seeropplevelse.

Nå er strengt tatt ingen av Eurosport-kanalene gratis (se sitat), men hva man egentlig betaler for gjennom abonnement på dem blir mer og mer mystisk. For øyeblikket sender Eurosport Norge golf i reprise, og Eurosport 1 sender rally i reprise... (etter å ha starta "tennisdagen" med sprangridning i reprise etterfulgt av WATTS). Man er altså så desperate etter å tvinge folk til å betale ekstra for en underlegen strømmetjeneste at selv live-idrett på én TV-kanal av gangen tydeligvis blir for mye.

Nå er dette en prosess som har pågått over tid, og nesten hver eneste slam de seneste årene har markert et nytt steg ned i sumpa som man gjerne skulle ha omtalt grundigere enn man har orket/rukket - men jo mer vann som har passert under den lekke oljetankeren Discovery Norge, dess mer av sølet deres får man samlet opp og komprimert på én gang:

Fra oppkjøpet og den spede begynnelse hvor Eurosport Norge erstattet Eurosport 2 i stedet for å utgjøre et supplement til de allerede eksisterende kanalene (når kaskaden av nye rettigheter skulle finnes plass til), til kutting av direktesendinger nattestid, til begrensning av direkte slamtennis til én kanal av gangen, via idiotkonseptet "Tenniskanalen" (les: Eurosport Pluss 1 som i en periode viste nøyaktig den samme tennisen som den aktuelle hovedkanalen viste, formodentlig et (meget tafatt) forsøk på å kamuflere at man egentlig skar ned på dekningen), til å prioritere stadig mindre interessante kamper på den ene kanalen som viste, til å holde seg konsekvent borte fra hovedarenaen på den ene kanalen som viste, til å til og med lempe Casper Ruuds kamper ut av TV-dekningen. Ingen lut tilsynelatende kraftig nok for å jage folk over til Eurosport Player, Dplay, og nå Discovery+.

Et lite steg i motsatt retning under årets Wimbledon, der man sensasjonelt nok valgte å prioritere Centre Court, men den retningsforandringen ble, som nå kjent, av det kortvarige slaget. Med OL gjorde Discovery sin agenda tydelig også for de store massene, da både Warholms forsøksheat, en av håndballguttas nøkkelkamper og hele veien til Mol/Sørum gjennom cuprundene mot gullet ble henvist eksklusivt til Discovery+... og om man hadde vrient for å forestille seg hvordan de skulle klare å fortsette ferden videre nedover etter det, har svaret altså kommet: Første uka av US Open fullstendig fjernet fra TV-skjermen.

Discovery Norge klarer alltid å synke enda litt lavere. De er rett og slett bunnløse.

Gratulerer til tennissporten med å ha en så *flott* partner til å eksponere seg her i landet.

Og hvil i fred, Eurosports TV-kanaler...

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Hehe, Coach, der tok du ordet ut av munnen på meg. Skulle selv inn for å raljere mot dette. Men hadde neppe endt opp like elegant som det du skriver.

Vi lineær-TV-fans er en utdøende rase dessverre.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Pokker ta. Alltid vært fan av eurosport, men når de viser repriser og man må ha discovery+ for å se live tennis kan man like gjerne legge ned skiten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Enormt spill av Murray. Gøy å se.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Murray tar første sett 6-2 mot Tsitsipas, overrasket meg. Får se om han holder .

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Isner i trøbbel, ligger under 2-0 i sett etter to tiebreak-tap. Nakashima har hatt det lille overtaket ellers, litt mer repertoar.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Will.i.Nickersen skrev: man aug 30, 2021 9:33 pm Murray tar første sett 6-2 mot Tsitsipas, overrasket meg. Får se om han holder .
6-5 Tsitsipas i andre, men de er på serve. Overrasker meg litt, dette her. Hadde ikke trodd at Murray skulle presse Stef såpass.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Og Nakashima slo Isner 3-0 i strake sett, fine greier.

Ser på Casper kampen, følger kun resten på poeng, så vet ikke om det er Murray som er god eller Tsitsipas som er sløv.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Will.i.Nickersen skrev: man aug 30, 2021 10:28 pm Og Nakashima slo Isner 3-0 i strake sett, fine greier.
Ikke voldsomt overraskende, syns jeg. Nakashima har spilt bra tennis i sommer og er en av de amerikanerne som kommer til å gjøre det best framover. Selvsagt litt skuffende for Isner, men sånn er det jo for spillere som han og Karlovic. Var vel Nadal som sa noe à la "Mot Karlovic kan man spille fantastisk og tape, men man kan også spille helt elendig og vinne". Ganske treffende!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Synd Murray tapte tiebreaket, ellers kunne det blitt en herlig fight. Nå ordner det seg nok for den greske guden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Utrolig gøy å se på Murray, det har vært en fantastisk åpningsdag av US Open.

Coach

Legg inn av Coach »

Skraevadottir skrev: lør aug 28, 2021 8:05 am Jeg sa jo før sesongen at jeg trodde det kom til å bli en ikke-big-four-vinner i år, så da får jeg holde meg til det.
Du har ikke tro på Murray her, altså? ;-)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Coach skrev: man aug 30, 2021 7:08 pm Vel, ettersom infoen jeg syntes å snappe opp på tampen av fotballstudiosendinga i går kveld - altså at den første uka av US Open skulle vises eksklusivt på Discovery+ - faktisk later til å stemme, har jeg i det minste nå fått frigjort tid til å raljere mot faenskapet her. Alternativet for min del er for tiden å sitte og myse på tennis på en mobilskjerm, og det gir ikke akkurat noen stor seeropplevelse.

Nå er strengt tatt ingen av Eurosport-kanalene gratis (se sitat), men hva man egentlig betaler for gjennom abonnement på dem blir mer og mer mystisk. For øyeblikket sender Eurosport Norge golf i reprise, og Eurosport 1 sender rally i reprise... (etter å ha starta "tennisdagen" med sprangridning i reprise etterfulgt av WATTS). Man er altså så desperate etter å tvinge folk til å betale ekstra for en underlegen strømmetjeneste at selv live-idrett på én TV-kanal av gangen tydeligvis blir for mye.

Nå er dette en prosess som har pågått over tid, og nesten hver eneste slam de seneste årene har markert et nytt steg ned i sumpa som man gjerne skulle ha omtalt grundigere enn man har orket/rukket - men jo mer vann som har passert under den lekke oljetankeren Discovery Norge, dess mer av sølet deres får man samlet opp og komprimert på én gang:

Fra oppkjøpet og den spede begynnelse hvor Eurosport Norge erstattet Eurosport 2 i stedet for å utgjøre et supplement til de allerede eksisterende kanalene (når kaskaden av nye rettigheter skulle finnes plass til), til kutting av direktesendinger nattestid, til begrensning av direkte slamtennis til én kanal av gangen, via idiotkonseptet "Tenniskanalen" (les: Eurosport Pluss 1 som i en periode viste nøyaktig den samme tennisen som den aktuelle hovedkanalen viste, formodentlig et (meget tafatt) forsøk på å kamuflere at man egentlig skar ned på dekningen), til å prioritere stadig mindre interessante kamper på den ene kanalen som viste, til å holde seg konsekvent borte fra hovedarenaen på den ene kanalen som viste, til å til og med lempe Casper Ruuds kamper ut av TV-dekningen. Ingen lut tilsynelatende kraftig nok for å jage folk over til Eurosport Player, Dplay, og nå Discovery+.

Et lite steg i motsatt retning under årets Wimbledon, der man sensasjonelt nok valgte å prioritere Centre Court, men den retningsforandringen ble, som nå kjent, av det kortvarige slaget. Med OL gjorde Discovery sin agenda tydelig også for de store massene, da både Warholms forsøksheat, en av håndballguttas nøkkelkamper og hele veien til Mol/Sørum gjennom cuprundene mot gullet ble henvist eksklusivt til Discovery+... og om man hadde vrient for å forestille seg hvordan de skulle klare å fortsette ferden videre nedover etter det, har svaret altså kommet: Første uka av US Open fullstendig fjernet fra TV-skjermen.

Discovery Norge klarer alltid å synke enda litt lavere. De er rett og slett bunnløse.

Gratulerer til tennissporten med å ha en så *flott* partner til å eksponere seg her i landet.

Og hvil i fred, Eurosports TV-kanaler...
Her setter du ord på det mange tenker, vil jeg tro. Det er rett og slett provoserende, og all den raljeringen fra Espen Tvedt over useriøse konkurrenter og andre aktører står seg dårlig når en ser hva som skjer med Eurosport. Så er man jo i en liten skvis som seer også, da. Skal man ta til takke med litt tennis nå og da og samtidig vise litt sivil ulydighet gjennom å ikke kjøpe abonnement, eller skal man gi etter og betale for shajten? Jeg føler at det ikke fins noen vinn-vinn-situasjon, i hvert fall.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Coach skrev: man aug 30, 2021 11:33 pm
Skraevadottir skrev: lør aug 28, 2021 8:05 am Jeg sa jo før sesongen at jeg trodde det kom til å bli en ikke-big-four-vinner i år, så da får jeg holde meg til det.
Du har ikke tro på Murray her, altså? ;-)
Hehe. Jeg hadde ikke det. Nå vil jeg si det er 50/50 her, men jeg tror Murray må serve det hjem dette settet nå, ellers tror jeg ikke det går. Heier for så vidt på grekeren også.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Var ikke veldig ladd på dette US Open etter forfall av Rafa og Roger, men lar meg rive med av Murray nå. Utrolig moro å se på.

Så var der herlig med en god start på Casper også.

Blir som regel moro når det ruller i gang.. :)

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mental time out på Tsitsipas tenker jeg

storpeder

Legg inn av storpeder »

Artig med Murray, som selvsagt har spillet til å slå hvem det skulle være i seg, men hvem hadde trodd han skulle klare å ta det frem nå. Men er jo på langt nær over.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

fugletitteren skrev: man aug 30, 2021 11:52 pm Mental time out på Tsitsipas tenker jeg
Kanskje litt teksting med fatter'n er det som skal til.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skraevadottir skrev: man aug 30, 2021 11:36 pm Her setter du ord på det mange tenker, vil jeg tro. Det er rett og slett provoserende, og all den raljeringen fra Espen Tvedt over useriøse konkurrenter og andre aktører står seg dårlig når en ser hva som skjer med Eurosport. Så er man jo i en liten skvis som seer også, da. Skal man ta til takke med litt tennis nå og da og samtidig vise litt sivil ulydighet gjennom å ikke kjøpe abonnement, eller skal man gi etter og betale for shajten? Jeg føler at det ikke fins noen vinn-vinn-situasjon, i hvert fall.
Det er vel bare utviklingen ... For et drøyt år siden sa jeg opp alt som har med lineær TV å gjøre, og det har ikke vært noe savn. Det man sparer på det er vel nok til å betale for det meste som er aktuelt i form av abonnement på diverse strømmetjenester.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Davidovich Fokina er også i trøbbel, ned 2-1. Så kan hende at Casper slipper han i denne grand slamen.

Coach

Legg inn av Coach »

R66 skrev: man aug 30, 2021 2:33 pm bra kamper på flere baner for åpningsdagen
på AA åpner finalister for noen år siden og etter det siste kamp for Andy
Og du har definitivt ikke tro på Murray... ;-)

Hva angår åpningskampen mellom Keys og Stephens (nå to useedede spillere), så ble det mildt sagt jevnere enn i enveiskjøring-finalen fra 2017, men også denne gang gikk Stephens seirende ut, med sifrene 6-3, 1-6, 7-6(7). Litt synd at de skulle møtes allerede i første runde, men en snacksebit for arrangøren, og med slik dramaturgi også en flott kickstart på TV-sendingene i land som er så høyt teknologisk utviklet at de har denslags...

storpeder

Legg inn av storpeder »

Will.i.Nickersen skrev: man aug 30, 2021 10:28 pm Og Nakashima slo Isner 3-0 i strake sett, fine greier.
Ja, en potensiell 4. rundemotstander ute, og Davidovich Fokina ligger under 1-2 i sett for Trungelliti, nokså overraskende vel, så får vi se. Muligheten for kvartfinale blir ikke mindre.

Så får man passe seg å ikke ta en "Nigeria", for de som husker da Nigeria vant gruppa enkelt i VM i fotball i 1998, hvor de lå an til å møte Brasil i en ev. kvartfinale. Det meste på pressekonferansen etterpå handlet om hva de måtte gjøre for å ha en mulighet til å vinne mot Brasil i kvarten, og så ble de altså knust 4-1 av Danmark i 8-delsfinalen.

storpeder

Legg inn av storpeder »

GoingKronos skrev: tir aug 31, 2021 12:04 am Davidovich Fokina er også i trøbbel, ned 2-1. Så kan hende at Casper slipper han i denne grand slamen.
Tyder vel uansett ikke på overbevisende form, om han så skulle klare å snu det.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

storpeder skrev: tir aug 31, 2021 12:09 am
GoingKronos skrev: tir aug 31, 2021 12:04 am Davidovich Fokina er også i trøbbel, ned 2-1. Så kan hende at Casper slipper han i denne grand slamen.
Tyder vel uansett ikke på overbevisende form, om han så skulle klare å snu det.
Han holdt på slik i French Open og. 5 sett mot Botic blant annet. Og nå brøyt han tilbake i fjerde sett, så det er vel typisk han om det er her det snur.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»